Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην «Προκρούστεια κλίνη» η οριοθέτηση οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Published

on

Η διαδικασία οριοθέτησης, σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα, αγνοεί τον κρίσιμο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και περιορίζει τις δυνατότητες δόμησης σε περιοχές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και την κοινωνία, ενώ αντί να αντιμετωπίσει την στεγαστική κρίση, πρόκειται να την επιδεινώσει, πλήττοντας τη μικρομεσαία ιδιοκτησία.

Ποια οικόπεδα χάνουν το δικαίωμα δόμησης από το νέο ΠΔ για τα όρια οικισμών

Να σημειωθεί ότι τα όρια των Οικισμών καθορίσθηκαν κατά 99% σε όλη την Ελλάδα το έτος 1985 με Αποφάσεις των τότε Κρατικών Νομαρχών. Έκτοτε, και επί 40 χρόνια (1985-2025) οι οικισμοί αναπτύσσονται εντός των ορίων τους, με ελάχιστες περιπτώσεις Πολεοδόμησης τους ή Πολεοδομικής Επέκτασης τους (κυρίως λόγω της μακροχρόνιας – άνω της 10ετίας – απαιτητικής διαδικασίας).

Το ΥΠΕΝ προωθεί μέσω Προεδρικού Διατάγματος την επανοριοθέτηση των Οικισμών μέσα από τα υπό εκπόνηση Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΤΠΣ & ΕΠΣ), μετά από απαίτηση του Σ.τ.Ε.: επειδή οι τότε κρατικοί Νομάρχες δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι αρμοδίως για το θέμα, (κατά το Σ.τ.Ε.).

Τα κριτήρια όμως που τίθενται αφορούν το παρελθόν και λιγότερο το παρόν χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το αύριο και το μέλλον και η αναπτυξιακή προοπτική κάθε οικισμού.

Συγκεκριμένα, με τα κριτήρια που τίθενται στο νέο Π.Δ. τα σημερινά όρια των οικισμών μειώνονται δραστικά και οριζόντια και περιλαμβάνουν ότι έχει οικοδομηθεί μέχρι το 1983 και περιοχές που έχουν οικοδομηθεί έως σήμερα, με προϋποθέσεις.

Για επέκταση ούτε λόγος, ακόμη και εκεί που υπάρχει πιεστική ανάγκη, ούτε λόγος, ούτε τρόπος.

Η απάντηση του ΥΠΕΝ για την κάλυψη των αναγκών με πολεοδόμηση, είναι μια ανέφικτη λύση με παραπομπή στις καλένδες, αφού:

Η Πολεοδομική Επέκταση με Πολεοδομική Μελέτη και Πράξη Εφαρμογής, σημαίνει χρόνο άνω των 10 ετών και κόστος  άνω του 1 εκ ανά οικισμό, ενώ ταυτόχρονα οι περισσότεροι Δήμοι δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ και έμπειρους μηχανικούς (τοπογράφους και πολεοδόμους), ενώ είναι αδύνατον με τα γνωστά δεδομένα να χρηματοδοτήσει η πολιτεία αυτό το τεράστιο πρόσθετο έργο.

Οι συνέπειες…

Το νέο Π.Δ. που προωθεί το Υ.Π.ΕΝ. είναι Προκρούστεια κλίνη αφού με τα κριτήρια του προβλέπει με οριζόντιο τρόπο σε όλη την Ελλάδα τη δραστική συρρίκνωση των ορίων των οικισμών κάτω από 2.000 κατοίκους με βάση το παρελθόν, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το παρών και πολύ περισσότερο η προοπτική ανάπτυξης του κάθε οικισμού και του κάθε τόπου.

♦ Τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια μέσα από τα οποία υποτίθεται ότι προσδιορίζεται η προοπτική του κάθε τόπου και στον οικιστικό τομέα  απλά θα επικυρώσουν την αυταρχική χωρίς πολιτική και θεσμική «νομιμοποίηση» εμμονή για την κατάργηση κάθε δυνατότητας δόμησης εκτός πόλεων και μεγαλουπόλεων.

♦ Δεν λαμβάνεται υπόψη, δεν τους ενδιαφέρει;; η πραγματική προοπτική του κάθε τόπου και θα μπορούσε να ενισχυθεί και κανονικοποιηθεί με τα Π.Δ. των Ε.Π.Σ. ή Τ.Π.Σ.

♦ Ο  ρόλος της Τ.Α. και κάθε Δήμου στην διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών μηδενικός και ανύπαρκτος.

Η Κ.Ε.Δ.Ε. θα πρέπει να αντιδράσει συνολικά για να μην δημοσιευθεί το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, με στόχο να ξεκινήσει διαβούλευση για καθορισμό ζωνών κλιμακούμενής δόμησης στα υπάρχοντα όρια των οικισμών, αλλιώς, χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες θα κοιμηθούν έχοντας οικοδομήσιμα οικόπεδα και θα ξυπνήσουν έχοντας πλέον χωραφάκια!!!

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΓΕΦΥΡΑ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω συντήρησης

Published

on

By

Για τη 2η φάση βαριάς συντήρησης του νοτίου αρμού της κύριας Γέφυρας στο Ρίο από την Τετάρτη 23/04/2025.

  • Ολοκληρώθηκε πριν την έξοδο του Πάσχα η 1ηφάση εργασιών βαριάς συντήρησης στον αρμό διαστολής Τ0.
  • Μακράς διαρκείας κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή διέλευση οχημάτων και την ταχεία ολοκλήρωση των εργασιών.
  • Περιορισμοίστη διέλευση υπερμεγεθών οχημάτων ολικού πλάτους άνω των 3,25μ.

Στο πλαίσιο της συνεχούς και υποδειγματικής συντήρησης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» εξειδικευμένο προσωπικό της Παραχωρησιούχου εταιρείας και της γερμανικής εταιρείας Maurer Söhne που έχει κατασκευάσει τους μεγαλύτερους σε παγκόσμιο επίπεδο αρμούς συστολο- διαστολών της Γέφυρας, θα ξεκινήσει την Τετάρτη 23/04/2025 την 2η φάση των εργασιών βαριάς συντήρησης, στον αρμό Τ0 (νότιος αρμός, Ρίο) του κυρίως καταστρώματος της Γέφυρας.

Υπενθυμίζεται ότι οι 2 αρμοί είναι σχεδιασμένοι για να παραλάβουν και μετακινήσεις για τον σεισμό σχεδιασμού.

Για την υλοποίηση αυτών των εργασιών και την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και του προσωπικού, απαιτείται η εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μακράς διαρκείας, όπως έγινε σε όλη την διάρκεια του 2024 που πραγματοποιήθηκαν εργασίες βαριάς συντήρησης στον αρμό Τ5 (Αντίρριο).

Από την Τετάρτη 23/4/2025 και για χρονικό διάστημα περίπου 8 εβδομάδων θα εφαρμοστούν οι εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για την 2η φάση των εργασιών.

Τοπικός αποκλεισμός αριστερής λωρίδας και στις δύο κατευθύνσεις-

Ταυτόχρονος αποκλεισμός των αριστερών λωρίδων και των δυο ρευμάτων κυκλοφορίας:

  1. Στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Ρίο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από την Χ.Θ. 2+540Ρ έως την Χ.Θ. 1+820Ρ
  2. Στην κατεύθυνση από Ρίο προς Αντίρριο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από Χ.Θ. 1+670Α έως την Χ.Θ. 2+070Α

Καθώς η εκτέλεση των συγκεκριμένων εργασιών εξαρτάται και από τις καιρικές συνθήκες δύναται να μεταβληθούν οι ανωτέρω χρονικές περίοδοι εκτέλεσής τους. Για οποιαδήποτε μεταβολή θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση.

 ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Καθ’ όλη τη διάρκεια των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα ισχύουν περιορισμοί για την διέλευση υπερμεγεθών οχημάτων ολικού πλάτους άνω των 3,25μ. Σε κάθε περίπτωση για τα υπερμεγέθη οχήματα και για την αποφυγή ταλαιπωρίας θα πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών μέσω της συμπλήρωσης της ειδικής φόρμας https://www.gefyra.gr/security/Megala-fortia-Eidika-fortia/για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας διέλευσης.
  • Τα πεζοδρόμια της Γέφυρας θα κλείνουν για την εκτέλεση των εργασιών και για την προστασία των πεζών. Σε κάθε περίπτωση ένα από τα δύο πεζοδρόμια της Γέφυρας θα παραμένει πάντα ανοικτό.
  • Δεν επιτρέπεται η διέλευση πεζών και μη εξουσιοδοτημένων χρηστών (π.χ. ποδηλάτων) από τον χώρο εργοταξίου ή τις ενεργές λωρίδες κυκλοφορίας. (Υπενθυμίζεται ότι στην Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου η κυκλοφορία ποδηλάτων απαγορεύεται με βάση την ΚΟΚ)
  • Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με την οδική σήμανση και να προσεγγίζουν το σημείο με ελαττωμένη ταχύτητα.

Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου θα ενημερώνει εγκαίρως εάν και εφόσον υπάρξουν τροποποιήσεις στο πρόγραμμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Την Κυριακή 27/4 οι χοροί στο λιμάνι

Published

on

By

Μετατίθεται για την Κυριακή 27 Απριλίου και ώρα 20:30 η προγραμματισμένη εκδήλωση «Χοροί και τραγούδια της Πασχαλιάς» που θα γινόταν την Δευτέρα του Πάσχα 21 Απριλίου στο λιμάνι της Ναυπάκτου.

Μετά από ανακοίνωση των διοργανωτών και συμμετέχοντας στο πένθος για τον χαμό της 27χρονης Μαρίας Δροσοπούλου, η εκδήλωση μετατίθεται την προαναφερθείσα ημερομηνία και ώρα.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χοροί και τραγούδια της Πασχαλιάς, Δευτέρα του Πάσχα στο Λιμάνι της Ναυπάκτου

Published

on

By

Την Δευτέρα του Πάσχα, 21 Απριλίου 2025 και ώρα 20:30, το Λιμάνι της Ναυπάκτου θα πλημμυρίσει χορούς και τραγούδια της Πασχαλιάς, της Άνοιξης και της Αγάπης από τον Χορευτικό Όμιλο ΝΑΥΣ.  Την καλλιτεχνική   επιμέλεια της  εκδήλωσης έχει ο  Γιάννης Βαφειάδης και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ναυπακτίας.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ