Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πτώση μονοκινητήριου αεροπλάνου στο Κρυονέρι – Αγνοείται ο πιλότος

Published

on

Πτώση μονοκινητήριου αεροσκάφους  στην θαλάσσια περιοχή του Κρυονερίου -Γαλατά, στη θέση Καβουρότρυπα, του Δήμου Ναυπακτίας,  το μεσημέρι της Τετάρτης  16ης  Ιανουαρίου. Μεγάλη ήταν κινητοποίηση αστυνομίας, πυροσβεστικής και λιμενικού που έφτασαν άμεσα στο σημείο.

Στο διθέσιο μονοκινητήριο επέβαινε μόνο ο χειριστής του 47χρονος Παναγιώτης Κεφαλάς από την Πάτρα ,ο οποίος και αγνοείται.  Στο σημείο της πτώσης εντοπίστηκε κηλίδα από το καύσιμο του αεροσκάφους . Στις έρευνες συμμετέχει και ελικόπτερο διάσωσης super puma.  Οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου είναι δύσκολες καθώς η ορατότητα στην θάλασσα λόγω των πρόσφατων έντονων βροχοπτώσεων και της λάσπης  δεν είναι καλή.

Οι προσπάθειες διακόπηκαν το απόγευμα της Τετάρτης καθώς νύχτωσε, ενώ ντόπιοι ψαράδες συνέχισαν όλη τη νύχτα τις έρευνες για τον εντοπισμό του χειριστή του αεροσκάφους.  Το αεροσκάφος  είχε απογειωθεί από  το αεροδρόμιο Μεσολογγίου με προορισμό την Πάτρα και επιστροφή  και ανήκε στην Αερολέσχη Μεσολογγίου.

Σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό αναφέρει σχετικά με το συμβάν:

« Ενημερώθηκε μεσημβρινές ώρες σήμερα η Λιμενική Αρχή Μεσολογγίου από την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία για πτώση αεροσκάφους στη θαλάσσια περιοχή Πατραϊκού κόλπου, ανοιχτά της περιοχής «ΚΑΒΟΥΡΟΤΡΥΠΑΣ» Κρυονερίου. Σύμφωνα με την Αερολέσχη Μεσολογγίου πρόκειται για μονοκινητήριο διθέσιο αεροσκάφος, το οποίο είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Μεσολογγίου με προορισμό την Πάτρα και επιστροφή, ενώ στο αεροσκάφος επέβαινε ο 47χρονος χειριστής του.

Άμεσα ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τέθηκε σε εφαρμογή το τοπικό σχέδιο έρευνας και διάσωσης της Λιμενικής Αρχής Μεσολογγίου. Στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή έσπευσαν οκτώ (08)  περιπολικά σκάφη και ναυαγοσωστικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,  έξι (06) αλιευτικά σκάφη, δύο (02) παραπλέοντα πλοία, ενώ από ξηράς δύο (02) περιπολικά οχήματα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και κλιμάκια στελεχών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας  Μεσολογγίου -Πατρών και της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αιτωλίας.

Στις έρευνες συμμετείχαν επίσης ένα (01) ελικόπτερο της Μοίρας Ελικοπτέρων Λιμενικού Σώματος και δύο (02) ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και κλιμάκιο της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ιδιώτες δύτες.

Από τις μέχρι και τώρα έρευνες δεν κατέστη δυνατόν να εντοπιστεί το αεροσκάφος και ο αγνοούμενος χειριστής του, ενώ στη θαλάσσια περιοχή των ερευνών εντοπίστηκε μικρών διαστάσεων κηλίδα».

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ποιες οι επιπτώσεις από την μη ολοκλήρωση του ΓΠΣ Ναυπάκτου;

Published

on

By

Ο Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός -ΓΠΣ του Δήμου Ναυπακτίας μετά από  απόφαση του  Υπουργείου Περιβάλλοντος να μην χορηγήσει νέα παράταση στην προθεσμία κατάθεσης των ΓΠΣ, η οποία παρήλθε στις 31   Μαρτίου 2024, μπήκε στο αρχείο.

Μετά από 27 χρόνια πού ψηφίστηκε ο σχετικός  Νόμος, 21 χρόνια από την ανάθεση των πρώτων μελετών για το ΓΠΣ, που συνολικά έφτασαν το  κόστος των 2.000.000 ευρώ (περίπου 1.000.000 από τα Ταμεία του Δήμου) η πόλη και ο Δήμος βάζει στο αρχείο την μελέτη χωρίς να έχει αποφασίσει καν την τελική πρόταση.

Δεν ψηφίστηκε ποτέ  από το Δημοτικό Συμβούλιο για να παραληφθεί η Β2 Φάση της εν λόγω μελέτης – σε αντίθεση με το ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου πού έχει παραληφθεί από το 2009 από το τότε ΔΣ Αντιρρίου.

Η Ιστορία…

Από το 2003 που έγινε η ανάθεση παρουσιάστηκε το «ζήτημα» με το Ρυθμιστικό της Πάτρας που      μελετάται ταυτόχρονα από το 2007…

Το 2012 ματαιώνεται θεσμικά η μελέτη του Ρυθμιστικού αλλά είμαστε ήδη μέσα στην Κρίση του 2010 με 2015.

Μετά την Κρίση τίθεται θέμα αναθεώρησης της  Α’ Φάσης για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα ενώ ήδη από το 2013 έχει γίνει παραλαβή της  Κτηματογράφησης που έτρεχε ως παράλληλη μελέτη για την επίσπευση λύσεων (βλέπε Παλαιοπαναγιά).

Το 2019 εμφανίστηκε ο Covid και ξανά μπαίνουμε σε στασιμότητα.

Μέχρι που το Κράτος μας ξεπέρασε και από τον Μάρτη του 2024 σταμάτησε να μας περιμένει.

Οι επιπτώσεις…

Με την μη ολοκλήρωση και θεσμοθέτηση του ΓΠΣ ΔΕ Ναυπάκτου σπαταλιέται μια σημαντική ευκαιρία, με τις παρακάτω επιπτώσεις:

Δεν γίνονται οι απαραίτητες ρυθμίσεις που να τροποποιούν τις αστοχίες από τον παλιότερο σχεδιασμό. Συνεπώς χάνεται η ευκαιρία να θεραπευτεί η  Πολεοδομική αδικία του Οικιστικού.

Δεν προχωρά η ευρύτερη ένταξη στο σχέδιο περιοχών ανατολικά & Δυτικά όπως η Παλαιοπαναγιά. Συνεπώς ακυρώνεται ή μήπως ματαιώνεται πλέον η λύση για το Πολεοδομικό του Συνοικισμού;

Δεν ρυθμίζονται οι χρήσεις γης στο σύνολο της Δημοτικής Ενότητας. Συνεπώς λέμε στις παραγωγικές δραστηριότητες ή και στην προστασία του περιβάλλοντος: Άφησέ το  για αργότερα…

Δεν ρυθμίζονται τα θέματα των Οικισμών της Δ.Ε. Ναυπάκτου. Συνεπώς οι οριοθετήσεις ή και η πολεοδόμηση αυτών γίνεται σενάριο του απώτερου μέλλοντος.

Προκρίνεται ως λύση στο νέο θεσμικό πλαίσιο το Τοπικό Χωρικό Σχέδιο –ΤΧΣ για όλο τον Δήμο που δεν έχει ξεκινήσει ακόμη και δεν έχει θεσμοθετηθεί κανένα ακόμη στην Χώρα και απαιτεί Προεδρικό Διάταγμα.

Πρακτικά μιλώντας, κάποια πράγματα μέσα από το ΤΧΣ θα πρέπει να τα ξεχάσουμε  και ως λύση και ως άμεση παρέμβαση.

Το Πολεοδομικό κουβάρι της Ναυπάκτου πήρε άλλη μια δεκαετία παράταση με ολέθριες συνέπειες στην γενιά των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στον Δήμο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι επιπτώσεις της μη ολοκλήρωσης του ΓΠΣ ΔΕ Ναυπάκτου

Published

on

By

Στο αρχείο οδηγεί τον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό -ΓΠΣ του Δήμου Ναυπακτίας η απόφαση του        Υπουργείου Περιβάλλοντος να μην χορηγήσει νέα παράταση στην προθεσμία κατάθεσης των ΓΠΣ, η οποία παρήλθε στις 31   Μαρτίου 2024 .

Όπως γράψαμε στο ρεπορτάζ στο προηγούμενο φύλλο του Nafsweek.gr, αυτό σημαίνει ότι :

Μετά από 27 χρόνια πού ψηφίστηκε ο σχετικός  Νόμος, 21 χρόνια από την ανάθεση των πρώτων μελετών για το ΓΠΣ,  η πόλη και ο Δήμος βάζει στο αρχείο την μελέτη χωρίς να έχει αποφασίσει  την τελική πρόταση.

Δεν ψηφίστηκε ποτέ  από το Δημοτικό Συμβούλιο  για να παραληφθεί η Β2 Φάση της εν λόγω μελέτης – σε αντίθεση με το ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου πού έχει παραληφθεί από το 2009 από το τότε ΔΣ Αντιρρίου.

Για τις επιπτώσεις  και την ιστορική διαδρομή διαβάστε στο αναλυτικό ρεπορτάζ της   e- φημερίδας Nafsweek  που κυκλοφορεί κάθε Παρασκευή.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Βόμβα» στο ΓΠΣ Δ.Ε Ναυπάκτου

Published

on

By

Στο μηδέν οδηγεί τον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό του Δήμου Ναυπακτίας η απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος να μην χορηγήσει νέα παράταση στην προθεσμία κατά-θεσης των ΓΠΣ, η οποία παρήλθε στις 31   Μαρτίου 2024 .

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) Δ.Ε Ναυπάκτου  μένει στον αέρα, 15 και πλέον  χρόνια μετά την έναρξη των μελετών, για τις οποίες έχουν δαπανηθεί σχεδόν 2.000.000 ευρώ.  Είναι μια υπόθεση για την οποία έχουν δαπανηθεί ατελείωτες ώρες, έχουν γίνει  μελέτες, ενστάσεις,  διαφωνίες, διαβουλεύσεις και  όλα αυτά οδηγούνται στον κάλαθο των αχρήστων.

Παγώνουν οι χρήσεις γης

Με το πάγωμα της διαδικασίας αναβάλλονται μέχρι  νεωτέρας όλα όσα προέβλεπε το νέο σχέδιο, για χρήσεις γης, επεκτάσεις οικισμών με εκτόνωση της  οικιστικής πίεσης.

Το Υπουργείο προωθεί το Τοπικό Χωροταξικό Σχέδιο με χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και ως εκ τούτου οποιαδήποτε παράλληλη πρόοδος των    γενικών πολεοδομικών θα θέσει σε κίνδυνο την χρηματοδότηση, σημειώνεται από την πλευρά του  υπουργείου. Δυο εκατομμύρια ευρώ στον κάλαθο των αχρήστων λοιπόν.

Τέλος οι αναθεωρήσεις των ΓΠΣ

Εγκρίσεις θα πάρουν τα αναθεωρημένα  ΓΠΣ μόνο όσων δήμων υποβλήθηκαν  στο ΥΠΕΝ, μέχρι τέλος Μαρτίου 2024, αναφέρει εγκύκλιος του υπουργείου. Για τις περιπτώσεις μελετών ΓΠΣ που δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωσή τους , θα ενσωματωθούν σε νεότερο σχεδιασμό.

Έτσι κλείνει οριστικά για το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο κύκλος των παρατάσεων που κράτησε έντεκα χρόνια, για την αναθεώρηση των υφιστάμενων Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων.

Εγκρίσεις θα πάρουν τα αναθεωρημένα  ΓΠΣ μόνο όσων δήμων πρόλαβαν και υποβλήθηκαν  στο   ΥΠΕΝ, πριν την καταληκτική προθεσμία του Μαρτίου  ή έληξε η προθεσμία της τελευταίας  παράτασης.

Για τις περιπτώσεις μελετών ΓΠΣ – όπως αυτό της Ναυπάκτου – που δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωσή του εντός αυτής της προθεσμίας, θα ενσωματωθούν σε νεότερο σχεδιασμό, με βάση τα προβλεπόμενα εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού.

Την απόφαση του ΥΠΕΝ να μη δοθεί νέα παράταση για την ολοκλήρωση τροποποίησης/ αναθεώρησης των υφιστάμενων ΓΠΣ και τη διαμόρφωση νέων πολεοδομικών κανόνων ολοκλήρωσης του  πολεοδομικού σχεδιασμού μέσω των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευ. Μπακογιάννης.

Ειδικότερα, επεσήμανε ότι όσες μελέτες αναθεώρησης των υφιστάμενων ΓΠΣ υποβλήθηκαν   εγκαίρως στο Υπουργείο, αυτές έχουν εγκριθεί.

Τόνισε ότι οι διαδοχικές και συνεχείς παρατάσεις δεν συνάδουν με τη συντονισμένη προσπάθεια ολοκλήρωσης του πολεοδομικού σχεδιασμού της χώρας και προς τούτο η ως άνω προθεσμία, δεν θα τύχει νέας παράτασης.

Διευκρίνισε ωστόσο πως στις περιπτώσεις μελετών Γενικών πολεοδομικών σχεδίων που δεν κατέστη   δυνατή η ολοκλήρωσή τους εντός αυτής, θα ενσωματωθούν σε νεότερο σχεδιασμό, με βάση τα προβλεπόμενα εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού.

Η περίπτωση της ΔΕ Ναυπάκτου

Από 2003 «σέρνεται» το ΓΠΣ ΔΕ Ναυπάκτου με τις δεκαετίες να περνούν και μέχρι σήμερα να βρισκόμαστε ακόμα στην «Β1 φάση» και να μην έχουμε αξιωθεί να φτάσουμε στην «Β2 φάση» και τις απαραίτητες εγκρίσεις.

Αποτέλεσμα της απόφασης του υπουργείου να  γυρίζουν στο παρελθόν επεκτάσεις, σχεδιασμοί, χρήσεις γης κλπ,  και με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με την ΔΕ Ναυπάκτου, για το Αντίρριο υπάρχει εγκεκριμένο και ψηφισμένο από το τότε δημοτικό συμβούλιο Δήμου Αντιρρίου, το ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου, φάκελος ο οποίος θα ζητηθεί για να περιληφθεί στο νέο Τοπικό        Πολεοδομικό Σχέδιο  (ΤΠΣ) Αντιρρίου.

Ωστόσο, η μελέτη για τα ΤΠΣ που θα έρθει από την πλευρά του υπουργείου θα είναι «το ελάχιστο» με το υπουργείο –μελετητικό γραφείο- να ζητά από τον Δήμο τα στοιχεία και τους φακέλους και βέβαια με προαπαιτούμενο την ανάγκη να έχει υπάρξει διευθέτηση σε  χείμαρρους, αιγιαλό κλπ.

Δημοσιεύτηκε στην e-φημερίδα  Nafsweek 

………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ