Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

“Ράμπο” για ελέγχους στους ΟΤΑ

Published

on

Αυτοδιοίκηση και νέα Εθνική Αρχή Διαφάνειας: Πως διαμορφώνονται οι έλεγχοι στους ΟΤΑ μετά την σύσταση της νέας Ανεξάρτητης Αρχής, της “Εθνικής Αρχής Διαφάνειας” (Ε.Α.Δ)  που προχωρά η Κυβέρνηση με τα άρθρα 82 έως και 103 του νόμου περί επιτελικού Κράτους;

Η Αρχή θα ασκεί τις αρμοδιότητές της στο σύνολο των Φορέων και Υπηρεσιών της Γενικής Κυβέρνησης,

« περιλαμβανομένων των Ο.Τ.Α. Πρώτου και Δεύτερου βαθμού, των Επιχειρήσεών τους και των εποπτευόμενων από αυτούς Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. »,  όπως ρητά ορίζεται στην παρ.1 του αρ.83.

Στην ιδρυόμενη Αρχή μεταφέρεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των κάτωθι Φορέων, οι οποίοι καταργούνται:

– Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς (ΓΕ.Γ.ΚΑΔ.),

– Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.),

– Γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Ε.Δ.Δ.),

– Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.),

– Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (Σ.Ε.Δ.Ε),

– Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Μεταφορών (Σ.Ε.Ε.ΜΕ.).

Να σημειωθεί πως Ιδιαίτερα Σώματα και Υπηρεσίες Επιθεώρησης & Ελέγχου, μεταξύ άλλων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς να εντάσσονται στην Αρχή, υποχρεούνται να της κοινοποιούν

α) τα πορίσματα και τις εκθέσεις τους αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σχετικών επιθεωρήσεων και ελέγχων,

β) τους ετήσιους προγραμματισμούς της δράσης τους το αργότερο μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του κάθε έτους (παρ.6 αρ.100).

Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος ορισμός του Διοικητή της Αρχής για τα πρώτα 5 χρόνια.  Κατ’ εξαίρεση (παρ.5 αρ.117), κατά την πρώτη λειτουργία της Αρχής, ο Διοικητής  προτείνεται από τον πρωθυπουργό για τριετή θητεία και διορίζεται με απόφαση του ίδιου, ύστερα από έγκριση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής.

Η θητεία αυτή δύναται να ανανεωθεί για 2 ακόμη έτη, με μόνη Απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής.

Επιπλέον, προβληματισμός γεννάται από το γεγονός ότι δεν εντοπίζεται στο Ν/Σ κάποια αντικειμενική και αδιάβλητη διαδικασία, με συγκεκριμένα προκαθορισμένα κριτήρια, για την επιλογή των Επιθεωρητών-Ελεγκτών.

Και αυτό παρά το ότι εξοπλίζονται με μείζονος σημασίας αρμοδιότητες, καθήκοντα και δυνατότητες.

 

Ας δούμε μερικά σημεία από όσα θα λαμβάνουν χώρα, μεταξύ άλλων Φορέων, και στους ΟΤΑ.  Κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο Ν/Σ, οι Επιθεωρητές-Ελεγκτές της Αρχής:

– μπορούν να επισκέπτονται, χωρίς ή με προειδοποίηση, τους Φορείς, να μελετούν επί τόπου την εξεταζόμενη υπόθεση, να ενεργούν αυτοψίες και να εξετάζουν πρόσωπα,

– μπορούν να εξετάζουν οποιοδήποτε πρόσωπο μπορεί να εισφέρει στοιχεία στον διενεργούμενο έλεγχο, να ζητούν πληροφορίες και στοιχεία από τους αρμόδιους που εμπλέκονται με την εξεταζόμενη υπόθεση,

– έχουν δικαίωμα πρόσβασης στους φακέλους συμπεριλαμβανομένων και των απορρήτων, εκτός εάν πρόκειται για ζητήματα που ανάγονται στην άσκηση εξωτερικής πολιτικής, την εθνική άμυνα και την κρατική ασφάλεια,

–  μπορούν να ζητούν με έγγραφό τους πληροφορίες σχετικά με την υπό διερεύνηση υπόθεση. Εκείνοι, στους οποίους απευθύνεται το έγγραφο υποχρεούνται σε άμεση, πλήρη και ακριβή παροχή των πληροφοριών που ζητούνται.

– να ελέγχουν κάθε είδους και κατηγορίας βιβλία, στοιχεία και λοιπά έγγραφα καθώς και την ηλεκτρονική εμπορική αλληλογραφία των επιχειρηματιών, διοικητών, διευθυνόντων συμβούλων, διαχειριστών και γενικά εντεταλμένων στη διοίκηση ή διαχείριση προσώπων, καθώς και του προσωπικού ανεξαρτήτως της μορφής αποθήκευσής τους, και οπουδήποτε και εάν αυτά φυλάσσονται και να λαμβάνουν αντίγραφα ή αποσπάσματά τους,

–  να προβαίνουν σε κατασχέσεις βιβλίων, εγγράφων και άλλων στοιχείων, καθώς και ηλεκτρονικών μέσων αποθήκευσης και μεταφοράς δεδομένων, τα οποία αποτελούν επαγγελματικές πληροφορίες,

–  να ελέγχουν και να συλλέγουν πληροφορίες και δεδομένα κινητών τερματικών, φορητών συσκευών, καθώς και των εξυπηρετητών τους σε συνεργασία με τις αρμόδιες κατά περίπτωση αρχές, που βρίσκονται μέσα ή έξω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις των ελεγχόμενων φορέων,

– να ενεργούν έρευνες στα γραφεία και τους λοιπούς χώρους και τα μεταφορικά μέσα των ελεγχόμενων φορέων,

– να σφραγίζουν οποιονδήποτε επαγγελματικό χώρο, βιβλία ή έγγραφα, κατά την περίοδο που διενεργείται ο έλεγχος και στο μέτρο των αναγκών αυτού,

– να ενεργούν έρευνες στις κατοικίες των επιχειρηματιών, διοικητών, διευθυνόντων συμβούλων, διαχειριστών και γενικά εντεταλμένων τη διοίκηση ή διαχείριση προσώπων, καθώς και του προσωπικού των ελεγχόμενων φορέων, εφόσον υπάρχουν εύλογες υπόνοιες, ότι φυλάσσονται εκεί βιβλία ή άλλα έγγραφα που συνδέονται με τον ελεγχόμενο φορέα και το αντικείμενο του ελέγχου,

– να λαμβάνουν, κατά την κρίση τους, ένορκες ή ανωμοτί καταθέσεις, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 212 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, και να ζητούν από κάθε αντιπρόσωπο ή μέλος του προσωπικού των ελεγχόμενων φορέων, επεξηγήσεις για τα γεγονότα ή τα έγγραφα που σχετίζονται με το αντικείμενο και το σκοπό του ελέγχου και να καταγράφουν τις σχετικές απαντήσεις.

– Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής, κατόπιν εισήγησης του Διοικητή, επιβάλλεται στους ελεγχόμενους Φορείς ή σε αυτούς που κατά οποιονδήποτε τρόπο παρεμποδίζουν ή δυσχεραίνουν τις έρευνες, καθώς και στους Φορείς ή σε αυτούς που αρνούνται να υποβληθούν στις εν λόγω έρευνες, να επιδείξουν τα αιτούμενα βιβλία, στοιχεία και λοιπά έγγραφα και να χορηγήσουν αντίγραφα ή αποσπάσματα τους, πρόστιμο κατ’ ελάχιστον 10.000 ευρώ και μέχρι 100.000 ευρώ στο καθένα από τα πρόσωπα και για κάθε παράβαση. Κατά την επιμέτρηση του προστίμου λαμβάνονται ιδίως υπόψη η σοβαρότητα της εξεταζόμενης υπόθεσης, η απαξία των πράξεων και η επίπτωσή τους στην έκβαση της έρευνας.

– Σε περίπτωση άρνησης ή παρεμπόδισης με οποιονδήποτε τρόπο των εντεταλμένων υπαλλήλων της Αρχής στην άσκηση των καθηκόντων τους, αυτοί μπορούν να ζητούν τη συνδρομή των εισαγγελικών αρχών και κάθε άλλης αρμόδιας αρχής. Η συνδρομή αυτή μπορεί να ζητηθεί και προληπτικά.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Το περίπτερο… έβγαλε στον αφρό το θέμα των κοινόχρηστων χώρων

Published

on

By

Τοπική-κοινοτητα-ναυπακτου

Συνεδρίασε χθες  Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου το συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας Ναυπάκτου.  Στα θέματα που το απασχόλησαν να αναφέρουμε την ομόφωνη απόφαση της επέκτασης των πεζοδρομίων στην Παλαιοπαναγιά καθώς και την απόφαση για τοποθετήσεις εγκεκριμένων πινακίδων με τα οδωνυμικά στις οδούς της πόλης.

Ένα σοβαρό θέμα που ήρθε προς συζήτηση και έκφραση γνώμης από το συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας ήταν και αυτό της μεταφοράς του περιπτέρου πού βρίσκεται επί των οδών Τζαβέλα και στο στενάκι Παπαχριστοπούλου.

Το συγκεκριμένο περίπτερο, που διαθέτει όμως άδεια, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου βρίσκεται επί της Δημοτικής οδού Παπαχριστοπούλου, φέρνει στο προσκήνιο πάλι το μείζον ζήτημα της  χωροθέτησης των περιπτέρων αλλά και γενικά των κοινόχρηστων χώρων στην πόλη της Ναυπάκτου.

Μετά από αρκετή συζήτηση με την κατάθεση των επιχειρημάτων και των δύο πλευρών, τόσο του επαγγελματία περιπτερούχου όσο και κατοίκων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, προτάθηκαν από την πλευρά του σώματος κάποια σημεία όπου θα μπορούσε δυνητικά  να μεταφερθεί το περίπτερο.

Αυτά τα σημεία είναι: επί της οδού Μεναίχμου απέναντι από το ΕΠΑΛ (στην μικρή πλατεία), στην πλατεία Βλάντη, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΥΑΝ στο αντλιοστάσιο Νόβα,  στο τρίγωνο που σχηματίζεται απέναντι από το βιβλιοπωλείο «Χαρτί και καλαμάρι» και στον πεζόδρομο της Αγίας Παρασκευής.

 

Το «μπαλάκι» στην Τοπική Κοινότητα

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η απόφαση της Τοπικής Κοινότητας έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα καθώς θα πρέπει στη συνέχεια να εξεταστεί από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου, να αποτυπωθούν σε σχέδια το εμβαδόν και ο χώρος πέριξ του περιπτέρου και στην  συνέχεια να ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ωστόσο εδώ εμπλέκονται και άλλοι παράμετροι όπως είναι αυτή  της έγκρισης από την αστυνομία η οποία μπορεί να ανατρέψει όλα τα παραπάνω.

Σύμφωνα με το νόμο, υπάρχει και ο παράγων του ιδιοκτήτη του περιπτέρου, ο οποίος μπορεί να προσφύγει κατά της απόφασης αν θίγεται οικονομικά από την μεταφορά αυτή.

Σε κάθε περίπτωση, το συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας εμφανίζεται να είναι αναρμόδιο, όπως σημείωσε και το μέλος του συμβουλίου Γιώργος Υφαντής,  καθώς μόνο γνωμοδοτική άποψη μπορεί να εκφέρει και χωρίς να γνωρίζει εκ των προτέρων κάποια τεχνικά και πολεοδομικά χαρακτηριστικά.

 

Αποφάσεις υπάρχουν…

Με το θέμα, άνοιξε και πάλι η συζήτηση για την διαχείριση των κοινόχρηστων χώρων στην πόλη της Ναυπάκτου. Αν  και το 2012 – 2013 υπήρξαν αποφάσεις Δημοτικού συμβουλίου για το πώς πρέπει να είναι μορφολογικά τα περίπτερα ώστε να συνάδουν με τον χαρακτήρα και την ιστορικότητα της πόλης, πόσα τετραγωνικά μπορούν να καταλαμβάνουν, μέχρι σήμερα και μετά από έξι χρόνια δεν υπήρξε καμία απόφαση και καμία πρωτοβουλία.

Το ζήτημα των κοινόχρηστων χώρων είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την καθημερινότητα των κατοίκων της, την εικόνα και την προσωπικότητα – ταυτότητα της πόλης και κάποια στιγμή θα πρέπει να μπουν στο τραπέζι όλες εκείνες οι κρίσιμες παράμετροι, αλλά και οι σχεδιασμοί, ώστε να υπάρχει μία μορφολογία στα περίπτερα έτσι ώστε να μην εμποδίζουν πεζούς και οχήματα, με τον όλο σχεδιασμό και τις αποφάσεις για τους κοινόχρηστους χώρους να έχουν άμεσο αντίκτυπο στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της.

Τοπική-κοινοτητα-ναυπακτου-3-12-2019

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

115.310 ευρώ από Τέλη Διαφήμισης  και ΤΑΠ στον Δήμο Ναυπακτίας

Published

on

By

Ναύπακτος-Δήμος-έσοδα-ΤΑΠ-Διαφήμιση

Συνολικά 43.000.000 ευρώ αποδίδονται σε όλους τους Δήμους της Χώρας, με υπουργική απόφαση που  δημοσιεύθηκε την 11η Δεκεμβρίου 2019.

Από αυτά, τα 25 εκατομμύρια ευρώ προέρχονται από έσοδα του αρ.9 του ν.2880/2001, δηλαδή από τα Τέλη Διαφήμισης κατηγορίας Δ’.

Τα 18 εκατομμύρια ευρώ έχουν ως πηγή έσοδα του αρ.24 του ν.2130/1993, ήτοι το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ).

Αναφορικά με τον Δήμο Ναυπακτίας, τα ποσά αυτά ανέρχονται:   από Τέλη Διαφήμισης  στα 64.280 ευρώ και από  Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) στα 51.030 ευρώ

Τα συγκεκριμένα χρήματα διατίθενται υποχρεωτικά κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για την εκτέλεση έργων, καταβολή αποζημιώσεων ρυμοτομούμενων ή απαλλοτριωμένων ακινήτων και αγορά ακινήτων και το υπόλοιπο για την κάλυψη άλλων αναγκών.

Για την κατανομή των εν λόγω εσόδων στους 332 Δήμους, ελήφθη υπόψη ο πραγματικός πληθυσμός, όπως αυτός προέκυψε από την απογραφή του 2011.

Ναύπακτος-Δήμος-έσοδα-ΤΑΠ-Διαφήμιση

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί  το 97ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 97ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr, που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e- mail των συνδρομητών μας.

 

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#   «Παγώνει» η Ανάπλαση:

Φαίνεται να συμβαδίζει με το βαρομετρικό χαμηλό του καιρού και το ψύχος που επικρατεί  στη Ναύπακτο αυτό το διάστημα  και το έργο της Ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της πόλης.  Με τον εργολάβο να έχει πλέον εγκατασταθεί στο έργο και για όλον τον σχεδιασμό να έχουν γίνει συζητήσεις και συναντήσεις προς ενημέρωση…

#   Ξεκίνησαν μετά από 4 χρόνια!!! :

Έχουν περάσει ήδη τέσσερα χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 2015 που είχαμε τις  φυσικές καταστροφές από θεομηνίες, με συνέπεια τα σοβαρά κατολισθητικά φαινόμενα στις Τοπικές Κοινότητες Περίστας και Κλεπάς του Δήμου Ναυπακτίας, που ανάγκασε τις αρμόδιες αρχές να κηρύξουν την περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.  Το φαινόμενο επαναλήφθηκε και τον Μάρτιο του 2016 προκαλώντας βλάβες στο οδικό δίκτυο και στο δίκτυο ύδρευσης της Τοπικής Κοινότητας Περίστας, θέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο κατοικίες ακόμα και ανθρώπινες ζωές…

#   Σχεδιάζουμε τι πόλη θέλουμε :

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα της Αστικής Κινητικότητας (ELTIS, n.d.), ένα ΣΒΑΚ παρουσιάζει, ή συνδέεται με μια υπάρχουσα, μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη μελλοντική ανάπτυξη μιας αστικής περιοχής και ειδικότερα της υποδομής και των υπηρεσιών μεταφορών και κινητικότητας. Περιλαμβάνει, επίσης, ένα σχέδιο βραχυπρόθεσμης υλοποίησης της στρατηγικής…

Δίκτυο Πόλεων με λίμνες : 

Το Δίκτυο Πόλεων με Λίμνες είναι Ένωση Δήμων της χώρας, αλλά και του εξωτερικού, που μέσα στα γεωγραφικά τους όρια υπάρχουν μία ή περισσότερες λίμνες.

Σήμερα αριθμεί ως μέλη, 44 Δήμους από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Αλβανία, την Βουλγαρία και την Ουκρανία. Επίσης έχει ως μέλη την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβάλλοντος Έρευνας & Κατάρτισης του  Παντείου Πανεπιστημίου…

#  Κοινόχρηστος χώρος, το σκηνικό της δημόσιας ζωής (Άρθρο):

Οι ημέρες αυτές προσφέρονται για να σκεφτούμε την  αξία και τη σημασία που έχει ο κοινόχρηστος, ο δημόσιος,  χώρος. Ο στολισμός και ο διάκοσμος του κοινόχρηστου χώρου δημιουργεί και διαμορφώνει το εορταστικό κλίμα των ημερών…

Πρόγραμμα 15 εκατ. στους Δήμους για κοινόχρηστους χώρους:

Το Πρόγραμμα έχει τίτλο «Απόκτηση ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων στις πόλεις 2019» και αφορά σε ώριμες απαλλοτριώσεις αμιγώς κοινόχρηστων χώρων και χώρων πρασίνου που προβλέπονται σε εγκεκριμένα Ρυμοτομικά Σχέδια…

 

Γίνε συνδρομητής στο Nafsweek:     (ΕΤΗΣΙΑ Συνδρομή 20 ευρώ)

1)    Επικοινωνώντας μαζί μας στο τηλ:  6978 500 005

2)    Μέσα από την ιστοσελίδα μας στο πεδίο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ, όπου υπάρχουν οδηγίες.

3)   Στο e-mail:    info@nafsweek.gr

Nafsweek-εβδομαδιαία-ηλεκτρονική-συνδρομητική-εφημερίδα

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ