Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Μπλόκο» στη μαρίνα;

Published

on

Για κατάτμηση  μελετών και προϋπολογισμού στο έργο του τουριστικού καταφυγίου σκαφών στο Γρίμποβο Ναυπάκτου, κάνει λόγο σε «καταγγελία» του ο Πολιτικός Μηχανικός – Μελετητής Γεωτεχνικών και Στατικών έργων Δημήτρης Παπαναστασόπουλος. Όπως αναφέρει στο έγγραφό του, που απέστειλε στον Δήμο Ναυπακτίας  – αρμόδιες υπηρεσίες, όλο αυτό έχει να κάνει με την απ’ ευθείας ανάθεση τμημάτων του έργου, με συνέπεια τον  κακό σχεδιασμό του και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις. Με το έγγραφο του αυτό επισημαίνει, όπως ο ίδιος διευκρινίζει, κάποια στραβά πράγματα στο ξεκίνημα της Μελέτης του έργου, γιατί με τον τρόπο που σήμερα δρομολογείται αυτό δεν πρόκειται ποτέ να γίνει τίποτα. «Έκανα Ακριβώς αυτό που θα έπρεπε να κάνει ένας σύμβουλος /συνεργάτης του δημάρχου, να πάρει δηλαδή τη διαδικασία και να δει πού είναι εσφαλμένη» τονίζει.  Στο Nafsweek  μιλά τόσο ο  Δημήτρης Παπαναστασόπουλος, όπου και του ζητήσανε να μας διευκρινίσει σε τι ακριβώς αφορά αυτή «καταγγελία» και αν θα βάλει φρένο, αν μπορεί να μπλοκάρει την όλη τη διαδικασία για το Τουριστικό καταφύγιο σκαφών στη Ναύπακτο, αλλά και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Αντώνης Φράγκος.

Με έγγραφό του, την 27η Ιουνίου 2018, προς τον Δήμο Ναυπακτίας και συγκεκριμένα με αποδέκτες  την Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, τον αντιδήμαρχο Κώστα Καρακώστα και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου, με θέμα «Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών τουριστικού καταφυγίου σκαφών στο Γρίμποβο Ναυπάκτου» ο Πολιτικός Μηχανικός – Μελετητής Γεωτεχνικών και Στατικών έργων Δημήτριος Παπαναστασόπουλος αναφέρει μεταξύ άλλων σχετικά με την απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου (106/18) Περί: « Έγκριση σύναψης Προγραμματικής σύμβασης για την σύνταξη « Γεωτεχνικής μελέτης και μελέτης θεμελίωσης Τουριστικού Λιμένα Ναυπάκτου» με χρηματοδότηση από ιδίους πόρους του Δήμου Ναυπακτίας»:

«Επισημαίνουμε με το έγγραφο μας αυτό ότι για ένα έργο τέτοιου μεγέθους και σημασίας όπως το συγκεκριμένο λιμενικό έργο, έγινε εσφαλμένη κατάτμηση μελετών και προϋπολογισμός προκειμένου να γίνει εξ ολοκλήρου με απευθείας αναθέσεις και αποσπασματικά, γεγονός που οδηγεί σε κακό σχεδιασμό του έργου και με αδικαιολόγητες καθυστερήσεις».

 Λανθασμένα και παραπλανητικά…

 

Σε άλλο σημείο του εγγράφου αναφέρεται: «… κατά παράβαση του Κανονισμού προεκτιμώμενων αμοιβών ΦΕΚ β 2519/20.07.2017 στο παράρτημα της προγραμματικής σύμβασης εμφανίζεται λανθασμένα και παραπλανητικά η εκτέλεση των γεωτρήσεων, εργαστηριακών δοκιμών και μελέτης θεμελίωσης τεχνικού έργου να γίνονται με ημερομίσθια μηχανικού σαν να πρόκειται για εργασία η οποία δεν έχει αναλυτικό τιμολόγιο υπολογισμού αγνοώντας ο συντάκτης της όλα τα παραπάνω».

Συνεχίζοντας αναφέρονται στο έγγραφο: «Η διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί για την ανάδειξη αναδόχου μελετητή για την εκπόνηση ορισμένης μελέτης (ανοικτή, κλειστή ή με διαπραγμάτευση) τελεί, κάθε φορά, σε συνάρτηση με την πολυπλοκότητα, το μέγεθος και την εξειδικευμένη εμπειρία που απαιτείται για την εκπόνηση αυτής, καθώς και με το ύψος της προεκτιμώμενης αμοιβής. Ειδικότερα, η επιλογή αναδόχου μελετητή μέσω της διενέργειας διαγωνισμού αποβλέπει στην προσέλευση μεγάλου ή έστω ικανού αριθμού υποψηφίων με αντικειμενικό σκοπό την ανάπτυξη επαρκούς ανταγωνισμού και την διασφάλιση των οικονομικών συμφερόντων του οικείου Δήμου με την επιλογή της πλέον συμφέρουσας για αυτόν από οικονομικής και τεχνικής άποψης προσφοράς. Για το λόγο αυτό απαγορεύεται ο επιμερισμός μιας «ενιαίας» μελέτης σε μερικότερες της αυτής κατηγορίας – μελέτες, δηλαδή, με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο – και, στη συνέχεια, η απευθείας ανάθεση αυτών χωριστά, με βάση το ύψος της δαπάνης που προκύπτει από την κατάτμηση της συνολικής δαπάνης που απαιτείται για την εκπόνηση της ενιαίας μελέτης, καθόσον με τον τρόπο αυτό επιχειρείται, κατά περιγραφή των οικείων διατάξεων, η μη τήρηση της οριζόμενης από τις διατάξεις αυτές διαδικασίας διενέργειας τακτικού διαγωνισμού. Κατά συνέπεια, ο επιμερισμός μιας ενιαίας μελέτης σε περισσότερες ομοειδείς, για τις οποίες έχουν αναγραφεί ιδιαίτερες πιστώσεις στον οικείο προϋπολογισμό, προς αποφυγή της διαδικασίας επιλογής αναδόχου με δημόσιο ανοικτό ή κλειστό διαγωνισμό δεν είναι νόμιμος και επομένως δεν είναι νόμιμη και η δαπάνη που προκαλείται από την εκπόνηση των μελετών αυτών.

Για όλα τα παραπάνω θεωρούμε ότι η προαναφερόμενη προγραμματική σύμβαση είναι άκυρη δεν οδηγεί σε ορθά τεχνικά αποτελέσματα και δεν διασφαλίζει τα οικονομικά συμφέροντα του Δήμου. Η σύναψη κάθε σύμβασης πρέπει να γίνεται κατόπιν εισηγήσεως της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου ή της Περιφερείας οι οποίες υπηρεσίες διαθέτουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία για την ανάθεση, επίβλεψη και έγκριση τέτοιου μεγέθους μελετών», καταλήγει το έγγραφο του κ. Παπαναστασόπουλου.

 

“Είναι βέβαιο ότι κάτι δεν πάει καλά”

Για το θέμα μιλά στο Nafsweek ο Δημήτρης Παπαναστασόπουλος, πολιτικός μηχανικός μελετητής, όπου και του ζητήσαμε να μας διευκρινίσει σε τι ακριβώς αφορά αυτή «καταγγελία» και αν θα βάλει φρένο, αν μπορεί να μπλοκάρει την όλη τη διαδικασία για το Τουριστικό καταφύγιο σκαφών στη Ναύπακτο.  Μας είπε:

«Με αυτό το έγγραφο που έστειλα, με απλά λόγια, προσπαθώ να διορθώσω κάτι που πάει να ξεκινήσει λάθος. Μέχρι σήμερα βέβαια δεν έχει ξεκινήσει τίποτα.  Δύο πράγματα είναι τα σημαντικά: το πρώτον ότι πάνε να αναθέσουν μόνο τη θεμελίωση των βράχων που θα μπουν στη θάλασσα. Χρηματοδότηση δεν μπορείς να πάρεις με μία θεμελίωση και μόνο. Πρέπει να είσαι έτοιμος, να έχεις ολοκληρωμένη τη μελέτη του έργου. Με το έγγραφο μου αυτό επισημαίνω κάποια στραβά πράγματα στο ξεκίνημα της Μελέτης του έργου, γιατί εάν ξεκινήσουμε έτσι δεν πρόκειται ποτέ να γίνει τίποτα. Και δεύτερον, δεν μπορεί να θυσιάζεις ένα έργο για να κάνεις μία απευθείας ανάθεση των 20 χιλιάδων ευρώ για μελέτη».

Τί προτείνετε ότι πρέπει να γίνει για το έργο του Τουριστικού καταφυγίου;

«Θα πρέπει να βγει ένας διαγωνισμός για το τουριστικό καταφύγιο Ναυπάκτου, να έρθουν οι εταιρείες και να πουν ότι όποιες μελέτες, εγκρίσεις από φορείς κλπ απαιτούνται θα τα κάνουμε εμείς φτιάχνοντας τον φάκελο του έργου. Από τη στιγμή που υπάρχουν αρκετές εταιρείες στον διαγωνισμό θα πέσει και η τιμή για την δημιουργία του φακέλου του τουριστικού καταφυγίου της Ναυπάκτου. Έτσι όπως πάει σήμερα το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, με μία Μελέτη κάθε χρόνο, δεν ξέρω σε τι βάθος χρόνου μπορεί και αν μπορεί να δούμε στη Ναύπακτο τουριστικό καταφύγιο σκαφών. Προτείνω συγκεκριμένα στο έγγραφο ότι όταν πάει να γίνει μία τέτοια προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου και Λιμενικού Ταμείου να παίρνουν και τη γνώμη από την Τεχνική υπηρεσία του δήμου ή της Περιφέρειας. Να προσθέσω ότι, κακώς ψηφίστηκε από τα μέλη του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, αφού δεν είναι κανένας μηχανικός από τα μέλη, αλλά και δεν είχαν και μία εισήγηση από την Τεχνική υπηρεσία.  Όλα αυτά προσπαθώ να τους πω στο έγγραφό μου και δεν είναι καταγγελία. Ποιός δεν θα ήθελε να υπάρχει το τουριστικό καταφύγιο σκαφών στη Ναύπακτο;  Έτσι όπως πάει, δεν θα γίνει ποτέ. Έκανα Ακριβώς αυτό που θα έπρεπε να κάνει ένας σύμβουλος/ συνεργάτης του δημάρχου, να πάρει δηλαδή τη διαδικασία και να δει πού είναι εσφαλμένη. Για αυτό ακριβώς το έγγραφο μου απευθυνόταν στο Δήμο, στην τεχνική υπηρεσία και στο Λιμενικό ταμείο.  Δεν έκανα καταγγελία ούτε στο ελεγκτικό συνέδριο, ούτε στην περιφέρεια, ούτε σε κάποιον άλλον ελεγκτικό μηχανισμό. Είναι ξεκάθαρο αυτό».

Βλέπετε το όραμα δεκαετιών για τη δημιουργία «μαρίνας» στη Ναύπακτο να βρίσκει εμπόδια;

«Έτσι όπως δρομολογείται θεωρώ ότι χάνονται επενδυτικές ευκαιρίες. Εάν αυτή τη στιγμή ο περιφερειάρχης μπορούσε να διαθέσει αυτή τη χρηματοδότηση, υπάρχει φάκελος του έργου έτοιμος; Αν το 2015 και το 2016 που συζητάγαμε για τουριστικό καταφύγιο είχαμε προχωρήσει τις διαδικασίες, σήμερα θα είμαστε με το φάκελο στα χέρια και έτοιμο για χρηματοδότηση. Δυστυχώς αυτό δεν υπάρχει. Εμείς σήμερα αναθέτουμε τη γεωτεχνική μελέτη η οποία θα παραδοθεί μετά από τέσσερις-πέντε μήνες, όπως και η περιβαλλοντική Μελέτη, αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα. Εάν νομίζουν ότι μπορούν με το να ρίξουν τα βράχια που θα γίνει θεμελίωση μες στη θάλασσα θα μπορέσουν να πάρουν χρηματοδότηση μέσω του Intereg, συγνώμη αλλά αυτό δεν είναι έργο για το τουριστικό καταφύγιο. Είναι βέβαιο ότι κάτι δεν πάει καλά»!

 

Τι απαντά ο πρόεδρος του  Λιμενικού Ταμείου

Το ερώτημα αν μπορεί να μπλοκάρει η όλη  διαδικασία για το Τουριστικό καταφύγιο σκαφών στη Ναύπακτο, απευθύναμε και στον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αντώνη Φράγκο.  Μας είπε:

«Η όλη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί είναι νόμιμη και θα απαντήσει επ’ αυτού η Τεχνική υπηρεσία του δήμου. Η συγκεκριμένη προγραμματική σύμβαση που έχουμε κάνει με το δήμο είναι ακριβώς ίδια με την προηγούμενη προγραμματική σύμβαση και ήδη έχουμε κάνει αναθέσεις για τις δύο μελέτες, την περιβαλλοντική και την ακτομηχανική.  Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό που είχαμε θα προχωρούσαμε σε κατασκευή του έργου, όμως άλλαξαν τα δεδομένα, με την Περιφέρεια να επιδιώκει να μας εντάξει στο πρόγραμμα Indirect.  Όλη αυτή η διαδικασία είναι σύννομη καθώς  προβλέπεται  τα Λιμενικά Ταμεία να εξαιρούνται από το νόμο για μειοδοτικό διαγωνισμό, με τον νομοθέτη να το έχει κάνει επίτηδες αυτό, καθώς οι διαδικασίες είναι περίπλοκες και χρονοβόρες οι αδειοδοτήσεις. Έτσι ο νόμος παρέχει τη δυνατότητα να προχωρούν σε αναθέσεις μελετών. Με αυτό το σκεπτικό έχουν ανατεθεί η μελέτη χωροθέτησης, η ακτομηχανική και η περιβαλλοντική μελέτη».

Έχοντας αυτές τις τρεις μελέτες μπορούμε να καταθέσουμε φάκελο για χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Interneg για το τουριστικό καταφύγιο της Ναυπάκτου;

«Με τις τρεις αυτές μελέτες είμαστε στο 90% της διαδρομής, μένει μια ακόμα μελέτη, η οποία θα είναι πολύ σύντομη και που θα προκύψει από τη γεωτεχνική και τη μελέτη θεμελίωσης. Ο σκοπός που κάνουμε γεωτεχνική μελέτη και μελέτη θεμελίωσης είναι για να προσεγγίσουμε με ακρίβεια το κόστος του έργου και να μπορέσουμε με τα δύο εκατομμύρια που μας δίνονται να παραδώσουμε ένα λειτουργικό τμήμα του έργου.

Θα μπορούσαμε βέβαια να κάνουμε ένα προϋπολογισμό 4 και 5 εκατομμύρια για χρηματοδότηση, αλλά αυτό δεν θα μας βόλευε για το πρόγραμμα. Έτσι λοιπόν είμαστε πολύ συγκεκριμένοι, για αυτό και αναθέτουμε αυτές τις μελέτες.  Τα βήματα που κάνει Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και Δήμος είναι για να έχουμε στο τέλος μία οριστική μελέτη για χρηματοδότηση 2 εκατομμυρίων ευρώ».

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκινά το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, η ίδρυση και λειτουργία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στην Ναύπακτο είναι γεγονός μετά την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ΥΑ 101988/Κ1/2024.

Β. Γκίζας: «Οι συντονισμένες ενέργειες του Δήμου Ναυπακτίας απέδωσαν καρπούς»

Με αφορμή τη σημαντική αυτή εξέλιξη, ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ.Βασίλης Γκίζας τόνισε ότι:

«Οι συντονισμένες και συστηματικές ενέργειες του Δήμου Ναυπακτίας από το 2020 έως και σήμερα, απέδωσαν καρπούς.  Πρόκειται για μία εξόχως σπουδαία εξέλιξη για την εκπαιδευτική πραγματικότητα του τόπου μας. Η λειτουργία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ναυπάκτου θα δώσει στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής  μια πολύτιμη ευκαιρία να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση και να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες ζωής.

Η ίδρυση ενός τέτοιου σχολείου στην πόλη μας ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, δεδομένου ότι παρέχει πρόσβαση σε βασική εκπαίδευση, αναβαθμίζει τις προσωπικές δεξιότητες των συμμετεχόντων και ανοίγει νέους δρόμους για περαιτέρω σπουδές.  Αυτή η πρωτοβουλία ενισχύει την κοινωνική συνοχή και δημιουργεί προοπτικές για επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την ιδέα της Δια Βίου Μάθησης ως εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών.

 Ευχαριστώ προσωπικά όσους συνέβαλαν στη θετική έκβαση των προσπαθειών μας.  Ιδιαιτέρως, ευχαριστώ τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ Ιερόθεο, ο οποίος διαχρονικά στηρίζει εμπράκτως, όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανάλογες διεκδικήσεις του Δήμου μας, τον πρώην Αντιδήμαρχο Παιδείας κ.Ντίνο Τσουκαλά, αλλά και τον σημερινό Αντιδήμαρχο Παιδείας κ.Νίκο Ραυτόπουλο, τα στελέχη του Υπουργείου και του αρμόδιου Τμήματος Παιδείας του Δήμου Ναυπακτίας.

Ο Δήμος Ναυπακτίας διαρκώς ενδυναμώνεται και είμαστε ευτυχείς, καθώς καλύπτουμε πλέον ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών δυνατοτήτων, όχι μόνο για τους δημότες μας, αλλά και για τους δημότες των όμορων δήμων. Εδώ, λειτουργούν επίσης, πέραν των βασικών μονάδων εκπαίδευσης, το Εσπερινό ΕΠΑΛ, το ΔΙΕΚ, το Ειδικό Σχολείο και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ)».

Υπενθυμίζεται ότι, τον Φεβρουάριο του 2020, το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας, μετά από εισήγηση του τότε Αντιδημάρχου Παιδείας κ.Ντίνου Τσουκαλά είχε λάβει απόφαση για την υποβολή αιτήματος ίδρυσης ΣΔΕ στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και προς το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).

Τί είναι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι καινοτόμα δημόσια σχολεία εκπαίδευσης ενηλίκων, με συνολική διάρκεια φοίτησης 18 μήνες (2 σχολικά έτη).  Απευθύνονται σε πολίτες ηλικίας 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση.  Με την επιτυχή ολοκλήρωση της φοίτησης παρέχεται τίτλος σπουδών ισότιμος με το απολυτήριο του Γυμνασίου.

Το πρόγραμμα σπουδών διαφέρει από το αντίστοιχο της τυπικής εκπαίδευσης, διαθέτει πιο ευέλικτο περιεχόμενο και έχει προσαρμοσμένη διδακτική μεθοδολογία και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων.

Στόχος των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας είναι η επανασύνδεση των εκπαιδευομένων με τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, η διαμόρφωση θετικής στάσης προς τη μάθηση, η απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, η ενίσχυση της προσωπικότητας και τέλος, η πρόσβαση στην αγορά εργασίας.  Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θεσμοθετήθηκαν στην Ελλάδα με τον Ν.2525/1997 και αποτελούν Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την καταπολέμηση κοινωνικού αποκλεισμού.

Σημειώνεται πως, για τη στέγαση του ΣΔΕ Ναυπάκτου έχουν εξασφαλιστεί αίθουσες στο 2ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνάντηση ΕΚΝΔ με τον Δήμαρχο Ναυπακτίας

Published

on

By

Με πρωτοβουλία του Εργατοϋπαλληλικού  Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας – ΕΚΝΔ πραγματοποιήθηκε χθες 17/9/2024 συνάντηση στο Δημαρχείο, αντιπροσωπεία της Διοίκησης του ΕΚΝΔ, και του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ναυπακτίας & Δωρίδας  με το Δήμαρχο Ναυπακτίας κ. Γκίζα Βασίλειο παρουσία και του Αντιδημάρχου κ. Κούκουνα Αθανάσιο. 

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η αμοιβή των αργιών  των εργαζομένων της ΚΕΔΝ, ο εξοπλισμός των σχολικών τροχονόμων και η μετονομασία της οδού Ι. Αποκαύκου σε οδό Εργατικής Πρωτομαγιάς.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ζητήθηκε από τον Δήμαρχο για τους σχολικούς τροχονόμους ώστε να παρέχεται ο απαραίτητος εξοπλισμός, όπως αδιάβροχο – αντιανεμικό μπουφάν, καθώς επίσης και οι  ευθυγραμμίσεις  των  διαβάσεων για την ανεμπόδιστη εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Ακόμη, ζητήθηκε η εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας,  για τους εργαζόμενους της πρώην ΚΕΔΝ, που αμείβονται με ημερομίσθιο και δεν απασχολούνται κατά τις επίσημες αργίες του κράτους (Πάσχα, Χριστούγεννα, 25η Μαρτίου κλπ) για λόγους που δεν οφείλονται στους ίδιους, να καταβάλλεται για κάθε μία από αυτές τις ημέρες ποσό ίσο με το ημερομίσθιο τους, χωρίς προσαύξηση. 

 Τέλος, έγινε λόγος για τη μετονομασία της οδού  Ι. Αποκαύκου έχει γίνει συνείδηση στην περιοχή ότι είναι η οδός του Εργατικού Κέντρου και όλων των δραστηριοτήτων των συνδικαλιστικών φορέων της περιοχής

Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος αναγνώρισε τις πολύτιμες υπηρεσίες των 18 σχολικών τροχονόμων. Επίσης δήλωσε την πρόθεση του να προχωρήσει άμεσα στην εξεύρεση λύσης για αγορά απαραίτητων αντιανεμικών – αδιάβροχων μπουφάν, και πως το έργο που αφορά τις  ευθυγραμμίσεις των διαβάσεων  θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια εβδομάδα. 

Σε ότι αφορά την αμοιβή των αργιών των εργαζομένων της πρώην ΚΕΔΝ  τόνισε ότι έχει σταλεί επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο και περιμένουμε την επίσημη απάντηση νομοθετικού πλαισίου. 

Τέλος ο  κ. Δήμαρχος ζήτησε λόγω  του σπουδαίου έργου του Ιωάννη Αποκαύκου να εξετάσει το ΕΚΝΔ τη μετονομασία κάποιας άλλης οδού σε οδό « Εργατικής Πρωτομαγιάς » και να συζητηθεί εκ νέου. 

ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΝΔ

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνάντηση Β. Γκίζα με τον Σύλλογο ΑμεΑ ΑΛΚΥΟΝΗ –  Στο επίκεντρο η προσβασιμότητα

Published

on

By

 Συνάντηση με τον Σύλλογο ΑμεΑ ΑΛΚΥΟΝΗ πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας, στην οποία συμμετείχαν η Πρόεδρος του Συλλόγου κ.Βασιλική Παναγοπούλου, ο Αντιπρόεδρος κ.Θάνος Ρισβάς, η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων κ.Ευτυχία Ανδρονιάδη, ο Διοικητικός Διευθυντής κ.Γρηγόρης Παναγιωτόπουλος, ο Αντιδήμαρχος κ.Ντίνος Τσουκαλάς, η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Κοινωνικών Υποθέσεων κ.Μαρίνα Ρισβά-Πατακοπούλου και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ.Ντίνος Ζορμπάς.

Κεντρικό θέμα στην ατζέντα της συζήτησης ήταν η προσβασιμότητα, την οποία η ΑΛΚΥΟΝΗ τοποθετεί στην κορυφή των προτεραιοτήτων της ως το βασικότερο δικαίωμα ενός ανθρώπου με αναπηρία.

Επί αυτού έγιναν συγκεκριμένες προτάσεις, με τις οποίες συμφώνησαν όλοι οι παριστάμενοι δεσμευόμενοι για την υλοποίησή τους στο πλαίσιο της εξαιρετικής και εποικοδομητικής συνεργασίας που υπάρχει μεταξύ του Δήμου Ναυπακτίας και του Συλλόγου ΑμεΑ ΑΛΚΥΟΝΗ.

Αναλυτικότερα, προτάθηκαν η ενεργοποίηση της Επιτροπής Προσβασιμότητας και η ανανέωση των μελών της, η σύγκληση σύσκεψης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με την καταπάτηση των πεζοδρομίων και την παράνομη στάθμευση στους χώρους ΑμεΑ, η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της Ναυπάκτου με τη δημιουργία ενός οδικού χάρτη που θα επικαιροποιείται ανά έτος και θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις με έμφαση στην προσβασιμότητα, στο πλαίσιο ενός Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, η δημιουργία καμπάνιας με οδηγίες οδικής συμπεριφοράς, καθώς και η συνεργασία με τους εκπαιδευτές των σχολών οδήγησης για την ευαισθητοποίηση των νέων υποψήφιων οδηγών απέναντι στα άτομα με αναπηρία, τους ηλικιωμένους, τις μητέρες με τα καροτσάκια και τα μικρά παιδιά, αλλά και την τήρηση των κανόνων στη στάθμευση.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης σχολιάστηκε θετικά το σύνολο των παρεμβάσεων για τα ΑμεΑ που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια ή πρόκειται να υλοποιηθούν στον Δήμο Ναυπακτίας.  Μεταξύ αυτών, οι κατασκευές ραμπών και τουαλετών ΑμεΑ σε όλα τα σχολεία, η συστηματική επισκευή και βελτίωση των πεζοδρομίων με ράμπες και οδεύσεις ΑμεΑ, οι έξυπνες διαβάσεις πεζών, η σημαντική δράση του ΚΔΑΠ μεΑ, η αξιοποίηση προγραμμάτων για μακροχρόνια ανέργους ΑμεΑ, η ενίσχυση του στόλου των Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου με τρία νέα ειδικά οχήματα μεταφοράς (mini vans) για ΑμεΑ, τα SEATRACS, το SEA ACCESS στην παραλία Ψανής που διαθέτει καμπίνες, τουαλέτα ΑμεΑ και αποθηκευτικό χώρο, καθώς και το γεγονός της πρόσφατης παραχώρησης ενός  συστήματος SEA ACCESS στη Στέγη ΠΟΛΥΤΙΜΗ της ΑΛΚΥΟΝΗΣ, το οποίο θα εγκατασταθεί στην παραλία του Πλατανίτη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ