Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τέσσερεις δήμαρχοι μιλούν για την αποχέτευση

Published

on

Δεκατρία  χρόνια συμπληρώνει το «σήριαλ» με το έργο της επέκτασης του αποχετευτικού  δικτύου της πόλης της Ναυπάκτου, ένα έργο ζωτικής σημασίας, άμεσα συνδεδεμένο με την ποιότητα ζωής των κατοίκων και με το περιβάλλον, το οποίο όμως μέχρι σήμερα δεν έχει παραλειφθεί!

Σχεδόν 12 εκατομμύρια ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων να δίνεται απ’ την Ευρωπαϊκή Ένωση, στοίχισε η υποδομή αυτή,  με την διαδρομή του έργου να καταδεικνύει περίτρανα τις παθογένειες της κρατικής μηχανής αλλά και της αυτοδιοίκησης.

Το έργο υλοποιήθηκε με επίβλεψη της Νομαρχίας Αιτωλοακαρνανίας, με τον ρόλο της ΔΕΥΑΝ να περιορίζεται μόνο  στην πληρωμή του ποσού που πρόβλεπε η αρχική σύμβαση και στην καταβολή του ΦΠΑ. Πρακτικά, δεν είχε την δυνατότητα να παρέμβει όπου παρουσιάζονταν προβλήματα (τεχνικά- λειτουργικά) ή λαμβάνονταν αποφάσεις για πρόσθετες εργασίες που θα επιβάρυναν οικονομικά την επιχείρηση.                     Παθογένειες που το τελικό τους κόστος βαρύνει αναμφίβολα τον πολίτη – δημότη.

Για το θέμα μιλούν στο Nafsweek.gr τέσσερις δήμαρχοι που τα 13 αυτά χρόνια θήτευσαν στο Δήμο Ναυπακτίας, αρχής γενομένης από το Γιάννη Νταουσάνη που ξεκίνησε το έργο, τον Θανάση Παπαθανάση που αντιμετώπισε τα πρώτα προβλήματα, τον Γιάννη Μπουλέ και τον νυν δήμαρχο Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλο. Καταθέτουν, όπως τους ζητήσαμε την άποψή τους για το μείζον αυτό θέμα.

 

Γ. Νταουσάνης : « Η Περιφέρεια απαίτησε να κάνει το έργο η Νομαρχία»

«Το πολύ σημαντικό έργο της αποχέτευσης Ναυπάκτου άρχισε να υλοποιείται ως εξής:    Όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως Δήμαρχος τον Ιανουάριο του 2003, βρήκα δύο πολύ σημαντικές μελέτες από τον προκάτοχό μου Κώστα Κονίδα. Μία μελέτη για τη δημιουργία ΧΥΤΑ και μία μελέτη για την επέκταση της αποχέτευσης στο Δήμο. Χωρίς να χάνω χρόνο, έκανα το αυτονόητο, αυτό που όφειλα, αυτό που είχα χρέος να κάνω. Έπρεπε να βρω τρόπο να εξασφαλίσω τις πιστώσεις . Ήταν δύο μεγάλα έργα και απαιτούσαν μεγάλα χρηματικά ποσά. Μαζί με τους συνεργάτες μου τρέξαμε αμέσως και σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών αλλά και με τις Βρυξέλλες μετά από πολύ χρόνο, αλλά και  πολλές επισκέψεις καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τέσσερα εκατομμύρια ευρώ για το ΧΥΤΑ και δώδεκα εκατομμύρια ευρώ για το έργο της Αποχέτευσης στο οποίο ο Δήμος είχε συμμετοχή 10%. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τη διαδικασία της δημοπράτησης του έργου της Αποχέτευσης, μια διαδικασία χρονοβόρα λόγω του μεγέθους του έργου. Τότε έπρεπε να πάρουμε εντολή από την Περιφέρεια για να ξεκινήσουμε τη δημοπράτηση.     Τελικά η Περιφέρεια απαίτησε να το δημοπρατήσει η Νομαρχία και εμείς το δεχτήκαμε γιατί οι ανάγκες δικτύου αποχέτευσης σε πολλές περιοχές της πόλης ήταν επιτακτικές και θέλαμε να ξεκινήσει και μάλιστα να ολοκληρωθεί γρήγορα. Είχαμε υπολογίσει ότι αν το έργο ολοκληρωνόταν σε δύο χρόνια και έχουμε δύο χιλιάδες επί πλέον συνδέσεις, η ΔΕΥΑΝ θα είχε ένα τεράστιο χρηματικό ποσό εσόδων επί πλέον το χρόνο. Έτσι δεν θα είχε κανένα οικονομικό πρόβλημα αλλά και με ένα μέρος από αυτά τα χρήματα σχεδιάζαμε να επεκτείνουμε το δίκτυο αποχέτευσης και στα μεγάλα χωριά που έχουν ανάγκη όπως η Δάφνη, το Ξηροπήγαδο, η Μαμουλάδα, η Αφροξυλιά και η Σκάλα.    Έτσι λοιπόν το έργο δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε στις 12-7-2006 με σχεδιασμό, όπως απαιτήσαμε, να ολοκληρωθεί σε 14 μήνες. Απαιτήσαμε επίσης από τον εργολάβο, να ξεκινήσει με πολλά συνεργεία και μηχανήματα Ανατολικά και Δυτικά της πόλης και με βαρύτητα στο Συνοικισμό Καστρακίου που είχε σοβαρά προβλήματα. Παρακολουθούσα ο ίδιος σε καθημερινή βάση την πορεία του έργου που πήγαινε πολύ γρήγορα τους πρώτους μήνες, πληρώσαμε και τον πρώτο λογαριασμό αλλά όπως είναι γνωστό δεν επανεκλέχτηκα Δήμαρχος και στο τέλος του ίδιου χρόνου κάναμε την παράδοση παραλαβή στον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο.  Στη συνέχεια η πορεία του έργου είναι γνωστή».

 

Θ. Παπαθανάσης: «Τα λάθη ξεκίνησαν  από την  πρώτη στιγμή στο έργο»

Ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 12 εκατ. που δημοπρατήθηκε από τη Νομαρχία επί δημοτικής αρχής Νταουσάνη, με φορέα υλοποίησης τη Νομαρχία και κύριο του έργου τη ΔΕΥΑΝ, ακόμη καρκινοβατεί και έχει γίνει αντικείμενο αντιπαραθέσεων όλα αυτά τα χρόνια. Είναι κρίμα πραγματικά που λόγω δυσλειτουργιών του κράτους αλλά και παραλείψεων όσων είχαν την ευθύνη του έργου αυτό το σημαντικό περιβαλλοντολογικό έργο να βρίσκεται ακόμη στον αέρα. Έχουν ακουστεί πολλά αλλά θεωρώ ότι τα λάθη ξεκίνησαν  από την  πρώτη στιγμή σε αυτό το έργο.  Το πρώτο και σημαντικότερο λάθος ήταν ότι το έργο αυτό έπρεπε να έχει δημοπρατηθεί και εκτελεστεί από το Δήμο μας και τη ΔΕΥΑΝ. Έτσι θα είχε αποφευχθεί και η υπέρβαση του έργου και η ανάγκη για τη  συμπληρωματική σύμβαση των  2,4 εκατ. Επί θητείας μας παρά τις πιέσεις που είχαν ασκηθεί για να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση δεν υπογράψαμε ενώ η θέση μας ήταν και παραμένει μέχρι και σήμερα η ίδια. Συγκεκριμένα:                                             1. Από τη στιγμή που το συγκεκριμένο έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής ο προϋπολογισμός είναι ανελαστικός κι έτσι δεν προβλέπεται υπέρβαση της δαπάνης και βέβαια συμπληρωματική σύμβαση.  2. Η ευθύνη της υπέρβασης βαρύνει την επιβλέπουσα αρχή δηλαδή τη Νομαρχία και στη συνέχεια την Περιφέρεια άρα για οποιαδήποτε υπέρβαση δεν έχει καμμία ευθύνη η ΔΕΥΑΝ και ο Δήμος Ναυπακτίας.  3. Η ΔΕΥΑΝ  προασπιζόμενη τα συμφέροντά της έθεσε ότι η υπέρβαση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πληρωθεί από την ίδια, γι’ αυτό και τέθηκε μετ’ επιτάσεως να πληρωθεί από αυτούς που είχαν την ευθύνη εκτέλεσης του έργου, δηλαδή Περιφέρεια-Κράτος (Δημόσιες Επενδύσεις).  4. Η ΔΕΥΑΝ αμφισβήτησε από την αρχή το ποσό της υπέρβασης και έθεσε ως προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε ενέργεια την καταμέτρηση από δικούς της τεχνικούς και πραγματογνώμονες ώστε να έχει ισχυρά επιχειρήματα στη φαρέτρα της.   Δυστυχώς στη συνέχεια και στη δημοτική αρχή Μπουλέ υπογράφηκε η συμπληρωματική σύμβαση (2,4 εκατ.) και βέβαια με τη σημερινή δημοτική αρχή και παρά τους προεκλογικούς λεονταρισμούς εγγράφηκε για πρώτη φορά το ποσό της συμπληρωματικής σύμβασης στον προϋπολογισμό υποθηκεύοντας έτσι το μέλλον της επιχείρησης με φυσικό επακόλουθο τις σημερινές πολύ επιβαρυντικές εξελίξεις στα οικονομικά της επιχείρησης (δέσμευση χρημάτων  από τους  λογαριασμούς της επιχείρησης από τον εργολάβο).  Θα ήθελα επίσης να αναφέρω ότι όλα τα σημαντικά έργα περιβάλλοντος έχουν μείνει πολύ πίσω αφού με τις παραλείψεις, τις παλινωδίες και τις ιδεοληψίες της σημερινής δημοτικής αρχής χάθηκαν δύο έργα από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο ( έργο αναβάθμισης βιολογικού και επέκταση αποχέτευσης Ναυπάκτου ποσού 4 εκατ. , βιολογικός- αποχέτευση  Άνω Χώρας ποσού 1,5 εκατ.). Έτσι επιβαρύνονται οι πολίτες με τα ποσά αυτά και χάνονται σημαντικά νέα έργα τα οποία θα μπορούσαν σήμερα να υλοποιούνται στη νέα προγραμματική περίοδο όπως η ολοκλήρωση της Αποχέτευσης του Αντιρρίου, η επέκταση της Αποχέτευσης στις  δυτικές και ανατολικές περιοχές  της πόλης της Ναυπάκτου  και βέβαια και στις Δημοτικές Ενότητες που δεν έχουν καθόλου Αποχέτευση.  Αυτή είναι δυστυχώς η ζοφερή κατάσταση όπως διαμορφώνεται σήμερα και είναι σε κάθε περίπτωση επιζήμια για τους πολίτες και επικίνδυνη για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης».

 

Γ. Μπουλές: «Οι διοικήσεις αλλάζουν το πρόβλημα παραμένει»

«Το έργο “Επέκταση Αποχετευτικού Δικτύου Λυμάτων Ναυπάκτου” είχε αρχικό προϋπολογισμό 10,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Με 18% ΦΠΑ που προβλεπόταν να πληρωθεί από τη ΔΕΥΑΝ το κόστος του έργου θα ανήρχετο σε 12,4 εκατ. ευρώ.

Το έργο περιελάμβανε δύο τμήματα.  α)  Το δίκτυο αποχέτευσης μήκους 44.080 μέτρων εντός των πυκνοδομημένων και αναπτυσσόμενων περιοχών ανατολικά και δυτικά της πόλης της Ναυπάκτου  και των οικισμών  Λυγιά, Ξηροπηγάδου, Παλαιοπαναγιά και Καστρακίου  κόστους 10 περίπου εκατ. € που ήταν επιμετρούμενο και β) την κατασκευή επτά νέων ανλιοστασίων και αναβάθμιση τριών υπαρχόντων κόστους 2,4 εκατ € που ήταν κατ’ αποκοπή. Η χρηματοδότηση του έργου προερχόταν κατά 75% από το Ταμείο Συνοχής, 8,75% από Εθνικούς πόρους και κατά 16,25% από τη ΔΕΥΑΝ. Για την υλοποίηση του έργου στις 9/8/2004 υπεγράφη Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ α) του Ελληνικού Δημοσίου εκπροσωπούμενο από τον τότε  Γ.Γ Δυτικής Ελλάδος κ. Καβαδδά, β) τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτ/νίας εκπροσωπούμενη από τον τότε Νομάρχη κ. Σταμάτη, γ) τη ΔΕΥΑΝ εκπροσωπούμενη από τον τότε πρόεδρό της και δήμαρχο Ναυπάκτου κ. Νταουσάνη, δ) το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης και ε) Την ειδική υπηρεσία διαχείρισης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Με βάση την Προγραμματική Σύμβαση ο ρόλος της ΔΕΥΑΝ περιοριζόταν στην πληρωμή της συμμετοχής της στο έργο (16,25%) και στην κάλυψη του ΦΠΑ που δεν ήταν επιλέξιμος. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 21-11-2005 με διεθνή διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 6 εταιρείες. Όλες οι εταιρείες προκρίθηκαν για το τμήμα του έργου που αφορά τα δίκτυα. Οι πέντε όμως από αυτές αποκλείστηκαν κατά την αξιολόγηση των προσφορών τους στο τμήμα του έργου που αφορούσε τα αντλιοστάσια. Στο διαγωνισμό έμεινε μόνο μία εταιρεία η  “Γ.Θ. ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΤΕ” που υπέγραψε σύμβαση για έναρξη εργασιών στις 12/7/2006 και παράδοση του έργου σε 14 μήνες (12/9/2007).  Η έκπτωση που έδωσε η ανάδοχος εταιρεία ήταν 3% για το σύνολο του έργου.

Τροποποίηση αρχικής σύμβασης και Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών

Με απόφαση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας του έργου που ήταν η Τεχνική Υπηρεσία της Νομαρχίας εγκρίθηκαν τροποποιήσεις στην αρχική σύμβαση του έργου που απαιτούσαν πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους περίπου 2.4 εκατ. €. Για την πρόσθετη αυτή χρηματοδότηση απαιτήθηκε Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών (ΣΣΕ) η οποία ήταν απαραίτητη για να καλύψει αλλαγές στο έργο που ήδη είχαν γίνει και αφορούσαν : Χωματουργικές εργασίες και αλλαγές στη όδευση του δικτύου. Αντιστήριξη πρανών κατά μήκος του σκάμματος. Αντικατάσταση αγωγών βαρύτητας με αγωγούς υπό πίεση. Κατασκευή δύο νέων αντλιοστασίων . Κατάργηση αγωγών στο κεντρικό τμήμα της πόλης από ΕΑΣ μέχρι Ρέπα και ισάξια!!! προσθήκη αγωγού από Ρέπα μέχρι το αντλιοστάσιο στο αλσύλιο του Γριμπόβου. Αναβάθμιση παλαιού αντλιοστασίου Ρέπα. Αλλαγή των συμβατικών αντλιοστασίων με ισάριθμα πολυαιθυλενίου κλπ. Η πρόσθετη δαπάνη της ΣΣΕ έπρεπε να καλυφθεί από εθνικούς πόρους και από τη ΔΕΥΑΝ δεδομένου ότι το Ταμείο Συνοχής είχε αποχωρήσει από το έργο αφού  η εμπλοκή του σ’ αυτό περιοριζόταν μόνο σ’ ότι πρόβλεπε η αρχική σύμβαση. Η ΣΣΕ πριν υπογραφεί από τους συμβαλλόμενους υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση. Το Ελεγκτικό Συνέδριο  θεώρησε τον εαυτό του αναρμόδιο για την έγκρισή της επειδή υποβλήθηκε ενώ είχε υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων σ’ αυτή εργασιών. Έτσι η ΣΣΕ δεν μπορούσε να υπογραφεί νομίμως. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο και ενώ είχε υλοποιηθεί το 96% του δικτύου και το 80% των αντλιοστασίων το έργο δεν μπορούσε να λειτουργήσει ούτε μπορούσαν να γίνουν νέες συνδέσεις, επειδή η υλοποίησή του δεν είχε αρχίσει από το βιολογικό προς την περιφέρεια, αλλά αντίστροφα.

Ο ανάδοχος του έργου προχώρησε σε διακοπή εργασιών στις 31/3/2009 επειδή δεν του είχε καταβληθεί από τη ΔΕΥΑΝ  ΦΠΑ της αρχικής σύμβασης που ανερχόταν σε 594.000€.

Ο ρόλος του Δήμου Ναυπάκτου και της ΔΕΥΑΝ στην υλοποίηση του έργου

Το συγκεκριμένο έργο υλοποιήθηκε με επίβλεψη της Νομαρχίας Αιτ/νίας. Ο ρόλος της ΔΕΥΑΝ περιορίσθηκε αποκλειστικά και μόνο  στην πληρωμή του ποσού που πρόβλεπε η αρχική σύμβαση και στην καταβολή του ΦΠΑ. Άρα σύμφωνα με το πλαίσιο που είχε διαμορφωθεί τυπικά η ΔΕΥΑΝ δεν είχε ρόλο στην παρακολούθηση της υλοποίησης του έργου και κυρίως δεν μπορούσε να παρέμβει εκεί όπου παρουσιάζονταν προβλήματα τεχνικά-λειτουργικά ή παίρνονταν αποφάσεις για πρόσθετες εργασίες που θα επιβάρυναν οικονομικά την επιχείρηση.

Λόγω  διακοπής των εργασιών και αδυναμίας της ΔΕΥΑΝ να καταβάλει τον προβλεπόμενο ΦΠΑ το έργο δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί. Το αρμόδιο υπουργείο με έγγραφό του από 25/9/2009 προειδοποίησε τους εμπλεκόμενους ότι  το Ταμείο Συνοχής θα απαιτήσει την επιστροφή των χρημάτων που είχε διαθέσει αν το έργο δεν ολοκληρωθεί και δεν λειτουργήσει άμεσα.

Κάτω από την πίεση αυτή το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ με την 31/19-7-2010 απόφασή του ενέκρινε τη χρηματοδότηση της ΣΣΕ και του υπολοίπου της αρχικής σύμβασης

Μετά από δέκα ημέρες το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας με την απόφασή του 190/29-7-2010 ενέκρινε ότι είχε αποφασίσει το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ.

Στις 16-9-2010 υπογράφηκε από τη ΔΕΥΑΝ συμφωνητικό με τον εργολάβο βάσει του οποίου η ΔΕΥΑΝ αναλάμβανε να πληρώσει το 65% της ΣΣΕ και του υπολοίπου της αρχικής και αν οι δαπάνες κριθούν μη επιλέξιμες το 100% αυτών.  Η ΔΕΥΑΝ με το 852/28-9-2010 έγγραφό της ενημέρωσε τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας  ότι έχει εξασφαλίσει την πίστωση για τη χρηματοδότηση του συνόλου του έργου (αρχική και ΣΣΕ). Από τα παραπάνω προκύπτει ότι τόσο η ΔΕΥΑΝ όσο και ο Δήμος Ναυπάκτου είχαν δεσμευθεί στο τέλος του 2010 (παραμονές εκλογών για τη νέα διοίκηση του Καλλικρατικού Δήμου Ναυπακτίας) ότι θα πλήρωναν όλες τις απαιτήσεις του εργολάβου σχετικά με το έργο. Είχαν δε εκχωρήσει στον εργολάβο τις εισπράξεις της ΔΕΥΑΝ από τις νέες συνδέσεις και είχαν δεσμευθεί ότι για την πληρωμή των υποχρεώσεών της η ΔΕΥΑΝ θα έπαιρνε δάνειο τόσο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων όσο και από τράπεζα.  Ενώ όμως είχαν υπογράψει δεσμευτικές συμβάσεις για το σύνολο των απαιτήσεων του εργολάβου η ΔΕΥΑΝ δεν μπορούσε να πληρώσει το ποσό των 594.000 για το ΦΠΑ και το έργο είχε σταματήσει με κίνδυνο να απενταχθεί. Η Διεύθυνση Περιφερειακής ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με έγγραφό της στις 24-02-2011 ανέφερε ότι «προτίθεται να ξεκινήσει τη διαδικασία Δημοσιονομικής διόρθωσης» για το έργο αυτό. Ως δημοτική αρχή του δήμου Ναυπακτίας που αναλάβαμε την 1/1/2011 κληρονομήσαμε το πρόβλημα και αμέσως πήραμε πρωτοβουλίες: Με δάνειο 600.000 € από την Τράπεζα Πειραιώς πληρώσαμε τον οφειλόμενο από τη ΔΕΥΑΝ  ΦΠΑ και ο εργολάβος συνέχισε το έργο.  Αντιμετωπίσαμε το πρόστιμο των 513.000€ που επέβαλε στη ΔΕΥΑΝ η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου. Προσβάλαμε την επιβολή του προστίμου στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η ένστασή μας εκδικάστηκε το 2013 και η ΔΕΥΑΝ απαλλάχθηκε για το ποσό των 440.000 €. Μελετήσαμε σε βάθος την Προγραμματική Σύμβαση και με βάσει την πρόβλεψη του άρθρου 8.1.3 επιμείναμε στην Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου το επιπλέον ποσό της ΣΣΕ να το επιβαρυνθεί το Δημόσιο και όχι η ΔΕΥΑΝ ή ο δήμος Ναυπακτίας. Αρνηθήκαμε δηλαδή όλα όσα είχαν προηγηθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή και είχαν δεσμεύσει την ΔΕΥΑΝ. Πιέσαμε να αποκατασταθούν οι αστοχίες του έργου σε πολλά σημεία του δικτύου και των αντλιοστασίων, να αρχίσουν οι συνδέσεις και η λειτουργία του ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της απένταξής του. Πιέσαμε ώστε η Επιβλέπουσα Υπηρεσία να εξασφαλίσει τη λειτουργία του έργου μέχρι τον Ιούνιου του 2011. Μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας μας δεν πληρώσαμε ούτε ένα ευρώ για εργασίες τις ΣΣΕ επειδή πιστεύουμε ότι οι εργασίες αυτές με βάση το άρθρο 8.1.3 της ΠΣ πρέπει να πληρωθούν από το Δημόσιο. Διεκδικήσαμε στην Κοινή Επιτροπή στις 5-11-2013 την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης τόσο για το υπόλοιπο της αρχικής όσο και της ΣΣΕ. Μέχρι σήμερα η δημοτική αρχή Λουκόπουλου αξιοποιεί κάθε μέσο για να διαστρεβλώσει την αλήθεια και να φορτώσει την ευθύνη για τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η ΔΕΥΑΝ στη δική μας δημοτική αρχή. Επαναλαμβάνει συνεχώς για το πανωπροίκι που δήθεν δώσαμε στον εργολάβο χωρίς κανένα επιχείρημα. Στελέχη της δημοτικής αρχής Λουκόπουλου και στο παρελθόν αλλά και σήμερα επιδίδονται σε άκρατο λαϊκισμό για να συσκοτίσουν την αλήθεια και να παραπλανήσουν όσους δεν γνωρίζουν τι έχει συμβεί με το συγκεκριμένο έργο.  Παραβλέπουν ακόμα και την γνωμοδότηση του νομικού γραφείου του κ. Παπακωνσταντίνου στο οποίο οι ίδιοι προσέφυγαν πληρώνοντας αδρά από το ταμείο της ΔΕΥΑΝ και την οποία έχει αποδεχθεί και το Δημοτικό Συμβούλιο στις 9-12-2015 (απόφαση 561/2015), επειδή αυτά που αναφέρει η γνωμοδότηση δεν εξυπηρετούν τη μικροπολιτική τους. Ο κ. Παπακωνσταντίνου σχετικά με την πρωτοβουλία του τότε προέδρου της ΔΕΥΑΝ κ. Σταυρόπουλου να συναινέσει η Κοινή Επιτροπή στην υπογραφή της ΣΣΕ, που προέβλεπε την πληρωμή των πρόσθετων εργασιών από το δημόσιο και όχι από τη ΔΕΥΑΝ, αναφέρει: «Συνεπώς , η τροποποιητική σύμβαση όχι μόνον δεν καταργεί τη σχετική υποχρέωση του Δημοσίου να καλύψει την πρόσθετη δαπάνη που προέκυψε από την 1η ΣΣΕ και την αύξηση του ΦΠΑ, αλλά αντιθέτως επιβεβαιώνει και επιτείνει την εν λόγω υποχρέωσή της μέσω της κατά τα ανωτέρω, εξειδίκευσής της στην ως άνω τροποποιητική σύμβαση…»  Σήμερα η ΔΕΥΑΝ παραπαίει. Η εταιρεία λειτουργεί χωρίς στρατηγική, χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες αποκρύπτοντας ακόμα και από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της βασικά στοιχεία, με σκέπασμα των προβλημάτων της, χωρίς αποτελεσματική διοίκηση, μακριά από τους εργαζόμενους σ’ αυτή και τους δημότες. Με διχασμένη πολιτική ηγεσία κινείται ανάμεσα στη διάλυση και  την κακοδιαχείριση. Το λογαριασμό βέβαια θα τον πληρώσουν οι δημότες. Το έργο της αποχέτευσης (μελέτη- κατασκευή) αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο υλοποιούνται τα δημόσια έργα στη χώρα μας. Η ουσία χάνεται στους διαδρόμους της γραφειοκρατίας, το κόστος των έργων ο χρόνος υλοποίησης πολλαπλασιάζεται και τελικά ο φουσκωμένος λογαριασμός μετά από πολλά χρόνια αντιπαραθέσεων ή και δικαστικών διενέξεων, καταλήγει στους δημότες. Οι διοικήσεις αλλάζουν αλλά το πρόβλημα παραμένει. Αυτός ο τρόπος υλοποίησης των μεγάλων έργων αντί να γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης πρέπει  να ενώσει όλες τις δημοτικές παρατάξεις στη διεκδίκηση ενός άλλου θεσμικού πλαισίου για την υλοποίηση των δημοσίων έργων προς όφελος της κοινωνίας ».

 

 

Π. Λουκόπουλος: «Υπάρχουν σοβαρά τεχνικά προβλήματα στο έργο» 

«Το έργο εντάχτηκε το 2003 για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής και εγκρίθηκε η συνδρομή του ταμείου στη ΔΕΥΑ Ναυπάκτου για την υλοποίησή του. Ο συνολικός Προϋπολογισμός του έργου ήταν 10.500.000€, πλέον ΦΠΑ. Η τότε Δημοτική Αρχή του Δήμου Ναυπάκτου συμφώνησε ότι η υλοποίηση  του έργο έπρεπε να ανατεθεί στη Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας. Έτσι το 2004 συνάφθηκε προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της τέως Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, της ΔΕΥΑΝ, του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης  Ε.Π. Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας όπου συμφωνήθηκε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει κατά ποσοστό 75% με κοινοτική συμμετοχή, 8,75% εθνική συμμετοχή και 16,25% από τη ΔΕΥΑΝ η οποία αναλάμβανε και την κάλυψη του ΦΠΑ. Επί πλέον συμφωνήθηκε ότι την οικονομική διαχείριση αναλαμβάνει το Περιφερειακό Ταμείο, με φορέα κατασκευής  και επίβλεψης την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την άνω προγραμματική σύμβαση η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (τότε αποκεντρωμένη Διοίκηση), ανέλαβε την υποχρέωση, μεταξύ των άλλων, να χρηματοδοτήσει αν καταστεί αναγκαίο την υλοποίηση της σύμβασης. Ακολούθησε ανοικτός διαγωνισμός, και την 12/7/2006 υπεγράφη σύμβαση μεταξύ του αναδόχου (Γ. Θ. ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Τ.Ε.)(ΕΚΠΤΩΣΗ 3%) και της Νομαρχίας, με διάρκεια υλοποίησης δεκατέσσερις μήνες (υλοποίηση έως 12-9-2007). Κατόπιν όμως και εδώ ξεκάνει το πρόβλημα, αφού καταναλωθήκαν όλα τα κονδύλια και τα απρόβλεπτα του έργου,  η Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας ξαφνικά έκρινε σκόπιμο με ενημερωτικό σημείωμα τις 3/5/2010 ότι πρέπει να γίνει συμπληρωματική σύμβαση ύψους 2.330.020€ για την ολοκλήρωση του έργου και παρότι η ΔΕΥΑΝ είχε εκφράσει την δυσκολία στην καταβολή του ΦΠΑ της αρχικής σύμβασης. Το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ και με σκοπό τη συνέχιση των εργασιών, έλαβε την απόφαση(31/2010)  να εκχωρήσει τα έσοδα από τις συνδέσεις στο δίκτυο αποχέτευσης-η οποία επικυρώθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο (απόφ. 190/2010)- για την κάλυψη του ποσού της συμπληρωματικής σύμβασης. Μετά από αυτά η ΔΕΥΑΝ ενημέρωσε τη Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας ότι εξασφαλίστηκε η πίστωση για τη συμπληρωματική σύμβαση και το Σεπτέμβριο του 2010 υπεγράφη σύμβαση  μεταξύ ΔΕΥΑΝ και Αναδόχου του έργου. Η σύμβαση προέβλεπε την εξασφάλιση του ποσού για την κάλυψη του 65% της συμπληρωματικής σύμβασης με τα παραπάνω έσοδα και με δανεισμό από το ΤΠΔ. Στη συνέχεια και παρά την απόφαση 10/17-1-2011 του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αναφέρει ότι είναι αναρμόδιο να επιληφθεί της 1ης Σ.Σ.Ε. καθόσον αφορά εργασίες που έχουν ήδη αρχίσει, η κοινή επιτροπή παρακολούθησης, στην οποία μετείχε και ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ, αποφάσισε με το από 7-4-2011 πρακτικό της να συναινέσει στην υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής σύμβασης, με καταληκτική ημερομηνία τον Ιούνιο του 2011. Περεταίρω την 25-4-2011 υπεγράφη τροποποιητική προγραμματική Σύμβαση η οποία μεταξύ των άλλων αναφέρει ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας-Ιουνίου να μεριμνήσει για την καταχώρηση και αναγραφή των αναγκαίων πιστώσεων για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης.                                                Αξίζει να σημειωθεί ότι με την ως άνω τροποποιητική σύμβαση δεν περιλαμβάνεται η υποχρέωση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης να χρηματοδοτήσει, εάν αυτό καταστεί αναγκαίο, την υλοποίηση της σύμβασης όπως προβλεπόταν στη αρχική προγραμματική σύμβαση.

Εδώ να σημειώσουμε ότι μετά  τον έλεγχο του υπουργείου Οικονομικών αποφ(130/2011), επέβαλε σε βάρος της ΔΕΥΑΝ δημοσιονομική διόρθωση ύψους πεντακοσίων δέκα πέντε χιλιάδων ευρώ περίπου, από τις οποίες οι τετρακόσιες πενήντα,  με    ενέργειες της διοίκησης της επιχείρησης, ακυρώθηκαν. Έκτοτε και ως σήμερα το έργο βρίσκεται σε διαδικασία παραλαβής και δεν έχει παραληφθεί  ακόμα λόγω σοβαρών τεχνικών προβλημάτων. Στο οικονομικό μέρος τώρα για να καταστούν δυνατές οι αποπληρωμές της αρχικής προγραμματικής σύμβασης η επιχείρηση προέβει κατά καιρούς σε δανεισμούς και συγκεκριμένα το 2007 συνάφθηκε  δάνειο 1.587.000€(Τ.Π.Δ.) και το 2011 ποσό 600.000€(Τρ. Πειραιώς). Έκτοτε και έως σήμερα δεν ελήφθη κανένα επί πλέον δάνειο για το έργο.  Η σημερινή Δημοτική Αρχή το 2015, λόγω της σωρείας προβλημάτων, διαδικασιών και καθυστερήσεων, αλλά και την ετεροβαρή και άδικη οικονομική επιβάρυνση της ΔΕΥΑΝ, απέστειλε το φάκελο του έργου στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και βρίσκεται στους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης  από που δεν εξεδόθη ακόμα το σχετικό πόρισμα. Παράλληλα η ΔΕΥΑΝ ανέθεσε σε ειδικευμένο τεχνικό γραφείο την αναλυτική επιμέτρηση του έργου, στη έκθεση του οποίου διαπιστώνεται  ότι το πραγματικό  κόστος  είναι πολύ μικρότερο. Τέλος ανέθεσε σε εξειδικευμένους νομικούς την εξέταση του συνόλου των συμβάσεων του έργου από όπου διαπιστώνονται μεταξύ των άλλων και οι ευθύνες τις Περιφέρειας που προκύπτουν και κατά την άποψη της Επιχείρησης. Σήμερα η Επιχείρηση είναι σε θέση και ανταποκρίνεται σε όλες τις υποχρεώσεις της. Σχετικά με το υπολειπόμενο ποσό εκατόν είκοσι περίπου χιλιάδων ευρώ πλέον τόκων στην επιχείρηση ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Τ.Ε.,  από το σύνολο δώδεκα εκατομμυρίων ευρώ, δεν είχε εξοφληθεί λόγω μη παραλαβής του έργου. Μετά τις δικαστικές αποφάσεις και τα σχετικά έγγραφα  κλήθηκε να εξοφληθεί το εναπομείναν ποσό  των εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ» .

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Γ. Γούλας: «ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΖΥΜΩΣΕΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΣΚΙΝΙΖΕΙ» (Απάντηση στα 7 + 1 κτλ.)

Published

on

By

Με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη “Ανανέωση& Δημιουργία” του Γιώργου Γούλα απαντά στην ανακοίνωση της παράταξης του δημάρχου “Συνεργασία πολιτών“. Αναφέρει η ανακοίνωση:

«Ο Δήμαρχος στην αρχή της θητείας του μας διαβεβαίωνε (Δημοτικό Συμβούλιο στις 20/4/20 και σε όλα τα συμβούλια και τις συναντήσεις του με τους φορείς):

α) ότι είναι τόσο σημαντικό που και να μην υπήρχε το έργο της ανάπλασης από τον Λουκόπουλο θα το δρομολογούσε αυτός

β) ότι όλα βαίνουν καλώς και θα είναι το πρώτο έργο που δεν θα δοθεί παράταση (έχει δώσει 2 παρατάσεις ήδη και πήγαινε “καρφί” για τρίτη)

έχοντας χειριστεί το έργο με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, έχοντας “χαϊδέψει” τον εργολάβο αντί να τον στριμώξει με τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, με μια αυστηρή επίβλεψη και το “όπλο” ότι θα τον βγάλει έκπτωτο, έχασε πολύτιμο χρόνο στα χρόνια της καραντίνας που μπορούσε να τρέξει το έργο χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα στην κοινωνία, άλλαξε “τροπάριο” και το πήγε στο “είναι αδύνατο τεχνικά να ολοκληρωθεί το έργο” προσπαθώντας να μην το εκτελέσει από εδώ και πέρα φοβούμενος να έχει ανοιχτό έργο στο κέντρο την προεκλογική περίοδο.

Έλα όμως που δεν βρήκε συμμάχους στην τοπική κοινωνία όπως ήλπιζε ότι θα συμβεί και μάλιστα με ευκολία:

Πήγε στην Ομοσπονδία και την Τοπική Κοινότητα Ναυπάκτου και οι δύο όμως του έδειξαν τον δρόμο της ολοκλήρωσης και οι Σύλλογοι Μηχανικών και Αρχιτεκτόνων του πρότειναν λύσεις για πιθανά προβλήματα στον προσανατολισμό όμως της υλοποίησής του.

Μετά απευθύνθηκε στην Υπηρεσία ώστε Υπηρεσιακοί Παράγοντες να του υπογράψουν ΕΙΣΗΓΗΣΗ ότι είναι αδύνατη η συνέχιση του έργου αλλά ούτε εκεί ως φαίνεται και παρά τις πιέσεις βρήκε ανταπόκριση.

Τώρα άλλαξε πάλι τροπάριο. Τι θα κάνω λέει; Κάτσε να πάω από το: “αδύνατη η ολοκλήρωση” στο: “η ολοκλήρωση έχει μεγάλες δυσκολίες” και να την τυλίξω με 2 περιτυλίγματα το πρώτο είναι ότι δεν είναι νόμιμη η επιχορήγηση από το Δήμο της ΔΕΥΑΝ που έχει οικονομικά προβλήματα και το δεύτερο περιτύλιγμα, ο “μη σωστός εργολάβος”.

Εδώ είμαστε τώρα. Για αυτά έχουμε να πούμε τεκμηριωμένα τα παρακάτω και περιμένουμε έπειτα, τι άλλη δικαιολογία θα σκεφτεί. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

Για το περιτύλιγμα 1 (οικονομικά ΔΕΥΑΝ)

  1. Τα χρήματα που πρέπει να βάλει η ΔΕΥΑΝ για το έργο είναι 311.000 ευρώ (Τον Δήμαρχο τον βολεύει να μιλά για 400.000 και για να προλάβουμε κάποιους, ο ΦΠΑ επιστρέφεται στην ΔΕΥΑΝ).
  2. Ο Δήμαρχος με απλά λόγια λέει: Η ΔΕΥΑΝ δεν έχει βάλει χρήματα για το έργο και πως θα μπορούσε άλλωστε αφού δεν έχει, πρέπει να της δώσει ο Δήμος και αυτό είναι παράνομο.

Απαντάμε: έχει και παρά έχει: στον προϋπολογισμό της και το τεχνικό πρόγραμμα του 21 έχει ήδη δεσμεύσει 150.000 ευρώ για το έργο (φώτο, σημείο 15-12-46).

Επίσης πως μπορεί να λέει κάτι τέτοιο όταν η ΔΕΥΑΝ μόνο στο Διοικητικό της Συμβούλιο στις 30/6/22 συμπεριλαμβάνει αναθέσεις και προμήθειες κτλ. άνω των 260.000 ευρώ (λίστα στο τέλος του κειμένου) μεταξύ των οποίων και:

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΕΜΑΧΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΒΛΑΒΗΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ» (Δέσμευση πίστωσης 9.484,76 €)

ΑΠΟΦΡΑΞΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛ. ΦΑΡΜΑΚΗ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΛ. ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ 34.720 €

και σημειώνουμε, τα δύο αυτά έργα των 44.000 ευρώ είναι για τους αμιαντοσωλήνες στην Πλατεία Φαρμάκη που σπάνε διαρκώς και για την απόφραξη του Τούρκικου. Και τα 2 δεν θα απαιτούντο, ούτε θα έχανε η ΔΕΥΑΝ 44.000 € για επισκευές αν είχαμε κάνει την ανάπλαση που φτιάχνει καινούργια δίκτυα. Αλήθεια κ. Γκίζα γιατί για την απόφραξη του Τούρκικου δεν μιλάτε για “Αρχαιολογίες” και πιθανές ζημιές κατά την απόφραξη που μπορούν να οδηγήσουν σε ζημιές στον Τούρκικο όπου για την αναστήλωση του θα χρειαστούν επιπλέον ποσά; Το λέτε όμως για το έργο της ανάπλασης που θα γίνει σε κάποια απόσταση από τον Τούρκικο και όχι μέσα…

Για το περιτύλιγμα 2:

“Μη σωστός εργολάβος” λέει ο Δήμαρχος. Και τι έκανε για αυτό 3 χρόνια τώρα; Τίποτα. Τίποτα. Τίποτα. Ποιές διοικητικές κυρώσεις επέβαλε στον εργολάβο μέχρι σήμερα; Καμία. Καμία. Καμία.

Τι μας λέει λοιπόν ο κ. Γκίζας: Όταν ένας Δήμος εξαγγέλλει και δημοπρατεί ένα έργο θα δηλώνει: “Συνδημότες μου θα κάνω αυτό το έργο αν από τη δημοπρασία μου προκύψει “σωστός” εργολάβος, αν τύχει να μην είναι, το παρατάμε το έργο δεν θα γίνει.” Δεν γίνονται αυτά Δήμαρχε ούτε στη συμπαθή Ουγκάντα. Υπάρχουν νόμοι για τα δημόσια έργα και κανονισμοί. Πότε τους εφαρμόσατε στο συγκεκριμένο έργο είναι το ερώτημα;

Τα κάνατε μαντάρα σε αυτό και σε ένα σωρό άλλα έργα, αυτή είναι η αλήθεια και όσα λέτε και κάνετε είναι μόνο για να παραμείνουν μαζί σας κάποιοι έστω από τους 16 αρχικούς Συμβούλους της Πλειοψηφίας και για να μπερδευτεί ο κόσμος που δεν μπορεί να γνωρίζει νόμους και διαδικασίες και συνεπώς όσα πιο πολλά λέγονται τόσο πιο πολύ μπερδεύεται.

Περιμένουμε λοιπόν το επόμενο αφήγημα σας αλλά το θέμα για τον Δημότη είναι ότι πίνει νερό από αμιαντοσωλήνες και μάλιστα δεκαετιών μέσα στο έδαφος και κάνει μπάνιο σε Θάλασσες με λύματα… Υποθηκεύσατε περιβάλλον, ποιότητα ζωής και ανάπτυξη για μια δεκαετία…

 

Ανανέωση και Δημιουργία για τη Ναυπακτία

…………………………………………………………………………………………………………………………….

ΥΓ. Αυτά ήταν θέματα σε ένα και μόνο Συμβούλιο της ΔΕΥΑΝ στις 30-6-22:

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ Δ.Ε. ΠΛΑΤΑΝΟΥ 6.200,00 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ Δ.Ε. ΑΠΟΔΟΤΙΑΣ 6.200,00 €

ΜΙΣΘΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ τ.κ. ΚΛΕΠΑΣ 9.920,00 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ Α/Σ ΛΥΜΑΤΩΝ ΦΛΟΙΣΒΟΥ  7.500,00€

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ  ΣΤΗΝ Τ.Κ. ΣΚΑΛΑΣ 4.300,00 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΥΔΡΟΜΑΣΤΕΥΣΕΩΝ Δ.Ε. ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ 8.060,00 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΥΔΡΟΜΑΣΤΕΥΣΕΩΝ Δ.Ε. ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ 3.720 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΥΔΡΟΜΑΣΤΕΥΣΕΩΝ  Δ.Ε. ΧΑΛΚΕΑΣ 3.720 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΥΔΡΟΜΑΣΤΕΥΣΕΩΝ  Δ.Ε. ΑΠΟΔΟΤΙΑΣ 8.680 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΥΔΡΟΜΑΣΤΕΥΣΕΩΝ  Δ.Ε. ΠΥΛΛΗΝΗΣ 4.340 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΥΔΡΟΜΑΣΤΕΥΣΕΩΝ  Δ.Ε. ΠΛΑΤΑΝΟΥ4.340 €

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ Α/Σ ΛΥΜΑΤΩΝ ΡΕΠΠΑ  7.000,00€

ΑΠΟΦΡΑΞΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛ. ΦΑΡΜΑΚΗ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΛ. ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ 34.720 €

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  Δ.Ε.Υ.Α. ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ» 54.551,70

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΕΜΑΧΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ & Α/Σ ΣΤΗΝ Δ.Ε. ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ (Δέσμευση πίστωσης 17.395,96 €)

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΕΜΑΧΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΒΛΑΒΗΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ» (Δέσμευση πίστωσης 9.484,76 €)

«Επέκταση δικτύου αποχέτευσης στην περιοχή του Σκα επί της οδού Μεθοδίου» (Δέσμευση πίστωσης 18.600,00€)

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ – ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΜΙΚΡΟΕΡΓΑΛΕΙΩΝ» (Δέσμευση πίστωσης 9.742,68 €)

ΑΠΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΝΤΛΙΩΝ ΑΠΟ EMU PORT ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΝΤΛΙΩΝ WILO» (Δέσμευση πίστωσης 8.200,00 €)

«ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΜΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ – ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Ε.Υ.Α. ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ – ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ» (Δέσμευση πίστωσης 24.797,66 €)

«ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ EMU PORT ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ ΑΛΣΟΣ ΓΡΙΜΠΟΒΟΥ» (Δέσμευση πίστωσης 2.852,00 €)

«ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ ΛΥΜΑΤΩΝ ΞΗΡΟΠΗΓΑΔΟ» (Δέσμευση πίστωσης 1.364,00 €)

«ΜΙΣΘΩΣΗ ΓΕΡΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑΝ» (Δέσμευση πίστωσης 2.232,00 €)

«ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΝΤΛΙΑΣ – Δ.Ε.Υ.Α. ΝΑΥΠΑΚΤIΑΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΤΟ Α/Σ ΤΗΣ τ.κ. ΣΤΡΑΝΩΜΑΣ» (Δέσμευση πίστωσης 3.224,00 €)

«ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΕΜΑΧΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ & Α/Α ΣΤΗΝ Δ.Ε. ΧΑΛΚΕΙΑΣ» (Δέσμευση πίστωσης 6.584,40 €)

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντιπολίτευση: ” Βαριά ποινή στους Ναυπάκτιους από το δήμαρχο  κ. Γκίζα”

Published

on

By

Σε κοινή ανακοίνωση των 5 πλέον παρατάξεων της Αντιπολίτευσης για το θέμα της αποχώρησης από το Δημοτικό Συμβούλιο κατά την συζήτηση του θέματος της συνέχισης ή μη του έργου της ανάπλασης,  αναφέρουν τα ακόλουθα:

“Βαριά ποινή στους Ναυπάκτιους από το δήμαρχο  κ. Γκίζα

  • Θα συνεχίσετε να πίνετε νερό από αμιαντοσωλήνες
  • Θα συνεχίσετε να κολυμπάτε σε θάλασσες με λύματα

Την Πέμπτη 30/6/22 κλήθηκε σε συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο.

Συνεδρίαση, ζητούσε εδώ και ένα χρόνο σύσσωμη η αντιπολίτευση ώστε να ενημερωθούμε για τους λόγους που το έργο της ανάπλασης καρκινοβατεί εδώ και 3 χρόνια με αποτέλεσμα να έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα  κάποιες πλακοστρώσεις που αντιπροσωπεύουν μόλις το 22% του συνολικού έργου και να δούμε τι μπορεί να γίνει ώστε να επισπευσθεί η ολοκλήρωσή του.

Αντί όμως ενός Συμβουλίου  με θέμα την ανάπλαση, τις καθυστερήσεις και τους τρόπους για την συντομότερη εξέλιξή του, διαπιστώσαμε ότι το θέμα του Συμβουλίου ήταν η λήψη απόφασης  για τη διακοπή της συνέχισης του έργου. Για πρώτη φορά στην ιστορία του δήμου μας έμπαινε στο δημοτικό συμβούλιο το ερώτημα να ψηφίσουν οι δημοτικοί σύμβουλοι την κατάργηση ενός δημοπρατημένου έργου του ΕΣΠΑ με τεράστια σημασία για την υγεία των πολιτών (που πίνουν νερό από αμιαντοσωλήνα) και την προστασία της θάλασσάς μας από τα λύματα.

Η σοβαρότητα αυτής της απόφασης είναι προφανής. Για το λόγο αυτό ο δήμαρχος προκειμένου να εξασφαλίσει τη νόμιμη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έπρεπε να εξασφαλίσει τα εξής, όπως τα προβλέπει ο νόμος.

  1. Παρουσία στο δημοτικό συμβούλιο της Προϊσταμένης της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου που έχει την ευθύνη για την υλοποίηση του έργου.
  2. Εισήγηση της προϊσταμένης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου που να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να υλοποιηθεί το έργο και να εισηγείται τη μη ολοκλήρωσή του.
  3. Παρουσία του μελετητή που υποχρεούται να καταθέσει γνωμοδότηση με την συμφωνία του ή τη διαφωνία του για την τροποποίηση της αρχικής του μελέτης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες νομίμως την είχαν παραλάβει και δημοπρατήσει.
  4. Απόφαση του Τεχνικού συμβουλίου που έχει εξετάσει το θέμα και έχει εκφράσει σχετική άποψη.

Κανένα από τα παραπάνω στοιχεία δεν τηρήθηκε παρά το γεγονός ότι ο δήμαρχος όφειλε να τα έχει εξασφαλίσει εδώ και ένα χρόνο που ενημερώνει τους φορείς της πόλης ότι το έργο πρέπει να σταματήσει (χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου).

Είχαμε μπροστά  μας μια συνεδρίαση “Παρωδία” για άκρως τεχνικά θέματα χωρίς την παρουσία ούτε ενός υπεύθυνου μηχανικού (Υπηρεσία – Μελετητής) και ούτε ένα νόμιμο έγγραφο με τίτλο “Εισήγηση”  που να εισηγείται και να εξηγεί τους λόγους μιας τέτοιας απόφασης, υπεύθυνα, με υπογραφή μηχανικών και της Διευθύντριας της Υπηρεσίας μας που είναι η κατά νόμο υπηρεσία που συμβουλεύεται το Δημοτικό μας Συμβούλιο.

Για την προετοιμασία των δημοτικών συμβούλων που καλούνται να σταματήσουν ένα τόσο σημαντικό έργο για την πόλη ο δήμαρχος μας έδωσε με την πρόσκληση μόνο τα εξής :

  • Μια (1) σελίδα κείμενο από τον εργολάβο του έργου, τα επιχειρήματα του οποίου υιοθέτησε ο δήμαρχος,
  • Δύο σελίδες κείμενο, υπογεγραμμένο από ένα προσωπικό σύμβουλο του δημάρχου, ένα Χημικό Μηχανικό και ένα μηχανολόγο Μηχανικό (που για μεγάλο διάστημα έχει λάβει άδεια άνευ αποδοχών) της ΔΕΥΑΝ και τίτλο “ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ”. Το κείμενο αυτό δεν είχε παραλήπτη, ούτε ανέφερε ποιος έδωσε εντολή για τη σύνταξή του. Έφερε πρωτόκολλο της Τεχνικής υπηρεσίας η οποία το διαβίβασε στο δημοτικό συμβούλιο χωρίς να εκφράσει άποψη.

Ο δήμαρχος έστησε όλη τη διαδικασία με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που τόσο επιθυμούσε, χωρίς ο ίδιος  να διακινδυνεύει για τις όποιες συνέπειες προκύψουν.

Στην έναρξη της συνεδρίασης ο δημοτικός σύμβουλος κ. Γούλας κατέθεσε έγγραφη πρόταση για αναβολή της συνεδρίασης ώστε να γίνει νόμιμα, όταν ο δήμαρχος εξασφαλίσει αυτά που προβλέπει ο νόμος. Η συνεδρίαση θα μπορούσε να γίνει και την επόμενη ημέρα, αν εξασφαλίζονταν τα νομίμως προβλεπόμενα. Δυστυχώς ο δήμαρχος το αρνήθηκε. Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κοτσανάς πρότεινε να γίνει συζήτηση αλλά να μη ληφθεί απόφαση για τους ίδιους λόγους. Ούτε αυτή η πρόταση έγινε αποδεκτή.

Ποιος λοιπόν σώφρων δημοτικός σύμβουλος θα ψήφιζε τη διακοπή ενός τέτοιου έργου για τεχνικούς λόγους χωρίς εισήγηση από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία; Χωρίς υπεύθυνες απαντήσεις στα προφορικά ερωτήματά του από τους κατά το νόμο αρμόδιους που θα καταχωρούντο στα επίσημα πρακτικά της συνεδρίασης;

Το να συμμετάσχεις σε μια συνεδρίαση που έχει σκόπιμα στηθεί χωρίς τις νόμιμες προϋποθέσεις, τη νομιμοποιείς,  και αυτό ήθελε ο δήμαρχος. Για το λόγο αυτό μετά από 2 ώρες αποχώρησαν όλοι οι σύμβουλοι της μειοψηφίας. Η αποχώρηση τη δεδομένη στιγμή είναι ο μόνος τρόπος για να συντηρηθούν κάποιες ελπίδες για τη συνέχιση του έργου της ανάπλασης αν λειτουργήσουν οι αρμόδιες για τη νομιμότητα κρατικές Υπηρεσίες.

Αυτοί που 3 χρόνια τώρα μας μιλούσαν για τη ΜΕΓΆΛΗ σημασία του έργου, έδιναν διαβεβαιώσεις ότι θα είναι το πρώτο έργο που θα τελειώσει χωρίς παράταση, έχουν ήδη δώσει 2,5 χρόνια παράταση χωρίς να αρχίσουν το σοβαρό κομμάτι του έργου, χθες αποφάσισαν την ακύρωση του.

Η απόφαση των 13 συμβούλων που ψήφισαν την πρόταση του δημάρχου αποτελεί βαριά ποινή για τους Ναυπάκτιους. Τους καταδικάζει να πίνουν νερό από αμιαντοσωλήνες και να κολυμπούν σε θάλασσες που δέχονται λύματα, για τα επόμενα τουλάχιστον δέκα χρόνια.

Τους ανθρώπους αυτούς θα τους ακούσουμε ξανά να μιλάνε για μεγάλα αναπτυξιακά έργα για τουρισμό και ανάπτυξη  ενώ είναι ανίκανοι να υλοποιήσουν δημοπρατημένα έργα σε εξέλιξη, που είχαν εξασφαλισθεί από προηγούμενες δημοτικές αρχές.

Ναύπακτος  3/7/22, ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνεργασία πολιτών: “Το έβαλαν στα πόδια”

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη “Συνεργασία πολιτών” του Βασίλη Γκίζα, μετά τα όσα διαμείφθηκαν στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο για το θέμα της ανάπλασης, αναφέρει:

“Μόνο ως ανεύθυνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η στάση των συμβούλων της αντιπολίτευσης που εδώ και τόσους μήνες εγκαλούσαν τη δημοτική αρχή ότι δεν έφερνε προς συζήτηση το θέμα της ανάπλασης, και όταν αυτό ήρθε… απλά εγκατέλειψαν τα έδρανά τους.

  • Γιατί δεν έμειναν να υποστηρίξουν με επιχειρήματα και με την ψήφο τους τις μέχρι τώρα θέσεις τους;
  • Γιατί απέφυγαν να είναι παρόντες στη διαδικασία, δηλώνοντας μάλιστα ευθαρσώς ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν σε μία τόσο δύσκολη απόφαση και να αναλάβουν την ευθύνη της ψήφου για τη συνέχιση ή μη του έργου;

Ξεχνούν ότι έχουν υποχρέωση να συμμετέχουν στις διαδικασίες του κορυφαίου οργάνου και να λαμβάνουν ξεκάθαρη θέση.

Η εν γένει στάση των μελών της αντιπολίτευσης όλο αυτό το διάστημα, με αποκορύφωμα τα όσα διαδραματίστηκαν στη συνεδρίαση της 30ης Ιουνίου, αποκαλύπτει τη μία και μοναδική εξ αρχής επιδίωξή τους.  Τη δημιουργία της τέλειας παγίδας για τη δημοτική αρχή, προσδοκώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα σύρουν το δήμαρχο και τη συμπολίτευση μέχρι τις εκλογές.

Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό.  Το χειρότερο είναι ότι μπροστά σε αυτή τους την επιδίωξη, δεν είχαν καμία απολύτως αναστολή να βάλουν σε περιπέτειες μια ολόκληρη πόλη με ένα έργο που γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν είχε καμία απολύτως πιθανότητα να ολοκληρωθεί.  Γιατί δεν εξηγείται διαφορετικά ότι όλο αυτό το διάστημα, αλλά και τώρα που ήρθε το θέμα προς συζήτηση, δεν πρότειναν το παραμικρό ως λύση στα σοβαρότατα προβλήματα του έργου.  Μοναδικό αφήγημά τους; «Το έργο πρέπει να γίνει».  Χωρίς καμία άλλη εξήγηση, χωρίς καμία απολύτως πειστική πρόταση.

Η δημοτική αρχή επιδεικνύοντας για ακόμη μία φορά σοβαρότητα και υπευθυνότητα, δε σύρθηκε και δεν παρασύρθηκε.  Ο Δήμαρχος Βασίλης Γκίζας ενημέρωσε αναλυτικά για τα δεδομένα του έργου και τα στοιχεία που υπάρχουν με τις υπογραφές των πλέον αρμοδίων στελεχών του δήμου.  Και όλα είναι πολύ συγκεκριμένα και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης από κανέναν.

  1. Έλλειψη νόμιμης χρηματοδότησης ως προς τις μη επιλέξιμες δαπάνες
  2. Έλλειψη ολοκληρωμένων μελετών ως προς τα ευρήματα μετά το σκανάρισμα
  3. Έλλειψη σωστού εργολάβου

Τα υπόλοιπα αποτελούν αντιπολιτευτικές κορώνες με μηδενικό αντίκρισμα και ευτυχώς για όλους μας η κοινωνία γνωρίζει”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ