Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μητροπολίτης Ναυπάκτου: Σειρά της Εκκλησίας να ξεκαθαρίσει το τοπίο του διαλόγου με την Πολιτεία

Published

on

Σε άρθρο του, που δημοσιεύεται  στο ethnos.gr,  ο Mητροπολίτης  Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, αναφέρει, σχετικά με το ζήτημα του διαλόγου  μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους, μετά και την αλλαγή στο πολιτικό τοπίο.

«Με τη νέα κυβέρνηση τα θέματα που βρίσκονται σε διάλογο μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους λαμβάνουν άλλη τροπή. Η υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, σαφώς έχει δηλώσει ότι η κυβέρνηση θα τηρήσει ό,τι έλεγε προεκλογικά.

Είναι γνωστόν ότι μεταξύ των θεμάτων που βρίσκονται στο διάλογο Εκκλησίας και Κράτους για επίλυση είναι δύο σοβαρά θέματα.

Το πρώτο θέμα είναι το μάθημα των Θρησκευτικών. Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Υπάρχουν δύο αποφάσεις του ΣτΕ του 2018, οι οποίες έχουν κρίνει το πρόγραμμα σπουδών αντισυνταγματικό. Μέλημά μας είναι φυσικά να συμμορφωθούμε στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης». Συγχρόνως τόνισε ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι αφ’ ενός μεν να συμμορφωθεί «απόλυτα με τις αποφάσεις της δικαιοσύνης», αφ’ ετέρου δε να γίνει «το μάθημα των Θρησκευτικών πιο ελκυστικό για τους μαθητές».

Να θυμίσω ότι αναμένεται και μία άλλη απόφαση του ΣτΕ για τα προγράμματα του Κώστα Γαβρόγλου.

Πρέπει να γίνει σαφές ότι υπάρχουν δύο τύποι προγραμμάτων των Θρησκευτικών. Ο ένας τύπος είναι το πρόγραμμα, που ίσχυε πριν το 2016, το λεγόμενο Αναλυτικό Πρόγραμμα, που οι μέχρι τότε αποφάσεις του ΣτΕ το θεωρούσαν ως συνταγματικό. Ο άλλος τύπος είναι το Πρόγραμμα Σπουδών, που οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ το έκριναν αντισυνταγματικό. Αν δεν γίνει αυτή η διάκριση μεταξύ των δύο Προγραμμάτων, το θέμα δεν θα λυθεί.

Αυτό σημαίνει ότι η Εκκλησία δεν θα ασχοληθεί ξανά με τη λεγόμενη διόρθωση του Προγράμματος Σπουδών, που είναι αντισυνταγματικό, και πρέπει να προετοιμαστεί για διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας για τη βελτίωση του προηγουμένου Αναλυτικού Προγράμματος, ώστε να γίνει πιο ελκυστικό. Δηλαδή, θα πρέπει να εφαρμοστεί η ομόφωνη απόφαση της Ιεραρχίας της 9η Μαρτίου 2016, της οποίας ήμουν εισηγητής, διότι φαίνεται καθαρά ότι η πρόταση και η απόφαση εκείνη ήταν η πιο ρεαλιστική και σύμφωνη με τις αποφάσεις του ΣτΕ, και τους στόχους της νέας κυβέρνησης.

Το δεύτερο θέμα για το διάλογο μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας είναι η «πρόθεση» για συμφωνία μεταξύ Αρχιεπισκόπου και πρωθυπουργού της 6ης Νοεμβρίου 2018. Ήδη για το θέμα αυτό υπάρχει σαφής και ομόφωνη απόφαση της Ιεραρχίας της 20ης Μαρτίου 2019.

Σύμφωνα με  την απόφαση αυτή, η Ιεραρχία εμμένει στο υφιστάμενο καθεστώς μισθοδοσίας των κληρικών και των εκκλησιαστικών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος και θα κάνει διάλογο με την Πολιτεία σε άλλα θέματα που σχετίζονται με τις οργανικές θέσεις των κληρικών και των εκκλησιαστικών υπαλλήλων και την εκκλησιαστική περιουσία.

Αυτό σημαίνει ότι η μισθοδοσία των κληρικών δεν βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Πολιτεία, γιατί και πάλι η υπουργός δήλωσε: «Οι κληρικοί παραμένουν στη μισθοδοσία του Δημοσίου» και τα άλλα ζητήματα θα κριθούν νομοθετικά.

Επομένως, όπως φάνηκε από την Επιτροπή διαλόγου Εκκλησίας και Κράτους της οποίας ήμουν πρόεδρος εκ μέρους της Εκκλησίας, τα θέματα που ενδιαφέρουν την Εκκλησία και πρέπει να είναι η βάση του διαλόγου, είναι η de jure ρύθμιση των ήδη de facto οργανικών θέσεων των κληρικών και των εκκλησιαστικών υπαλλήλων, καθώς επίσης και η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας από το έτος 1952 και εντεύθεν. Ακόμη θα πρέπει να ρυθμιστεί  νομοθετικά ότι η μισθοδοσία των εφημερίων και των εκκλησιαστικών υπαλλήλων γίνεται από το Κράτος για την απαλλοτριωθείσα και μη αποζημιωθείσα περιουσία προ του 1939.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό πρέπει να κινηθεί η Εκκλησία, ώστε να είναι σύμφωνη με τον εαυτό της, τη νομοθεσία και το Σύνταγμα, αλλά και τους στόχους της νέας κυβέρνησης.

Από τα πιο πάνω φαίνεται ότι η νέα κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει τους στόχους της, που ήταν προεκλογικές δεσμεύσεις της, και τώρα είναι η σειρά της Εκκλησίας να κάνει το ίδιο, δηλαδή να ξεκαθαρίσει το τοπίο του διαλόγου, σύμφωνα με τις ομόφωνες αποφάσεις της Ιεραρχίας του Μαρτίου 2016 και του Μαρτίου 2019.

Η σαφής γνώση των θεμάτων από πλευράς της Εκκλησίας θα οδηγήσει στην επίλυσή τους, ενώ η σύγχυση θα τα περιπλέξει ακόμη περισσότερο σε βάρος της αλήθειας.

Βέβαια, υπάρχουν και άλλα θέματα που θα τεθούν στο διάλογο Εκκλησίας και Κράτους, αλλά αυτά τα δύο, δηλαδή το μάθημα των Θρησκευτικών και οι οργανικές θέσεις των κληρικών με την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας απασχόλησαν έντονα την κοινή γνώμη και ασχολήθηκα διεξοδικώς με αυτά».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ισορροπιστές… !

Published

on

By

Η πρόσβαση στο ρολόι της Ναυπάκτου, τον γνωστό Σεραφείμ, από την ανατολική πλευρά προσφέρει εξαιρετικό θέαμα, με την πόλη να απλώνεται στα πόδια του επισκέπτη.

Αν τυχόν ο επισκέπτης όμως είναι και κάποιας ηλικίας, η πρόσβαση είναι δύσκολη και εξαιρετικά επικίνδυνη.

Το πάλαι ποτέ προστατευτικό κάγκελο είναι σε άθλια κατάσταση, με το κενό  να  χάσκει  έτσι και δεν έχεις ισορροπία…

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Για μια τρύπα !!!

Published

on

By

Κάθε χρόνο το ίδιο βιολί! Με το που πεζοδρομούνται οι παραλίες της Ψανής και του Γριμπόβου, πολλοί αφήνουν τα αυτοκίνητά τους πάνω στις μπάρες και καμαρώνουν μάλιστα, ως οι μοναδικοί ξύπνιοι που βρήκαν θέση.

Αν χρειαστεί να περάσει κάποιο ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα στον παραλιακό δρόμο, θα ψάχνει τα στενά να βρει που υπάρχει τρύπα…

Τις προάλλες το φαινόμενο επαναλήφθηκε στην παραλία στο Γρίμποβο καθώς ασθενοφόρο έψαχνε την… τρύπα για να παραλάβει ασθενή!

Από την άλλη, σε τρύπα έπεσε το πόδι παραθεριστή, που αμέριμνος περπατούσε στο ξύλινο πάτωμα – παγίδα στο Γρίμποβο. Ευτυχώς δεν υπήρξε τραυματισμός.

Ως πότε όμως θα έχουμε την τύχη με το μέρος μας…

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Προσλαμβάνονται 13 Περιφερειακοί Συντονιστές για την Πολιτική Προστασία

Published

on

By

Με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο (ν.4623/2019) επήλθαν σημειακές τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο της Πολιτικής Προστασίας, που αφορούν, μεταξύ άλλων, την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Κατ’ αρχάς, συστήνεται “ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ”.  Πρόκειται, σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση, για διεύρυνση των συντονιστικών μηχανισμών του Κράτους και έργο του θα είναι ο συντονισμός των ενεργειών για την άμεση αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων, μέσω της κινητοποίησης του κρατικού μηχανισμού για την άμεση λήψη των απαραίτητων μέτρων αποτροπής επέλευσης της επικίνδυνης καταστάσεως ή αποκατάστασης της δημιουργηθείσας ζημίας.

Για το Συντονιστικό Όργανο, δημιουργείται μία θέση Διοικητή, για την οποία θα επιλέγεται “πρόσωπο εγνωσμένου κύρους”, με διορισμό (σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου) ή ανάθεση καθηκόντων. Η δαπάνη για τη μισθοδοσία του Διοικητή εκτιμάται στις 39.000 ευρώ περίπου (Έκθεση ΓΛΚ).

Ταυτοχρόνως, σε κάθε Περιφέρεια συστήνεται μία θέση “ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ”, για την υποβοήθηση του Περιφερειάρχη σε θέματα πολιτικής προστασίας.

Οι νέες θέσεις ΔΕΝ προσμετρώνται στον αριθμό των Συμβούλων και Συνεργατών που ήδη προβλέπονται για τους Περιφερειάρχες στο αρ.243 του ν.3852/2010.

Οι Περιφερειακοί Συντονιστές θα επιλέγονται και διορίζονται με Απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, η οποία θα εκδίδεται κατόπιν ΣΥΜΦΩΝΗΣ γνώμης του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας (β’ εδάφιο παρ.4 αρ.93).

Η διαδικασία πλήρωσης των θέσεων θα ξεκινά με δημόσια γνωστοποίηση διά του τύπου, από τον Περιφερειάρχη. Θα προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ), η διάρκεια της οποίας δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τη θητεία της περιφερειακής περιόδου εντός της οποίας προσλήφθηκαν.  Θα παύουν να ασκούν τα καθήκοντά τους και θα απολύονται, αυτοδικαίως, αμέσως μόλις ο Περιφερειάρχης που τους προσέλαβε, παύσει να ασκεί, για οποιονδήποτε λόγο, τα καθήκοντά του.

Οι 13 Περιφερειακοί Συντονιστές θα έχουν ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥ χαρακτήρα αρμοδιότητες, οι οποίες θα τους μεταβιβάζονται από τον εκάστοτε Περιφερειάρχη.

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ