Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λουκέτο σε πρακτορεία ΟΠΑΠ και στην Ναύπακτο

Published

on

Οι Τσέχοι μαζί με τους Μελισσανίδη και Κοπελούζο (μέτοχοι του ΟΠΑΠ), με τις πλάτες της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) και τις ευλογίες της κυβέρνησης, έρχονται να επιβάλλουν μια νέα, αποικιοκρατικού χαρακτήρα, σύμβαση λειτουργίας των πρακτορείων. Λειτουργώντας ως κράτος εν κράτει, ο ΟΠΑΠ επιδιώκει να μετατρέψει τους πράκτορες σε υπαλλήλους με πολλές υποχρεώσεις, αλλά κανένα δικαίωμα.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια νέα σύμβαση πρακτόρευσης, που μακροπρόθεσμα έρχεται να βγάλει τους πράκτορες από τη μέση, με στόχο το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου των υφιστάμενων πρακτορείων να περάσει στον έλεγχο του ΟΠΑΠ. Οι μέτοχοι του ιδιωτικού μονοπωλίου του τζόγου θέλουν να βάλουν σε λειτουργία το σχέδιο «εξόντωσης» των πρακτόρων με πολύ συγκεκριμένους στόχους:

Πρώτον, να οδηγήσουν εκατοντάδες δεκάδες άδειες απεγνωσμένων πρακτόρων στα χέρια των μετόχων και, δεύτερον, οι σημερινές προμήθειες που δίνουν σε αυτούς μέσω των παιγνίων να μένουν ως κέρδη στην τσέπη τους, ενώ οι πράκτορες θα γίνουν υπάλληλοι των μεγάλων αφεντικών.

Η νέα σύμβαση προωθείται από τον ΟΠΑΠ με τη μορφή τελεσιγράφου, αφού απαιτεί να υπογράψουν οι πράκτορες και μάλιστα μέσω ατομικών συμφωνητικών και όχι συλλογικά, προκειμένου να σπάσουν κάθε λογική ενιαίας διεκδίκησης. Πρόκειται για μια σύμβαση που αλλάζει εντελώς τη σχέση που είχαν μέχρι σήμερα οι δύο πλευρές, σε βάρος αποκλειστικά των πρακτόρων.

Ιδιοκτήτες πρακτορείων ΟΠΑΠ στην Αιτωλοακαρνανία ( συνολικά 31), αρνήθηκαν να υπογράψουν τις νέες συμβάσεις που τους είχε προτείνει μέσα στο 2017 η ΟΠΑΠ Α.Ε., με αποτέλεσμα να έχουν ειδοποιηθεί ότι στο τριήμερο 28 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου να βάλουν «λουκέτο» στις επιχειρήσεις τους.

Ανάμεσά τους και τέσσερα   πρακτορεία ΟΠΑΠ στην Ναύπακτο οδηγούνται σε λουκέτο.  

Με τη νέα σύμβαση, όπως σημειώνουν άνθρωποι του χώρου, πολλοί πράκτορες θα κινδυνέψουν άμεσα να χάσουν τις άδειές τους οι οποίες θα περάσουν στα χέρια των μετόχων. Το κυριότερο κεκτημένο που χάνεται για τους πράκτορες είναι η μονιμότητα της άδειας που εξασφαλίζεται με τη σημερινή σύμβαση, αφού αυτήν πια θα μπορεί ο ΟΠΑΠ να την παίρνει πίσω με ή χωρίς λόγο!

Οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν από τον Υπουργό Οικονομικών να απαντήσει για τις δυνατότητες παρέμβασης προς την νέα Διοίκηση της ΟΠΑΠ Α.Ε. ώστε να δεχθεί να εξεταστούν αιτήματα πρακτόρων που αναθεώρησαν την στάση τους για τη νέα σύμβαση πρακτόρευσης.

Για τις δυνατότητες παρέμβασης από πλευράς Υπουργείου ρωτούν η Μαρία Τριανταφύλλου και ο Γιώργος Βαρεμένος, ώστε η ΟΠΑΠ Α.Ε. να επανεξετάσει αιτήματα πρακτόρων, οι οποίοι δεν αποδέχθηκαν αρχικά την νέα σύμβαση πρακτόρευσης, αλλά επανεξετάζοντας τη στάση τους, αιτούνται πλέον να την υπογράψουν και να συμπεριληφθούν στο ΟΡΑΜΑ 2020 της ΟΠΑΠ Α.Ε.

 

Η αποικιοκρατική σύμβαση

Όπως καταγγέλλουν οι πράκτορες, «σύμφωνα με την υφιστάμενη σύμβαση κάθε πολιτική της ΟΠΑΠ προϋπέθετε κάποια μορφής διαβούλευση», ωστόσο η νέα «επιτρέπει την παρείσφρηση της ΟΠΑΠ σε κάθε πτυχή επιχειρηματικής δραστηριότητας του Πράκτορα χωρίς όμως να κατοχυρώνεται καμιάς μορφής αντίλογος».

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η νέα σύμβαση πρακτόρευσης, ο ΟΠΑΠ μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση:

– Χωρίς σπουδαίο λόγο με ενημέρωση του πράκτορα 6 μήνες πριν.

– Με σπουδαίο λόγο (όπως η μη συμμόρφωση στις πολιτικές του ΟΠΑΠ) και χωρίς ενημέρωση 6 μήνες πριν.

– Αν δεν συμμορφωθεί ο πράκτορας με το πλάνο μετεγκατάστασης του ΟΠΑΠ, όπως αυτό θα οριστεί από την εμπορική του πολιτική κατόπιν σχετικής εντολής της ΟΠΑΠ, σε συμμόρφωση με πλάνο μετεγκατάστασης που μονομερώς καταρτίζει η τελευταία, εφόσον στο νέο μοντέλο η ΟΠΑΠ δεν έχει υποχρέωση να σέβεται την υπόσταση του πράκτορα ως ανεξάρτητου επιχειρηματία.

– Αν δεν προσαρμοστεί το πρακτορείο στους δείκτες απόδοσης και τους στόχους όπως τους καθορίζει η Εμπορική Πολιτική της ΟΠΑΠ.

– Αν αρνηθεί να παρέχει όποια υπηρεσία τρίτων επιλέξει ο ΟΠΑΠ.

– Αν απουσιάζει επανειλημμένα και αδικαιολόγητα από τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που διοργανώνει ο ΟΠΑΠ.

– Αν μείνει κλειστό το πρακτορείο για οποιονδήποτε λόγο για 30 ημέρες. Εξαιρείται η περίοδος άδειας του πράκτορα.

Επιπλέον, με τον νέο κανονισμό, ο ΟΠΑΠ, όπως σημειώνουν ενώσεις πρακτόρων σε ανακοινώσεις τους, αποκτά το δικαίωμα:

1) Να προχωρά στην αφαίρεση των τοποθετημένων VLTs («φρουτάκια») λόγω χαμηλού τζίρου, χωρίς μάλιστα να αναλαμβάνει την απορρόφηση του κόστους υποδομής που θα έχει πληρώσει προηγουμένως ο πράκτορας.

2) Να επιβάλλει ανακαίνιση του πρακτορείου καθώς και ασφάλιση του πράκτορα με δικά του έξοδα, αλλιώς υφίσταται την απειλή καταγγελίας της σύμβασης. Ειδικά σε ό,τι αφορά την ασφάλιση του πρακτορείου, ο ΟΠΑΠ θα επιλέγει ασφαλιστική εταιρεία της επιλογής του και θα αποφασίζει την ανάληψη του κόστους ασφάλισης από τον πράκτορα!

3) Να εγκρίνει, να ελέγχει και να ζητά την απομάκρυνση του προσωπικού του πρακτορείου, το οποίο όμως θα αμείβεται από τον πράκτορα.

4) Να καθορίζει αποκλειστικά και χωρίς διαπραγμάτευση με το συνδικαλιστικό όργανο των πρακτόρων οποιαδήποτε μελλοντική αλλαγή των προμηθειών. Θα κρίνει, δηλαδή, τη συμφέρουσα προμήθεια για κάθε τυχερό παίγνιο ο ίδιος ο Οργανισμός, από το ύψος της οποίας θα καθορίζονται τα κέρδη του! Η μοναδική πρόβλεψη που, κατά κάποιον τρόπο είναι προς όφελος του πράκτορα, είναι ότι αν σε περίπτωση τροποποίησης των οικονομικών όρων από τον ΟΠΑΠ ο πράκτορας έχει αντίρρηση, δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση εντός 30 ημερών χωρίς αποζημίωση. Αν δεν το κάνει, τότε έχει ανεπιφύλακτα δεχτεί το περιεχόμενο κάθε τροποποίησης.

5) Να καταργήσει την υποχρέωση τού να μη λειτουργήσει κανένα νέο πρακτορείο αν ο αριθμός τους υπερβαίνει τη σχέση ένα πρακτορείο ανά 3.500 κατοίκους, κάτι που αποτελεί δέσμευση της Ελληνικής Δημοκρατίας στην ΕΕ. Πρακτικά ο ΟΠΑΠ μπορεί να ανοίξει όσα πρακτορεία θέλει και όπου θέλει.

Επίσης, όπως καταγγέλλουν οι πράκτορες, στη σύμβαση δεν υπάρχει πρόβλεψη για υποχρέωση της ΟΠΑΠ να αποζημιώσει τον πράκτορα όταν του καταγγέλλεται η σύμβαση χωρίς αιτία ή όταν οδηγείται σε έξοδο από την αγορά συνεπεία μη συμμόρφωσης σε εντολές μετεγκατάστασης, μεταβολής τύπου πρακτορείου, αγοράς πρόσθετου εξοπλισμού κ.ά.

 

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ηλεκτροπληξία με το «τέλος ταφής»

Published

on

By

Πολύ φασαρία έγινε το τελευταίο διάστημα με το περιβόητο «τέλος ταφής» και ότι επιβαρύνονται δραματικά οι δήμοι με το υπέρογκο ποσό και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, αν  θα αναγκαστούν οι δήμοι να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη, με τα πιο επίσημα χείλη να δηλώνουν  πως αν υπάρξει καλή διαχείριση του πράγματος δεν θα έχουμε αυξήσεις δημοτικών τελών.

Η λύση βρέθηκε,  και με τον σκύλο χορτάτο … αφού απευθείας από τους πολίτες και τα δημοτικά τέλη που πληρώνουν μέσω των λογαριασμών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας θα εισπράττεται το τέλος ταφής απορριμμάτων, σύμφωνα με χθεσινή κοινή ανακοίνωση τριών υπουργείων (Περιβάλλοντος, Οικονομικών, Εσωτερικών).

Για μια ακόμα φορά, το σύνηθες υποζύγιο θα πληρώσει το «μάρμαρο» και ας μη φταίει για την ανικανότητα της πολιτείας να διαχειρίζεται τα απορρίμματα.

Αυτό που θα  προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που επεξεργάζεται και θα προωθήσει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος και, σύμφωνα πάντα με την  ανακοίνωση, «προκειμένου να διασφαλιστεί η είσπραξη του τέλους [ταφής]» απεμπλέκονται από τις σχετικές διαδικασίες οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) της χώρας και ο ΕΔΣΝΑ, όπου σε αυτούς τους φορείς θα πλήρωναν οι δήμοι της χώρας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, οι πόροι που θα συλλεχθούν από το «τέλος ταφής» θα επιστρέψουν κατά 85% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για έργα ανακύκλωσης, που θα μειώσουν τα μεγέθη ταφής απορριμμάτων, άρα και το συνολικό κόστος του «τέλους ταφής».

Να θυμίσουμε ότι ανάλογες δεσμεύσεις περί επιστροφής εισπραττόμενων τελών πίσω στην Αυτοδιοίκηση έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν, χωρίς να υπάρχουν απτά αποτελέσματα ως προς την υλοποίηση έργων διαχείρισης απορριμμάτων που θα αποτρέπουν ουσιαστικά την ταφή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι το προτεινόμενο μοντέλο να εφαρμοστεί από 1/4/2025.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλαγές σε προμήθειες & Τραπεζικές χρεώσεις

Published

on

By

Οι αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις θα “φανούν” σταδιακά εντός της εβδομάδας αφού ο νόμος 5167 που τις υιοθέτησε, τίθεται σε εφαρμογή στις 20 Ιανουαρίου 2025

Συνεπώς θα έχουμε αλλαγή του “τοπίου” στις συναλλαγές.

Εν αρχή, εφαρμόζεται  η μείωση της χρέωσης για αποστολή και λήψη χρημάτων έως 5.000 ευρώ. Η προμήθεια γι’ αυτή τη συναλλαγή ήταν από 2,5 έως 5 ευρώ και πλέον, θα χρεώνεται με 0,50 ευρώ.

Γενικότερα, οι πολίτες θα μπορούν να στέλνουν διατραπεζικά εμβάσματα, μεταφέροντας ποσά από IBAN σε IBAN, από τη μία τράπεζα στην άλλη, σε χρόνο λιγότερο των 10 δευτερολέπτων και με κόστος μιας απλής μεταφοράς.

Ήδη οι τράπεζες έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες και είναι έτοιμες για την εναρμόνιση των μέτρων για να ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα στις συναλλαγές.

Τι αλλάζει στο IRIS

Όσον  αφορά στις συναλλαγές μέσω IRIS προβλέπεται καθιέρωση διακριτών ορίων: 500 ευρώ μεταξύ πολιτών και 500 ευρώ για πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες (από 500 ευρώ συνολικά σήμερα). Οι πολίτες δεν έχουν προμήθειες στις συναλλαγές τους και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν πολύ χαμηλότερες προμήθειες σε σχέση µε τα POS.

Η ενεργοποίηση των νέων ορίων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός 3 – 6 μηνών από σήμερα.

Αναλυτικά τα μέτρα για τις τράπεζες:

  • Μηδενική χρέωση για πληρωμή λογαριασμών και οφειλών προς το δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ, εταιρίες ενέργειας, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλιστικές εταιρίες, μέσω ψηφιακών δικτύων (web-banking/mobile-banking) (από 0,6 ευρώ που κοστίζει σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις).
  • Δραστική μείωση των προμηθειών μεταφοράς χρημάτων μεταξύ τραπεζών: Μέγιστο ύψος χρέωσης 0,5 ευρώ για αποστολή χρημάτων (εξερχόμενο έμβασμα) και 0,5 ευρώ για λήψη χρημάτων (εισερχόμενο έμβασμα), για ποσά έως 5.000€ ανά έμβασμα, για φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες, μεταξύ τραπεζών. Αφορά τόσο απλά εμβάσματα, όσο και άμεσες μεταφορές πίστωσης (SEPA). Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση του κόστους για τις εν λόγω προμήθειες από 50% έως και 80% αναλόγως την τράπεζα και το είδος εμβάσματος (από 1 έως 2,5 ευρώ που κοστίζει σήμερα).
  • Μηδενική χρέωση για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας από αυτή που τηρείται ο λογαριασμός σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές όπου υπάρχει ATM μόνο μίας τράπεζας. Επιπλέον πανελλαδικά, μηδενική χρέωση για ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού ή καρτών σε ATM άλλων Τραπεζών (από περίπου 0,2 ευρώ που ισχύει σήμερα).
  • Μειωμένο κόστος συναλλαγών κατά 50% με κάρτες για αγορές μικρής λιανικής έως 20 ευρώ (από 10 ευρώ που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα).
  • Μηδενική χρέωση για φόρτιση προπληρωμένων καρτών για ποσό φόρτισης έως 100 ευρώ (από περίπου 1 ευρώ που ισχύει σήμερα).

Διευρύνεται η χρήση του IRIS με την καθιέρωση διακριτών ορίων ώστε να υπάρχει δυνατότητα για άμεσες και δωρεάν μεταφορές χρημάτων μεταξύ φυσικών προσώπων έως 500 ευρώ ημερησίως, πέραν των 500 ημερησίως για άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες/ατομικές επιχειρήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε ισχύ ο νέος κανονισμός λειτουργίας Δημοτικών Συμβουλίων -Πώς θα παρεμβαίνουν οι δημότες

Published

on

By

Σε ισχύ (!!!) –χωρίς όμως να έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ–   είναι πλέον ο νέος «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου» που ρυθμίζει ολοκληρωμένα τον τρόπο αποτελεσματικής και ουσιαστικής λειτουργίας των Συμβουλίων, ενσωματώνοντας όλες τις αλλαγές που έχουν προκύψει από τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών (17/1/2025)  και  όπως αναφέρει η ανακοίνωση,  με σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων στα πρότυπα του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου,  παρέχει τη δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, εισάγοντας παρεμφερείς διαδικασίες διαφάνειας και λογοδοσίας αντίστοιχες με εκείνες της Βουλής των Ελλήνων, εμπλουτίζεται η πρόσφατα θεσμοθετημένη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, ενώ παράλληλα ενισχύεται ο ρόλος των δημοσιογράφων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παρέχοντας την δυνατότητα ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής κάλυψης των συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δυνατότητα των κατοίκων να ερωτούν και να ελέγχουν την Δημοτική Αρχή για ζητήματα που τους απασχολούν και έχουν να κάνουν με την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό των δημοτικών χώρων, τον φωτισμό ή ακόμη και ζητήματα ασφάλειας.

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

Η δυνατότητα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου: α) είτε δια ζώσης στο κατάστημα της έδρας του Δήμου, β) είτε με τηλεδιάσκεψη, με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, γ) είτε με μικτό τρόπο, διά ζώσης και με τηλεδιάσκεψη.

Η τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Επιτρέπεται η ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δίνεται έμφαση στην ενημέρωση των πολιτών: Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σε αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητάς του.

Η δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, τις οποίες απαντά ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεσή τους. Στόχος είναι ο ενεργός πολίτης, ο ενημερωμένος πολίτης.

Διατάξεις που αφορούν στην τακτική διμηνιαία ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής Αρχής, για τον έλεγχο των πεπραγμένων της και ρυθμίζεται αναλυτικά η διαδικασία διεξαγωγής της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της δημοτικής αρχής καθώς και οι χρόνοι των ομιλητών.

Ειδική συνεδρίαση απολογισμού των πεπραγμένων κάθε Δημοτικής Αρχής μέχρι τέλος Ιουνίου για κάθε έτος.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ