Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σπ. Τσέλιος: «Άθλος αυτά που έχουν γίνει μέχρι τώρα»

Published

on

Έχουν συμπληρωθεί ήδη τρία χρόνια πού στο τιμόνι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπακτίας βρίσκεται ο δημοτικός σύμβουλος   Σπύρος   Τσέλιος.  Σε αυτά τα τρία χρόνια  υπήρξαν και δύσκολες και εύκολες καταστάσεις και έχουν προχωρήσει σε διάφορα επίπεδα κάποια  σημαντικά έργα.

Για τα πεπραγμένα μέχρι  σήμερα, τις καθυστερήσεις  και τα όσα έχουν δρομολογηθεί μιλά στο Nafsweek.gr, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη,  ο πρόεδρος του   Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπακτίας Σπύρος Τσέλιος.

«Να ξεκινήσουμε από τα πιο ευχάριστα, αναφέροντας το κομμάτι στις πρώην νεροτσουλήθρες και το κομμάτι του αλσυλλίου στο Γρίμποβο όπου δημοπρατήθηκαν τα έργα και εντός των ημερών περιμένουμε να υπογραφεί σύμβαση. Πρόκειται για δύο σημαντικά σημεία της πόλης που θα μπορεί να επισκέπτεται ο κόσμος όταν ολοκληρωθούν τα έργα,  με πιθανότητα ολοκλήρωσης πριν το Πάσχα.

Πρόκειται για δύο μεγάλα πάρκα, που θα περιλαμβάνουν παιδικές χαρές, όργανα γυμναστικής και χώρο περιπάτου όσον αφορά το αλσύλλιο, ενώ αντίστοιχα στις νεροτσουλήθρες θα δημιουργήσουμε μία μεγάλη σύγχρονη παιδική χαρά 450 τετραγωνικών, τετραπλάσια από αυτή που υπάρχει στην Ψανη, γήπεδα Beach Volley για για την φιλοξενία  και Πανελληνίου Πρωταθλήματος με κερκίδες και χώρο που θα μετατρέπεται σε συναυλιακό, τοποθέτηση φωτιστικών κλπ και γενικά   θεωρούμε ότι θα είναι μία εξαιρετική ανάδειξη και των δύο αυτών σημείων στα άκρα της πόλης».

Δίπλα από το χώρο στις νεροτσουλήθρες προβλέπεται  το αλιευτικό καταφύγιο. Έχει προχωρήσει το έργο αυτό;

«Έχουμε και εδώ μία καλή εξέλιξη, αργοπορημένη μεν καλή δε. Αφού έχουμε πάρει τις διάφορες αδειοδοτήσεις, μένει για να ολοκληρωθούν οι μελέτες η επίσκεψη ενός μεγάλου σκάφους για να κάνει κάποιες γεωτρήσεις, και να περάσουμε στο τελευταίο στάδιο της ολοκλήρωσης των μελετών.

Πραγματικά παίζουμε με το χρόνο και να σημειωθεί ότι μπαίνουμε σε μία προεκλογική περίοδο, οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε καμιά πρόβλεψη για την πρόοδο και την επόμενη φάση του έργου, τη δημοπράτηση του έργου και την υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο και με δεδομένο ότι υπάρχει η χρηματοδότηση.

Εδώ θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα.  Η  Ναύπακτος δεν έχει λιμάνι και το λιμάνι που υπάρχει  είναι αρχαιολογικός χώρος.  Ανά πάσα στιγμή το  Υπουργείο Πολιτισμού μπορεί να αποφασίσει να κλείσει το λιμάνι όπως και θα το κλείσει λόγω των εργασιών αναστήλωσης που σε λίγο διάστημα θα ξεκινήσουν, θα πρέπει να εξασφαλιστούν κάποιες θέσεις αυτών οι οποίοι δένουν τα σκάφη τους.

Είναι παράδοξο μία παραλιακή πόλη να μην έχει ένα κομμάτι που να μπορούν να δέσουν τουλάχιστον οι επαγγελματίες τα σκάφη τους».

Αναφέρατε για εργασίες στο λιμάνι από το Υπουργείο Πολιτισμού, πότε θα ξεκινήσουν αυτές;

«Το έργο της αναστήλωσης του λιμανιού γίνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, έχουμε ανάδοχο και πλέον είμαστε στη φάση της υπογραφής σύμβασης.  Είναι μία πάρα πολύ καλή εξέλιξη και περιμένουμε να  ξεκινήσει το έργο για την αποκατάσταση του λιμανιού μία και γνωρίζουμε ότι οι σπηλαιώσεις και τα προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι είναι επικίνδυνες για το μνημείο».

Ένα ακόμα σοβαρό θέμα αφορά τον προβλήτα του  Αντιρρίου, ένα έργο το οποίο φαίνεται να είναι στάσιμο. Υπάρχουν κάποιες εξελίξεις;

«Όλη η προβλήτα του Αντιρρίου είναι προβληματική και όχι μόνο το κομμάτι το επιλέχθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή.

Με μεγάλες δυσκολίες ξεκινήσαμε το έργο, δυστυχώς όμως το έργο αυτό προχωράει με ρυθμούς χελώνας. Δεν είμαι εγώ αυτός ο οποίος θα αποδώσει ευθύνες, αν ευθύνεται ο εργολάβος ή η  δημόσια διοίκηση με τις παρατάσεις που δίνει.

Εκ του αποτελέσματος όμως βλέπουμε ότι αυτό το έργο είναι προβληματικό ως προς την υλοποίησή του, ένα έργο που κατ’ εμέ θα έπρεπε να είχε τελειώσει σε έξι μήνες  έχει φτάσει στα 3 χρόνια, γιατί καταφέρνουν αυτοί οι οποίοι περνάνε νομοσχέδια να καλύπτουν τους  εργολάβους ως προς τις παρατάσεις.

Όλες οι παρατάσεις που έχουν μέχρι τώρα δοθεί είτε από την τεχνική υπηρεσία είτε από το δημοτικό λιμενικό ταμείο είναι στα πλαίσια της Ελληνικής νομοθεσίας.   Οποιοσδήποτε λοιπόν πιστεύει ότι σαν διοίκηση εμείς έχουμε δώσει παράνομες παρατάσεις μπορεί να προσφύγει στον εισαγγελέα και μόνο».

Πρόσφατα έφυγε από το χώρο του λιμανιού η πλωτή εξέδρα, ένα θέμα που έχει γίνει σίριαλ όλο το  προηγούμενο διάστημα. Τι γίνεται με αυτό το θέμα;

«Όπως γνωρίζετε η πλωτή εξέδρα δεν είχε μόνιμο χαρακτήρα δεν είχε τις αδειοδότησεις για να μπορέσουμε να την κρατήσουμε για ένα μεγάλο διάστημα.

Το πρώτο πράγμα που κάναμε και ο δήμαρχος και εγώ σαν πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου ήταν να πάμε υπουργείο –  υπουργείο για να πάρουμε μία      παράταση.  Ήδη υπήρχε ένα πρόστιμο 8.500 ευρώ περίπου από την προηγούμενη διοίκηση.

Η άδεια της εξέδρας είχε λήξει, ενώ ταυτόχρονα καταπονήθηκε από τη διοργάνωση του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Kitesurf γιατί έδεσαν αρκετά σκάφη επάνω και έπρεπε να βγει υποχρεωτικά για συντήρηση.

Πιστεύουμε ότι μετά τη συντήρηση και την εξασφάλιση των απαραίτητων  αδειοδοτήσεων θα επανατοποθετήσουμε καλώς εχόντων των πραγμάτων  την πλωτή   εξέδρα στο λιμάνι,  περίπου τον Μάιο».

Υπάρχει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Φιλόδημος ύψους 600 χιλ.  ευρώ για τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Ναυπακτίας.          Πού βρισκόμαστε σε αυτό το κομμάτι;

«Τροποποιούμε την απόφαση που είχαμε πάρει το 2019 μία και το πρόγραμμα Φιλόδημος πήρε παράταση, με τα έργα να πρέπει να υλοποιηθούν μέχρι τον τέλος του 2024.

Εκεί έχουμε μελέτες για έργα τόσο για τη Ναύπακτο όσο και για το Αντίρριο και το Κρυονέρι και την Κάτω Βασιλική.

Να σημειώσω ότι από αυτό το ποσό των 600 χιλιάδων έχει δεσμευθεί ποσό 100 χιλιάδων για τον επανασχεδιασμό του έργου της μαρίνας του Γριμπόβου.

Για την Κάτω Βασιλική προβλέπεται ένα λιμανάκι το    οποίο έχει ζητήσει η τοπική κοινότητα και ομοίως και  στο Κρυονέρι έχει προβλεφθεί ένας Μώλος».

Για το έργο που διαχρονικά συζητάει η Ναύπακτος, τη δημιουργία μαρίνας στο Γρίμποβο έχουμε κάποια   εξέλιξη;

«Πέραν από τις 100.000 ευρώ που προαναφέραμε για την τροποποίηση των μελετών για τη μαρίνα, έχουμε πάρει απόφαση σαν δήμος από το Συμβούλιο του ΔΛΤ,  με εγκεκριμένα χρήματα, για απαλλοτρίωση του οικοπέδου ανατολικά του χώρου της μαρίνας ώστε να υπάρξει ένας ενιαίος χώρος.

Με δεδομένο ότι ο πραγματικός κόμβος για το Ιόνιο  είναι η Ναύπακτο αλλά και το ενδιαφέρον του  αρμόδιου υπουργείου που θέλει να “τρέξει” το έργο, ταυτόχρονα με το ενδιαφέρον επενδυτών, αυτό  μας κάνει αισιόδοξους».

Αν και υπάρχουν ακόμα δέκα μήνες μέχρι τη λήξη της θητείας της δημοτικής αρχής αυτά τα τρία χρόνια της θητείας σας στο δημοτικό λιμενικό ταμείο ποιό  θεωρείται  πως είναι το πρόσημο;

«Το πρόσημο που αναφέρετε θα το βάλει η κοινωνία, η πόλη της Ναυπάκτου και οι δημότες.

Εκτιμώ όμως ότι μία διοίκηση η οποία παρέλαβε στερημένα οικονομικά λόγω Covid,  με ένα ενεργειακό  κόστος το οποίο έχει εκτιναχθεί, με τις μειωμένες   εισπράξεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, πάλι λόγω πανδημίας, θεωρώ άθλο όλα αυτά τα οποία έχουν γίνει μέχρι τώρα».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 253 ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 253ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr , που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e-mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

# Θέμα «αβλεψίας»…  :

Οι αυξήσεις στις τιμές διέλευσης από τα διόδια της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» για το 2023,  που πρόσφατα ανακοινώθηκαν από την εταιρεία διαχείρισης του έργου, σήκωσαν θύελλα αντιδράσεων στην τοπική κοινωνία. Από τα πρώτα…

#   Συνάντηση δημάρχων Πατρών, Ναυπάκτου και Μεσολογγίου για τις  αυξήσεις στα διόδια της Γέφυρας  Χαρίλαος Τρικούπης :

Η Γέφυρα πρέπει να μας ενώνει και όχι να μας     χωρίζει», δήλωσαν μετά την συνάντηση, στη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε να υπάρξει…

#   6.4 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση επαρχιακών οδών στην Ναυπακτία  :

Οι κυριότερες εργασίες για την αποκατάσταση βλαβών αφορούν σε επανακατασκευή των τμημάτων με εξυγίανσή τους, κατασκευή έργων αντιστήριξης και έργων αποστράγγισης. Επίσης προβλέπεται…

#    Ο δρόμος του Κάστρου της Ναυπάκτου φωτίζεται :

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες εγκατάστασης των φωτιστικών σωμάτων κατά μήκος του δρόμου που οδηγεί στο Κάστρο της Ναυπάκτου.  Το έργο περιλαμβάνει….

#   Χρόνια η «Αβλεψία»    ( ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ ) :                                                                

Με την Ελλάδα να κινείται σε ρυθμούς των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα, μια ημέρα πριν την έναρξη, στις 12 Αυγούστου 2004, ένα όραμα του   Χαριλάου Τρικούπη, γίνεται πραγματικότητα. Εγκαινιάζεται η Γέφυρα…

#   Ένα στα 4 ζευγάρια στην Ελλάδα δεν θα κάνουν παιδί :

Ο  βασικός λόγος που σήμερα έχουμε πολύ περισσότερους θανάτους σε σχέση με τις γεννήσεις, τάση η οποία θα συνεχιστεί και τα επόμενα 30 χρόνια, είναι ότι.…

#   Ξεκίνησε ο δεύτερος κύκλος υποβολής  αιτήσεων  δράση «κατάρτιση    Ανέργων, ανάπτυξη επαγγελματικών προσόντων» :

Το πρόγραμμα «Κατάρτιση Ανέργων, ανάπτυξη επαγγελματικών προσόντων» στοχεύει στη πιστοποίηση των αποκτηθέντων γνώσεων και των δεξιοτήτων των ωφελούμενων που θα ενταχθούν…

#    Ηλεκτρονικές αγορές – Οι προτιμήσεις των Ελλήνων και πόσα ξοδεύουν:

Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο…

#    Φωτοβολταϊκά στέγης: Επιδότηση έως 60% σε 300.000 δικαιούχους :

Σε πρώτη φάση, είχε ανακοινωθεί ότι το πρόγραμμα θα δώσει 250.000 άδειες, εκ των οποίων οι 100.000 θα αφορούν οικιακή χρήση, οι 75.000 επαγγελματική στέγη και οι υπόλοιπες 75.000 αγροτική εκμετάλλευση…

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Μειώνεται το κόστος διέλευσης – E-pass στα 232 ευρώ μηνιαίως!

Published

on

By

Ειδικότερα, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Δ. Κωνσταντόπουλου, για “την κατακόρυφη αύξηση του κόστους διέλευσης από τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης” ο κ. Καραγιάννης είπε ότι όντως εντοπίστηκε μια αύξηση στους καθημερινούς χρήστες της γέφυρας (μηνιαίο πακέτο 42-45 διελεύσεων).

Όπως επισήμανε, το 2022, το πακέτο αυτό διαμορφωνόταν στα 242,56 ευρώ, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του παραχωρησιούχου, και το 2023 θα ανέβαινε στα 295 ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Καραγιάννης είπε ότι υπήρξε επικοινωνία και ουσιαστική συζήτηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την “Γέφυρα”, κατά την οποία τονίστηκε ότι “αυτή η αβλεψία θα πρέπει να διορθωθεί”.

“Σας ανακοινώνω ότι η εταιρεία αποφάσισε να αναπροσαρμόσει την τιμή του πακέτου στα 232,90 ευρώ, δηλαδή 10 ευρώ λιγότερα από όσα πλήρωναν οι χρήστες πέρυσι” είπε ο κ. Καραγιάννης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, σε σχετική ανακοίνωση θα προβεί αύριο η εταιρεία “Γέφυρα”.

“Η παρέμβαση της κυβέρνησής μας (στην αύξηση) ήταν άμεση και οφείλω να πω ότι η εταιρεία αντιμετώπισε σοβαρά την αβλεψία, και το λάθος της που έκανε, το διόρθωσε άμεσα” σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Από την πλευρά του, ο κ. Κωνσταντόπουλος μετέφερε τις διαμαρτυρίες των τοπικών κοινωνιών και ειδικότερα την αγανάκτηση των εργαζομένων της Αιτωλοακαρνανίας και της Αχαΐας, τονίζοντας την ανάγκη στήριξης των πολιτών. “Όταν θέλει, η κυβέρνηση μπορεί να το κάνει πράξη” είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ