Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ουκρανία 2022- Κύπρος 1974»

Published

on

Πιτσιάκκας-Πέτρος-2ο-ΓΕΛ-Ναυπάκτου

Γράφει ο  Πιτσιάκκας Πέτρος,  Φιλόλογος – M.Ed.  Διευθυντής 2ου ΓΕΛ Ναυπάκτου

“Μια λέξη που ακούγεται καθημερινά, στη δημόσια συζήτηση, τους τελευταίους μήνες, είναι ο αναθεωρητισμός. Αναθεωρητισμός είναι η τάση, θεωρητική ή πρακτική, τροποποίησης ή κατάργησης των συνθηκών, που ισχύουν μεταξύ δύο ή περισσοτέρων κρατών.

Ο αναθεωρητισμός υπονομεύει τη διεθνή ασφάλεια, αφού αμφισβητεί το διεθνές δίκαιο, τις διεθνείς και τις διακρατικές συνθήκες, πάνω στις οποίες βασίζεται η ειρηνική συνύπαρξη των κρατών. Τα γεγονότα στην Ουκρανία, εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας, επιβεβαιώνουν τους φόβους της παγκόσμιας κοινότητας και πρωτίστως της Ευρωπαϊκής, για τη διατήρηση της ειρήνης.

Δύο από τις χώρες, οι οποίες, σήμερα, ακολουθούν και εφαρμόζουν, στο πεδίο, αναθεωρητική πολιτική, είναι η Ρωσία και η Τουρκία. Και οι δύο χώρες οραματίζονται την αναβίωση, των πάλαι ποτέ αυτοκρατοριών τους. Για την υλοποίηση της πολιτικής τους αμφισβητούν, το διεθνές δίκαιο, καθώς και τις διεθνείς συνθήκες, που έχουν υπογραφεί.

Η Ρωσία, στο παρελθόν, εισέβαλε  σε περιοχές της Γεωργίας και της Τσετσενίας, προσάρτησε την Κριμαία, και σήμερα έχει εισβάλει στην Ουκρανία, επιδιώκοντας την προσάρτηση του Ανατολικού τμήματος της, αν όχι ολόκληρης. Η άλλη αναθεωρητική δύναμη, η Τουρκία, εισέβαλε στο Ιράκ και στη Συρία και συνεχίζει την κατοχή της Β. Κύπρου, η οποία ξεκίνησε, μετά την εισβολή της στο νησί, στις 20 Ιουλίου 1974, επιδιώκοντας τον έλεγχο ολόκληρου του νησιού.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ευαισθητοποίησε τη διεθνή κοινότητα και κινητοποίησε τους διεθνείς οργανισμούς, το ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, δικαιολογημένα και ορθώς. Στο όνομα του διεθνούς δικαίου καταδικάζεται ο ρωσικός αναθεωρητισμός, επιβάλλονται κυρώσεις, εναντίον της Ρωσίας, και ενισχύεται η Ουκρανία.

Η άλλη αναθεωρητική δύναμη, η Τουρκία, εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι, όλα αυτά τα χρόνια, η Δύση έχει στρέψει το βλέμμα αλλού και σήμερα, ιδιαίτερα, στη Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Γι’ αυτό, όχι μόνο μένει στο απυρόβλητο, τόσο για την αναθεωρητική επεκτατική της πολιτική, όσο και για το γεγονός ότι δεν συμμετέχει στην επιβολή των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας, αλλά, ταυτόχρονα, αναγνωρίζεται και ως «ειρηνευτική δύναμη», για την επίλυση του προβλήματος.

Η παραβίαση του διεθνούς δικαίου από τη μεριά της Τουρκίας και η αναθεωρητική της πολιτική, με τις επεμβάσεις της στο Ιράκ, στη Συρία, στη Λιβύη, την αμφισβήτηση της κυριαρχίας της Ελλάδας και τη συνεχιζόμενη κατοχή της μισής Κύπρου, απειλώντας μάλιστα με προσάρτηση της (ήδη έχει υπογραφεί, από τον Απρίλιο, σχετικό πρωτόκολλο μεταξύ της Τουρκίας και του ψευδοκράτους), προσπερνιούνται από τη διεθνή κοινότητα.

Αντίθετα, η Τουρκία επιβραβεύεται και κατατάσσεται στις δυνάμεις εκείνες οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην επίλυση του προβλήματος. Εάν αυτό δεν είναι πολιτική «δύο μέτρων και δύο σταθμών», απέναντι στις αναθεωρητικές δυνάμεις, Ρωσία και Τουρκία,  τι είναι;

Εξαιτίας της Τουρκικής εισβολής του 1974, η Κύπρος έχει παράνομα και διά της βίας χωριστεί στα δύο. Εδώ και 48 χρόνια η Τουρκία έχει φέρει σε πέρας εθνοκάθαρση όλων των κατοίκων των κατεχομένων, που δεν είναι Τουρκικής καταγωγής και έχει, εν πολλοίς, καταστρέψει τη χριστιανική κληρονομιά των κατεχομένων περιοχών (εκκλησίες, νεκροταφεία).

Το κατεχόμενο τμήμα της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπως και η υπόλοιπη χώρα, είχε πλειοψηφία Ελληνοκυπρίων κατοίκων (82%). Η Τουρκία άλλαξε τη δημογραφική σύνθεση των κατεχομένων, με την εκδίωξη των 170.000,περίπου, Ελληνοκυπρίων, που κατοικούσαν εκεί, και την εγκατάσταση εποίκων, από την Τουρκία. Το παράνομο καθεστώς των κατεχομένων, με την υποστήριξη της Τουρκίας, έχει εν πολλοίς εξαφανίσει κάθε ίχνος Ελληνικού και όποιου άλλου, μη Τουρκικού πολιτισμού, στη περιοχή, που ελέγχει.

Τα Ελληνικά ονόματα των δρόμων, των πόλεων και των χωριών έχουν αντικατασταθεί από Τουρκικά. Περίπου 35.000 Τουρκικού στρατού κατοχής βρίσκονται, παράνομα, στα κατεχόμενα, γεγονός που τα καθιστά, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μια από τις πιο στρατικοποιημένες περιοχές στον κόσμο.

Τα κατεχόμενα, δεν είναι απλά τμήμα της Κυπριακής Δημοκρατίας, το οποίο είναι υπό ξένη κατοχή και υποβαθμίζεται, πολιτισμικά και οικονομικά. Αυτό το οποίο είναι υπό κατοχή, αποικείται και καταστρέφεται, είναι ένα σημαντικό μέρος της ιστορίας και του πολιτισμού της Δύσης, αλλά και έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Γιατί λοιπόν η Δύση κλείνει τα μάτια μπροστά σ’ αυτό το συνεχιζόμενο έγκλημα, εδώ και 48 χρόνια; Πού είναι οι αρχές, η ισχύς και η θέληση της, τώρα που η Τουρκία ξεδιπλώνει τον αναθεωρητισμό της και επιτίθεται σε Ελλάδα και Κύπρο;

Η πολιτική των «δύο μέτρων και των δύο σταθμών», που εφαρμόζει, όσον αφορά τον αναθεωρητισμό της Ρωσίας και της Τουρκίας, δημιουργεί υπόνοιες  ότι οι αποφάσεις της λαμβάνονται, όχι με βάση το διεθνές δίκαιο, αλλά με βάση τα, κατά περίσταση, συμφέροντα.

Δεν μπορεί να κινητοποιείται και να αντιδρά (και καλά κάνει), για την κατάληψη της Ανατολικής Ουκρανίας, το 2022, και να κωφεύει για τη συνεχιζόμενη κατάληψη της Βόρειας Κύπρου, από το 1974. Δεν μπορεί να καταδικάζει τον αναθεωρητισμό και την επιθετικότητα της Ρωσίας (και καλά κάνει) και να παραβλέπει τον αναθεωρητισμό και την επιθετικότητα της Τουρκίας, σε βάρος της Ελλάδας και της Κύπρου, εξισώνοντας το θύτη με το θύμα. Είναι υποκρισία.

Η χώρα μας, έχοντας ως βάση το διεθνές δίκαιο και τις διεθνείς συνθήκες, θα πρέπει να είναι απέναντι στον αναθεωρητισμό, να αποκαλύπτει και να καταγγέλλει την αναθεωρητική επεκτατικότητα της Τουρκίας, σε όλα τα fora. Ταυτόχρονα, όμως, οφείλει να ετοιμάζεται, όπως και κάνει, να υπερασπιστεί τα εθνικά μας συμφέροντα, με τις δικές της δυνάμεις. Γιατί, όπως γράφει και ο Θουκυδίδης, «οι καιροί ου μενετοί» (= οι περιστάσεις δεν μας επιτρέπουν να χρονοτριβούμε, απαιτείται γρήγορη δράση). Μόνο, όταν η Τουρκία καταλάβει ότι δεν έχει πιθανότητα να κερδίσει στο πεδίο, θα σταματήσει τα «νταηλίκια».

Τέλος, δεν πρέπει να μας διαφεύγει, αυτές τις ημέρες της θλιβερής επετείου της εισβολής της Τουρκίας στην Κύπρο, ότι μια ενδεχόμενη δυσμενής, για τα ελληνικά συμφέροντα λύση στην Κύπρο, θα επηρεάσει αρνητικά όλο το φάσμα των προβλημάτων,τα οποία δημιουργούνται από την αναθεωρητική πολιτική της γειτονικής μας χώρας.

Υ.Σ.1) 20 Ιουλίου 1974, 5:50 το πρωί. Η μάνα μπαίνει έντρομη στο δωμάτιο φωνάζοντας: «Σηκωθείτε έρχονται οι Τούρκοι». Ελπίζω να μην ξυπνήσει, ποτέ ξανά, παιδί με αυτή τη συγκλονιστική φράση.

Υ.Σ.2) Η τραγωδία της Κύπρου υπήρξε η αιτία για την απαλλαγή της Ελλάδας από τη δικτατορία και όχι το Πολυτεχνείο (1973). Αυτή είναι η ιστορική αλήθεια

Ναύπακτος 18 Ιουλίου 2022″

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι απανταχού Έλληνες γιορτάζουν «Το Πάσχα του καλοκαιριού»

Published

on

By

εορτασμός-παναγια-τηνοσ

Η γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου έχει ιδιαίτερη θέση στο εορτολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας και συνδέεται άμεσα με τη μοναδικότητα του προσώπου της   Παναγίας, αποτελώντας τη μεγαλύτερη από τις γιορτές που καθιέρωσε η Εκκλησία προς τιμήν της Μητέρας του Χριστού, τις ονομαζόμενες θεομητορικές εορτές.

Οι πρώτες μαρτυρίες για τον εορτασμό της Κοίμησης της Θεοτόκου εμφανίζονται τον πέμπτο αιώνα μ.Χ, γύρω στην εποχή που συγκλήθηκε η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος της Εφέσου (451), που καθόρισε το θεομητορικό δόγμα και έγινε αιτία να αναπτυχθεί η τιμή στο πρόσωπο της Θεοτόκου. Για πρώτη φορά φαίνεται να γιορτάστηκε στα Ιεροσόλυμα στις 13 Αυγούστου και λίγο αργότερα μετατέθηκε στις 15 του ίδιου μήνα.

Η Κοίμηση της Θεοτόκου συνέβη στο σπίτι του Ευαγγελιστή Ιωάννη, όπου και διέμενε, μετά τη σταύρωση του   Χριστού. Αφού της έκλεισαν τα μάτια, οι Απόστολοι      μετέφεραν το νεκροκρέβατό της στον κήπο της Γεθσημανής, όπου την έθαψαν.

Όταν μετά από τρεις ημέρες ο απόστολος Θωμάς πήγε στον τάφο της, βρήκε μόνο τα εντάφια. Πάνω στον τάφο της Παναγίας χτίστηκε μεγαλοπρεπής ναός, που αποδίδεται στην Αγία Ελένη.

Οι «Παναγίες» των Ελλήνων

Αναρίθμητοι ναοί και μονές έχουν χτιστεί προς τιμήν της Κοιμήσεώς της, θαυμάσιες τοιχογραφίες παριστάνουν σε κάθε ναό, πίσω από την κεντρική είσοδο, σε εκπληκτικές συνθέσεις την ιερή της κηδεία, ύμνοι   εκλεκτοί έχουν διακοσμήσει την ακολουθία της και λόγοι λαμπροί και εγκώμια εκφωνήθηκαν από τους Πατέρες κατά την ημέρα της μνήμης της.

Στην Ελλάδα, η Κοίμηση της Θεοτόκου εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα, ονομάζεται δε και «Πάσχα του Καλοκαιριού».   Σε πολλά νησιά του Αιγαίου (Τήνος, Πάρος, Πάτμος) στολίζουν και περιφέρουν επιτάφιο προς τιμήν της Παναγίας.

Σε πόλεις και χωριά ανά την επικράτεια, σε εκκλησίες αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου διοργανώνονται παραδοσιακά πανηγύρια, που καταλήγουν σε γενικευμένο γλέντι.

Από το όρος Μελά η Παναγία Σουμελά, βρέθηκε στο Βέρμιο Ημαθίας. Στην Τήνο η γιορτή της συνδέθηκε με τον τορπιλισμό της «Έλλης» και μαζί με την Κοίμησή της οι Έλληνες τιμούν την μνήμη αυτών που χάθηκαν.

Στη Λέρο η Καστροβασίλισσα, στην Αστυπάλαια η Πορταΐτισσα, στη Ρόδο η Κρεμαστή και στην Πάρο η Εκατονταπυλιανή, στη Λέσβο η Αγία Σιών της Αγιάσου και στη Νίσυρο η Σπηλιανή Κυρά. Στην Κρήτη η Καλυβιανή και η Μεγάλη Παναγιά της Νεάπολης, στην Ίμβρο η Παναγιά η Ιμβριώτισσα και στη Χαλκιδική η Μεγάλη Παναγιά.

Στη Γουμένισσα το Θεομητορικό Μοναστήρι, στην Ήπειρο η Μολυβδοσκέπαστη, στην Κεφαλονιά η Οφιούσα, στην Άνδρο η Φανερωμένη, στην Κάρπαθο η Παναγιά της Ολύμπου και η Χοζοβιώτισσα στην Αμοργό. Στη Σκιάθο η Βαγγελίστρα, στο Λεωνίδιο Κυνουρίας η Παναγιά της Έλωνας και η Επισκοπιώτισσα στη Μαντινεία. Στην  Στερεά Ελλάδα έχουμε την  Παναγιά την Προυσιώτισσα και στη Ναυπακτία την Παναγιά την Αμπελακιώτισσα στην ορεινή Ναυπακτία και την Παναγιά την Παναξιώτισσα στην Χάλκεια.

εορτασμός-παναγία-τηνος

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μήνυμα Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη για το Δεκαπενταύγουστο

Published

on

By

Στο μήνυμά του για το Δεκαπενταύγουστο, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, αναφέρει τα εξής:

«Σε καιρούς ισχυρών προκλήσεων και συνεχών δυσκολιών, οι Έλληνες στο πρόσωπο της Παναγίας βλέπουμε πάντα τη δύναμη της υπομονής και της ελπίδας. Και με την Υπέρμαχο Στρατηγό στο πλευρό μας, συνεχίζουμε τον αγώνα για ατομική και συλλογική προκοπή, για ηθική και κοινωνική ανάταση.

Χρόνια πολλά, με υγεία και αισιοδοξία, στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, τον τόπο που αποτελεί το  δικό μας “σπίτι “, χρόνια πολλά και σε κάθε ελληνικό σπίτι, σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, όπου γης».

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ 2022

Published

on

By

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος ανακοινώνει πως, στο πλαίσιο εορτασμού της Αυγουστιάτικης Πανσελήνου, σε συνδιοργάνωση με το Πνευματικό-Κοινωνικό-Αθλητικό Κέντρο Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου, θα πραγματοποιήσει μουσική βραδιά κάτω από το φως του φεγγαριού, αφιέρωμα για τα 90 χρόνια από την γέννηση του Μικρασιατικής καταγωγής συνθέτη, Σταύρου Κουγιουμτζή, με τίτλο:

«Το φεγγαράκι ρώτησε…»

την Παρασκευή 12 Αυγούστου στον αρχαιολογικό χώρο της Νέας Πλευρώνας, υπό τον μαέστρο Σπύρο Χολέβα.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Ώρα έναρξης: 21:00

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται υπό τον συντονισμό της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Πληροφορίες στα παρακάτω link:

www.culture.gr

www.efaaitl.gr

https://www.facebook.com/ΕΦ.Α.-Αιτωλοακαρνανίας-και-Λευκάδος

https://www.instagram.com/efaait

Η Προϊσταμένη της Εφορείας

Δρ Ολυμπία Βικάτου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ