Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές: Για πρώτη φορά συντελεστές μαθημάτων από τα ίδια τα ΑΕΙ

Published

on

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας οι συντελεστές βαρύτητας ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου.

Συνεπώς, όπως αναφέρει το υπουργείο, «τα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος», καθορίζοντας τον συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτά.  Ο τρόπος υπολογισμού μορίων των συμμετεχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής, καθώς και τα κριτήρια ισοβαθμίας καθορίζονται με νέα απόφαση της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.

Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.

Δεδομένου του γεγονότος, ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων, διευκρινίζει το υπουργείο.

Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:

Υποψήφιος για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε τη βαθμολογία Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 17, Αρχαία Ελληνικά 18,6, Ιστορία 20 και Λατινικά 20

– Νομική Θεσ/νίκης-ΑΠΘ: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 30%, Αρχαία Ελληνικά 30%, Ιστορία 20% και Λατινικά 20%

– Νομική Κομοτηνής-ΔΠΘ: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%, Αρχαία Ελληνικά 25%, Ιστορία 25% και Λατινικά 25%

Υποψήφιος για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε τη βαθμολογία Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 15, Φυσική 18, Χημεία 19, Μαθηματικά 18, Ελεύθερο Σχέδιο 17 και Γραμμικό Σχέδιο 16

συγκεντρώνει για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας (Ε.Μ.Π.) 20.800 μόρια, ενώ για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πάτρας (Παν. Πατρών) 20.580 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:

– Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας-ΕΜΠ: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%, Φυσική 25%, Χημεία 25%, Μαθηματικά 25%, Ελεύθερο Σχέδιο 10% και Γραμμικό Σχέδιο 10%

Υποψήφιος για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε τη βαθμολογία Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 14,7, Φυσική 19,2, Χημεία 19, Βιολογία 20

συγκεντρώνει για την Ιατρική Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) 18.225 μόρια, ενώ για την Ιατρική Πάτρας (Παν. Πατρών) 18.490 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:

– Ιατρική Αθήνας-ΕΚΠΑ: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%, Φυσική 25%, Χημεία 25%, Βιολογία 25%

– Ιατρική Πάτρας-Παν. Πατρών: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 20%, Φυσική 25%, Χημεία 25%, Βιολογία 30%

Υποψήφιος για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε τη βαθμολογία Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 14, Μαθηματικά 18,4, Πληροφορική 18,8 και Οικονομία 19,2

– Οικονομικών Επιστημών Θεσ/νίκης -Α.Π.Θ.: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 30%, Μαθηματικά 30%, Πληροφορική 20% και Οικονομία 20%

– Οικονομικής Επιστήμης-Παν. Πειραιά: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 20%, Μαθηματικά 30%, Πληροφορική 20% και Οικονομία 30%

Β. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΒΑΘΜΙΑΣ

Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις Σχολές ή τα Τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.

Με την απόφαση υπουργού ορίζονται «λεπτομερώς τα κριτήρια βάσει των οποίων εισάγονται οι υποψήφιοι σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου σε Σχολή ή Τμήμα». Αν μετά την εξάντληση όλων των κριτηρίων εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες, πλην εξαιρέσεων που περιγράφονται αναλυτικά στην παραπάνω απόφαση.

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το ΕΚΝΔ συμμετέχει στην  24ωρη Γενική Απεργία της 17ης Απριλίου

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή του για την 24ωρη Γενική Απεργία της  Τετάρτης 17ης Απριλίου,  το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ναυπακτίας και Δωρίδας αναφέρει: 

“Την ώρα που η ακρίβεια έχει γίνει θηλιά στο λαιμό των εργαζομένων, με τον πληθωρισμό να έχει εξαντλήσει τα εισοδήματά τους και την αγοραστική τους δύναμη να βρίσκεται στα τάρταρα, την ώρα που η ΓΣΕΕ έχει τεκμηριωμένα καταθέσει πρόταση για αύξηση στο 60% του διάμεσου μισθού που είναι το κατώφλι της φτώχειας συν την αύξηση της παραγωγικότητας και τον εκτιμώμενο πληθωρισμό, την ώρα που η Ελλάδα είναι πρώτη στη συμμετοχή των επιχειρηματικών κερδών στο εθνικό εισόδημα αλλά προτελευταία στους μισθούς των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, η Κυβέρνηση ανακοινώνει κατώτατο μισθό αναντίστοιχο των αναγκών των εργαζομένων.

Αυξήσεις που σε καμία περίπτωση δε διασφαλίζουν συνθήκες στις οποίες ένας εργαζόμενος που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, δε θα βρίσκεται κάτω από το κατώφλι της φτώχειας και θα έχει ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο.

Εμείς δε ζητάμε ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό, ζητάμε αυξήσεις από τους εργοδότες μας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Ζητάμε πίσω τα εργαλεία συλλογικής διαπραγμάτευσης μέσω της επαναφοράς του θεσμικού πλαισίου των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Απαιτούμε μείωση των διοδίων της Γέφυρας Ρίου –Αντιρρίου.

Το ΕΚΝΔ   έχει λάβει απόφαση και συμμετέχει στην  24ωρη Γενική Απεργία για τις 17 Απριλίου.

Οι εργαζόμενοι και αυτό το μήνυμα είναι σαφές, δε μπορούν να πορευθούν με μισθούς στα τάρταρα και με την ακρίβεια στα ύψη.

ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ   17   ΑΠΡΙΛΗ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΩΡΑ 9:30″

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Black Out» από την θεατρική ομάδα του 1ου Γενικού Λυκείου Ναυπάκτου

Published

on

By

Η αστυνομική κωμωδία «Black Out» του Jack Sharkey, που παρουσιάζει η θεατρική ομάδα του 1ου Γενικού Λυκείου Ναυπάκτου ξεκινά με την προετοιμασία ενός δείπνου στην έπαυλη των Γουίκενχαμ στις Βερμούδες. Ένας αστυνομικός επιθεωρητής και η βοηθός του φτάνουν στο αρχοντικό πριν από τους καλεσμένους καθώς έχουν λάβει ένα μυστηριώδες σημείωμα που ανακοινώνει έναν φόνο που πρόκειται να γίνει στην έπαυλη εκείνο το βράδυ. Κι εκεί που έχουν μαζευτεί όλοι οι καλεσμένοι, ξεσπά μια καταιγίδα. Ξαφνικά σβήνουν τα φώτα και τότε…

Ένας πυροβολισμός.
Ένα ματωμένο στιλέτο.
Ένα σημείωμα γραμμένο με αίμα.
Ένα δηλητηριασμένο ποτό.
Φόνος στις Βερμούδες.
Ποιός έγραψε το μυστηριώδες σημείωμα που έχει ο επιθεωρητής;
Τι γυρεύει μια άγνωστη στο σπίτι των Γουίκενχαμ;
Τι μυστικά κρύβουν οι οικοδεσπότες αλλά και οι καλεσμένοι τους;

Η αστυνομία προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι και να ανακαλύψει τον ή τους ένοχους. Μια κωμωδία με γρήγορο ρυθμό, ευτράπελες σκηνές, κωμικές ανατροπές,  που κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή από την αρχή μέχρι το τέλος. Ταυτόχρονα, προβάλλει ένα κοινωνικό μήνυμα κατά της ανθρώπινης απληστίας και της υποκρισίας που καταλύει τις ανθρώπινες σχέσεις στην εποχή μας …

Σάββατο 20 Απριλίου 2024 και ώρα 20:00 στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα Ναυπάκτου θα διαλευκανθεί η υπόθεση.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δράσεις για την Ανακύκλωση και το Νερό, στο ΔΣ Γαλατά Ναυπακτίας

Published

on

By

Ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα  των Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Γαλατά Ναυπακτίας και του Συλλόγου Γυναικών Γαλατά η «Αρμονία» και σε συνεργασία μαζί τους, η Μη Κερδοσκοπική Περιβαλλοντική Οργάνωση «Πράσινο+Μπλε»  πρόκειται να υλοποιήσει περιβαλλοντικές δράσεις ενημέρωσης για την Ανακύκλωση και το Νερό, για τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Γαλατά και τους γονείς τους.

Η δράση θα υλοποιηθεί στον περίβολο χώρο του ΔΣ Γαλατά το Σάββατο 13 Απριλίου από τις 10.00 έως τις 13.00 και θα περιέχει δύο διαδραστικά παιχνίδια, υπενθυμίζοντας στους μικρούς μαθητές και γονείς τις αξίες της ανακύκλωσης καθώς και τη σημασία της εξοικονόμησης του νερού.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ