Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πόσα άτομα επιτρέπονται στα αυτοκίνητα

Published

on

Έλεγχος-επιβάτες-μέτρα

Εγκύκλιο με “συμπληρωματικά μέτρα για τη μεταφορά επιβατών για την αποφυγή και τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19 (κορωνοϊού)” εξέδωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών, Ι. Κεφαλογιάννης.

Το έγγραφο έχει ως αποδέκτες, μεταξύ άλλων, την Κεντρική Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), καθώς και τα Γραφεία Γενικών Διευθυντών Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειών.

Αναλυτικότερα, επισημαίνονται τα κάτωθι:

Με γνώμονα την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 και τον περιορισμό της διασποράς και της διάδοσής του, εφαρμόζονται τα ακόλουθα συμπληρωματικά μέτρα για τη μεταφορά επιβατών με τα κάθε είδους μεταφορικά μέσα, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης:

 

1] Για επιβατικά οχήματα μέχρι 5 θέσεις, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά ενός (1) επιβάτη πλέον του οδηγού.

Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται και η μεταφορά δεύτερου (2ου) επιβάτη, εφόσον η μεταφορά εκτελείται για ιατρικούς λόγους (μεταφορά σε νοσοκομείο, ιατρικό κέντρο ή άλλο νοσηλευτικό ίδρυμα).

2] Για επιβατικά οχήματα 6 ή 7 θέσεων, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. Ειδικής Μίσθωσης ΕΙΔΜΙΣΘ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά δύο (2) επιβατών πλέον του οδηγού.

3] Για επιβατικά οχήματα 8 ή 9 θέσεων, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. Ειδικής Μίσθωσης ΕΙΔΜΙΣΘ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά τριών (3) επιβατών πλέον του οδηγού.

4] Στις ανωτέρω περιπτώσεις επιτρέπεται κατ΄ εξαίρεση η υπέρβαση του ορίου επιβατών, μόνο εφόσον στο όχημα επιβαίνουν γονέας με τα ανήλικα τέκνα του.

5] Για όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία και τρόλεϊ Ο.ΣΥ., λεωφορεία Ο.Α.Σ.Θ., λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών και τουριστικά λεωφορεία) ή λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης (Λ.Ι.Χ.), συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων δημοτικής συγκοινωνίας, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 50 % των προβλεπόμενων θέσεων του οχήματος.

6] Οι ανωτέρω περιορισμοί για τη μεταφορά επιβατών ισχύουν μέχρι 31.5.2020 και δύνανται να παραταθούν, εφόσον οι έκτακτες συνθήκες το επιβάλουν.

πηγή:airetos

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΓΕΦΥΡΑ και Δήμος στη μετά καραντίνα εποχή

Published

on

By

Μόνιμο αίτημα από τη λειτουργία της ΓΕΦΥΡΑΣ είναι ειδικό τιμολόγιο για την τοπική κοινωνία.

Πάγιο αίτημα η ΓΕΦΥΡΑ να ενώνει και να μην απομακρύνει τους κατοίκους που βρίσκονται από τη μια και την άλλη πλευρά της.

Μέχρι τώρα δεν έχει ικανοποιηθεί το αίτημα αυτό. Τονωτική ένεση είναι η  καλοκαιρινή aller –tour   κάρτα.

Στη συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο για τα μέτρα στήριξης που πρέπει να παρθούν μετά την καραντίνα  η ΓΕΦΥΡΑ ήρθε πάλι στο προσκήνιο και αποφασίστηκε η διεκδίκηση μέτρων ώστε να διευκολύνουν την προσέλκυση              επισκεπτών.

Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει γίνει καμία κίνηση από την πλευρά του Δήμου παρόλο που θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο να διευκολυνθούν οι   Αχαιοί να περάσουν απέναντι για να απολαύσουν τις ομορφιές της Ναυπακτίας.

Από την στήλη

Παραδήγματα-nafsweek-

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αλλαγές φέρνει ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Published

on

By

Ψηφιακή-διακυβέρνηση-κώδικας

Σημαντικές αλλαγές στη ζωή των Ελλήνων φέρνει ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Νέες συνήθειες, λιγότερες διαδικασίες και κυρίως λιγότερη γραφειοκρατία υπόσχεται το νέο νομοσχέδιο, στο οποίο μεταξύ άλλων, προωθείται νομοθετικό πλαίσιο για τον Ενιαίο Αριθμό του Πολίτη, τις ψηφιακές υπογραφές, τις ψηφιακές σφραγίδες, τα ψηφιακά έγγραφα.

Συγκεκριμένα, οι επτά πιο σημαντικές καινοτομίες που αφορούν άμεσα τον πολίτη είναι:

1) Θεσμοθέτηση Προσωπικού Αριθμού (ΠΑ) για τους πολίτες

(α) Καθιερώνεται προσωπικός αριθμός (ΠΑ) για την ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών από φορείς του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Ο ΠΑ αποδίδεται δε μία φορά στο φυσικό πρόσωπο και δεν μεταβάλλεται.

(β) Ο ΠΑ αποδίδεται σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ. Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει αποδοθεί ΑΦΜ, αυτός αποτελεί τον ΠΑ. Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει αποδοθεί μόνο ΑΜΚΑ, τους αποδίδεται ο ΠΑ σύμφωνα με διαδικασία που ορίζεται σε Απόφαση.

(γ) Ο ΠΑ δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως τη χορήγηση δικαιωμάτων ή την επιβολή υποχρεώσεων στον κάτοχό του. Οι όροι και οι προϋποθέσεις για τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του κατόχου του ΠΑ ρυθμίζονται από την κείμενη φορολογική, εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.

(δ) Ο ΠΑ θα αντικαταστήσει τον ΑΦΜ των φυσικών προσώπων και τον ΑΜΚΑ σταδιακά και με πλήρη αντικατάσταση εντός μιας διετίας.

2) Θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής υπηρεσίας συστημένης παράδοσης

Εισάγεται η ηλεκτρονική υπηρεσία συστημένης παράδοσης: ό,τι αποτελεί το σημερινό συστημένο ταχυδρομείο, μπορεί να αποτελέσει η υπηρεσία συστημένης παράδοσης για τον ηλεκτρονικό κόσμο. Στόχος να αποτελέσει ένα ασφαλές ηλεκτρονικό “κανάλι επικοινωνίας” του Δημοσίου με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Μέχρι τώρα η ως άνω υπηρεσία, μολονότι προβλεπόταν στον ευρωπαϊκό κανονισμό, παρέμεινε αναξιοποίητη. Με τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης δημιουργούνται οι συνθήκες για να αναπτυχθεί τόσο στο Ιδιωτικό όσο και στον Δημόσια Τομέα. Ειδικότερα, στο Δημόσιο παρέχονται νέες δυνατότητες ηλεκτρονικής διεπαφής Δημοσίου και πολιτών/επιχειρήσεων. Στόχος ο διοικητικός έλεγχος να γίνεται ηλεκτρονικά.

3)  Θεσμοθέτηση Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου

Στο Μητρώο αυτό καταχωρούνται όλες οι ψηφιακές ή φυσικές διαδικασίες του Δημοσίου Τομέα ανεξαρτήτως εάν αφορούν παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε πολίτες ή Φορείς του ιδιωτικού τομέα ή εσωτερικές διαδικασίες του Δημοσίου Τομέα. Ουδεμία παρέκκλιση δεν μπορεί να υπάρξει κατά την εφαρμογή της διαδικασίας από οποιαδήποτε αρμόδια υπηρεσία του Δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι ο πολίτης μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα τη διαδικασία που απαιτείται για τη συναλλαγή του με το Δημόσιο χωρίς να εκτίθεται σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και περιττής γραφειοκρατίας.

4)  Θεσμοθέτηση Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών

Αποτελεί το μοναδικό σημείο της Δημόσιας Διοίκησης, όπου ο πολίτης θα δηλώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του (διεύθυνση, τηλέφωνο, email). Όλοι οι Δημόσιοι Φορείς θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτό το Μητρώο, για να ενημερώνονται για τα στοιχεία επικοινωνίας των πολιτών, χωρίς να απαιτείται οι πολίτες να δηλώνουν ή να επικαιροποιούν ξεχωριστά σε κάθε Φορέα τα στοιχεία επικοινωνίας τους.

5)  Ενδυνάμωση της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr)

Το νέο εργαλείο για την πραγματική ψηφιακή διακυβέρνηση, η αποκλειστική πύλη παροχής ψηφιακών υπηρεσιών προς πολίτες/επιχειρήσεις, θεσπίστηκε με το αρ.52 του ν.4635/2019. Πλέον, εισάγονται περαιτέρω ρυθμίσεις για τη λειτουργία της, βασικά στοιχεία: δυνατότητα έκδοσης εγγράφων/αιτήσεων από φυσικά πρόσωπα, ισχυρές μέθοδοι αυθεντικοποίησης ώστε να υπάρχει η μέγιστη βεβαιότητα για την ταυτότητα του φυσικού προσώπου που χρησιμοποιεί κάθε υπηρεσία.

6)  Υποχρέωση παροχής ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών κάτω από την ομπρέλα της ΕΨΠ (gov.gr)

Η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) αποτελεί την αποκλειστική πύλη παροχής ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών προς πολίτες/επιχειρήσεις. Εισάγονται περαιτέρω ρυθμίσεις για τη λειτουργία της με βασικά στοιχεία τη δυνατότητα έκδοσης εγγράφων/αιτήσεων από φυσικά ή νομικά πρόσωπα και την καθιέρωση ισχυρών μεθόδων επαλήθευσης της ταυτότητας του συναλλασσομένου προσώπου (αυθεντικοποίηση), ώστε να υπάρχει η μέγιστη βεβαιότητα για την ταυτότητα του προσώπου που χρησιμοποιεί κάθε υπηρεσία.

7)  Μονιμοποίηση των νέων ψηφιακών υπηρεσιών που είχαν θεσμοθετηθεί με ΠΝΠ για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης της COVID-19

Κωδικοποιούνται οι διατάξεις της από 20.3.2020 ΠΝΠ για τις πρώτες ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες μέσω της ΕΨΠ:(α) Ηλεκτρονική Υπεύθυνη Δήλωση,  (β) Ηλεκτρονική Εξουσιοδότηση,  (γ) Άυλη Συνταγογράφηση, (δ)KYC. Εφεξής, δεν απαιτείται η φυσική παρουσία του πολίτη στις αρμόδιες αρχές για την επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής σε Υπεύθυνες Δηλώσεις και Εξουσιοδοτήσεις, καθώς η αυθεντικοποίηση που πραγματοποιείται για τη χρήση των ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών της ΕΨΠ έχει την ίδια ισχύ με την βεβαίωση γνήσιου υπογραφής του αρ.11 του ν.2690/1999 (Α’ 45). Πρόκειται για καινοτομία, απαραίτητη για την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών με τα εχέγγυα που απαιτούν οι κείμενες διατάξεις για τη διοικητική δράση.

 Πηγή: ΑΠΕ

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αλλαγές από Δευτέρα 1η Ιουνίου, στις συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων 

Published

on

By

Διευκρινήσεις αναφορικά με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων των συλλογικών οργάνων των δήμων, δίνει εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, την οποία υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών και Οργάνωσης Μιχάλης Ι. Σταυριανουδάκης.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα ελήφθησαν νομοθετικές πρωτοβουλίες με γνώμονα την πρόληψη της μετάδοσης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, οι οποίες αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στην οργάνωση και στη λειτουργία των δήμων.

Στο πλαίσιο παροχής έγκυρης πληροφόρησης για το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την άσκηση των καθηκόντων των οργάνων διοίκησης των δήμων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Η δυνατότητα συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, είτε δια ζώσης κεκλεισμένων των θυρών, είτε μέσω τηλεδιάσκεψης, είτε δια περιφοράς, υφίστατο ήδη στην κείμενη αυτοδιοικητική νομοθεσία και ειδικότερα στο άρθρο 67 του ν. 3852/ 2010 (Α’ 87).

Στην περίπτωση της δια ζώσης σύγκλησης των συμβουλίων, οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών. Οι διατάξεις αυτές ερμηνεύτηκαν διοικητικά με τις υπ’ αριθ. πρωτ. 18318/13-03-2020 (Α.Δ.Α.: 9ΛΠΧ46ΜΤΛ6-1ΑΕ) και 40/20930/31-03-2020 (Α.Δ.Α.: 6ΩΠΥ46ΜΤΛ6- 50Ψ) εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών.

Επισημαίνεται ότι αναφορικά με τη: α) δια ζώσης σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου, εφαρμογή έχουν οι εκδοθείσες υγειονομικές διατάξεις και ειδικότερα το άρθρο 12 της κοινής υπουργικής απόφασης αριθ. Δ1α/ ΓΠ. οικ. 30612/16-05-2020 (Β’ 1869) και η παρ. 3 του άρθρου14 της κοινής υπουργικής απόφασης αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 32009/23-05-2020 (Β’ 1988) , ενώ και οι συνεδριάσεις εξακολουθούν να πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών. β) δια τηλεδιάσκεψης συνεδρίαση των συλλογικών οργάνων, εφαρμογή έχει η κοινή υπουργική απόφαση αριθ. 429/12-03-2020 (Β’ 850), όπως τροποποιήθηκε με την όμοια αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.37 Α.1/27/οικ.9413/2020 (Β’ 1704), γ) δια περιφοράς συνεδρίαση του δημοτικού, αυτή είναι νόμιμη με τη συμμετοχή του ενός δευτέρου (½) των μελών του συμβουλίου μέχρι την 31η Μαΐου 20201.

Τέλος, σε ό, τι αφορά στην άρση των μέτρων που ελήφθησαν προς αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και, επομένως, αναφορικά με τη λήξη της ισχύς των διατάξεων του άρθρου 10 της από 11.3.2020 Π.Ν.Π., θα αναληφθούν οι προβλεπόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας και κατόπιν γνώμης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, με ταυτόχρονη πρόβλεψη λήψης των αναγκαίων μέτρων.

πηγή:

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ