Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μπήκαν οι υπογραφές για μελέτες μαρίνας Ναυπάκτου και λιμενικών υποδομών

Published

on

Υπογράφτηκε  σήμερα 12 Δεκεμβρίου 2024 στο δημαρχείο Ναυπακτίας, η σύμβαση για τη «Σύνταξη Μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των Λιμενικών Υποδομών», προϋπολογισμού 608.000 ευρώ, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ.

Παρόντες ήταν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας,  ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπακτίας Σπύρος Τσέλιος, ο αντιδήμαρχος πολιτισμού Ντίνος Τσουκαλάς, ο εκπρόσωπος της  αναδόχου Νικόλαος Παναγόπουλος καθώς και οι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων Ναυπάκτου Κώστας Σταυρόπουλος , Κάτω Βασιλικής Χρήστος Βαλμάς  και Γαλατά Ελευθέριος  Μπαλωμένος.

Στις μελέτες αυτές συμπεριλαμβάνεται και η μελέτη κατασκευής της Μαρίνας Ναυπάκτου, ύψους 105.000 ευρώ, καθώς επίσης:

Η αναβάθμιση-εκσυγχρονισμός λιμένος Αντιρρίου και προστασία αντιστήριξης του παρακείμενου κάστρου Αντιρρίου

Η κατασκευή λιμενίσκου-καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην Κάτω Βασιλική

Η επισκευή-επέκταση υπάρχοντος προβλήτα λιμένα και ανάπλαση της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Κρυονερίου.

Β. Γκίζας: «Οι μελέτες αυτές αποτελούν καθοριστικό βήμα για την αναβάθμιση του παραλιακού μας μετώπου»

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ.Βασίλης Γκίζας δήλωσε σχετικά: «Η σύμβαση που υπογράφεται σήμερα είναι πολύ σημαντική, καθότι αποτελεί ένα ακόμη καθοριστικό βήμα που μας φέρνει πιο κοντά στον στόχο μας για το άνοιγμά μας προς τη θάλασσα. 

Με την ολοκλήρωση των μελετών, θα ληφθούν χρηματοδοτήσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και θα υλοποιηθούν λιμενικά έργα που θα βελτιώσουν και θα αναμορφώσουν την πρόσβαση και τη λειτουργικότητα των υποδομών μας στο παραλιακό μέτωπο και συγκεκριμένα στην Ναύπακτο, το Αντίρριο, τη Βασιλική, το Κρυονέρι.

Ιδιαιτέρως, θα αναφερθώ στη μελέτη για τη χωροθέτηση της Μαρίνας Ναυπάκτου στο Γρίμποβο που αποτελεί στρατηγική επιδίωξη της δημοτικής μας αρχής.  Η Μαρίνα Ναυπάκτου βρίσκεται διαχρονικά στο επίκεντρο των συζητήσεων τόσο της τοπικής μας κοινωνίας όσο και των προηγούμενων δημοτικών αρχών.  Πλέον, με την ολοκλήρωση της μελέτης θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση ενός σπουδαίου, για τον τόπο μας, έργου που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.

Ευχαριστώ όσους εργάστηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή υπογραφή και συγκεκριμένα, τον Πρόεδρο κ.Σπύρο Τσέλιο, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τα υπηρεσιακά στελέχη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, τον Αντιδήμαρχο Γιάννη Παπαϊωαννίδη και τα στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ναυπακτίας και φυσικά τις τοπικές κοινωνίες και τους Προέδρους των Κοινοτήτων Ναυπάκτου, Αντιρρίου, Γαλατά και Βασιλικής.  Και φυσικά να συγχαρώ τον μελετητή μας κ.Νίκο Παναγόπουλο της εταιρείας ΤΡΙΤΩΝ, με τον οποίο έχουμε ήδη συνεργαστεί σε λιμενικά έργα και προσβλέπουμε ότι και σε αυτή την περίπτωση η συνεργασία μας θα είναι επίσης παραγωγική και προς όφελος του τόπου μας».

Σπ.Τσέλιος: «Επιδίωξή μας είναι να ενισχυθεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν μας»

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Δ.Ναυπακτίας κ.Σπύρος Τσέλιος, σημείωσε: «Αυτό που θέλουμε είναι να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν στο παραλιακό μας μέτωπο, από την Ναύπακτο και το Αντίρριο έως τη Βασιλική και το Κρυονέρι, με σύγχρονες υποδομές.  Η χωροθέτηση της Μαρίνας Ναυπάκτου αποτελεί ένα πάγιο αίτημα της κοινωνίας μας εδώ και πολλά χρόνια.  Με την ολοκλήρωση της μελέτης, θα έρθουμε ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στο στόχο μας που δεν είναι άλλος από το να αποτελέσει ο τόπος μας πόλο έλξης τουρισμού υψηλού επιπέδου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική μας οικονομία και ανάπτυξη.

Πιστεύω ότι είμαστε πλέον σε πολύ καλό δρόμο και οφείλω να ευχαριστήσω και εγώ από την πλευρά μου όσους συνέβαλλαν.  Ιδιαιτέρως ευχαριστώ τους ανθρώπους που μπορεί να μη φαίνονται, αλλά έχουν κάνει σημαντική δουλειά όλο αυτό το διάστημα».

Ν. Παναγόπουλος: «Οι μελέτες θα προσδώσουν δυναμική – Στρατηγική η θέση της Ναυπάκτου»

 Ο μελετητής της αναδόχου εταιρείας ΤΡΙΤΩΝ, κ.Νίκος Παναγόπουλος, σχολίασε:  «Ο Δήμος Ναυπακτίας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπακτίας αντιλήφθηκαν εγκαίρως τη σημασία του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, που δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησης έργων στο θαλάσσιο μέτωπο.

Έτσι λοιπόν, είμαστε στην ευχάριστη θέση να υπογράφουμε αυτή τη σύμβαση, η οποία θα προσδώσει μία ισχυρή δυναμική στο θαλάσσιο μέτωπο της περιοχής.  Ιδιαιτέρως αναφέρομαι στο έργο της Μαρίνας στο Γρίμποβο, το οποίο εάν προχωρήσει θα είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα έργα τουριστικής λιμενικής εγκατάστασης στην Ελλάδα.  Αυτό θα συμβεί, γιατί η Ναύπακτος βρίσκεται σε ένα πολύ στρατηγικό σημείο όσον αφορά στην πορεία προς τον Κορινθιακό Κόλπο και την έξοδο προς το Ιόνιο Πέλαγος, που αυτή τη στιγμή αποτελεί τον κύριο πόλο ανάπτυξης του πλωτού τουρισμού στην Ελλάδα.

Ως εκ τούτου, η πόλη της Ναυπάκτου, η οποία βρίσκεται σε ένα στρατηγικό σημείο, σε συνδυασμό με τον περιβάλλοντα αστικό και αρχαιολογικό χώρο, το Κάστρο και το Ενετικό Λιμάνι, θα καταστεί πόλος έλξης για τους επενδυτές».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλαγές σε προμήθειες & Τραπεζικές χρεώσεις

Published

on

By

Οι αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις θα “φανούν” σταδιακά εντός της εβδομάδας αφού ο νόμος 5167 που τις υιοθέτησε, τίθεται σε εφαρμογή στις 20 Ιανουαρίου 2025

Συνεπώς θα έχουμε αλλαγή του “τοπίου” στις συναλλαγές.

Εν αρχή, εφαρμόζεται  η μείωση της χρέωσης για αποστολή και λήψη χρημάτων έως 5.000 ευρώ. Η προμήθεια γι’ αυτή τη συναλλαγή ήταν από 2,5 έως 5 ευρώ και πλέον, θα χρεώνεται με 0,50 ευρώ.

Γενικότερα, οι πολίτες θα μπορούν να στέλνουν διατραπεζικά εμβάσματα, μεταφέροντας ποσά από IBAN σε IBAN, από τη μία τράπεζα στην άλλη, σε χρόνο λιγότερο των 10 δευτερολέπτων και με κόστος μιας απλής μεταφοράς.

Ήδη οι τράπεζες έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες και είναι έτοιμες για την εναρμόνιση των μέτρων για να ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα στις συναλλαγές.

Τι αλλάζει στο IRIS

Όσον  αφορά στις συναλλαγές μέσω IRIS προβλέπεται καθιέρωση διακριτών ορίων: 500 ευρώ μεταξύ πολιτών και 500 ευρώ για πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες (από 500 ευρώ συνολικά σήμερα). Οι πολίτες δεν έχουν προμήθειες στις συναλλαγές τους και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν πολύ χαμηλότερες προμήθειες σε σχέση µε τα POS.

Η ενεργοποίηση των νέων ορίων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός 3 – 6 μηνών από σήμερα.

Αναλυτικά τα μέτρα για τις τράπεζες:

  • Μηδενική χρέωση για πληρωμή λογαριασμών και οφειλών προς το δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ, εταιρίες ενέργειας, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλιστικές εταιρίες, μέσω ψηφιακών δικτύων (web-banking/mobile-banking) (από 0,6 ευρώ που κοστίζει σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις).
  • Δραστική μείωση των προμηθειών μεταφοράς χρημάτων μεταξύ τραπεζών: Μέγιστο ύψος χρέωσης 0,5 ευρώ για αποστολή χρημάτων (εξερχόμενο έμβασμα) και 0,5 ευρώ για λήψη χρημάτων (εισερχόμενο έμβασμα), για ποσά έως 5.000€ ανά έμβασμα, για φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες, μεταξύ τραπεζών. Αφορά τόσο απλά εμβάσματα, όσο και άμεσες μεταφορές πίστωσης (SEPA). Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση του κόστους για τις εν λόγω προμήθειες από 50% έως και 80% αναλόγως την τράπεζα και το είδος εμβάσματος (από 1 έως 2,5 ευρώ που κοστίζει σήμερα).
  • Μηδενική χρέωση για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας από αυτή που τηρείται ο λογαριασμός σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές όπου υπάρχει ATM μόνο μίας τράπεζας. Επιπλέον πανελλαδικά, μηδενική χρέωση για ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού ή καρτών σε ATM άλλων Τραπεζών (από περίπου 0,2 ευρώ που ισχύει σήμερα).
  • Μειωμένο κόστος συναλλαγών κατά 50% με κάρτες για αγορές μικρής λιανικής έως 20 ευρώ (από 10 ευρώ που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα).
  • Μηδενική χρέωση για φόρτιση προπληρωμένων καρτών για ποσό φόρτισης έως 100 ευρώ (από περίπου 1 ευρώ που ισχύει σήμερα).

Διευρύνεται η χρήση του IRIS με την καθιέρωση διακριτών ορίων ώστε να υπάρχει δυνατότητα για άμεσες και δωρεάν μεταφορές χρημάτων μεταξύ φυσικών προσώπων έως 500 ευρώ ημερησίως, πέραν των 500 ημερησίως για άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες/ατομικές επιχειρήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε ισχύ ο νέος κανονισμός λειτουργίας Δημοτικών Συμβουλίων -Πώς θα παρεμβαίνουν οι δημότες

Published

on

By

Σε ισχύ (!!!) –χωρίς όμως να έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ–   είναι πλέον ο νέος «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου» που ρυθμίζει ολοκληρωμένα τον τρόπο αποτελεσματικής και ουσιαστικής λειτουργίας των Συμβουλίων, ενσωματώνοντας όλες τις αλλαγές που έχουν προκύψει από τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών (17/1/2025)  και  όπως αναφέρει η ανακοίνωση,  με σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων στα πρότυπα του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου,  παρέχει τη δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, εισάγοντας παρεμφερείς διαδικασίες διαφάνειας και λογοδοσίας αντίστοιχες με εκείνες της Βουλής των Ελλήνων, εμπλουτίζεται η πρόσφατα θεσμοθετημένη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, ενώ παράλληλα ενισχύεται ο ρόλος των δημοσιογράφων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παρέχοντας την δυνατότητα ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής κάλυψης των συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δυνατότητα των κατοίκων να ερωτούν και να ελέγχουν την Δημοτική Αρχή για ζητήματα που τους απασχολούν και έχουν να κάνουν με την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό των δημοτικών χώρων, τον φωτισμό ή ακόμη και ζητήματα ασφάλειας.

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

Η δυνατότητα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου: α) είτε δια ζώσης στο κατάστημα της έδρας του Δήμου, β) είτε με τηλεδιάσκεψη, με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, γ) είτε με μικτό τρόπο, διά ζώσης και με τηλεδιάσκεψη.

Η τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Επιτρέπεται η ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δίνεται έμφαση στην ενημέρωση των πολιτών: Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σε αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητάς του.

Η δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, τις οποίες απαντά ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεσή τους. Στόχος είναι ο ενεργός πολίτης, ο ενημερωμένος πολίτης.

Διατάξεις που αφορούν στην τακτική διμηνιαία ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής Αρχής, για τον έλεγχο των πεπραγμένων της και ρυθμίζεται αναλυτικά η διαδικασία διεξαγωγής της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της δημοτικής αρχής καθώς και οι χρόνοι των ομιλητών.

Ειδική συνεδρίαση απολογισμού των πεπραγμένων κάθε Δημοτικής Αρχής μέχρι τέλος Ιουνίου για κάθε έτος.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τέλος ταφής: Είσπραξη μέσω δημοτικών τελών

Published

on

By

Απομπλέκονται  οι Φορείς Διαχείρισης  Απορριμμάτων  (ΕΔΣΝΑ και οι ΦΟΣΔΑ)  από τη διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους ταφής. Με νομοθετική ρύθμιση που επίκειται,  το τέλος θα αποδίδεται πλέον στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης, απευθείας μέσω των δημοτικών τελών.

Το τέλος ταφής γίνεται ανταποδοτικό προς τους ΟΤΑ, επιστρέφοντας το 85% των πόρων που συλλέγονται στην τοπική αυτοδιοίκηση για έργα διαχείρισης της ανακύκλωσης, ενώ το υπόλοιπο 15% θα διατεθεί για έργα αποκατάστασης των χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων.

Επιπλέον, προκειμένου, να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες λειτουργικές δαπάνες των ΟΤΑ για το 2025 και εφεξής, οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι αυξάνονται κατά επιπλέον 70 εκατ. ευρώ.

Τα παραπάνω γνωστοποιούνται με κοινή ανακοίνωση τύπου των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

#  Να υπενθυμίσουμε ότι το τέλος ταφής επιβλήθηκε το 2012, έγινε αναστολή εφαρμογής του κατά σειρά το 2014, το 2016, το 2018, το 2019. Το 2021 με το νόμο 4819 προβλέπεται η επιβολή του από 1/1/2022.

Διαχρονικά δηλαδή οι εκάστοτε κυβερνήσεις κρύβανε το θέμα «κάτω από το χαλί.

Θέση της ΚΕΔΕ είναι η κατάργηση του τέλους ταφής, με 165 δήμους να  προσφεύγουν  στο ΣτΕ,  με αίτημα την κατάργησή του, τονίζοντας ότι πρόκειται για άδικο πρόστιμο και αντισυνταγματικό μέτρο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ