Τεράστιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Ναυπακτίας καθώς οι μετακινήσεις τους μέσω της αστικής συγκοινωνίας – ΚΤΕΛ, μετά την μείωση των δρομολογίων στις υπάρχουσες αστικές γραμμές στον Δήμο Ναυπακτίας, δεν καλύπτει τις ανάγκες τους.
Το θέμα ήρθε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης 21ης Ιουνίου 2023.
Κατά την συζήτηση του θέματος αποκαλύφθηκε η απαξίωση των δρομολογίων που εκτελεί το ΚΤΕΛ με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερα λεωφορεία στο δρόμο ή και η παντελή έλλειψη αυτών κατά τα Σαββατοκύριακα σε κάποιες γραμμές.
Και ενώ προ πανδημίας το συγκοινωνιακό έργο εκτελείτο κανονικά στην κύρια γραμμή Ναυπάκτου – Αντιρρίου με δυο λεωφορεία (ένα ξεκινούσε από Ναύπακτο και ένα από το Αντίρριο), σήμερα το δρομολόγιο εξυπηρετείται από ένα και μόνο λεωφορείο με ότι αυτό συνεπάγεται για την συχνότητα του δρομολογίου, με την καθυστέρηση να φτάνει μέχρι και πάνω από μια ώρα!
Είναι φυσικό να μην υπάρχει αξιοπιστία στις ώρες των δρομολογίων με άμεσες επιπτώσεις στους επιβάτες είτε αυτοί είναι εργαζόμενοι είτε μαθητές κλπ. Ταυτόχρονα αξίζει να σημειωθεί πως η γραμμή Δάφνη – Ναύπακτος δεν λειτουργεί από το Σάββατο το μεσημέρι μέχρι την Δευτέρα, με ότι αυτό σημαίνει για τους εκατοντάδες κατοίκους της περιοχής.
Κατά την συζήτηση του θέματος αποκαλύφθηκε επίσης διένεξη που υπάρχει μεταξύ των οδηγών, ιδιοκτητών – μετόχων με το ΚΤΕΛ, όπως κατέθεσαν κατά την παράστασή τους στο δημοτικό συμβούλιο, με άμεσες συνέπιες στο επιβατικό κοινό.
Με απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου, διαπαραταξιακή επιτροπή με αίτημα την επαναφορά του συνόλου των δρομολογίων του ΚΤΕΛ, θα επισκεφθεί τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη και την αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Αιτωλ/νιας Μαρία Σαλμά, ως εθνικούς φορείς ελέγχου της εφαρμογής των υποχρεώσεων των συγκοινωνιακών φορέων το αμέσως επόμενο διάστημα μετά τις εκλογές.
Ποιες οι υποχρεώσεις του ΚΤΕΛ
Σύμφωνα με το νόμο οι υποχρεώσεις προς τον καταναλωτή των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου των ΚΤΕΛ είναι να:
Εξυπηρετούν τις τακτικές λεωφορειακές γραμμές, που υπάγονται σε καθένα από αυτά.
Τηρούν με ακρίβεια τα καθορισμένα δρομολόγια και δρομολογούν έκτακτα όποτε το επιβάλλουν οι ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Μεριμνούν για την ακριβή εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως όσον αφορά τη συχνότητα, την τήρηση των δρομολογίων, του χρόνου διαδρομής.
Στα διοικητικά όργανα των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου και στους ιδιοκτήτες λεωφορείων που παραβαίνουν τις διατάξεις της παρούσας επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν. 2963/2001. Τα Πειθαρχικά Συμβούλια και οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των κατά τόπους Περιφερειών, νοούνται ως οι εθνικοί φορείς ελέγχου της εφαρμογής των υποχρεώσεων των συγκοινωνιακών φορέων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που προβλέπονται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 181/2011.