Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ναυπάκτου Ιερόθεος: Γιατί εμβολιάστηκα

Published

on

# τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου (δημοσιεύθηκε στην Εκκλησιαστική παρέμβαση της μητροπόλεως Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου)

………………………………………………

“Εἶμαι ἀπό τούς πρώτους στήν Ἑλλάδα πού ἔκανα τό νέο ἐμβόλιο καί μέ τό κείμενό μου αὐτό ἤθελα νά ἐκφράσω μερικές σκέψεις μου πού μέ ὁδήγησαν σέ αὐτό.

1. Ἡ πανδημία ὡς πόλεμος

Περίπου ἕναν χρόνο μᾶς ταλαιπωρεῖ ὁ νέος κορωνοϊός (sars-cov2) πού προκαλεῖ τήν ἀσθένεια covid-19, καί δημιούργησε πολλά προβλήματα στήν Ἐκκλησία, τήν κοινωνία καί τήν οἰκογένεια. Οἱ οἰκονομικές, ψυχολογικές καί πρό παντός οἱ κοινωνικές συνέπειες εἶναι μεγάλες καί δέν μπορεῖ κανείς νά τίς μετρήση καί νά τίς προσπεράση.

Τήν πρώτη περίοδο τῆς πανδημίας πού ἤμουν ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας, μοῦ δόθηκε ἡ δυνατότητα νά δῶ ὅλο τό θέμα πού σχετίζεται μέ τόν νέο ἰό, τίς ἐπιπτώσεις πού ἔχει στόν ἄνθρωπο, τήν κοινωνία καί τήν Ἐκκλησία.

Ἤδη διάφοροι ἐπιστήμονες ἐρευνοῦν τό τί θά γίνη ὅταν θά περάση αὐτή ἡ ἀπειλή. Οἱ ἄνθρωποι θά ἀποκτήσουν συνήθειες διαφορετικές. Ὁ καθηγητής τοῦ Γέϊλ δρ. Νικόλας Χρηστάκης, πού εἶναι «εἰδικός κοινωνικός ἐπιδημιολόγος», παρατηρεῖ ὅτι καί στήν περίπτωση αὐτή θά συμβῆ ὅ,τι συμβαίνει σέ κάθε παρόμοια πανδημία. Δηλαδή, οἱ ἄνθρωποι κατά τήν πανδημία ἀπομονώνονται γιά νά προστατευθοῦν, καί ὅταν περάση ἡ ἀπειλή τῆς πανδημίας ἀποζητοῦν ἐλευθερίες. Ἔτσι, ὅταν περάση ἡ πανδημία, παρατηροῦνται «ἔκρηξη καταναλωτισμοῦ, σεξουαλική ἀπελευθέρωση, ἀπομάκρυνση ἀπό τήν θρησκεία» (iefimerida, 23-12-2020).

Ἡ κάθε πανδημία εἶναι ἕνας πόλεμος, ὁ ὁποῖος ἀντιμετωπίζεται μέ φάρμακα, ἐμβόλια, ἰατρική παρακολούθηση. Ὅλα πρέπει νά τεθοῦν στήν ὑπηρεσία τῆς προστασίας τῆς σωματικῆς ὑγείας, πού δέν εἶναι αὐτοσκοπός, ἀλλά μέσον γιά τήν ἀνάπτυξη τοῦ ἀνθρώπου, γιά τήν ἐκπλήρωση τῶν σκοπῶν του καί κυρίως τήν ἕνωσή του μέ τόν Θεό.

Σέ αὐτόν τόν πόλεμο ἕνα ὅπλο εἶναι τό ἐμβόλιο, ὅπως βέβαια γίνεται καί σέ ἄλλες ἀσθένειες. Μέ τό ἐμβόλιο ἐνισχύεται τό ἀνοσοποιητικό σύστημα τοῦ ὀργανισμοῦ μας, γιά νά ἀντιμετωπίση κάθε ξένο σῶμα –ἀντιγόνο– πού εἰσέρχεται στόν ὀργανισμό μας.

Στίς ἡμέρες μας γίνεται πολύς λόγος γιά τό νέο ἐμβόλιο καί γίνεται προετοιμασία γιά τόν ἐμβολιασμό τῶν ἀνθρώπων. Ἐπειδή ζοῦμε σέ ἕναν ἰδιότυπο ἀόρατο πόλεμο καί μάλιστα παγκόσμιο, πού γίνεται κυρίως στά Νοσοκομεῖα, ἀλλά καί στίς κοινωνίες καί τά σπίτια, δέν πρέπει νά μένουμε ἀπαθεῖς, οὔτε νά παραμένουμε στίς κερκίδες ὡς θεατές, ἀλλά νά συμμετέχουμε σέ αὐτόν τόν πόλεμο.

Σέ μιά συνέντευξη πού ἔδωσα πρόσφατα μία δημοσιογράφος (Βάλια Νικολάου) μέ ρώτησε: «Σεβασμιώτατε, θέλω νά σᾶς ρωτήσω εὐθέως. Θά κάνατε τό ἐμβόλιο κατά τοῦ κορονοϊοῦ;». Καί ἐγώ ἀπάντησα:

«Θά σᾶς ἀπαντήσω καί ἐγώ εὐθέως. Σέ ὅλα τά παιδιά μέχρι τήν ἡλικία τῶν δέκα ἐτῶν γίνονται ἐμβολιασμοί ὑποχρεωτικά γιά 13 νόσους καί προαιρετικά γιά ἄλλες 3 νόσους, δηλαδή συνολικά γίνονται 16 ἐμβόλια, καί πολλά ἀπό αὐτά εἶναι ἐπαναλαμβανόμενα. Ἐπίσης, στίς ἑπόμενες ἡλικίες γίνονται ἄλλα ἐμβόλια καί σέ αὐτά ὀφείλεται ἡ αὔξηση τοῦ προσδόκιμου ὁρίου ζωῆς.

Τά ἐμβόλια ἐνισχύουν τό ἀνοσιοποιητικό σύστημα τοῦ ὀργανισμοῦ γιά νά ἀντιμετωπίση τούς ἰούς.

Καί ἐγώ ἔχω κάνει ἐμβόλια, διότι διαφορετικά πιθανόν δέν θά ζοῦσα καί κάθε χρόνο κάνω τό ἐμβόλιο γιά τήν γρίπη. Θά κάνω ὅμως καί τό νέο ἐμβόλιο ὕστερα ἀπό τίς ἐγκρίσεις τῶν ἁρμοδίων Ὀργανισμῶν καί τήν ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου καί τίς ὑποδείξεις τῶν θεραπόντων ἰατρῶν μου.

Βεβαίως, δέν δίνω συνωμοσιολογικές καί ἰδεολογικές ἑρμηνεῖες στά ἐμβόλια. Θεωρῶ ὅτι μέ τόν τρόπο αὐτό μπορῶ νά παρατείνω τήν βιολογική ζωή, χωρίς αὐτό νά εἶναι αὐτοσκοπός μου, ὥστε νά βοηθήσω ὅσο μπορῶ ὅσους μέ ἔχουν ἀνάγκη καί νά προετοιμασθῶ κατάλληλα γιά τόν θάνατό μου καί τήν συνάντησή μου μέ τόν Χριστό.

Μέ ἐνδιαφέρει περισσότερο τό πνευματικό ἐμβόλιο πού εἶναι ἡ προσευχή καί ἡ θεία Κοινωνία τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ καί στενοχωροῦμαι ὅταν τό ἀρνοῦνται στούς Χριστιανούς» (Ἐλεύθερος Τύπος, 13-12-2020).

Λίγο πρίν ἀπό τά Χριστούγεννα ὁ Ὑπουργός Ὑγείας κ. Βασίλειος Κικίλιας μοῦ τηλεφώνησε μοῦ πρότεινε νά εἶμαι ἐκεῖνος ἀπό πλευρᾶς Ἐκκλησίας πού θά λάβω μέρος στούς πρώτους ἐμβολιασμούς. Τόν εὐχαρίστησα, ἀλλά ἀμέσως τοῦ εἶπα ὅτι αὐτό εἶναι θέμα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἐλλάδος κ. Ἱερωνύμου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Ἐγώ πάντοτε σέβομαι τούς θεσμούς καί δέν μπορῶ νά προτρέξω. Ὅταν ἔρθη ἡ σειρά τῆς Ναυπάκτου, θά τό κάνω ἐδῶ στήν Ναύπακτο, μαζί μέ τόν Δήμαρχο καί τούς κατοίκους τῆς Ναυπάκτου. Μοῦ εἶπε ὅτι εἶχε κλείσει συνάντηση μέ τόν Μακαριώτατο καί ἐκεῖ θά συνεζητεῖτο καί αὐτό τό θέμα.

Ἐπικοινώνησα μέ τόν Ἀρχιεπίσκοπο καί τοῦ εἶπα τά ἴδια περίπου, καί ἐκεῖνος μοῦ ζήτησε νά τοῦ γράψω τίς ἀπόψεις μου γιά τό ἐμβόλιο. Κατόπιν τούτου τοῦ ἀπέστειλα τό ἀκόλουθο γράμμα.

2. Τό γράμμα μου στόν Ἀρχιεπίσκοπο

«Μακαριώτατε Πάτερ καί Δέσποτα,

Σκέπτομαι αὐτές τίς ἡμέρες τό θέμα τοῦ ἐμβολίου, τό ὁποῖο μελετῶ ἀπό πολλές πλευρές. Θά ἤθελα νά Σᾶς ἐκφράσω μερικές ἀπόψεις μου.

1. Ἀπό τήν μικρή μας ἡλικία ἐμβολιασθήκαμε πολλές φορές, καί μέ τόν τρόπο αὐτό, καί πρό παντός μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ζοῦμε μέχρι τώρα ἀντιμετωπίζοντας τήν μεγάλη θνησιμότητα πού ὑπῆρχε στά χρόνια μας κατά τήν παιδική ἡλικία. Ὁπότε, θεωρῶ ὅτι καί στόν τομέα αὐτό εὐεργετική τήν ἰατρική ἐπιστήμη.

Γιά παράδειγμα, τήν ἀσθένεια τῆς λέπρας (νόσος Χάνσεν), πού ὑπῆρχε ἀπό τήν ἀρχαία ἐποχή, ἀκόμη καί πρίν τόν Χριστό μέχρι τά πρόσφατα χρόνια, τήν ἀντιμετώπισε ἡ ἰατρική ἐπιστήμη μέ τά ἀντιβιοτικά καί μέ τό ἐμβόλιο τῆς φυματίωσης. Βεβαίως, ὁ Χριστός θεράπευσε λεπρούς, ὅπως τό ἔκαναν καί οἱ ἅγιοι μέ τήν δύναμη τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά αὐτό γινόταν σέ μερικούς πού εἶχαν ἰδιαίτερη πίστη καί παρά τά θαύματα, ἡ νόσος τῆς λέπρας παρέμεινε μέχρι τῆς εὑρέσεως τῶν ἀναλόγων φαρμάκων.

Αὐτό σημαίνει ὅτι ὑπάρχουν σαφέστατα ὅρια μεταξύ Ἐκκλησίας καί ἐπιστήμης. Ἡ Ἐκκλησία κυρίως ἐνδιαφέρεται γιά τήν θεραπεία τῶν δυνάμεων τῆς ψυχῆς, ὥστε νά λειτουργοῦν κατά φύση καί ὑπέρ φύση καί συντελεῖ στήν σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου, τήν θέωσή του, καί αὐτό ἔχει ἐπιδράσεις καί στό σῶμα, ἐνῶ ἡ ἰατρική ἐπιστήμη ἐνδιαφέρεται γιά τήν ὑγεία τοῦ σώματος. Βέβαια, συνεργάζονται ἡ Ἐκκλησία καί ἡ ἐπιστήμη γιά τήν βοήθεια τοῦ ἀνθρώπου στόν βαθμό πού ὑπάρχουν ἀλληλεπιδράσεις μεταξύ ψυχῆς καί σώματος.

Τελικά, ὁ θεολόγος δέν εἰσέρχεται στόν χῶρο τῆς ἐπιστήμης, ἐκτός κι ἄν εἶναι συγχρόνως καί ἐπιστήμονας, καί ὁ ἐπιστήμονας δέν εἰσέρχεται στόν χῶρο τῆς θεολογίας, ἐκτός καί ἄν εἶναι συγχρόνως καί θεολόγος. Καί ὅταν κάνω λόγο γιά θεολόγο, ἐννοῶ τόν θεούμενο ἅγιο. Ζοῦμε σέ μιά ἐποχή στήν ὁποία πρέπει νά διαφυλάσσουμε τά ὅρια αὐτά, ὥστε νά μήν φθάσουμε στόν Μεσαίωνα πού συγκρούστηκαν οἱ ἀναδυόμενες τότε ἐπιστῆμες, μέ τήν σχολαστική θεολογία τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν.

2. Στίς ἡμέρες μας γίνονται ἐμβόλια γιά πολλές νόσους, ἀπό τήν γέννηση ἑνός παιδιοῦ μέχρι τήν ἡλικία τῶν δέκα (10) ἐτῶν. Ρώτησα κάποιο ἰατρό γιά νά μέ ἐνημερώση γιά τό πόσα ἐμβόλια γίνονται στήν δεκαετία αὐτή (ἑνός ἕως δέκα ἐτῶν), καί μοῦ ἔδωσε τήν ἑξῆς ἀπάντηση.

Γίνεται ὑποχρεωτικός ἐμβολιασμός γιά δέκα τρεῖς (13) νόσους καί προαιρετικός γιά τρεῖς (3) νόσους (ἡπατίτιδα Α, ροταϊό, φυματίωση), δηλαδή δέκα ἕξι (16) συνολικά ἐμβόλια.

Ἀναλυτικά, στόν πρῶτο χρόνο, ἀπό τό τέλος τοῦ 2ου μήνα, γίνονται 6 ἐμβόλια σέ ἕνα, τό λεγόμενο ἐξαδύναμο, ἤτοι γιά διφθερίτιδα, τέτανο, πολυομελίτιδα, κοκκίτη, αἱμόφιλο τῆς ἰνφλουέντζα, ἡπατίτιδα Β΄, καί γίνεται αὐτό σέ τρεῖς δόσεις, ἤτοι 2ο, 4ο, 6ο, μήνα. Τό 7ο ἐμβόλιο γίνεται γιά πνευμονιόκοκκο· τό 8ο ἐμβόλιο γιά μηνιγγιτιδόκοκκο· τό 9ο ἐμβόλιο γιά ροταϊό· στόν 15ο μήνα γίνεται τό 10ο ἐμβόλιο γιά τήν ἰλαρά. Τό 11ο ἐμβόλιο γιά ἐρυθρά. Τό 12ο ἐμβόλιο γιά παρωτίτιδα. Τό 13ο ἐμβόλιιο γιά ἀνεμοβλογιά. Στούς 18 μῆνες γίνονται ἐπαναληπτικά ἐμβόλια γιά τήν μηνιγγίτιδα καί τήν ἡπατίτιδα. Στήν 2ετία γίνεται ἐπαναληπτικό ἐμβόλιο πνευμονιόκοκκου.

Βέβαια, σέ αὐτά πρέπει νά προστεθοῦν καί ἄλλα ἐμβόλια, πού γίνονται σέ μεγαλύτερες ἡλικίες, καί μάλιστα τό ἐμβόλιο τῆς γρίππης, πού γίνεται σέ μεγαλύτερες ἡλικίες, κάθε χρόνο, στό ὁποῖο προστίθενται καί διάφορα στελέχη.

Γιά τό νέο ἐμβόλιο γίνεται συζήτηση ἐπειδή εἰσάγεται στό mRNA γενετικά τροποποιημένη πληροφορία πού κωδικοποιεῖ τήν πρωτεΐνη τῆς ἐπιφάνειας τοῦ ἰοῦ, ὥστε νά ἐπιτευχθῆ ἀνοσολογική ἀπάντηση. Ὅμως, οἱ Παγκόσμιοι Ὀργανισμοί ἔχουν ἀποφανθῆ γιά τήν ἀσφάλειά του, καί ἐν πάσῃ περιπτώσει μέ αὐτό, παρά τίς παρενέργειές του, ὅπως ἔχουν ὅλα τά φάρμακα, ἀντιμετωπίζεται τό φάσμα τοῦ θανάτου πού θερίζει τήν ἀνθρωπότητα. Οἱ παρενέργειες πού τυχόν θά προκληθοῦν ἀπό τό νέο ἐμβόλιο θά εἶναι λιγότερες ἀπό τόν θάνατο πού προκαλεῖ ὁ sars-cov2.

Αὐτό σημαίνει ὅτι ὁ ὀργανισμός τοῦ ἀνθρώπου ἐπηρεάζεται ἀπό τίς μολύνσεις πού ὑπάρχουν στήν φύση. Καί τό ὅτι αὐξήθηκε τό προσδόκιμο ὅριο ἡλικίας τοῦ ἀνθρώπου ὀφείλεται στήν προσφορά τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης. Αὐτή μᾶς βοηθᾶ στήν παράταση τῆς βιολογικῆς ζωῆς, ὥστε νά βοηθήσουμε ὅσο μποροῦμε τούς συνανθρώπους μας καί νά προετοιμασθοῦμε καλύτερα μέ τήν μετάνοια καί τήν προσευχή, γιά νά ἀντιμετωπίσουμε τόν θάνατο καί νά συναντήσουμε τόν Χριστό.

Φυσικά, γιά τήν ἀνάπτυξη τῆς πνευματικῆς μας ζωῆς, μᾶς βοηθοῦν τά πνευματικά ἐμβόλια, πού εἶναι τό βάπτισμα καί τό Χρίσμα, καί ἡ Μετάληψη τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι τό «ἀντίδοτο τοῦ μή ἀποθανεῖν».

3. Γίνεται διάλογος κατά πόσον ἡ Ἐκκλησία μπορεῖ νά συστήση τόν ἐμβολιασμό τοῦ ἀνθρώπου γιά τήν ἀσθένεια covid-19.

Ὑπάρχουν κάποιες ἀντιρρήσεις, ἀπό πλευρᾶς μερικῶν ἰατρῶν, καί ἡ συζήτηση αὐτή πρέπει νά ἐξαντληθῆ μεταξύ τῶν ἐπιστημόνων ἰατρῶν, γιά τό καλό τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης καί γενικότερα τοῦ ἀνθρώπου. Ἄλλωστε, μέ τόν ἐπιστημονικό διάλογο ἡ ἰατρική ἐπιστήμη ἀφ’ ἑνός μέν διασφαλίζεται, ἀφ’ ἑτέρου δέ ἀναπτύσσεται ἀκόμη περισσότερο.

Ἐπίσης, ὑπάρχουν ἄλλοι πού ἰσχυρίζονται ὅτι οἱ διεθνεῖς καί Εὐρωπαϊκοί ὀργανισμοί, πού ἐνέκριναν τό νέο ἐμβόλιο, πιέστηκαν ἀπό διάφορα οἰκονομικά καί πολιτικά συμφέροντα. Αὐτό, ὅμως, ἄν ὄντως ἐξασκήθηκαν τέτοιες πιέσεις, γίνεται καί γιά ἄλλες περιπτώσεις παραγωγῆς προϊόντων πού χρησιμοποιοῦμε στόν βίο μας, ὅπως τήν τεχνολογία, ἀλλά καί τά ἄλλα φάρμακα.

Γιά τήν βιοτεχνολογία ἀναπτύχθηκαν διάφορες μορφές της, ἤτοι ἡ «λευκή βιοτεχνολογία», ὅπως χαρακτηρίζονται οἱ ἐφαρμογές τῆς βιοτεχνολογίας στήν βιομηχανία, ἡ «πράσινη βιοτεχνολογία», ὅπως χαρακτηρίζονται οἱ ἐφαρμογές της στόν ἀγροτικό τομέα, καί ἡ «κόκκινη βιοτεχνολογία», ὅπως χαρακτηρίζονται οἱ ἐφαρμογές τῆς βιοτεχνολογίας στήν ὑγεία καί τήν ἰατρική, πού γίνεται προσπάθεια νά καταπολεμηθοῦν καί νά προληφθοῦν οἱ ἀσθένειες στούς ἀνθρώπους. Ὅμως ὅλοι χρειαζόμαστε κατά βαθμούς καί τρόπους τά ἐπιτεύγματα τῆς σύγχρονης βιοτεχνολογίας καί στά φάρμακα.

Ὑπάρχουν, βέβαια, καί μερικοί συνωμοσιολόγοι, πού βλέπουν καί στό θέμα αὐτό διάφορες συνωμοσίες. Νομίζω, ὅμως, ὅτι τό θέμα αὐτό δέν εἶναι αὐστηρά θεολογικό, εἶναι καθαρά θέμα σωματικῆς ὑγείας τοῦ ἀνθρώπου, καί τόν πρῶτο λόγο ἔχει ἡ ἰατρική ἐπιστήμη καί ὁ θεράπων ἰατρός κάθε ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος γνωρίζει τό ἰατρικό ἱστορικό του. Ἄν θελήση κανείς νά βρῆ συνωμοσίες, σέ ὅλα τά θέματα, τότε πρέπει νά κλειστῆ σέ μιά «προστατευτική γυάλα», νά μή χρησιμοποιῆ καθόλου τήν σύγχρονη τεχνολογία ἤ νά ἀναχωρήση στήν ἔρημο καί νά μή χρησιμοποιῆ τά ἐπιτεύγματα τῆς συγχρόνου ἐπιστήμης σέ ὅλες τίς πτυχές τῆς ζωῆς μας.

4. Τό ἐρώτημα πού τίθεται εἶναι, τί πρέπει νά κάνη ἡ Ἐκκλησία στό θέμα αὐτό.

Νομίζω, κατ’ ἀρχήν θά πρέπει νά ἀκούγονται οἱ εἰσηγήσεις τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς.

Ἔπειτα, εἶναι ἕνα θέμα ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ἄνθρωπος ἔχει ἐπικοινωνία μέ τούς θεράποντες ἰατρούς του. Ὅπως σέ ὅλα τά ἄλλα ἐμβόλια καί τίς ἰατρικές θεραπεῖες δέν ἀποφαίνεται ἡ Ἱερά Σύνοδος, ἔτσι δέν μπορεῖ νά ἀποφανθῆ καί στό θέμα αὐτό.

Ἐπί πλέον, σέ προσωπικό ἐπίπεδο τῶν ποιμένων, θά πρέπει νά διευκρινισθῆ ὅτι βρισκόμαστε σέ μιά μεγάλη παγκόσμια πανδημία, κατά τήν ὁποία καθημερινῶς πεθαίνουν ἄνθρωποι. Εἶναι ἕνας παγκόσμιος πόλεμος. Καί ὅπως ὁ πόλεμος εἶναι μιά περιπέτεια γιά τούς ἀνθρώπους, τό ἴδιο συμβαίνει καί σέ αὐτόν τόν παγκόσμιο πόλεμο. Οἱ Ποιμένες δέν μποροῦν νά μένουν ἀπαθεῖς μπροστά στά καθημερινά θύματα τοῦ covid-19, πού ἐκφράζονται εἴτε ὡς «κρούσματα» εἴτε ὡς «θάνατοι» εἴτε ὡς οἰκονομική κρίση εἴτε ὡς ψυχολογική κρίση ἀπό τόν ἐγκλεισμό καί τόν φόβο τοῦ θανάτου.

Ἡ Ἐκκλησία, καίτοι εἶναι ἐναντίον τοῦ πολέμου, πού ἀπειλεῖ τήν ζωή τῶν ἀνθρώπων, ἐν τούτοις συμμετέχει ποικιλοτρόπως στήν ἀντιμετώπιση αὐτῆς τῆς ἀπειλῆς γιά τήν διαφύλαξη «βωμῶν καί ἑστιῶν». Τό ἴδιο πρέπει νά συμβαίνη καί στήν παροῦσα κατάσταση. Πρέπει νά βοηθήσουμε, σεβόμενοι τήν ἐλευθερία κάθε ἀνθρώπου, στό νά δημιουργηθῆ «ἀνοσία» στόν πληθυσμό, δηλαδή νά δημιουργηθῆ ἄμυνα καί «ὀχυρό» στόν ἄνθρωπο καί τήν κοινωνία, πού σημαίνει, νά ἐνισχυθῆ τό ἀνοσοποιητικό σύστημα τοῦ ὀργανισμοῦ τοῦ ἀνθρώπου καί τῆς κοινωνίας, γιά νά προστατευθοῦν «ἀνθρώπινες ζωές», ἀφοῦ ἡ ἀνθρώπινη ζωή εἶναι εὐλογία Θεοῦ καί δίνεται γιά νά δοξάζεται ὁ Θεός, νά ὑπηρετῆται ὁ συνάνθρωπος καί νά σωθῆ ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος αἰωνίως.

Καί ἄν ὑπάρχουν μερικές παρενέργειες, ὅπως γίνεται σέ ὅλα τά φάρμακα, θά εἶναι λιγότερες ἀπό τά καθημερινά κρούσματα καί τούς θανάτους, καί θά βοηθήση νά ἀποβληθῆ ὁ φόβος τοῦ θανάτου καί νά ἐπανέλθη ἡ κανονικότητα στήν κοινωνία μας καί τό Κράτος, ἀλλά καί στήν Ἐκκλησία γιά νά τελοῦμε ἐλεύθερα τά Μυστήρια καί τίς ἀκολουθίες.

Αὐτά θέτω ὑπ’ ὄψη Σας μέ βαθύτατο σεβασμό στό πρόσωπό Σας

+ Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος».

3. Τό ἀπαντητικό Γράμμα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου

Μετά τήν συζήτηση πού ἔγινε μεταξύ Ἀρχιεπισκόπου καί Ὑπουργοῦ Ὑγείας ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἀναφέρθηκε «στήν ἀνάγκη συνεργασίας μέ τήν Πολιτεία γιά τόν ἐμβολιασμό καί ὑπογράμμισε ὅτι ἐνῶ θά ἤθελε νά εἶναι ὁ πρῶτος πού θά ἐμβολιαστεῖ οἱ θεράποντες ἰατροί του δέν τοῦ τό ἐπιτρέπουν ἀκόμη λόγῳ τῆς περιπέτειας μέ τήν ὑγεία του. Ἐπεσήμανε, ὅμως, ὅτι συμβολικά κάποιος ἀπό τούς Ἀρχιερεῖς θά εἶναι ἐκεῖ ἀπό τήν πρώτη μέρα γιά νά ἐμβολιαστεῖ. “Αὐτή ἡ κίνηση ἐκδηλώνει τήν συμπαράσταση σέ αὐτήν τήν προσπάθεια πού γίνεται ὄχι μόνο στή χώρα μας, ἀλλά σέ ὁλόκληρο τόν κόσμο” εἶπε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος καί εὐχήθηκε νά ἔχουμε καλά ἀποτελέσματα, ὥστε τοῦ χρόνου νά γιορτάσουμε διαφορετικά τίς μεγάλες αὐτές ἡμέρες» (Ecclesia.gr, ρεπορτάζ γιά τό Ραδιόφωνο τῆς Ἐκκλησίας: Μάκης Ἀδαμόπουλος, 22-12-2020).

Ἐπίσης, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος σέ ἀπάντηση τῆς ἐπιστολῆς μου μοῦ ἔστειλε τό ἀκόλουθο γράμμα:

«Σεβασμιώτατε ἐν Χριστῷ ἀδελφέ Ἅγιε Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεε,

Ἔλαβα τήν ἀπό 21 Δεκεμβρίου 2020 ἐπιστολήν σας καί γιά μιά ἀκόμη φορά ἀνέπνευσα καθαρό ἀέρα.

Ἦταν φυσικό ὁ πλοῦτος τῶν γνώσεών σας – πέρα ἀπό τήν Θεολογία- καί μάλιστα στό κεφάλαιο τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης, νά σᾶς βοηθάει ἄνετα ὥστε νά κρατᾶτε τά ὅρια τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Ἐπιστήμης. Γίνεσθε ἔτσι λειτουργός τῆς συνεργασίας τῆς Ἐκκλησίας καί Ἐπιστήμης γιά τήν βοήθεια τοῦ ἀνθρώπου στόν βαθμό πού ὑπάρχουν ἀλληλεπιδράσεις μεταξύ ψυχῆς καί σώματος.

Μέ συνεπῆρε ἡ τελευταία σας παράγραφος:

“Ἐπί πλέον, σέ προσωπικό ἐπίπεδο τῶν ποιμένων, θά πρέπει νά διευκρινισθῇ ὅτι βρισκόμαστε σέ μιά μεγάλη παγκόσμια πανδημία, κατά τήν ὁποία καθημερινῶς πεθαίνουν ἄνθρωποι. Εἶναι ἕνας παγκόσμιος πόλεμος. Καί ὅπως ὁ πόλεμος εἶναι μιά περιπέτεια γιά τούς ἀνθρώπους, τό ἴδιο συμβαίνει καί σέ αὐτόν τόν παγκόσμιο πόλεμο.  Οἱ Ποιμένες δέν μποροῦν νά μένουν ἀπαθεῖς μπροστά στά καθημερινά θύματα τοῦ covid-19, πού ἐκφράζονται εἴτε ὡς «κρούσματα» εἴτε ὡς «θάνατοι» εἴτε ὡς οἰκονομική κρίση εἴτε ὡς ψυχολογική κρίση ἀπό τόν ἐγκλεισμό καί τόν φόβο τοῦ θανάτου.

Ἡ Ἐκκλησία, καίτοι εἶναι ἐναντίον τοῦ πολέμου, πού ἀπειλεῖ τήν ζωή τῶν ἀνθρώπων, ἐν τούτοις συμμετέχει ποικιλοτρόπως στήν ἀντιμετώπιση αὐτῆς τῆς ἀπειλῆς γιά τήν διαφύλαξη «βωμῶν καί ἑστιῶν». Τό ἴδιο πρέπει νά συμβαίνῃ καί στήν παροῦσα κατάσταση. Πρέπει νά βοηθήσουμε, σεβόμενοι τήν ἐλευθερία κάθε ἀνθρώπου, στό νά δημιουργηθῇ «ἀνοσία» στόν πληθυσμό, δηλαδή νά δημιουργηθῇ ἄμυνα καί «ὀχυρό» στόν ἄνθρωπο καί τήν κοινωνία, πού σημαίνει, νά ἐνισχυθῇ τό ἀνοσοποιητικό σύστημα τοῦ ὀργανισμοῦ τοῦ ἀνθρώπου καί τῆς κοινωνίας, γιά νά προστατευθοῦν «ἀνθρώπινες ζωές», ἀφοῦ ἡ ἀνθρώπινη ζωή εἶναι εὐλογία Θεοῦ καί δίνεται γιά νά δοξάζεται ὁ Θεός, νά ὑπηρετῆται ὁ συνάνθρωπος καί νά σωθῇ ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος αἰωνίως”.

Ἡ περιπέτειά μου δέν ἐπιτρέπει πρός τό παρόν τόν ἐμβολιασμό μου, διαφορετικά θά προσερχόμουν μαζί μέ τούς πρώτους.

Γνωρίζοντας τόν χαρακτῆρα σας, διαβάζοντας τό σχετικό κείμενό σας σᾶς προτρέπω νά πάρετε τήν θέση μου στήν πρώτη ὁμάδα ἐκείνων πού θά προσέλθουν πρός ἐμβολιασμόν.

Μετά τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης

+ Ὁ Ἀθηνῶν Ἱερώνυμος»

Κατόπιν τούτου, σύμφωνα μέ τό πρόγραμμα, τό ὁποῖο κατήρτισε τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας ἐμβολιάσθηκα στό Νοσοκομεῖο Εὐαγγελισμός τήν Κυριακή 27 Δεκεμβρίου ἐ.ἔ., στίς 5:00 μμ.

Στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τό σῶμα τοῦ ἀνθρώπου δέν εἶναι κακό, ὅπως δίδασκε ὁ πλατωνισμός καί ὁ μανιχαϊσμός, οὔτε ὁδηγούμαστε στήν θεοποίησή του. Τό σῶμα, πού εἶναι ἑνωμένο μέ τήν ψυχή σέ μιά ἑνότητα, ἁγιάζεται ἀπό τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ.

Συνεπῶς, φροντίζουμε τήν ὑγεία τοῦ σώματος ὄχι ὡς αὐτοσκοπό, ἀλλά γιά νά συντελῆ στήν ὑγεία μας, τόσο στήν σωματική, ὅσο καί πρό παντός τήν ψυχική καί πνευματική, ὅπως τήν προσδιορίζει ἡ Ἐκκλησία μας.”

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημοτική Αστυνομία: Έρχεται για ψήφιση στη Βουλή το νέο νομοσχέδιο

Published

on

By

Την 1ή στις 2 Δεκεμβρίου  θα κατατεθεί προς ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής το νέο νομοσχέδιο για τη Δημοτική Αστυνομία από το υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο θα καθορίζει τις νέες αρμοδιότητες και το ρόλο της.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε με θέμα: «Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα».

Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, το νομοσχέδιο που θα εισαχθεί εντός της εβδομάδας στην ολομέλεια του κοινοβουλίου θα ψηφιστεί πριν από το νέο προϋπολογισμό του 2023 που επίσης θα επικυρωθεί από τη Βουλή εντός του Δεκεμβρίου.

Ανάμεσα στις αλλαγές που θα φέρει το νέο νομοσχέδιο είναι και το καθεστώς της μοριοδότησης των υποψηφίων για την κάλυψη των θέσεων που θα προκηρυχθούν.

Όπως έχει ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, εντός του 2023 θα γίνουν 1.264 προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία. 

Οι αλλαγές

Σε ότι αφορά τις αλλαγές που θα γίνουν στη δημοτική αστυνομία, σύμφωνα με παλιότερη ενημέρωση που έχει γίνει από την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, οι διατάξεις του νομοσχεδίου θα επιδιώξουν:

Την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας μέσα από μια σειρά παρεμβάσεων:

— Ομαδοποίηση αρμοδιοτήτων σε τρεις κατηγορίες, με γνώμονα τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών και τη συχνότητα άσκησής τους.

— Κατάργηση αρμοδιοτήτων που δεν συνάδουν με τον ρόλο της (π.χ. θεώρηση τιμοκαταλόγων των δωματίων των ξενοδοχειακών μονάδων), ή είναι αδύνατον να ασκηθούν από τα στελέχη της (π.χ. τήρηση διατάξεων που αφορούν σε χώρους προσωρινής εγκατάστασης μετακινούμενων πληθυσμιακών ομάδων).

— Αναδιατύπωση των αρμοδιοτήτων, προκειμένου να είναι σαφές το πεδίο άσκησής τους (π.χ. Κ.Ο.Κ.)

— Κατηγοριοποίηση Δήμων με βάση αντικειμενικά κριτήρια (έκταση και πληθυσμό) και ανάθεση άσκησης κατηγοριών αρμοδιοτήτων ανά κατηγορία Δήμων.

— Δυνατότητα επιλογής άσκησης αρμοδιοτήτων για τις δύο πρώτες κατηγορίες Δήμων (έως 3.500 μόνιμους κατοίκους και από 3.501 έως 6.000 μόνιμους κατοίκους) και δυνατότητα επιλογής, επιπλέον των υποχρεωτικών, αρμοδιοτήτων για δύο επόμενες κατηγορίες Δήμων (6.001 έως 50.000 μόνιμους κατοίκους και 50.001 έως 100.000 κατοίκους).

— Άσκηση αρμοδιοτήτων κατόπιν στελέχωσης της Δημοτικής Αστυνομίας με το ελάχιστα προβλεπόμενο προσωπικό (με πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης για τις υφιστάμενες Δημοτικές Αστυνομίες).

— Συσχέτιση ωραρίου Δημοτικής Αστυνομίας με την άσκηση κατηγοριών αρμοδιοτήτων.

— Ρύθμιση όλων των εκκρεμών θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης των δημοτικών αστυνομικών.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θ. Κοτρωνιάς: «‘Όταν τσακώνονται τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια!»

Published

on

By

Με το πιο κρίσιμο κομμάτι του έργου να είναι η κατασκευή του 3ου κυττάρου του ΧΥΤΑ στην Βλαχομάνδρα, καθώς το ήδη  υπάρχον 2ο   κύτταρο έχει φτάσει στα όριά του, και με τον  Δήμο Ναυπακτίας να αναγκαστεί πιθανόν να κάνει «εξαγωγή απορριμμάτων» προς όμορους    ΧΥΤΑ, με ότι αυτό σημαίνει,  το ζήτημα  της κατασκευής  της  μονάδας κομποστοποίησης προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων (εργοστάσιο διαλογής απορριμμάτων)  είναι  σοβαρό και με άμεσες επιπτώσεις στον πληθυσμό.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος περιβάλλοντος Θωμάς  Κοτρωνιάς  μιλά στο Nafsweek.gr, μια και η Διεύθυνση περιβάλλοντος στην οποία προΐσταται είναι υπεύθυνη για την όλη διαδικασία.

Σε ποια φάση βρίσκεται κ. Κοτρωνιά το θέμα της κατασκευής του «εργοστασίου απορριμμάτων»;

«Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή: Τον  Δεκέμβριο του 2019, «βγήκε στον αέρα» ο διεθνής διαγωνισμός για την κατασκευή της  μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων, καθώς  και της  μονάδας κομποστοποίησης προ-διαλεγμένων βιοαποβλήτων.

Έκτοτε ακολούθησε μπαράζ προσφυγών ενστάσεων, εγγράφων  και αποφάσεων, με το θέμα να φτάνει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με την Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την  109/2020 απόφαση τον Ιούλιο του 2020, να κάνει  εν μέρει δεκτή την προσφυγή εταιρίας που συμμετείχε στον διαγωνισμό και είχε ασκήσει Προδικαστική Προσφυγή.

Το θέμα αφορούσε την μη ορθή παραμετροποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΣΗΔΗΣ , δηλαδή του Υπουργείου, το οποίο απέρριψε λανθασμένα την κατάθεση προσφοράς της προσφεύγουσας εταιρείας και με την οποία πρέπει να συμμορφωθεί η Αναθέτουσα     Αρχή.

Ο Δήμος Ναυπακτίας ως Αναθέτουσα Αρχή του  έργου και προσπαθώντας να συμμορφωθεί με την ανωτέρω απόφαση του ΣτΕ, που διαπίστωσε λάθος παραμετροποίηση του ΕΣΗΔΗΣ, σε σχέση με τους όρους διακήρυξης του έργου, απέστειλε με το υπ’ αρ. πρωτ. 17096/24-09-2020 έγγραφό του αίτημα προς το ΕΣΗΔΗΣ, για να αιτηθεί/διερευνήσει τη δυνατότητα συνέχισης του διαγωνισμού σε συμμόρφωση προς την απόφαση 109/2020 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, βάζοντας μέσα στον διαγωνισμό και την προσφεύγουσα εταιρεία (είχαν ήδη μπει στον διαγωνισμό άλλες 2 εταιρείες).

Το ΕΣΗΔΗΣ, μας γνωστοποίησε ότι δεν αναγνωρίζει τέτοιο λάθος μιας και η παραμετροποίηση είναι γνωστή σε όλους τους συμμετέχοντες και όφειλαν να συμ-μορφωθούν με αυτό.

Με δεδομένο το αδιέξοδο που προέκυψε λόγω άρνησης του ΕΣΗΔΗΣ να συμμορφωθεί προς την απόφαση του ΣτΕ και να επιτρέψει την συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ο Δήμος Ναυπάκτου αποφάσισε την ματαίωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Ο νέος διαγωνισμός διενεργήθηκε τελικά την 12η       Φεβρουαρίου 2021,    μετά από παράταση που έλαβε, σύμφωνα με την Αριθ. Απόφαση 480 / 2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ναυπακτίας

Ακολούθησε σύμφωνα με την διαδικασία, σύνταξη Πρακτικού Ι της Επιτροπής Διαγωνισμού (ΕΔ) στις 29 Ιουνίου 2021 με την απόρριψη των δύο  εταιριών και την αποδοχή και βαθμολόγηση μιας εταιρίας.

Με την υπ’ αρ. 331/2021 απόφαση της Οικονομικής  Επιτροπής του Δήμου κρίθηκε ότι πρέπει να αποκλειστούν από τον διαγωνισμό η εταιρεία ΗΛΕΚΤΩΡ και η Ένωση ΙΝΤΡΑΚΑΤ -WATT, ενώ πρέπει να γίνει δεκτή η προσφορά της Ένωσης ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ –Ν Κ ΓΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ.

Εν συνεχεία κατατέθηκαν από τους υποψηφίους προδικαστικές προσφυγές στις 28-9-2021.

Μετά την παρέλευση του νομίμου χρόνου εκδίκασης των ανωτέρω προσφυγών και χωρίς να έχουν εκδοθεί αντίστοιχες αποφάσεις από την ΑΕΠΠ κατατέθηκαν από τους συμμετέχοντες Αίτηση Ακύρωσης της σιωπηρής απόρριψης των προσφορών τους από την ΑΕΠΠ/ΕΑΔΗΣΥ

Εν συνεχεία, και μετά από 4 μήνες εκδόθηκαν αποφάσεις του ΣτΕ με τις οποίες ανέπεμπε όλες τις υποθέσεις στην στην Α.Ε.Π.Π. / Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ για να ασκήσει την επιβαλλόμενη από το νόμο αρμοδιότητά της επί των     προσφυγών.

Η ΑΕΠΠ /ΕΑΔΗΣΥ όρισε νέες δικασίμους για τη συζήτηση των ως άνω ασκηθεισών προδικαστικών προσφυγών, με   το σύνολο των προδικαστικών προσφυγών να εξετάζεται στις 10/06/2022.

Η ΑΕΠΠ/ΕΑΔΗΣΥ με τις 3 διαφορετικές αποφάσεις που έβγαλε, ακύρωνε τον καθένα από τους διαγωνιζόμενους ξεχωριστά.

Τέλος, κατά των ως άνω αποφάσεων ασκήθηκαν εκ νέου αιτήσεις ακυρώσεως/αναστολής ενώπιον του ΣτΕ οι οποίες κατατέθηκαν στις 20-27/6/2022

Το ΣτΕ στις 3/10/2022 μας κοινοποίησε την απόρριψη και των 3 συμμετεχόντων λόγω ουσιωδών ελλείψεων στις τεχνικές τους προσφορές».

Ύστερα από όλες αυτές τις καθυστερήσεις  και ξεκινώντας πρακτικά από την αρχή, τι να περιμένουμε;

«Η Διεύθυνση περιβάλλοντος και οι υπηρεσίες της που έχουν την ευθύνη του διαγωνισμού, σε όλη την διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετέπειτα, εργάστηκαν πυρετωδώς για να προχωρήσει η διαδικασία εξαντλώντας    κάθε δυνατή ευχέρεια που παρέχει ο νόμος και η διοικητική διαδικασία.

Δυστυχώς εδώ κολλάει η ρήση: “όταν τσακώνονται τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια!”

Μάλιστα τον περασμένο Ιούνιο, σε κοινή επιστολή, προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, τον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, τον Πρόεδρο της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και τους βουλευτές του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, οι δήμαρχοι Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας, Δωρίδας Γιώργος Καπεντζώνης και Θέρμου Σπύρος Κωνσταντάρας, εκφράζουν την αγωνία τους επισημαίνοντας ότι οι τεράστιες καθυστερήσεις που παρατηρούνται για λόγους που δεν ανάγονται στις αρμοδιότητες του Δήμου Ναυπακτίας, απειλούν την ομαλή ανάθεση, χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου «Κατασκευής της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων και της Μονάδας Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Βιοαποβλήτων»  μιας και αυτό πρέπει να έχει συμβασιοποιηθεί και εκκινήσει μέχρι τις 31.12.2023 εξαιτίας των περιορισμών που θέτει το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Σημειώνεται στην επιστολή  ότι κινδυνεύει ορατά και άμεσα πλέον η βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων για 70.000 και πλέον κατοίκους του Ν. Αιτωλοακαρνανίας.

Για το θέμα, πραγματοποιήσαμε σύσκεψη στο Δημαρχείο Ναυπακτίας, στην οποία συμμετείχα ως Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Περιβάλλοντος καθώς και  ο Πρόεδρος της 1ης ΓΕΝ Αιτωλοακαρνανίας Ντίνος Ζορμπάς.

Σήμερα συντάσσεται επικαιροποιημένη έκδοση τευχών δημοπράτησης λόγω αναγκαιότητας προσαρμογής της ΜΕΑ/ΜΕΒ στις νέες απαιτήσεις του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων αλλά και στις ευρωπαϊκές οδηγίες για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του 2022 θα έχει ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία του νέου διαγωνισμού ώστε ένα τόσο σημαντικό έργο για την περιοχή να προχωρήσει μετά από τόσες καθυστερήσεις».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανανέωση της θητείας των αντιδημάρχων του Δήμου Ναυπακτίας

Published

on

By

Δημαρχείο-Ναύπακτος

Με την 685 /2022 της 24ης Νοεμβρίου 2022 ο Δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας ανανεώνει την θητεία των αντιδημάρχων του Δήμου.

Ορίζει τους κατωτέρω δημοτικούς συμβούλους ως Αντιδημάρχους του Δήμου

Ναυπακτίας, με θητεία από 01.12.2022 μέχρι 31.12.2023, εντός της τρέχουσας δημοτικής  περιόδου.

Τον  Θωμά Κοτρωνιά με αντικείμενο:  Τις καθ’ ύλην αρμοδιότητες επί του συνόλου των θεμάτων της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, καθώς και αρμοδιότητες για τη Δημοτική Ενότητα Αποδοτίας.

Τον  Σωκράτη Παπαβασιλείου του μεταβιβάζει: Τις καθ’ ύλην αρμοδιότητες επί του συνόλου των θεμάτων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και του Αυτοτελούς Τμήματος Αδειοδοτήσεων, ρύθμισης Εμπορικών δραστηριοτήτων και Απασχόλησης.

Τον  Αθανάσιο Κούκουνα και του μεταβιβάζει:  Τις καθ’ ύλην αρμοδιότητες επί του συνόλου των θεμάτων της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και τις κατά τόπο αρμοδιότητες για τη Δημοτική Ενότητα Πλατάνου.

Τον  Σπυρίδωνα Τραχύλη με αντικείμενο τις κατά τόπο αρμοδιότητες για τη Δημοτική Ενότητα Χάλκειας.

Τον  Κωνσταντίνο Τσουκαλά και του μεταβιβάζει: τις καθ’ ύλην αρμοδιότητες επί του συνόλου των θεμάτων της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Κοινωνικών Υποθέσεων καθώς και της τέλεσης πολιτικών γάμων και τις αρμοδιότητες για τη Δημοτική Ενότητα Αποδοτίας.

Τον  Ιωάννη Παπαϊωαννίδη και του μεταβιβάζει: Τις καθ’ ύλην αρμοδιότητες επί του συνόλου των θεμάτων : 1) της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και 2) του Αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης, Πληροφορικής και Διαφάνειας.

Τον  Χαράλαμπο Καραδήμα (ο οποίος ορίζεται χωρίς αντιμισθία) και του μεταβιβάζει: Τις κατά τόπο αρμοδιότητες για τη Δημοτική Ενότητα Αντιρρίου.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ