Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας – Η μαγεία της γλώσσας μας

Published

on

Η 9η Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού) καθιερώθηκε τον Απρίλιο του 2017 με κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Με αφορμή αυτήν την ημέρα, όλη η εξερχόμενη αλληλογραφία του ΥΠΕΞ προς τις πρεσβείες και διεθνείς οργανισμούς θα είναι στα Ελληνικά κατά την περίοδο 9-15 Φεβρουαρίου.

Μάλιστα, λέξεις με ελληνική προέλευση προφέρουν πολίτες διαφόρων χωρών του κόσμου με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.

Με αυτή την αφορμή κι’ εμείς παραθέτουμε ένα εξαιρετικό άρθρο για την Ελληνική γλώσσα.

 

Η σοφία και η κυριολεξία της ελληνικής γλώσσας

Η σοφία

Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (τη λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα.

Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud: και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.

Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πει «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.»

Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρα = γη + έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι.

Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή = φωνή + θέω = τρέχω.

Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό       (α + στήρ από το ίστημι που σημαίνει στέκομαι).

Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποία εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη.

Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι, συρρικνώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος ως συναίσθημα, σιγά σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» -ελαττώνει σαν ανθρώπους- και μας φθίνει ως και την υγεία μας. Και φυσικά όταν θέλουμε να χαρακτηρίσουμε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να μην τελειώνει πώς το λέμε; Μα φυσικά «άφθονο».

Έχουμε την λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έρθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι ένα φρούτο ούτε άγουρο ούτε σαπισμένο, και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της.

Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή δεν μπορούμε να το απολαύσουμε. Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά.

Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις τη δυνατότητα να πας όπου αγαπάς. Πόσο ενδιαφέρουσα ερμηνεία…

Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση(=γιατρειά).

Άρα για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και ιατρευόμαστε. Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με τη σωματική μας υγεία. Παρένθεση: και μια και το έφερε η «κουβέντα», η Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και τη λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο…

Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη λατινική λέξη για το άγαλμα (που άλλο από λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε σαν λέξη, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο.

Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.

Μια και αναφέραμε τα Λατινικά; ας κάνουμε άλλη μια σύγκριση. Ο «άνθρωπος στα Ελληνικά ετυμολογείται και ως το ον που κοιτάζει προς τα πάνω (άνω + θρώσκω).

Πόσο σημαντική και συναρπαστική ετυμολογία που μπορεί να αποτελέσει βάση ατελείωτων φιλοσοφικών συζητήσεων. Αντίθετα στα Λατινικά ο άνθρωπος είναι «Homo» που ετυμολογείται από το χώμα. Το ον που κοιτάζει ψηλά στον ουρανό λοιπόν για τους Έλληνες, σκέτο χώμα για τους Λατίνους…

Υπάρχουν και άλλα παρόμοια παραδείγματα που θα μπορούσαν να αναφερθούν εδώ. Είναι λογικό ότι μια γλώσσα που βασίστηκε στην Ελληνική αντιγράφοντάς την, εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να έχει τα ίδια υψηλά νοήματα.

Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με τη σκέψη του ανθρώπου. Όπως λέει και ο Τζορτ Όργουελ στο αθάνατο έργο του «1984», απλή γλώσσα σημαίνει και απλή σκέψη. Εκεί το καθεστώς προσπαθούσε να περιορίσει τη γλώσσα για να περιορίσει τη σκέψη των ανθρώπων; καταργώντας συνεχώς λέξεις. «Η γλώσσα και οι κανόνες αυτής αναπτύσσουν την κρίση» έγραφε ο Μιχάι Εμινέσκου: εθνικός ποιητής των Ρουμάνων.

Μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πνευματικά πολιτισμού. Το να μιλάς σωστά σημαίνει να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.

Η κυριολεξία

Στην Ελληνική γλώσσα ουσιαστικά δεν υπάρχουν συνώνυμα, καθώς όλες οι λέξεις έχουν λεπτές εννοιολογικές διαφορές μεταξύ τους.

Για παράδειγμα η λέξη «λωποδύτης» χρησιμοποιείται για αυτόν που βυθίζει το χέρι του στο ρούχο (=λωπή) μας και μας κλέβει, κρυφά δηλαδή, ενώ ο «ληστής» είναι αυτός που μας κλέβει φανερά, μπροστά στα μάτια μας. Επίσης το «άγειν» και το «φέρειν» έχουν την ίδια έννοια. Όμως το πρώτο χρησιμοποιείται για έμψυχα όντα, ενώ το δεύτερο για τα άψυχα.

Στα Ελληνικά έχουμε τις λέξεις «κεράννυμι», «μίγνυμι» και «φύρω» που όλες έχουν το νόημα του «ανακατεύω». Όταν ανακατεύουμε δύο στερεά ή δύο υγρά μεταξύ τους αλλά χωρίς να συνεπάγεται νέα ένωση (π.χ. λάδι με νερό), τότε χρησιμοποιούμε την λέξη «μειγνύω» ενώ όταν ανακατεύουμε υγρό με στερεό τότε λέμε «φύρω». Εξ’ού και η λέξη «αιμόφυρτος» που όλοι γνωρίζουμε αλλά δεν συνειδητοποιούμε τι σημαίνει.

Όταν οι Αρχαίοι Έλληνες πληγωνόντουσαν στην μάχη, έτρεχε τότε το αίμα και ανακατευόταν με την σκόνη και το χώμα. Το κεράννυμι σημαίνει ανακατεύω δύο υγρά και φτιάχνω ένα νέο, όπως για παράδειγμα ο οίνος και το νερό. Εξ:ού και ο «άκρατος» (δηλαδή καθαρός) οίνος που λέγαν οι Αρχαίοι όταν δεν ήταν ανακατεμένος (κεκραμμένος) με νερό.

Τέλος η λέξη «παντρεμένος» έχει διαφορετικό νόημα από την λέξη «νυμφευμένος», διαφορά που περιγράφουν οι ίδιες οι λέξεις για όποιον τους δώσει λίγη σημασία.

Η λέξη παντρεμένος προέρχεται από το ρήμα υπανδρεύομαι και σημαίνει τίθεμαι υπό την εξουσία του ανδρός ενώ ο άνδρας νυμφεύεται, δηλαδή παίρνει νύφη.

Γνωρίζοντας τέτοιου είδους λεπτές εννοιολογικές διαφορές, είναι πραγματικά πολύ αστεία μερικά από τα πράγματα που ακούμε στην καθημερινή – συχνά λαθεμένη – ομιλία (π.χ. «ο Χ παντρεύτηκε»),

Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα: θαλπωρή και φιλότιμο. Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει την ζωή από τον βίο; την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.

Πηγές:

«Έλλην Λόγος- Πώς η Ελληνική γονιμοποίησε τον παγκόσμιο λόγο» της Α. Τζιροπούλου -Ευσταθίου

«Ο εν τη λέξει λόγος» της Α. Τζιροπούλου – Ευσταθίου

«Ελληνική Αγωγή – Μαθήματα αρχαίας Ελληνικής γλώσσας» της Α. Τζιροπούλου – Ευσταθίου

Πηγή: dinfo

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ημερίδα για τις Ενεργειακές Κοινότητες από Εμπορικό Σύλλογο – Ομοσπονδία

Published

on

By

Ημερίδα-εμπορικός-σύλλογος-Ναυπάκτου-Ομοσπονδία

Επενδυτικές Ευκαιρίες σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας!!!

Ο Εμπορικός Σύλλογος Ναυπάκτου και η Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών Ναυπακτίας και Δωρίδος  διοργανώνουν ενημερωτική ημερίδα για τις Επενδυτικές Ευκαιρίες, που δίνει σε επιχειρηματίες και ιδιώτες, ο νόμος για τις Ενεργειακές Κοινότητες…

Έως τώρα τα οφέλη από τις επενδύσεις σε Ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας (ΑΕΠ) τα είχαν μόνο εταιρείες με μεγάλα διαθέσιμα κεφάλαια.

Ο νέος νόμος για τις Ενεργειακές Κοινότητες δίνει τα εξής πλεονεκτήματα:

  • οι Ενεργειακές Κοινότητες είναι ένα είδος τοπικού συνεταιρισμού που επιτρέπει σε ανθρώπους να επενδύσουν ακόμη και μικρό κεφάλαιο στις Α.Π.Ε.
  • οι μέτοχοι των ενεργειακών κοινοτήτων δεν αποκτούν την ιδιότητα του επαγγελματία καθώς τα έσοδα δεν θεωρούνται έσοδα από ελεύθερο επάγγελμα. Επομένως στις ενεργειακές κοινότητες μπορεί να συμμετέχουν οι πάντες, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιωτικοί Υπάλληλοι, Δημόσιοι Υπάλληλοι ακόμη και συνταξιούχοι. Επίσης δεν χρειάζεται να ασφαλιστούν στον ΕΦΚΑ.
  • η τιμή αγοράς του παραγόμενου ρεύματος από τις Ενεργειακές Κοινότητες είναι 10% ακριβότερη σε σχέση με τις άλλες εταιρείες παραγωγής ρεύματος.

Καλούμε όσους ενδιαφέρονται να έρθουν στην ημερίδα για να συζητήσουμε την προοπτική ίδρυσης και επένδυσης σε ενεργειακές κοινότητες στη Ναύπακτο.

Η Ημερίδα θα γίνει την Τετάρτη 11 Μαρτίου στις 7μμ, στο κτήριο Ναυπακτία, στο Λιμάνι της Ναυπάκτου.

Εκ του ΔΣ του

Εμπορικού Συλλόγου Ναυπάκτου

Ο Πρόεδρος

Αποστόλης Παπαϊωάννου

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ομοσπονδία: Υποβιβάστηκε ο θεσμός του Συμπαραστάτη από την Δημοτική αρχή

Published

on

By

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ομοσπονδία με αφορμή την μη εκλογή από το Δημοτικό συμβούλιο του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Αναφέρει σε αυτή:

 

” Σύμφωνα με το νόμο για την Αυτοδιοίκηση στους Δήμους άνω των 20.000 κατοίκων προβλέπεται η εκλογή από το Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα με αυξημένη πλειοψηφία των 3/5 των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.

Στις δύο προηγούμενες Αρχές, τόσο του κ. Μπουλέ όσο και του κ. Λουκόπουλου, αν και υπήρχαν αρκετές υποψηφιότητες συμπολιτών μας για τον θεσμό αυτό, δεν κατέστη δυνατόν να εκλεγεί κανένας αφού δεν συγκέντρωσαν τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων.

Φθάσαμε στη σημερινή Δημοτική Αρχή της συνεργασίας τεσσάρων παρατάξεων και τη σοβαρή αυτή και υπεύθυνη θέση διεκδίκησε ένας και μοναδικός υποψήφιος, ο κ. Σούζας Ταξιάρχης – Πρόεδρος του Συλλόγου Κρεοπωλών και πρώην Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ναυπακτίας & Δωρίδας.

Όμως, κατά τη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, Δημοτικοί Σύμβουλοι και παρατάξεις, άλλοι ήταν υπέρ της εκλογής, άλλοι δεν εκφράστηκαν καθόλου ή εκφράστηκε ακόμη ότι δεν χρειάζεται Συμπαραστάτης του Δημότη γιατί οι πολίτες έχουν σήμερα τη δυνατότητα να διαλέξουν μία από τις επτά παρατάξεις για να εκφράσουν τα προβλήματά τους. Αποτέλεσμα ήταν για άλλη μια φορά ο Δήμος Ναυπακτίας, αν και είχε τη δυνατότητα εκλογής να μην εκλέξει Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας, με ομόφωνη απόφαση, εκφράζει τη λύπη του γιατί ένας τόσο σοβαρός θεσμός υποβαθμίστηκε από τη Δημοτική Αρχή αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι, όπως δεν ήθελαν τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας στα ΔΣ των εταιρειών του Δήμου, όπως δεν μας προσκάλεσαν να εκφράσουμε τη γνώμη μας στις συσκέψεις για την Ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης και τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου, όπως δεν συμμετείχαμε στην επίσκεψη στο ΤΑΥΠΕΔ για τους εργοταξιακούς χώρους του Αντιρρίου, έτσι και τώρα δε θέλουν Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης και μάλιστα προερχόμενο από την πάντα διεκδικητική Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ναυπακτίας και Δωρίδας.”

Για το ΔΣ

 Ο Πρόεδρος                                     Ο Γραμματέας

Δαβανέλλος Θεμιστοκλής             Μπακατσιάς Βασίλειος

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σχεδιασμός και υλοποίηση δημοτικών έργων

Published

on

By

Ανάπλαση-Ναύπακτος-2020

Σε δύο πρόσφατες ανακοινώσεις, μία του δημάρχου και μία της Ενωτικής Πρωτοβουλίας, αναδείχθηκε το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στη χώρα μας σχετικά με τον τρόπο που προγραμματίζονται και υλοποιούνται τα δημόσια έργα στα οποία περιλαμβάνουμε και τα έργα που κάνει ο δήμος μας.

Με αφορμή την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης και ιδιαίτερα του πυρήνα της που είναι το λιμάνι και     ο περίγυρός του, ο δήμαρχος δήλωσε ότι η μελέτη, που σε λίγες μέρες θα αρχίσει η υλοποίησή της, δεν περιλαμβάνει την αντιμετώπιση των σπηλαιώσεων που υπάρχουν και δημιουργούν κίνδυνο καθίζησης στο πιο νευραλγικό      σημείο της πόλης.

Επίσης δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα των λυμάτων αφού δεν προβλέπεται η αλλαγή του  υπάρχοντος  αγωγού που είναι παντοροϊκός (μαζί με τα πηγαία και τα όμβρια νερά συγκεντρώνει και τα λύματα) και όταν υπάρχει υπερχείλιση τα λύματα θα συνεχίσουν να χύνονται στη θάλασσα. Ένα τρίτο σημείο που ανέφερε ως παράλειψη ο δήμαρχος είναι η μη πρόβλεψη για την υπογειοποίηση των κάδων στο λιμάνι που αποτελεί τη βιτρίνα της πόλης μας.

Κατά το δήμαρχο οι προαναφερόμενες παραλείψεις θα έχουν ως αποτέλεσμα την εκ νέου ταλαιπωρία της πόλης και των δημοτών στο μέλλον.

Η αντίδραση της Ενωτικής Πρωτοβουλίας του κ. Λουκόπουλου δεν άργησε να έλθει συνοδευόμενη από ψημένη  συναγρίδα σερβιρισμένη στο πιάτο έτοιμη να φαγωθεί  υποτίθεται από τη σημερινή δημοτική αρχή, η οποία όμως πρέπει να βγάλει τις αγάνες.  Δεν το κάνει όμως και διαμαρτύρεται γιατί  ήθελε τη συναγρίδα έτοιμη για μάσημα.

Πέρα από τη χιουμοριστική πλευρά της ανακοίνωσης της Ενωτικής Πρωτοβουλίας ας δούμε την ουσία του θέματος.

Κατά τη γνώμη μας το έργο της ανάπλασης είναι ένα    ενιαίο έργο του δήμου σε ένα κομβικό σημείο για τη λειτουργία της πόλης. Η υλοποίηση αυτού του έργου δεν  είναι μια απλή υπόθεση. Είμαστε υποχρεωμένοι όλοι,  πολίτες και επαγγελματίες να αποδεχθούμε την ταλαιπωρία από τις αλλαγές στην κυκλοφορία, το σκάψιμο, τη σκόνη, τη λάσπη κ.λ.π, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο σε δύο τουλάχιστον χρόνια.  Το ότι θα χρειασθεί να ξανασκάψουμε την πόλη μετά την ολοκλήρωση του έργου, για να διαχωρίσουμε τα λύματα από τα όμβρια νερά, θα το οφείλουμε στον κακό σχεδιασμό και τις σκοπιμότητες που υπηρετεί η συγκεκριμένη παράλειψη.

Ο διαχωρισμός των λυμάτων από τα όμβρια έπρεπε να είναι τμήμα του ίδιου έργου και να υλοποιηθεί από τον ίδιο εργολάβο για να υπάρχει προσωποποιημένη και      η ευθύνη της σωστής λειτουργίας του έργου συνολικά.

Είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να δουλέψουν δύο εργολάβοι στο ίδιο έργο την ίδια περίοδο χωρίς να     υπάρξουν προβλήματα.  Αν το έργο μπορεί θα γίνει από τη ΔΕΥΑΝ θα έπρεπε να έχει έγκαιρα σχεδιασθεί και  να έχουν δεσμευθεί και τα αντίστοιχα χρήματα που θα χρειασθούν. Αυτό λέει η κοινή λογική αλλά και η εμπειρία που υπάρχει στις υπηρεσίες του δήμου από την ανάπλαση που έγινε την περίοδο 2011-14 στο ανατολικό τμήμα της πόλης.

Γιατί δεν ακολουθήθηκε η ίδια λογική; Αν ο λόγος  που δεν ακολουθήθηκε η ίδια λογική είναι τα χρήματα θα μπορούσαμε να κάνουμε μικρότερο έργο, αλλά ολοκληρωμένο.

Αν αυτή τη λογική επιβάλλουν οι πολιτικές σκοπιμότητες και  οι εκλογικές αναμετρήσεις  συνιστά πισωγύρισμα της κοινωνίας σε πρακτικές που τις πληρώνει πολύ      ακριβά και τις οποίες πρέπει δια παντός να απορρίψει.

Το ράβε ξήλωνε τόσο τα δημόσια όσο και τα δημοτικά έργα πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Δεν τιμά τη χώρα μας ούτε το στελεχικό της δυναμικό. Είναι θέμα βαθύτατα πολιτικό και σ’ αυτό  τον πρώτο λόγο πρέπει να έχουν   οι πολίτες.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ