Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΙ τμήμα Ναυπάκτου: Ένα καλό μάθημα για όλους…

Published

on

Το ΤΕΙ στη Ναύπακτο είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για όποιον θέλει να κατανοήσει από τη μια μεριά πώς η τοπική αυτοδιοίκηση γίνεται δέσμια των πολιτικών επιλογών της κεντρικής εξουσίας και από την άλλη πλευρά πώς η τοπική αυτοδιοίκηση λειτουργεί αποσπασματικά και μυωπικά δέσμια στο χρονικό ορίζοντα της τετραετίας και των εκλογικών αναμετρήσεων.

Εξετάζοντας, λοιπόν, την πρώτη παράμετρο του θέματος, την εξάρτηση δηλαδή της τοπικής αυτοδιοίκησης από την εκάστοτε κεντρική εξουσία, παρατηρούμε τα εξής:

  • Το ΤΕΙ στη Ναύπακτο έγινε πάνδημο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και διεκδικήθηκε συντονισμένα από όλους τους φορείς της, με επικεφαλής τον Δήμο, σε μια εποχή που η κεντρική εξουσία απλόχερα μοίραζε τμήματα ΤΕΙ σε όλη τη χώρα. Με δεδομένη τη συγκεκριμένη πολιτική φιλοσοφία, που πήγαζε από την αντίληψη της ανάπτυξης τοπικών κοινωνιών με κριτήρια στενά οικονομικά και ψηφοθηρικά, όπως τα ενοίκια και η κατανάλωση των φοιτητών σε κάθε πόλη (από κάποιους όχι άδικα η πολιτική αυτή χαρακτηρίζεται και ως ρουσφέτι) η Ναύπακτος δικαιούνταν και με το παραπάνω να διεκδικήσει και να έχει και αυτή ένα ΤΕΙ. Άρα, σύμφωνα με τα δεδομένα και τις πολιτικές εκείνης της εποχής η Ναύπακτος το 2004 καλώς διεκδίκησε, κέρδισε και καταγράφηκε στο χάρτη των πόλεων που έχουν ΤΕΙ.
  • Το 2013 με απόφαση της κεντρικής εξουσίας, όπως αυτή αποτυπώθηκε στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ το ΤΕΙ κινδύνεψε να φύγει από τη Ναύπακτο, με βασική αιτία ότι δεν είχε ιδιόκτητες κτηριακές εγκαταστάσεις. Έγινε αγώνας δρόμου, κυριολεκτικά (κανείς δεν ξεχνά την πρωτοβουλία της ομάδας του Δημήτρη Καραχάλια) και μεταφορικά. Κινητοποιήθηκαν και ενεργοποιήθηκαν όλοι οι φορείς πάλι με επικεφαλής τον Δήμο και παρόλη την ασφυκτική πίεση, χάρη στις συντονισμένες ενέργειες του Δήμου εξασφαλίστηκαν και παραχωρήθηκαν δημοτικά κτήρια στο Αντίρριο και έτσι το ΤΕΙ παρέμεινε μέχρι σήμερα.
  • Η τοπική αυτοδιοίκηση, λοιπόν, αποδεικνύεται ότι είναι όχι μόνο δέσμια των επιλογών και των αποφάσεων της κεντρικής εξουσίας αλλά πληρώνει και κόστος. Κόστος οικονομικό με τη δημιουργία ή και παραχώρηση εγκαταστάσεων αλλά και κόστος πολιτικό, καθώς  σε περίπτωση απώλειας του ΤΕΙ κατηγορείται ως υπαίτια και έρχεται αντιμέτωπη με όλους όσοι ωφελούνται από τη διαμονή φοιτητών στην πόλη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γειτονική μας πόλη, το Μεσολόγγι που παρόλο που πληρούσε πολλές από τις προϋποθέσεις έχασε πολλά τμήματα και φοιτητόκοσμο. 

Εξετάζοντας τη δεύτερη παράμετρο του θέματος, το πώς δηλαδή λειτουργεί η τοπική αυτοδιοίκηση δέσμια κάθε φορά στην αγχόνη της εκλογικής αναμέτρησης, παρατηρούμε τα εξής:

  • Από το 2004 που το ΤΕΙ ήρθε στη Ναύπακτο μέχρι και σήμερα μόνιμο αλλά και άλυτο θέμα η εξεύρεση χώρου και η δημιουργία μόνιμων εγκαταστάσεων. Και παραμένει άλυτο, γιατί το θέμα αυτό αντιμετωπίστηκε με αντιπολιτευτική διάθεση και λαϊκισμό. Ο διάλογος και η αντιπαλότητα επικεντρώθηκαν στον αν οι εγκαταστάσεις πρέπει να γίνουν ανατολικά της πόλης (περιοχή Σκα) ή δυτικά στην περιοχή Μαμουλάδας (Κούμαρος κλπ). Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν τότε είχαν σκοπό να φέρουν σε αντιπαράθεση τμήματα της κοινωνίας αδιαφορώντας για το τελικό αποτέλεσμα. Πράγματι ενώ το δημοτικό συμβούλιο είχε πάρει απόφαση για την αξιοποίηση του χώρου στο Σκα, η τότε μείζων αντιπολίτευση με επικεφαλής τον Κώστα Κονίδα  έκανε καταγγελία στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και το έργο δεν προχώρησε λόγω του δημόσιου χαρακτήρα του κτήματος.

Αν είχαν κατασκευασθεί οι κτηριακές εγκαταστάσεις το Τμήμα θα έμενε στην πόλη μας και ίσως να μετατρεπόταν και σε σχολή με τη δημιουργία και δεύτερου Τμήματος. Αν πάλι έφευγε από τη Ναύπακτο θα είχε παραμείνει στο δήμο μας μια αξιόλογη κτηριακή υποδομή για να στεγάσει σχολεία ή ακόμα και το δημαρχείο.

Σε κάθε περίπτωση η αντιπαλότητα χωρίς αρχές, ο λαϊκισμός και ο παραταξιακός ανταγωνισμός βλάπτουν τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας. Η περίπτωση του ΤΕΙ δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες και είναι ένα καλό μάθημα για όλους.

# Δημοσιεύθηκε στην στήλη «ΑΣΠΡΟ ΜΑΥΡΟ» της ηλεκτρονικής συνδρομητικήε εφημερίδας Nafsweek

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και με multiple-choice

Published

on

By

Η εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και με το σύστημα των πολλαπλών επιλογών είναι οριστικό και θα ισχύσει από τις επόμενες εκλογές του 2027.

Αυτό άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος, αν και όπως είπε αυτή αποτελεί πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών. Μάλιστα επικαλέστηκε την κοινή συνεδρίαση των ΔΣ ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ την ερχόμενη Δευτέρα, όπου αναμένεται να τεθεί και να συζητηθεί το νέο σύστημα εκλογής.

Ο κ. Λιβάνιος εξήγησε ότι σε κάθε ψηφοδέλτιο εκτός από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου και των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων μιας παράταξης θα υπάρχουν και τα ονόματα όλων των άλλων παρατάξεων και ο ψηφοφόρος θα έχει τη δυνατότητα εκτός από την πρώτη του επιλογή να κάνει και μια δεύτερη, η οποία θα προσμετράται αν η παράταξή του δεν προκριθεί στην πρώτη ή στη δεύτερη θέση.

Επίσης είπε ότι το κατώφλι για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη κατανομή θα παραμείνει περίπου στο 43%. Δικαιολογώντας την απόφαση για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος ο κ. Λιβάνιος επικαλέστηκε τα υψηλά ποσοστά αποχής που παρουσιάζονται στον δεύτερο γύρο και την ανούσια, όπως είπε, ταλαιπωρία των πολιτών.

Ανέφερε επίσης ότι μέχρι το 2028 υπάρχει επαρκής χρόνος έτσι ώστε οι ψηφοφόροι να κατανοήσουν το νέο εκλογικό σύστημα.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΓΕΦΥΡΑ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω συντήρησης

Published

on

By

Για τη 2η φάση βαριάς συντήρησης του νοτίου αρμού της κύριας Γέφυρας στο Ρίο από την Τετάρτη 23/04/2025.

  • Ολοκληρώθηκε πριν την έξοδο του Πάσχα η 1ηφάση εργασιών βαριάς συντήρησης στον αρμό διαστολής Τ0.
  • Μακράς διαρκείας κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή διέλευση οχημάτων και την ταχεία ολοκλήρωση των εργασιών.
  • Περιορισμοίστη διέλευση υπερμεγεθών οχημάτων ολικού πλάτους άνω των 3,25μ.

Στο πλαίσιο της συνεχούς και υποδειγματικής συντήρησης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» εξειδικευμένο προσωπικό της Παραχωρησιούχου εταιρείας και της γερμανικής εταιρείας Maurer Söhne που έχει κατασκευάσει τους μεγαλύτερους σε παγκόσμιο επίπεδο αρμούς συστολο- διαστολών της Γέφυρας, θα ξεκινήσει την Τετάρτη 23/04/2025 την 2η φάση των εργασιών βαριάς συντήρησης, στον αρμό Τ0 (νότιος αρμός, Ρίο) του κυρίως καταστρώματος της Γέφυρας.

Υπενθυμίζεται ότι οι 2 αρμοί είναι σχεδιασμένοι για να παραλάβουν και μετακινήσεις για τον σεισμό σχεδιασμού.

Για την υλοποίηση αυτών των εργασιών και την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και του προσωπικού, απαιτείται η εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μακράς διαρκείας, όπως έγινε σε όλη την διάρκεια του 2024 που πραγματοποιήθηκαν εργασίες βαριάς συντήρησης στον αρμό Τ5 (Αντίρριο).

Από την Τετάρτη 23/4/2025 και για χρονικό διάστημα περίπου 8 εβδομάδων θα εφαρμοστούν οι εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για την 2η φάση των εργασιών.

Τοπικός αποκλεισμός αριστερής λωρίδας και στις δύο κατευθύνσεις-

Ταυτόχρονος αποκλεισμός των αριστερών λωρίδων και των δυο ρευμάτων κυκλοφορίας:

  1. Στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Ρίο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από την Χ.Θ. 2+540Ρ έως την Χ.Θ. 1+820Ρ
  2. Στην κατεύθυνση από Ρίο προς Αντίρριο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από Χ.Θ. 1+670Α έως την Χ.Θ. 2+070Α

Καθώς η εκτέλεση των συγκεκριμένων εργασιών εξαρτάται και από τις καιρικές συνθήκες δύναται να μεταβληθούν οι ανωτέρω χρονικές περίοδοι εκτέλεσής τους. Για οποιαδήποτε μεταβολή θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση.

 ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Καθ’ όλη τη διάρκεια των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα ισχύουν περιορισμοί για την διέλευση υπερμεγεθών οχημάτων ολικού πλάτους άνω των 3,25μ. Σε κάθε περίπτωση για τα υπερμεγέθη οχήματα και για την αποφυγή ταλαιπωρίας θα πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών μέσω της συμπλήρωσης της ειδικής φόρμας https://www.gefyra.gr/security/Megala-fortia-Eidika-fortia/για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας διέλευσης.
  • Τα πεζοδρόμια της Γέφυρας θα κλείνουν για την εκτέλεση των εργασιών και για την προστασία των πεζών. Σε κάθε περίπτωση ένα από τα δύο πεζοδρόμια της Γέφυρας θα παραμένει πάντα ανοικτό.
  • Δεν επιτρέπεται η διέλευση πεζών και μη εξουσιοδοτημένων χρηστών (π.χ. ποδηλάτων) από τον χώρο εργοταξίου ή τις ενεργές λωρίδες κυκλοφορίας. (Υπενθυμίζεται ότι στην Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου η κυκλοφορία ποδηλάτων απαγορεύεται με βάση την ΚΟΚ)
  • Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με την οδική σήμανση και να προσεγγίζουν το σημείο με ελαττωμένη ταχύτητα.

Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου θα ενημερώνει εγκαίρως εάν και εφόσον υπάρξουν τροποποιήσεις στο πρόγραμμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Την Κυριακή 27/4 οι χοροί στο λιμάνι

Published

on

By

Μετατίθεται για την Κυριακή 27 Απριλίου και ώρα 20:30 η προγραμματισμένη εκδήλωση «Χοροί και τραγούδια της Πασχαλιάς» που θα γινόταν την Δευτέρα του Πάσχα 21 Απριλίου στο λιμάνι της Ναυπάκτου.

Μετά από ανακοίνωση των διοργανωτών και συμμετέχοντας στο πένθος για τον χαμό της 27χρονης Μαρίας Δροσοπούλου, η εκδήλωση μετατίθεται την προαναφερθείσα ημερομηνία και ώρα.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ