Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ο Μαθητικός Διαγωνισμός της Ι. Μητροπόλεως Ναυπάκτου για τους Τρεις Ιεράρχες (2020)

Published

on

Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες

Τήν Κυριακή 2 Φεβρουαρίου ἐ.ἔ, ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς, μετά τήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, στήν αἴθουσα τοῦ Ἐνοριακοῦ Κέντρου τοῦ Ναοῦ πραγματοποιήθηκε ἡ τελετή βράβευσης τῶν μαθητῶν τῆς Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης τῆς Ἐπαρχίας μας, πού διαγωνίσθηκαν στόν Δ’ Μαθητικό Λογοτεχνικό Διαγωνισμό πού προκήρυξε ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου πρός τιμήν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, σέ συνεργασία μέ τήν Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευση Αἰτωλοακαρνανίας.

Ὁ Διαγωνισμός εἶχε θέμα «Ἕνας σύγχρονος νέος-νέα συζητᾶ μέ τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο». Οἱ μαθητές κλήθηκαν νά γράψουν ἕνα πεζό κείμενο μέ τήν μορφή δοκιμίου, διηγήματος, δρώμενου ἤ χρονογραφήματος ἤ ἕνα ποίημα. Τά ποιήματα ἀξιολογήθηκαν καί βραβεύθηκαν ξεχωριστά. Οἱ ἐργασίες τῶν μαθητῶν παραδόθηκαν διά μέσου τῶν Διευθυντῶν τῶν Σχολείων στήν Ἱερά Μητρόπολη καί τά ἀξιολόγησε ἑπταμελής ἐπιτροπή πού ἀποτελεῖτο ἀπό τρεῖς θεολόγους (π. Θωμᾶ Βαμβίνη, Ἀπόστολο Τσακούμη, Ἑλέξη Ἐξάρχου), τρεῖς φιλολόγους (Μαρία Σύψα, Δώρα Σιαμπαλῆ, Χρυσούλα Μαντζαβᾶ) καί τόν Πρωτοσύγκελλο τῆς Ἱ. Μητροπόλεως.

Ὁ Πρωτοσύγκελλος π. Καλλίνικος εὐχαρίστησε τόν Σεβασμιώτατο γιά τήν εὐλογία καί τήν γενική κατεύθυνση γιά τήν πραγματοποίηση τῆς δημιουργικῆς καί ὠφέλιμης αὐτῆς δραστηριότητας, τόν παριστάμενο Προϊστάμενο τῆς Δευτεροβάθμιας Χρῆστο Καζαντζῆ, τούς Διευθυντές καί καθηγητές τῶν Σχολείων, τά μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς καί τούς διαγωνιζομένους, καθώς καί τήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Δημητρίου γιά τήν φιλοξενία τῆς ἐκδήλωσης καί ἐνημέρωσε γιά τά βασικά στοιχεῖα τοῦ Διαγωνισμοῦ.

Ἡ κ. Μαρία Σύψα-Κουτούση, μιλώντας ἐκ μέρους τῆς Ἐπιτροπῆς ἀξιολόγησης, παρουσίασε τό θέμα καί περιέγραψε τόν τρόπο ἐργασίας τῆς Ἐπιτροπῆς καί τά βασικά στοιχεῖα πού κινήθηκαν οἱ ἐργασίες τῶν μαθητῶν, ἀντλώντας νοήματα καί ἀπαντήσεις γιά τά σύγχρονα θέματα ἀπό κείμενα τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου.

Στήν συνέχεια χαιρετισμό καί συγχατηρήρια ἀπηύθυναν ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας καί ὁ Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης Αἰτωλοακαρνανίας κ. Χρῆστος Καζαντζῆς.

Στήν συνέχεια ἀνακοινώθηκαν τά ὀνόματα τῶν βραβευθέντων, πού εἶναι:

Πεζό κείμενο γιά μαθητές Λυκείου

1ο Βραβεῖο, Νικολέτα Καρβούνη τοῦ Λεωνίδα, Α’ Τάξη τοῦ 2ου Γεν. Λυκείου Ναυπάκτου

2ο Βραβεῖο, Ἀρετή Δανιά τοῦ Ἰωάννη, Α΄ Τάξη τοῦ 2ου Γεν. Λυκείου Ναυπάκτου

3ο Βραβεῖο, Ἐλισάβετ Παναγιωτοπούλου τοῦ Γεω., Β΄ Τάξη τοῦ 1ου Γεν. Λυκείου Ναυπάκτου

Ἔπαινος, Μαριαντίνα Βερύκιου τοῦ Ἰωάννη, Α΄ Τάξη τοῦ 2ου Γεν. Λυκείου Ναυπάκτου

Ποίημα γιά μαθητές Λυκείου

Ἐνθύμιο συμμετοχῆς,  Ἀνδριάνα Τζιορντένι τοῦ Χρήστου Β΄ Τάξη τοῦ 2ου Γεν. Λυκείου Ναυπάκτου

Πεζό κείμενο γιά μαθητές Γυμνασίου

1ο Βραβεῖο, Ὀρέστης Βερύκιος τοῦ Ἰωάννη, Γ΄ Τάξη τοῦ 2ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

2ο Βραβεῖο, Μαρία Καραγεωργοπούλου τοῦ Χρ., Β΄ Τάξη τοῦ 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

3ο Βραβεῖο, Ἐλευθερία Μήλιου, Β΄ Τάξη τοῦ 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

Α Ἔπαινος, Ἀνδριανή Ἠλιοπούλου τοῦ Μάριου, Α΄ Τάξη τοῦ Γυμνασίου Πάνου

Β Ἔπαινος, Κωνσταντίνα Κωστῆ , Α΄ Τάξη τοῦ 1ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

Γ Ἔπαινος, Γεωργία Πατσιαλοῦ, Τάξη τοῦ 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου, Δημήτριος Μελικόκης τοῦ Ἀναστ., Α΄ Τάξη τοῦ Γυμνασίου Εὐηνοχωρίου, Παναγιώτα Ζαμπάρα τοῦ Ἰω., Α΄ Τάξη τοῦ 1ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

Ποίημα γιά μαθητές Γυμνασίου

1ο Βραβεῖο, Ἀνδρέας Σφήκας τοῦ Σπυρίδωνος, Β΄ Τάξη τοῦ 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

2ο Βραβεῖο, Παρασκευή Λαδιᾶ τοῦ Ἀριστείδη, Γ΄ Τάξη τοῦ 2ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

3ο Βραβεῖο, Χρῆστος Γεωργακόπουλος τοῦ Χαρ., Α΄ Τάξη τοῦ 1ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

Α Ἔπαινος, Μαρία Ζαχαράτου τοῦ Σπ., Β΄ Τάξη τοῦ Γυμνασίου Πάνου

Β Ἔπαινος, Ἑλένη Ζήση τοῦ Δημ., Β΄ Τάξη τοῦ Γυμνασίου Εὐηνοχωρίου

Γ Ἔπαινος, Εὔη Βλάχου τοῦ Κων., τοῦ 2ου Γυμνασίου Ναυπάκτου

Τό πρῶτο βραβεῖο συνοδευόταν ἀπό τό ποσό τῶν 100 εὐρώ, τό δεύτερο καί τρίτο ἀπό τό ποσό τῶν 50 εὐρώ, καί ἀπό μιά εἰκόνα τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καί ἕνα βιβλίο τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου. Σέ κάθε ἔπαινο δόθηκε ἐπίσης μία εἰκόνα ἤ ἕνα βιβλίο τοῦ Σεβασμιωτάτου.

Μετά τήν ἀνακοίνωση κάποιοι ἀπό τούς βραβευθέντες ἀνέγνωσαν τίς ἐργασίες τους.

Ἡ ἐκδήλωση ἔκλεισε μέ τόν λόγο τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου κ. Ἱεροθέου, ὁ ὁποῖος μίλησε γιά τήν θεωρία τῶν συστημάτων, σύμφωνα μέ τήν ὁποία γιά νά λειτουργοῦν τά διάφορα συστήματα καί ὑποσυστήματα τῆς κοινωνίας καλά, πρέπει νά συντρέχουν τρεῖς προϋποθέσεις, ἤτοι νά εἶναι τό καθένα καλά ὀργανωμένο, νά ἔχη σαφῆ ὅρια καί νά διατηρῆ καλές γέφυρες μέ τά ἄλλα συστήματα. Εἶπε ὅτι σέ αὐτήν τήν προοπτική καί μέ αὐτές τίς προϋποθέσεις ὑπάρχουν ἄριστες σχέσεις μεταξύ τῶν Σχολείων καί τῆς Ἐκκλησίας στήν Ναυπακτία. Μίλησε γιά τήν ἀξία καί τήν ἐπικαιρότητα τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, καθώς καί γιά τήν ὠφέλεια τοῦ Διαγωνισμοῦ καί εὐχαρίστησε ὅσους συνέβαλαν στήν ἐπιτυχία του.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες

Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες

Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες

Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες

Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες Διαγωνισμός-Μητρόπολη-Ναυπάκτου-τρεις-Ιεράρχες

 

ΕΛΛΑΔΑ

Απλά μαθήματα από τον κορωνοϊό – Παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας

Published

on

By

Άσπρο-Μαύρο-Nafsweek-Άρθρο

Η καραντίνα που επιβλήθηκε λόγω του κορωνοϊού αναπόφευκτα πολλαπλασίασε τις ώρες σύνδεσης του ανθρώπου και των μελών της οικογένειας με την τηλεόραση και τα διαδικτυακά μέσα πληροφόρησης. Οι κραυγές αγωνίας των συνανθρώπων μας από την Ιταλία και την Ισπανία, που χτυπήθηκαν τόσο σκληρά από τον κορωνοϊό, για το έλλειμμα αλληλεγγύης από τις ισχυρότερες χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης, ενεργοποιούν τον προβληματισμό μας για την ανάγκη επανεξέτασης της κρατικής πολιτικής σε δυο βασικούς τομείς που αφορούν την υγεία και την επιβίωση των πολιτών.

Σε ότι αφορά την Υγεία, η εμπειρία που βιώνουμε με τον κορωνοϊό έχει αποδείξει περίτρανα την ανάγκη για τη διατήρηση και την ενίσχυση ενός ΔΗΜΟΣΙΟΥ συστήματος Υγείας. Για το θέμα αυτό ακόμα και οι πιο ακραίοι υποστηρικτές του νεοφιλελευθερισμού αναγκάζονται σήμερα να παραδεχτούν ότι χωρίς τους γιατρούς και όλο το υγειονομικό προσωπικό, που δίνουν την πιο σκληρή μάχη για την καταπολέμηση του υιού, οι άνθρωποι θα πέθαιναν στους δρόμους. Αυτούς τους ανθρώπους κι αυτό το δημόσιο σύστημα υγείας θα πρέπει να υπερασπιστούμε όχι μόνο τώρα, κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης, αλλά κι αφού θα έχει ξεπεραστεί κι η σημερινή κρίση.

Ένα δεύτερο ζήτημα που πρέπει να μας απασχολήσει ως κοινωνία αφορά το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, οι αδυναμίες και οι ανεπάρκειες του οποίου αποκαλύπτονται σήμερα. Στον καταμερισμό εργασίας μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ελλάδα με ή χωρίς διαπραγμάτευση κατατάχθηκε στις χώρες του αποκλειστικού τουριστικού ενδιαφέροντος. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία τουριστικών υποδομών και στη μετατόπιση της απασχόλησης από τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα στον τομέα των υπηρεσιών και κυρίως του τουρισμού. Τα τελευταία χρόνια στο σύνολο σχεδόν της χώρας αυτό που ως μοναδικό μοντέλο ανάπτυξης προτείνεται και προβάλλεται είναι ο τουρισμός.            Αυτό ανεξάρτητα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής αλλά και τις δεξιότητες της νέας γενιάς στις οποίες η ελληνική οικογένεια επενδύει μέσω των σπουδών.

Αυτός ο μονόπλευρος προσανατολισμός της χώρας προς τον τουρισμό οδήγησε στην καταστροφή άλλων παραγωγικών τομέων της χώρας με αποτέλεσμα να εισάγουμε προϊόντα που στο παρελθόν μπορούσαμε να παράγουμε αλλά και να κάνουμε εξαγωγές. Σήμερα εισάγουμε μεγάλο μέρος προϊόντων που σχετίζονται με τη διατροφή του λαού και τα οποία πληρώνουμε από τα έσοδα του τουρισμού. Η σημερινή κρίση ήταν επόμενο να πλήξει καίρια φέτος τον τομέα του τουρισμού  χωρίς μάλιστα να μπορεί να προσδιοριστεί το μέγεθος των ζημιών του κλάδου για τα αμέσως προσεχή χρόνια.

Γεννιέται λοιπόν το ερώτημα από ποιες πηγές εσόδων θα πληρωθούν οι δαπάνες των εισαγωγών που είναι αναγκασμένη να κάνει η χώρα μας; Υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που πιστεύουν ότι σε μια τέτοια πρωτοφανή πλέον κρίση θα έχουμε τη στήριξη και την αλληλεγγύη των μεγάλων εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

Θεωρούμε ότι η επόμενη μέρα μετά την κρίση του κορωνοϊού πρέπει να μας βρει ενωμένους και σύμφωνους ότι στον παραγωγικό μοντέλο της χώρας ο διατροφικός τομέας επιβάλλεται να έχει κεντρική θέση. Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι είναι αναγκαίο για τη διατροφή και επιβίωση του λαού μας χωρίς να εξαρτιόμαστε από την αλληλεγγύη τρίτων.

Δεν γνωρίζουμε επίσης  πότε θα ξεσπάσει η επόμενη η κρίση ούτε και τον χαρακτήρα τον οποίο θα έχει. Οφείλουμε όμως από το μάθημα του κορωνοϊού  όχι μόνο να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα αλλά να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να θωρακίσουμε την κοινωνία από επερχόμενους κινδύνους.

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

αστείο-σοβαρό-πολιτική-σάτυρα-Nafsweek-

Το γέλιο παράγει ορμόνες ζωντάνιας κι είναι το καλύτερο ελιξίριο για να παραμένουμε αισιόδοξοι.

Επετειακή!

αστείο-σοβαρό-πολιτική-σάτιρα-Nafsweek-

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Δ΄ Κυριακή Νηστειών στην Ναύπακτο –  «Η πνευματική ιατρική εγκυκλοπαίδεια»

Published

on

By

Ιερόθεος-Ναυπάκτου

Στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου τελέσθηκε σήμερα Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία τῆς Δ΄ Κυριακῆς τῶν Νηστειῶν, κατά τήν ὁποία ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τόν μεγάλο ἡσυχαστή καί νηπτικό Πατέρα ἅγιο Ἰωάννη τόν Σιναΐτη τόν συγγραφέα τῆς Κλίμακος.

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στόν ἅγιο Ἰωάννη καί στό βιβλίο πού συνέγραψε καί ὀνομάζεται Κλῖμαξ, τό ὁποῖο ὁ Σεβασμιώτατος χαρακτήρισε ὡς μιά πνευματική ἰατρική ἐγκυκλοπαίδεια. ‘Υπογράμμισε δύο σημεῖα.

Τό πρῶτον ὅτι ἐφ’ ὅσον ἡ Ἐκκλησία εἶναι πνευματικό θεραπευτήριο, ἡ ὀρθόδοξη θεολογία εἶναι ἡ πνευματική θεολογική ἐπιστήμη, πού δείχνει ὄχι μόνον τί εἶναι ἡ  πνευματική ἀσθένεια, ἀλλά καί πῶς θεραπευόμαστε. Πῶς ἀπό τήν φιλαυτία ἀποκτοῦμε τήν φιλοθεΐα καί φιλανθρωπία.

Τό δεύτερον σημεῖον ἦταν ὅτι παρουσίασε τά τρία βαρικά μέρη τῆς Κλίμακος, ἤτοι τό εἰσαγωγικό μέρος ὅπου γίνεται λόγος γιά τήν ἀποταγή, τήν ἀπροσπάθεια, τήν ὑπακοή, τήν ξενιτεία, τήν μνήμη τοῦ θανάτου καί τήν μετάνοια, τό δεύτερο μέρος ὅπου γίνεται λόγος γιά τά πάθη καί τίς ἀρετές, καί τό τρίτο μέρος ὅπου ἀναλύονται οἱ τρεῖς θεολογικές ἀρετές, ἡ πίστη, ἡ ἐλπίδα καί ἡ ἀγάπη.

Καί κατέληξε ὅτι παράλληλα μέ τήν σωματική μας ὑγεία πρέπει νά φροντίσουμε γιά τήν πνευματική μας ὑγεία, διαβάζοντας ἔστω καί μιά φορά στήν ζωή μας τό βιβλίο Κλῖμαξ τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου.

Κατά τήν ἀπόλυση τῆς θείας Λειτουργίας, ὁ Σεβασμιώτατος δίνοντας τίς εὐχές του στούς πιστούς πού παρακολουθοῦσαν ἀπό τήν τηλεόραση καί τό διαδίκτυο, εἶπε ὅτι ὁ καθορισμός ἀπό τήν Ἐκκλησία μας τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος κατά τήν σημαντική αὐτή ἡμέρα δείχνει τήν σύνδεση τῆς θείας Εὐχαριστίας μέ τήν ἡσυχαστική ἀσκητική ζωή, τήν ἐφαρμογή τῶν ἐντολῶν τοῦ Χριστοῦ καί τό ἀντίστροφο, ὥστε δέν νοεῖται θεία Εὐχαριστία χωρίς ἄσκηση οὔτε ἄσκηση χωρίς θεία Εὐχαριστία.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ