Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Μάσκες προστασίας και μάσκες υποκρισίας

Published

on

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τρολάρουν τις γιγάντιες για τα παιδικά και εφηβικά πρόσωπα μάσκες που διανεμήθηκαν στα σχολεία με το πρώτο κουδούνι. Η ελληνική κοινωνία γελά για άλλη μια φορά με ένα ακόμα φιάσκο.

Το ελληνικό κράτος πήρε την πρωτοβουλία να  μοιραστούν δωρεάν στα σχολεία μάσκες για τα παιδιά για προστασία από τον ιό. Αποδείχτηκε όμως για άλλη μια φορά ότι οι πολίτες δεν κινδυνεύουν μόνο από τον κορωνοϊό  αλλά και από τη διαχρονική ασθένεια που μαστίζει το ελληνικό δημόσιο από την εποχή της συγκρότησής του.

Ο δημόσιος τομέας της χώρας μας πάσχει κυρίως λόγω της κακοδιοίκησης. Η κακοδιοίκηση οφείλεται  στην μη εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος από κάποιους δημοσίους υπαλλήλους. Τι φταίει;  Μακροχρόνια αδιαφορία,    ευθυνοφοβία, λανθασμένη επιλογή με πολιτικά και όχι   αξιοκρατικά κριτήρια ατόμων σε θέση ευθύνης, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της θέσεως τους.

Τα φαινόμενα αυτά είναι καθημερινά και διαχρονικά, κάποια καταγγέλλονται δημόσια χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν κανένα, επειδή έχουμε αποδεχτεί όλοι ως θεμιτή και δεδομένη τη λειτουργία του πελατειακού κράτους.

Η πρακτική αυτή όμως έχει πολύ επιβλαβείς επιπτώσεις. Καθιστά το κράτος αναποτελεσματικό σε κατεπείγουσες καταστάσεις,  μειώνει το κύρος του ως αξιόπιστου θεσμού και προκαλεί επιπλέον δαπάνες στη σημερινή  δύσκολη εποχή.

Οι εκπρόσωποι της πολιτείας από την εμφάνιση της πανδημίας ζητούν από τον πολίτη να επιδείξει ευθύνη. Ατομική ευθύνη. Η απαίτηση αυτή ωστόσο είναι μονόπλευρη.      Την ίδια ευθύνη δεν φαίνεται να αναλαμβάνουν οι δημόσιοι λειτουργοί.

Με μια ανακοίνωση η Γ.Γ. Δημόσιας Υγείας   επιρρίπτει τις ευθύνες για την αστοχία στο ότι οι αρμόδιες επιτροπές, που σημαίνει διάχυση ευθύνης, συνέστησαν τις διαστάσεις για τις μάσκες των μαθητών και  εκπαιδευτικών.

Οι διαστάσεις αυτές είναι σύμφωνες  με τις διεθνείς προδιαγραφές, πλην όμως αφορούσαν το μέγεθος του   υφάσματος πριν από τη  συρραφή  και όχι το τελικό   μέγεθος των δύο τύπων μασκών. Η διατύπωση της    συγκεκριμένης διάκρισης μεταξύ αρχικής  και τελικής  διάστασης δεν ήταν σαφής με αποτέλεσμα να έχει μέγεθος  μεγαλύτερο του ενδεδειγμένου. Με την ανακοίνωση αυτή  το Δημόσιο ομολογεί την ευθύνη  του, που συνίσταται ότι δεν έδωσε στον κατασκευαστή των  μασκών σαφείς οδηγίες.

Μήπως λοιπόν αντί τις οδηγίες να τις δίνουν οι επιτροπές, που ενδεχομένως ο αρμόδιος υπάλληλος  να μην γνώριζε αρκετά αγγλικά, ώστε να διαβάσει σωστά τις διεθνείς προδιαγραφές, θα ήταν καλύτερα να προσλάβουν μία μοδίστρα, που με το μάτι θα έβλεπε τη διαφορά αμέσως;

Η ανακοίνωση επέρριψε ευθύνες και φαίνεται πως τελείωσε τη «δύσκολη» αποστολή της. Δεν μας είπε όμως κανείς αν διατάχθηκε έρευνα για τη διαπίστωση τυχόν ευθυνών και εάν το δημόσιο υπέστη ζημία από την προμήθεια των ακατάλληλων μασκών.

Βέβαια ακόμα κι αν αυτό έγινε ή θα γίνει, το αποτέλεσμα δεν θα γίνει γνωστό, γιατί η υπόθεση θα έχει ξεχαστεί.

Οι πολίτες για άλλη μια φορά βιώνουν μια παρωδία.    Την παρωδία της μάσκας. Μήπως κάποια στιγμή θα πρέπει επιτέλους να πέσουν οι μάσκες και να αντικρίσουμε την πραγματικότητα κατάματα;

Εμβόλιο για τον κορωνοϊό θα βρεθεί και μάλλον σύντομα, θεραπεία για τη λειτουργία του κράτους μας δεν   φαίνεται να εφευρίσκεται.

Ανίατη η ασθένεια του.

 

 

ΕΛΛΑΔΑ

Φωτοδιαβάσεις…

Published

on

By

Όχι, δεν είναι μέρος του Χριστουγεννιάτικου διακόσμου  τα φωτάκια που αναβοσβήνουν στις διαβάσεις πεζών, που τοποθέτησε ο δήμος σε διάφορα σημεία της  πόλης.

Υπενθυμίζουν και εφιστούν την προσοχή των οδηγών, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες  που οι πεζοί     μπορεί να μην διακρίνονται  και τόσο εύκολα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ομόφωνα αντίθετη στην εκτροπή του Αχελώου η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Published

on

By

Την ομόφωνη αντίθεσή της σε οποιαδήποτε προσπάθεια εκτροπής του Αχελώου εξέφρασε στην τελευταία της συνεδρίαση η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποδεχόμενη την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Βιώσιμης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Λάμπρου Δημητρογιάννη.

Με αφορμή τη συζήτηση για τη γνωμοδότηση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την 2η Αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών Υδατικού Διαμερίσματος Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης παρουσίασε όλα τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία που αιτιολογούν την άρνηση όλων των τοπικών φορέων για τα υπό διαβούλευση σχέδια υδάτων, και πώς αυτά συνδέονται με επιχειρούμενη εκτροπή του ποταμού Αχελώου.

Ειδικότερα, στις σχετικές μελέτες γίνεται αναφορά για μερική εκτροπή του Αχελώου 250 εκ.κυβικών ανά έτος προς επαναπλημμυρισμό της λεκάνης του Πηνειού, κάτι το οποίο είναι άτοπο πλέον μετά τις καταστροφές στη Θεσσαλία, δεν λαμβάνονται υπόψιν σχετιζόμενα σχέδια όπως αυτά των Περιφερειακών Σχεδίων για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, οι περιβαλλοντικές μελέτες βρίθουν ελλείψεων τεκμηριωμένων επιστημονικών στοιχείων και επίσης, αποδεικνύεται το μεγάλο οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος και για τις δύο περιοχές, Αιτωλοακαρνανία και Θεσσαλία.

Όλα τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν με την εισήγηση του κ. Δημητρογιάννη και την επιχειρηματολογία του, τονίζοντας και αυτά με τη σειρά τους την αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε προσπάθεια μερικής ή ολικής εκτροπής του Αχελώου, και ιδίως όταν η Δικαιοσύνη έχει αποφανθεί πολλές φορές κατά των έργων της εκτροπής.

Η συγκεκριμένη συνεδρίαση της Επιτροπής, την οποία απασχόλησαν ακόμη ζητήματα ανάπτυξης και υποδομών, ήταν η τελευταία για την αυτοδιοικητική περίοδο 2019-2023.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

 Αυξάνονται τα Διόδια κατά 7,6% από το 2024

Published

on

By

Αύξηση των διοδίων κατά 7,6% από το νέο έτος συμφώνησαν το υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων, ύστερα από μακρά περίοδο διαπραγματεύσεων.

Πριν από λίγες ημέρες οι δύο πλευρές οδηγήθηκαν σε συμφωνία και έτσι οι παραχωρησιούχοι πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ενημερώσουν και τυπικά το υπουργείο Υποδομών (όπως οφείλουν από τις συμβάσεις παραχώρησης) για το ύψος της αύξησης που θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Η αύξηση 7,63%, σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα).

Οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές, καθώς το ύψος του διοδίου σε κάθε σταθμό στρογγυλοποιείται (συνήθως προς τα κάτω). Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τιμές ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινωθούν στα μέσα Δεκεμβρίου από τους παραχωρησιούχους (Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό, Κεντρική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα, Γέφυρα Α.Ε.).

Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022. Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).

Όσο για το υπόλοιπο 6%, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ