Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Οι 5 τάσεις που αλλάζουν τα πάντα

Published

on

Πέντε διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις οι οποίες αναμένεται να διαμορφώσουν τον κλάδο των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών τα επόμενα χρόνια αναδεικνύει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών αγαθών.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 5-11 Νοεμβρίου 2021, σε δείγμα 1.000 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα, με θέμα τις διατροφικές και αγοραστικές τάσεις τροφίμων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι πέντε διατροφικές τάσεις του καταναλωτή του μέλλοντος είναι:

Flexiterians και Vegeterians

Οι διεθνείς δημογραφικές εξελίξεις και οι πολιτισμικές αλλαγές σε συνδυασμό με τις παραγωγικές δυνατότητες της παγκόσμιας οικονομίας για παραγωγή ζωικών πρωτεϊνών αποτελούν παράγοντες που συνεισφέρουν στην παγκόσμια αύξηση των καταναλωτών που επιλέγουν την χορτοφαγική δίαιτα.

Στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι βρίσκεται περίπου στο 4% δηλαδή 400.000 πολίτες, με τους μισούς από αυτούς να αυτοπροσδιορίζονται ως vegans (δεν καταναλώνουν καθόλου ζωϊκά προϊόντα) και τους άλλους μισούς ως vegeterians (δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρι κλπ).

Δίπλα σε αυτή την κατηγορία καταναλωτών υπάρχει η κατηγορία των flexitarians ή ημιχορτοφάγων, καταναλωτών δηλαδή που προσπαθούν να υιοθετήσουν μία πιο χορτοφαγική διατροφή, αλλά όχι ολοκληρωτικά χορτοφαγική.

Η κατηγορία αυτή είναι περίπου το 15% του πληθυσμού, δηλαδή περίπου 1,5 εκατ. πολίτες και αποτελεί μία πολύ σημαντική κοινωνικο -καταναλωτική ομάδα.

Plant-based και lab-grown τρόφιμα

Η τάση αυτή, αναμένεται να κάνει πιο έντονη την αναζήτηση για εναλλακτικά φυτικά υλικά, τρόφιμα και προϊόντα προκειμένου να καλυφθούν οι υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες.

Προϊόντα όπως το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα, το κρέας εργαστηρίου κλπ υπάρχουν ήδη στην ελληνική αγορά. Υπάρχει άλλωστε ήδη ένα καταναλωτικό κοινό που κάνει τις συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές (αν και σε χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το εξωτερικό).

Τα ποσοστά πλέον των καταναλωτών που υιοθετούν αυτές τις κατηγορίες είναι αξιοσημείωτα. Το 14% καταναλώνει γαλακτοκομικά φυτικής προέλευσης, το 11% θα έτρωγε κρέας εργαστηρίου, ενώ το 19% του κοινού θεωρεί αυτές τις εναλλακτικές ως πιο υγιεινές.

Μείωση σε ζάχαρη και αλάτι

Η πλειοψηφία των καταναλωτών (και ειδικά οι μεγαλύτερες ηλικίες) αναμένεται να αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο για τον σχεδιασμό-προγραμματισμό της διατροφής τους, ως αποτέλεσμα της αύξησης του επιπέδου εκπαίδευσης και του μέσου προσδόκιμου ζωής.

Το κοινό θα θέλει να παραμείνει πιο υγιές για όλο και περισσότερο χρόνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μια από τις τροφές, η οποία ενοχοποιείται όλο και περισσότερο στα μάτια του καταναλωτικού κοινού ως ανθυγιεινή, είναι η ζάχαρη.        Η στροφή προς εναλλακτικές πηγές όπως είναι η ζαχαρίνη και η στέβια φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος με το 26% του κοινού να επιλέγει αυτές τις εναλλακτικές. Παράλληλα ένα 37% του κοινού δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης. Ακόμα πιο έντονη είναι η τάση για τη μείωση του αλατιού, την οποία επιθυμεί το 48% του κοινού.

Κοινωνικά δίκτυα και διατροφή

Τα social media όλο και πιο έντονα θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συνδέονται με το internet όλο και περισσότερο.

Το 53% του κοινού μαγειρεύει σήμερα έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές, ενώ το 26% έχει ρωτήσει ενεργά συμβουλές μέσω των social media. Πλέον το φαγητό δεν αρκεί να είναι νόστιμο, πρέπει να είναι και όμορφο για το 75% του κοινού, κάτι που αποδίδεται στα social media και την αυξημένη χρήση βίντεο και φωτογραφίας για την μαγειρική σε ποσοστά 27% και 33% αντίστοιχα.

Οι ταχύτητες διάδοσης πληροφοριών και υιοθέτησης τάσεων γίνονται όλο και πιο γρήγορες, δημιουργώντας την ανάγκη για τις επιχειρήσεις και να ακολουθούν αυτούς τους ρυθμούς, αλλά κυρίως να έχουν παρουσία σε αυτά τα μέσα.

Κλιματική αλλαγή – βιώσιμη ανάπτυξη

Η κλιματική αλλαγή αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και κριτικοί σε σχέση με τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Τα ποσοστά είναι συγκρίσιμα σε Ελλάδα και εξωτερικό σε σχέση με την πρόθεση αγοράς από επιχειρήσεις που λειτουργούν με ηθικό και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.

Συγκεκριμένα η πρόθεση αγοράς με κριτήριο την ειλικρίνεια και διαφάνεια των επιχειρήσεων για τον τρόπο λειτουργίας τους καταγράφεται σε ποσοστό 77% στην Ελλάδα, ενώ το 67% δηλώνει ότι είναι σημαντικό για τους ίδιους τα προϊόντα που καταναλώνουν να παράγονται με φιλικές πρακτικές προς το περιβάλλον. Παρόλα αυτά όμως, είναι αξιοσημείωτο ότι μόνο μία μειοψηφική αλλά σημαντική μερίδα του κοινού, περί το 32%, είναι διατεθειμένη να πληρώσει υψηλότερη τιμή για προϊόντα που έχουν παραχθεί με προδιαγραφές και διαδικασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Σε αυτό το στοιχείο αποτυπώνεται και οικονομική πίεση του καταναλωτικού κοινού.

Σύμφωνα με την έρευνα, στο άμεσο μέλλον θα διαμορφωθεί μία ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στις επιθυμίες του καταναλωτή και στις δυνατότητες προσφοράς από τις επιχειρήσεις.

Οι οργανισμοί που θα καταφέρουν να λειτουργήσουν   κοντά σε αυτή τη λεπτή γραμμή θα είναι και αυτές που θα αναδειχθούν την επόμενη δεκαετία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Στη διάθεση των πολιτών η θερμαινόμενη αίθουσα του ΚΑΠΗ Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, για την προστασία των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων η Διεύθυνση Κοινωνικής Αλληλεγγύης-Κοινωνικών Υποθέσεων σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας έχουν μεριμνήσει για τη διάθεση της εξής θερμαινόμενης αίθουσας:

  • ΚΑΠΗ Ναυπάκτου | Σμηναγού Πλαστήρα 3, Κεφαλόβρυσο

Η αίθουσα θα παραμείνει ανοικτή τη Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου και την Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2022.

Στους χώρους θα τηρούνται αυστηρά οι κανόνες υγιεινής  και ασφάλειας που προβλέπονται βάσει των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID19.  Η χρήση προστατευτικής μάσκας κατά τη διάρκεια παραμονής των πολιτών στους χώρους είναι υποχρεωτική.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Χωρίς υλικό προς επεξεργασία…

Published

on

By

Το να αντιμετωπίζουμε προβλήματα και να τα λύνουμε με τη δράση, τη φαντασία και την αποφασιστικότητά μας είναι το μυστικό μιας ευτυχισμένης ζωής. Όλα τα νέα     τεχνολογικά εργαλεία, συνοδευόμενα από τη συνεχή αναζήτηση ευκολιών και ανέσεων, δεν κάνουν τίποτε άλλο. Ακόμη και σήμερα όμως, οι κοινωνιολογικές έρευνες για την ευτυχία των προσώπων αποκαλύπτουν τα ίδια ποσοστά υποκειμένων που εμφανίζονται ανικανοποίητα.

Το διαδίκτυο μας προσφέρει μια πρωτόγνωρη ποσότητα δυνατοτήτων, επιτρέποντας σε όποιον έχει μια μικροσκοπική ηλεκτρονική συσκευή στην τσέπη του να διαθέτει πρόσβαση σε απέραντη γνώση, σε κάθε τόπο και σε απευθείας σύνδεση. Αυτό το απίστευτο θαύμα της τεχνολογίας, όπως και πολλά άλλα, έχει και την  σκοτεινή του πλευρά.

Σε νεώτερες ηλικίες θεωρούσαμε  ότι αυτό που μας εμπόδιζε να υλοποιήσουμε κάθε επιθυμία μας ήταν η έλλειψη γνώσης. Σήμερα, αν θέσουμε  ένα ερώτημα στο Google, ο αριθμός των απαντήσεων που θα μας δοθούν θα ξεπερνά τα δύο ή τρία εκατομμύρια, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα μπορέσουμε  ποτέ να τις διαβάσουμε  όλες ή έστω να φανταστούμε  το περιεχόμενό τους.

Αν προηγούμενα το πρόβλημα ήταν η έλλειψη γνώσης, σήμερα είναι η υπεραφθονία της και αυτό το πράγμα μας τρομάζει  εξίσου.

Μια άλλη παράπλευρη ζημιά, είναι η απώλεια της ικανότητας να σκεφτόμαστε μακρόπνοα. Έχουμε όλο και λιγότερη υπομονή, μολονότι γνωρίζουμε ότι, για να πετύχουμε    μεγάλους στόχους, πρέπει να ξέρουμε να περιμένουμε.

Σήμερα θέλουμε τα πάντα και αμέσως.  Όταν η σύνδεση με το διαδίκτυο είναι αργή, νιώθουμε  αμέσως απογοήτευση και οργή.  Δεν είμαστε  πλέον ικανοί να περιμένουμε.

Μια άλλη αξιοσημείωτη παράπλευρη ζημιά είναι η απώλεια της ικανότητας να αποθηκεύουμε πληροφορίες στο νου μας. Είμαστε όλο και λιγότερο ικανοί να αφομοιώνουμε τη γνώση και να τη διατηρούμε στη μνήμη μας και ο λόγος είναι κατεξοχήν πρακτικός. Σήμερα οι πληροφορίες είναι περισσότερο διαθέσιμες από όσο υπήρξαν οποτεδήποτε άλλοτε. Για να βρούμε μια σημαντική πληροφορία, δεν χρειάζεται πλέον να μελετήσουμε εκατοντάδες ή χιλιάδες βιβλία στη βιβλιοθήκη.  Μπορούμε να κάνουμε τις έρευνές μας καθισμένοι άνετα στον καναπέ του σπιτιού μας.

Τελικά δεν οφείλουμε πλέον να φορτώνουμε το φτωχό μας μυαλό με πληροφορίες, που σήμερα είναι όλο και περισσότερο διαθέσιμες ή μπορούμε να τις συμβουλευτούμε σε κάποιον server. Αυτές οι πληροφορίες όμως, καθώς βρίσκονται σε έναν τόπο διαφορετικό από το μυαλό μας, δεν φιλτράρονται από τη σκέψη μας. Δεν περνούν μια περίοδο «επώασης» ούτε αναπτύσσονται μέσα μας. Έτσι, εμείς δεν τις επεξεργαζόμαστε ούτε συνειδητά ούτε ασυνείδητα.

Ο νους εργάζεται, ανακυκλώνει δεδομένα και πληροφορίες, ακόμη και αν εμείς δεν το συνειδητοποιούμε. Όταν όμως οι πληροφορίες που προορίζονται για τον εγκέφαλό μας παραμένουν στους servers, το πιο σημαντικό όργανό μας μένει χωρίς υλικό προς επεξεργασία…

Μακροπρόθεσμα αυτό το φαινόμενο θα έχει αρνητική επίπτωση στην ανθρώπινη δημιουργικότητα.  Όταν μια σελίδα στο διαδίκτυο εκφράζει μια ιδέα αντίθετη από τη δική μας, που δεν μας αρέσει, αντί να σκεφτούμε τους λόγους που οδήγησαν στη διατύπωσή της   ή και να σκεφτούμε θέσεις και επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε τη δική μας άποψη και να αντικρούσουμε την άλλη, περιοριζόμαστε στο να πατήσουμε το πλήκτρο «cancel»…

Στη διάρκεια των ωρών που περνάμε καθημερινά στο διαδίκτυο, θα μπορούσαμε να μη συναντήσουμε κανέναν διαφορετικό από μας.  Όμως ο κόσμος offline, από την ίδια του τη φύση βασίζεται στη σύγκρουση. Κάποιοι σκέφτονται όπως εμείς, άλλοι διαφωνούν και εμείς, από τη μεριά μας, αποστρεφόμαστε και απορρίπτουμε τις ιδέες άλλων, μια και τελικά είμαστε προορισμένοι να ζούμε σε αυτόν τον κόσμο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Δικαίωση του ΕΚΝΔ από τον Συνήγορο του Πολίτη για παράνομη απόλυση στον Δήμο Ναυπακτίας λόγω ηλικιακών διακρίσεων- Ο Δήμος Ναυπακτίας ακούει;

Published

on

By

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ναυπακτίας και Δωρίδας, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, μετά τον χαρακτηρισμό ως παράνομης της απόλυσης εργαζόμενης από τον Δήμο Ναυπακτίας.

Αναφέρει η ανακοίνωση:

“Από την πρώτη στιγμή της απόλυσης της συναδέλφισσας καθαρίστριας, το ΕΚΝΔ κατήγγειλε την απόλυση ως παράνομη και αντίθετη προς τη νομοθεσία περί καταπολέμησης πάσης φύσεως διακρίσεων και εν προκειμένω, λόγω ηλικίας.

Το ΕΚΝΔ στήριξε έμπρακτα την απολυμένη καθαρίστρια στην ορισθείσα από την Επιθεώρηση Εργασίας τριμερή συνάντηση για τις 23/11/2021, στην οποία όμως ο Δήμος Ναυπακτίας δεν απέστειλε εκπρόσωπο.

Ο φάκελος παραπέμφθηκε λόγω αρμοδιότητας στον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος με το από 20/1/2022 πόρισμά του, δικαιώνει την απολυμένη καθαρίστρια και την νομική επιχειρηματολογία του ΕΚΝΔ και προτείνει την επάνοδο της απολυμένης καθαρίστριας στη θέση εργασίας της.

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη και με γνώμονα το συμφέρον της απολυμένης συναδέλφισσας, αλλά και το γενικότερο συμφέρον της τοπικής κοινωνίας, το ΕΚΝΔ καλεί τον Δήμο Ναυπακτίας να:

  • Προβεί άμεσα στην επάνοδο της απολυμένης συναδέλφισσας στη θέση εργασίας της
  • Καταβάλλει αναδρομικά τους μισθούς από την ημερομηνία απόλυσης
  • Καταβάλλει όλες τις ασφαλιστικές εισφορές που αφορούν στο διάστημα απόλυσης

Τέλος, καλούμε τον Δήμο Ναυπακτίας να εναρμονίσει τον τρόπο λειτουργίας του σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν. 4443/2016, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον φαινόμενα διακρίσεων σε θέματα εργασίας”.

                          ΑΠΟ ΤΟ Ε.Κ.Ν.Δ.

Η Απόφαση του Συνήγορου  του Πολίτη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ