Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Νέα επιστολή διαμαρτυρίας για τη μείωση του κόστους διέλευσης της Γέφυρας

Published

on

Η Επιτροπή εκπροσώπησης εργαζομένων που σε καθημερινή βάση διέρχονται από την γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” επανέρχεται με νέα επιστολή διαμαρτυρίας.

Αναφέρουν σε αυτήν:

“Προς

Πρωθυπουργό Ελλάδος,

Υπουργό Οικονομικών,

Υπουργό Μεταφορών και Συγκοινωνιών,

Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας,

Βουλευτές Αχαΐας,

Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος,

Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας,

Αντιπεριφερειάρχη Αιτωλοακαρνανίας,

Δήμαρχο Πατρέων,

Δήμαρχο Αγρινίου,

Δήμαρχο Μεσολογγίου,

Δήμαρχο Ναυπάκτου,

Δήμαρχο Δωρίδος,

Πολιτευτές Αιτωλοακαρνανίας,

Πολιτευτές Αχαΐας

Κάθε Ενδιαφερόμενο

Θέμα : « Μείωση του κόστους διέλευσης γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» για τους εργαζομένους»

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,

Αξιότιμοι κ. Βουλευτές, Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχες , Δήμαρχοι, Πολιτευτές,

Κατόπιν  ανάδειξης του προβλήματος των εργαζομένων, οι οποίοι χρησιμοποιούν τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, και την άμεση αντίδραση της Πολιτείας να αφουγκραστεί το αίτημά μας, θα θέλαμε με την παρούσα επιστολή να σας επισημάνουμε τα κάτωθι.

    Όπως ήδη έχετε ενημερωθεί, από 01.01.2023 η «Γέφυρα Α.Ε.» προέβη σε αύξηση του μηνιαίου κόστους χρήσης του προγράμματος “epass” από 242 ευρώ σε 295 ευρώ (τα ποσά υπολογίζονται για 44 διελεύσεις – 22 ημέρες εργασίας) δηλ. από 5,5 ευρώ/διέλευση σε 6,7 ευρώ/ανά διέλευση.

Η άμεση αντίδρασή μας και η πίεση που ασκήθηκε στην εταιρεία από την Πολιτεία, είχε ως αποτέλεσμα να ανακοινωθεί από τη «Γέφυρα Α.Ε.» ένα νέο πακέτο που θα έχει ισχύ από 01.04.2023, το οποίο προσφέρεται στην τιμή των 232 ευρώ μηνιαίως για 44 διελεύσεις, δηλαδή 5,3 ευρώ/διέλευσημε την προϋπόθεση το ποσό αυτό να έχει εξοφληθεί μέχρι την 17η διέλευση. Από την 18η έως και την 44η η εταιρεία το παρουσιάζει ως δωρεάν διελεύσεις οι οποίες όμως έχουν προπληρωθεί. Το νέο πρόγραμμα για οποιοδήποτε άλλο αριθμό διελεύσεων είναι ακριβότερο από πέρυσι, ενώ για λιγότερες από 34 ή περισσότερες από 52 είναι ακριβότερο και από το φετινό.

  Στην νέα πρόταση της «Γέφυρας Α.Ε.» οι εργαζόμενοι, που είναι εκατοντάδες, αντιπροτείνουν:

·           το αντίτιμο των 5,3 ευρώ να το καταβάλουμε κάθε φορά που θα περνάμε από τα διόδια και όχι προκαταβολικά.

·            στο συγκεκριμένο ποσό να υπάρχει επιδότηση ύψους 2,3 ευρώ/διέλευση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, είτε εξασφαλίζοντας κονδύλι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, είτε απαλλάσσοντας τις συγκεκριμένες διελεύσεις από τους φόρους (ΦΠΑ 24% και Φόρο εισοδήματος  22% από την εταιρεία), εφόσον αυτό είναι εφικτόΜε αυτό τον τρόπο θα πετύχουμε το στόχο των 3 ευρώ ανά διέλευση.

            Επί 20 σχεδόν χρόνια οι εργαζόμενοι που διέρχονται από τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου  «Χαρίλαος Τρικούπης» για να μεταβούν στο χώρο εργασίας τους επωμίζονται  το οικονομικό «βάρος» που αγγίζει σε αρκετές περιπτώσεις και το 1/3 του μισθού τους. Σε συνδυασμό με τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν και στην ελληνική κοινωνία εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης των τιμών σε όλα τα προϊόντα, αντιλαμβάνεστε πως πλέον το φορτίο δεν είναι απλά μεγάλο, αλλά δυσβάσταχτο!

            Καλούμε την Ελληνική Πολιτεία να διορθώσει τα «κακώς κείμενα» της συγκεκριμένης σύμβασης που έχει φέρει σε απόγνωση τους εργαζόμενους, αλλά και σε απομόνωση τους κατοίκους των όμορων Δήμων Πατρέων – Ναυπακτίας και όμορων Νομών Αχαΐας – Αιτωλοακαρνανίας, ανήκοντες στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και να αναλάβει το κόστος επιδότησης.

            Είναι πλέον η ώρα η Γέφυρα να αποκτήσει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής και να αποδώσει στην κοινωνία αυτό που πρεσβεύει. Να ενώσει όχι μόνο τόπους, αλλά και ανθρώπους!

Με εκτίμηση,

Επιτροπή εκπροσώπησης εργαζομένων.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΛΛΑΔΑ

Φωτοδιαβάσεις…

Published

on

By

Όχι, δεν είναι μέρος του Χριστουγεννιάτικου διακόσμου  τα φωτάκια που αναβοσβήνουν στις διαβάσεις πεζών, που τοποθέτησε ο δήμος σε διάφορα σημεία της  πόλης.

Υπενθυμίζουν και εφιστούν την προσοχή των οδηγών, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες  που οι πεζοί     μπορεί να μην διακρίνονται  και τόσο εύκολα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ομόφωνα αντίθετη στην εκτροπή του Αχελώου η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Published

on

By

Την ομόφωνη αντίθεσή της σε οποιαδήποτε προσπάθεια εκτροπής του Αχελώου εξέφρασε στην τελευταία της συνεδρίαση η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποδεχόμενη την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Βιώσιμης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Λάμπρου Δημητρογιάννη.

Με αφορμή τη συζήτηση για τη γνωμοδότηση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την 2η Αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών Υδατικού Διαμερίσματος Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης παρουσίασε όλα τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία που αιτιολογούν την άρνηση όλων των τοπικών φορέων για τα υπό διαβούλευση σχέδια υδάτων, και πώς αυτά συνδέονται με επιχειρούμενη εκτροπή του ποταμού Αχελώου.

Ειδικότερα, στις σχετικές μελέτες γίνεται αναφορά για μερική εκτροπή του Αχελώου 250 εκ.κυβικών ανά έτος προς επαναπλημμυρισμό της λεκάνης του Πηνειού, κάτι το οποίο είναι άτοπο πλέον μετά τις καταστροφές στη Θεσσαλία, δεν λαμβάνονται υπόψιν σχετιζόμενα σχέδια όπως αυτά των Περιφερειακών Σχεδίων για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, οι περιβαλλοντικές μελέτες βρίθουν ελλείψεων τεκμηριωμένων επιστημονικών στοιχείων και επίσης, αποδεικνύεται το μεγάλο οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος και για τις δύο περιοχές, Αιτωλοακαρνανία και Θεσσαλία.

Όλα τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν με την εισήγηση του κ. Δημητρογιάννη και την επιχειρηματολογία του, τονίζοντας και αυτά με τη σειρά τους την αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε προσπάθεια μερικής ή ολικής εκτροπής του Αχελώου, και ιδίως όταν η Δικαιοσύνη έχει αποφανθεί πολλές φορές κατά των έργων της εκτροπής.

Η συγκεκριμένη συνεδρίαση της Επιτροπής, την οποία απασχόλησαν ακόμη ζητήματα ανάπτυξης και υποδομών, ήταν η τελευταία για την αυτοδιοικητική περίοδο 2019-2023.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

 Αυξάνονται τα Διόδια κατά 7,6% από το 2024

Published

on

By

Αύξηση των διοδίων κατά 7,6% από το νέο έτος συμφώνησαν το υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων, ύστερα από μακρά περίοδο διαπραγματεύσεων.

Πριν από λίγες ημέρες οι δύο πλευρές οδηγήθηκαν σε συμφωνία και έτσι οι παραχωρησιούχοι πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ενημερώσουν και τυπικά το υπουργείο Υποδομών (όπως οφείλουν από τις συμβάσεις παραχώρησης) για το ύψος της αύξησης που θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Η αύξηση 7,63%, σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα).

Οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές, καθώς το ύψος του διοδίου σε κάθε σταθμό στρογγυλοποιείται (συνήθως προς τα κάτω). Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τιμές ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινωθούν στα μέσα Δεκεμβρίου από τους παραχωρησιούχους (Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό, Κεντρική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα, Γέφυρα Α.Ε.).

Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022. Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).

Όσο για το υπόλοιπο 6%, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ