Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ολοκληρώθηκε η πρώτη Κατασκηνωτική Περίοδος των Κοριτσιών της Ι.Μ Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου

Published

on

μητροπολη-ναυπακτου-κατασκηνωσεις

Ὁλοκληρώθηκε στις 13 Ἰουλίου 2022 ἡ πρώτη Κατασκηνωτική Περίοδος τῶν Κοριτσιῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου πού πραγματοποιήθηκε στίς Κατασκηνωτικές Ἐγκαταστάσεις στήν περιοχή τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονα Ἀντιρρίου.

Τό γενικό θέμα τῆς Κατασκηνωτικῆς Περιόδου ἦταν τά Συνα­ξάρια τῶν ἁγίων καί τό ὄνομα τῆς Κατασκηνώσεως ἦταν: «Κῆπος εὐω­δέστατος». Ἡ φράση αὐτή ἀνήκει στόν ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη, ὁ ὁποῖος, στόν Πρόλογο τοῦ Ἱεροῦ Συναξαριστή πού συνέγραψε, καί ἀναφέρεται στούς βίους τῶν ἁγίων πού ἑορτάζουν κατά τήν διάρκεια τῶν δώδεκα μηνῶν τοῦ ἔτους, χαρακτηρίζει τά Συνα­ξάρια τῶν ἁγίων ὡς «Κῆπον εὐωδέστατον».

Τά ὀνόματα πού δόθηκαν στίς ὁμάδες ἀναφέρονταν σέ ἅγιες γυναῖκες τής Ἐκκλησίας μας, τῶν ὁποίων τά ὀνόματα χαρακτηρίζουν καί ἀντίστοιχα χαρίσματα – ἀρετές: «Εἰρήνη», «Ὑπομονή», «Σοφία», «Ἀγάπη».

Τόν Ἁγιασμό τῆς ἐνάρξεως τῆς Κατασκηνωτικῆς Περιόδου τέλεσε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος τήν Δευτέρα 4 Ἰουλίου 2022.

Ὁ Σεβασμιώτατος, ἀμέσως μετά τόν ἁγιασμό, ἀποκάλυψε τό ὄνομα τῆς κατασκηνώσεως, γύρω ἀπό τό ὁποῖο θά κινηθεῖ ὅλη ἡ καθημερινή ζωή τῆς κατασκηνώσεως καί τό ἀνέλυσε διεξοδικά. Τόνισε ἰδιαιτέρως ὅτι τά συναξάρια τῶν ἁγίων, δηλαδή οἱ βίοι τῶν Ἁγίων πού περιλαμβάνονται στό συναξάριο εἶναι μία πνευματική τηλεόραση πού δείχνει τή ζωή τους καί τό σκοπό τῆς ὑπάρξεως τοῦ ἀνθρώπου σέ όλα τά ἐπίπεδα, τό ἐκκλησιαστικό, τό κοινωνικό, τό οἰκογενειακό, κ.λπ.

Ὁ Μητροπολίτης μας ἐπισκέφθηκε καί πάλι τίς Κατασκηνώσεις τήν Κυριακή 10 Ἰουλίου καί συνομίλησε μἐ τήν Ἀρχηγό, τίς ὁμαδάρχισσες καί τά παιδιά.

Ἀρχηγός ἦταν ἡ Νηπιαγωγός καί Κατηχήτρια Ἀγγελική Λαουρδέκη και Ὁμαδάρχισες ἦταν ἡ Χριστίνα Ἀντωνιάδη, Φοιτήτρια τοῦ Τμήματος Κοινωνικῆς Ἀνθρωπολογίας καί Ἱστορίας τοῦ Πανεπιστημίου Αἰγαίου (Ἀ ὁμάδα), ἡ Ἀγγελική Σαμίου, Φοιτήτρια Φιλοσοφικῆς (Β’ ὁμάδα), ἡ Δέσποινα Γεωργάτου, Νηπια­γωγός  καί ἡ Χριστίνα Χαντζῆ, Φοιτήτρια Σχολῆς Βρεφονηπιοκόμων (Γ’ ὁμάδα) καί ἡ Μαρία Γεωργάτου, Φοιτήτρια Φιλοσοφικῆς καί ἡ Ἀγγελική Ἀλεξοπούλου ὑποψήφια Φοιτήτρια (Δ’ ὁμάδα).

Γιά τήν ὁμαλή λειτουργία τῆς Κατασκηνώσεως ἐργάσθηκαν ἐπίσης ὁ π. Πρόδρομος Ἀσημακόπουλος, ὡς οἰκονόμος-φροντιστής, ὁ Ἰατρός κ. Ἀνδρέας Ἀσημακόπουλος, οἱ μαγείρισσες Μαγδαληνή Γαλάνη, Ἀντω­νία Σπανοῦ καί Ἰωάννα Ζησι­μοπούλου, τίς ὁποῖες βοήθησαν καί κυρίες τῶν Συν­δέσμων Ἀγάπης τῶν Ἱερῶν Ναῶν Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Κων­σταντίνου Μακύνειας. Τήν προσφορά καί τόν κόπο ὅλων ἐπαίνεσε καί εὐχαρίστησε ὁ Σεβασμιώτατος, στό τέλος τῆς ὁμιλίας του μετά τήν τέλεση τοῦ ἁγιασμοῦ τῆς ἐνάρξεως.

Οἱ Κατασκηνώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου λειτουργοῦν κάθε καλοκαίρι καί προ­σφέρουν πλούσιο πνευματικό καί κοινωνικό ἔργο στά παιδιά καί τούς νέους. Ἀξιοσημείωτο εἶναι τό γεγονός ὅτι δέν σταμάτησαν τήν προσφορά τους οὔτε καί τήν περίοδο πού ἦταν σέ ἐξαρση ἡ πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ, καί, φυσικά, λειτούργησαν καί λειτουργούν μέ ὅλα τά ἀπαραίτητα ὑγειονομικά μέτρα.

Οἰ ἐντυπώσεις τῶν Κατασκηνωτριῶν καί τῶν Στελεχῶν ἦταν ἄριστες καί ἀνα­νέωσαν τήν συνάντησή τους, κατά τήν διάρκεια τοῦ χειμώνα, ἀλλά καί τό ἑπόμενο ἔτος.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι απανταχού Έλληνες γιορτάζουν «Το Πάσχα του καλοκαιριού»

Published

on

By

εορτασμός-παναγια-τηνοσ

Η γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου έχει ιδιαίτερη θέση στο εορτολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας και συνδέεται άμεσα με τη μοναδικότητα του προσώπου της   Παναγίας, αποτελώντας τη μεγαλύτερη από τις γιορτές που καθιέρωσε η Εκκλησία προς τιμήν της Μητέρας του Χριστού, τις ονομαζόμενες θεομητορικές εορτές.

Οι πρώτες μαρτυρίες για τον εορτασμό της Κοίμησης της Θεοτόκου εμφανίζονται τον πέμπτο αιώνα μ.Χ, γύρω στην εποχή που συγκλήθηκε η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος της Εφέσου (451), που καθόρισε το θεομητορικό δόγμα και έγινε αιτία να αναπτυχθεί η τιμή στο πρόσωπο της Θεοτόκου. Για πρώτη φορά φαίνεται να γιορτάστηκε στα Ιεροσόλυμα στις 13 Αυγούστου και λίγο αργότερα μετατέθηκε στις 15 του ίδιου μήνα.

Η Κοίμηση της Θεοτόκου συνέβη στο σπίτι του Ευαγγελιστή Ιωάννη, όπου και διέμενε, μετά τη σταύρωση του   Χριστού. Αφού της έκλεισαν τα μάτια, οι Απόστολοι      μετέφεραν το νεκροκρέβατό της στον κήπο της Γεθσημανής, όπου την έθαψαν.

Όταν μετά από τρεις ημέρες ο απόστολος Θωμάς πήγε στον τάφο της, βρήκε μόνο τα εντάφια. Πάνω στον τάφο της Παναγίας χτίστηκε μεγαλοπρεπής ναός, που αποδίδεται στην Αγία Ελένη.

Οι «Παναγίες» των Ελλήνων

Αναρίθμητοι ναοί και μονές έχουν χτιστεί προς τιμήν της Κοιμήσεώς της, θαυμάσιες τοιχογραφίες παριστάνουν σε κάθε ναό, πίσω από την κεντρική είσοδο, σε εκπληκτικές συνθέσεις την ιερή της κηδεία, ύμνοι   εκλεκτοί έχουν διακοσμήσει την ακολουθία της και λόγοι λαμπροί και εγκώμια εκφωνήθηκαν από τους Πατέρες κατά την ημέρα της μνήμης της.

Στην Ελλάδα, η Κοίμηση της Θεοτόκου εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα, ονομάζεται δε και «Πάσχα του Καλοκαιριού».   Σε πολλά νησιά του Αιγαίου (Τήνος, Πάρος, Πάτμος) στολίζουν και περιφέρουν επιτάφιο προς τιμήν της Παναγίας.

Σε πόλεις και χωριά ανά την επικράτεια, σε εκκλησίες αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου διοργανώνονται παραδοσιακά πανηγύρια, που καταλήγουν σε γενικευμένο γλέντι.

Από το όρος Μελά η Παναγία Σουμελά, βρέθηκε στο Βέρμιο Ημαθίας. Στην Τήνο η γιορτή της συνδέθηκε με τον τορπιλισμό της «Έλλης» και μαζί με την Κοίμησή της οι Έλληνες τιμούν την μνήμη αυτών που χάθηκαν.

Στη Λέρο η Καστροβασίλισσα, στην Αστυπάλαια η Πορταΐτισσα, στη Ρόδο η Κρεμαστή και στην Πάρο η Εκατονταπυλιανή, στη Λέσβο η Αγία Σιών της Αγιάσου και στη Νίσυρο η Σπηλιανή Κυρά. Στην Κρήτη η Καλυβιανή και η Μεγάλη Παναγιά της Νεάπολης, στην Ίμβρο η Παναγιά η Ιμβριώτισσα και στη Χαλκιδική η Μεγάλη Παναγιά.

Στη Γουμένισσα το Θεομητορικό Μοναστήρι, στην Ήπειρο η Μολυβδοσκέπαστη, στην Κεφαλονιά η Οφιούσα, στην Άνδρο η Φανερωμένη, στην Κάρπαθο η Παναγιά της Ολύμπου και η Χοζοβιώτισσα στην Αμοργό. Στη Σκιάθο η Βαγγελίστρα, στο Λεωνίδιο Κυνουρίας η Παναγιά της Έλωνας και η Επισκοπιώτισσα στη Μαντινεία. Στην  Στερεά Ελλάδα έχουμε την  Παναγιά την Προυσιώτισσα και στη Ναυπακτία την Παναγιά την Αμπελακιώτισσα στην ορεινή Ναυπακτία και την Παναγιά την Παναξιώτισσα στην Χάλκεια.

εορτασμός-παναγία-τηνος

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μήνυμα Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη για το Δεκαπενταύγουστο

Published

on

By

Στο μήνυμά του για το Δεκαπενταύγουστο, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, αναφέρει τα εξής:

«Σε καιρούς ισχυρών προκλήσεων και συνεχών δυσκολιών, οι Έλληνες στο πρόσωπο της Παναγίας βλέπουμε πάντα τη δύναμη της υπομονής και της ελπίδας. Και με την Υπέρμαχο Στρατηγό στο πλευρό μας, συνεχίζουμε τον αγώνα για ατομική και συλλογική προκοπή, για ηθική και κοινωνική ανάταση.

Χρόνια πολλά, με υγεία και αισιοδοξία, στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, τον τόπο που αποτελεί το  δικό μας “σπίτι “, χρόνια πολλά και σε κάθε ελληνικό σπίτι, σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, όπου γης».

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ 2022

Published

on

By

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος ανακοινώνει πως, στο πλαίσιο εορτασμού της Αυγουστιάτικης Πανσελήνου, σε συνδιοργάνωση με το Πνευματικό-Κοινωνικό-Αθλητικό Κέντρο Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου, θα πραγματοποιήσει μουσική βραδιά κάτω από το φως του φεγγαριού, αφιέρωμα για τα 90 χρόνια από την γέννηση του Μικρασιατικής καταγωγής συνθέτη, Σταύρου Κουγιουμτζή, με τίτλο:

«Το φεγγαράκι ρώτησε…»

την Παρασκευή 12 Αυγούστου στον αρχαιολογικό χώρο της Νέας Πλευρώνας, υπό τον μαέστρο Σπύρο Χολέβα.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Ώρα έναρξης: 21:00

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται υπό τον συντονισμό της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Πληροφορίες στα παρακάτω link:

www.culture.gr

www.efaaitl.gr

https://www.facebook.com/ΕΦ.Α.-Αιτωλοακαρνανίας-και-Λευκάδος

https://www.instagram.com/efaait

Η Προϊσταμένη της Εφορείας

Δρ Ολυμπία Βικάτου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ