Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Συμβολή στην Αεροπορική ιστορία της Ναυπάκτου

Published

on

Με αφορμή την εορτή των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ – προστατών της Πολεμικής Αεροπορίας, δημοσιεύουμε εργασία- ντοκουμέντο του Ηλία Δημητρόπουλου  Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητή,  για την αεροπορική ιστορία:

Αν και η Επαρχία Ναυπακτίας είναι ψαγμένη ιστορικά σε ζηλευτό βαθμό, εν τούτοις, παρέμειναν ατεκμηρίωτα ορισμένα σημεία ως προς τις δύο αεροπορικές καταρρίψεις, που έλαβαν χώρα κατά τον πόλεμο του 1940- 41 στην παραλιακή περιοχή της Ναυπακτίας.

Βετεράνοι Ναυπάκτιοι ερευνητές, που τότε ήταν παιδιά και αυτόπτες μάρτυρες, στις αφηγήσεις και στις καταγραφές τους, κάνουν λόγο για την πτώση/κατάρριψη ενός ιταλικού βομβαρδιστικού, χωρίς η μνήμη τους να έχει διατηρήσει το χρόνο του συμβάντος (φθινόπωρο, χειμώνας, άνοιξη) και λεπτομέρειες για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες καταρρίφθηκε.

Αντίθετα για το γερμανικό αεροπλάνο που κατέπεσε και συνετρίβη στην παραλία της Ρίζας (περί τα 100μ. από τη θάλασσα), θέση Μποτσικάκια, την 6η Απριλίου 1941, πρώτη ημέρα της Γερμανικής επίθεσης εναντίον της Ελλάδας, διασώθηκαν αρκετά στοιχεία γύρω από το ιστορικό, με αναπόφευκτα, όμως κι εδώ ορισμένα κενά σημεία.

Πέρασαν 77 χρόνια από τότε και η έρευνα φέρνει στο φως σαφή και τεκμηριωμένα στοιχεία για τα αντίστοιχα περιστατικά, κυρίως χάριν της ερευνητικής ομάδος των Πατρών, «ο Άγνωστος Πατραϊκός» και του διαδικτύου, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται κάποια πρόσβαση στα αρχεία της RAF και σε ορισμένες αεροπορικές πηγές της Γερμανίας και της Ιταλίας.

Πριν να αναφερθούμε αναλυτικά σε αυτά καθαυτά τα γεγονότα, παρατίθενται συνοπτικά οι αεροπορικές συνθήκες που επικρατούσαν στον Ελλαδικό χώρο τις παραμονές και τον πρώτο χρόνο του Ελληνοϊταλικού και εν συνεχεία του Ελληνογερμανικού πολέμου.

Η μικρή τότε ελληνική πολεμική Αεροπορία αποτελούμενη από τρεις Μοίρες Βομβαρδισμού(31η 32α 33η ), τέσσερις Μοίρες Διώξεως (21η,22α ,23η, 24η ) και τρείς Μοίρες Παρατήρησης, είχε αναπτυχθεί στη Θεσσαλία και τη Θεσσαλονίκη.

Την ευθύνη του εναέριου χώρου Αττικής- Κορινθιακού είχε αναλάβει η 80η Μοίρα διώξεως της RAF, με έδρα το αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Αρχικά η Μοίρα ήταν εφοδιασμένη με αεροπλάνα τύπου Gloster Cladiator (διπλοπτέρυγα) τα οποία το Φεβρουάριο του 1941 αντικαταστάθηκαν με τα νεότερα Hurrikane (εκπαιδευόμενος σ’ αυτόν τον τύπο σκοτώθηκε ο Ναυπάκτιος Υποσμηναγός Φίλιππος Πλαστήρας στις 10 Δεκεμβρίου 1941 στη Χάιφα της Παλαιστίνης).

Α΄. Η κατάρριψη του Ιταλικού Βομβαρδιστικού

Το Ημερολόγιο έδειχνε 2 Απριλίου 1941, ημέρα Τετάρτη. Σχηματισμός με τρία Ιταλικά βομβαρδιστικά, τύπου Cant της 106 Gruppo, περνούσαν πάνω από τη Ναύπακτο με δυτική κατεύθυνση. Ξαφνικά ενεπλάκησαν σε αερομαχία, πάνω από το δυτικό προάστιο της Ναυπάκτου (Ελαιοστάσιο), με ένα μικρό καταδιωκτικό που εμφανίστηκε από το «πουθενά» και μπροστά στα βομβαρδιστικά φαινόταν σαν ‘’κατσαρίδα’’. Επρόκειτο για αγγλικό καταδιωκτικό τύπου Hurricane Mk 1 της 80ης Μοίρας, με χειριστή τον Υποσμηναγό Vernon Woodward.

Καταδιωκτικό αεροσκάφος Harrikane

Το ένα ιταλικό βομβαρδιστικό με κυβερνήτη τον Tenente Mario Bozzi της 106 Gruppo, βλήθηκε από τα πυρά του καταδιωκτικού κι άρχισαν να βγαίνουν φλόγες από τις εξαγωγές του, χάνοντας σταδιακά ύψος. Τελικά, οι δύο χειριστές του το εγκατέλειψαν στην περιοχή της Παναγίας της Παναξιώτισσας, στη Γαβρολίμνη Χάλκειας. Οι δύο πιλότοι έπεσαν πάνω στα ελαιόδεντρα, περισυλλέγησαν σώοι και παραδόθηκαν στις αστυνομικές αρχές. Το αεροσκάφος συνέχισε ακυβέρνητο και συνετρίβη στο χωριό Αϊ- Γιώργης Μεσολογγίου, πλησίον της Γεωργικής Σχολής.

Β΄Η κατάρριψη του Γερμανικού UG-88

Τέσσερις ημέρες μετά την κατάρριψη του Ιταλικού βομβαρδιστικού, Δευτέρα 6 Απριλίου 1941, ημέρα Κυριακή, «σκίασε» ο ελληνικός ουρανός από τη Γερμανική λαίλαπα.

Κατά κύματα η Λουφτβάφφε (Luftwaffe) σαρώνει τα πάντα.

Ένα γερμανικό αεροσκάφος τύπου Ju -88, A5 (4U+EK με εργοστασιακό αριθμό W.Nr, 880669), που ανήκε στο σμήνος αναγνώρισης 2.(F) 123. με έδρα την Κατάνια της Σικελίας, επέστρεφε από αποστολή σε Αθήνα – Πειραιά, με δυτική κατεύθυνση.

Περί την 2.30’ απογευματινή, πάνω από τον Κορινθιακό, ενεπλάκη σε αερομαχία με αγγλικό καταδιωκτικό τύπου Hurrikane της 80ης Αγγλικής Μοίρας, με πιλότο τον Βρετανό άσσο (είχε πολλές καταρρίψεις στο ενεργητικό του), Υποσμηναγό Peter Townley Dowding.

Βομβαρδιστικό αεροσκάφος Junkers -88

Το γερμανικό αεροπλάνο πληγωμένο πέρασε πάνω από τη Ναύπακτο φλεγόμενο, χάνοντας ύψος και τελικά συνετρίβη στις ανατολικές υπώρειες της Κλόκοβας (Παλιοβούνα), στη θέση Μποτσικάκια, ελαφρώς δυτικά από το σημερινό κοιμητήριο της Ρίζας και περί τα 300 μ. νότια από την είσοδο της σήραγγας της Ιονίας οδού, σε απόσταση περί τα 150 μ από τη θάλασσα. Το πλήρωμα του γερμανικού αεροσκάφους ήταν τετραμελές και αποτελούνταν από τους :

Edgaar Liesenborghs, Ανθυποσμηναγός, Επιχειρησιακός Αξιωματικός Παρατηρητής.

Fritz Dreyet, Υπαξιωματικός, πιλότος του αεροσκάφους

Heinz Windrath, Υπαξιωματικός ασυρματιστής

Hans Hell, Υπαξιωματικός πυροβολητής.

Από την πρόσκρουση οι Fritz Dreye και Heinz Windrath σκοτώθηκαν (απανθρακώθηκαν) και ο Hans Hell υπέκυψε στα τραύματά του σε Ελληνικό Νοσοκομείο στις 11.4.1941. Διασώθηκε μόνο ο Ανθυποσμηναγός Edgar Liesenborghs, ο οποίος σε λίγες ημέρες μετά την κατάληψη της χώρας, επισκέφθηκε τη Ναύπακτο, σε αναζήτηση των σορών τους. Οι κάτοικοι και οι αρχές της Ναυπάκτου  είχαν φροντίσει να ενταφιάσουν τους Γερμανούς σύμφωνα με τα χριστιανικά κρατούντα, στο κοιμητήριο του Αγίου Στεφάνου της πόλης, τοποθετώντας σταυρούς και τα βασικά στοιχεία των ενταφιασθέντων, όπως αυτά αντλήθηκαν από τις μαυρισμένες μεταλλικές κονκάρδες που έφεραν κρεμασμένες στο λαιμό τους.

Ο Edgar Liesenborghs έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος από την ταφή των δύο συναδέλφων του κι αυτό είχε μεσοπρόθεσμες ευεργετικές επιπτώσεις για την περιοχή. Τα οστά τους μεταφέρθηκαν στη Γερμανία από τους οικείους τους μετά το 1950.

Ο Υποσμηναγός Dowding* τρίτος από αριστερά μαζί με άλλους πιλότους της 80ης Αγγλικής Μοίρας κάπου στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 1941.

(Και η αυτούσια Αγγλική καταγραφή)

(Left to right) Sergeant Edward Hewett, Pilot Officer William Vale, Flying Officer P. T. Dowding, Flying Officer F. W. Hosken, Flying Officer Trevor-Roper (84 Squadron), Flight Lieutenant “Pat” Pattle, Flying Officer Wanklyn Flower and Pilot Officer J. Lancaster.)

Pilots of 80 sguadro in erly 1941 somewhere I Grecce

*Dowding was granted a short service commission in the RAF in March 1939, and was serving with 102 MU in Egypt before being posted to 80 Squadron.

Την κατάρριψη του γερμανικού αεροσκάφους ανέφερε η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στο φύλλο της 7ης Απριλίου 1941.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 7/4/1941

 Η Κλόκοβα (Παλιοβούνα). Το σημείο συντριβής του Junkers – 88

Η Ληξιαρχική πράξη

Στο ληξιαρχείο του δήμου Ναυπακτίας υπάρχει ληξιαρχική πράξη (παρατίθεται) για τους δύο απανθρακωμένους Γερμανούς αεροπόρους που συνετάγη στις 10 Απριλίου 1941, κατά ομολογία του 58χρονου Παναγιώτη Καραγεώργου, αυτόπτη μάρτυρα της συντριβής του αεροσκάφους. Η όποια αναγνώριση των στοιχείων τους έγινε από τις μεταλλικές κονκάρδες  που έφεραν στο λαιμό τους.

 

«Εν Ναυπάκτω σήμερον την 9 Απριλίου του 1941, ημέραν Τετάρτην και ώραν 10ην και εν τω Ληξιαρχικώ καταστήματι κειμένω εν τη οδό 4ης Αυγούστου αριθμός – ενώπιον εμού του Ληξιάρχου της πόλεως Ναυπάκτου […] ενεφανίσθη ο Παναγ. Καραγεώργος, ετών 58, επαγγέλματος υπάλληλος, κάτοικος Ναυπάκτου και εδήλωσεν ότι εν τω χώρω μεταξύ των χωρίων Ρίζης και Μαγκλαρέικα και προς δυσμάς την έκτην του μηνός Απριλίου ημέραν Κυριακήν και ώραν 2 1/2 κατέπεσεν Γερμανικόν αεροπλάνον το οποίον ανεφλέγη και οι εντός αυτού Γερμανού Ntrailer (?) και Xel (?) απηνθρακώθησαν και ότι ούτοι ετάφησαν την επομένην 7 Απριλίου στο Νεκροταφείο Αγίου Στεφάνου της πόλεως Ναυπάκτου…».


Ληξιαρχείο Ναυπάκτου, Βιβλίο Θανάτων, τ. ΣΤ, αρ. 19/41.

 Ανάρτηση στο f/b Iassonas ChandrinosWWII History in Greece

 ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

http://surfcity.kund.dalnet.se/commonwealth_dowding.htm )http://surfcity.kund.dalnet.se/commonwealth_woodward.htm

http://www.aircrewremembered.com/Kracker/LuftwaffeAxisPilots.html

Λίστες απωλειών γερμανικών αρχείων αεροπορίας Qu.Meister 6 Ιστότοπος «ο Άγνωστος Πατραϊκός»

Για τα εν λόγω συμβάντα υπάρχουν καταγραφές :

Ηλία Δημητρόπουλου, Αεροπορία και Ναυπακτία, 2008, σελ. 52-56

Γιάννη Ράπτη, Συμβολή στην ιστορία της Ναυπακτίας. Γεγονότα της περιόδου 1940-1950, Ναύπακτος 2003

Μπάμπη Κοτίνη, Η Ναυπακτία και η Ναύπακτος στην δεκαετία 1940-1950, σελ. 34

Ιερομονάχου Ιερωνύμου Δελημάρη, ΤΡΙΚΟΡΦΟ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ, σελ.234

Αρχείο Σμηνάρχου Γεωργίου Ορφανάκη, air war for yugoslavia creece and grete

Γιάννης Ιωάννου, ΡΙΖΑ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΜΙΚΡΟ ΧΩΡΙΟ, ΣΕΛ 63

Ηλίας Δημητρόπουλος «ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΚΟΛΟΒΑΙΩΝ της Ναυπάκτου», 2018, σελ. 84, υποσ. 34

Ανθρώπων Μνήμες : αφήγηση, Μιχάλη Χειμαριού (Nafweek/12/10/2018).

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ξεκίνησε το έργο της αποχέτευσης Αντιρρίου

Published

on

By

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την Αποχέτευση Αντιρρίου, συνολικού προϋπολογισμού 1,7 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που χρηματοδοτείται από το «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και έχει ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας «Βελτίωση των βασικών περιβαλλοντικών υποδομών και ιδίως αυτών της επεξεργασίας λυμάτων».  Σημαντικό τμήμα του συγκεκριμένου έργου είχε ήδη κατασκευαστεί από το Γ’ ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδος, ωστόσο επί σειρά ετών παρέμενε ημιτελές, λόγω απουσίας των ενδιάμεσων τμημάτων, των παραλιακών αντλιοστασίων και ειδικότερα των απαιτούμενων περιβαλλοντικών μελετών.

Επίσκεψη στο σημείο εκτέλεσης των εργασιών πραγματοποίησαν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας, ο Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Περιβάλλοντος κ. Θωμάς Κοτρωνιάς, ο Αντιδήμαρχος ΔΕ Αντιρρίου κ. Μπάμπης Καραδήμας και ο Πρόεδρος της Κοινότητας Αντιρρίου κ. Γιώργος Παπαδόπουλος.

Θ. Κοτρωνιάς: «Διασφαλίζουμε ένα υγιές περιβάλλον και την καθαρότητα της θάλασσας»

Με αφορμή την έναρξη των εργασιών ο κ. Κοτρωνιάς δήλωσε:

«Πρόκειται για ένα εξόχως σημαντικό περιβαλλοντικό έργο για το Αντίρριο, αλλά και εν γένει για τον δήμο μας.  Ως γνωστόν, για αρκετά χρόνια, οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις αποτελούσαν ζητούμενο για το συγκεκριμένο έργο.  Με τη συστηματική δουλειά όμως που επιδείχθηκε από τη δημοτική αρχή σε συνεργασία με τα στελέχη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και της ΔΕΥΑΝ, ακόμη και τα πιο σοβαρά ζητήματα ξεπεράστηκαν, με αποτέλεσμα να λάβουμε όλες τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις.  Έως και σήμερα, τα λύματα κατέληγαν στο υπέδαφος και κατ’ επέκταση στη θάλασσα.  Με την ολοκλήρωση του έργου της αποχέτευσης θα διασφαλίσουμε ένα υγιές περιβάλλον για τους συνδημότες μας, αλλά και καθαρή θάλασσα για το Αντίρριο».

Β.Γκίζας: «Τα περιβαλλοντικά έργα βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας μας»

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Γκίζας σχολίασε σχετικά:

«Η αποχέτευση του Αντιρρίου εντάσσεται στο σύνολο των έργων περιβαλλοντικού χαρακτήρα που από την πρώτη στιγμή θέσαμε σε προτεραιότητα.  Η ποιότητα ζωής των κατοίκων, η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και η καθαρότητα των θαλασσών μας βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας μας και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε πάντα σε συνεργασία με τις τοπικές μας κοινωνίες»

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Επιδοτούνται όλες οι κατοικίες χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και χωρίς όριο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας

Published

on

By

Την οριζόντια κάλυψη όλων χωρίς εξαιρέσεις ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, αναφερόμενος στις επιδοτήσεις για την ενέργεια που θα δοθούν τον μήνα Ιούλιο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Η κυβέρνηση επιδοτεί όλες τις κατοικίες χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και χωρίς όριο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Ειδικότερα, ο κ. Σκρέκας ανακοίνωσε ότι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν τα τιμολόγια κάθε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι υποχρεώνονται να ενημερώνουν για τις τιμές του μεθεπόμενου μήνα τους καταναλωτές.

  • Ειδικότερα, ανακοίνωσε:
    Επιδοτούνται όλες οι κατοικίες με 200 ευρώ ανά μεγαβατώρα
  • 240 ανά μεγαβατώρα τους δικαιούχους κοινωνικού τιμολογίου
  • Αυξάνεται η επιδότηση στους εμπορικούς καταναλωτές με 192 ευρώ ανά μεγαβατώρα
  • Αγροτικά τιμολόγια: επιδότηση 213 ευρώ ανά μεγαβατώρα

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Συνεργασία πολιτών»:  7 Επισημάνσεις  και 1 Ερώτημα

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Συνεργασία πολιτών» του δημάρχου Ναυπακτίας  Β. Γκίζα αναφέρει τα παρακάτω:

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν χρηματοδοτικά εργαλεία που κάλυπταν 100% την αντικατάσταση υπόγειων δικτύων, η προηγούμενη δημοτική αρχή επέλεξε πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που ως γνωστόν, χρηματοδοτούσε μόνο αναπλάσεις και δεν χρηματοδοτούσε υπόγεια δίκτυα. Έτσι, επιβάρυνε τη ΔΕΥΑΝ αρχικά με το ποσό των 400.000 €  περίπου, χωρίς ποτέ τα χρήματα αυτά να τα έχει η ΔΕΥΑΝ ή να τα εγγράψει στον προϋπολογισμό της!!!  Εξαιτίας αυτής της επιλογής της, η προηγούμενη δημοτική αρχή εξαίρεσε από το έργο την αντικατάσταση των δικτύων στον κάτω δρόμο λόγω έλλειψης χρημάτων της ΔΕΥΑΝ. Η  καταβολή  των χρημάτων αυτών, που αφορούσαν στα δίκτυα του επάνω δρόμου, από χρήματα του δήμου, που αποφάσισε προκειμένου να ξεφύγει από το αδιέξοδο η προηγούμενη δημοτική αρχή, είναι παράνομηδιότι  απαγορεύεται ρητά από τη νομοθεσία η χρηματοδότηση των ΔΕΥΑ από τους δήμους αφού αυτές είναι επιχειρήσεις!!!

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2: Μετά το σκανάρισμα του χώρου επέμβασης αποκαλύφθηκε ότι ο προϋπολογισμός του έργου σε σχέση με την αντικατάσταση της ύδρευσης και της αποχέτευσης εμφανίζει σοβαρές ελλείψεις ποσού 400.000 €.  Το ποσό αυτό αφορά σε  εργασίες που πρέπει υποχρεωτικά να γίνουν σε περίπτωση συνέχισης του έργου και οι οποίες επιβαρύνουν τη ΔΕΥΑΝ και πρέπει να καλυφθούν αποκλειστικά από αυτή (αδιατάρακτη κοπή οπλισμένου σκυροδέματος για να μην πέσει ο λίθινος παντορροϊκός αγωγός, εργασίες αποκατάστασης  του αγωγού αυτού, απομάκρυνση δεξαμενών εύφλεκτων υλικών κλπ).  Δηλαδή η ΔΕΥΑΝ, σύμφωνα με τις αποφάσεις της προηγούμενης δημοτικής αρχής   καλείται, σε περίπτωση συνέχισης του έργου, να πληρώσει το ποσό των 800.000 € τουλάχιστον, ποσό το οποίο ούτε  διαθέτει (λόγω της γνωστής  σε όλους οικονομικής της κατάστασης) ούτε ποτέ η προηγούμενη δημοτική αρχή δέσμευσε πριν από τη δημοπράτηση του έργου ως όφειλε ούτε φυσικά υπάρχει δυνατότητα να καλυφθεί από οποιαδήποτε άλλη πηγή.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 3: Ο παντορροϊκός αγωγός στον επάνω δρόμο δεν είναι τσιμεντένιος και στεγανός, όπως στην περίπτωση της ανάπλασης στο ανατολικό τμήματα της πόλης, αλλά λίθινος οθωμανικός, τουλάχιστον 100 ετών (ξηρολιθιά). Η μελέτη δεν προέβλεπε την αντικατάστασή του με σύγχρονο αγωγό ομβρίων, αλλά τη μετατροπή του σε κεντρικό αγωγό ομβρίων υδάτων της πόλης για τα επόμενα τουλάχιστον 50 χρόνια!!!  Αν εφαρμοσθεί η μελέτη, το αποτέλεσμα θα είναι η πόλη να στερείται για πολλά χρόνια ενός σύγχρονου αγωγού ομβρίων, να πέφτει συνεχώς ο αγωγός αυτός και να συνεχίζουν  να πλημμυρίζουν τα υπόγεια  των οικοδομών στο κέντρο της πόλης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 4: Ποτέ δε συζητήθηκε και δε μελετήθηκε εμπεριστατωμένα το πλάτος του δρόμου και των πεζοδρομίων, αλλά αυτά επελέγησαν  αυθαίρετα από την προηγούμενη δημοτική αρχή!

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 5: Ο εργολάβος  που ανέλαβε την εκτέλεση του έργου αποδείχθηκε πολύ κατώτερος των περιστάσεων και φυσικά είναι αδιανόητο να εισηγείται ο οποιοσδήποτε να συνεχίσει σκάβοντας όλη την πόλη με τα γνωστά πλέον προβλήματα του έργου.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 6: Αυτό που χρειάζεται είναι να προβούμε άμεσα σε τροποποίηση των μελετών λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα του σκαναρίσματος, σε σύνταξη νέου προϋπολογισμού που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα κονδύλια και σε υποβολή πρότασης χρηματοδότησης σε πρόγραμμα που να χρηματοδοτεί 100% τα δίκτυα, χωρίς καμία επιβάρυνση της ΔΕΥΑΝ. Μόλις αλλάξουν  τα δίκτυα της πόλης, τότε θα εκπονηθεί νέα μελέτη ανάπλασης με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που θα περιλαμβάνει και την πλατεία του λιμανιού και θα ενταχθεί σε ανάλογο πρόγραμμα χρηματοδότησης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 7: Οι μηχανικοί Δημήτρης Κότσαλος, Γρηγόρης Κυρίτσης και Γιάννης Χειμαριός που προσυπέγραψαν το έγγραφο είναι οι κατ’ εξοχήν αρμόδιοι υπάλληλοι, με μεγάλη εμπειρία, που έχουν εκτελέσει σειρά παρόμοιων έργων τα τελευταία 25 χρόνια και τους οποίους διαχρονικά εμπιστεύεται κάθε δημοτική αρχή και η δική μας, δεόντως.

ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ: Εφόσον η αντιπολίτευση, η οποία γνώριζε όλα τα πιο πάνω σοβαρά ζητήματα και κυρίως το ζήτημα της έλλειψης νόμιμης χρηματοδότησης, θεωρούσε ότι το έργο μπορούσε να προχωρήσει και μάλιστα νόμιμα, γιατί δεν υποστήριξε τις θέσεις της στο Δημοτικό Συμβούλιο και με την ψήφο της δεν ανέλαβε την ευθύνη που της αναλογούσε; Γιατί αρνήθηκε να ψηφίσει κάτι που θεωρούσε απολύτως νόμιμο, άρτιο μελετητικά και επιβεβλημένο;;;

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ