Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο ρόλος των Τοπικών Κοινοτήτων στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Κλεισθένη

Published

on

Με τον νέο νόμο Κλεισθένη επανέρχεται ο θεσμός της Κοινότητας, βέβαια στα πλαίσια λειτουργίας του ενιαίου διευρυμένου Δήμου, με δικό της προϋπολογισμό – αναλογικά και σύμφωνα με τον πληθυσμό και τις πραγματικές ανάγκες κάθε κοινότητας. Η εκλογή του κοινοτικού συμβουλίου γίνεται ανεξάρτητα από την εκλογή του ψηφοδελτίου του δημάρχου, δηλαδή θα υπάρχει ξεχωριστή κάλπη για τους υποψήφιους συνδυασμούς της κοινότητας. Ο υποψήφιος δήμαρχος δεν μπορεί πλέον να έχει στο ψηφοδέλτιο του και υποψηφίους για Τοπικά Συμβούλια (όπως γίνονταν έως τώρα), διότι αυτά καταργήθηκαν και επανήλθαν οι Κοινότητες, και αποκτούν έως ένα βαθμό αυτόνομη νομική μορφή.

Ο Πρόεδρος Κοινότητας βγαίνει από έμμεση εκλογή μεταξύ των κοινοτικών συμβούλων που θα εκλεγούν στις εκλογές του Μαΐου:  «Πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων εκλέγεται, από το σύνολο των μελών του οικείου συμβουλίου και για το σύνολο της δημοτικής περιόδου, ο επικεφαλής ενός από τους δύο πρώτους κατά σειρά εκλογής συνδυασμού»  Είναι βέβαιο ότι οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν ριζικά τη συμπεριφορά υποψηφίων και ψηφοφόρων.  Μετά την ανάλυση που κάναμε την περασμένη εβδομάδα και που αφορούσε τα «ψιλά γράμματα» του Κλεισθένη σχετικά με την τοποθέτηση αντιδημάρχων, την ποσόστωση των δύο φύλων κατά 40% , αλλά και το ότι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να εκλεγούν,  σειρά έχουν οι Τοπικές Κοινότητες και τα όσα καινούργια προβλέπεται να συμβούν στις εκλογές του Μαΐου.

Έχοντας μπει στην τελική ευθεία για τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου 2019, η δημόσια συζήτηση για τις αλλαγές και τις τροποποιήσεις που θα επιφέρει ο Ν. 4555/2018 – γνωστός και ως «Κλεισθένης Ι» – στη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ολοένα και πυκνώνει, καθώς με το νέο θεσμικό πλαίσιο επέρχονται αρκετές  και σημαντικές μεταβολές που αναδιατάσσουν το έως σήμερα  γνωστό  «Καλλικρατικό» τοπίο.

Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να διαμορφώσουν μια «νέα τάξη πραγμάτων», όχι μόνο σε επίπεδο οργανωτικής, διοικητικής και επιχειρησιακής δραστηριότητας των ΟΤΑ, αλλά και σε επίπεδο πολιτικής στρατηγικής και συμπεριφοράς από πλευράς των αιρετών οργάνων των ΟΤΑ, τόσο πριν όσο και μετά τη διενέργεια των αυτοδιοικητικών εκλογών του Μαΐου.

Στο πλαίσιο αυτό, επιχειρούμε –  προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στα αιρετά στελέχη των ΟΤΑ και στους πολίτες να αποκτήσουν μια όσο το δυνατόν πιο πλήρη άποψη για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων που θα καθορίσουν το αυτοδιοικητικό γίγνεσθαι το επόμενο διάστημα – μια συμπυκνωμένη αλλά ταυτόχρονα περιεκτική καταγραφή και ανάλυση των κυριότερων αλλαγών του «Κλεισθένη», και που αφορούν τις Τοπικές Κοινότητες.

Πόσο αλλάζει ο εκλογικός χάρτης των Δήμων; Πώς διαμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο και η λειτουργία των Δήμων με βάση τον Κλεισθένη;

Τοπικές κοινότητες έως τριακοσίων (300) κατοίκων

 Η εκλογή προέδρων των κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό έως τριακοσίων (300) κατοίκων γίνεται με χωριστή κάλπη και με ενιαίο ψηφοδέλτιο, όλων των μεμονωμένων υποψηφίων. Η δήλωση υποψηφιότητας με τα απαραίτητα δικαιολογητικά επιδίδεται από τον υποψήφιο ή με δικαστικό επιμελητή, ύστερα από παραγγελία του υποψηφίου, στον πρόεδρο του πολυμελούς πρωτοδικείου το αργότερο είκοσι ημέρες πριν από την ημέρα της ψηφοφορίας.

Τα ψηφοδέλτια για τις εκλογές των κοινοτήτων έως και 300  κατοίκων, καταρτίζονται και εκτυπώνονται με ευθύνη του οικείου δημάρχου και με πιστώσεις του δήμου.

Για την εκλογή προέδρων συμβουλίων κοινότητας έως 300 κατοίκων  ο ψηφοφόρος μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του υπέρ ενός υποψήφιου.

Πρόεδρος της κοινότητας εκλέγεται εκείνος που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης. Οι υπόλοιποι, κατά τη σειρά των σταυρών που έλαβαν, λογίζονται ως αναπληρωματικοί. Σε περίπτωση ισοψηφίας, το πρωτοδικείο διενεργεί κλήρωση.

Στο Δήμο Ναυπακτίας οι τοπικές κοινότητες έως  300 κατοίκων ανέρχονται σε 52.

# Δημοσιεύθηκε στην συνδρομητική ηλεκτρονική εφημερίδα Nafsweek, που κάθε Παρασκευή φτάνει στα e-mail των συνδρομητών μας.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απάντηση στην ανακοίνωση Γκίζα για το έργο της πλ. Τζαβελλαίων

Published

on

By

Η εφημερίδα «ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ» απαντά στα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του Δημάρχου Ναυπακτίας, Βασίλη Γκίζα σχετικά με το έργο της ανάπλασης της πλατείας Τζαβελλαίων, με την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Με αφορμή το δελτίο τύπου του Δημάρχου Ναυπακτίας, στο οποίο επιχειρεί να διαψεύσει το δημοσίευμα της εφημερίδας μας σχετικά με την ακύρωση της ανάπλασης της πλατείας Τζαβελλαίων, οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την αλήθεια και να απαντήσουμε σε κάθε σημείο της ανακοίνωσης του.

  1. Η αλήθεια για την ακύρωση του έργου

Η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι το έργο «θα εκτελεστεί κανονικά» και ότι «δεν υφίσταται ακύρωση». Ωστόσο, η πραγματικότητα διαψεύδει αυτούς τους ισχυρισμούς:

  • Το έργο δημοπρατήθηκε, υπογράφηκε σύμβαση και παρέμεινε στάσιμο για σχεδόν τρία χρόνια.
  • Η εργολαβία διαλύθηκε επίσημα μετά από σοβαρές καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από την αδυναμία του Δήμου να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του (όπως η μετακίνηση των δικτύων ύδρευσης και ηλεκτροφωτισμού).
  • Η ίδια η απόφαση διάλυσης της εργολαβίας επιβεβαιώνει ότι το έργο δεν προχώρησε λόγω ευθυνών του Δήμου και όχι αποκλειστικά του εργολάβου, όπως αναληθώς αναφέρεται στο δελτίο τύπου.

Αυτό που τώρα προτείνει η δημοτική αρχή είναι μια νέα δημοπράτηση, δηλαδή, μια επανεκκίνηση από το μηδέν, γεγονός που πρακτικά ισοδυναμεί με ακύρωση της αρχικής διαδικασίας και ματαίωση του έργου με την υφιστάμενη σύμβαση.

  1. Η πραγματικότητα για τη χρηματοδότηση

Η αναφορά στη χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ δεν αναιρεί το γεγονός ότι το έργο καθυστέρησε και δεν υλοποιήθηκε στην αρχική του μορφή. Άλλωστε, δεν υπάρχει καμία διαβεβαίωση ότι η νέα δημοπράτηση θα ολοκληρωθεί εγκαίρως, ούτε έχει αποσαφηνιστεί το χρονοδιάγραμμα.

  1. Ποιος πραγματικά διαστρεβλώνει την αλήθεια;

Η δημοτική αρχή επιλέγει να επιτεθεί στα μέσα ενημέρωσης που αναδεικνύουν τα πραγματικά γεγονότα, αντί να αναλάβει την ευθύνη για τις δικές της αποτυχίες. Το να χαρακτηρίζει «ψευδείς και κατασκευασμένες» τις ειδήσεις που βασίζονται σε επίσημα έγγραφα και στοιχεία, συνιστά μια απέλπιδα προσπάθεια να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη.

  1. Το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο

Αν πράγματι το έργο «θα εκτελεστεί κανονικά», γιατί ο εργολάβος αποχώρησε; Γιατί η δημοτική αρχή δεν μπόρεσε να λύσει τα ζητήματα που οδήγησαν στη διάλυση της εργολαβίας; Πώς εξηγείται ότι από το 2021 μέχρι το 2024 δεν έγινε τίποτα απολύτως στην πλατεία;

Η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη: ένα ακόμα έργο που είχε εξαγγελθεί πανηγυρικά, κατέληξε στις καλένδες λόγω ανικανότητας της δημοτικής αρχής να το υλοποιήσει.

Αντί, λοιπόν, να στοχοποιεί την εφημερίδα μας, η δημοτική αρχή καλό θα ήταν να αναλάβει την ευθύνη των επιλογών της και να εξηγήσει στους πολίτες γιατί η πλατεία Τζαβελλαίων παραμένει χωρίς ανάπλαση εδώ και χρόνια».

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η παραγωγή έργου ενοχλεί – Tο έργο της πλ. Τζαβελλαίων θα εκτελεστεί κανονικά

Published

on

By

Απάντηση στην ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης “Αλλάζουμε πλεύση”, σχετικά με το έργο της πλατείας Τζαβελαίων,   δίνει ο Δήμος Ναυπακτίας μέσα από την ακόλουθη ανακοίνωση:

“Για ακόμη μία φορά γινόμαστε μάρτυρες δημοσιευμάτων που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αλλά στόχο έχουν τη διαστρέβλωση της αλήθειας και μόνο.  Για την αποκατάσταση λοιπόν της αλήθειας, ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, το έργο της πλατείας Τζαβελλαίων θα εκτελεστεί κανονικά με χρηματοδότηση που έχει εξασφαλιστεί μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ.

Σε καμία περίπτωση δεν υφίσταται ακύρωση έργου, όπως ψευδώς διακινείται.  Αυτό που πραγματικά συνέβη είναι ότι με αποκλειστική ευθύνη και απόφαση του εργολάβου, διαλύθηκε η κοινοπραξία που θα αναλάμβανε την εκτέλεση του έργου, και ως εκ τούτου προχωρούμε στην επαναδημοπράτηση για την απρόσκοπτη ολοκλήρωσή του με νέο εργολάβο.

Η δημοτική αρχή, παρά τη συστηματική διακίνηση ψευδών και κατασκευασμένων ειδήσεων από συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης, συνεχίζει να εργάζεται με συνέπεια και υπευθυνότητα για την υλοποίηση σημαντικών έργων που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Το γεγονός αυτό δεν αμφισβητείται και ξεκάθαρα ενοχλεί.”

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ένα…  «μόνο», τίναξε στον αέρα την προμήθεια απορριμματοφόρων από τον Δήμο

Published

on

By

Κατά το στάδιο αξιολόγησης των Προσφορών των Οικονομικών Φορέων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό για την προμήθεια δυο απορριμματοφόρων από τον Δήμο Ναυπακτίας , η αρμόδια επιτροπή διαπίστωσε ότι στο Τεύχος Διακήρυξης του Διαγωνισμού, όπως αυτό δημοσιεύτηκε στην πλατφόρμα του ΕΣΗΔΗΣ, υπάρχουν προβλήματα που καθιστούν αδύνατη την συνέχιση της διαδικασίας από την επιτροπή.

Συγκεκριμένα:

α) στην Διακήρυξη, κεφάλαιο 2.3.1 με Τίτλο Κριτήριο Ανάθεσης αναγράφεται ως Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής,

β) στην Περίληψη Διακήρυξης όπως αναρτήθηκε στη Διαύγεια αναγράφεται ότι Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας προκηρύσσει ηλεκτρονικό ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό, με σφραγισμένες προσφορές και με κριτήριο αξιολόγησης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη βάσει τιμής για την προμήθεια με τίτλο: «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΔΥΟ (2) ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΩΝ ΤΥΠΟΥ ΜΥΛΟΥ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 8m3», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 334.800,00 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%.

γ) στην Πλατφόρμα του ΕΣΗΔΗΣ, στο πεδίο Οικονομική Προσφορά, αναγράφεται ως Κριτήριο ανάθεσης η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής.

Αντίστοιχα στο σώμα της Διακήρυξης και στο Παράρτημα Ι αυτής που αποτελεί την Αναλυτική Περιγραφή Φυσικού και Οικονομικού Αντικειμένου της Σύμβασης:

δ) στην παράγραφο 3.1.2 Αξιολόγηση προσφορών, η περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης αναφέρεται στο κριτήριο ανάθεσης με την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής.

ε) η Υπ.αριθ.21/2021 Μελέτη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος & Ποιότητας Ζωής – Τμήμα Καθαριότητας & Ανακύκλωσης όπως αυτή επικαιροποιήθηκε τον 4ο του 2022 αναφέρει ως Κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής βάσει βαθμολογίας.

Είναι προφανές πως δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση της διαδικασίας – αξιολόγησης προσφορών του ηλεκτρονικού δημόσιου Ανοικτού Διαγωνισμού για την προμήθεια δύο (2) απορριμματοφόρων από τον Δήμο Ναυπακτίας, με τον διαγωνισμό να επαναλαμβάνεται σε επόμενο χρόνο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading
musitsa-leatherbags-new

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ