Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκέψεις & Απόψεις

Published

on

Ο χρόνος μετράει αλλιώς. Σε μια νύχτα μπορείς να βρεθείς πρόσφυγας, εξού και είναι λάθος η στάση όσων βλέπουν τον πρόσφυγα ως πρόβλημα και όχι ως σύμπτωμα ενός προβλήματος.

Σε μια στιγμή μπορεί να βρεθείς ευάλωτος, εκτεθειμένος. Μια νύχτα που ο κόσμος προγραμμάτιζε το Πάσχα ή καλοκαίρι του, το πρωί βρέθηκε σε εικόνες πολέμου.

Τι ήταν αυτό όμως που διασφάλιζε μια γεωπολιτική σταθερότητα; Τι τη μετέβαλε;

Αυτό έγινε ακαριαία ή σταδιακά με λογής -λογής ανα-θεωρητισμούς;

Η σταθερότητα αυτή αφορούσε τους πάντες; Και ήταν μια ειρηνική σταθερότητα ή μια σταθερότητα που από κάτω έκρυβε λογής -λογής ανακωχές ή και κρυφούς πολέμους; Το βέβαιο είναι πως η νέα γεωπολιτική φάση έχει ένα ρευστό νέο σχήμα όπου οι παλιοί φίλοι και οι νέοι εχθροί αλλάζουν ραγδαία σε μια σκακιέρα που θα παραγάγει μπόλικη Ιστορία.

Και οι λαοί;

Εμείς για παράδειγμα με δεκαετές Μνημόνιο, με ανηφόρα σκληρά δημοσιονομική, με τρέχουσα και όχι σε ύφεση την υγειονομική κρίση, με ακρίβεια και αδυνατισμένο κοινωνικό ιστό; Πώς προσλαμβάνουμε τη νέα αναταραχή που επιβεβαιώνει μια αλληλουχία μεταβολών και σε επίπεδο συνόρων;

Από την άλλη, η Ευρώπη θα λάβει διπλωματικές πρωτοβουλίες ειρήνευσης – ή έλαβε τις ώρες που γράφονταν αυτές οι γραμμές – ως πρόπλασμα μιας δικής της αυτόνομης από τις ΗΠΑ στάσης ή θα συμπεριφερθεί ως οπισθοφυλακή της;

Το θέμα είναι πως στις οθόνες (αυτή τη φορά των smartphones) μας έχουμε πάλι εικόνα πολέμου.

Όπως στη Σερβία, το Ιράκ, τη Γεωργία, τη Συρία, τον Λίβανο, την Υεμένη, τη Λιβύη.

Και κάτι βαθύτερο: έχουμε το οριστικό τέλος της μεταψυχροπολεμικής περιόδου όπου οι τέως σοσιαλιστικές χώρες απλώς άλλαζαν μοντέλο και τέως γραφειοκράτες μεταμορφώνονταν σε ολιγάρχες πάνω από την κρατική λεία. Κανείς δεν είναι αυτό που ήταν εκεί στα μακρινά πια 90s. Και μια αργόσυρτη αλληλουχία γεγονότων, συμφωνιών, συμμαχιών έχουν διαμορφώσει ένα νέο πλανητικό τοπίο – τώρα και με αναθεώρηση εξ ανατολών.

Το έθνος – κράτος κατά των περιφερειακών ολοκληρώσεων. Οι δυνάμεις των ανοιχτών συνόρων κατά των κλειστών σχημάτων. Οι πολλοί καπιταλισμοί (πράσινος, ασιατικός κ.τ.λ.) και οι μεταξύ τους αντιθέσεις αλλά και αλληλοτροφοδοτήσεις.

Οι πόλεμοι στο εσωτερικό των κοινωνιών και η νέα πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της καθημερινότητας. Πάνω απ’ όλα το τέλος των σταθερών και ο χρόνος που – όπως αναφέραμε στην αρχή του σημειώματος – μετράει αλλιώς.

Το ερώτημα είναι αν το Ουκρανικό θα είναι ένας ακόμη βραχύβιος πόλεμος – προφανώς με τεράστιο κόστος δυστυχώς – ή αν, όπως είπε η Αναλένα Μπέρμποκ, «ξυπνήσαμε την Πέμπτη το πρωί σε έναν διαφορετικό κόσμο» με άνοιγμα του ασκού του Αιόλου.

Ποτέ μια σύρραξη δεν είναι προβλεπόμενη και ποτέ δεν είναι χειρουργική ή «έξυπνη» για να θυμηθούμε τις μαύρες μέρες των νατοϊκών βομβαρδισμών στη Σερβία.

Το ερώτημα «Ειρήνη ή πόλεμος;» απαντιέται εύκολα και καθολικά.

Κανείς δεν χαίρεται με τους πολέμους, ακόμη και όσοι εύκολα σχολιάζουν από τα κοινωνικά τους δίκτυα.

Αυτό που μένει αναπάντητο είναι πώς εν μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης και αυτοματισμών οι κοινωνίες οδηγούνται ακόμη σε πολέμους και αναζωπυρώνουν τα πιο άγρια ένστικτά τους.

Το ερώτημα είναι επίσης ποιος νομιμοποίησε το καθεστώς πολλαπλών αναθεωρητισμών εδώ και είκοσι χρόνια. Γιατί οι λαοί ενώ έχουν εξελιχθεί σε δεξιότητες, τεχνολογία, παραγωγή, παραμένουν θεατές συρράξεων και θεατές της φτωχοποίησής τους.

Γιατί οι πόλεμοι δεν έχουν πάψει να είναι η επιθετική έκφραση αναδιανομής και επιρροής των μεγάλων ή  περιφερειακών δυνάμεων.

Θέλει κόπο η οριστική ειρήνη.

Του Δημήτρη Ν. Μανιάτη

 

 

 

 

 


 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι επαγγελματίες του Αντιρρίου για την πώληση των εργοταξιακών

Published

on

By

Εργοταξιακοί-Αντίρριο-ΤΑΙΠΕΔ

Η Ένωση επαγγελατοβιοτεχνικών και εμπόρων Αντιρρίου “Ο Άγιος Παντελεήμων” με αφορμή το θέμα της πώλησης των πρώην εργοταξιακών χώρων στο Αντίρριο έβγαλε την ακόλουθη ανακοίνωση:

ΘΕΜΑ: ΠΩΛΗΣΗ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
ΓΕΦΥΡΑΣ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ

Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση και αξιοποίηση του οικοπέδου των εργοταξιακών χώρων της γέφυρας.
Πριν από δύο περίπου χρόνια σε συγκέντρωση στο Αντίρριο ο κύριος Δήμαρχος μας διαβεβαίωνε όσον αφορά την εκποίηση του ακινήτου , ότι παρακολουθεί την εξέλιξη, έχει κάποιες επαφές και είμαστε σε σωστό δρόμο και μάλιστα προς την τουριστική κατεύθυνση.
Σήμερα φθάσαμε στο δια ταύτα και ο μεν Δήμαρχος δηλώνει ευχαριστημένος από το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή μας ,το δε τοπικό συμβούλιο και ο αντιδήμαρχος Αντιρρίου δηλώνουν αντίθετοι με οποιαδήποτε επιχείρηση υποβάθμισης της περιοχής .Ως εμπορικός σύλλογος σαφώς και δεν διαφωνούμε με τα παραπάνω , αλλά νομίζουμε ότι τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις .
Επειδή δεν γνωρίζουμε τους όρους του διαγωνισμού όσον αφορά τα είδη των επενδύσεων που μπορούν να γίνουν στον συγκεκριμένο χώρο ,ούτε αν πριν από τον διαγωνισμό υπήρξε κάποια γνωμοδότηση του τοπικού συμβουλίου ή κάποια παρέμβαση του κυρίου Δημάρχου προς το ΤΑΙΠΕΔ, ζητάμε:

   Κατεπείγουσα σύγκληση του τοπικού συμβουλίου του Αντιρρίου με πρόσκληση όλων των φορέων της περιοχής, του Δημάρχου και των αρχηγών των δημοτικών παρατάξεων, για ενημέρωση μας ,έστω και εκ των υστέρων , για το σοβαρότερο θέμα που αφορά την ανάπτυξη της περιοχής και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και απασχολεί την τοπική κοινωνία τα τελευταία 20 χρόνια.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος
Δαβανέλλος Θέμης

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκινούν εργασίες αποκατάστασης επαρχιακών οδών στους Δήμους Ναυπακτίας και Μεσολογγίου

Published

on

By

Σε υπογραφή συμβάσεων με τους αναδόχους προχώρησε την Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023 ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές  που έχουν σημειωθεί μετά από φυσικές καταστροφές σε επαρχιακές οδούς των Δήμων  Ναυπακτίας και Μεσολογγίου.

Ειδικότερα,  παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων, Θανάση Μαυρομμάτη, συμβασιοποιήθηκαν έργα συνολικού προϋπολογισμού 7,4 εκατ. ευρώ που αφορούν τεχνικές παρεμβάσεις σε κρίσιμα σημεία με στόχο να βελτιωθεί η  βατότητα του επαρχιακού οδικού δικτύου και να καταστούν ασφαλέστερες  οι μετακινήσεις.

Αποκαταστάσεις θα γίνουν  στην Τ.Κ. Δορβιτσάς προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ, στην ΤΚ Στράνωμας ύψους 1 εκ. ευρώ,  στον Πλάτανο ύψους 1,8 εκ. ευρώ, στην επαρχιακή οδό Πιτσιναίϊκα – Ριγάνι προϋπολογισμού 1,1 εκ. ευρώ, στο δρόμο από Στύλια προς Συκιά –Φαμηλα ύψους 1 εκ. ευρώ ,  όπως επίσης στο οδικό δίκτυο προς Μούσουρα του Δήμου Μεσολογγίου, επίσης ύψους 1 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που θα εκτελεστούν προβλέπονται αποκαταστάσεις στις σημαντικότερες βλάβες που παρουσιάστηκαν από  καταπτώσειςπρανών,έμφραξη τεχνικών απορροής όμβριων υδάτων, καθιζήσεις οδοστρώματος  κ.α.. Οι κυριότερες εργασίες για την αποκατάσταση  βλαβών αφορούν σε επανακατασκευή των τμημάτων με εξυγίανσήτους, κατασκευή έργων αντιστήριξης και έργων αποστράγγισης.Επίσης προβλέπεται  ανακατασκευή τεχνικών για την απορροή των όμβριων υδάτων όπου απαιτείται καθώς και εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών,  σήμανσης κ.α.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δωρεάν διέλευση όλων όσοι χρησιμοποιούν τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου ζητά το ΚΚΕ

Published

on

By

Ερώτηση για τις νέες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (“Χαρίλαος Τρικούπης”) κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Παπαναστάσης και Θανάσης Παφίλης, προς τον υπ. Υποδομών – Μεταφορών.

Αναλυτικά, στην Ερώτηση, επισημαίνονται τα εξής:

«Η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου χρησιμοποιείται καθημερινά από πολλούς εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και από αρκετούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών.

Από 1/1/2023 η τιμή των μηνιαίων καρτών διέλευσης “e-pass”, δηλαδή των καρτών που χρησιμοποιούν κάθε μέρα εργαζόμενοι και φοιτητές, αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και από 242.56 ευρώ ανέρχεται πλέον στα 294.90 ευρώ.

Οι κάτοχοι των καρτών «e-pass» πληρώνουν πλέον για 44 διελεύσεις για 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα 6,70 ευρώ ανά διέλευση, από 5,51 ευρώ που ήταν πριν, δηλαδή το ετήσιο κόστος μόνο των διοδίων για 11 μήνες χρήσης της κάρτας εκτοξεύεται από 2.668 ευρώ σε 3.243 ευρώ.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, ένας εργαζόμενος που πρέπει να χρησιμοποιεί καθημερινά τη Γέφυρα με βασικό μισθό γύρω στα 800 ευρώ, καλείται να πληρώσει για 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα το εξωφρενικό ποσό των 295 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος των καυσίμων, ποσό που για έναν νεοδιορισμένο εκπαιδευτικό για παράδειγμα, ξεπερνά το 1/3 του μισθού του.

Τα – έτσι κι αλλιώς – πανάκριβα διόδια της Γέφυρας, που πληρώνουν όλοι οι διερχόμενοι από αυτή, έχουν καταστήσει τη μετακίνηση των εργατικών – λαϊκών οικογενειών, είδος πολυτελείας. Τώρα, αποκλείουν τους εργαζόμενους από την πρόσβαση στη εργασία τους.

Η εξασφάλιση ζεστού χρήματος για τους ομίλους κατασκευής και διαχείρισης της Γέφυρας από όλες τις κυβερνήσεις για την εγγύηση των εσόδων τους, πληρώνεται πολλαπλά από τους εργαζόμενους και το λαό μας, τόσο μέσω της φορολόγησής τους όσο και μέσω των δυσβάσταχτων διοδίων.

Σε ανακοίνωσή της, η ίδια η εταιρεία “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” αναφέρει: “Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης οι μέγιστες τιμές διοδίων για το 2023 υπολογίζονται με βάση την ετήσια μεταβολή του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών καταναλωτή που ήταν 11,26%”.

Με αυτή την σύμβαση, η εν λόγω εταιρεία, το 2020 έλαβε αποζημίωση από το αστικό κράτος (δηλαδή την τσέπη του λαού) ύψους  11.050.000 ευρώ για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας, με αποτέλεσμα τα καθαρά της κέρδη, το 2020, να παρουσιάσουν αύξηση κατά 3.250.000 ευρώ σε σχέση με το 2019 και να ανέλθουν στα 14.444.539,02 ευρώ.Μία σύμβαση ληστρική, σε βάρος των λαϊκών αναγκών, την οποία σεβάστηκαν όλες οι κυβερνήσεις.

Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν είναι τυχαίο που σιωπά, αφού στηρίζει επί της ουσίας την νέα ληστρική αύξηση των διοδίων για να μην διαταραχτεί η αύξηση της κερδοφορία της συγκεκριμένης πολυεθνικής.

Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτή του Γ. Βαρεμένου, κάνει έκκληση στην “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” να δείξει κοινωνικό πρόσωπο και να μην προχωρήσει σε αυξήσεις των διοδίων γιατί έχουν αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα.

Μα αυτή την ανάπτυξη είναι που πληρώνει διαρκώς ο λαός μας. Την ανάπτυξη των κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών που υπερασπίζονται με την πολιτική τους όλες οι αστικές δυνάμεις, σε κυβερνήσεις μονοκομματικές ή συνεργασίας, στον τόπο μας και σε όλο τον κόσμο.

Αυτή η ανάπτυξη είναι που έχει οδηγήσει σήμερα στην εκτίναξη της ακρίβειας ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης, την ενεργειακή φτώχεια που τσακίζει το πενιχρό εισόδημα της πλειοψηφίας του λαού μας, την παραπέρα εμπορευματοποίηση της υγείας, του φαρμάκου και όλα όσα φορτώνονται στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών για να μπορούν να αυγαταίνουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Γνωρίζετε όλοι πολύ καλά ότι πάγια θέση του ΚΚΕ είναι η δωρεάν μετακίνηση όλου του λαού μέσα από ασφαλείς, σύγχρονες υποδομές και αυτοκινητόδρομους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

– Να υπάρχει δωρεάν διέλευση όλων όσων χρησιμοποιούν τη Γέφυρα για την μετακίνησή τους, όπως εργαζόμενοι, επαγγελματίες, αγρότες, ασθενείς, φοιτητές κ.α.

– Να καταγγελθούν οι Συμβάσεις Παραχώρησης και να καταργηθούν τα διόδια για όλους τους οδικούς άξονες και την γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, που χρυσοπλήρωσε και χρυσοπληρώνει ο λαός μας από το υστέρημά του».

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ