Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ο Δήμος δεν είναι μόνο η Ναύπακτος

Published

on

O Γαλατάς είναι ο κάμπος της Ναυπακτίας και  μαζί με το Κρυονέρι συναποτελούν την Τοπική Κοινότητα Γαλατά.  Είναι η μεγαλύτερη Τοπική Κοινότητα του Δήμου Ναυπακτίας μια και  αριθμεί  1.224 κατοίκους. Το χωριό αποτελείται από τους οικισμούς Νέο Γαλατά (Συνοικισμός), Κάτω Γαλατά, Πετράλωνα, Παλιόστανη, Νέο οικισμό και τον παραλιακό οικισμό Κρυονερίου.  Η καθημερινότητα και όχι μόνο που απασχολεί την Τοπική Κοινότητα Γαλατά, έχει φέρει τις σχέσεις των δημοτών με την δημοτική αρχή να μην βρίσκονται σήμερα και στο καλύτερο επίπεδο.  «Δεν μπορεί να μας παρατάνε, να μας έχουν αφημένους στην τύχη μας», μας είπε ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Λευτέρης Μπαλωμένος, στην συνάντηση που είχαμε. «Από τον  Γαλατά,  που είναι ένα μεγάλο χωριό ο Δήμος εισπράττει πάρα πολλά χρήματα, αυτά που επιστρέφουν σε εμάς είναι τίποτα», μας τόνισε φανερά αγανακτισμένος. Το Nafsweek.gr σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης καταγράφει τα θέματα, τα προβλήματα και όλα όσα τέθηκαν από τον πρόεδρο. Θέματα που αφορούν και επηρεάζουν τόσο την καθημερινότητα των κατοίκων  όσο και το αναπτυξιακό μέλλον της περιοχής.

Η Τοπική κοινότητα Γαλατά έχει διαχρονικά παράπονα από τον Δήμο Ναυπακτίας. Ποια είναι αυτά τα θέματα και τι πιστεύετε ότι μπορεί να βελτιωθεί;                                                                                    «Όσον αφορά την καθημερινότητα, όλες τις Κοινότητες έχουν προβλήματα.  Τον τελευταίο καιρό, μετά από πρόταση που είχα κάνει στο δημοτικό συμβούλιο, μέσω του δημοτικού συμβούλου Σπύρου Τραχύλη για το θέμα των “πενθήμερων”,  ανταποκρίθηκε ο Δήμος.  Έφεραν κάποιους εργάτες και προσπαθούμε να μαζέψουμε τα ασυμμάζευτα!  Είναι μεγάλος ο τόπος και προσπαθούμε να κάνουμε καθαριότητα σε κοινόχρηστους χώρους,  δρόμους κλπ. Θέματα ακόμα που αφορούν τις κεραίες, την παιδική χαρά την οποία δεν ολοκλήρωσαν.  Το χορτάρι φτάνει ένα μετρό,  δεν έγινε περίφραξη δεν έχει μπει φωτισμός δεν έγινε απολύτως τίποτα.  Άλλο μεγάλο θέμα είναι αυτό με το νεκροταφείο.  Είχε μπει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο από τον  κ. Τραχύλη, εμείς είχαμε πάρει απόφαση η δημοτική κοινότητα, όποιον ενδιαφέρεται να πουλήσει κτήμα για να γίνει το νεκροταφείο, εκτός οικισμού.  Έχει βρεθεί κάποιος, έγινε προσφορά που θα σταλεί με απόφαση της τοπικής κοινότητας στο δήμο για να έρθουν να κάνουν ελέγχους και να έρθουν σε επαφή με τον ιδιοκτήτη.  Χρόνια αυτό το θέμα και πρέπει να δοθεί κάποια λύση.  Είχαν δεσμευτεί επίσης για το πολιτιστικό κέντρο.  Ένα κτήριο 400 τετραγωνικά μέσα στο κέντρο του χωριού στο οποίο αυτή τη στιγμή υπάρχουν ποντίκια και φίδια και προσπαθούμε όταν έχουμε ένα μηχάνημα να το καθαρίσουμε. Μένει έτσι!  Ένα ακόμα σημαντικό θέμα που θα πρέπει να το δει ο Δήμος είναι να αυξήσει κατά ένα δρομολόγιο την εβδομάδα την αποκομιδή των σκουπιδιών. Θα πρέπει να κάνουν έναν ανασχεδιασμό μια και ο καιρός έχει ανοίξει,  έρχεται περισσότερος κόσμος και πρέπει να υπάρχει καθαριότητα και να μην έχουμε τα σκουπίδια στους κάδους για μέρες.

Κυνηγοί προγραμμάτων…

Ένα μεγάλο θέμα είναι η ΣΑΤΑ για το οποίο είχε δεσμευτεί και ο κύριος Μπουλές και η σημερινή δημοτική αρχή. Ο δήμαρχος είχε έρθει εδώ στο Γαλατά και δεσμεύτηκε. Με είχε καλέσει και στο σπίτι του τη δεύτερη Κυριακή των εκλογών, του δήλωσα δημόσια στήριξη και το υποσχέθηκε. Είναι χρήματα που τα δικαιούμαστε και μας τα πήραν με το έτσι θέλω.  Πρέπει να τα επιστρέψουν στο Γαλατά.  Το έκλεισαν το θέμα μετά το πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο κακώς, εγώ θα το ξανανοίξω μαζί  και πολλά άλλα. Όταν βγήκε η δημοτική αρχή Λουκόπουλου μας είπαν θα εντάξουν το Κρυονέρι τη Γλυφάδα και το Ορειβατικό μονοπάτι  σε πρόγραμμα. Τρέχαμε μέσα έξω,  Γαλατά- Ναύπακτο και μου λέγανε οτι εσείς  σαν ενότητα δεν πρέπει να κυνηγάτε την ΣΑΤΑ, αλλά να κυνηγάτε προγράμματα. Απάντησα και στον Κοτρωνιά και στον Σίψα ότι:  “είστε αδιάβαστοι κύριοι”.  Επικαλέσθηκαν μάλιστα και την μαρτυρία του Σιαμαντά,  που μας είχε ένα μήνα πέρα δώθε. Αν αφήναμε τις δουλειές μας αν είχαμε βενζίνη να βάλουμε δε μας ρώτησε κανένας.  Αποτέλεσμα να μην έχει γίνει τίποτα.

Δεκαοκτώ μήνες χωρίς γιατρό!

Ένα ακόμα θέμα είναι το Αγροτικό Ιατρείο, που είχαμε ενάμιση χρόνο χωρίς γιατρό, αφού είχε πάρει την αναρρωτική άδεια γιατί ήταν έγκυος η γιατρός.  Δεν μας έδωσε λύση πότε η δημοτική αρχή.  Βγήκαν κάποιες ανακοινώσεις, για δικούς τους λόγους που τους γνωρίζει ο Σιαμαντάς.  Τον διέψευσα. Η λύση δόθηκε όταν κάλυψε  τα έξοδα για τη μετακίνηση του γιατρού, όταν είχε ρεπό, από τον  κ. Τσουκαλά και είναι προς τιμή του. Γι’ αυτό τον αγαπάνε εδώ οι  Γαλατιανοί. Από το 2016, κάτι που εμείς δεν γνωρίζαμε και φέτος το μάθαμε, πάρθηκε απόφαση από την 6η ΥΠΕΕ και το υπουργείο ότι το περιφερειακό ιατρείο Γαλατά περνάει στο κέντρο υγείας Ναυπάκτου. Αυτό δεν το γνώριζαν οι κύριοι της δημοτικής αρχής, δεν ενημερώθηκαν, δεν άνοιξαν ποτέ τα κιτάπια τους να ενημερώσουν και εμάς;  Τους ενημερώνουμε λοιπόν εμείς που ασχολούμαστε, μια και αυτοί ασχολούνται με τις αυλές τους, τούς φίλους τους και τους συγγενείς τους,  με τίποτα άλλο κι ότι γίνεται γύρω από το «αλωνάκι τους», και η περιφέρεια να πάει να πνιγεί!  Μπορεί βέβαια να τους συμφέρει αυτό το πράγμα να μη γνωρίζουν, γιατί απ’ την άλλη μεριά τους κολλάει ο κάθε πρόεδρος και ο πρόεδρος του Γαλατά,  σκεπτόμενοι  πονηρά…

Πρόσφατα, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου Αντώνης Φράγκος, μαζί με μέλη του Δ.Σ του Ταμείου, σας επισκέφθηκαν  ανακοινώνοντας της ένταξη του Κρυονερίου αλλά και του υπόλοιπου παραλιακού μετώπου της περιοχής σε αυτό. Τι θέματα του θέσατε και τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει από εδώ και πέρα;                                                                                                                    Πραγματικά πριν λίγες ημέρες είχε έρθει ο κύριος Φράγκος με το συμβούλιο εδώ στο Κρυονέρι.  Μας είπαν ότι θα φτιάξουμε εκείνο θα φτιάξουμε το άλλο…  Τίποτα δεν έκαναν. Για μία ακόμη φορά τις μέρες της Εξόδου του Μεσολογγίου που το Κρυονέρι κατακλύζεται με πάρα πολύ κόσμο στα μαγαζιά που υπάρχουν,  στα ξενοδοχεία που είναι όλα γεμάτα, και πάλι  είμασταν χωρίς φωτισμό!  Στα σκοτάδια!!!  Όλο θα, θα, θα…  Ότι πρέπει, να γίνει τουλάχιστον τώρα, να γίνει πριν το καλοκαίρι που θα έρθει ο κόσμος. Θα πρέπει να κοιτάξουν το λιμάνι μη σκοτωθεί κανένας…

Μείναμε στα… σχέδια!  

Εδώ και τρία χρόνια έχουμε βάλει στο τεχνικό πρόγραμμα να κάνουμε μια πλατεία στον οικισμό σε ένα αμφιθεατρικό τοπίο που βλέπει όλο τον κάμπο του Γαλατά και το πατραϊκό κόλπο.  Έναν χώρο με τέσσερα διαζώματα μέσα στο πεύκο. Μας δουλεύουν!!!  Φέρανε στην αρχή έναν ιδιώτη αρχιτέκτονα, αν δεν κάνω λάθος, για να κάνει τα σχέδια.  Εμείς τους είπαμε τις σκέψεις μας και τι θέλουμε στο χώρο. Μετά από λίγο διάστημα ήρθε η κυρία Λαλοπούλου μαζί με τον εργολάβο τον κύριο Λιάρο και μας είπαν ότι θα ρίξουν τσιμέντα!  Καταλαβαίνετε ότι ένας τέτοιος  χώρος δεν είναι για τσιμεντοποίηση. Ήρθαν χωρίς σχέδιο και μελέτη!  Πως πας να φτιάξεις δημόσιο έργο χωρίς να υπάρχει σχετική μελέτη, μια πλατεία, δεν ξέρω πως μπορεί να γίνεται αυτό!   Με πήρε αργότερα τηλέφωνο κυρία Λαλοπούλου και μου είπε ότι:  “να δείτε πως μπορεί να βάλτε αυτά τα χρήματα κάπου αλλού”…  Της απάντησα ότι θα μας υποδείξετε εσείς και ο κύριος Καρακώστας που θα βάλουμε τα χρήματα, από τη στιγμή που έχει πάρει απόφαση την τοπική κοινότητα για το συγκεκριμένο χώρο;  Αυτά συνέβαιναν επί τρία χρόνια!    Οι τελευταίες εξελίξεις…   με πήραν ένα τηλέφωνο και μου είπαν ότι τελικά έχουν βγάλει κάποιο σχέδιο για το χώρο.  Τους απάντησα πως πρέπει να έρθουν επιτόπου για να πάμε στο χώρο να μας εξηγήσουν κάποια πράγματα σαν μορφωμένοι άνθρωποι και από την πλευρά μας και εμείς να πούμε την άποψη μας. Περιμένουμε…

Διάβρωση ακτών …

Εδώ και αρκετά χρόνια η περιοχή, όπως και όλος ο Πατραϊκός και ο Κορινθιακός, αντιμετωπίζει έντονα φαινόμενα της διάβρωσης των ακτών και τις συνέπειές του.  Υπάρχει κάποια εξέλιξη για την αντιμετώπισή του;

Από το 2011 έχω αναδείξει το θέμα της διάβρωσης των ακτών και πότε δεν έγινε καμία κίνηση, ούτε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, ούτε από την σημερινή.  Ο Σιαμαντάς έφερε κάποιους καθηγητές πανεπιστημίου εδώ, και από τότε έχουμε να τους ξαναδούμε…  Η πιο μεγάλη διάβρωση είναι στις εκβολές του Εύηνου,  χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι και το υπόλοιπο μέτωπο και το Κρυονέρι δεν έχει θέμα. Ούτε μελέτες ούτε ευρωπαϊκά προγράμματα που λέγανε, τίποτα δεν κάνανε. Τι  να πούνε σε μένα ο Κοτρωνιάς  ο Σύψας;  Ας πάει ο ένας να πετάει με τα αεροπλάνα και  ο άλλος να κάνει γυμναστική στο γυμνάσιο, αντί να μας λένε στα δημοτικά συμβούλια να τρέχουμε για προγράμματα . Ο Μπαλωμένος είναι καλός όσο δεν μιλάει,  όταν “τους τα χώνει” τότε γίνεται εχθρός.  Να ξέρετε ένα πράγμα, ότι από μένα θα τα ακούνε όλοι και ο επόμενος δήμαρχος που θα είναι  ο Τσουκαλάς γιατί τον αγαπάει ο κόσμος, και αυτός θα τα ακούει.

Μεγάλο θέμα είναι τα κουνούπια!

Τον Ιανουάριο μήνα η απόφαση της κοινότητας πηγαίνει στο Δήμο και στην υπηρεσία περιβάλλοντος για τα περεταίρω. Να πάρουν μέτρα και να προγραμματίσουν για τους απαραίτητους ψεκασμούς.   Μπήκε Απρίλιος και ακόμα δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση για το τι προτίθενται να κάνουν. Το μήνυμα που θέλω να του στείλω είναι ότι ο Γαλατάς δεν θα γίνει πειραματόζωο, μία να παίρνουνε μια τον έναν εργολάβο και μία τον άλλον.  Πέρυσι έγινε κάποια δουλειά με το μακαρίτη τον κύριο Πέτσα με το ελικόπτερο,  φέτος όμως δεν γνωρίζουμε απολύτως τίποτα. Επί Δήμου Χάλκειας υπήρχε κάποιο συνεργείο από τα Γιάννενα, οι οποίοι κάνανε πάρα πολύ καλή δουλειά.  Ξέρανε τον τόπο ήξεραν που θα ραντίσουν, ήξεραν τι θα έκαναν.  Δεν τους έχουν ενοχλήσει καθόλου.  Αυτό εμένα που με ενδιαφέρει είναι να προστατεύεται ο κόσμος και φέτος όπως φαίνεται θα έχουμε έξαρση  στα κουνούπια γιατί έριξε πάρα πολλά νερά στην περιοχή, ενώ προβλέπονται μεγάλες ζέστες κάτι που ευνοεί τον πολλαπλασιασμό των κουνουπιών.  Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση η δημοτική αρχή να λάβει έγκαιρα τα μέτρα για τα κουνούπια.

Κλείνοντας την συνέντευξή του στο Nafsweek.gr, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Γαλατά, σημείωσε με έμφαση:

«Ο Δήμος δεν είναι μόνο η Ναύπακτος και η πόλη της Ναυπάκτου.  Ο Δήμος είναι από το Γαλατά μέχρι το φράγμα του Εύηνου και τη Γραμμένη οξιά.  Αν δεν τους αρέσει να μας διώξουν να μας πούνε δεν σας θέλουμε να το ξεκαθαρίσουμε.  Δεν μπορεί να μας παρατάνε, να μας έχουν αφημένους στην τύχη μας. Από τον  Γαλατά,  που είναι ένα μεγάλο χωριό ο Δήμος εισπράττει πάρα πολλά χρήματα. Αν έχουν τα κότσια ας μας πούνε τι εισπράττουν από κάθε χωριό.  Δεν τα λένε…  Το μόνο που ξέρουν είναι να πηγαίνουν και να κλαίγονται σε υπουργεία για να παίρνουν χρηματοδοτήσεις από τους κολλητούς τους και απ’ ότι ξέρω όλο και κάτι παίρνουν για τους Ορεινούς όγκους… Μόνο για τα χωριά μας δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ!!!  Όσον αφορά για τα Τεχνικά Προγράμματα το κάνουν επίτηδες για να βγούνε του χρόνου στις εκλογές και να πούμε ότι, να έχουμε μελέτες, έχουμε το ένα, έχουμε το άλλο.  Τίποτα δεν έχουνε.  Με τα δικά μας τα λεφτά κάνουν πολιτική.  Να ντρέπονται, τέσσερα χρόνια διοίκηση και δεν έχει γίνει τίποτα».

 

ΕΛΛΑΔΑ

Σπύρος Σούλης: «Ο δικός μου τόπος είναι …η φύση »

Published

on

By

Ναυπακτία: Βαράσοβα
Γνωρίστε έναν ορεινό τόπο μοναδικού φυσικού κάλλους. Αποδράστε σε μαγευτικά
ορεινά τοπία, περπατήστε σε πανέμορφες πεζοπορικές διαδρομές, δοκιμάστε μία
ανεπανάληπτη εμπειρία αναρρίχησης και λάβετε μέρος σε εξωτερικές
αθλητικές δραστηριότητες μέσα στην φύση.
Δείτε το video «Ο δικός μου τόπος είναι …η φύση » με τον διακεκριμένο ορειβάτη και
αναρριχητή, Σπύρο Σούλη

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

«Η χαμένη (ή κρυμμένη) Ρωμιοσύνη»

Published

on

By

Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου

Διάβασα ἕνα σημαντικό ἄρθρο τοῦ δημοσιογράφου Νίκου Χειλαδάκη πού δημοσιεύθηκε στήν ἱστοσελίδα του, ἀλλά καί σέ περιοδικό (Τρίτο Μάτι, τεῦχος 219, Μάϊος 2014), μέ τίτλο «Ἡ χαμένη Ρωμιοσύνη», πού ὅπως φαίνεται ἀπό τό περιεχόμενό του μᾶλλον ἀφορᾶ τήν κρυμμένη Ρωμηοσύνη, καί θά κάνω μιά μικρή παρουσίασή του.

1. Κρίση τουρκικῆς ταυτότητας

Τό ἄρθρο αὐτό ἀναφέρεται στόν πληθυσμό τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καί γενικότερα τῆς σημερινῆς Τουρκίας καί ὑποστηρίζει ὅτι μέσα σέ αὐτό πού χαρακτηρίζουμε τουρκικό πληθυσμό βρίσκεται ἡ «χαμένη Ρωμιοσύνη», «πού ἔμεινε στήν Τουρκία μετά τό 1922 καί σήμερα ἀναζητᾶ τήν ταυτότητά της». Οἱ Τοῦρκοι ἀναρωτιοῦνται ἐάν οἱ παπποῦδες τους ἦρθαν ἀπό τήν Κεντρική Ἀσία ἤ εἶναι ἀπόγονοι τῶν Ἑλλήνων.

Παρατίθενται διάφορες ἀπόψεις καί θεωρίες Τούρκων καθηγη­τῶν, δημοσιογράφων καί γενικά προβληματισμένων ἀνθρώπων πού διατυπώθηκαν τά τελευταῖα χρόνια καί ἀναφέρονται στήν ταυτότητά τους καί στήν πραγματικότητα παρουσιάζεται «ἡ μεγάλη κρίση ταυτότητας τῆς σημερινῆς Τουρκίας».

Οἱ ἐπιστήμονες καί διανοητές, πού ἀνα­φέρονται ὀνομαστικά στό ἄρθρο, προσπαθοῦν νά καταρρίψουν «τόν τεχνικό μύθο γιά τήν τουρκική ἐθνική ταυτότητα», τήν ὁποία κατασκεύα­σε μέ πλαστά ὑλικά ὁ ἱδρυτής τῆς τουρκικῆς δημοκρατίας (ἑνός καθαρά τεχνητοῦ Κράτους), ὁ Μουσταφά Κεμάλ, ὁ ἐπονομαζό­μενος “Πατέρας τῶν Τούρκων” (Ἀτατούρκ)».

Πρόκειται γιά κρίση τῆς τουρκικῆς ταυτότητας, πού ἐπικρατεῖ σέ Τούρκους πού ζοῦν στό σύγχρονο Τουρκικό Κράτος.

2. Οἱ κρυπτοχριστιανοί

Τό ἄρθρο ξεκινᾶ ἀπό τίς ἀπόψεις τοῦ ἀρθρο­γρά­φου ὅτι μέ τήν ἀνταλλαγή τῶν πληθυσμῶν, μετά τήν συνθήκη τῆς Λωζάνης πού ὑπογράφηκε στίς 30 Ἰανουαρίου τοῦ 1923, δέν ἔφυγαν ὅλοι οἱ Ρωμηοί, ἀλλά ὑπῆρξαν χιλιάδες Ρωμηοί «πού προτίμησαν νά μείνουν στά πατρικά ἐδάφη, στά ἱστορικά καί ἅγια ἐδάφη τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, δηλώνοντας ὅτι γίνονται μουσουλ­μάνοι, καθώς τό βασικό κριτήριο τῆς ἀνταλλαγῆς ἦταν τό θρη­σκευτικό».

Ὁ Τοῦρκος καθηγητής τῆς ἱστορίας Γισούφ Χαλάτσογλου, σέ δημόσια ὁμιλία του δήλωσε ὅτι «τό 1924, στή Μικρά Ἀσία, 130.000 χριστιανοί γιά νά παραμείνουν στίς πατρίδες τους καί νά μή συμπεριληφθοῦν στούς ἀνταλλάξιμους, ἀναγκάστηκαν νά δηλώσουν πώς εἶναι μουσουλμάνοι καί μάλιστα Ἀλεβῆτες, μιά θρησκευτική ταυτότητα πού τούς ἔδινε τή δυνατότητα νά διαφο­ροποιηθοῦν ἀπό τό ἐπίσημο σουνιτικό θρησκευτικό δόγμα».

Σύμφωνα μέ μελέτη τῆς Τουρκάλας ἱστορικοῦ τοῦ Πανε­πιστημίου τῆς Μερσίνας Fahriye Emgili πού συντάχθηκε τό 2005, ἀλλά δημοσιεύθηκε τό 2012 μέ τίτλο «Προσηλυτισμός, (στό Ἰσλάμ) σάν μιά προσπάθεια διάσωσης-ἐξαίρεσης ἀπό τήν Ἀνταλ­λαγή, (τῶν πληθυσμῶν)», γίνεται ἀναφορά σέ πολλά περιστατικά πού ἔχουν καταγραφεῖ στά ἀρχεῖα τῆς ἐποχῆς. Σύμφωνα μέ αὐτήν τήν μελέτη «ὑπῆρξαν ἀμέτρητες περιπτώσεις ὅπου οἱ Ἑλληνορθό­δοξοι ἀποφάσισαν νά μείνουν -εἴτε δηλώνοντας ὅτι προσέρχονται στό Ἰσλάμ, ἤ ἀκόμα πιό συχνά, μέ διάφορους περιστασιακούς γάμους, ὅπου κυριαρχοῦσε ἡ προσδοκία νά σώσουν τίς περιουσίες καί τά σπίτια τους καί νά παραμείνουν στήν προγονική τους γῆ».

Σέ ἄρθρο στήν τουρκική ἐπιθεώρηση «Aksyon» (Μάρτιος 2005) μέ τίτλο «ἐπιστρέφουν, στίς πατρογονικές τους θρησκεῖες» γίνεται ἀναφορά «σέ πολλές ἐπώνυμες περιπτώσεις μουσουλμάνων πού μετά ἀπό πολλά χρόνια δήλωναν ὅτι θέλουν νά ξαναγίνουν Χριστιανοί Ὀρθόδοξοι, ὅπως ἦταν οἱ πρόγονοί τους».

Ἡ Τουρκική ἐφημερίδα Radikal στίς 15 Φεβρουαρίου 2013 δημοσίευσε ἄρθρο μέ τίτλο: «Στήν Τουρκία ζοῦν ἑκατον­τάδες χιλιάδες κρυφοί Χριστιανοί», καί στήν ἐφημερίδα Ekspres δημοσιεύθηκε ἄρθρο ἀπό τήν δημοσιογράφο Yasemin Güs μέ πιό χαρακτηριστικό τίτλο «στήν Ἀνατολία ὑπάρχουν χιλιάδες κρυμ­μένες ἀπό τό παρελθόν χριστιανικές οἰκο­γέ­νειες». Ἡ δημοσιο­γράφος ἀναφέρεται στό γεγονός ὅτι «οἱ ἀπόγονοι αὐτῶν τῶν Ρωμιῶν ἐνῶ ἐπίσημα δηλώνουν ὅτι εἶναι Τοῦρκοι μουσουλμάνοι, παρά ταῦτα στά σπίτια τους ἐξακολου­θοῦν νά εἶναι χριστιανοί καί νά ἀκολουθοῦν τίς χριστιανικές θρησκευτικές ἑορτές», «πι­στεύ­ουν στόν Χριστό» καί ἐνῶ φαίνον­ται μουσουλμάνοι «στήν πραγ­μα­τικότητα εἶναι κρυμμένοι χρι­στια­νοί».

3. Γηγενής πληθυσμός καί Τοῦρκοι

Τό κείμενο αὐτό τοῦ Νίκου Χειλαδάκη πού παρουσιάζω ἐδῶ καί ἀναφέρεται στήν «Χαμένη Ρωμιοσύνη» πηγαίνει καί βαθύτερα. Ἀναφέρεται στόν Τοῦρκο δημοσιογράφο-ἀρθρογράφο Ahmet Altan, πού ἐγράφη στήν ἐφημερίδα Taraf, «ὅτι οἱ Ὀθωμανοί ἵδρυσαν τήν πρώτη τους ἡγεμονία τό 1299, ἐνῶ τά πρῶτα τουρκικά φῦλα εἶχαν ἔρθει στήν Μικρά Ἀσία μετά τό 1071». Ἑπομένως, σύμφωνα μέ τόν Τοῦρκο ἀρθρογράφο, «δέν μπορεῖ στήν συνέχεια νά ἐξαφανίσθηκαν οἱ γηγενεῖς κάτοικοι πού ἀριθμοῦσαν πολλά ἑκατομμύρια, ἐκτός καί ἄν, ὅπως λέει μάλιστα εἰρωνικά ὁ Ἄλπ Ἄρσλον, ὁ ἡγέτης τῶν πρώτων Σελτζούκων τῆς Μικρᾶς Ἀσίας εἶχε φέρει μαζί του ἀπό τήν κεντρική Ἀσία … 70 ἑκατομμύρια τουρκόφωνους κατοίκους».

Ὅμως, ὁ Τοῦρκος αὐτός ἀρθρογράφος «δέν περιορίζεται στό νά καταρρίψει τόν μῦθο τῆς τουρκικῆς καταγωγῆς τῶν σημερινῶν μουσουλμάνων κατοίκων τῆς σύγχρονης Τουρκίας», ἀλλά «προχωρεῖ καί σέ ἔντονη κριτική κατά τοῦ Ἰσλαμιστή πρωθυπουργοῦ Ταΐπ Ἐρντογάν, καί τοῦ νεοθωμανικοῦ του ἐπιτελείου, κατηγορώντας τους ὅτι βασίζονται σέ μυθικές ἱστο­ρικές ἀναφορές πού δέν ἔχουν καμία σχέση μέ τήν πραγματικό­τητα».

Ὁ δημοσιογράφος καταλήγει στό συμπέρασμα ὅτι οἱ σημερινοί Τοῦρκοι δέν πρέπει νά πιστεύουν «τά ἱστορικά ψεύδη πού τούς σερβίρουν», ἀλλά θά πρέπει νά ξαναγράψουν τήν ἱστορία τους καί νά ἀνακαλύψουν τίς προγονικές τους ρίζες. Ὅπως ὑποστηρίζει «οἱ σημερινοί κάτοικοι τῆς Τουρκίας θά πρέ­πει νά ἀποδεχθοῦν τήν … ἑλληνοαρμενική τους καταγωγή καί νά ἀναδείξουν ξανά τόν πολιτιστικό πλοῦτο τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, πού ἔχει σάν βάση του τούς λαούς πού ἡ σύγχρονη τουρκική ἱστορία θέλει νά διδάσκει ὅτι ἐξολοθρεύτηκαν ὡς διά μαγείας, μετά τήν ἔλευση τῶν τουρκικῶν φυλῶν».

Ἀναφέρεται καί ἡ μαρτυρία-ὁμολογία τῆς «Τουρκάλας» συγγραφέως Esra Elö πού τήν ἔκανε σέ τηλεοπτική ἐκπομπή μεγάλης τηλεθέασης ὅτι «δέν μπορεῖ νά ἰσχυρισθεῖ ὅτι εἶναι Τουρκάλα καί ὅτι ποτέ δέν ἔννοιωσε ὅτι εἶναι τουρκικῆς καταγωγῆς, ἀλλά ἡ καταγωγή της προέρχεται ἀπό τούς γηγενεῖς κατοίκους τῆς Μικρᾶς Ἀσίας». Καί ἀκόμη πιό προχωρημένα ὁμολόγησε ὅτι «ποτέ δέν αἰσθάνθηκε πώς ἔχει αὐτό πού ἀναφέρουν ὡς τουρκική ἐθνική συνείδηση».

4. «Σκάνδαλο ἡ ἱστορία τῶν Ἀλεβητῶν»

Τό ἀκόμη ἐκπληκτικό στό κείμενο αὐτό πού ἀναφέρομαι εἶναι ὅτι γίνεται λόγος γιά τούς Ἀλεβῆτες, τούς ὁποίους ὁ ἀρθρογράφος θεωρεῖ ὡς τούς «χαμένους χριστιανούς τῆς Μικρᾶς Ἀσίας».

Σήμερα οἱ Ἀλεβῆτες ἀποτελοῦν μειονότητα πού φθάνει τά 20 ἑκατομμύρια. Γίνεται λόγος γιά τό βιβλίο μέ τίτλο «Σκάνδαλο ἡ ἱστορία τῶν Ἀλεβητῶν», πού συνέγραψε ὁ Erdoğan Çinar μέ μιά ὁμάδα Τούρκων ἐρευνητῶν ὅπου ὑποστήριξαν ὅτι «οἱ Ἀλεβῆτες τῆς Τουρκίας ἀποτελοῦν μεγάλο σκάνδαλο, γιατί εἶναι στήν πραγματικότητα οἱ χαμένοι χριστιανοί τῆς Μικρᾶς Ἀσίας», μετά τήν ἐπικράτηση τῶν Ὀθωμανῶν. Ὑποστηρίζεται ὅτι «οἱ Γέροντες τῶν Ἀλεβητῶν δέν εἶναι παρά χριστιανοί πού θέλοντας νά ἀποφύγουν τόν διά τῆς βίας ἐξισλαμισμό, κατέφυγαν στή δημιουργία μιᾶς ἰσλαμικῆς αἵρεσης μέ πολλά χριστιανικά στοιχεῖα».

Στό βιβλίο αὐτό γράφεται ὅτι «τά θρησκευτικά κέντρα τῶν Ἀλεβητῶν ἔχουν κτιστεῖ πάνω σέ χριστιανικές ἐκκλησίες», οἱ Ἀλεβῆτες «ἐμφανίσθηκαν σέ μιά περιοχή στή βορειοανατολική Καππαδοκία, ὅπου ὑπῆρχε πυκνός ἑλληνορθόδοξος χριστιανικός πληθυσμός, πιστεύουν στόν Ἅγιο Γεώργιο, «στά μοναστήρια τους γινόταν ἐξομολόγηση τῶν νέων μελῶν καί μετά τήν ἐξομολόγηση τούς ἔδιναν νά πιοῦν κρασί καί νά φᾶνε ψωμί καί τυρί». Οἱ «μοναχοί» τῶν Ἀλεβητῶν τηροῦσαν ἀγαμία καί σέ πολλά σημεῖα θυμίζουν Ὀρθόδοξα Μοναστήρια. Εἶχαν μοναδική τελετουργία πού θύμιζε Μυστικό Δεῖπνο. Ἀκόμη, «οἱ γυναῖκες διατήρησαν τό καθεστώς τῆς ἐλευθερίας καί τῆς ἰσότητας μέ τούς ἄνδρες». Καί τό ἀποκορύφωμα ὅλων εἶναι «ἡ ἀλεβική δοξασία γιά τή δική τους ἐκδοχή τῆς Ἁγίας Τριάδος», δηλαδή ὁμιλοῦν γιά ἑνότητα μεταξύ τοῦ Θεοῦ, τοῦ Μωάμεθ καί τοῦ Ἀλί.

5. «Ἡ ἄπιστη Σμύρνη»

Ἕνα ἄλλο τεκμήριο γιά τήν χριστιανική ταυτότητα τοῦ πληθυσμοῦ τῆς Μικρᾶς Ἀσίας εἶναι ἡ ὀνομασία γιά τήν Σμύρνη ὡς «Γκιαούρ Ἰσμίρ», δηλαδή «ἄπιστη Σμύρνη» καί αὐτό γίνεται «πολλές δεκαετίες ἀπό τήν ἀποχώρηση ἀπό τήν Σμύρνη τοῦ ἑλλη­νικοῦ στοιχείου».

Ὁ Πρόεδρος τῆς Διεύθυνσης θρησκεύματος τῆς Τουρκίας Mehmet Görmez ἔχει δηλώσει ὅτι «ἡ θρησκευτική ταυτότητα τῆς Σμύρνης εἶναι διαφορετική ἀπό τήν ὑπόλοιπη Τουρκία». Στήν σύγχρονη Σμύρνη εἶχε ἀναπτυχθῆ ἡ ἰσλαμοφο­βία, γι’ αὐτό λαμβάνονται μέτρα γιά τήν ἀνάπτυξη τοῦ ἰσλα­μι­σμοῦ μέ κτίσιμο τζαμιῶν καί ἔμφαση στόν ἰσλαμικό μυστικισμό.

6. Ὁ Χριστός στό Κοράνι καί οἱ κρυπτοχριστιανοί

Ἀκόμη, στό κείμενο τοῦ Νίκου Χειλαδάκη ἀναφέρεται ὅτι σέ μιά διάσκεψη πού ἔγινε στήν Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Σαμψούντας, τήν 30-10-2013, τέθηκε ἡ ἀντιφατικότητα πού ὑπάρχει στό Κοράνιο σχετικά μέ τόν Χριστό, τόν Μωάμεθ καί τήν Δευτέρα Παρουσία.

«Ὁ Χριστός στό Κοράνι ἐμφανίζεται ὄχι ὡς Θεάνθρωπος, ἀλλά σάν ἕνας μεγάλος προφήτης προτελευταῖος πρίν ἀπό τόν Μωάμεθ πού θεωρεῖται ὡς ὁ τελευταῖος προφήτης». Στήν Συνδιάσκεψη αὐτή τέθηκε τό ἐρώτημα, χωρίς νά δοθῆ ἀπάντηση: «Πῶς στό ἱερό Κοράνι προβάλλεται ὁ Μωάμεθ σάν ὁ τελευταῖος προφήτης τοῦ Θεοῦ, ὅταν στό ἴδιο τό Κοράνι ἀναγράφεται ὅτι στήν Δευτέρα Παρουσία θά ἐμφανιστεῖ ὁ τελευταῖος προφήτης, Ἰησοῦς Χρι­στός;».

Αὐτό δείχνει ὅτι γίνονται τέτοιες συζητήσεις μέσα στίς Θεολογικές Σχολές πού δείχνουν ὅτι «τό μουσουλμανικό ἐπί­στρωμα πού ἔχει κυριαρχήσει στήν σημερινή Τουρκία, εἶναι σα­θρό καί συχνά παρουσιάζει σοβαρές ρωγμές στήν ἴδια τήν ἐπι­φάνειά του», καί αὐτό φανερώνει τήν ἀναζήτηση «τῆς χαμένης χριστιανικῆς ταυτότητας τῶν κατοίκων τῆς Τουρκίας».

Ἐπίσης, στό κείμενο τοῦ Νίκου Χειλαδάκη γίνεται λόγος σέ ἕνα δη­μο­σίευμα τῆς ἐφημερίδος Aksam (28-1-2014) μέ τήν φωτογραφία πού «ἕνας Τοῦρκος Ἰμάμης ἀναγινώσκει περικοπές ἀπό τό Κοράνι στούς μουσουλμάνους ὑπό τή σκέπη τοῦ Παντοκράτορος Ἰησοῦ Χριστοῦ»!

Τί ἀκριβῶς ἔγινε; Τό τζαμί αὐτό προηγουμένως ἦταν ὀρθόδοξος Ναός πού τό 1924 μετατράπηκε σέ τζαμί, καί καλύφθηκε ἡ τοιχογραφία τοῦ Παντοκράτορος, ἐπειδή στό Ἰσλάμ ἀπαφορεύεται ἡ ἀπεικόνιση μορφῶν. Ὅμως, ὕστερα ἀπό ἕναν τοπικό σεισμό ἔπεσαν οἱ σοβάδες πού τόν κάλυπταν καί ἀποκα­λύφθηκε ἡ εἰκόνα τοῦ Παντοκράτορος. Ἔτσι, οἱ ντόπιοι μουσουλμάνοι δέν τόλμησαν στήν συνέχεια νά τήν καταστρέψουν ἤ νά τήν σκεπάσουν πάλι μέ ἀσβέστη, ὅπως εἶναι ἡ συνήθης πρακτική τῶν μουσουλμάνων γιά τίς ἁγιογραφίες ὅταν μιά ἐκκλησία μετατρέπεται σέ τζαμί».

Καί αὐτό τό περιστατικό δείχνει «μπερδεμένες θρησκευτικές συνειδήσεις», ἴσως, ἀκόμη, καί ὑπάρχοντα ἴχνη κρυπτοχριστιανῶν πού ἐκδηλώνονται μέ αὐτόν τόν τρόπο κάτω ἀπό ἕνα καταπιεστικό δράμα τῶν κρυπτοχριστιανῶν πού ἐπιφανειακά ζοῦσαν σάν μουσουλμάνοι, ἐνῶ στήν πραγματικότητα καί κρυφά λάτρευαν τόν Ἰησοῦ Χρι­στό».

7. Δέν ὑπῆρξε τουρκική φυλή

Στό τέλος τοῦ κειμένου, ὕστερα ἀπό τήν ἀνάλυση τῶν ἀνωτέρω ὁ Νίκος Χειλαδάκης ἀναφέρει ὅτι τήν 1η Δεκεμβρίου τοῦ 2013 ὁ καθηγητής Yasin Aktay καί ἀρθρογράφος τῆς φιλο­κυβερνητικῆς ἰσλαμικῆς τουρκικῆς ἐφημερίδος Yeni Şafk στό Πανεπιστήμιο τῆς πόλης Bayburt σέ μιά διάσκεψη δήλωσε δημόσια ὅτι «δέν ὑπάρχει καί δέν ὑπῆρξε ποτέ τουρκική φυλή». Ὑποστήριξε ὅτι ὁ ὅρος «Τοῦρκος» «εἶναι ἕνα σύνθετο πράγμα καί ὅτι στήν πραγματικότητα δέν ὑπάρχει τουρκική φυλή, ἀλλά εἶναι ἕνα συνοθύλευμα ἀπό πολλά στοιχεῖα». Αὐτή ἡ δήλωση δημιούργησε ἀντιδράσεις μέ ἀποτέλεσμα νά φύγη ἀπό τό πάνελ καί τήν αἴθουσα, ὅπου γινόταν ἡ συζήτηση.

Καί τό κείμενο τοῦ Νίκου Χειλαδάκη καταλήγει: «Γιά ὅσους παρακολουθοῦν ἀπό κοντά τίς ἐξελίξεις στήν Τουρκία, εἶναι σίγουρο πώς τέτοιες ὁμολογίες θά πολλαπλασιαστοῦν στό μέλλον καί σταδιακά θά μετατραποῦν σέ “χιονοστιβάδα” πού θά καταρρίψει τόν τεχνητό μῦθο γιά τήν τουρκική ἐθνική ταυτότητα».

8. Προσωπικές μου ἐκτιμήσεις

Ὅταν διάβασα τό κείμενο αὐτό καί τό συνέδεσα μέ ἄλλα κείμενα πού ἔχω διαβάσει στό παρελθόν καταλαβαίνω ἔντονα τό τί διεργασίες γίνονται στήν σημερινή Τουρκία.

Οἱ Ὀθωμανοί κατέλαβαν ὅλο τόν πληθυσμό τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, τόν ἐξισλάμισαν μέ βίαιο τρόπο καί οἱ Ρωμηοί μέ διά­φορους τρόπους προσπάθησαν νά ἐπιβιώσουν. Ἀκόμη, καί μέ τήν ἀνταλλαγή τῶν πληθυσμῶν παρέμεινε πολύ ρωμαίϊκο στοιχεῖο πού ἐξισλαμίσθηκε καί κράτησε μερικά βασικά στοιχεῖα τοῦ πολιτισμοῦ τους καί τοῦ Χριστιανισμοῦ. Πῶς εἶναι δυνατόν ὅλα αὐτά τά ἑκατομμύρια πού ἀποτελοῦν τήν σημερινή Τουρκία νά εἶναι Ὀθωμανοί; Γι’ αὐτό καί ὅσοι Τοῦρκοι ἐρευνοῦν τά θέματα αὐτά ἔχουν κρίση ταυτότητος.

Ὁ Κεμάλ Ἀτατούρκ, «πατέρας τῶν Τούρκων» προσπάθησε νά δημιουργήση ἕνα νέο ἐθνικό κράτος, κατά ἀπομίμηση τῶν ἄλλων ἐθνικῶν κρατῶν πού ἐπικρατοῦσαν στήν Εὐρώπη ἀπό τόν 18ο αἰώνα καί μετά, μέ τήν ἀρχή τοῦ ἐθνικισμοῦ πού καλλιέργησε ὁ Διαφωτισμός καί ὁ Ρομαντισμός. Φαίνεται ὅτι τώρα ὁ Ἐρντογάν προσπαθεῖ νά σπάση τήν θεωρία περί Ἐθνικοῦ Κράτους καί νά φέρη στό προσκήνιο τήν Ὀθωμανική Αὐτοκρατορία. Δέν γνωρίζω πῶς θά ἐκφρασθῆ αὐτό σήμερα καί τί ζυμώσεις θά προκαλέση στόν εὐρωπαϊκό χῶρο.

Τό γεγονός εἶναι ὅτι ὁ Ἐρντογάν σήμερα ἔχει ἕνα ὅραμα, τήν διάσπαση τῆς ἀρχῆς τοῦ Ἐθνικοῦ Κράτους καί τήν ἐπάνοδο στήν Ὀθωμανική Αὐτοκρατορία. Καί διερωτῶμαι: Ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες τί ὅραμα ἔχουμε; Ποιά εἶναι ἡ ἄποψή μας γιά τήν Ρωμηοσύνη μέ τήν οἰκουμενική διάστασή της; Τί πιστεύουμε γιά τήν κρυμμένη Ρωμηοσύνη στήν Τουρκία καί πῶς βλέπουμε τίς ζυμώσεις πού γίνονται σήμερα στήν Τουρκία. Ἔχουμε ὅραμα νά δοῦμε καί τούς Ρωμηούς πού εἶναι χαμένοι ἤ κρυμμένοι στόν Δυτικό Χῶρο ἤ ἀρκούμαστε ἁπλῶς στήν «Ἑλλαδίτσα μας» πού συνδέεται μέ τήν ἀρχαία Ἑλλάδα, χωρίς νά ἔχη συνέχεια; Θεωροῦμε ὅτι ἐμεῖς οἱ νεοέλληνες ἔχουμε μόνον παπποῦ (ἀρχαία Ἑλλάδα) χωρίς νά ἔχουμε πατέρα (Χριστιανική Ρωμανία); Τί εἴμαστε τελικά καί ποιά εἶναι ἡ ταυτότητα τοῦ σημερινοῦ Τούρκου καί ποιά εἶναι καί ἡ δική μας ταυτότητα, καί τί εἶναι οἱ Ἀλε­βῆτες;

Αὐτά εἶναι ἐρωτήματα πού προσδιορίζουν τήν ταυτότητά μας πού πρέπει νά συζητᾶμε, καί, βεβαίως, πρέπει νά σεβόμαστε τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, πού γνωρίζει καλῶς τά πράγματα αὐτά καί ὅταν ἐρωτοῦνται πόσοι εἶναι, ὁμολογοῦν: «Εἴμαστε λίγοι καί ἀμέτρητοι».

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Νέα μέτρα για τον κορωνοϊό ανακοίνωσε η κυβέρνηση – Σε ποιες περιοχές κλείνουν στις 12 το βράδυ τα μαγαζιά

Published

on

By

Συναγερμός έχει σημάνει από την αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην χώρα. Νωρίς σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας και τον αρμόδιων φορέων, καθώς υπάρχει μεγάλη ανησυχία για την διασπορά του ιού. Μετά την ολοκλήρωση της τηλεδιάσκεψης μεταξύ του πρωθυπουργού  Κυριάκου Μητσοτάκη και των Νίκου  Χαρδαλιά και Σωτήρη Τσιόδρα,  νέα μέτρα ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση.

Δια στόματος της αναπληρώτριας κυβερνητικής εκπροσώπου Αριστοτελίας Πελώνη, ανακοινώθηκαν:

Η αναβολή της φετινής ΔΕΘ, η υποχρεωτική προσκόμιση αρνητικού PCR test για όλους τους εισερχόμενους από τα χερσαία σύνορα, η αναστολή όλων των εκδηλώσεων με «όρθιους» και ο περιορισμός του ωραρίου λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος σε συγκεκριμένες περιοχές.

Αναλυτικά, η κ. Πελώνη ανακοίνωσε τα εξής:

1ον: Η προγραμματισμένη για το διάστημα 5-13 Σεπτεμβρίου 2020, 85η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, δεν θα πραγματοποιηθεί. Ο Πρωθυπουργός θα παραβρεθεί στη Θεσσαλονίκη με την καθιερωμένη ομιλία, που θα εκφωνήσει στις 5 Σεπτεμβρίου, σε περιορισμένο ακροατήριο.

2ον: Με βάση την πορεία και την αξιολόγηση των επιδημιολογικών δεδομένων αποφασίστηκε ότι από τις 17/8 για την είσοδο στην Ελλάδα καθίσταται υποχρεωτική η προσκόμιση αρνητικού τεστ μοριακού ελέγχου για τον κορονοϊό (PCR test), που θα έχει διενεργηθεί μέχρι 72 ώρες πριν, για όσους ταξιδεύουν με πτήσεις από τις εξής χώρες: Σουηδία, Τσεχία, Βέλγιο, Ισπανία και Ολλανδία.

3ον: Σε ό,τι αφορά τα χερσαία σύνορα, από τις 17/8 καθίσταται υποχρεωτική η προσκόμιση αρνητικού τεστ μοριακού ελέγχου (PCR test) για όλους τους εισερχόμενους από τα χερσαία σύνορα. Το τεστ θα πρέπει επίσης να έχει διενεργηθεί μέχρι 72 ώρες πριν την είσοδο στην Ελλάδα. Η υποχρέωση προσκόμισής του συμπεριλαμβάνει επίσης τους Έλληνες πολίτες και τους έχοντες άδειες διαμονής. Το τεστ πρέπει να έχει διενεργηθεί στη χώρα προέλευσης και όχι στην Ελλάδα.

4ον: Από τις 16/8 μπαίνει πλαφόν στον επιτρεπόμενο αριθμό εισερχομένων από το συνοριακό φυλάκιο της Κακαβιάς. Συγκεκριμένα, από τις 16/8 θα επιτρέπεται η διέλευση 750 ατόμων την ημέρα.

5ον: Αναστέλλεται σε ολόκληρη τη χώρα κάθε δημόσια εκδήλωση στην οποία οι συμμετέχοντες είναι όρθιοι, περιλαμβανομένων συναυλιών και παραστάσεων.

6ον: Με βάση τα στοιχεία και το επιδημιολογικό φορτίο αποφασίστηκε, από τις 11 μέχρι τις 23/8 η απαγόρευση λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος από τις 12.00 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7.00 το πρωί στις εξής περιοχές:

#    Τις Περιφέρειες Κρήτης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,

#    Τις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Λάρισας και Κέρκυρας,

#    Τους Δήμους Μυκόνου, Πάρου, Σαντορίνης, Βόλου, Κατερίνης, Ρόδου, Αντιπάρου, Ζακύνθου, Κω.

Η απαγόρευση δύναται να επεκταθεί σε άλλες περιοχές ή και οριζόντια, ανάλογα με την εξέλιξη των επιδημιολογικών δεδομένων.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

www.musitsa.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ