Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Περαστικά μας

Published

on

εβδομαδιαία-ηλεκτρονικλή-συνδρομητική-εφημερίδα

Κοιτάζοντας προς το πρόσφατο παρελθόν με αυτοκριτική ματιά διαπιστώνουμε ότι ως κοινωνία πορευόμαστε με κριτήριο τον εύκολο δρόμο που μας εξασφαλίζει τον άκρατο καταναλωτισμό, αδιαφορώντας για βασικές  παραμέτρους τις συλλογικής μας υπόστασης. Βασικές έννοιες πάνω στις οποίες στηρίχθηκε και πορεύθηκε το έθνος των Ελλήνων στη μακραίωνη πορεία του μεθοδικά ευτελίζονται.

Οι δάσκαλοι όλο και λιγότερο διδάσκουν και όλο και λιγότερο εισακούονται. Τον εκπαιδευτικό ρόλο τον αναθέσαμε ως κοινωνία στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι σύγχρονοι εκπαιδευτές και διαμορφωτές της κοινής γνώμης προωθούν την εικόνα και έντεχνα καλλιεργούν την αποστροφή στο βιβλίο. Η κριτική θεώρηση όσων συμβαίνουν γύρο μας  εγκατέλειψε.              Η διαλεκτική της οποίας αυτοανακηρυσσόμαστε ως αποκλειστικοί κληρονόμοι είναι άγνωστη έννοια. Μιλάμε χωρίς να ακούμε το συνομιλητή μας. Ως κοινωνία κινούμαστε πάνω στο κύμα και όπου μας βγάλει.

Η σημερινή  κατάσταση δεν προέκυψε ξαφνικά. Άρχισε να διαμορφώνεται από τη μεταπολίτευση και μετά με τρόπο έντεχνο και συστηματικό. Βασική ευθύνη σ’ αυτό έχουν τα κόμματα εξουσίας και η πνευματική ηγεσία της χώρας.  Τα κόμματα στην προσπάθειά τους να αναρριχηθούν στην εξουσία μπήκαν στη λογική των εκπτώσεων. Βασικός στόχος ήταν η εξασφάλιση εκλογικής πελατείας με κάθε μέσο.

Από τον πολιτικό τους λόγο αφαιρέθηκε η έννοια της υποχρέωσης και τονίσθηκε αποκλειστικά η έννοια του δικαιώματος. Όλος ο μηχανισμός του δημοσίου αξιοποιήθηκε με στόχο τη δικαίωση κάθε αδικημένου που είχε εξασφαλίσει τη θέση του στο δημόσιο τομέα μέσα από το πελατειακό σύστημα και τώρα έπρεπε να αναβαθμισθεί. Ο κομματικός ανταγωνισμός έπρεπε να οργανώσει τον δικό του στρατό στηριγμένο σε παροχές χωρίς υποχρεώσεις. Με αυτό τον τρόπο τα κοινωνικά στρώματα του δημόσιου τομέα εξασφάλιζαν την εύκολη νίκη στα κόμματα  που υιοθετούσαν το λαϊκισμό. Τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, ο εκσυγχρονισμός του κράτους, ακόμα και τα εθνικά ζητήματα σκεπάσθηκαν για  να μην χαθεί ούτε μια κρίσιμη     ψήφος.  Ο ορθολογισμός υποχώρησε σε σημείο    εξαφάνισής του από τον  δημόσια λόγο.

Την πρακτική αυτή την είδαμε να εφαρμόζεται πιο καθαρά στην περίοδο της πρόσφατης κρίσης. Τα ίδια κόμματα για να πάρουν την εξουσία χρησιμοποίησαν το λαϊκισμό με συνθήματα που χάιδευαν αυτιά  και έκρυβαν τις πραγματικές τους προθέσεις. Έτσι μέσα σε λίγες ημέρες εφάρμοζαν πολιτικές ριζικά αντίθετες με τις διακηρύξεις τους. Αυτές οι πολιτικές έφεραν την κοινωνία σε πλήρες αδιέξοδο. Από τη μια πίστεψε στις εύκολες λύσεις και από την άλλη ήλθε αντιμέτωπη με την σκληρή πραγματικότητα. Αποτέλεσμα η πλήρης απονεύρωσή της και η πλήρης αδρανοποίησή της.

Σήμερα είμαστε αντιμέτωποι με την πανδημία του     Κορωνοϊού. Ενώ πρέπει να πάρουμε άμεσα μέτρα σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών παλινδρομούμε ανάμεσα στο επιστημονικά σωστό και τις μεσαιωνικές δοξασίες για την αντιμετώπιση του ιού.

Ο λαϊκισμός έχει τόσο πολύ διαποτίσει την κοινωνία που ακόμα η επίσημη πολιτεία διστάζει να πει την     καθαρή αλήθεια. Υποχωρεί και στρογγυλεύει το λόγο της για να μην έλθει σε σύγκρουση με σκοταδιστικές απόψεις που δεν διστάζουν να βάλουν σε κίνδυνο τη ζωή πολλών ανθρώπων αρκεί να διαφυλάξουν τα δικά τους συμφέροντα.

Θεσμικοί φορείς άσχετοι με την ιατρική,  αντί να συνταχθούν με τις οδηγίες των επιστημονικών οργανισμών και των ειδικών θεωρούν ότι βρήκαν πεδίο για να εκμεταλλευθούν την άγνοια κινδύνου, και τις προκαταλήψεις κάποιων πολιτών βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή συνανθρώπων μας. Ο ορθολογισμός και πάλι μπαίνει στο περιθώριο.

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί  το 113ο φύλλο

Published

on

By

Ηλεκτρονική-συνδρομητική-εφημερίδα

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν , ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 113ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr, που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e- mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#   Φτου και… βγαίνω… :

Στο λογικό ερώτημα του κόσμου για το πότε θα λήξει η καραντίνα μπορεί να δοθεί με μια από τις παρακάτω εκδοχές ή το συνδυασμό τους.  Τι πιο ιδανικό από το να έχουμε το εμβόλιο αύριο, ωστόσο αυτό είναι επιστημονικά ανέφικτο. Καθώς απέχουμε τουλάχιστον 6 μήνες, έως 24 ή και περισσότερους, από το να τεθεί σε κυκλοφορία το πρώτο εμβόλιο που θα κριθεί ασφαλές. Έτσι, το να αναγκαζόμαστε…

#   Ανάπλαση και εμμονές :

Μπαράζ ανακοινώσεων, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, είχαμε ολόκληρη την εβδομάδα, με την δημοτική αρχή του Βασίλη Γκίζα να απαντά σε «παραινέσεις» αλλά και σε ερωτήματα που τέθηκαν από την πλευρά της αντιπολίτευσης – μείζονος και ελάσσονος – για θέματα που αφορούσαν το έργο της Ανάπλασης…

#   Πόλεμος ανακοινώσεων για τον ΧΥΤΥ:

Αλλεπάλληλες οι ανακοινώσεις για το έργο του ΧΥΤΥ Ναυπάκτου, με πρώτη την  «Ενωτική πρωτοβουλία», δημοτική παράταξη του Τάκη Λουκόπουλου, να κρούει των κώδωνα του κινδύνου για το έργο της δημιουργίας ΧΥΤΥ και του εργοστάσιου κομποστοποίησης, καθώς ο διαγωνισμός για το έργο απαξιώνεται…

«Μπούσουλας»… για επαγγελματίες:

Με την πανδημία να έχει αλλάξει τα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο και με την αγορά της χώρας μας να βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις, παραθέτουμε έναν  «μπούσουλα» με τα όσα ισχύουν για τους επαγγελματίες ,μετά τις αποφάσεις της κυβέρνησης…

#  Το σοκ του κορωνοϊού και οι ανατροπές…  (Άρθρο):

Είναι βέβαιο  ότι η μετά τον κορωνοϊό εποχή, με την παγκόσμια κοινωνική εμπειρία που θα έχει συσσωρευτεί, θα συμβάλλει στην αναζήτηση αλλαγών στο σημερινό μοντέλο οργάνωσης των κοινωνιών. Ενδεχομένως η συνισταμένη των αλλαγών…

Χώρες δημιουργούν απόθεμα τροφίμων :

Καθώς οι κυβερνήσεις κλιμακώνουν τα μέτρα για να περιφρουρήσουν τις κοινωνίες και τις οικονομίες τους από την επιδημία του κορωνοϊού, πολλαπλασιάζονται αναλόγως και οι κίνδυνοι για την παγκόσμια οικονομία.

Πολλές χώρες έχουν ήδη κλείσει τα σύνορα, αλλά τώρα ορισμένες κυβερνήσεις αρχίζουν…

 

Γίνε συνδρομητής στο Nafsweek:     (ΕΤΗΣΙΑ Συνδρομή 20 ευρώ)

1)    Επικοινωνώντας μαζί μας στο τηλ:  6978 500 005

2)    Μέσα από την ιστοσελίδα μας στο πεδίο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ, όπου υπάρχουν οδηγίες.

3)   Στο e-mail:    info@nafsweek.gr

Ηλεκτρονική-συνδρομητική-εφημερίδα

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Απαγόρευση για κολύμπι στη θάλασσα και ψάρεμα, λόγω κορωνοϊού

Published

on

By

Απαγορεύτηκε και επισήμως το κολύμπι στην θάλασσα λόγω κορωνοϊού, με διευκρινιστική ανακοίνωση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και της ελληνικής ακτοφυλακής.

Αν και οι πολίτες έχουν δικαίωμα για κατ’ εξαίρεση έξοδο από το σπίτι τους για σωματική άθληση, το Λιμενικό διευκρινίζει πως το κολύμπι στην θάλασσα αλλά και η χρήση ιδιωτικών θαλασσίων μέσων (π.χ κανό, wind surf) απαγορεύονται καθώς δεν εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία. Αντίστοιχη απαγόρευση ισχύει και για την υποβρύχια αλιεία (σ.σ ψαροτούφεκο).

Στην ανακοίνωση του Λιμενικού αναφέρεται: 

«Στο πλαίσιο αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, γνωρίζεται ότι δραστηριότητες όπως λήψη θαλάσσιου λουτρού (κολύμπι), χρήση ιδιωτικών θαλασσίων μέσων αναψυχής και υποβρύχια αλιεία, δεν εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου-πρώτου της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α.) με αριθμό Δ1α/Γ.Π οικ 20036/22-3-2020 (Β΄986) και ως εκ τούτου απαγορεύονται.».

Διευκρινήσεις έδωσε και η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας τονίζοντας πως απαγορεύεται και το ψάρεμα από ξηράς και η απαγόρευση για τις παραπάνω δραστηριότητες ισχύει έως και τις 6 Απριλίου του 2020 «ή όσο ισχύσει ο περιορισμός της κυκλοφορίας των πολιτών λόγω εξάπλωσης του κορωνοϊού».

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 21 Απριλίου απαγορεύεται ο απόπλους και ο κατάπλους ιδιωτικών πλοίων και σκαφών αναψυχής, καθώς και επαγγελματικών τουριστικών πλοίων – ανεξαρτήτως σημαίας, πλην των εξαιρέσεων που προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πόσα άτομα επιτρέπονται στα αυτοκίνητα

Published

on

By

Έλεγχος-επιβάτες-μέτρα

Εγκύκλιο με “συμπληρωματικά μέτρα για τη μεταφορά επιβατών για την αποφυγή και τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19 (κορωνοϊού)” εξέδωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών, Ι. Κεφαλογιάννης.

Το έγγραφο έχει ως αποδέκτες, μεταξύ άλλων, την Κεντρική Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), καθώς και τα Γραφεία Γενικών Διευθυντών Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειών.

Αναλυτικότερα, επισημαίνονται τα κάτωθι:

Με γνώμονα την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 και τον περιορισμό της διασποράς και της διάδοσής του, εφαρμόζονται τα ακόλουθα συμπληρωματικά μέτρα για τη μεταφορά επιβατών με τα κάθε είδους μεταφορικά μέσα, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης:

 

1] Για επιβατικά οχήματα μέχρι 5 θέσεις, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά ενός (1) επιβάτη πλέον του οδηγού.

Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται και η μεταφορά δεύτερου (2ου) επιβάτη, εφόσον η μεταφορά εκτελείται για ιατρικούς λόγους (μεταφορά σε νοσοκομείο, ιατρικό κέντρο ή άλλο νοσηλευτικό ίδρυμα).

2] Για επιβατικά οχήματα 6 ή 7 θέσεων, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. Ειδικής Μίσθωσης ΕΙΔΜΙΣΘ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά δύο (2) επιβατών πλέον του οδηγού.

3] Για επιβατικά οχήματα 8 ή 9 θέσεων, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. Ειδικής Μίσθωσης ΕΙΔΜΙΣΘ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά τριών (3) επιβατών πλέον του οδηγού.

4] Στις ανωτέρω περιπτώσεις επιτρέπεται κατ΄ εξαίρεση η υπέρβαση του ορίου επιβατών, μόνο εφόσον στο όχημα επιβαίνουν γονέας με τα ανήλικα τέκνα του.

5] Για όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία και τρόλεϊ Ο.ΣΥ., λεωφορεία Ο.Α.Σ.Θ., λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών και τουριστικά λεωφορεία) ή λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης (Λ.Ι.Χ.), συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων δημοτικής συγκοινωνίας, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 50 % των προβλεπόμενων θέσεων του οχήματος.

6] Οι ανωτέρω περιορισμοί για τη μεταφορά επιβατών ισχύουν μέχρι 31.5.2020 και δύνανται να παραταθούν, εφόσον οι έκτακτες συνθήκες το επιβάλουν.

πηγή:airetos

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ