Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πιστοί στο έθιμο, το τσίκνησε η Ναύπακτος

Published

on

Παραδοσιακά και φέτος η Ναύπακτος τίμησε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης. Επαγγελματίες, σύλλογοι και σχολεία το τσίκνησαν κανονικά, δίνοντας τον εορταστικό τόνο, όπως άλλωστε προστάζει η ημέρα. Με τα κρεατικά να ψήνονται και τις μουσικές να γεμίζουν τον αέρα, το κρασί, το τσίπουρο και οι ευχές για Καλές Αποκριές είχαν την τιμητική τους.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επιστροφή στο παρελθόν η Αποκριά στην Ναύπακτο

Published

on

By

Πραγματοποιήθηκε στο κτήριο «Ναυπακτία»  και η δεύτερη συνάντηση φορέων, συλλόγων και εκπροσώπων σχολείων με τον αντιδήμαρχο πολιτισμού του δήμου Ναυπακτίας Ντίνο Τσουκαλά, με θέμα την οργάνωση των καρναβαλικών εκδηλώσεων.

Κατά την συνάντηση αποφασίστηκε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που περιλαμβάνει τους  Νταβάδες στην οδό μεζεδίων, τον χορό των  μεταμφιεσμένων μικρών  και το κυνήγι του Κρυμμένου θησαυρού, τον χορό των Σκλαραίων, τον Επαχτίτικο γάμο με δρώμενα ανά την πόλη, με τις εκδηλώσεις να κορυφώνονται την Κυριακή της Αποκριάς με την παρέλαση μασκαρεμένων και αρμάτων.

Με το παραδοσιακό γαϊτανάκι στο λιμάνι της Ναυπάκτου θα κλείσουν οι αποκριάτικες εκδηλώσεις του Δήμου Ναυπακτίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο αγαπημένος «προορισμός» των εφήβων στο διαδίκτυο

Published

on

By

Πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εξετάζουν μέτρα για να περιορίσουν τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους εφήβους. Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της Pew Research σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών μέσων από τους νέους έρχονται σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στιγμή, καθώς εστιάζουν στο πού δίνουν προσοχή οι έφηβοι και πόσο χρόνο ξοδεύουν στις κοινωνικές εφαρμογές.

Με βάση έρευνα, που είδε το φως της δημοσιότητας πριν λίγες ημέρες, το YouTube αποτελεί τον αγαπημένο προορισμό των περισσότερων εφήβων. Η έρευνα έγινε σε 1.391 εφήβους ηλικίας 13 έως 17 ετών, καθώς και στους γονείς τους και δίνει μια ευκρινή εικόνα για το ποια κοινωνικά δίκτυα αιχμαλωτίζουν περισσότερο την προσοχή των εφήβων, καθώς και το πόσο χρόνο σπαταλούν σε αυτές.

Όπως προκύπτει από την έρευνα η χρήση του YouTube έχει μειωθεί ελαφρώς, αν και εξακολουθεί να δηλώνεται από το 90% των συμμετεχόντων ως η εφαρμογή που χρησιμοποιούν τακτικά.

Καθημερινή χρήση

Πιο συγκεκριμένα το 73% των εφήβων δηλώνει ότι μπαίνει καθημερινά στο YouTube, καθιστώντας το YouTube την πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη και επισκέψιμη πλατφόρμα. Το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει το 15% που περιγράφει τη χρήση του ως «σχεδόν συνεχή».

Μετά το YouTube το κοινωνικό δίκτυο που προτιμούν οι νέοι είναι το TikTok, με περίπου έξι στους δέκα ερωτηθέντες (63%) να δηλώνουν ότι το επισκέπτονται καθημερινά το TikTok. Το 16% από αυτούς δηλώνει ότι ότι βρίσκονται σε αυτό το δίκτυο «σχεδόν συνεχώς».

Στις επόμενες θέσεις προτίμησης των νέων κατατάσσονται το Instagram (61%) και το Snapchat (55%), τα οποία όμως φαίνεται να αιχμαλωτίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό την προσοχή των εφήβων, που δηλώνουν ότι περνούν περισσότερο χρόνο σε αυτά απ’ ότι σε άλλες εφαρμογές.

Να σημειωθεί ότι διάφορες έρευνες αναφέρουν ότι ιδιαίτερα το Instagram έχει αρνητική επίδραση στην ψυχική υγεία των νεαρών κοριτσιών.

Σε πτώση Facebook και X

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνα, έχει μειωθεί εκ μέρους των εφήβων η χρήση του Facebook, αλλά και του X (πρώην Twitter). Τόσο το Facebook όσο και το X έχουν επικεντρωθεί περισσότερο στους χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας και έχουν χάσει σε σημαντικό βαθμό τη νεανική τους απήχηση.

Σήμερα, το 32% των εφήβων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Facebook.  Το 17% των εφήβων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το X (πρώην Twitter).

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι ισχύει με τον νέο ΚΟΚ

Published

on

By

Σημαντικές αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) όσον αφορά τις ποινές προς τους παραβάτες. Η πιο σημαντική ίσως είναι η κατάργηση του μέτρου της αφαίρεσης των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.

Ποινές στον οδηγό, όχι στο όχημα

Η αλλαγή αυτή εντάσσεται στη νέα φιλοσοφία του ΚΟΚ που πλέον δεν θα τιμωρεί το όχημα με ακινητοποίηση αλλά τον παραβάτη οδηγό. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το όχημα θα μπορεί να κινείται με άλλον οδηγό, πολύ σημαντικό για οικογένειες που έχουν ένα αυτοκίνητο.

Πιο αυστηρές ποινές

Οι ποινές είναι ανάλογες των παραβάσεων και κατατάσσονται ως προς την επικινδυνότητά τους σε:

– αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).

– λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση και διοικητικές παραβάσεις, όπως η οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).

Επιπλέον, προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις, φτάνοντας στην αφαίρεση διπλώματος ακόμα και για 7 έτη.

Πιο αυστηρές γίνονται οι ποινές και για όσους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών. Μεταξύ άλλων προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον 2 μηνών, διοικητικό πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση, επιτόπου, της άδειας οδήγησης για 180 ημέρες.

Οι βασικές αλλαγές

Συνοπτικά, τα βασικά σημεία στο Σχέδιο Νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα», συνοψίζονται στα εξής:

. Ο εξορθολογισμός των ποινών και η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα, καθώς και η επιβολή κυρώσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ενισχύουν τον αποτρεπτικό χαρακτήρα τους.

  • Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο και ευκολότερα εφαρμόσιμο από τα όργανα ελέγχου και πιο κατανοητό από τους πολίτες.
  • Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις (πρόστιμα και διοικητικά μέτρα) προκειμένου να περιοριστούν δραστικά.
  • Η θέσπιση της υποτροπιάζουσας παραβατικής και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και η αυστηροποίηση – κλιμάκωση του κυρωτικού πλαισίου για την αποτροπή τους αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.
  • Η απενοχοποίηση του οχήματος (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες πλέον τιμωρείται μόνο ο παραβάτης οδηγός (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ).
  • Η μείωση της ανώτατης ταχύτητας κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ/ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση.
  • Η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της μείωσης της ταχύτητας ενισχύεται με την παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση (κανόνες για υπό όρους διήθηση, χώρος αναμονής στις διασταυρώσεις, πρόβλεψη χώρων στάθμευσης).
  • Συνδυαστικά με το ανωτέρω, αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά.
  • Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κάμερες στα λεωφορεία).

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ