Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Πάνω από 36 εκατ. τ.μ. ακινήτων, αδήλωτα στους Δήμους

Published

on

Ενας… “μικρός ΕΝΦΙΑ”, ο οποίος μπορεί να αποδίδει έσοδα άνω των 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση –και μάλιστα με αναδρομική εφαρμογή από την 1/1/2020– δημιουργείται μέσα από τη διαδικασία αποκάλυψης των “κρυμμένων” τετραγωνικών στους Δήμους.

Σύμφωνα με τις πλέον συντηρητικές εκτιμήσεις, τα τετραγωνικά που θα αποκαλυφθούν μέσα από την πλατφόρμα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας μέχρι το τέλος του μήνα, οπότε και εκπνέει η σχετική προθεσμία, θα προσεγγίσουν τα 50 εκατ.   Δεδομένου ότι σε αυτές τις επιφάνειες, οι οποίες για πρώτη φορά θα αποκαλυφθούν στα αρχεία των Δήμων και του ΔΕΔΔΗΕ, θα επιβληθούν αναδρομικά δημοτικά τέλη, δημοτικοί φόροι και τέλη ακίνητης περιουσίας από την 1/1/2020 και μετά, το ετήσιο έσοδο που θα προκύψει για τους Δήμους αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Η “μοιρασιά” αυτού του ποσού θα εξαρτηθεί από τον όγκο των δηλώσεων που θα γίνουν ανά Δήμο. Ήδη, τα στατιστικά ευρήματα είναι εντυπωσιακά:  Η βάση επιβολής των δημοτικών τελών του Δήμου Ζακύνθου αυξήθηκε κατά… 632% ή κατά δύο εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα.  Ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας θα μπορεί να επιβάλλει δημοτικά τέλη σε πρόσθετες επιφάνειας 829.000 τετραγωνικών, ενώ πάνω από 650.000 τ.μ. αποκαλύφθηκαν και στη Λάρισα.

Όπως προκύπτει και από τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η ΚΕΔΕ μέσω της πλατφόρμας, χρειάστηκαν μόλις έξι μήνες –εκ των οποίων οι τρεις ήταν οι μήνες της καραντίνας– για να αποκαλυφθούν περισσότερα από 36 εκατ. τ.μ.  Ιδιοκτήτες ακινήτων που εμφανίζονταν στους Δήμους της Χώρας ότι είχαν συνολική επιφάνεια 102 εκατ. τετραγωνικών… θυμήθηκαν ότι λείπουν χώροι και αύξησαν την αθροιστική επιφάνεια των ακινήτων τους στα 138 εκατ. τετραγωνικά ή κατά 35%.  Δεδομένου ότι η ελάχιστη επιβάρυνση ανά τετραγωνικό μέτρο κυμαίνεται γύρω στο 1,3 ευρώ χωρίς το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας που επιβάλλεται επί της αξίας του ακινήτου, η εκτίμηση για πρόσθετα ετήσια έσοδα τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ μπορεί να αποδειχθεί και μετριοπαθής, δεδομένου ότι υπάρχει ακόμη χρονικό περιθώριο 25 ημερών μέχρι την καταληκτική ημερομηνία.

Ανοικτή και μετά τις 30 Σεπτεμβρίου η πλατφόρμα, αλλά με πρόστιμα…

Η επιτυχία της πλατφόρμας της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας με την αποκάλυψη των αδήλωτων επιφανειών, έχει ανοίξει την όρεξη και για άλλες ηλεκτρονικές διασταυρώσεις καθώς η απεικόνιση της ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων στις διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου συνιστά γνωστή και παλαιά παθογένεια του συστήματος.

Άλλη επιφάνεια εμφανιζόταν για το ίδιο ακίνητο στον Δήμο, άλλη στο Ε9, και άλλη στην πολεοδομία ή στο κτηματολόγιο. Στο τέλος Σεπτεμβρίου εκπνέει ταυτόχρονα η προθεσμία και για τη δήλωση των αδήλωτων τετραγωνικών στους Δήμους και για την τακτοποίηση των αυθαίρετων χώρων (ημιυπαίθριων κ.λπ.) μέσω της πλατφόρμας του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Και για τις δύο πλατφόρμες εξετάζεται να ισχύσει το ίδιο σενάριο: δηλαδή να παραμείνουν ανοικτές αλλά όσοι χάσουν την προθεσμία της 30ής Σεπτεμβρίου, να καλούνται να πληρώσουν περισσότερα προκειμένου να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους.

Ήδη, αυτό έχει υιοθετηθεί για την πλατφόρμα των νομιμοποιήσεων και έχει αποφασιστεί ότι μετά το τέλος Σεπτεμβρίου (σ.σ. εφόσον δεν υπάρξει άλλη παράταση) τα πρόστιμα θα προσαυξηθούν κατά 20% (σ.σ. και μετά κατά 5% ανά έτος).  Κάτι αντίστοιχο θα συζητηθεί να γίνει και για την πλατφόρμα των αδήλωτων τετραγωνικών στους Δήμους.  Δηλαδή, όσο πιο κοντά –ημερολογιακά– γίνει η δήλωση των αδήλωτων τετραγωνικών στην 30ή Σεπτεμβρίου, τόσο μικρότερο θα είναι και το πρόστιμο.

Για τους Δήμους, δύο είναι οι προτεραιότητες για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα:

1. Να εντοπίσουν –μετά την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής των αρχικών δηλώσεων από τους ιδιοκτήτες– σε ποιες περιπτώσεις υπάρχουν επιφάνειες στο ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο οι οποίες δεν δηλώνονται στον ΔΕΔΔΗΕ και κατ’ επέκταση στους Δήμους.  Πλέον, η διασταύρωση είναι πολύ εύκολη και γίνεται άμεσα, καθώς οι πλατφόρμες του ΔΕΔΔΗΕ και της ΑΑΔΕ (πλατφόρμα Ε9) είναι συνδεδεμένες σε πραγματικό χρόνο.  Δεν είναι τυχαίο ότι μεταβολή που γίνεται στο Ε9, εμφανίζεται αυτόματα στην πλατφόρμα των Δήμων.

2. Να προχωρήσουν στον έλεγχο και τον τελικό καταλογισμό των πρόσθετων δημοτικών τελών που πρέπει να πληρώσει ο ιδιοκτήτης μετά την υποβολή της σχετικής δήλωσης. Ήδη, έχουν μαζευτεί αναδρομικά 9 μηνών, ενώ όσο θα περνάει ο χρόνος μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου και οριστικοποίησης των δηλώσεων των ιδιοκτητών, τόσο θα αυξάνεται η συσσωρευμένη υποχρέωση. Για την επεξεργασία και τον έλεγχο των δηλώσεων που μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τα δύο εκατομμύρια, οι Δήμοι θα χρειαστούν πολλές εβδομάδες καθώς σε χιλιάδες περιπτώσεις θα απαιτηθεί επικοινωνία ακόμη και με τον ίδιο τον ιδιοκτήτη.  Είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.  Επίσης, θα πρέπει να αποφασιστεί αν τα αναδρομικά θα αναζητηθούν εφάπαξ από τους ιδιοκτήτες με τον άμεσο καταλογισμό τους στον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος, ή αν θα γίνουν κάποιες ευκολίες πληρωμής. Πηγή: www.kathimerini.gr

 

ΕΛΛΑΔΑ

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στηρίζει τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς και τους επαγγελματίες που επλήγησαν από την κρίση

Published

on

By

ΕΝΤΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ

Εντός Οκτωβρίου θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα» οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η δράση αφορά σε ενίσχυση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης (κεφάλαιο κίνησης), με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατομμύρια ευρώ, εντασσόμενη στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Στόχος είναι η στήριξη των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν ανεπάρκεια ρευστότητας και υφίστανται σημαντικές ζημίες λόγω των επιπτώσεων από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19. Ο εξαιρετικός χαρακτήρας της έξαρσης της νόσου COVID-19 σημαίνει ότι οι εν λόγω ζημίες δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί, είναι σημαντικής κλίμακας και ως εκ τούτου, δημιουργούν για τις επιχειρήσεις συνθήκες που διαφέρουν σημαντικά από τις συνθήκες της αγοράς στις οποίες λειτουργούν κανονικά. Ακόμη και υγιείς επιχειρήσεις, οι οποίες είναι καλά προετοιμασμένες για τους εγγενείς κινδύνους της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητας, αντιμετωπίζουν δυσκολίες οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την  βιωσιμότητά τους. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας δράσης είναι να παρασχεθεί στοχευμένα, δημόσια στήριξη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι στην αγορά θα υπάρξει επαρκής ρευστότητα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της νόσου COVID-19.

ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Δικαιούχοι της δράσης, μπορούν να είναι υφιστάμενες, μικρές και πολύ μικρές Επιχειρήσεις που νομίμως λειτουργούν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την μορφή Ανώνυμης Εταιρίας, Εταιρίας Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμης Εταιρίας, Ετερόρρυθμης Εταιρίας, Ι.Κ.Ε, Ατομικής Επιχείρησης, Ν.Ε.Π.Α., Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης του Ν. 4430/2016 ως ισχύει, Συνεταιρισμού, Δικηγορικής Εταιρίας του άρθρου 49 επ. του Ν. 4194/2013 και Κοινωνίας Αστικού Δικαίου.

Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, είναι οι εξής:

  • Να δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν κάνει έναρξη πριν την 1/1/2019.
  • Να έχουν ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Παραρτήματος Ι και στον οποίο να δραστηριοποιούνται αδιαλείπτως τουλάχιστον από 31/1/2020 και έως την ημέρα υποβολής της πρότασης.
  • Κατά το 2019 να απασχολούσαν λιγότερους από 50 εργαζομένους.
  • Το άθροισμα των εξόδων που προκύπτουν από τις κάτωθι κατηγορίες να ισούται ή να είναι μεγαλύτερο των 10.000 ευρώ. Οι κατηγορίες είναι:

1.Αγορές Εμπορευμάτων Χρήσης

2.Αγορές Α’ Υλών και Υλικών Χρήσης

3.Το σύνολο των Δαπανών για Παροχή Υπηρεσιών

4.Το σύνολο των Ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρηση

  1. Το σύνολο των Παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε Αγροτικές-Βιολογικές δραστηριότητες)
  2. Διάφορα Λειτουργικά Έξοδα

Επίσης, οι επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν.4308/2014, να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137) και να μην ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019ή εφόσον ήταν προβληματικές 31/12/2019 να έχουν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην είναι προβληματικές κατά την υποβολή της σχετικής αίτησης χρηματοδότησης.

Σημειώνεται ότι κατά παρέκκλιση μπορούν να χορηγηθούν ενισχύσεις σε πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του Καν. ΕΕ 651/2014) που ήταν ήδη προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 υπό την προϋπόθεση να μην υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης  (ή εφόσον έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης να έχουν αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης) ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης (ή έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης αλλά δεν υπόκεινται πλέον σε σχέδιο αναδιάρθρωσης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης).

Ακόμα, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, να δεσμευτούν για τη μη μετακύλιση της λαμβανόμενης ενίσχυσης εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς και για την υποχρέωση ότι η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται από τους πρωτογενείς παραγωγούς ή που διατίθενται στην αγορά από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Τέλος, δεν πρέπει να εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης  προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ ενώ το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που θα λάβει η δικαιούχος επιχείρηση (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα έχει λάβει δυνάμει της  με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863Ανακοίνωσης, και η οποία μπορεί να έχει χορηγηθεί με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, φορολογικών πλεονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων πληρωμών ή άλλες μορφές όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, εγγυήσεις, δάνεια και ίδια κεφάλαια, με την προϋπόθεση ότι δεν δύναται σε συνολική ονομαστική αξία να υπερβαίνει το συνολικό ανώτατο όριο των 800.000 ευρώ. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης.

Υπογραμμίζεται πως δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης χρηματοδότησης οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι εξωχώριες εταιρείες, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και επιχειρήσεις που εξομοιώνονται με αυτές.

Κάθε επιχείρηση (ΑΦΜ) έχει δικαίωμα υποβολής μιας και μόνο πρότασης χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα». Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν υποβληθεί περισσότερες από μία (1) αιτήσεις χρηματοδότησης απορρίπτονται όλες οι αιτήσεις.

ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες ωφελούμενων: α) εμπόριο και υπηρεσίες, β) μεταποίηση και γ) εστίαση και τουρισμός. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης χωρίζεται σύμφωνα με τις οριζόμενες κατηγορίες δικαιούχων και στο Παράρτημα Ι της παρούσας ως εξής:

  • Δικαιούχοι κατηγορίας Α: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Β: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Γ: 40% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης

Εφόσον για μία κατηγορία δικαιούχων δεν εξαντληθεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός, το υπόλοιπο θα κατανεμηθεί αναλογικά στις υπόλοιπες κατηγορίες δικαιούχων.

Το ύψος της επιχορήγησης που θα καταβληθεί, ισούται με το 50% των εξόδων της επιχείρησης κατά το έτος 2019, με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000 ευρώ και μέγιστο τα 50.000 ευρώ.

Σημειώνεται πως το καταβληθέν κεφάλαιο κίνησης θα πρέπει να έχει αναλωθεί εντός του 2021. Τούτο θα αποδεικνύεται από το έντυπο Ε3 του έτους 2021 στο οποίο θα πρέπει να έχουν δηλωθεί στα αντίστοιχα πεδία, βάσει των οποίων έγινε ο υπολογισμός του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης, ποσά τα οποία αθροιστικά δεν θα υπολείπονται του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο που θα διενεργηθεί το 2022 και αφού έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις των επιχειρήσεων, διαπιστωθεί το αντίθετο,  η διαφορά μεταξύ καταβληθέντος ποσού και αθροίσματος δηλωθέντων ποσών, θα αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό. Ωστόσο το συνολικό αίτημα ελέγχου υποβάλλεται κατ’ επιλογή των δικαιούχων στο διάστημα από 01/01/2021 έως 31/03/2021.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, είναι τα εξής:

  • Έντυπο υποβολής. (Αρκεί μόνο η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο ΠΣΚΕ. ΠΡΟΣΟΧΗ θα πρέπει να έχει γίνει οριστικοποίηση)
  • Εκτύπωση Προσωποποιημένης Πληροφόρησης από το TaxisNet (μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr) στην οποία θα εμφανίζεται η Ημερομηνία Έναρξης, οι Δραστηριότητες της Επιχείρησης (ΚΑΔ) καθώς και τα Αναλυτικά Στοιχεία Εγκαταστάσεων Εσωτερικού για έδρα/υποκαταστήματα εντός ΠΔΕ (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημ/νία δημοσίευσης της πρόσκλησης).
  • Υπεύθυνη Δήλωση ΜΜΕ
  • Υπεύθυνες δηλώσεις Ν. 1599/86 σύμφωνα με τα υποδείγματα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V της Αναλυτικής Πρόσκλησης.
  • 1. Πιστοποιητικό περί μη κήρυξης σε πτώχευση ή περί μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση ή σε εξυγίανση ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής διαδικασίας ικανοποίησης των πιστωτών
  1. Πιστοποιητικό περί μη κατάθεσης αίτησης για κήρυξη σε πτώχευση, ή θέση σε αναγκαστική διαχείριση, ή θέση σε εξυγίανση ή σε παύση πληρωμών ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής ικανοποίησης των πιστωτών.

Η χορήγηση των ανωτέρω εγγράφων μπορεί να γίνεται, κατά περίπτωση, είτε από το Γ.Ε.ΜΗ. είτε από τα κατά τόπον αρμόδια πρωτοδικεία.

  • Συγκεντρωτική Κατάσταση Μισθοδοσίας έτους, σφραγισμένη και υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο ή/και τον λογιστή της επιχείρησης, στην οποία θα αποτυπώνεται αναλυτικά ο κάθε εργαζόμενος με τον αριθμό των ημερών που απασχολήθηκε για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019) .
  • Οικονομικά στοιχεία – Έντυπο Ε3με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή) για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019 που προηγείται του έτους υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
  • Περιοδική Δήλωση Φ.Π.Α.(τόσο του 2019, όσο και του 2020και συγκεκριμένα τα αναγραφόμενα στο πεδίο 312)

Α. Επιχειρήσεις με τήρηση απλογραφικών βιβλίων: Το έντυπο της δήλωσης για το τρίμηνο Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Β. Επιχειρήσεις με τήρηση διπλογραφικών βιβλίων: Τα έντυπα των δηλώσεων για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Για επιχειρήσεις οι οποίες δεν υποβάλλουν δηλώσεις ΦΠΑ (απαλλάσσονται), ο κύκλος εργασιών του τριμήνου Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου (τόσο του 2019, όσο και του 2020) θα δηλώνεται σε Υπ. Δήλωση.

  • Φορολογική Ενημερότητα ή Βεβαίωση Οφειλών της επιχείρησης από την οποία να προκύπτει ότι δεν είναι υπόχρεη σε ανάκτηση παράνομης κρατικής ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής

ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην διεύθυνση www.ependyseis.gr με την ένδειξη: «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα».

Η Προδημοσίευση και η Πρόσκληση του Προγράμματος (με το σύνολο των εγγράφων που την συνοδεύουν), έχουν αναρτηθεί στις ιστοσελίδες της ΕΥΔΕΠ Δυτικής Ελλάδας www.dytikiellada.gr, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας www.pde.gov.gr/ependyseis,της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων www.diaxeiristiki.grκαι του ΕΣΠΑ www.espa.gr.

Περισσότερες πληροφορίες από τη Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων (Μαιζώνος 122 & Γούναρη 26222 Πάτρα,  Τηλέφωνο: 2610622711), E-mail επικοινωνίας: efd@diaxeiristiki.gr

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Μάσκες προστασίας και μάσκες υποκρισίας

Published

on

By

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τρολάρουν τις γιγάντιες για τα παιδικά και εφηβικά πρόσωπα μάσκες που διανεμήθηκαν στα σχολεία με το πρώτο κουδούνι. Η ελληνική κοινωνία γελά για άλλη μια φορά με ένα ακόμα φιάσκο.

Το ελληνικό κράτος πήρε την πρωτοβουλία να  μοιραστούν δωρεάν στα σχολεία μάσκες για τα παιδιά για προστασία από τον ιό. Αποδείχτηκε όμως για άλλη μια φορά ότι οι πολίτες δεν κινδυνεύουν μόνο από τον κορωνοϊό  αλλά και από τη διαχρονική ασθένεια που μαστίζει το ελληνικό δημόσιο από την εποχή της συγκρότησής του.

Ο δημόσιος τομέας της χώρας μας πάσχει κυρίως λόγω της κακοδιοίκησης. Η κακοδιοίκηση οφείλεται  στην μη εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος από κάποιους δημοσίους υπαλλήλους. Τι φταίει;  Μακροχρόνια αδιαφορία,    ευθυνοφοβία, λανθασμένη επιλογή με πολιτικά και όχι   αξιοκρατικά κριτήρια ατόμων σε θέση ευθύνης, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της θέσεως τους.

Τα φαινόμενα αυτά είναι καθημερινά και διαχρονικά, κάποια καταγγέλλονται δημόσια χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν κανένα, επειδή έχουμε αποδεχτεί όλοι ως θεμιτή και δεδομένη τη λειτουργία του πελατειακού κράτους.

Η πρακτική αυτή όμως έχει πολύ επιβλαβείς επιπτώσεις. Καθιστά το κράτος αναποτελεσματικό σε κατεπείγουσες καταστάσεις,  μειώνει το κύρος του ως αξιόπιστου θεσμού και προκαλεί επιπλέον δαπάνες στη σημερινή  δύσκολη εποχή.

Οι εκπρόσωποι της πολιτείας από την εμφάνιση της πανδημίας ζητούν από τον πολίτη να επιδείξει ευθύνη. Ατομική ευθύνη. Η απαίτηση αυτή ωστόσο είναι μονόπλευρη.      Την ίδια ευθύνη δεν φαίνεται να αναλαμβάνουν οι δημόσιοι λειτουργοί.

Με μια ανακοίνωση η Γ.Γ. Δημόσιας Υγείας   επιρρίπτει τις ευθύνες για την αστοχία στο ότι οι αρμόδιες επιτροπές, που σημαίνει διάχυση ευθύνης, συνέστησαν τις διαστάσεις για τις μάσκες των μαθητών και  εκπαιδευτικών.

Οι διαστάσεις αυτές είναι σύμφωνες  με τις διεθνείς προδιαγραφές, πλην όμως αφορούσαν το μέγεθος του   υφάσματος πριν από τη  συρραφή  και όχι το τελικό   μέγεθος των δύο τύπων μασκών. Η διατύπωση της    συγκεκριμένης διάκρισης μεταξύ αρχικής  και τελικής  διάστασης δεν ήταν σαφής με αποτέλεσμα να έχει μέγεθος  μεγαλύτερο του ενδεδειγμένου. Με την ανακοίνωση αυτή  το Δημόσιο ομολογεί την ευθύνη  του, που συνίσταται ότι δεν έδωσε στον κατασκευαστή των  μασκών σαφείς οδηγίες.

Μήπως λοιπόν αντί τις οδηγίες να τις δίνουν οι επιτροπές, που ενδεχομένως ο αρμόδιος υπάλληλος  να μην γνώριζε αρκετά αγγλικά, ώστε να διαβάσει σωστά τις διεθνείς προδιαγραφές, θα ήταν καλύτερα να προσλάβουν μία μοδίστρα, που με το μάτι θα έβλεπε τη διαφορά αμέσως;

Η ανακοίνωση επέρριψε ευθύνες και φαίνεται πως τελείωσε τη «δύσκολη» αποστολή της. Δεν μας είπε όμως κανείς αν διατάχθηκε έρευνα για τη διαπίστωση τυχόν ευθυνών και εάν το δημόσιο υπέστη ζημία από την προμήθεια των ακατάλληλων μασκών.

Βέβαια ακόμα κι αν αυτό έγινε ή θα γίνει, το αποτέλεσμα δεν θα γίνει γνωστό, γιατί η υπόθεση θα έχει ξεχαστεί.

Οι πολίτες για άλλη μια φορά βιώνουν μια παρωδία.    Την παρωδία της μάσκας. Μήπως κάποια στιγμή θα πρέπει επιτέλους να πέσουν οι μάσκες και να αντικρίσουμε την πραγματικότητα κατάματα;

Εμβόλιο για τον κορωνοϊό θα βρεθεί και μάλλον σύντομα, θεραπεία για τη λειτουργία του κράτους μας δεν   φαίνεται να εφευρίσκεται.

Ανίατη η ασθένεια του.

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΠΟΥ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥΝ όπως αυτοί που αγαπάς! – Νέα ενημερωτική καμπάνια της ΓΓΠΠ

Published

on

By

Το σποτ της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εξοικείωση των παιδιών με τη μάσκα, έχει τίτλο: “Οι μάσκες που χαμογελούν, όπως αυτοί που αγαπάς”.

Στη νέα αυτή καμπάνια, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα παιδιά φορούν τις μάσκες τους για να προστατεύσουν τους ανθρώπους που αγαπούν και οι μάσκες κάνουν τα μαγικά τους! Γιατί οι αγαπημένοι μας καταλαβαίνουν ότι νοιαζόμαστε για αυτούς. Και μέσα από τις δικές μας μάσκες, μας χαμογελούν.

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

www.musitsa.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ