Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μικτή Χορωδία Ναυπάκτου: οι πρεσβευτές της πόλης

Published

on

Σε μία από τις κορυφαίες στιγμές στην πολυετή καλλιτεχνική πορεία της Μικτής Χορωδίας Ναυπάκτου ΜΧΝ αναδείχθηκε η συναυλία που πραγματοποίησε στις 27-01-2019 στο Μονακό.

Προσκεκλημένη της Ελληνικής Κοινότητας του Μονακό και της προέδρου κ. Σοφίας Βαχάρη – Τσουβελεκάκη, έδωσε μία μόνο συναυλία στο yacht club de Monaco, παρουσία του Μητροπολίτη Γαλλίας και έξαρχου Ευρωπης κ. Εμμανουήλ και πλήθους κόσμου της ελληνικης ομογένειας του εφοπλιστικού, οικονομικού και επιστημονικού κλάδου. Κέρδισε το γενναιόδωρο χειροκρότημα ενός τόσο απαιτητικού κοινού και προκάλεσε αμέτρητο ενθουσιασμό και συγκίνηση στους παρισταμένους, φέρνοντας μνήμες και όμορφες μελωδίες από την Ελλάδα μας!

Στην ομιλία της, η πρόεδρος του ΔΣ της χορωδίας κ. Άννα Παπαγεωργίου, εξήρε την ανάγκη προβολής και ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς στο εξωτερικό, τόνισε την αναγκαιότητα της διατήρησης του δεσμού κάθε Έλληνα με τις ρίζες του και αναφέρθηκε στο πολιτιστικό έργο της χορωδίας από την ίδρυσή της το 1987 έως σήμερα.

Παράλληλα διαβίβασε τους θερμούς χαιρετισμούς του Σεβαστού Μητροπολίτη Ναυπάκτου Κ. Ιεροθέου και του Αξιότιμου Δημάρχου κ. Παναγιώτη Λουκόπουλου και παρέδωσε στους επίσημους παρισταμένους το επίσημο επετειακό λεύκωμα της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου, επιστημονικά συγγράμματα του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και ένα έργο ζωγραφικής του Ναυπάκτιου ζωγράφου Ιωάννη Αρτινόπουλου. Ακολούθησε μία σύντομη αναφορά στο ιστορικό γεγονός της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου και φυσικά η προβολή της πόλης μας, ως τουριστικός προορισμός.

Σε κλίμα ενθουσιασμού και χαράς έκλεισε η βραδιά, με ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων, ανανεώνοντας το ραντεβού μας στη Ναύπακτο!

H χορωδία ξεκίνησε το ταξίδι της από το εντυπωσιακό Μιλάνο, όπου επισκέφθηκε εκτός των άλλων σημαντικών αξιοθέατων της πόλης και το Θέατρο της Σκάλας του Μιλάνο και στη συνέχεια επισκέφτηκε την ειδυλλιακή Λίμνη Κόμο, το Σαν Ρέμο όπου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο θέατρο που γίνεται το Φεστιβάλ Μουσικής, τη Νίκαια και τις κοσμοπολίτικες Κάννες. Στη Νίκαια μάλιστα επισκέφτηκε τον ορθόδοξο Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου, προσκεκλημένη του εφημερίου π. Μιχαήλ Σεληνιωτάκη. Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσης εκδρομή στο μεσαιωνικό χωριό της Προβηγκείας Σαν Πωλ Ντε Βανς με αποκορύφωμα της εκδρομής το μαγευτικό Μονακό και τη συναυλία.

Η οικογένεια της χορωδίας, δηλώνει υπερήφανη που εκπροσωπεί μέσω της μουσικής την όμορφη πόλη μας και ευχαριστεί θερμά όσους όλους συμμετείχαν και συνέβαλαν στην αποστολή αυτή. Συνεχίζει δε το μουσικό ταξίδι της για νέους προορισμούς…

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δεκέμβριο ξεκινά η Ανάπλαση – Τι αλλάζει στην καθημερινότητα μας

Published

on

By

ανάπλαση-ιστορικού-κεντρου-ναυπάκτου-ξεκινά

Το έργο της Ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Ναυπάκτου, έργο που αναμένεται να αλλάξει την φυσιογνωμία της πόλης, είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Nafsweek ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Ζαχαρίας Χοχτούλας, ήδη έχουν βρεθεί οι εργοταξιακοί χώροι, όπου ο εργολάβος θα εναποθέσει τα υλικά για το έργο, με τον πρώτο να βρίσκεται στον χώρο στάθμευσης οχημάτων – απέναντι από το Αστυνομικό τμήμα της Ναυπάκτου και τον δεύτερο στον χώρο στάθμευσης που υπάρχει ανάμεσα από το 2ο Γυμνάσιο – Λύκειο και το 2ο Δημοτικό σχολείο, στον Άγιο Στέφανο.

Το έργο θα ξεκινήσει από την οδό Μπότσαρη, στο ύψος του Νόβα και θα έχει κατεύθυνση προς το λιμάνι.

Στις απαραίτητες αλλαγές, συνέπεια των εργασιών που θα εκτελούνται από τον Δεκέμβριο, θα είναι και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Έτσι θα διακοπεί η κίνηση επί της οδού Μπότσαρη (κάτω δρόμος) με την οδό Τζαβέλα να μετατρέπεται σε διπλής κυκλοφορίας. Λεπτομέρειες για τις σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ανακοινωθούν άμεσα από την δημοτική αρχή, με στόχο να υπάρξει η όσο το δυνατόν μικρότερη όχληση, αναστάτωση και ταλαιπωρία από ένα τόσο μεγάλο έργο, που θα εκτελείται στην καρδιά της πόλης.

ανάπλαση-ιστορικού-κεντρου-ναυπάκτου-ξεκινά

Το έργο έχει χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ  από το ΕΣΠΑ και αφορά το τμήμα της Ναυπάκτου από την πλατεία      Παπαχαραλάμπους μέχρι και την οδό Σοΐδα στην πλαζ της Ναυπάκτου.

Πέραν των επιφανειακών παρεμβάσεων, με το έργο αντικαθίστανται οι αμιαντοσωλήνες στην ύδρευση, από την πλατεία Φαρμάκη μέχρι το ύψος της πλαζ,    διαχωρίζεται το δίκτυο ομβρίων από τα λύματα στο ίδιο τμήμα. Επιπλέον αναπλάθεται το τμήμα από την Πλατεία   Παπαχαραλάμπους (αλλάζει και η πλατεία), μέχρι την δυτική είσοδο του Κάστρου, στο ύψος της πλαζ.

Το έργο αναμένεται να αλλάξει την όψη των δρόμων περιμετρικά της πλατείας του Λιμανιού, αυξάνει παντού το πλάτος των πεζοδρομίων, χρησιμοποιεί ως κύριο υλικό στα πεζοδρόμια την φυσική πέτρα,  ενώ πεζοδρομείται το τμήμα της οδού που εφάπτεται με το κτίριο «Ναυπακτία» στο λιμάνι.

Η Ανάπλαση έχει ελάχιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις καθώς πεζοδρομεί μόνο το κομμάτι μπροστά στην πλατεία Κούμπιου, ενώ αλλάζει φορά κυκλοφορίας η οδός Σοϊδά.   Ταυτόχρονα φεύγει από το βόρειο τμήμα της πλατείας ο ποδηλατοδρόμος όπου περνά πλέον μέσα από τα Μποτσαρέικα.

Το κομμάτι της πεζοδρόμησης στην πλατεία Τάκη Κούμπιου (δρόμος από την πλαζ προς λιμάνι)  συμβάλει στην ανάδειξη της Δυτικής Πύλης της πόλης, ένα έργο που έρχεται και κουμπώνει με το έργο που ετοιμάζεται από την Εφορεία αρχαιοτήτων, με χρηματοδότηση 600.000 ευρώ μέσω Leader,  για την ανάπλαση και την ανάδειξη της Δυτικής Πύλης της Ναυπάκτου.

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την σύμβαση, το έργο της Ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Ναυπάκτου  έχει ορίζοντα υλοποίησης δύο χρόνων.

ανάπλαση-ιστορικού-κεντρου-ναυπάκτου-ξεκινά

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θ. Κοτρωνιάς: «Τα πεζοδρόμια θα γίνουν και μάλιστα σε πολύ σύντομο διάστημα»

Published

on

By

Κοτρωνιάς-δήμος-ναυπακτίας-αντιδήμαρχος-περιβάλλον

Στα δύο τελευταία Δημοτικά συμβούλια έγινε μεγάλη συζήτηση για το έργο των πεζοδρομίων ανατολικά του Σκα, με το έργο, πέραν αυτού που έχει κατασκευαστεί, να μην υλοποιείται καθώς δεν  υπάρχουν οι απαραίτητες μελέτες. Με απόφαση της δημοτικής αρχής του Βασίλη Γκίζα, πλέον, η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «ΦιλόΔημος» ύψους 550.000 ευρώ, που η προηγούμενη δημοτική αρχή του Τάκη Λουκόπουλου προόριζε για την συνέχιση της κατασκευής των πεζοδρομίων, μεταφέρεται στην αγορά τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός πλυστικού μηχανήματος κάδων.  Ωστόσο γκρίνια για τις μελέτες δημιουργήθηκε και για το κομμάτι των πεζοδρομίων το οποίο έχει ήδη υλοποιηθεί.  Για το θέμα αυτό, με στόχο την ενημέρωση των δημοτών, ζητήσαμε τις θέσεις τόσο της νέας δημοτικής αρχής όσο και της απελθούσας.  Ο αντιδήμαρχος περιβάλλοντος και πρώην πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ Θωμάς Κοτρωνιάς απαντά στα ερωτήματα που τέθηκαν από το Nafsweek.

 

Γιατί η δημοτική αρχή αποφάσισε να σταματήσει το έργο των πεζοδρομίων και να μην δώσει συνέχεια σε ένα έργο που κρίνεται αναγκαίο για την περιοχή;

«Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα γίνουν ή όχι τα πεζοδρόμια. Η απόφαση του δημάρχου Βασίλη Γκίζα και της Δημοτικής Αρχής είναι ότι τα πεζοδρόμια θα γίνουν και μάλιστα σε πολύ σύντομο διάστημα.

Η αλλαγή χρηματοδότησης δεν σημαίνει ότι σταματάει και το έργο.

Για να ξεκινήσει ένα έργο, είναι σε όλους γνωστό, ότι πρέπει να έχει όλες τις απαιτούμενες μελέτες.  Ήταν υποχρέωση της προηγούμενης δημοτικής αρχής να έχει έτοιμο το σύνολο των μελετών, αφού το θέμα το είχε ψηλά στην ατζέντα της.  Και τι έκανε;

Πολύ απλά εκμεταλλεύτηκε μία συγκυρία, ότι η κυβέρνηση αποφάσισε προεκλογικά να επιχορηγήσει τους δήμους της χώρας με χρήματα μέσα από το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος”. Το ποσό των 713 χιλιάδων ευρώ ήρθε στο δήμο Ναυπακτίας.  Εννέα ημέρες πριν από τις εκλογές και συγκεκριμένα στις 15 Μαΐου η προηγούμενη δημοτική αρχή λειτουργώντας με έναν τρόπο unfair ήθελε να πει πού θα πάνε αυτά τα χρήματα για την επόμενη τετραετία!

Είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα επικοινωνιακό προεκλογικό τρικ, τίποτα παραπάνω, γιατί αν πίστευαν στο έργο και το είχαν ψηλά στην ατζέντα  θα τα είχαν  όλα έτοιμα.  Θα ήταν δηλαδή έτοιμες όλες οι μελέτες που απαιτούνταν από το Σκα μέχρι τη γέφυρα της περιμετρικής, στην απόσταση των 2,3 χιλιομέτρων.

Θα είχαν έτοιμες τις μελέτες οδοποιίας, τις μελέτες τις υδραυλικές και της απορροής των ομβρίων υδάτων και κυρίως τη μελέτη της αποχέτευσης.  Αυτά λοιπόν δεν τα έκαναν επί πέντε χρόνια.

Να υπενθυμίσω ότι το 2015 η ΔΕΥΑΝ είχε κάνει τις μελέτες για τα υπόγεια δίκτυα, ομβρίων, αποχέτευσης ακόμα και οδοποιίας, από την πλατεία Φαρμάκη μέχρι τα φανάρια του Κονιστή. Έτσι μπόρεσε η προηγούμενη δημοτική αρχή και διεκδίκησε με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου που θα ξεκινήσει σύντομα.

Χωρίς καμία προετοιμασία για το έργο των πεζοδρομίων αποφάσισε η προηγούμενη δημοτική αρχή, δέκα μόλις μέρες πριν από τις εκλογές».

Λέτε δηλαδή πως στο κατασκευασμένο ήδη κομμάτι δεν υπάρχουν  οι απαραίτητες μελέτες και υπάρχουν θέματα;

«Αυτό έχει όντως ζητήματα, όμως θεωρώ ότι δεν πρέπει να ασχοληθούμε πλέον με αυτό . Η επέκταση της σύμβασης κατά 50% στην κατασκευή του δείχνει ότι το κομμάτι αυτό είχε ελλείψεις.

Σοβαρότατες ελλείψεις, αφού δεν υπήρχαν υδραυλική μελέτη επαρκής, κάτι που φαίνεται από την επέκταση της σύμβασης, φαίνεται επίσης από το πρωτόκολλο καταρτισμού μονάδος τιμών των νέων εργασιών στα άρθρα 4 και 5 όπου εμφανίζεται καθαρά για ποιο λόγο έγινε η επέκταση της σύμβασης.  Με απλά λόγια έγινε γιατί απαιτούνταν μεγάλες εκσκαφές και τοποθέτηση τουλάχιστον σωλήνα ομβρίων υδάτων. Για αποχέτευση δε, ούτε λόγος!

Η κάτω πλευρά του κατασκευασθέντος τμήματος δεν έχει αποχέτευση και δεν το λέω εγώ αλλά η διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών της ΔΕΥΑΝ.

Υπάρχουν δύο κάθετοι αγωγοί, ο ένας που βρίσκεται στο ύψος της οδού Μαλακάση και ο άλλος στον επόμενο κάθετο  δρόμο και για αυτό εμφανίζονται και κάποιες αναμονές, οι οποίες όμως εξυπηρετούν ιδιοκτησίες οι οποίες είναι κοντά σε αυτούς τους αγωγούς της αποχέτευσης».

 

Αναφέρατε στην σε τοποθέτησή σας στο δημοτικό συμβούλιο ότι εάν χρειαστεί να γίνουν συνδέσεις δημοτών που βρίσκονται στη νότια πλευρά του δρόμου με την αποχέτευση, θα έχουμε πρόβλημα καθώς θα πρέπει να σκαφτεί όλο το υπάρχον έργο. Τι ακριβώς θα συμβεί;

«Εφόσον υπάρχουν αιτήματα δημοτών να συνδεθούν στην αποχέτευση με τις οικίες τους να βρίσκονται στην κάτω πλευρά του δρόμου, είμαστε αναγκασμένοι να σκάψουμε τον δρόμο περίπου 300 μέτρα παράλληλα με το πεζοδρόμιο και σε βάθος περίπου 2 μέτρων, αλλά και από την πλευρά των πεζοδρομίων μπροστά από κάθε οικοδομή ώστε να δημιουργήσουμε αναμονή σύνδεσης με την αποχέτευση.

Αντιλαμβάνεστε ότι από το κατασκευσμένο έργο δεν θα μείνει τίποτα.  Η απόφαση της Δημοτικής μας αρχής είναι αυτό να μην επαναληφθεί, ας γίνουν λιγότερα μέτρα αλλά σωστά».

 

Ποια θα είναι η επόμενη ημέρα για την κατασκευή των πεζοδρομίων;

«Η επόμενη ημέρα έχει δύο φάσεις με την πρώτη να βάλουμε χρήματα στον προϋπολογισμό, ένα πολύ μεγάλο ποσό από την ΣΑΤΑ, για φέτος αλλά και του χρόνου.  Άλλωστε υπήρξε υπόσχεση – δέσμευση του δημάρχου ότι θα συνεχιστεί το έργο των πεζοδρομίων.

Η δεύτερη φάση που ξεκίνησε ήδη είναι να κάνουμε τις μελέτες τόσο της οδοποιίας όσο τις υδραυλικές μελέτες και της απορροής ομβρίων υδάτων και κυρίως τη μελέτη της αποχέτευσης.  Επειδή τα δίκτυα ανήκουν στη ΔΕΥΑΝ, η επιχείρηση αυτή στο κομμάτι αυτό θα πρωτοστατήσει.

Σύντομα θα υπάρξει εντολή από το Δήμαρχο προς τη ΔΕΥΑΝ ώστε να εκτελέσει όλες τις απαραίτητες μελέτες και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υποσχεθήκαμε και δεσμευτήκαμε αμέσως με την έγκριση του προϋπολογισμού του δήμου θα ξεκινήσει η διαδικασία για την κατασκευή των πεζοδρομίων.

Επειδή στο δημοτικό συμβούλιο ακούστηκαν διάφορα, όσον αφορά το κατασκευασμένο έργο, δεν έχουν παρά να ανατρέξουν στην τεχνική υπηρεσία και στη ΔΕΥΑΝ αλλά και στον εργολάβο που εκτέλεσε το έργο για να πληροφορηθούν πολύ καλά το τι έλεγε η αρχική σύμβαση, τι έλεγε η επέκταση της σύμβασης και τι ελλείψεις υπάρχουν στο κατασκευασμένο έργο.  Θεωρώ ότι όλο αυτό ήταν ένα επικοινωνιακό τρικ προεκλογικό, και από τα 60 εκατομμύρια έργα της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής ελάχιστα μπόρεσαν να γίνουν.  Η νέα δημοτική αρχή καλείται να ανατρέψει αυτό ακριβώς. Να εκτελέσει όλα αυτά τα έργα, να τα δημοπρατήσει και να τα συμβασιοποίησει.  Υπάρχουν έργα ενταγμένα από το 2010 και δεν έχουν φτάσει στο στάδιο της δημοπράτησης!

Αν αυτή η δημοτική αρχή δεν μπορέσει να εκτελέσει έργα στο διάστημα της θητείας της θεωρώ ότι δεν θα έχει πάει καλά.  Αυτό είναι και το μεγάλο μας στοίχημα».

 

Εξηγήστε μας, γιατί ακριβώς έγινε η αλλαγή της χρηματοδότησης και αυτά τα χρήματα από το “ΦιλόΔημος” πήγαν στην προμήθεια τεσσάρων απορριμματοφόρων;

«Να σας πληροφορήσω ότι ήδη έχει δώσει εντολή ο δήμαρχος και ξεκινάει ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την προμήθεια των οχημάτων αυτών, τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός οχήματος για το πλύσιμο των κάδων. Η αλλαγή της χρηματοδότησης έγινε για τον εξής απλούστατο λόγο. Με την προμήθεια των οχημάτων θα πάρουμε όλα τα χρήματα από το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος”.

Σε αντίθετη περίπτωση αν πήγαιναν στη χρηματοδότηση των πεζοδρομίων με το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος” να έχει ημερομηνία λήξης θα φτάναμε μην είχαμε ολοκληρώσει τα έργα και να χάναμε μέρος από την  χρηματοδότηση.

Ωστόσο, θέλω να δηλώσω ότι παρά τις όποιες διαφορές να μένουν αυτές στην άκρη Για να υλοποιηθούν που έχει ανάγκη η Ναυπακτία Προς όφελος των δημοτών».

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

40 εκ. ευρώ σε Δήμους για απορριμματοφόρα – καθαριότητα

Published

on

By

επιχορήγηση-δήμων-για-απορριμματοφόρα-

Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Παναγιώτη Θεοδωρικάκου, επιχορηγούνται όλοι οι δήμοι με πληθυσμό κάτω των 50.000 κατοίκων με 150.000 ευρώ από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ για την αναβάθμιση των υπηρεσιών καθαριότητας.

Το ύψος προϋπολογισμού της συγκεκριμένης πρόσκλησης είναι 40.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, κάθε δήμος που ικανοποιεί το ανωτέρω πληθυσμιακό κριτήριο, μπορεί να αποκτήσει άμεσα μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας απορριμματοφόρα ή σάρωθρα προκειμένου να παρέχει ποιοτικότερες υπηρεσίες στους δημότες.

«Η συγκεκριμένη πρόσκληση καταδεικνύει με τον πιο εμφατικό τρόπο το έμπρακτο ενδιαφέρον του Υπουργείου Εσωτερικών για την αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών καθαριότητας και την αναβάθμιση του στόλου οχημάτων των Δήμων της χώρας», τονίζει το Υπ. Εσωτερικών.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ