Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο ρόλος του Συμβουλίου στην Κοινότητα Ναυπάκτου

Published

on

Με αφορμή την συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου Ναυπάκτου την περασμένη Τετάρτη 2 Οκτωβρίου και την συζήτηση του θέματος για πρόταση του Συμβουλίου προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ναυπακτίας, ώστε να διαμορφωθεί το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου για την περίοδο 2019 -2020, υπενθυμίζουμε τις αρμοδιότητες που έχει το Τοπικό Συμβούλιο Ναυπάκτου, μέσα από τις οποίες είναι επιβεβλημένο να παίξει βαρύνοντα ρόλο.

 

Το θεσμικό πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Κοινοτήτων προσδιορίζεται ιδίως στο αρ.83 του Καλλικράτη (ν.3852/2010), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το αρ.84 του Κλεισθένη (ν.4555/2018) και εν συνεχεία τροποποιήθηκε από την παρ.9 του αρ.5 του ν.4623/2019.

 

Το Συμβούλιο Κοινότητας ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες, εντός των ορίων της Κοινότητας:

 1) εκφράζει γνώμη και διατυπώνει προτάσεις προς το Δημοτικό Συμβούλιο, για την εκτέλεση νέων έργων εντός της Κοινότητας, καθώς και για τη συντήρηση και τη λειτουργία των έργων που έχουν εκτελεστεί,

2)εισηγείται ποια έργα και δράσεις θα εκτελεστούν στην Κοινότητα, από το ποσοστό των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του Δήμου, που της αναλογούν, σύμφωνα με την παρ.4Α που πρόσθεσε στο αρ.259 ο Κλεισθένης,

3) μεριμνά για την καλή κατάσταση του δικτύου εσωτερικής και αγροτικής οδοποιίας της Κοινότητας, εποπτεύοντας τις εργασίες συντήρησης και υποβάλλοντας προς την Τεχνική Υπηρεσία, διά του αρμόδιου Αντιδημάρχου, σχετικό υπόμνημα όπου αναγράφεται το είδος των εργασιών, ο τόπος και ο χρόνος που έγιναν αυτές,

4) μεριμνά για την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και συνεργάζεται με την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου για την καλή τήρηση αυτής,

5) λαμβάνει μέτρα για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης και σε εξαιρετικές περιπτώσεις αναθέτει την εκτέλεση των εργασιών αποκατάστασης ζημιών μικρής κλίμακας εάν από την καθυστέρηση αποκατάστασης δημιουργείται άμεσος κίνδυνος για την επαρκή υδροδότηση της Κοινότητας, ενημερώνοντας εγγράφως για το λόγο αυτόν τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο ή τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑ,

6) μεριμνά για την αποκατάσταση ζημιών και την καλή λειτουργία του δικτύου δημοτικού φωτισμού και συνεργάζεται γι’ αυτό με την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου,

7) μεριμνά για την καλή κατάσταση και την ασφάλεια των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών και συνεργάζεται με τον υπεύθυνο λειτουργίας των παιδικών χαρών του Δήμου,

8) μεριμνά για την εύρυθμη λειτουργία, τη συντήρηση και την ευταξία του κοιμητηρίου της Κοινότητας, προεγκρίνει την κατασκευή οικογενειακών τάφων και λοιπών ταφικών μνημείων και εκδίδει τις άδειες για την παράταση ταφής και την ανακομιδή οστών,

9) καταγράφει τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έχει την ευθύνη της ομάδας πυρασφάλειας της Κοινότητας. Για την κατάρτιση του σχεδίου πρόληψης πυρκαγιών και άλλων φυσικών καταστροφών συνεργάζεται με τα αρμόδια όργανα του Δήμου, ενώ, κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων αντιμετώπισης πυρκαγιών ή φυσικών καταστροφών τίθεται στη διάθεση των αρμοδίων Αρχών,

10) είναι υπεύθυνο για την προστασία της δημοτικής περιουσίας στα όρια της Κοινότητας και έχει καθήκον να αναφέρει αμελλητί στο Δήμαρχο ή στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο ζημίες ή προσβολές των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων του Δήμου,

11) μέλη του Συμβουλίου Κοινότητας συμμετέχουν στη διοίκηση κληροδοτήματος με έδρα την Κοινότητα που ασκούν τα καθήκοντά τους, στις περιπτώσεις που προβλέπεται, σύμφωνα με το ν.2539/1997 ή την πράξη σύστασής του, η συμμετοχή μελών Τοπικού Συμβουλίου ή μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου ο οποίος καταργήθηκε με τον Καλλικράτη,

12) στις περιπτώσεις όπου ο Δήμος είναι ο αρμόδιος φορέας λειτουργίας, σύμφωνα με την παρ.17 του αρ.2 και την παρ.1 του αρ.26 του ν.4497/2017, προτείνει, ως προς την Κοινότητα, τους χώρους λειτουργίας των λαϊκών αγορών, τις θέσεις όπου επιτρέπεται η άσκηση υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, η λειτουργία εμποροπανηγύρεων, χριστουγεννιάτικων αγορών και γενικά οι υπαίθριες εμπορικές δραστηριότητες, καθώς και τους χώρους στάθμευσης οχημάτων. Οι αποφάσεις του Συμβουλίου Κοινότητας για τις περιπτώσεις αυτές, λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του και αποστέλλονται στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, προκειμένου να διαμορφώσει την εισήγησή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την έκδοση των προβλεπόμενων σχετικών τοπικών κανονιστικών αποφάσεων.

13) προωθεί τον εθελοντισμό και συνεργάζεται με ομάδες εθελοντών για την εξυπηρέτηση των αναγκών της Κοινότητας.

14) αποφασίζει για την παράταση ωραρίου λειτουργίας μουσικής.

 

 Επιπροσθέτως το Συμβούλιο διατυπώνει γνώμη και προτάσεις, είτε με δική του πρωτοβουλία είτε κατόπιν παραπομπής από τα αρμόδια όργανα του Δήμου, σχετικά με τα ακόλουθα θέματα:

 

1) τις υπηρεσιακές μονάδες του Δήμου, για τις οποίες συντρέχουν δυνατότητες λειτουργίας τους στην Κοινότητα, με κριτήριο ότι θα συμβάλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και στην ανάπτυξη της περιοχής,

 

2) την αξιοποίηση των ακινήτων του Δήμου, που βρίσκονται στην Κοινότητα, την κάθε μορφής εκμίσθωση ή παραχώρηση εκτάσεων εντός των ορίων αυτής, καθώς και την εκποίηση, εκμίσθωση, δωρεάν παραχώρηση χρήσης, ανταλλαγή και δωρεά, περιουσιακών εν γένει στοιχείων του Δήμου που βρίσκονται στα όρια της Κοινότητας,

 

3) την πολεοδομική ανάπτυξη και ανάπλαση της περιοχής,

 

4) τη συντήρηση των δημοτικών και αγροτικών οδών, τη συντήρηση, καθαριότητα και λειτουργία των πλατειών, δημοτικών αλσών, κήπων, υπαίθριων χώρων αναψυχής και γενικά όλων των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων της περιοχής της Κοινότητας,

 

5) την κυκλοφορία και τη συγκοινωνία της περιοχής της Κοινότητας,

 

6) την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, την αναβάθμιση της αισθητικής περιοχών, καθώς και για την καθαριότητα αυτών,

 

7) την προστασία της δημόσιας υγείας και την προστασία των κατοίκων από την ηχορρύπανση,

 

8) την περισυλλογή και εν γένει τη μέριμνα για τα αδέσποτα ζώα,

 

9) τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και γενικότερα την ανάπτυξη της περιοχής της Κοινότητας σε πολιτιστικά, πνευματικά και κοινωνικά θέματα,

 

10) τη μέριμνα για την υγεία, την πρόνοια και την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και γενικά τη φροντίδα ώστε η λειτουργία και ανάπτυξη της περιοχής της Κοινότητας, να αποβλέπει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της,

 

11) την εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών ιδρυμάτων, δημοτικών νομικών προσώπων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δημοτικών επιχειρήσεων και γενικότερα των παρεχόμενων υπηρεσιών στην περιφέρεια της Κοινότητας,

 

12) την τροποποίηση των ορίων της Κοινότητας,

 

13) την εξέταση γενικών ή ειδικών προβλημάτων που αφορούν τους κατοίκους και την περιφέρεια της Κοινότητας, ιδίως αστέγων και ευπαθών ομάδων του πληθυσμού της περιοχής της,

 

14) την αξιοποίηση των τοπικών πόρων της περιοχής της Κοινότητας.

 

Επιπλέον, τα Συμβούλια Κοινοτήτων άνω των 300 κατοίκων ασκούν και τις αρμοδιότητες που προβλέπονται για τον Πρόεδρο στις Κοινότητες έως και 300 κατοίκους στo αρ.82του ν.3852/2010 ως ισχύει.

 

Κατά το αρ.85 ως ισχύει, με ευθύνη του Συμβουλίου Κοινότητας, σε συνεργασία με τον τυχόν ορισμένο κατά τόπο αρμόδιο Αντιδήμαρχο, καλούνται οι κάτοικοι και οι Φορείς της Κοινότητας, τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος σε Συνέλευση .

 

Αναφορικά με τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το Δήμαρχο ή/και το Δημοτικό Συμβούλιο σε Συμβούλιο Κοινότητας, εφαρμογή έχουν οι παρ.1 και 2 του αρ.84 ως ισχύουν.

 

Υπογραμμίζουμε, τέλος,  πως αν για οποιονδήποτε λόγο το Συμβούλιο Κοινότητας δεν ασκεί τις αρμοδιότητές του, τις ασκεί ο Δήμος με τα αρμόδια όργανά του. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδει το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από σχετική εισήγηση του Δημάρχου ή του τυχόν κατά τόπο αρμόδιου ορισμένου Αντιδημάρχου.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ψεκασμοί δακοκτονίας στην Χάλκεια από σήμερα

Published

on

By

Ψεκασμοί δακοκτονίας θα πραγματοποιηθούν στην Δ.Ε Χάλκειας από σήμερα Δευτέρα 13 Ιουλίου έως και το Σάββατο 18 Ιουλίου.

Παρακαλούνται οι παραγωγοί να ξεκλειδώσουν τα περιφραγμένα κτήματα, ενώ όποιος παραγωγός επιθυμεί μπορεί να παρευρίσκεται στα κτήματά του.

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μελέτη επίδρασης του Covid-19 στις Ελληνικές Επιχειρήσεις & την Ελληνική Οικονομία

Published

on

By

Μελέτη, αναφορικά με την επίδραση που άσκησε η πανδημία του Covid-19 στις ελληνικές επιχειρήσεις και την ελληνική οικονομία, εκπόνησε η Grant Thornton. Η μελέτη,  επιχειρεί να παρουσιάσει την πρώτη αποτίμηση των επιδράσεων της πανδημίας και των συνακόλουθων μέτρων που υιοθετήθηκαν και ειδικότερα, να εκτιμήσει το μέγεθος της ύφεσης που αναμένεται συνολικά για την ελληνική οικονομία, αλλά και την επίδραση σε βασικά μεγέθη των επιχειρήσεων και των επιμέρους κλάδων του ελληνικού επιχειρείν.

Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω μελέτη  εξετάζει τις αναμενόμενες επιπτώσεις των οικονομικών συνθηκών, όπως διαμορφώθηκαν λόγω της υγειονομικής κρίσης εστιάζοντας σε κρίσιμα μεγέθη και παρουσιάζοντας τις εμπεριστατωμένες εκτιμήσεις της εταιρείας αναφορικά με την επίδραση στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) της χώρας και στη ρευστότητα των επιχειρήσεων το 2020 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με τη μελέτη, επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν το 69% του συνολικού κύκλου εργασιών των ελληνικών επιχειρήσεων επλήγησαν άμεσα από την πανδημία ως αποτέλεσμα του περιορισμού ή και της επιβαλλόμενης διακοπής της λειτουργίας τους. Ειδικότερα,  επιχειρήσεις που παράγουν κύκλο εργασιών ποσού 32,9 δισ. € (11% επί του συνολικού κύκλου εργασιών)  και απασχολούν περίπου 1,1 εκ. εργαζομένους (25% επί του συνόλου) διέκοψαν τη δραστηριότητά τους λόγω της πανδημίας.

Από την αρχική εκτίμηση των στοιχείων εκτιμάται, ότι το Ακαθάριστό Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) αναμένεται να σημειώσει μείωση της τάξεως του8,5% το 2020. Η επίδραση της πανδημίας σε κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας για την οικονομία, που σχετίζονται με τον τουρισμό, όπως οι μεταφορές, τα καταλύματα και η εστίαση είναι εκείνες που συντελούν στη μείωση του ΑΕΠ της χώρας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα δε, αποτελεί, το ότι ο κρίσιμος κλάδος του τουρισμού αναμένεται να συρρικνωθεί το 2020 κατά 52%.

Επιπλέον, αναλύθηκε δείγμα 17.000 επιχειρήσεων που αντιπροσωπεύουν κύκλο εργασιών άνω του 50% των οικονομικών μονάδων της χώρας, στη βάση του κοστολογικού τους προφίλ (σταθερά vs μεταβλητά έξοδα) αλλά και της εποχικότητας της δραστηριότητάς τους, τα οποία καθορίζουν και το βαθμό επίδρασης της διακοπής/μείωσης/αύξησης της δραστηριότητάς τους λόγω της πανδημίας. Ως αποτέλεσμα εκτιμήσαμε ότι για τις επιχειρήσεις αυτές, αναμένεται μείωση στον κύκλο εργασιών τους το 2020 κατά 12,4% και παράλληλα μείωση της λειτουργικής τους κερδοφορίας (EBITDA) κατά 39%. Συνακόλουθα, εκτιμάται ότι η ρευστότητα τους το 2020 θα μειωθεί κατά 5,6 δισ. € , λόγω του περιορισμού της λειτουργίας τους και της οικονομικής επίπτωσης της πανδημίας στην δραστηριότητας τους.

 Συμπερασματικά, η μελέτη της επίδρασης του Covid-19 στις ελληνικές επιχειρήσεις και την ελληνική οικονομία αποτελεί το επιστέγασμα των αναλύσεων της εταιρείας και  ταυτόχρονα οδηγό για το ελληνικό επιχειρείν στο στρατηγικό σχεδιασμό και υλοποίηση του πλάνου της επόμενης μέρας.

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εγκληματική ενέργεια οι φόλες στην Βαριά

Published

on

By

Σε συναγερμό τέθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ναυπακτίας μετά το περιστατικό με φόλες που είχαμε σήμερα το πρωί  στην περιοχή των νεροτσουληθρών.

Συγκεκριμένα συμπολίτης μας που έκανε βόλτα στην περιοχή με το σκύλο του,  είδε το ζώο να έχει πρόβλημα.

Αν και άμεσα το μετέφερε στον κτηνίατρο το άτυχο τετράποδο κατέληξε.  Άμεσα ειδοποιήθηκε ο Φιλοζωικός σύλλογος και σήμανε συναγερμός  στον Δήμο.

Ο αρμόδιος εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος  Ντίνος Ζορμπάς, σε συνεννόηση με την  Δ/ση Περιβάλλοντος και την Τεχνική υπηρεσία ανέλαβαν δράση, με συνεργεία του Δήμου Ναυπακτίας να προχωρούν σε  απολύμανση  της περιοχής του Πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής,  των νεροτσουληθρών και σε όλο το μήκος του χειμάρρου Βαριάς.

Ταυτόχρονα μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό ο Ντίνος Ζορμπάς ειδοποιούσε για το επικίνδυνο της κατάστασης, αναφέροντας:.

«Παρακαλούνται οι πολίτες να αποφεύγουν για τις επόμενες 24 ώρες την περιοχή των νεροτσουληθρών του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής και κατά μήκος του χειμάρρου της βαριάς έως τα γήπεδα 5×5, καθώς ασυνείδητοι άφησαν στο σημείο εισπνεόμενες φόλες.  Τα συνεργεία του Δήμου μας καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση απομάκρυνσή τους και τον καθαρισμό του χώρου. Παρακαλούμε εάν κάποιος δει ζώο σε ανάγκη να μας ενημερώσει».

Για 24 ώρες μετά την απολύμανση παραμένουν κλειστά και με την απαραίτητη προειδοποιητική σήμανση οι χώροι του πάρκου και των νεροτσουληθρών.

Η ενέργεια κάποιων ασυνείδητων να γεμίσουν τον τόπο με φόλες είναι εγκληματική και μάλιστα με το είδος αυτής της φόλας (εισπνεόμενη) να είναι άκρως επικίνδυνη και για τον ίδιο τον άνθρωπο.

Θεωρούμε ότι ο Δήμος θα πρέπει να προχωρήσει σε μήνυση κατ’ αγνώστων ώστε κάποιοι εγκληματίες να μην παίζουν με ζωές.

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ