Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι υποψήφιοι αντιμέτωποι με τον Κλεισθένη

Published

on

Η κατάρτιση ενός ψηφοδελτίου ήταν πάντοτε μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία και είναι αλήθεια πως το βάρος πέφτει κυρίως στον επικεφαλής του συνδυασμού που είναι ο υποψήφιος δήμαρχος. Στη σημερινή εποχή, του άγνωστου ακόμα Κλεισθένη,  η διαδικασία φαίνεται να γίνεται δυσκολότερη.

Ο υποψήφιος δήμαρχος στο δήμο Ναυπακτίας δεν χρειάζεται πλέον να έχει 250 περίπου υποψηφίους, αφού η εκλογή των τοπικών συμβούλων δεν συνδέεται με την εκλογή των δημοτικών παρατάξεων. Έχει τη δυνατότητα να φτιάξει ψηφοδέλτιο από 27 μέχρι 41 υποψηφίους. Και ενώ αριθμητικά φαίνεται πολύ πιο εύκολο σε σχέση με το παρελθόν, στην ουσία του όμως γίνεται πιο δύσκολο.

Οι κυριότερες δυσκολίες εντοπίζονται στα εξής:

Οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να εκλεγούν. Πρώτον, γιατί η κάθοδος πολλών συνδυασμών οδηγεί σε πολύ μεγαλύτερο μοίρασμα της εκλογικής πίτας, άρα αναλογικά οι έδρες κάθε συνδυασμού περιορίζονται. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ μεγάλος στην εκλογική περιφέρεια της Ναυπάκτου, όπου εκλέγονται 17 δημοτικοί σύμβουλοι, από τη στιγμή που ο κάθε επικεφαλής καταλαμβάνει μια έδρα, εφόσον ο συνδυασμός του πιάσει το εκλογικό μέτρο (περίπου 700 ψηφοδέλτια σε όλο το δήμο).

Η αποσύνδεση των τοπικών συμβούλων από τα δημοτικά ψηφοδέλτια καθιστά πολύ πιο δύσκολη την εκτίμηση των  ψήφων, που θα πάρει κάθε συνδυασμός και κατ’ επέκταση και της κατανομής των  εδρών που μπορεί να πάρει ο κάθε συνδυασμός σε κάθε εκλογική περιφέρεια.

Η ποσόστωση των δύο φύλων κατά 40% σημαίνει ότι ο ελάχιστος αριθμός γυναικών που απαιτείται είναι 11 για το ψηφοδέλτιο των 27 υποψηφίων, που είναι το κατώτατο όριο για την κατάρτιση συνδυασμού. Ο αριθμός των γυναικών αυξάνεται σε 16 για πλήρες ψηφοδέλτιο 41 υποψηφίων.

Ο συνδυασμός που θα λάβει 1 ή 2 έδρες, δεν θα μπορέσει να συμμετέχει στη διοίκηση του δήμου, ακόμα και αν ο εκλεγμένος δήμαρχος επιθυμεί τη συνεργασία. Και αυτό γιατί:

1. Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου προέρχεται υποχρεωτικά από την παράταξη του εκλεγέντος δημάρχου.

2. Αντιδήμαρχος μπορεί να οριστεί από άλλη παράταξη, εφόσον όμως ο ορισμός του εγκριθεί από την πλειοψηφία των μελών της παράταξης του.

Προκύπτει δηλαδή ότι η παράταξη πρέπει να έχει εκλέξει τουλάχιστον 3 συμβούλους. Επομένως η ανομολόγητη φιλοδοξία κάποιων να πάρουν θέση αντιδημάρχου, εφόσον εκλεγούν δημοτικοί σύμβουλοι, θα μείνει ανεκπλήρωτη, αν η παράταξή τους δεν εκλέξει τουλάχιστον 3 συμβούλους.

Πιθανές σκέψεις κάποιων δημάρχων να παραδώσουν το δημαρχιακό αξίωμα σε «δικό τους δημοτικό σύμβουλο» εκμεταλλευόμενοι συγκυρίες ή μεθοδεύοντας διαδικασίες δεν θα έχουν πλέον τύχη. Ο Κλεισθένης προβλέπει ότι αν, για οποιοδήποτε λόγο, χρειασθεί να εκλεγεί νέος δήμαρχος, αυτός θα προέρχεται από το συνδυασμό του εκλεγμένου δημάρχου, αλλά θα ψηφισθεί από όλα τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου με ειδική διαδικασία

Με όλες αυτές τις ασφαλιστικές δικλίδες η τοπική αυτοδιοίκηση πορεύεται προς τα εκλογές του Μαΐου.  Καλά θα είναι όλοι οι υποψήφιοι να μελετήσουν σε βάθος το νόμο και να ξανασκεφθούν τη στάση τους με βάση τα νέα δεδομένα.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η μεγάλη ανατροπή στην εκτός σχεδίου δόμηση

Published

on

By

«Η πρόσφατη απόφαση 176/2023 του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με την εκτός σχεδίου δόμηση ανατρέπει όλα τα δεδομένα σε αγοραπωλησίες και συμβόλαια, προεγκρίσεις δόμησης και άδειες δόμησης και σε χιλιάδες μικρές και μεγάλες επενδύσεις, τουριστικές ή αναπτυξιακές, για τις οποίες έχουν ληφθεί προεγκρίσεις ή οι οποίες έχουν ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε ότι δεν αρκεί το ελάχιστο εμβαδόν των 4 στρεμμάτων, αλλά απαιτείται και η ύπαρξη προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο) για τη δόμηση ενός ακινήτου, διότι, σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, κατά το Σύνταγμα οι εκτός σχεδίου περιοχές δεν έχουν ως προορισμό, κατ’ αρχήν, τη δόμηση ή την τουριστική εκμετάλλευση, αλλά τη γεωργική, κτηνοτροφική και δασοπονική εκμετάλλευση και την αναψυχή του κοινού. Επί της ουσίας, με την απόφαση καταργείται η εκτός σχεδίου δόμηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ακόμη και για γήπεδα άρτια και οικοδομήσιμα από τέσσερα στρέμματα και πάνω, τα οποία μέχρι πρότινος μπορούσαν να οικοδομηθούν.

Πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα στη μικροϊδιοκτησία, αλλά και στην ασφάλεια δικαίου στη χώρα μας, με αποκλειστικά υπεύθυνη την κυβερνητική αδράνεια για τη ρύθμιση ενός ζητήματος που αφορά χιλιάδες ιδιοκτήτες που βρίσκονται στον αέρα. Ούτε κρύο ούτε ζέστη, κατά τα λόγια του Ιωάννη στην Αποκάλυψη. Διευκρινίζω ότι ούτε διαθέτω ούτε εκπροσωπώ (δικηγορικά ή άλλως πως) τέτοιες ιδιοκτησίες. Ωστόσο, παρακολουθώ τις συνέπειες της κυβερνητικής στάσης στην κοινωνία και τους θεσμούς σε περιοχές μικρών και εκτός σχεδίου κλήρων, όπως η Κεφαλονιά και η Ιθάκη, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα: έχουν παγώσει όλες οι αγοραπωλησίες και τα συμβόλαια για ακίνητα που μέχρι σήμερα είχαν δικαίωμα έκδοσης νόμιμης οικοδομικής άδειας. Τα πολεοδομικά γραφεία της χώρας και οι υπηρεσίες δόμησης έχουν αναστείλει κάθε προέγκριση δόμησης και άδεια δόμησης σε ακίνητα εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών με εμβαδόν μεγαλύτερο των 4.000 τ.μ. χωρίς πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο. Ενώ μετέωρες έχουν μείνει μικρές και μεγάλες επενδύσεις, κυρίως τουριστικές, που έχουν ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο, διότι στερούνται πλέον δυνατότητας έκδοσης οικοδομικής άδειας. Για ακόμη μία φορα η ασφάλεια δικαίου στη χώρα μας κατακρημνίζεται.

Το γαϊτανάκι της κυβερνητικής ανεπάρκειας ξεκίνησε με τον περίφημο νόμο Χατζηδάκη και την καταληκτική προθεσμία της 9ης Δεκεμβρίου του ν. 4759/2020 για την έκδοση προέγκρισης οικοδομικής άδειας για ακίνητα επιφανείας μικρότερης των 4 στρεμμάτων. Με την εκπνοή της προθεσμίας χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες έχασαν το δικαίωμα δόμησης, παρά τη ρητή δέσμευση της πολιτείας για την (προηγούμενη) εκπόνηση τοπικών ή ειδικών πολεοδομικών σχεδίων και τον ορισμό νέων ζωνών οικοδόμησης και ανάπτυξης. Τη σκυτάλη παίρνει σήμερα το ΣτΕ, με το απόλυτο κομφούζιο να διαιωνίζεται στις Αρχές, στην κοινωνία και τους θεσμούς και τη δαμόκλειο σπάθη της καταδίκης από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια να επικρέμαται πάνω από τη χώρα μας.

Σκόπιμη πολιτική επιλογή ή τραγική κυβερνητική ανεπάρκεια; Οτιδήποτε απ’ τα δύο, η δικαστική ρύθμιση αποτελεί τη χειρότερη εκδοχή θεσμικής απάντησης σε ένα πρόβλημα που λαμβάνει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις».

* Ο κ. Νικόλας Φαραντούρης είναι καθηγητής του Ευρωπαϊκού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, δικηγόρος στον Άρειο Πάγο.

πηγή: «Καθημερινή»

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τρίτη 21/3 η παρουσίαση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ναυπάκτου

Published

on

By

Ξεκινά η δημόσια διαβούλευση – 

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, την Τρίτη 21 Μαρτίου 2023 και ώρα 12:00′, στο κτήριο της Αιτωλικής Αναπτυξιακής ΑΕ ΟΤΑ (Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιτέας περιοχή Πλατανίτη) θα λάβει χώρα η ανοικτή δημόσια παρουσίαση του Β1 Σταδίου της μελέτης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.) διοικητικών ορίων πρώην Δ. Ναυπάκτου (Δ.Ε. Ναυπάκτου).

Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, θα πραγματοποιηθεί δημόσια διαβούλευση για χρονικό διάστημα 2 μηνών και συγκεκριμένα, από τις 22 Μαρτίου 2023 έως τις 22 Μαΐου 2023, κατά το οποίο υπάρχει δυνατότητα υποβολής απόψεων και παρατηρήσεων, οι οποίες θα εξεταστούν και θα ληφθούν υπόψη για τη σύνταξη του Β2 Σταδίου της μελέτης, που αντιστοιχεί στην οριστική πρόταση, η οποία θα θεσμοθετηθεί.

Προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων, η πλήρης μελέτη του Β1 Σταδίου, θα είναι αναρτημένη και διαθέσιμη σε ψηφιακή μορφή, στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ναυπακτίας (https://www.nafpaktos.gr) καθ’ όλη τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης,

Απόψεις και παρατηρήσεις κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης, προκειμένου να εξεταστούν θα πρέπει να υποβληθούν επωνύμως, είτε στο Γραφείο Πρωτοκόλλου της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Ναυπακτίας (κτήριο πρώην Δημαρχείου Αντιρρίου) είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο email: info@nafpaktos.gr.

  • Η δημόσια παρουσίαση της μελέτης θα προβληθεί μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Δήμου Ναυπακτίας (https://www.nafpaktos.gr).

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Yποχρεωτικός ο καθαρισμός οικοπέδων -Πρόστιμο & φυλάκιση για αμελείς ιδιοκτήτες

Published

on

By

Εν όψει της φετινής αντιπυρικής περιόδου από 1-5-2023 έως 31-10-2023, οι δήμοι της χώρας καλούν όλους τους δημότες τους που είναι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, να τους καθαρίσουν από χόρτα, άχρηστα υλικά, σκουπίδια μέχρι τις 30 Απριλίου 2023, διότι αποτελούν εστίες εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Ως «καθαρισμός», ορίζεται λεπτομερώς η απομάκρυνση σπασμένων δένδρων και κλαδιών, ξερά χόρτα, φύλλα κλπ., σε απόσταση τουλάχιστον 3 μέτρα από κτίσματα, το κλάδεμα των φυτών και πώς θα γίνεται αυτό, η απομάκρυνση εύφλεκτων υλικών, καθώς και των υπολειμμάτων καθαρισμού.

Εάν οι ιδιοκτήτες δεν πραγματοποιήσουν τον καθαρισμό μέχρι τις 30 Απριλίου, οι δήμοι είναι υποχρεωμένοι να τους ενημερώσουν ότι πρέπει να το πράξουν εντός 10 ημερών, αλλιώς τον καθαρισμό αναλαμβάνει αυτεπαγγέλτως ο δήμος, ο οποίος χρεώνει με πρόστιμο τους ιδιοκτήτες.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για τον καθαρισμό, τους επιβάλλεται πρόστιμο που ανέρχεται σε 0,50 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, πάνω στο οποίο υπάρχει προσαύξηση, εφόσον το έργο πραγματοποιήσει ο δήμος.

Εάν πρόκειται για εγκαταλειμμένους χώρους, ή αγνώστων ιδιοκτητών, περιφραγμένους και ασφαλισμένους, ο δήμος καλεί την Πυροσβεστική για να βεβαιώσει τον κίνδυνο πυρκαγιάς και κατόπιν παραβιάζει τον χώρο με εισαγγελική παραγγελία για να τον καθαρίσει.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ