Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πώς επηρεάζει η πανδημία COVID-19 την διάθεση και την δυνατότητα για διακοπές – Έρευνα σε 14 χώρες

Published

on

Μελέτη της GWI για το ΙΝΣΕΤΕ

Σημαντική η επίδραση της πανδημίας στην οικονομική κατάσταση

  • Συχνότερη η αναβολή της δαπάνης για διακοπές σε σύγκριση με άλλα καταναλωτικά αγαθά αλλά και …
  • … προτεραιοποίηση -σε μικρότερο όμως βαθμό- των ταξιδιωτικών δαπανών μόλις επιτρέψουν οι συνθήκες
  • Οι περισσότεροι θα κάνουν διακοπές στη χώρα τους ή στην περιοχή τους (staycations)
  • Καθοριστικός παράγοντας για ταξίδια η «αίσθηση ασφάλειας» και έπειτα η «χαλάρωση»

Η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα επηρεάσει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό την προσωπική και οικογενειακή κατάσταση πάνω από το 60% του πληθυσμού και σε ορισμένες χώρες πάνω από το 90%. Αντίθετα, ανάλογα με την χώρα, ανεπηρέαστο από την οικονομική κρίση παρέμεινε ένα ποσοστό του πληθυσμού που κυμαίνεται από 4% έως 29%, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (1% έως 15%) δεν είναι σίγουρο για το αν θα επηρεαστεί ή όχι. Αυτό είναι ένα βασικό συμπέρασμα από τη διαδικτυακή έρευνα της GWI σε 14 χώρες που παρουσιάζει το ΙΝΣΕΤΕ.

Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τις 5 κύριες αγορές του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού:

  • Γερμανία: 29% εκτιμά πως δεν θα επηρεαστεί Καθόλου, 41% εκτιμά ότι θα επηρεαστεί Λίγο και 22% Πολύ ή Δραματικά.
  • Μεγάλη Βρετανία: Τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 24% Καθόλου, 41% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
  • ΗΠΑ: 22% Καθόλου, 37% Λίγο και 34% Πολύ ή Δραματικά
  • Γαλλία: 25% Καθόλου, 43% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
  • Ιταλία: 12% Καθόλου, 43% Λίγο και 40% Πολύ ή Δραματικά.

Σε όλες τις εξεταζόμενες χώρες – όπως είναι αναμενόμενο – οι καταναλωτές ανέβαλαν, λόγω της πανδημίας, τη δαπάνη για διακοπές και ταξίδια με μεγαλύτερη ένταση σε σύγκριση με άλλα καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Το ποσοστό κυμαίνεται από 37% στο Βέλγιο έως 61% στην Κίνα. Για το top-5 των τουριστικών αγορών της Ελλάδας, τα ποσοστά ανέρχονται σε 40% των Γερμανών, 44% των Άγγλων, 47% των Αμερικανών, 41% των Γάλλων και 50% των Ιταλών.

Αν και η δαπάνη για διακοπές είναι η σχετικά πιο συχνή απάντηση ως προς τις καταναλωτικές προτεραιότητες, ωστόσο οι σχετικές απαντήσεις κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, μεταξύ του 20% και του 30% του πληθυσμού, χαμηλότερα σε σύγκριση με τα ποσοστά των καταναλωτών που ανέβαλαν την σχετική δαπάνη, ένδειξη που συνάδει και με τις προσδοκώμενες επιπτώσεις στην οικονομική τους κατάσταση αλλά και τις ανησυχίες για την υγεία τους. Συγκεκριμένα, για τις πέντε σημαντικότερες τουριστικές αγορές της Ελλάδας, τα σχετικά ποσοστά ανέρχονται σε 27% των Γερμανών (40% ανέβαλαν τη σχετική δαπάνη), 26% των Βρετανών (44% αντίστοιχα), 28% των Αμερικανών (47%), και 25% των Γάλλων και των Ιταλών (41% και 50% αντίστοιχα). Επίσης, χαμηλά είναι τα ποσοστά σε σχέση με την προτεραιότητα της δαπάνης για πτήσεις, ενισχύοντας την εικόνα που προκύπτει από την επόμενη ερώτηση, ότι δηλαδή η πλειοψηφία των ερωτώμενων θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του είτε στην περιοχή του (staycations)

Ένα σημαντικό τμήμα, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, εκτιμά πως τους επόμενους 12 μήνες θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του (27% έως 55%) είτε στην περιοχή του (staycations) (11% έως 40%), ενώ εξίσου μεγάλο είναι το μερίδιο αυτών που δεν σκοπεύουν να κάνουν διακοπές (από 23% έως 41%).

Στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές μας, διακοπές σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς επιλέγει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 25% στην Γερμανία και το Ην. Βασίλειο, το 17% στη Γαλλία και το 13% στην Ιταλία. Στις χώρες αυτές, το 57% ως 68% δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές στη χώρα τους, ενώ το 26% ως 32% δεν προτίθενται να κάνουν διακοπές.

Για τις long haul αγορές, διακοπές σε άλλη ήπειρο επιλέγει μόλις το 10% των Αμερικανών, το 12% των Αυστραλών και των Καναδών, 13% των Ινδών και μόλις 6% των Κινέζων.

Τέλος, κυριότερο παράγοντα επιλογής διακοπών αποτελεί η «αίσθηση ασφάλειας», ακολουθούμενη από την «χαλάρωση» για όλες τις υπό ανάλυση χώρες, με εξαίρεση την Γερμανία όπου η «χαλάρωση» φαίνεται να υπερτερεί ελαφρά της ασφάλειας, ενώ και το επίπεδο τιμών φαίνεται ότι διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο για όλες τις αγορές.

Το προφίλ της έρευνας

Στην μελέτη παρουσιάζονται και αναλύονται τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας που διενήργησε η GlobalWebIndex (GWI) σε άτομα ηλικίας 16-64 ετών την περίοδο 19-26 Μαΐου 2020. Η έρευνα της GWI καλύπτει ένα μεγάλο εύρος πεδίων και καταναλωτικών συνηθειών από τα οποία παρουσιάζονται μόνο τα δεδομένα που αφορούν στην ταξιδιωτική συμπεριφορά. Οι απαντήσεις αφορούν στο σύνολο των καταναλωτών κάθε χώρας και όχι μόνο αυτών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον ή στοχεύουν να ταξιδέψουν προς την Ελλάδα.

Τα μεγέθη του δείγματος ανά χώρα είναι: 1.053 (Aυστραλία), 544 (Bέλγιο), 770 (Καναδά), 1.050 (Κίνα), 1.033 (Γαλλία) 1.062 (Γερμανία), 1.072 (Iνδία), 532 (Ιρλανδία), 1.069 (Ιταλία), 559 (Πολωνία), 534 (Ρουμανία), 1.086 (Ισπανία), 1.068 (Ην. Βασίλειο) και 1.263 (Η.Π.Α).

Το δείγμα έχει σταθμιστεί με βάση τη διείσδυση του διαδικτύου σε κάθε χώρα καθώς και το γενικό πληθυσμό της. Οι απαντήσεις σε κάθε χώρα έχουν σταθμιστεί σύμφωνα με την ηλικία, το φύλο και το επίπεδο εκπαίδευσης. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται αποτελούν το τέταρτο κύμα έρευνας της GWI και το πρώτο που παρουσιάζει το ΙΝΣΕΤΕ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 132 ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 132ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr , που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e- mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#   «Σε συναγερμό θα έπρεπε να είναι η δημοτική αρχή!» :

Στις 24 Ιουλίου «βγήκαν στον αέρα» οι πρώτες έξι Προσκλήσεις του χρηματοδοτικού Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης». Στο ερώτημα πόσο έτοιμοι είμαστε, απαντά στο Nafsweek  ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών  υπηρεσιών Κώστα Καρακώστας…

#   Πως θα ανοίξουν τα σχολεία :

Το πρώτο κουδούνι σε όλα τα σχολεία της χώρας την  ερχόμενη σχολική χρονιά αναμένεται να ακουστεί στις 7 Σεπτεμβρίου και δεν αποκλείεται να υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους…

Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις διαμόρφωσης του χώρου στις νεροτσουλήθρες:

Μετά από την απομάκρυνση των υπολειμμάτων των εγκαταστάσεων και των επικίνδυνων πλέον κατασκευών για τις νεροτσουλήθρες, ο Δήμος Ναυπακτίας συνεχίζει τις εργασίες διαμόρφωσης του χώρου…

#  Νέο Εξοικονομώ: Χρονοδιάγραμμα αιτήσεων ανά Περιφέρεια.  Επιδότηση έως 85% :

Πρόκειται για πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ στο οποίο μπορούν να ενταχθούν μονοκατοικίες και πολυκατοικίες, με απλοποιημένο σύστημα. Οι αιτήσεις ανά    περιφέρεια θα υποβάλλονται σταδιακά από 2 Νοεμβρίου…

#  Ποιος άλλος κινδυνεύει από τον κορωνοϊό;   (Άρθρο) :

Ο φετινός    χειμώνας θα είναι ίσως από τους δυσκολότερους των τελευταίων ετών, αφού η ανεργία και οι μικροί τζίροι των επιχειρήσεων είναι δεδομένοι…

Δεκαπενταύγουστος: το… «Πάσχα του καλοκαιριού» :

Μεταξύ της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας υπάρχει δογματική διαφορά σχετικά με την Κοίμηση της Θεοτόκου…

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ψηφιακό Θεματικό Πάρκο και σύγχρονες εφαρμογές για την ανάδειξη της ιστορικής και πολιτισμικής ταυτότητας της Δυτικής Ελλάδας

Published

on

By

«Ο τόπος μας διηγείται την ιστορία του ελληνισμού επί 3.000 χρόνια. Ήρθε η ώρα, με σύγχρονα μέσα, να αναδείξουμε την ταυτότητά και τον ρόλο της Δυτικής Ελλάδας. Εντάσσουμε στο ΕΣΠΑ δράσεις  που θα προβάλλουν τη γη του Ολυμπισμού, της φλόγας της ειρήνης και της συναδέλφωσης. Οι επετειακές εκδηλώσεις του 2021 είναι η αφορμή ώστε η Δυτική Ελλάδα να μεταδώσει απ άκρη σ’ άκρη το μήνυμα  ότι είναι η Γη της  Φλόγας της λευτεριάς και των μεγάλων αγώνων για την αναγέννηση της πατρίδας».

Αυτό δήλωσε ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, σήμερα Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020 με αφορμή την ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» της πράξης «Ψηφιακό σύστημα πολυεπίπεδης ανάδειξης της ιστορίας και του πολιτιστικού αποθέματος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας». Βάσει αυτής, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας χρηματοδοτεί με 1,9 εκατ. ευρώ την αξιοποίηση  σύγχρονων τεχνολογιών για την ανάδειξη του πολιτιστικού και ιστορικού αποθέματος της Αχαΐας, της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηλείας, θέτοντας στο επίκεντρο τα ιστορικά γεγονότα που συνδέονται με την ελληνική επανάσταση του 1821.

Αντικείμενο της πράξης αποτελεί η ανάπτυξη ηλεκτρονικών υποδομών, σύγχρονων υπηρεσιών και εφαρμογών. Για την υλοποίηση του έργου αξιοποιούνται ψηφιακές οπτικοακουστικές και διαδραστικές τεχνολογίες για την δημιουργία ψηφιακού θεματικού πάρκου, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και θεματικές παραγωγές όπως η δημιουργία ντοκιμαντέρ με στόχο την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και μνημείων της περιοχής, ιστορικών γεγονότων και αναφορών.

Ειδικότερα, προβλέπεται η δημιουργία  Ψηφιακού  Θεματικού  Πάρκου,  που θα αποτελείται από θεματικούς σταθμούς και θα είναι αφιερωμένο στην ιστορία και τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στη Δυτική Ελλάδα.  Στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση θα περιοδεύσει σε τουλάχιστον δέκα επιλεγμένες πόλεις της Δυτικής Ελλάδας κι έπειτα θα στεγαστεί σε δύο εμβληματικές πόλεις στα Καλάβρυτα και το Μεσολόγγι.

Επίσης, με την αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν σε περισσότερα από 2.500 σημεία ιστορικής, φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής. Σε αυτά θα αποκτούν πρόσβαση μέσω κινητών τηλεφώνων, φορητών συσκευών (tablets, PDAs, κλπ.)  και ηλεκτρονικών υπολογιστών παρέχοντας μια ολοκληρωμένη βιωματική εμπειρία για τους χρήστες.

«Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από το 1821 και την Ελληνική Επανάσταση, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δημιουργεί υποδομές που αναδεικνύουν το παρελθόν και σηματοδοτούν το μέλλον. Πρόκειται για δράσεις που πέρα από την ιστορική, παιδαγωγική και πολιτισμική αξία που έχουν,  αναμένεται να λειτουργήσουν αναπτυξιακά για την ευρύτερη περιοχή προσελκύοντας επισκέπτες και διαμορφώνοντας ένα νέο τουριστικό προϊόν» ανέφερε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Βοηθός Περιφερειάρχη για το Συντονισμό των Εκδηλώσεων της επετείου των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821, Ανδρέας Φίλιας.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

www.musitsa.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ