Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι δείχνει Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για τις επιπτώσεις της πανδημίας στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις 

Published

on

Έκτακτη Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις  μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.

Η παρούσα έρευνα αποτελεί μέρος των ερευνών που διεξάγει το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ σε συνεργασία με την εταιρεία MARC για τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση βρίσκονται οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων. Το ζήτημα της ρευστότητας των επιχειρήσεων που είχε επισημανθεί, στην έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο του 2020, ως το σημαντικότερο πρόβλημα που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις είναι πλέον εμφανές. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα από την κυβέρνηση για την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων φαίνεται πως δεν επαρκούν για να καλύψουν την πλειονότητα των επιχειρήσεων που παλεύουν για την επιβίωση τους μέσα σε συνθήκες εξαιρετικά μειωμένης ζήτησης.

Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας που αποτυπώνουν την δυσμενή αυτή κατάσταση είναι τα εξής:

  • 8 στις 10 επιχειρήσεις (81,7%) δήλωσαν πως ο τζίρος τους ήταν μειωμένος το προηγούμενο διάστημα (μήνα) σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας ο  μέσος όρος μείωσης του τζίρου είναι  46%.
  • 2 στις 10 επιχειρήσεις (21,1%) δήλωσαν πως είναι πολύ πιθανό το προσωπικό τους να μειωθεί το επόμενο εξάμηνο, ενώ μόλις το 5% δήλωσε πως θα προχωρήσει σε προσλήψεις. Εκτιμάται, με βάση τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί σήμερα πως μέχρι το τέλους του έτους κινδυνεύουν να χαθούν περίπου 190.000 θέσεις εργασίας.
  • 1 στις 3 (33,9%) επιχειρήσεις εκφράζουν τον φόβο για ενδεχόμενη διακοπή της δραστηριότητας τους το επόμενο διάστημα.
  • Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις (37,2%) δήλωσαν ότι το επόμενο διάστημα δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις
  • 1 στις 3 επιχειρήσεις (33,4%) δήλωσε ότι το επόμενο διάστημα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις ασφαλιστικές της υποχρεώσεις.
  • Σχεδόν 6 στις 10 (55,1%) επιχειρήσεις είναι λίγο ή καθόλου ικανοποιημένες με τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την στήριξη των επιχειρήσεων.

 

Παρά τα μέτρα που έχει λάβει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση για την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας και τον περιορισμό των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης, έχει αρχίσει να προδιαγράφεται και κυρίως να γίνεται αποδεκτό ότι η ελληνική οικονομία δεν θα αποφύγει την βαθιά ύφεση.  Τα στοιχεία που προκύπτουν από την παρούσα έρευνα επιβεβαιώνουν την εκτίμηση αυτή.

Φαίνεται πως τα μέτρα και οι μέχρι σήμερα πολιτικές της κυβέρνησης που αποσκοπούν στην ανάσχεση των δυσμενέστερων των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης δεν είναι επαρκώς προσαρμοσμένα στον χαρακτήρα και το περιεχόμενο της κρίσης, αλλά ούτε και στα χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας που στην συντριπτική της πλειοψηφία αποτελείται από μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Επιπλέον, το εύρος των μέτρων δεν επαρκεί για να καλύψει τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος του κοινωνικού συνόλου που πλήττεται δυσανάλογα από τις οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης. Η εκτίμηση ότι η ύφεση αν και βαθιά θα είναι βραχύβια και κατ’ επέκταση σε λίγους μήνες η οικονομία θα επανακάμψει «πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε» πιθανότατα δεν θα επιβεβαιωθεί εάν οδηγηθούμε σε κατακρήμνιση της οικονομικής δραστηριότητας και εκτίναξη της ανεργίας.

Σε περιόδους κρίσης, ο ρόλος του κράτους αναδεικνύεται ως αναγκαίος αλλά και αποφασιστικός καθώς ο ιδιωτικός τομέας αντιμετωπίζει τα δικά του αδιέξοδα. Αυτό φάνηκε και στην αντιμετώπιση της πανδημίας με την ανάδειξη του πολύτιμου ρόλου που διαδραμάτισε το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Το ίδιο πρέπει να συμβεί και στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Ο ρόλος του κράτους σε τέτοιες συγκυρίες δεν είναι να εκχωρεί ή, στην καλύτερη περίπτωση, να αναμένει πρωτοβουλίες από τον ιδιωτικό τομέα. Ο ρόλος του είναι, μάλλον, να αναλάβει εκείνες τις δράσεις που δεν είναι σε θέση να αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας της οικονομίας.

Σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται να δημιουργηθεί ένα αρραγές μέτωπο ώστε να προωθηθούν οι αναγκαίες πολιτικές τόσο στο εσωτερικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  Και για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει όλοι μας να «σκεφτούμε έξω απ’ το προσωπικό και ιδεολογικό μας κουτί».

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

   Ο Πρόεδρος                                                                                                        Ο Γραμματέας

 Δαβανέλλος Θέμης                                                                                            Μπακατσιάς Βασίλειος

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καθαρίστηκαν οι δεξαμενές ύδρευσης στην Δάφνη

Published

on

By

Ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός των δεξαμενών και της υδρομάστευσης στην Δάφνη, με συνεργείο της ΔΕΥΑ Ναυπάκτου να προχωρά στην αναγκαία αυτή παρέμβαση. Στην όλη επιχείρηση παρών ήταν ο πρόεδρος της Δάφνης Νίκος Σιτίστας, από τους πλέον δραστήριους και αποτελεσματικούς. Ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκε και η σύνδεση της παροχής νερού στην παιδική χαρά.

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών – Το εργαλείο του αύριο

Published

on

By

Το εργαλείο των Συστημάτων  Γεωγραφικών Πληροφοριών (Σ.Γ.Π.) ήδη έχει ενταχθεί στην λειτουργία και αποτελεί στοίχημα για πολλούς Δήμους, οργανισμούς, εταιρείες, αλλά και κράτη.

Τα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (ΣΓΠ) είναι πληροφοριακά συστήματα που παρέχουν την δυνατότητα συλλογής, διαχείρισης, αποθήκευσης, επεξεργασίας, ανάλυσης και οπτικοποίησης, σε ψηφιακό περιβάλλον, των δεδομένων που σχετίζονται με τον χώρο.

Η καινοτομία είναι ότι τα δεδομένα αυτά συσχετίζονται με μια σειρά από περιγραφικά δεδομένα τα οποία και τα χαρακτηρίζουν μοναδικά.  Τα δεδομένα αυτά αποτυπώνονται σε επίπεδα είτε γραμμικά είτε με σημεία είτε πολυγωνικά.

Αυτά ανέφερε σε πρότασή του ο Γιώργος Ι. Υφαντής, Σύμβουλος Κοινότητας Ναυπάκτου, σε πρόσφατη συνεδρίαση του Σώματος, πρόταση που ομόφωνα ενέκρινε το ΔΣ της Δημοτικής Κοινότητας Ναυπάκτου.

Εφαρμογές  του συστήματος

Αναλύοντας την πρότασή του τόνισε:

«Παίρνοντας σαν παράδειγμα τον Δήμο Ναυπακτίας μπορεί να δημιουργηθεί ένας «έξυπνος» χάρτης οπού θα αποτυπώνονται μεμονωμένα ή και συνδυαστικά:

  • Τα διοικητικά όρια των ενοτήτων και των οικισμών συνοδευόμενα με μια σειρά πληροφοριών όπως το όνομα, ο πληθυσμός, η πυκνότητα, η μεταβολή πληθυσμού κλπ.
  • Το οδικό δίκτυο με τις πληροφορίες αν είναι επαρχιακό, τοπικό δασικό, το πλάτος του οδοστρώματος κλπ
  • Οι χρήσεις γης, οι προστατευμένες περιοχές και οι ειδικές ζώνες συνοδευόμενες από τις αποφάσεις που τις καθορίζον, τους περιορισμούς, τις δεσμεύσεις κλπ.
  • Τα δίκτυα ύδρευσης αποχέτευσης, ηλεκτρικού, τηλεφώνου κ.λ.π., συνοδευόμενα από το πάχος των σωλήνων σε κάθε σημείο, το βάθος η το ύψος που είναι εγκατεστημένα, την ισχύ τους κ.λ.π.
  • Τους αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους συνοδευόμενους από οποιαδήποτε πληροφορία κρίνεται απαραίτητη καθώς και από φωτογραφίες.
  • Τα διοικητικά κέντρα, τις δημόσιες υπηρεσίες, τους χώρους εκπαίδευσης, υγείας και ασφάλειας με τις ανάλογες πληροφορίες.
  • Όλη την ακίνητη περιουσία του Δήμου από αγροτεμάχια μέχρι κτήρια, με όλες τις πληροφορίες που τα συνοδεύουν, από τα τοπογραφικά και τα συμβόλαια μέχρι την αξία τους.
  • Τους τουριστικούς προορισμούς.

Τις πολεοδομικές ζώνες με τους όρους και περιορισμούς δόμησης, το ύψος κ.λ.π. … και η λίστα δεν τελειώνει!»

Η πρόταση

Ο Δήμος Ναυπακτίας να προχωρήσει ένα βήμα πιο μακριά από τις ως τώρα απαιτήσεις του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ) και να γίνει πρότυπο σε πανελλαδικό επίπεδο, στη εφαρμογή και ένταξη των Συστημάτων  Γεωγραφικών Πληροφοριών (ΣΓΠ), που θα αποτελέσουν το πιο χρήσιμο εργαλείο στην καθημερινότητα τόσο των πολιτών και των επισκεπτών, όσο και της δημοτικής αρχής και των εργαζομένων και η διαχείριση των καταστάσεων  να είναι πολύ πιο εύκολη και αποτελεσματική.

Πρόγραμμα χρηματοδότησης για τον Δήμο,  αλλά και για τα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (Σ.Γ.Π.), που θα περιλαμβάνουν συστήματα ανίχνευσης και παρακολούθησης, προβλέπεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 με θεματικό στόχο την  ενίσχυση… τηλεματική, αλλά και την  διαχείριση, αποθήκευση, επεξεργασία, ανάλυση και οπτικοποίηση, σε ψηφιακό περιβάλλον των δεδομένων που σχετίζονται με τον χώρο.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το όριο των 6 ατόμων ανά τραπέζι σε καφέ και εστιατόρια

Published

on

By

Δεν υποχρεούνται, πλέον, οι καταναλωτές μέσα σε εμπορικά κέντρα να φορούν μάσκα, ενώ καταργείται και το όριο των έξι ατόμων ανά τραπέζι στους χώρους εστίασης, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των συναρμόδιων υπουργών που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Δ1α/ΓΠ.οικ.42887/2020).
Η απόφαση για τους: «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» ισχύει από τις 7 Ιουλίου 2020 έως και τις 12 Ιουλίου 2020.

Η μάσκα παραμένει υποχρεωτική στα εμπορικά κέντρα μόνο για το προσωπικό. Υποχρεωτική είναι η χρήση μάσκας στους χώρους προσέλευσης και αναμονής των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς και εντός των οχημάτων και των συρμών, για το προσωπικό και τους επιβάτες.

Με την ίδια ΚΥΑ καταργείται ο περιορισμός που υπήρχε στον αριθμό των ατόμων που επιτρεπόταν να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι στα εστιατόρια, δηλαδή καταργείται το πλαφόν των 6 ατόμων ανά τραπέζι στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ενώ διατηρείται ο μέγιστος αριθμός πελατών και οι αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται τόσο στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος όσο και στα εμπορικά καταστήματα δεν αλλάζουν.

Επίσης προβλέπεται πως σε όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών, τουριστικά λεωφορεία και ειδικά τουριστικά λεωφορεία περιήγησης πόλεων ανοικτού ή κλειστού τύπου), σε λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, στα λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, στα μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όπως επίσης στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχριπλήρωσης ποσοστού 65% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό.

Σε ό,τι αφορά τα επιβαλλόμενα πρόστιμα εξοφλούνται εντός 15 ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, μέσω ηλεκτρονικού παράβολου (e-παράβολο) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, που εκδίδεται, είτε απευθείας από την ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/e-paravolo, είτε από τις τράπεζες, είτε από τη Δ.Ο.Υ. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής του προστίμου αποστέλλεται από τις αρμόδιες Αρχές, εντός 30 ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, ο νόμιμος τίτλος στη Δ.Ο.Υ. κατοικίας του παραβάτη προκειμένου να βεβαιωθεί.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ