Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πολυνομοσχέδιο: Τι αλλάζει στον “Κλεισθένη 1” – Πως επηρεάζονται οι αυτοδιοικητικές εκλογές

Published

on

Με την ψήφιση του ν. 4604/2019, του γνωστού πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών που πήρε και ΦΕΚ και βρίσκεται ήδη σε ισχύ, τροποποιούνται διατάξεις του «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ 1», κάποιες από τις οποίες αλλάζουν τα μέχρι χθες δεδομένα ενόψει των δημοτικών εκλογών.

Οι σημαντικότερες αλλαγές που αφορούν στις αυτοδιοικητικές εκλογές είναι:

Αύξηση αριθμού υποψηφίων δημοτικών συμβούλων

Μεγαλύτερος έως 50% σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των εδρών, προβλέπεται τελικά να είναι ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων στις εκλογές του Μαΐου. Αυτό προβλέπει σχετική διάταξη του ν/σ του υπουργείο Εσωτερικών.

Παράλληλα με την ίδια διάταξη προβλέπεται ποσόστωση για τη συμμετοχή γυναικών στο 40%.

Αναλυτικά το άρθρο 52, παρ. 2:

«5. Ο αριθμός των υποψήφιων συμβούλων πρέπει να είναι ίσος τουλάχιστον με τον αριθμό των εδρών του συμβουλίου της οικείας κοινότητας με δυνατότητα προσαύξησης έως και πενήντα τοις εκατό (50%). Δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραιη

μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο με μισό της μονάδας και άνω. Ο αριθμός των υποψήφιων συμβούλων από κάθε φύλο ανέρχεται σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%), τουλάχιστον, του συνολικού αριθμού των υποψηφίων συμβούλων του οικείου συνδυασμού».

Τι αλλάζει στην εκλογή των Προέδρων Τοπικών Κοινοτήτων

Την αλλαγή για την εκλογή του προέδρου της Τοπικής Κοινότητας που πλέον θα γίνεται ανάμεσα στους δύο πρώτους των δύο πλειοψηφούντων συνδυασμών, περιλαμβάνει το Ν/Σ του υπουργείου Εσωτερικών « Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων, πρόληψη και καταπολέμησης της έμφυλης βίας – Ρυθμίσεις για την απονομή Ιθαγένειας – Διατάξεις σχετικές με τις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΣ». Συγκεκριμένα, στο άρθρο 67 προβλέπεται:

Τροποποιήσεις του άρθρου 79 του ν. 3852/2010

Στο άρθρο 79 του ν. 3852/2010, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 80 του ν. 4555/2018, επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

Η παρ. 1 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων εκλέγεται, με ψηφοφορία από το σύνολο των μελών του οικείου συμβουλίου και για το σύνολο της δημοτικής περιόδου, ο σύμβουλος ενός από τους δύο πρώτους κατά σειρά εκλογής συνδυασμούς, που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης μεταξύ των υποψηφίων του συνδυασμού του, με τη διαδικασία της παρ. 2».

Η παρ. 2 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«2. Την πρώτη Κυριακή του Ιανουαρίου του έτους έναρξης της δημοτικής περιόδου, το συμβούλιο της κοινότητας συνέρχεται σε ειδική συνεδρίαση, για να εκλέξει τον πρόεδρό του, ύστερα από πρόσκληση του πρώτου, μεταξύ των εκλεγέντων συμβούλων του μεγαλύτερου σε εκλογική δύναμη συνδυασμού, κατά τη σειρά αναγραφής αυτών στην

απόφαση του δικαστηρίου περί ανακήρυξης του συνδυασμού. Στη συνεδρίαση αυτή προεδρεύει ο σύμβουλος που συγκάλεσε το συμβούλιο, ο οποίος αναθέτει τα καθήκοντα του ειδικού γραμματέα του συμβουλίου σε ένα από τα μέλη του συμβουλίου ή σε έναν από τους υπαλλήλους του δήμου. Κατά τη συνεδρίαση, οι σύμβουλοι, με μυστική ψηφοφορία, επιλέγουν για το αξίωμα του πρόεδρου του συμβουλίου κοινότητας, το σύμβουλο της προτίμησής τους, ανάμεσα στον πρώτο, σε σταυρούς προτίμησης, σύμβουλο του πρώτου κατά σειρά εκλογής συνδυασμού και τον πρώτο, σε σταυρούς προτίμησης, σύμβουλο του

δεύτερου συνδυασμού. Κάθε μέλος του συμβουλίου έχει δικαίωμα να επιλέξει έναν μόνο υποψήφιο. Πρόεδρος εκλέγεται εκείνος που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του συμβουλίου, σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 89. Αν μετά από τρεις ψηφοφορίες οι υποψήφιοι λάβουν τον ίδιο αριθμό ψήφων,διεξάγεται κλήρωση μεταξύ τους».

Η παρ. 5 αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Αν η θέση του προέδρου του συμβουλίου της κοινότητας κενωθεί λόγω θανάτου ή παραίτησης ή έκπτωσης από το αξίωμα ή εξαιτίας οποιουδήποτε άλλου λόγου, επαναλαμβάνεται η διαδικασία εκλογής των παρ. 1 έως και 4, μεταξύ του επόμενου σε σταυρούς προτίμησης συμβούλου από το συνδυασμό του προέδρου και του πρώτου

συμβούλου σε σταυρούς προτίμησης του επόμενου σε σειρά εκλογής συνδυασμού».

Δικαιολογητικά υποψηφίων που επισυνάπτονται στη δήλωση υποψηφιότητας

Με το άρθρο 52 ορίζεται κατά τρόπο σαφή το δικαιολογητικό που απαιτείται να προσκοµίσουν οι ενδιαφερόµενοι για να ανακηρυχτούν υποψήφιοι, µε το οποίο αποδεικνύεται η εγγραφή τους στα δηµοτολόγια του δήµου όπου προτίθενται να θέσουν υποψηφιότητα.

Ειδικότερα, στη δήλωση συνδυασμού επισυνάπτονται για κάθε υποψήφιο πιστοποιητικό γέννησης, στο οποίο να βεβαιώνεται η εγγραφή του υποψήφιου στο δηµοτολόγιο του Δήµου, όπου θέτει υποψηφιότητα ή πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του Δήµου, στον οποίο είναι υποψήφιος, στο οποίο να αναγράφεται ο υποψήφιος µε την επισήµανση ότι είναι δηµότης του Δήµου αυτού (κανονική εγγραφή).

Ενώ σε επόμενη πρόβλεψη του νέου νόμου δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους να εκδώσουν το ηλεκτρονικό παράβολο που είναι αναγκαίο προκειµένου η υποψηφιότητά τους να γίνει αποδεκτή από το αρµόδιο πρωτοδικείο.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παραίτηση Γούλα με ερωτηματικά…

Published

on

By

Γούλας-Γιώργος-Ναύπακτος

Στον απόηχο της παραίτησης Γούλα, της δεύτερης να σημειωθεί μέσα σε λίγες ημέρες – αφού είχε προηγηθεί εκείνη από το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ, διαβάζοντας ενδελεχώς την επιστολή παραίτησής του που έστειλε προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπακτίας,  στεκόμαστε σε δυο σημεία.

Στον  έναν από τους λόγους που επικαλείται, αναφέροντας  συγκεκριμένα:

«Επειδή το έργο καθυστερεί αδικαιολόγητα με την διαχείριση που γίνεται». Για το λόγο αυτό πολλά μπορεί να πει  κάποιος, ωστόσο   εκείνο που  είναι  δεδομένο είναι ότι  και αυτό το έργο, όπως και όλα τα έργα  έχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και  βάσει  αυτών κρίνονται οι καθυστερήσεις.

Δεύτερον, στην αναφορά του, για τον τρόπο που εκείνος είχε αντιληφθεί πως θα λειτουργούσε η Επιτροπή:

«Ο τρόπος λειτουργίας της επιτροπής, όπως εγώ τον είχα αντιληφθεί τουλάχιστον θα ήταν ο εξής:  Πριν την έναρξη των εργασιών από τον εργολάβο η επιτροπή θα συνεδρίαζε διαδοχικά όσες φορές χρειαζόταν και με βάση τις προδιαγραφές υλικών που θέτει η μελέτη και το Κ.Α.Σ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) θα επέλεγε τα υλικά για το έργο (πχ. πέτρα δρόμου, πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμου, κρασπέδων, πεζοδρομίων κτλ.). Η τελική επιλογή θα καθοριζόταν με την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών πιθανώς με αλλαγές που θα γίνονταν λόγω των παρατηρήσεων τους.

Μετά την τελική απόφαση της επιτροπής και την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών η απόφαση επιλογής θα δινόταν στην τεχνική μας υπηρεσία που επιβλέπει το έργο και τον εργολάβο για να προβεί στην προμήθεια των υλικών πριν την έναρξη του έργου».

Αναφορικά με το δεύτερο, είναι σημαντικό να θυμίσουμε ότι ο ρόλος της Επιτροπής έγκρισης υλικών επίστρωσης αστικού εξοπλισμού για το έργο αστική ανάπλαση εντός ιστορικού κέντρου πόλεως Ναυπάκτου, που συγκροτήθηκε με την  υπ αριθμόν 3/2020 απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου του δήμου Ναυπακτίας  κατά την συνεδρίαση της 27ης  Ιανουαρίου 2020, έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα.

Σύμφωνα με την διαδικασία επιλογής των υλικών, αφού αυτά πάρουν την έγκριση της Αρχαιολογικής υπηρεσίας , τον λόγο έχει η τεχνική υπηρεσία του Δήμου ώστε τα υλικά να τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ( ISO, CE), με την Επιτροπή πλέον να καλείται να εκφέρει γνώμη επ’ αυτών.

Αυτό συνέβη και με την πρώτη σύγκλησή της  Επιτροπής,  όπου ομόφωνα ενέκρινε τα προτεινόμενα υλικά και συγκεκριμένα τους κυβόλιθους επίστρωσης του δρόμου στην Ανάπλαση.

Αναφέρεται ακριβώς στο πρακτικό εκείνης της απόφασης της  26ης Μαρτίου 2020:

«Η επιτροπή αποδέχτηκε τα πιστοποιητικά και τα προτεινόμενα υλικά που έχουν επιλεγεί από την υπηρεσία, Επιστρώσεις με φυσικούς κυβόλιθους πέτρας  10Χ20Χ0,8-10 εκ. ή 20Χ20Χ0,8 – 10εκ. χρώματος γκρι ανοιχτό, καθώς επίσης έχουν και τη σύμφωνη γνώμη της Αρχαιολογικής υπηρεσίας ύστερα από επιτόπιες αυτοψίες στο δείγμα του υλικού που βρίσκεται στον προσωρινό χώρο του εργοταξίου».

Αυτό ακριβώς συνέβη και κατά την πρόσφατη σύγκληση της Επιτροπής  στις 28 Μαΐου 2020 στον χώρο που χρησιμοποιεί ο εργολάβος πίσω από το Δημαρχείο για να γίνει η επιλογή των υλικών για τα κράσπεδα και τις πέτρες για  το πεζοδρόμιο, που θα τοποθετηθούν  στο Λιμάνι. Και τότε δηλαδή όπως και τώρα πρώτα   επιλέχθηκαν τα υλικά από την αρχαιολογική υπηρεσία  και  την υπηρεσία του δήμου και μετά  εξέφρασε  γνώμη  η επιτροπή. Αυτά  προκύπτουν  σαφώς και από το πρακτικό  της επιτροπής  της  26 Μαρτίου 2020.

Αποτέλεσμα την παραίτηση Γούλα.

Όλο αυτό εύλογα δημιουργεί ερωτηματικά ,  γιατί την πρώτη φορά και με την ίδια ακριβώς διαδικασία επιλογής των υλικών, δεν υπήρξε θέμα, ενώ την δεύτερη φορά φτάσαμε στην παραίτηση;

Τι απαντά η δημοτική αρχή

Σε επικοινωνία του Nafsweek με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών και μέλους της Επιτροπής για τα υλικά του έργου Ζαχαρία Χοχτούλα, ζητήσαμε την θέση του σχετικά με τα όσα περιγράφονται στην επιστολή παραίτησης του Γιώργου Γούλα από την Επιτροπή αλλά και τον τρόπο που αυτή λειτουργεί.

Μας τόνισε πως κατά την τελευταία συνάντηση της Επιτροπής στο εργοτάξιο του  έργου πίσω από το Δημαρχείο, υπήρχαν όλα τα υλικά – δείγματα,  πέτρες και κράσπεδα. Συγκεκριμένα  για τα πεζοδρόμια υπήρχαν   3 κράσπεδα από τα οποία  επιλέχθηκε  το ένα και 10 πέτρες, από τις οποίες επιλέχθηκαν οι 3.

Κατά την συνάντηση  αναφέρθηκε στην Επιτροπή ποια από αυτά ήταν η επιλογή της Αρχαιολογικής υπηρεσίας και ζητήθηκε η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής.

Αυτή ακριβώς  η διαδικασία έγινε και με προηγούμενη  έγκριση υλικών, σημείωσε.

Το επόμενο βήμα της διαδικασίας είναι η τεχνική υπηρεσία να ελέγξει τα έγγραφα πιστοποίησης των υλικών, ενώ σημείωσε ότι ο ρόλος της Επιτροπής είναι καθαρά γνωμοδοτικός.

Τώρα για ποιο λόγο ο κ Γούλας  επέλεξε να αντιδράσει  με το συγκεκριμένο τρόπο  όταν και στην προηγούμενη  επιλογή των υλικών τηρήθηκε  η ίδια ακριβώς διαδικασία, μόνο αυτός γνωρίζει. Είναι όμως αδιανόητο  να  επικαλείται ότι   η επιτροπή δεν επέλεξε  τα υλικά όταν γνωρίζει καλά ή θα έπρεπε να γνωρίζει,  ότι  η επιλογή των υλικών  γίνεται από τις  υπηρεσίες του δήμου και την αρχαιολογική υπηρεσία  και  η συγκεκριμένη επιτροπή δεν επιλέγει  υλικά αλλά μόνο γνωμοδοτεί.

Η επιλογή του τρόπου αντιπολίτευσης, ακόμη και με  επαναλαμβανόμενες  παραιτήσεις, είναι δικαίωμα αυτού που την ασκεί  αλλά  στο τέλος  όλοι θα κριθούμε για τις επιλογές μας,  σημείωσε  με  έμφαση ο κ. Χοχτούλας.

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αιχμές Γούλα και παραίτηση από την Επιτροπή για την Ανάπλαση

Published

on

By

Με επιστολή του προς τον Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ναυπακτίας Γεώργο Σιμάκη, ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ανανέωση & δημιουργία» Γιώργος Γούλας κατέθεσε την παραίτησή του από την Επιτροπή, αρμόδια για τα υλικά του έργου της Ανάπλασης. Αναφέρει στην επιστολή του:

«Κ. Πρόεδρε,

Με την 3/2020 απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου ορίστηκα μέλος της αρμόδιας επιτροπής για τα υλικά επίστρωσης και του αστικού εξοπλισμού για το έργο: «Αστική ανάπλαση εντός ιστορικού κέντρου πόλεως Ναυπάκτου», δηλαδή την ανάπλαση που λαμβάνει χώρα στην περιοχή του Λιμανιού.

Ο τρόπος λειτουργίας της επιτροπής, όπως εγώ τον είχα αντιληφθεί τουλάχιστον θα ήταν ο εξής:

Πριν την έναρξη των εργασιών από τον εργολάβο η επιτροπή θα συνεδρίαζε διαδοχικά όσες φορές χρειαζόταν και με βάση τις προδιαγραφές υλικών που θέτει η μελέτη και το Κ.Α.Σ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) θα επέλεγε τα υλικά για το έργο (πχ. πέτρα δρόμου, πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμου, κρασπέδων, πεζοδρομίων κτλ.). Η τελική επιλογή θα καθοριζόταν με την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών πιθανώς με αλλαγές που θα γίνονταν λόγω των παρατηρήσεων τους. Μετά την τελική απόφαση της επιτροπής και την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών η απόφαση επιλογής θα δινόταν στην τεχνική μας υπηρεσία που επιβλέπει το έργο και τον εργολάβο για να προβεί στην προμήθεια των υλικών πριν την έναρξη του έργου.

Όλα αυτά δεν συνέβησαν στο έργο. Αφού προσπεράσω το τι έχει γίνει το προηγούμενο διάστημα καθώς είναι ήδη γνωστό, θα αναφερθώ στα τελευταία μόνο γεγονότα.

Με τηλεφωνική πρόσκληση του αρμόδιου Αντιδημάρχου την Τετάρτη 27/5/20 κλήθηκα να μεταβώ την επομένη στις 28/5/20 στον χώρο που χρησιμοποιεί ο εργολάβος πίσω από το Δημαρχείο για να γίνει η επιλογή των υλικών για τα κράσπεδα και το πεζοδρόμιο που θα κατασκευαστούν μπροστά στο Λιμάνι. Με παρουσία του Αντιδημάρχου, του εκπροσώπου των Μηχανικών και του εκπροσώπου του εργολάβου, μας ζητήθηκε (από εμένα και τον εκπρόσωπο των Μηχανικών να δώσουμε την έγκρισή μας για τα μοναδικά συγκεκριμένα υλικά που υπήρχαν εκεί. Σε ερώτηση του Αρχιτέκτονα (εκπρόσωπου των Μηχανικών), «ποιος είναι ο ρόλος μας και ποιος επέλεξε τα υλικά;», απάντησαν ότι έχουν εγκριθεί από τις Αρχαιολογικές υπηρεσίες. Στην επίμονη ερώτηση του Αρχιτέκτονα «ποιος επέλεξε τα υλικά; ποιο το όνομά του;» πάλι δεν λάβαμε απάντηση. Ο εκπρόσωπος των Μηχανικών αποχώρησε. Έπειτα από 2 λεπτά αποχώρησα και εγώ, δίχως να ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση (και πως θα μπορούσε άλλωστε αφού μείναμε μόνο 2 μέλη από τα 5 της επιτροπής).

Κ. Πρόεδρε,

Επειδή η επιλογή των υλικών έγινε από άλλους και όχι από την επιτροπή,

Επειδή η σειρά ενεργειών στην διαδικασία έχει ανατραπεί εντελώς,

Επειδή η επιλογή των υλικών δεν έχει γίνει ακόμα και έχουμε 29/5/20 παρά το ότι το έργο είναι σε εξέλιξη,

Επειδή η επιτροπή απαξιώνεται σκόπιμα, όπως και το Δημοτικό Συμβούλιο που την όρισε με απόφασή του,

Επειδή το έργο καθυστερεί αδικαιολόγητα με την διαχείριση που γίνεται,

Σας καταθέτω την παραίτησή μου από την επιτροπή και παρακαλώ για την άμεση αντικατάστασή μου (Στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο την Τρίτη 2/6/20) καθώς δεν επιθυμώ να είμαι απλός επικυρωτής προειλημμένων αποφάσεων και μάλιστα χωρίς να γνωρίζω από ποιόν.

Με τιμή,

Γιώργος Γούλας

Δημοτικός Σύμβουλος»

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλητεία!!!

Published

on

By

Δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία για την συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Μπάζα από οικοδομή βρίσκονται πεταμένα δίπλα από τους κάδους της ανακύκλωσης  και των απορριμμάτων, στον παραλιακό δρόμο στο ύψος της Παλαιοπαναγιάς.

Μάταια ο Δήμος ενημερώνει τους δημότες πως μπορούν να μεταφέρουν βαριά- ογκώδη αντικείμενα και μπάζα, στο σημείο που έχει δημιουργηθεί στον περιφερειακό του Σκα και από εκεί να προχωρήσει η διαχείρισή τους.

Κάποιοι ανεγκέφαλοι εξακολουθούν να γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους  την απαγόρευση απόρριψης μπαζών κλπ, φτάνοντας και ξεπερνώντας τα όρια της αλητείας.

Οι υπάλληλοι καθαριότητας δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν μαζί τους φτυάρια για να μαζεύουν τα ασυμμάζευτα του κάθε ανεύθυνου.

«Όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος» λέει ο θυμόσοφος λαός και έχει απόλυτα δίκαιο, με τον Δήμο να έχει τον τρόπο, όπως έπραξε και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις, μέσω του εισαγγελέα να συνετίσει τους αλητήριους.

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ