Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ράβε – Ξήλωνε …στο λαβύρινθο των δημοσίων έργων

Published

on

ΑΣΠΡΟ-ΜΑΥΡΟ-δημόσια-έργα-δήμος-ναυπακτίας

Η εκτέλεση των δημοσίων και των δημοτικών έργων στη χώρα μας έχει τη δική της αξιοπρόσεκτη διαδρομή. Μια διαδρομή δαιδαλώδη που για να την ακολουθήσει κανείς χρειάζεται το μίτο της Αριάδνης για να μη χαθεί στο λαβύρινθο της    ελληνικής γραφειοκρατίας.

Ένα πλέγμα νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων ορίζουν τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει η διοίκηση προκειμένου να ολοκληρώσει ένα έργο δημοσίου χαρακτήρα. Οι διαδικασίες αυτές σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι αντικρουόμενες και οι υπάλληλοι που     καλούνται να βάλουν την υπογραφή τους ακροβατούν ανάμεσα στη νομιμότητα και την παρανομία, με ό τι αυτό συνεπάγεται.

Αυτό πέρα από τις καθυστερήσεις που δημιουργεί στην υλοποίηση ενός έργου έχει συμβάλει και στη διαμόρφωση μιας αντίληψης στην κοινή γνώμη ότι για όλα φταίνε οι υπάλληλοι. Η κοινωνία δηλαδή βλέποντας τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής εύκολα ρίχνει την ευθύνη στον τελευταίο τροχό της αμάξης, εύκολα βλέπει το δένδρο και χάνει το δάσος.

Για την υλοποίηση ενός δημοσίου έργου πρέπει να υπάρχουν οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία μελέτες.

Οι μελέτες ανάλογα με τη φύση του έργου πρέπει να υποβληθούν σε μια σειρά από δημόσιες υπηρεσίες για να λάβουν τη σχετική έγκριση. Στη συνέχεια ακολουθεί ο δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός, η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων και η εκτέλεση του έργου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Όταν πρόκειται για έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλισθεί όλες οι προβλεπόμενες αδειοδοτήσεις, υπάρχει η χρηματοδότηση και το έργο υλοποιείται απρόσκοπτα. Αυτό που πρέπει να εξασφαλίσει ο κύριος του έργου είναι η αυστηρή επίβλεψη ώστε το έργο να κατασκευασθεί όπως προβλέπεται στη μελέτη.

Ας δούμε τώρα ορισμένες από τις παθογένειες που τα δημόσια έργα γίνονται πολύ ακριβά και η ποιότητά τους είναι πολύ κάτω των προδιαγραφών τους.

Η πρώτη αδυναμία αφορά την μη πληρότητα των μελετών χωρίς να υπάρχει ευθύνη για τους μελετητές. Οι όποιες ελλείψεις στις μελέτες εμφανίζονται κατά την υλοποίηση των έργων και οδηγούν σε συμπληρωματικά έργα με όχι πάντα ορθές λύσεις και μεγάλο κόστος.

Η δεύτερη αδυναμία αφορά τις μεγάλες εκπτώσεις που δίνονται και οι οποίες οδηγούν σε έργα χαμηλής ποιότητας. Αυτό είναι αναπόφευκτο δεδομένου ότι με τιμές αγοράς είναι αδύνατο να υλοποιηθούν έργα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη μελέτη.

Επομένως οι μεγάλες εκπτώσεις στηρίζονται στην ανομολόγητη παραδοχή εκ μέρους των εργοληπτών ότι η επίβλεψη θα είναι χαλαρή και κάποιες από τις εργασίες ή τα υλικά που προβλέπονται θα τα αποφύγουν, σε βάρος βέβαια της ποιότητας του έργου.

Η τρίτη αδυναμία αφορά την ελλιπή επίβλεψη η οποία είναι αποτέλεσμα της έλλειψης τεχνικού προσωπικού.

Ιδιαίτερα για μεγάλα έργα με αφανείς (υπόγειες) εργασίες η συνεχής παρουσία του επιβλέποντα μηχανικού είναι απόλυτα αναγκαία. Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό όταν ο ίδιος μηχανικός έχει όλη τη γραφειοκρατική δουλειά και ταυτόχρονα καλείται να επιβλέπει πολλά έργα από το Γαλατά μέχρι τη Γραμμένη Οξιά,  για να αναφερθούμε στο δήμο Ναυπακτίας;

Με αφορμή το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και τα πεζοδρόμια που κατασκευάσθηκαν ανατολικά από το Σκα προέκυψε ότι το έργο κατασκευάσθηκε χωρίς μελέτη για τη διευθέτησης των ομβρίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ζητήσει ο δήμος τη συνδρομή του Τεχνικού Συμβουλίου της Περιφέρειας ενώ το έργο ήταν σε εξέλιξη, και να προστεθούν οι εργασίες απορροής των ομβρίων που οδήγησαν σε επιβάρυνση του έργου κατά 50%.

Επίσης δεν προβλέφθηκε ο αγωγός για την αποχέτευση παρά το γεγονός ότι υπήρχαν αιτήσεις δημοτών που θέλουν να συνδεθούν με το αποχετευτικό σύστημα. Αυτό  εντός ολίγου θα οδηγήσει σε ξήλωμα της ασφάλτου και επανάληψη του ράβε ξήλωνε.

Ας ελπίσουμε ότι οι νέες επεκτάσεις των πεζοδρομίων θα συνεχισθούν με πλήρη φάκελο μελετών ώστε να δούμε ολοκληρωμένα έργα που θα λειτουργούν σε βάθος χρόνου χωρίς το γνωστό ράβε ξήλωνε.

 

ΕΛΛΑΔΑ

Νέο καθεστώς για τη Διοικητική Υποστήριξη Δήμων

Published

on

By

Διοικητική-υποστήριξη-δήμων-νέο-θεσμικό-πλαίσιο

Το χρονίζον ζήτημα της Διοικητικής Υποστήριξης Δήμων επιχειρεί να ρυθμίσει το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο περιλαμβάνεται στα άρθρα 22και 23 του Ν/Σ, με την Κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι επιλύει “οριστικώς ένα χρόνιο πρόβλημα κακοδιοίκησης, το οποίο συνιστά καταστρατήγηση των αρχών της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης. Και τούτο διότι οι διαρκείς –επί σχεδόν 9 χρόνια- παρατάσεις δεν θεραπεύουν τις παθογένειες της Διοίκησης, με αποτέλεσμα η οργανωτική δυσλειτουργία που έχει παρατηρηθεί στις Υπηρεσίες Δόμησης να συνιστά παραβίαση των αρ.10 και 24 παρ.2 του Συντάγματος”.

 

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το αρ.22“Διοικητική Υποστήριξη Τεχνικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δόμησης των ΟΤΑ” :

Ι]Δήμοι, οι οποίοι ασκούν τις αρμοδιότητες των Τεχνικών τους Υπηρεσιών υπό το καθεστώς της Διοικητικής Υποστήριξης, ορίζονται ως Δήμοι που δεν έχουν τεχνική επάρκεια και μπορούν:

(α)να αναθέτουν τη Διοικητική Υποστήριξη για θέματα που άπτονται αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών αυτών στους Φορείς της περ.β’ της παρ.2 του αρ.44 του ν.4412/2016(πρόκειται, βάσει του αρ.21 του Ν/Σ, για την ΕΕΤΑΑ και τις  Ανώνυμες Αναπτυξιακές Εταιρείες ΟΤΑ). Στην περίπτωση αυτή, η αρμοδιότητα έκδοσης της τελικής διοικητικής πράξης ασκείται από το Δήμαρχο.

(β)να αναθέτουν τη διεξαγωγή της διαδικασίας σύναψης, την εποπτεία και την επίβλεψη, όπως ορίζεται στα αρ.136 και 183 του ν.4412/2016, των Δημοσίων Συμβάσεων έργων ή μελετών αρμοδιότητάς τους, στους προαναφερθέντες Φορείς.

ΙΙ]Δήμοι που ασκούν τις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Δόμησης υπό το καθεστώς Διοικητικής Υποστήριξης μπορούν να αναθέτουν τη Διοικητική Υποστήριξη για θέματα που άπτονται αρμοδιοτήτων των εν λόγω Υπηρεσιών στους ανωτέρω Φορείς. Στην περίπτωση αυτή, η αρμοδιότητα έκδοσης της τελικής διοικητικής πράξης ασκείται από το Δήμαρχο.

 

Περαιτέρω, το αρ.23“Άσκηση αρμοδιοτήτων από τους Δήμους-Λήξη Διοικητικής Υποστήριξης” ορίζει τα εξής:

Ι] Χρόνος έναρξης άσκησης από τους Δήμους των αρμοδιοτήτων που μεταβιβάστηκαν σε αυτούς, στο πλαίσιο των οριζομένων στην περ.α’ της παρ.1 του αρ.95 του Καλλικράτη, για τις οποίες παρέχεται Διοικητική Υποστήριξη, ορίζεται η1η Μαρτίου 2020.

Μέχρι τότε συνεχίζουν να εφαρμόζονται οι ρυθμίσεις των παρ.2, 3 και 4 του αρ.95 του ν.3852/2010, ενώ συνεχίζει να ισχύει η παρ.1 του αρ.1 της από 31.12.2012 ΠΝΠ ως κυρώθηκε με το αρ.1 του ν.4147/2013.

ΙΙ] Εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται αυτοδίκαια και χωρίς άλλη διατύπωση από το Δήμο στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου αφορά η πολεοδομική πράξη. Δικαστικές αποφάσεις κατά διοικητικών πράξεων που εκδόθηκαν στα πλαίσια της ανωτέρω Διοικητικής Υποστήριξης, εκτελούνται από το Δήμο στα διοικητικά όρια του οποίου αφορά η προσβαλλόμενη πράξη.

ΙΙΙ] Εκκρεμείς υποθέσεις αρμοδιότητας των Υπηρεσιών Δόμησης συνεχίζονται από τον κατά τόπο αρμόδιο Δήμο. Φάκελοι υποθέσεων, εκκρεμείς ή αρχειοθετημένοι, που καταρτίσθηκαν από τις Υπηρεσίες που παρείχαν τη Διοικητική Υποστήριξη παραδίδονται στις Υπηρεσίες των Δήμων που αφορούν, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο μηνών από την έναρξη άσκησης της αρμοδιότητας. Για την παράδοση συντάσσεται αναλυτικό πρωτόκολλο παράδοσης.

Πηγή:airetos

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ομαδικό Εργαστήριο Πληροφόρησης για Ανέργους στο ΕΚΝΔ

Published

on

By

Εργατικό-κεντρο-ναυπακτου-ινστιτουτο-ΓΣΕΕ-Ναύπακτος

Το Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) σε συνεργασία με το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ναυπακτίας & Δωρίδας στο πλαίσιο λειτουργίας του Δικτύου Υπηρεσιών Πληροφόρησης & Συμβουλευτικής Εργαζομένων & Ανέργων, θα υλοποιήσει εργαστήριο πληροφόρησης ανέργων με θέμα:

«Τεχνικές Πλοήγησης στην Αγορά Εργασίας: ιογραφικό σημείωμα – συνοδευτική επιστολή»,

 στη Ναύπακτο στο χώρο του ΕΚΝΔ (Αποκαύκου 16, ΤΚ 30300). Το εργαστήριο θα υλοποιηθεί την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 18:00 – 20:30.

Το ομαδικό εργαστήριο παρέχεται δωρεάν και υλοποιείται μέσω του Εξειδικευμένου Κέντρου Προώθησης στην Απασχόληση (ΕΚΠΑ Πάτρας) και της Δομής Εργαζομένων με στόχο την πληρέστερη υποστήριξη για την ένταξη ή την επανένταξη ανέργων στην αγορά εργασίας και την ενδυνάμωση και υποστήριξη των εργαζομένων. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 20 άτομα και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Να συμπληρώσετε ηλεκτρονικά την αίτησή σας στην διεύθυνση: https://bit.ly/2Qr4zFt
  • Να επικοινωνήσετε είτε με τη γραμματεία του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας & Δωρίδας στο 2634029614, είτε με τους συμβούλους απασχόλησης στα τηλέφωνα 2610624755 και 2610226347 καθημερινά από 10:00 έως 17:00, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου patrainediktio@inegsee.gr.                                                            Εργατικό-κεντρο-ναυπακτου-ινστιτουτο-ΓΣΕΕ-Ναύπακτος

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Δ. Κωνσταντόπουλος: Αγώνας για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία η εξέγερση του Πολυτεχνείου

Published

on

By

Δημήτρης-Κωνσταντόπουλος-Πολυτεχνείο-ΚΙΝ.ΑΛ-2019

Σε μήνυμά του για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου ο βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος αναφέρει:

«Η  Επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου έρχεται στη μνήμη όλων ως αγώνας για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία!

Η λαϊκή εξέγερση εκείνου του Νοέμβρη, 46 χρόνια πριν, αποτελεί άλλον έναν σταθμό ανάμεσα στους αγώνες του λαού μας για εθνική ανεξαρτησία και λαϊκή κυριαρχία.

Οι μικρές επαναστάσεις με το ηρωικό αίμα της νεολαίας συγκλόνισαν την ελληνική και διεθνή γνώμη. Η πλατιά ενότητα που σφυρηλατήθηκε μεταξύ φοιτητικού χώρου και κοινωνίας ήταν ένα ισχυρό πλήγμα κατά της δικτατορίας.

Ο ηρωισμός, η τόλμη, η ομοψυχία, η  αυταπάρνηση και η θυσία έπαψαν να είναι απλές νοητικές κατασκευές…Τις έκαναν πράξεις χιλιάδες Έλληνες, φοιτητές, μαθητές, εργαζόμενοι με δίψα για τη ζωή και την ελευθερία.

Τιμή και σεβασμός σ’ αυτούς που  αγωνίστηκαν με ανιδιοτέλεια για Ελευθερία και Δημοκρατία!»

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ