Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι επιχειρούμενες αλλαγές στις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας

Published

on

Η Δημοτική Τοπική Οργάνωση της Νέας Δημοκρατίας, σχετικά με το θέμα Διαχωρισμού κράτους εκκλησίας και τα όσα το τελευταίο διάστημα βλέπουν το φως της δημοσιότητας, σε  ανακοίνωσή της αναφέρει:

 

«Η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να αποκτήσει πολιτικό πλεονέκτημα ανοίγει προεκλογικά ζητήματα και εργαλειοποιεί ακόμη και την Εκκλησία, δείχνοντας ότι δεν σέβεται ακόμη και θεσμούς που στήριξαν διαχρονικά την ελληνική κοινωνία. Παράλληλα αντιμετωπίζει ένα κρίσιμο θέμα ως διμερές παζάρι, δυναμιτίζοντας τις σχέσεις του ελληνικού κράτους με το Πατριαρχείο.

Ο κ. Τσίπρας «έστησε» αυτή την ιστορία αφενός για να ισχυριστεί ότι δήθεν προχωρά στον διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας και αφετέρου για να εξαπατήσει τους πολίτες, ισχυριζόμενος ότι βρήκε τάχα τον δημοσιονομικό χώρο για επιπλέον 10.000 προσλήψεις στο δημόσιο ώστε να διορίσει και άλλους πολιτικούς πελάτες του.

Υπενθυμίζουμε ότι:

o        Το πρώτο βήμα για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας είχε γίνει από την προηγούμενη Κυβέρνηση και υιοθετήθηκε καθυστερημένα, πρόχειρα και λανθασμένα από την Κυβέρνηση Τσίπρα.

o        Με τη «συμφωνία» Αρχιεπισκόπου – Πρωθυπουργού αφενός δεν υπάρχει κανένα όφελος για το δημόσιο ταμείο και αφετέρου εγείρονται σοβαρά προβλήματα ομηρίας των ιερέων καθώς και ασφαλιστικά – συνταξιοδοτικά ζητήματα των κληρικών.

o             Στη χώρα μας η Εκκλησία είναι υπόθεση ενός ολόκληρου λαού. Γι’ αυτό, η ρύθμιση των σχέσεων Πολιτείας – Εκκλησίας δεν μπορεί να γίνει κρυφά από το λαό, χωρίς το λαό και, πολύ περισσότερο, απέναντι στο λαό.

o             Χρέος των κυβερνήσεων είναι να ενώνουν και όχι να διχάζουν την κοινωνία προκειμένου να πετύχουν μικροπολιτικά οφέλη.

Η πρόσφατη απόφαση της Ιεραρχίας επιβεβαίωσε ότι το μόνο «θαύμα» που πέτυχε ο κ. Τσίπρας ήταν να προκαλέσει ένα σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας, το οποίο κανείς δεν ξέρει πώς θα λυθεί.

Η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να επιβιώσει πολιτικά δείχνει ότι δεν σέβεται θεσμούς που σεβάστηκαν ακόμη και κατακτητές.

Ο κ. Τσίπρας πρέπει να αντιληφθεί ότι:

o             Οι σοβαρές προκλήσεις αντιμετωπίζονται μόνο από σοβαρές κυβερνήσεις και δυστυχώς σήμερα η Ελλάδα κυβερνάται από μια κυβέρνηση η οποία δεν διαθέτει αυτό το χαρακτηριστικό.

o             Δεν πρέπει να υπάρξει καμία αλλαγή που να δημιουργεί συνθήκες ανασφάλειας στους κληρικούς.

o             Ο απλός ιερέας αποτελεί στήριγμα κάθε τοπικής κοινωνίας.

o             Η μισθοδοσία των κληρικών ως λειτουργών αποτελεί ζήτημα το οποίο υπόκειται σε ειδικό νομικό καθεστώς.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα αποτελεί μια αδίστακτη κυβέρνηση η οποία μετά τη σοβαρή ζημιά που έχει επιφέρει στην οικονομία, στην εξωτερική πολιτική και σε άλλους κρίσιμους τομείς, αποδομεί συστηματικά τον κοινωνικό ιστό προκειμένου να κερδίσει μικροκομματικά-εκλογικά οφέλη».

Το κείμενο – ανακοίνωση υπογράφουν ο πρόεδρος Τσερπέλης Νικόλαος, ο αντιπρόεδρος- γραμματέας Μακκός Νικηφόρος και ο υπεύθυνος επικοινωνίας Λουκόπουλος Αριστείδης.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συσκότιση και Αδιαφάνεια καταγγέλουν ΑΔΚΝ και Ηλεκτρολόγοι

Published

on

By

Με τίτλο  «Συσκότιση και Αδιαφάνεια» , η «Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας» (ΑΔΚΝ)  εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, σχετικά με τα όσα ειπώθηκαν και αποκαλύφθηκαν κατά την προ ημερησίας συζήτηση του θέματος στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, για την απευθείας ανάθεση  ποσού ύψους 24.800 ευρώ για την προμήθεια και συντήρηση του χριστουγεννιάτικου φωτισμού  σε προμηθευτή από την Πάτρα και χωρίς να ζητηθεί  προσφορά από τους Ναυπάκτιους ηλεκτρολόγους. Αναφέρει η ανακοίνωση:

«Στο δημοτικό Συμβούλιο στις 10-12-18 με πρωτοβουλία των συμβούλων της ΑΔΚΝ συζητήθηκε η καταγγελία της Ένωσης Ηλεκτρολόγων Ναυπάκτου σχετικά με την προμήθεια των χριστουγεννιάτικων φωτιστικών που έκανε ο δήμος Ναυπακτίας.

Η Ένωση Ηλεκτρολόγων κατήγγειλε ότι παρά την επίσημη δέσμευση του δημάρχου, ο κ. Λουκόπουλος υπέγραψε και φέτος απευθείας ανάθεση 24.800 € (το μέγιστο επιτρεπόμενο ποσό) για την προμήθεια και συντήρηση του χριστουγεννιάτικου φωτισμού  στον ίδιο με πέρυσι προμηθευτή από την Πάτρα, χωρίς να ζητήσει  προσφορά από τους Ναυπάκτιους ηλεκτρολόγους.

Η Ένωση Ηλεκτρολόγων Ναυπάκτου κατέθεσε και επίσημη προσφορά από την οποία προκύπτει ότι τα ίδια φωτιστικά θα τα προσέφεραν οι ίδιοι με 58 ευρώ το ένα, ενώ ο δήμος τα πλήρωσε 620 ευρώ το ένα. Δηλαδή 10 και πλέον φορές ακριβότερα.

Ενώ η καταγγελία άφησε άναυδους τους δημοτικούς συμβούλους ο δήμαρχος παρέμεινε για μία ακόμη φορά άφωνος. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Κοτσανάς δεν έδωσε καμιά απάντηση στα ερωτήματα που έβαλε η αντιπολίτευση και η Ένωση Ηλεκτρολόγων της πόλης. Μίλησε για το φωτισμό του Βόλου, της Βιέννης!!! αλλά όχι για το κόστος φωτισμού της Ναυπάκτου.

Για να συσκοτίσει την υπόθεση μιλούσε για το διαγωνισμό ηλεκτρολογικού υλικού που έκανε ο δήμος παλαιότερα και στον οποίο δεν πήραν μέρος οι Ναυπάκτιοι ηλεκτρολόγοι, ενώ το θέμα αφορούσε την απευθείας ανάθεση των χριστουγεννιάτικων φωτιστικών που έγινε στις 7 Δεκεμβρίου και άρχισε η τοποθέτησή των την ίδια ημέρα!!!

Παρά τα επίμονα ερωτήματα της αντιπολίτευσης γιατί δεν πήρε προσφορά από τους ηλεκτρολόγους της Ναυπάκτου, δεν έδωσε καμία απάντηση.

Δυστυχώς παρά τον καθυστερημένο εορταστικό φωτιστικό στολισμό της πόλης η διαχείριση των οικονομικών του δήμου βρίσκεται σε πλήρη συσκότιση.

Η δημοτική αρχή Λουκόπουλου 5 μήνες πριν της δημοτικές εκλογές βρίσκεται σε πλήρη εκτροχιασμό.  Τις παράνομες παρεμβάσεις της τις χρεώνει στον από μηχανής θεό!!!  Για το χριστουγεννιάτικο φωτισμό μας παραπέμπει στο Βόλο και στη Βιέννη!!

Η αλαζονεία έχει τα όριά της και αυτά θα τα ορίσουν οι δημότες στις εκλογές του Μαϊου.

Ναύπακτος 12-12-2018»

 

Ακολουθούν τα έγγραφα της ανάθεσης και την προσφοράς του Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Ναυπακτίας

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υπόμνημα – αίτημα για την λειτουργία της Εφορίας Ναυπάκτου- Μεσολογγίου

Published

on

By

Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας και  Δωρίδας διοργάνωσε και πραγματοποίησε συζήτηση την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας & Δωρίδας με θέμα:

«Ενημέρωση για τη λειτουργία της Εφορίας Ναυπάκτου- Μεσολογγίου». Της συνάντησης αυτής  είχε προηγηθεί  ευρεία σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Μεσολογγίου στις 3 Δεκεμβρίου 2018. Παρόντες κατά την συζήτηση στη Ναύπακτο ήταν ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης τ. δήμαρχος Γιάννης Μπουλές, οι δημοτικοί σύμβουλοι και επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων Γιώργος Γούλας και Ντίνος Τσουκαλάς, ο τ. δήμαρχος Γιάννης Νταουσάνης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ναυπάκτου Αποστόλης Παπαϊωάννου, μέλη της Ομοσπονδίας και επαγγελματίες της πόλης.

Μετά από την ανάλυση των θεμάτων και διεξοδική συζήτηση κατέληξαν σε κοινό υπόμνημα – αίτημα των αρχών και των φορέων της Αιτωλοακαρνανίας, προς το υπουργείο Οικονομικών, την ΑΑΔΕ και τους βουλευτές του Νομού. Αναφέρονται στο Υπόμνημα τα παρακάτω:

 

«Οι υπογράφοντες εκπρόσωποι Αρχών και Φορέων του νομού Αιτωλίας και Ακαρνανίας και του Δήμου Δωρίδας και του Νομού Φωκίδας συνενώνουν τις δυνάμεις τους συνυπογράφοντες το παρόν Υπόμνημα – Αίτημα, που συντάχθηκε σε κοινή σύσκεψη Φορέων και πολιτών με πρωτοβουλία των Εργατοϋπαλληλικών Κέντρων Ι.Π. Μεσολογγίου και Ναυπακτίας και Δωρίδας που πραγματοποιήθηκε στη Πρωτεύουσα του Νομού Αιτ/νιας, στο Μεσολόγγι στις 3 Δεκεμβρίου 2018 και έχει ως εξής:

« Εκφράζοντας την θέληση και απαίτηση του συνόλου των φυσικών και νομικών προσώπων, φορολογούμενων της ευρύτερης περιοχής του Νομού Αιτωλίας και Ακαρνανίας και του Δήμου Δωρίδας Νομού Φωκίδας.

ΖΗΤΑΜΕ την άμεση αναβάθμιση και στελέχωση της Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας από ΑΒ’ τάξης σε Α’ τάξης, δικαιολογούν και συνηγορούν, επιβάλλουν και απαιτούν συνοπτικά τα ακόλουθα:

Αποτελούμε το μεγαλύτερο σε έκταση Νομό της Ελλάδας με δύσβατο ανάγλυφο εκατοντάδων χιλιομέτρων, με προβληματικούς δρόμους και συγκοινωνίες. Αλλά και ακόμα πιο πέρα, και τη περιοχή του Δήμου Δωρίδας Νομού Φωκίδας. Στην ευρύτερη αυτή περιοχή κατοικούμε και δραστηριοποιούμαστε εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι που εξυπηρετούμαστε, μετά το κλείσιμο και την συνένωση πέντε Δ.Ο.Υ. του Νομού μας, των Βάλτου (Αμφιλοχίας), Θέρμου Βόνιτσας και Ξηρομέρου (Αστακού, αρχικά στη Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου) στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου και της Ναυπακτίας όπου υπάγεται και η περιοχή Δωρίδας Νομού Φωκίδας στη Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας.

Δυστυχώς, συνέχισε η αδικαιολόγητη μεταφορά υπηρεσιών και προπαντός φορολογούμενων και από τις υπάρχουσες Α’ τάξης Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας στη Πρωτεύουσα του Νομού μας στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου. Συγκεκριμένα, εντελώς ανορθόδοξα, δυσλειτουργικά και αντιοικονομικά τα τμήματα Δικαστικού και Ελέγχου της Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας μεταφέρθηκαν (2013) στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου, υποβαθμιζόμενη σε ΑΒ’ τάξης. Αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις Αρχών, Φορέων και κατοίκων με κατάληψη των σύγχρονων ιδιόκτητων εγκαταστάσεων της Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου και υποσχέσεις διόρθωσης έκτοτε και από τους εκπροσώπους της σημερινής Κυβέρνησης.

Προπαντός αποδείχθηκε στην πράξη τα χρόνια που πέρασαν οργανωτικά και λειτουργικά. Δεδομένου ότι στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου και έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλίας και Ακαρνανίας υπάρχουν και λειτουργούν Δικαστήρια, Πρωτοδικείο (Πολιτικό και Ποινικό) και Διοικητικό (Φορολογικό), και Γραφείο Δικαστικού του Ελληνικού Δημοσίου. Αποτέλεσμα εκπρόσωποι υπάλληλοι του ελέγχου και του Δικαστικού ακόμη και Δικηγόρος-οι του Δημοσίου από το Αγρίνιο πολλές φορές ημέρες και ώρες που πολλαπλασιάζονται με τις τακτές και σύνηθες αναβολές εκδίκασης των υποθέσεών τους να βρίσκονται στο Μεσολόγγι. Μαζί τους στη ταλαιπωρία και στην κατασπατάληση χρόνου και οι Δικαστικοί Επιμελητές, Συμβολαιογράφοι, Λογιστές, μάρτυρες, φορολογούμενοι κ.α.

Επίσης, ο απαιτούμενος χρόνος των ελεγκτών απ’ το Αγρίνιο υπερδιπλασιάζεται σε βάρος του αντικειμένου και των στόχων λόγω των δημιουργούντων πρόσθετων αποστάσεων από τη Λευκάδα μέχρι και τμήμα της Φωκίδας.

Συνέπεια, το αυξημένο λειτουργικό κόστος και η υποβαθμισμένη οργάνωση και αποτέλεσμα των υπηρεσιών. Προπαντός στην πράξη δοκιμάζονται οι αντοχές των Πολιτών και φορολογούμενων, φυσικών προσώπων και νομικών, σε απαιτούμενες ανθρωποώρες και κόστος τους, αναγκασμένοι να κινούνται σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις με τα αυτοκίνητά τους πολλές ώρες και με συγκοινωνίες, λόγω μη ανταποκρίσεων, περισσότερες της μιας μέρας σε χερσαίο Νομό, το μεγαλύτερο της Χώρας μας και με τμήμα της Φωκίδας προς εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους στο Κράτος.

 ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ λογική και εύρυθμη για το Δημόσιο και τους πολίτες μας είναι η συνύπαρξη δύο Δ.Ο.Υ. Α’ τάξης στην ευρύτερη περιοχή μας, στην έδρα του Νομού Αιτ/νιας, την Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου και στη μεγάλη πόλη του Αγρινίου που θα αποσυμφορηθεί και θα καταστεί περισσότερο λειτουργική και αποτελεσματική με λιγότερες δημόσιες δαπάνες και σε όφελος εξυπηρέτησης των πολιτών.

Αναγκαία η επαναφορά και η λειτουργία των τμημάτων Δικαστικού και Ελεγκτικού στη Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου με τοποθέτηση μέρος των υπό πρόσληψη και τοποθέτηση στο νομό μας και με χωρική αρμοδιότητα Ξηρομέρου (Αστακός) – Μεσολογγίου και Ναυπακτίας όπου το ΚΕΠ αυτής και για την εκτεταμένη και δύσβατη περιοχή αρμοδιότητας της με υπαγόμενο τμήμα της Δωρίδας Νομού Φωκίδας που πρέπει άμεσα να στελεχωθεί και να αναβαθμιστεί για την έστω μερική εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής, που δραστηριοποιούνται και φορολογούνται.

Πιστεύουμε και ελπίζουμε στην άμεση ανταπόκριση και αποδοχή του από κοινού δίκαιου αιτήματός μας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεολογικό Τριήμερο στην Μακεδονία

Published

on

By

Τό τριήμερο Σάββατο 8 μέ Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Βέροια καί τήν Ἔδεσσα τῆς Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως τῶν οἰκείων Ποιμεναρχῶν Μητροπολιτῶν Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας κ. Παντελεήμονος καί Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ, προκειμένου νά κάνη μιά σειρά ὁμιλιῶν.

Εἰσήγηση στήν Ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον» στήν Βέροια

Τό Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στίς 11:00 π.μ. στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου πολιούχου Βεροίας πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας ἡ ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον», τήν ὁποία συνδιοργάνωσαν ἡ Ἕνωση Θεολόγων Νομοῦ Ἠμαθίας, τό Σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» καί ἡ Κίνηση Γονέων καί Κηδεμόνων Ἠμαθίας. Ἀπηύθυναν χαιρετισμό ὁ οἰκεῖος Ποιμενάρχης Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, καί οἱ ἐκπρόσωποι τῶν διοργανωτῶν κ. Εὐθύμιος Χωματᾶς καί κ. Ἰωάννης Κοτσάμπασης.

Εἰσηγήσεις ἔκαναν ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὁ Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἡρακλῆς Ρεράκης καί ὁ Ἐκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός, ἐνῶ προήδρευσε ὁ Καθηγητής Παιδαγωγικῆς Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων κ. Ἰωάννης Φύκαρης.

Ἀκολούθησε συζήτηση κατά τήν ὁποία οἱ εἰσηγητές ἀπάντησαν στά ἐρωτήματα καί τίς ἀγωνίες τῶν ἀκροατῶν.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν εἰσήγησή του μέ θέμα «Ὁ συγκρητισμός στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν» ἀνέφερε τά ἑξῆς:

Στήν ἐποχή μας ἐπικρατοῦν τρία θρησκειολογικά καί θεολογικά ρεύματα. Τό πρῶτον εἶναι ἡ «ἀποκλειστικότητα», ὅτι ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου εἶναι μοναδική, δόθηκε στούς Ἀποστόλους καί διαφυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, τό δεύτερο ἡ «ἐμπεριεκτικότητα», ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μοναδικός, ἀλλά ἡ σωτηριώδης ἐνέργειά Του εἶναι καί ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας, καί τό τρίτο ὁ «πλουραλισμός», ὅτι ὑπάρχει δυνατότητα πολλῶν ἀποκαλύψεων τοῦ Θεοῦ, σέ ὅλες τίς θρησκεῖες.

Ὁ συνδυασμός μεταξύ τῆς «ἐμπεριεκτικότητας» καί τοῦ «πλουραλισμοῦ» ἐκφράζεται ἀπό τόν συγκρητισμό, πού εἶναι ἡ συνένωση πολλῶν ἀκόμη καί ἀντιθέτων ἰδεολογικῶν, φιλοσοφικῶν καί θρησκευτικῶν δοξασιῶν. Αὐτό μπορεῖ νά ἀποδοθῆ μέ τόν ὅρο σχετικισμός, ὅτι ὅλα εἶναι σχετικά, καί μέ τόν σκεπτικισμό πού ξεκινᾶ ἀπό τήν ἄποψη ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀνέφικτη καί ἡ γνώση εἶναι ἀδύνατη, γι’ αὐτό ὁ ἄνθρωπος πάνοτε διακατέχεται ἀπό τήν ἀμφιβολία. Ἔτσι ἀμφισβητεῖται ὅτι κάποιος ἔχει τήν ἀλήθεια, καί ὑποστηρίζεται ὅτι ψήγματα τῆς ἀλήθειας ὑπάρχουν παντοῦ.

Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα τοῦ θεολογικοῦ συγκρητισμοῦ παρατηρεῖται στίς ἀπόψεις τοῦ Ὀλιβιέρ Κλεμάν, ὁ ὁποῖος ἐπηρέασε πολλούς συγχρόνους θεολόγους. Ὁ Κλεμάν ὑποστήριζε ὅτι ὅποιος δέχεται ὅτι κατέχει τήν ἀλήθεια, εἶναι φανατικός, καί ὅτι σήμερα πρέπει νά εἴμαστε ἀνοικτοί σέ ὅλα καί μάλιστα μποροῦν νά βρεθοῦν κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί ἄλλων Χριστιανῶν, καί μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί ἄλλων Θρησκειῶν, ὅπως τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ-Βουδισμοῦ.

Τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά θρησκευτικά γιά τά Σχολεῖα διαποτίζεται ἀπό αὐτές τίς ἀπόψεις. Καί τά ἀποσπάσματα πού χρησιμοποιοῦνται προέρχονται ἀπό συγχρόνους θεολόγους πού ἐκφράζουν αὐτό τό «σύγχρονο» πνεῦμα μέ τούς λεγομένους ἀνοικτούς ὁρίζοντες σκέψεως, τήν «ἐμπεριεκτικότητα» καί τόν «πλουραλισμό», καί κατηγοροῦν τήν παράδοση καί τήν «ἀποκλειστικότητα». Στό σημεῖο αὐτό βρίσκεται ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν στά Θρησκευτικά.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ὑπογράμμισε καί τήν ἀγωνία καί τόν ἀγώνα τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου κ. Παντελεήμονος νά ἐνημερώση καί νά καθοδηγήση τό Ποίμνιό του γιά τό σοβαρό θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά Σχολεῖα.

Σειρά ὁμιλιῶν στήν Ἔδεσσα

Στήν Ἔδεσσα ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἔκανε τέσσερεις ὁμιλίες.

Στήν Σύναξη τῶν Νέων

Τό βράδυ τοῦ Σαββάτου μίλησε στήν ἑβδομαδιαία Σύναξη Νέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, παρόντος τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχη καί Κληρικῶν τῆς Μητροπόλεως.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό πρωτότυπο θέμα πῶς μπορεῖ μιά φυλακή νά μετατραπῆ σέ μιά Μονή, γενικά σέ χῶρο ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.

Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο ἦταν «ἐποπτική», ἄμεση, ἀφοῦ ἔγινε διά τῆς ἀναγνώσεως τῆς ἀλληλογραφίας του μέ μιά ὀρθόδοξη ἱεραποστολική ὁμάδα πού ἐργάζεται σέ φυλακές ὑψίστης ἀσφαλείας στήν Ἀμερική, πού διοργανώθηκαν σέ μιά μοναχική κοινότητα πού προσεύχεται, ζῆ μυστηριακή ζωή καί διαβάζει τά βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, καί τῆς ἀλληλογραφίας του μέ ἕναν καταδικασμένο σέ θάνατο πού περιμένει τήν ἡμέρα τῆς ἐκτελέσεώς του ἐπίσης στήν Ἀμερική, καί ὁ ὁποῖος ζητᾶ ἀπό τόν Σεβασμιώτατο νά τόν βοηθήση νά μετανοήση καί νά ἀποκτήση προσευχή στήν καρδιά, ὥστε ὅταν ἐκτελεστῆ, νά συναντήση τόν Χριστό.

Ὁ Σεβασμιώτατος ὑπογράμμισε κυρίως τίς ἀναζητήσεις τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, πού βρίσκουν ἀπάντηση στήν νηπτική πατερική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Οἱ ἐπιστολές πού ἀνέγνωσε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀποτελοῦν μέρος τῶν πολλῶν ἐπιστολῶν πού λαμβάνει ἀπό ὅλο τόν κόσμο, λόγῳ τῆς κυκλοφορίας τῶν βιβλίων του σέ πολλές ξένες γλῶσσες.

Στήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης

Τήν Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, μνήμη τῆς Ἁγίας Ἄννης μητρός τῆς Θεοτόκου καί τῆς Προφήτιδος Ἄννης μητρός τοῦ Προφήτου Σαμουήλ, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Στό κήρυγμά του πρόβαλε ὡς πρότυπα μητέρων τίς ἑορτάζουσες Ἁγίες, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον συνέβαλαν στήν μετάδοση τῆς βιολογικῆς ζωῆς ἀλλά κυρίως καί στήν μετάδοση τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως μέσῳ τοῦ προσωπικοῦ ἁγιασμοῦ τους, τῆς μητρικῆς γλώσσας καί τῶν προσευχῶν τους.

Ἑσπερινή ὁμιλία στόν Καθεδρικό Ναό

Κατά τίς καθιερωμένες ἑσπερινές ὁμιλίες στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἐδέσσης, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό θέμα «Ἡ θεολογική καταιγίδα στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ».

Ἀνέφερε εἰσαγωγικά ὁρισμένα στοιχεῖα γιά τόν Ἰώβ, γιά τίς ἀπόψεις πού διατυπώθηκαν γιά τόν συγγραφέα τοῦ βιβλίου, γιά τήν διάρθρωση τοῦ περιεχομένου του σέ ἑνότητες, γιά τά σημαντικά θέματα πού διαπραγραμματεύεται καί γιά τά σημαντικότερα μηνύματα πού μεταδίδει.

Στήν συνέχεια παρουσίασε τά τέσσερα εἴδη θεολογίας πού ἐκφράσθηκαν κατά τήν συνταρακτιική συζήτηση τοῦ Ἰώβ μέ τούς τρεῖς φίλους του βασιλεῖς, τόν Ἐλιούζ, καί τελικά ἀπό τήν Ἄσαρκο Θεό Λόγο, ὁ Ὁποῖος καί λύνει τά δραματικά ἐρωτήματα τῶν συνομιλητῶν. Οἱ θεολογίες αὐτές εἶναι ἡ θεολογία τοῦ πόνου τοῦ Ἰώβ, ἡ διανοητική θεολογία τῶν τριῶν φίλων, ἡ ἐλεγκτική θεολογία τοῦ Ἐλιούζ καί τελικά ἡ ἀποκαλυπτική θεολογία μέ τήν ἐμφάνιση τοῦ Θεοῦ, πού ἔδωσε τήν λύση τοῦ προβλήματος πού ἀντιμετώπιζε ὁ Ἰώβ.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατέληξε ὅτι ἡ ἱστορία τοῦ Ἰώβ εἶναι πολύ δυνατή, ἀλλά παρόμοιες ἱστορίες πόνου περνᾶμε ὅλοι μας στήν ζωή μας, σέ μικρότερο βαθμό, καί πρέπει  νά ἔχουμε ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ.

Παρότρυνε δέ τούς ἀκροατές νά διαβάσουν μέ προσοχή τό βιβλίο τοῦ Ἰώβ.

Στήν Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας

Τήν Δευτέρα τό πρωί πραγματοποιήθηκε ἡ 8η Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στό Πνευματικό Κέντρο της. Προσκεκλημένος ὁμιλητής ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό θέμα: «Τά δύο ἄκρα τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας».

Ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι στήν ἐποχή μας ἀκούγονται πολλά εἴδη θεολογιῶν πού ἀπομακρύνονται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ὅπως ἐκφράσθηκε ἀπό τούς Προφήτας, Ἀποστόλους καί Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί ὅπως διατυπώθηκε στίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων. Γι’ αὐτό χρειάζετα νά γνωρίζουμε καλύτερα τήν ὀρθόδοξη θεολογία, ὤστε ἔτσι ἐξασκεῖται ἡ ὀρθόδοξη ποιμαντική.

Εἶναι πολύ σπουδαῖο νά δοῦμε τά δύο σημαντικά ἄκρα τῆς ὀρθόδοξης  θεολογίας.

Τό πρῶτο ἀναφέρεται στήν φυσική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν δημιουργία του καί πρίν τήν πτώση του. Αὐτό παρουσιάζεται στήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Εἰρηναίου, Ἐπισκόπου Λουγδούνου. Γράφει ὅτι ὁ ἄνθρωπος μετά τήν δημιουργία του ἦταν νήπιος καί ἔπρεπε νά ὁλοκληρωθῆ πνευματικά καί νά φτάση στήν θέωση. Ὁ ἄνθρωπος μέ τήν πτώση του ἀπέτυχε νά ὁλοκληρωθῆ καί αὐτό ἔγινε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ φαίνεται στον ζωντανό ἄνθρωπο καί ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ὅραση τοῦ Θεοῦ.

Τό δεύτερο ἄκρο τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας ἀναφέρεται στό ποιά θά εἶναι ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, ὁ Θεός πού εἶναι ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, θά φανῆ σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Ὅμως οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων ἤ θά εἶναι φιλόθεες, ὅπως τό κερί πού λιώνει, ἤ θά εἶναι φιλόϋλες, ὅπως ὁ πηλός πού σκληραίνεται ἀπό τόν ἥλιο. Ἔτσι  ἐξηγεῖται ὁ Παράδεισος καί ἡ Κόλαση ἐξ ἐπόψεως τοῦ ἀνθρώπου.

Αὐτά εἶναι τά σταθερά θεμέλια τῶν δύο ἄκρων τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας. Στό μέσο αὐτῶν τῶν δύο ἄκρων, τῆς πρό τῆς πτώσεως κατάστασης καί τῆς μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ ἀσκεῖται τό ἔργο καί ἡ ποιμαντική της Ἐκκλησίας. Ἡ Ἐκκλησία μέ τήν μυστηριακή, ἀσκητική ζωή της καί τήν ποιμαντική ἀποστολή της ἀποβλέπει νά ἐπανέλθη  ὁ ἄνθρωπος στήν φυσική κατάστασή του καί ἐν Χριστῷ νά δέχεται φωτιστικά καί θεοπτικά τίς ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ καί αὐτό νά γίνη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, Παράδεισος.

Μιά θεολογία πού δέν ἀναφέρεται σέ αὐτά τά δύο ἄκρα τῆς θεολογίας δέν εἶναι ὀρθόδοξη.

*

Κατά τόν χρόνο τῆς παραμονῆς του στήν Ἔδεσσα –τόπο πρώτων ἱεραποστολικῶν δραστηριοτήτων του καί εἰσαγωγῆς του στόν Κλῆρο– ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος δέχθηκε τήν ἀβρααμιαία καί ἀδελφική φιλοξενία τοῦ οἰκείου Ἱεράρχη κ. Ἰωήλ καί τῶν συνεργατῶν του.

*

Μετά τήν Ἱερατική Σύναξη στήν Ἔδεσσα, ὁ Σεβασμιώτατος ταξίδευσε κατευθείαν γιά τήν Ναύπακτο, καί ὅταν ἔφθασε στήν Ναύπακτο, πραγματοποιήσε τήν καθιερωμένη ὁμιλία τῆς Δευτέρας στό Ποίμνιό του. Τό θέμα του ἦταν τά μαρτύρια τῶν πρώτων Χριστιανῶν.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ