Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στις 8 Σεπτεμβρίου η εκλογή Προεδρείου στο Δημοτικό Συμβούλιο

Published

on

Μετά την ορκωμοσία των αιρετών  την Κυριακή στην Παπαχαραλάμπειο αίθουσα, θα ακολουθήσει μια ακόμα διαδικασία, αυτή της εκλογής του Προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου, που σημειωτέον για πρώτη φορά θα εφαρμοστεί φέτος το Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες τροποποιήσεις λόγω του ψηφισθέντος πολυνομοσχεδίου (ν.4623/2019), η σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου για την εκλογή του Προεδρείου πρέπει να πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου2019.

Σημειώνεται ότι «η εγκατάσταση των νέων Αρχών θα γίνει την 1η Σεπτεμβρίου 2019.

Η διαδικασία εκλογής

Το Δημοτικό Συμβούλιο συνέρχεται για την εκλογή Προεδρείου, ύστερα από πρόσκληση του Συμβούλου «του Συνδυασμού του εκλεγέντος Δημάρχου» που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του Δικαστηρίου. Στη συνεδρίαση αυτή προεδρεύει ο Σύμβουλος που συγκάλεσε το Συμβούλιο, ο οποίος αναθέτει τα καθήκοντα του ειδικού γραμματέα του Συμβουλίου σε έναν από τους υπαλλήλους του Δήμου.

Το Προεδρείο συγκροτείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και τον Γραμματέα, ως εξής:

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ προέρχεται «από την Παράταξη του εκλεγέντος Δημάρχου, είτε αναδείχθηκε πρώτη είτε δεύτερη σε εκλογική δύναμη».

Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ προέρχεται «από την Παράταξη που αναδείχθηκε, αντίστοιχα, δεύτερη ή πρώτη σε εκλογική δύναμη, αλλά δεν ανέδειξε τον Δήμαρχο».

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ προέρχεται «από την τρίτη σε εκλογική δύναμη Παράταξη».

Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και ο Γραμματέας εκλέγονται κατά τη συνεδρίαση αυτή, χωριστά και με μυστική ψηφοφορία, σύμφωνα με την ακόλουθη διαδικασία:

(α) Πρώτα καλούνται οι Δημοτικοί Σύμβουλοι που ανήκουν «στην Παράταξη του Δημάρχου» και εκλέγουν με μυστική ψηφοφορία έναν εξ αυτών ως προτεινόμενο για το αξίωμα του Προέδρου. Υποψήφιος για το αξίωμα αυτό εκλέγεται όποιος συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών της Παράταξης. Εάν κανείς από τους ενδιαφερόμενους δεν συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται. Εάν και κατά τη δεύτερη αυτή ψηφοφορία δεν συγκεντρωθεί η απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών της Παράταξης ή υπάρξει ισοψηφία, τότε διενεργείται και τρίτη ψηφοφορία μεταξύ των δύο επικρατέστερων υποψήφιων. Κατά την τρίτη ψηφοφορία εκλέγεται όποιος συγκεντρώσει τη σχετική πλειοψηφία των παρόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας γίνεται κλήρωση. Την κλήρωση διενεργεί ο προεδρεύων Σύμβουλος.

(β) Έπειτα καλούνται οι Δημοτικοί Σύμβουλοι που ανήκουν στην δεύτερη σε δύναμη παράταξη και εκλέγουν με μυστική ψηφοφορία έναν εξ αυτών ως προτεινόμενο για το αξίωμα του Αντιπροέδρου, με την ίδια διαδικασία.

(γ) Εν συνεχεία καλούνται οι Δημοτικοί Σύμβουλοι που ανήκουν στην Τρίτη σε δύναμη Παράταξη και εκλέγουν με μυστική ψηφοφορία έναν εξ αυτών ως προτεινόμενο για το αξίωμα του Γραμματέα, με την ίδια διαδικασία.

(δ) Μετά την εκλογή του προτεινόμενου υποψηφίου για καθένα από τα αξιώματα του Προεδρείου, το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται ΝΑ ΕΠΙΚΥΡΩΣΕΙ ΜΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ την εκλογή του υποδειχθέντος υποψηφίου για κάθε αξίωμα.

 

Τέλος, τα πρακτικά της εκλογής διαβιβάζονται μέσα σε προθεσμία 5 ημερών από τη διενέργεια της εκλογής στην Αποκεντρωμένη, η οποία, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από προσφυγή δημότη ενώπιόν της, η οποία ασκείται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 5 ημερών από τη διενέργεια της εκλογής, αποφαίνεται, μέσα σε 5 ημέρες το αργότερο αφότου παρέλαβε τα πρακτικά, για τη νομιμότητα της εκλογής.

ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΕΚΛΟΓΗ για οποιονδήποτε λόγο ή η συνεδρίαση ΜΑΤΑΙΩΘΕΙ, επειδή δεν σχηματίστηκε απαρτία, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή και εφαρμόζονται αναλόγως οι ανωτέρω διατάξεις.

Αν και στη δεύτερη συνεδρίαση δεν επιτευχθεί εκλογή ή η συνεδρίαση ματαιωθεί, επειδή δεν σχηματίστηκε απαρτία, θεωρείται ότι εκλέγονται, ανάλογα με την περίπτωση, οι Σύμβουλοι που έλαβαν κατά σειρά τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης, σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση που τους ανακήρυξε, από την αντίστοιχη Παράταξη. Αν δεν υπάρχουν Σύμβουλοι των Παρατάξεων που προβλέπονται, οι θέσεις καταλαμβάνονται από τους Συμβούλους «της Παράταξης του Δημάρχου», που έλαβαν κατά σειρά τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης, σύμφωνα με την ίδια δικαστική απόφαση.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«ΓΙΑΤΙ κ. Δήμαρχε;;;» Χτυπά και πάλι ο Κοτσανάς

Published

on

By

Ανάπλαση-Ναύπακτος

Συνεχίζοντας το μπαράζ των ανακοινώσεων με στόχο την δημοτική αρχή, ο Ανδρέας Κοτσανάς «χτυπά» και πάλι για το θέμα της ανάπλασης. Αναφέρει συγκεκριμένα στην πρόσφατη ανακοίνωσή του:

«ΓΙΑΤΙ κ. Δήμαρχε;;;».

«Μήπως είναι επιβεβλημένο και καίριο κ. Δήμαρχε να δώσετε εξηγήσεις και να ενημερώσετε, όπως οφείλετε, τους συμπολίτες μας ΓΙΑΤΙ έπειτα από 3 ΗΜΕΡΕΣ ο δρόμος στη Νότη Μπότσαρη παραμένει κλειστός και δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι εργασίες;

Υ.Γ. Τώρα που βγαίνουν τα προβλήματα του έργου κρύβονται όλοι… δεν φωτογραφίζεται κανείς…!»

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανδρ. Κοτσανάς: “Όταν η ασχετοσύνη γίνεται… επικίνδυνη”

Published

on

By

Ανάπλαση-Κοτσανάς

Σε ανακοίνωσή του ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κοτσανάς , με τον τίτλο  “ΟΤΑΝ Η ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΓΙΝΕΤΑΙ… ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ”  επικρίνει την δημοτική αρχή για την καθυστέρηση στην επιλογή και έγκριση των υλικών, που σύμφωνα με τις προδιαγραφές της μελέτης του έργου της ανάπλασης, θα πρέπει να προμηθευτεί ο εργολάβος. Αναφέρει στην ανακοίνωση:

Απίστευτο κι όμως αληθινό.

Έπειτα από την παρέλευση 5 μηνών από την δημοπράτηση του έργου της Ανάπλασης και 6 μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων του Δημάρχου Ναυπακτίας κ. Γκίζα, και ενώ η πόλη έχει υποστεί κυκλοφοριακό έμφραγμα, και είναι στα όρια της ,είναι πρωτόγνωρο για ένα έργο τέτοιου μεγέθους που η επίσπευση της ολοκλήρωσης είναι επιβεβλημένη, να μην έχουν επιλεγεί και εγκριθεί από τις υπηρεσίες του Δήμου και να μην έχει πραγματοποιηθεί η προμήθεια των υλικών από τον εργολάβο της Ανάπλασης.

Αξιοσημείωτο γεγονός που επιβεβαιώνει τα παραπάνω είναι ότι σήμερα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο κεντρικό Δημαρχείο, παρουσία της προϊσταμένης της Αρχαιολογίας, υπηρεσιακών παραγόντων καθώς και του Δημάρχου Ναυπακτίας κ. Γκίζα με θέμα συνάντησης την έγκριση και την επιλογή έστω και καθυστερημένα του υλικού επίστρωσης.

Το παράδοξο αυτής της συνάντησης ήταν ότι ο εργολάβος παρουσίασε μια και μοναδική πέτρα η οποία αντί να έχει τις προδιαγραφές της μελέτης και τις κατευθύνσεις που είχε πάρει ο Δήμος Ναυπακτίας και οι αρμόδιες υπηρεσίες από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και αυτή ήταν φυσική πέτρα με τα χαρακτηριστικά της Καστροπολιτείας , ο εργολάβος με τη σιωπηρή συγκατάθεση τόσο του κ. Γκιζα όσο και της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου  παρουσίασε προς έκπληξη των ανθρώπων της Αρχαιολογίας τεχνητή επεξεργασμένη πέτρα η οποία δεν έχει καμία σχέση και συμβατότητα με τα προβλεπόμενα.

Αποτέλεσμα αυτού ήταν η σύσκεψη να περιέλθει σε αδιέξοδο και να έχουμε το εξής τραγελαφικό: να έχει ξεκινήσει η ανάπλαση και να ΜΗΝ έχουν εγκριθεί και επιλεγεί τα υλικά για την πραγματοποίησή της !

Αυτά και άλλα ευτράπελα συμβαίνουν μόνο στο Δήμο Ναυπακτίας.

ΥΓ. Για τις παραπάνω αλήθειες είναι γεγονός ότι ΞΕΧΑΣΕ να εκδώσει Δελτίο τύπου η Δημοτική αρχή όπως και επίσης αποσιωπήθηκε το γεγονός από μερίδα των τοπικών ΜΜΕ,  τα οποία κάνουν επιλεκτική ενημέρωση μετατρέποντας τον εαυτό τους σε γραφείο Τύπου της Δημοτικής αρχής του κ. Γκίζα

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

“Χαρτούρα” τέλος !  Έρχεται πλατφόρμα με τα στοιχεία μας

Published

on

By

Χαρτούρα-τελος-νέα-πλατφορμα-πληροφοριών

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θέλει να βάλει τέλος στο σύστημα που ταλαιπωρεί τους πολίτες, οι οποίοι μέχρι σήμερα υποχρεώνονται να προσκομίζουν έγγραφα που τους ζητούνται από τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως τα τραπεζικά ιδρύματα, με τους οποίους συναλλάσσονται.

Ήδη, το υπουργείο σχεδιάζει και αναμένεται στους επόμενους μήνες να είναι έτοιμη μια πλατφόρμα (κεντρική βάση δεδομένων), η οποία θα συγκεντρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των πολιτών.

Από την συγκεκριμένη «τράπεζα πληροφοριών» μπορεί να αντλούν στοιχεία δημόσιες υπηρεσίες, αλλά και τράπεζες, όποτε κρίνεται αναγκαίο, όπως για περιπτώσεις επικαιροποίησης, υπό την βασική προϋπόθεση ότι ο ίδιος ο πολίτης, είτε είναι φυσικό, είτε νομικό πρόσωπο θα δίνει την έγκρισή του, γραπτή ή ηλεκτρονική συναίνεση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται ούτε η φυσική του παρουσία, ούτε το «κυνήγι» εγγράφων που του έχουν ζητηθεί.

Όπως δηλώνει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς «ουσιαστικά απλουστεύουμε τη διαδικασία επαλήθευσης-πιστοποίησης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων, δίνοντας τη δυνατότητα στα πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον φυσικά υπάρχει η εξουσιοδότηση από τον πολίτη, να αντλούν σημαντικά στοιχεία, όπως διεύθυνση επικοινωνίας, τηλέφωνο και e-mail αυτόματα, μέσω του Μητρώου Επικοινωνίας της ΓΓΠΣΔΔ του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Έτσι, εξοικονομούμε πόρους, καταπολεμούμε τη γραφειοκρατία και ενισχύουμε τη διαφάνεια».

Για διαλειτουργικότητα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.

 Τι προβλέπεται

Δημιουργείται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης κεντρική βάση μοναδικής καταχώρησης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των πολιτών, όπως η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), η ταχυδρομική διεύθυνση, ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου.

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, μέσω αυτής της κεντρικής βάσης αποκλειστικά θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά τα αντίστοιχα δεδομένα των πληροφοριακών συστημάτων των φορέων του δημόσιου τομέα και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Η καταχώρηση και ενημέρωση των ανωτέρω δεδομένων στην κεντρική βάση πραγματοποιείται μέσω πιστοποιημένης πρόσβαση σε ειδική εφαρμογή με κωδικούς μοναδικής ηλεκτρονικής ταυτοποίησης.

Τα στοιχεία των πολιτών που είναι καταχωρημένα στην πλατφόρμα θα μπορεί να τα αξιοποιεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας ΓΓΠΣΔΔ για την ταυτοποίηση των πολιτών στα μητρώα της δημόσιας διοίκησης, ενώ μπορούν και οι τράπεζες να αντλήσουν πληροφορίες σε περιπτώσεις επικαιροποίησης των στοιχείων των πελατών τους. Αυτό μπορεί να γίνεται όμως μόνο κατόπιν γραπτής ή ηλεκτρονικής ρητής συναίνεσης του πολίτη ώστε να αποφύγει την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου και ενέργειας για να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα που του ζητάει η τράπεζά του.

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ