Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λύση στο κυκλοφοριακό χάος

Published

on

Συμβαίνει συχνά η διαδρομή, με αυτοκίνητο, πλατεία Κεφαλόβρυσου, αντίστοιχη Λιμανιού, να υπερβαίνει τα τριάντα λεπτά, αντί των δύο ή τριών, με κανονικές συνθήκες ροής. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο στη διαδρομή Λιμάνι – Κεφαλόβρυσο. Ένα αποκαρδιωτικό φαινόμενο για την πόλη μας που έχει ανασταλτικές επιπτώσεις στην οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξή της. Παράλληλα προκαλεί εκνευρισμό στη συμπαθή τάξη των ταξιτζήδων και των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η εύκολη και αβασάνιστη απόδοση ευθύνης σ’ αυτή τη δυσμενή για την πόλη κατάσταση, βρίσκεται στην έλλειψη παιδείας που βασανίζει τον ελληνικό λαό σε πολλούς τομείς. Σ’ αυτή όμως την πρόχειρη λύση, επιβάλλεται να γίνει διεξοδικότερη ανάλυση. Έτσι αποφεύγεται η απόδοση ευθύνης στον τράχηλο των οδηγών. Φίλοι, γνωστοί, που εργάσθηκαν ή σπούδασαν στο εξωτερικό, βεβαιώνουν ότι οι Ελληνίδες, οι Έλληνες οδηγοί, δεν υπολείπονται των Γερμανών, των Αμερικανών, των Άγγλων, των Γάλλων. Αλλά τι συμβαίνει. Dura lex, sed lex, σκληρός νόμος, αλλά νόμος.

Οι νόμοι εφαρμόζονται καθημερινά. Κάθε παράβαση οδικής κυκλοφορίας τιμωρείται. Καμιά, κανένας δεν είναι υπεράνω των νόμων. Αυτή η συστηματική παρακολούθηση της συμπεριφοράς των οδηγών, καλλιεργεί την κυκλοφοριακή παιδεία, στην έλλειψη της οποίας, επιρρίπτεται το χάος.

Η Ναύπακτος λόγω της διαφήμισης και της πλεονεκτικής θέσης, δέχεται πλήθος επισκεπτών με αυξανόμενη ροή. Έμεινε στάσιμη στην εξεύρεση χώρων πάρκινγκ.         Ο κεντρικός δρόμος χρησιμοποιείται ως χώρος παρκαρίσματος αυτοκινήτων, των κατοίκων. Οι δημοτικές αρχές, από της εποχής του κ. Γιάννη Νταουσάνη, πέτυχαν να δώσουν κάποιες λύσεις. Δεν ακολούθησαν όμως τον ρυθμό αύξησης των αναγκών. Πιο απλά. Προστέθηκαν θέσεις πάρκινγκ αλλά καταργήθηκαν, σωστά, οι αύλειοι χώροι των σχολείων στο Κέντρο και στην Ψανή.

Πέρα όμως από την ευθύνη της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής για τη βραδύτητά της στον ευαίσθητο αυτόν τομέα, η ιδιωτική πρωτοβουλία έμεινε στάσιμη στην εκμετάλλευση ιδιωτικών χώρων, ως πάρκινγκ.

Η Ναύπακτος είναι μια πόλη που τα καταστήματά της, οι τράπεζες, ο επιστημονικός κόσμος, οι υπηρεσίες, τα σχολεία, κινούνται σε μια γραμμή, ίσως μικρότερη του χιλιομέτρου. Αυτή η συσσώρευση σε τόση μικρή ακτίνα δράσης, δημιουργεί την εστία της κυκλοφοριακής μόλυνσης. Ευτυχώς που κάποιες υπηρεσίες μεταφέρθηκαν εκτός της πόλης. Λέγεται ότι μελέτες υπάρχουν, χρήματα δαπανώνται. Επεμβάσεις γίνονται. Δε θέλω να πιστεύω για ψηφοθηρικούς λόγους. Προσοχή στο Κέντρο, να υπάρξει μια κάποια αποσυμφόρηση.

 

#  Δημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία ηλεκτρονική εφημερίδα Nafsweek που κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένα έτος διορία στους Δήμους για ασφαλείς αθλητικές εγκαταστάσεις

Published

on

By

Προθεσμία ενός έτους προκειμένου οι αθλητικές εγκαταστάσεις όλης της χώρας, από τα μεγάλα στάδια έως τις μπασκέτες της γειτονιάς, που εποπτεύονται από τη γενική γραμματεία Αθλητισμού και από την τοπική αυτοδιοίκηση να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές ασφαλείας και να λάβουν νόμιμη άδεια δίνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).

Το ζήτημα αφορά σχεδόν το 95% των γηπέδων της χώρας, που χρησιμοποιούνται είτε για αγωνιστικό αθλητισμό είτε για να ασκούνται οι πολίτες.

Οι δήμοι ειδικότερα έχουν στη διάθεσή τους χρηματοδότηση συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, μέσω του προγράμματος «ΦιλόΔημος», ώστε να προβούν στις απαιτούμενες παρεμβάσεις προκειμένου οι χώροι άθλησης να είναι απόλυτα ασφαλείς και να μην συμβούν ξανά δυσάρεστα περιστατικά όπως αυτό με τον έφηβο στη Χίο που βρήκε τραγικό θάνατο όταν καταπλακώθηκε από μπασκέτα.

Το θέμα της ασφάλειας των αθλητικών εγκαταστάσεων αποτέλεσε αντικείμενο της συνάντησης του υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου και του υφυπουργού  Πολιτισμού, αρμοδίου για θέματα Αθλητισμού Λευτέρη    Αυγενάκη.

Εκτός από την ασφάλεια, οι διαχειριστές των αθλητικών χώρων θα πρέπει να μεριμνήσουν και για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ, τον φωτισμό, την περίφραξη.

Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι έχει καλέσει τους δημάρχους να διεξάγουν τους σχετικούς ελέγχους και εργασίες προκειμένου οι εγκαταστάσεις τους να έλθουν σε αυτό το επίπεδο, ενώ ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει κανένα άλλο χρονικό περιθώριο από αυτό το συγκεκριμένο που δίνουμε σήμερα».

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Βοήθεια στο Σπίτι»: Παραμονή των εργαζόμενων -Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ και επέκταση

Published

on

By

Για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ξεκαθάρισε ότι  θα συνεχιστεί και μάλιστα θα ενισχυθεί.  «Οι εργαζόμενοι θα μείνουν στις θέσεις τους μέχρι να έρθουν και οι επόμενοι», οι προσλήψεις θα γίνονται από το ΑΣΕΠ και θα είναι μόνιμοι εργαζόμενοι, ανάφερε ο Υπουργός Εσωτερικών.

Μέχρι τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και την πρόσληψη των περίπου 3.000 εργαζομένων που θα στελεχώνουν το πρόγραμμα, οι σημερινοί εργαζόμενοι θα παραμείνουν στις θέσεις τους. Για την αναβάθμιση και επέκταση του προγράμματος, όπως εξήγησε ο υπουργός, υπάρχει συνεργασία με τους 270 Δήμους που συμμετέχουν σε αυτό, ώστε να υπάρξει βελτίωσή του προς όφελος συμπολιτών μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα (τρίτη ηλικία, ΑΜΕΑ).

Για την συνέχιση του προγράμματος έχουν εξασφαλισθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους  62,5 εκατομμύρια ευρώ.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάγια Προκαταβολή: Τι ποσό παίρνουν οι Κοινότητες

Published

on

By

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. Β’ 3440/11.9.2019) Απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιου, που ρυθμίζει τη σύσταση πάγιας προκαταβολής στις Κοινότητες.

Το προσχέδιο της Υ.Α. είχε σταλεί στην ΚΕΔΕ για την παροχή γνώμης και εξετάστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής στη συνεδρίαση της 29ης Αυγούστου.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση λοιπόν, το ύψος της πάγιας προκαταβολής για κάθε Κοινότητα, ανάλογα με τον πληθυσμό της, ανέρχεται στο ποσό των:

α)1.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους,

β) 2.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 301 έως και 2.000 κατοίκους,

γ) 4.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 2.001 έως και 10.000 κατοίκους,

δ) 6.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 10.001 έως και 50.000 κατοίκους,

ε) 8.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων.

 

Υπόλογος για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, στο όνομα του οποίου θα εκδοθεί το σχετικό χρηματικό ένταλμα και ο οποίος θα ενεργεί τις πληρωμές σε βάρος αυτής, είναι

– ο Πρόεδρος της Κοινότητας (αρ.82 παρ.2 περ.ια΄ ν.3852/2010), όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους και

– ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό από301 κατοίκους και άνω (αρ.81 περ.δ΄ ν.3852/2010).

Ο υπόλογος διενεργεί τις πληρωμές, χωρίς να απαιτούνται έγγραφες εντολές τουΔημάρχου.

Τα ποσά της πάγιας προκαταβολής κατατίθενται σε Πιστωτικά Ιδρύματα που εποπτεύει η Τράπεζα της Ελλάδος, σε λογαριασμούς ειδικού σκοπού που ανήκουν στον οικείο Δήμο για κάθε Κοινότητα ξεχωριστά, μετά από πρόταση των υπόλογων διαχειριστών και Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Υπεύθυνοι κίνησης των λογαριασμών είναι ο υπόλογος Πρόεδρος της Κοινότητας ή ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας ή οι αναπληρωτές αυτών που είναι υπάλληλος ή υπάλληλοι του οικείου Δήμου. Οι ανωτέρω ορίζονται με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

Ποιες δαπάνες πληρώνονται

Από την πάγια προκαταβολή μπορεί να πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις αρμοδιότητες που απονέμει ο νόμος στις Κοινότητες ή μεταβιβάζει σε αυτές το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως:

α) η δαπάνη για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης (ν.3852/2010 αρ.82 περ.γ΄),

β) η δαπάνη για την επείγουσα αποκατάσταση βλαβών στο δημοτικό δίκτυο ηλεκτροφωτισμού (ως άνω περ.δ΄),

γ) η δαπάνη για επείγουσες εργασίες επισκευής των οργάνων και γενικά των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών, όταν πρόκειται για βλάβες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών (ως άνω περ.ε΄),

δ)  η δαπάνη για επείγουσες εργασίες καθαρισμού οδών, πλατειών, αλσών και κοινόχρηστων γενικά δημοτικών χώρων (ν.3852/2010 αρ.83 παρ.2 περ.δ΄).

 

Κατά τα λοιπά, για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, τη διαδικασία αποκατάστασης και απόδοσης (επιστροφής) του ποσού, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες των υπολόγων, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 173 του ν.3463/2006, 35 του β.δ. της 17.5-15.6.1959, 152 του ν.4270/2014, καθώς και αυτές του ν.4129/2013.

Επισημαίνουμε ότι από την εφαρμογή των διατάξεων της νέας Υ.Α., δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού ενώ, σε βάρος του Προϋπολογισμού του συνόλου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού, προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε σχέση με την προκαλούμενη από την προϊσχύουσα όμοια Υ.Α., που εκτιμάται στο ποσό των 3.899.000 ευρώ περίπου ετησίως.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-slider

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ