Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το Χριστουγεννιάτικο στόλισμα… έβγαλε γκρίνια

Published

on

Σε επιστολή του προς τον δήμαρχο Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλο ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Ντίνος Τσουκαλάς, εγκαλεί την δημοτική αρχή και πιο συγκεκριμένα τον αρμόδιο αντιδήμαρχο περιβάλλοντος Ανδρέα Κοτσανά για  την καθυστέρηση στολισμού με  Χριστουγεννιάτικο διάκοσμο της πόλης, γεγονός που συζητείται αρνητικά τόσο από τους επαγγελματίες της Ναυπάκτου, όσο και από τους δημότες.  Αναφέρεται στην επιστολή:

«Αξιότιμε κ. Δήμαρχε

Τα Χριστούγεννα, περίοδος χαράς και γιορτής, είναι μόλις μια ανάσα μακριά και όμως στην πόλη μας και την περιοχή μας τίποτα δεν το θυμίζει!!!

Θα ήθελα να σας επισημάνω πως όπως είναι γνωστό, αυτή η περίοδος είναι μια από τις πιο σημαντικές για την αγορά και τις τοπικές επιχειρήσεις για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις πολλές και βαριές τους υποχρεώσεις, με βασική προϋπόθεση βέβαια τη δημιουργία του κατάλληλου κλίματος..

Δεν νομίζω πως πρέπει να εξηγήσουμε εδώ γιατί ο χριστουγεννιάτικος διάκοσμος της πόλης παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση εορταστικού κλίματος στην τοπική αγορά, για αυτό άλλωστε και βλέπουμε παντού αυτές οι ενέργειες να υλοποιούνται έγκαιρα.

Και επιπλέον δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε τι είδους πρωτοβουλίες πρέπει να αναλαμβάνει μια υπεύθυνη και σοβαρή Δημοτική Αρχή σε τέτοιες περιπτώσεις, ώστε να καθίσταται ο τόπος της γοητευτικός προορισμός για την περίοδο των εορτών.

Με λύπη μου διαπιστώνω την παντελή έλλειψη οποιουδήποτε σχεδιασμού της Δημοτικής σας Αρχής και στις δύο κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα οι τοπικοί επιχειρηματίες και επαγγελματίες να διαμαρτύρονται έντονα, μια και νοιώθουν να χάνεται μια τελευταία ευκαιρία, μετά από ένα εξαιρετικά δύσκολο καλοκαίρι, για να μπορέσουν να πάρουν ανάσες.. Σας καλώ έστω και καθυστερημένα να αναλάβετε τις ευθύνες σας και με άμεσες ενέργειες να κάνετε ότι χρειάζεται ώστε να διασωθεί ότι είναι εφικτό αυτή την ύστατη ώρα..

Ντίνος Τσουκαλάς,

Δημοτικός Σύμβουλος

Υποψήφιος Δήμαρχος Ναυπακτίας».

 

Η απάντηση Κοτσανά

Την επιστολή Τσουκαλά, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν άφησε αναπάντητη ο αντιδήμαρχος περιβάλλοντος και αρμόδιος για τον στολισμό της πόλης και όχι μόνο, Ανδρέας Κοτσανάς.  Σε τηλεφωνική επικοινωνία τόνισε στο Nafpaktia news:  «Σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό προχωρά και η τοποθέτηση του Χριστουγεννιάτικου διάκοσμου», ήταν η απάντηση Κοτσανά για τα όσα εγκαλεί ο Ντίνος   Τσουκαλάς  την δημοτική αρχή. Σημείωσε πως ήδη έχει τοποθετηθεί ο διάκοσμος και έχει φωταγωγηθεί η οδός Μπότσαρη, ενώ έως την Κυριακή θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στολισμού της πόλης. Σημείωσε επίσης πως ο δήμος Ναυπακτίας έχει ήδη προμηθευτεί είκοσι Χριστουγεννιάτικα δένδρα για τις ανάγκες της πόλης αλλά και των  Δημοτικών Ενοτήτων, αναφέροντας πως έχει προγραμματιστεί μέχρι την Κυριακή να στηθούν  Χριστουγεννιάτικα δένδρα στις πλατείες Λιμανιού, Φαρμάκη, Πια, Ησιόδου, καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους σε  όλες τις εργατικές κατοικίες.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υπόμνημα – αίτημα για την λειτουργία της Εφορίας Ναυπάκτου- Μεσολογγίου

Published

on

By

Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας και  Δωρίδας διοργάνωσε και πραγματοποίησε συζήτηση την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας & Δωρίδας με θέμα:

«Ενημέρωση για τη λειτουργία της Εφορίας Ναυπάκτου- Μεσολογγίου». Της συνάντησης αυτής  είχε προηγηθεί  ευρεία σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Μεσολογγίου στις 3 Δεκεμβρίου 2018. Παρόντες κατά την συζήτηση στη Ναύπακτο ήταν ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης τ. δήμαρχος Γιάννης Μπουλές, οι δημοτικοί σύμβουλοι και επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων Γιώργος Γούλας και Ντίνος Τσουκαλάς, ο τ. δήμαρχος Γιάννης Νταουσάνης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ναυπάκτου Αποστόλης Παπαϊωάννου, μέλη της Ομοσπονδίας και επαγγελματίες της πόλης.

Μετά από την ανάλυση των θεμάτων και διεξοδική συζήτηση κατέληξαν σε κοινό υπόμνημα – αίτημα των αρχών και των φορέων της Αιτωλοακαρνανίας, προς το υπουργείο Οικονομικών, την ΑΑΔΕ και τους βουλευτές του Νομού. Αναφέρονται στο Υπόμνημα τα παρακάτω:

 

«Οι υπογράφοντες εκπρόσωποι Αρχών και Φορέων του νομού Αιτωλίας και Ακαρνανίας και του Δήμου Δωρίδας και του Νομού Φωκίδας συνενώνουν τις δυνάμεις τους συνυπογράφοντες το παρόν Υπόμνημα – Αίτημα, που συντάχθηκε σε κοινή σύσκεψη Φορέων και πολιτών με πρωτοβουλία των Εργατοϋπαλληλικών Κέντρων Ι.Π. Μεσολογγίου και Ναυπακτίας και Δωρίδας που πραγματοποιήθηκε στη Πρωτεύουσα του Νομού Αιτ/νιας, στο Μεσολόγγι στις 3 Δεκεμβρίου 2018 και έχει ως εξής:

« Εκφράζοντας την θέληση και απαίτηση του συνόλου των φυσικών και νομικών προσώπων, φορολογούμενων της ευρύτερης περιοχής του Νομού Αιτωλίας και Ακαρνανίας και του Δήμου Δωρίδας Νομού Φωκίδας.

ΖΗΤΑΜΕ την άμεση αναβάθμιση και στελέχωση της Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας από ΑΒ’ τάξης σε Α’ τάξης, δικαιολογούν και συνηγορούν, επιβάλλουν και απαιτούν συνοπτικά τα ακόλουθα:

Αποτελούμε το μεγαλύτερο σε έκταση Νομό της Ελλάδας με δύσβατο ανάγλυφο εκατοντάδων χιλιομέτρων, με προβληματικούς δρόμους και συγκοινωνίες. Αλλά και ακόμα πιο πέρα, και τη περιοχή του Δήμου Δωρίδας Νομού Φωκίδας. Στην ευρύτερη αυτή περιοχή κατοικούμε και δραστηριοποιούμαστε εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι που εξυπηρετούμαστε, μετά το κλείσιμο και την συνένωση πέντε Δ.Ο.Υ. του Νομού μας, των Βάλτου (Αμφιλοχίας), Θέρμου Βόνιτσας και Ξηρομέρου (Αστακού, αρχικά στη Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου) στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου και της Ναυπακτίας όπου υπάγεται και η περιοχή Δωρίδας Νομού Φωκίδας στη Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας.

Δυστυχώς, συνέχισε η αδικαιολόγητη μεταφορά υπηρεσιών και προπαντός φορολογούμενων και από τις υπάρχουσες Α’ τάξης Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας στη Πρωτεύουσα του Νομού μας στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου. Συγκεκριμένα, εντελώς ανορθόδοξα, δυσλειτουργικά και αντιοικονομικά τα τμήματα Δικαστικού και Ελέγχου της Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου – Ναυπακτίας μεταφέρθηκαν (2013) στη Δ.Ο.Υ. Αγρινίου, υποβαθμιζόμενη σε ΑΒ’ τάξης. Αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις Αρχών, Φορέων και κατοίκων με κατάληψη των σύγχρονων ιδιόκτητων εγκαταστάσεων της Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου και υποσχέσεις διόρθωσης έκτοτε και από τους εκπροσώπους της σημερινής Κυβέρνησης.

Προπαντός αποδείχθηκε στην πράξη τα χρόνια που πέρασαν οργανωτικά και λειτουργικά. Δεδομένου ότι στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου και έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλίας και Ακαρνανίας υπάρχουν και λειτουργούν Δικαστήρια, Πρωτοδικείο (Πολιτικό και Ποινικό) και Διοικητικό (Φορολογικό), και Γραφείο Δικαστικού του Ελληνικού Δημοσίου. Αποτέλεσμα εκπρόσωποι υπάλληλοι του ελέγχου και του Δικαστικού ακόμη και Δικηγόρος-οι του Δημοσίου από το Αγρίνιο πολλές φορές ημέρες και ώρες που πολλαπλασιάζονται με τις τακτές και σύνηθες αναβολές εκδίκασης των υποθέσεών τους να βρίσκονται στο Μεσολόγγι. Μαζί τους στη ταλαιπωρία και στην κατασπατάληση χρόνου και οι Δικαστικοί Επιμελητές, Συμβολαιογράφοι, Λογιστές, μάρτυρες, φορολογούμενοι κ.α.

Επίσης, ο απαιτούμενος χρόνος των ελεγκτών απ’ το Αγρίνιο υπερδιπλασιάζεται σε βάρος του αντικειμένου και των στόχων λόγω των δημιουργούντων πρόσθετων αποστάσεων από τη Λευκάδα μέχρι και τμήμα της Φωκίδας.

Συνέπεια, το αυξημένο λειτουργικό κόστος και η υποβαθμισμένη οργάνωση και αποτέλεσμα των υπηρεσιών. Προπαντός στην πράξη δοκιμάζονται οι αντοχές των Πολιτών και φορολογούμενων, φυσικών προσώπων και νομικών, σε απαιτούμενες ανθρωποώρες και κόστος τους, αναγκασμένοι να κινούνται σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις με τα αυτοκίνητά τους πολλές ώρες και με συγκοινωνίες, λόγω μη ανταποκρίσεων, περισσότερες της μιας μέρας σε χερσαίο Νομό, το μεγαλύτερο της Χώρας μας και με τμήμα της Φωκίδας προς εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους στο Κράτος.

 ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ λογική και εύρυθμη για το Δημόσιο και τους πολίτες μας είναι η συνύπαρξη δύο Δ.Ο.Υ. Α’ τάξης στην ευρύτερη περιοχή μας, στην έδρα του Νομού Αιτ/νιας, την Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου και στη μεγάλη πόλη του Αγρινίου που θα αποσυμφορηθεί και θα καταστεί περισσότερο λειτουργική και αποτελεσματική με λιγότερες δημόσιες δαπάνες και σε όφελος εξυπηρέτησης των πολιτών.

Αναγκαία η επαναφορά και η λειτουργία των τμημάτων Δικαστικού και Ελεγκτικού στη Δ.Ο.Υ. Μεσολογγίου με τοποθέτηση μέρος των υπό πρόσληψη και τοποθέτηση στο νομό μας και με χωρική αρμοδιότητα Ξηρομέρου (Αστακός) – Μεσολογγίου και Ναυπακτίας όπου το ΚΕΠ αυτής και για την εκτεταμένη και δύσβατη περιοχή αρμοδιότητας της με υπαγόμενο τμήμα της Δωρίδας Νομού Φωκίδας που πρέπει άμεσα να στελεχωθεί και να αναβαθμιστεί για την έστω μερική εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής, που δραστηριοποιούνται και φορολογούνται.

Πιστεύουμε και ελπίζουμε στην άμεση ανταπόκριση και αποδοχή του από κοινού δίκαιου αιτήματός μας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεολογικό Τριήμερο στην Μακεδονία

Published

on

By

Τό τριήμερο Σάββατο 8 μέ Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Βέροια καί τήν Ἔδεσσα τῆς Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως τῶν οἰκείων Ποιμεναρχῶν Μητροπολιτῶν Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας κ. Παντελεήμονος καί Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ, προκειμένου νά κάνη μιά σειρά ὁμιλιῶν.

Εἰσήγηση στήν Ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον» στήν Βέροια

Τό Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στίς 11:00 π.μ. στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου πολιούχου Βεροίας πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας ἡ ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον», τήν ὁποία συνδιοργάνωσαν ἡ Ἕνωση Θεολόγων Νομοῦ Ἠμαθίας, τό Σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» καί ἡ Κίνηση Γονέων καί Κηδεμόνων Ἠμαθίας. Ἀπηύθυναν χαιρετισμό ὁ οἰκεῖος Ποιμενάρχης Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, καί οἱ ἐκπρόσωποι τῶν διοργανωτῶν κ. Εὐθύμιος Χωματᾶς καί κ. Ἰωάννης Κοτσάμπασης.

Εἰσηγήσεις ἔκαναν ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὁ Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἡρακλῆς Ρεράκης καί ὁ Ἐκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός, ἐνῶ προήδρευσε ὁ Καθηγητής Παιδαγωγικῆς Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων κ. Ἰωάννης Φύκαρης.

Ἀκολούθησε συζήτηση κατά τήν ὁποία οἱ εἰσηγητές ἀπάντησαν στά ἐρωτήματα καί τίς ἀγωνίες τῶν ἀκροατῶν.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν εἰσήγησή του μέ θέμα «Ὁ συγκρητισμός στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν» ἀνέφερε τά ἑξῆς:

Στήν ἐποχή μας ἐπικρατοῦν τρία θρησκειολογικά καί θεολογικά ρεύματα. Τό πρῶτον εἶναι ἡ «ἀποκλειστικότητα», ὅτι ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου εἶναι μοναδική, δόθηκε στούς Ἀποστόλους καί διαφυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, τό δεύτερο ἡ «ἐμπεριεκτικότητα», ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μοναδικός, ἀλλά ἡ σωτηριώδης ἐνέργειά Του εἶναι καί ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας, καί τό τρίτο ὁ «πλουραλισμός», ὅτι ὑπάρχει δυνατότητα πολλῶν ἀποκαλύψεων τοῦ Θεοῦ, σέ ὅλες τίς θρησκεῖες.

Ὁ συνδυασμός μεταξύ τῆς «ἐμπεριεκτικότητας» καί τοῦ «πλουραλισμοῦ» ἐκφράζεται ἀπό τόν συγκρητισμό, πού εἶναι ἡ συνένωση πολλῶν ἀκόμη καί ἀντιθέτων ἰδεολογικῶν, φιλοσοφικῶν καί θρησκευτικῶν δοξασιῶν. Αὐτό μπορεῖ νά ἀποδοθῆ μέ τόν ὅρο σχετικισμός, ὅτι ὅλα εἶναι σχετικά, καί μέ τόν σκεπτικισμό πού ξεκινᾶ ἀπό τήν ἄποψη ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀνέφικτη καί ἡ γνώση εἶναι ἀδύνατη, γι’ αὐτό ὁ ἄνθρωπος πάνοτε διακατέχεται ἀπό τήν ἀμφιβολία. Ἔτσι ἀμφισβητεῖται ὅτι κάποιος ἔχει τήν ἀλήθεια, καί ὑποστηρίζεται ὅτι ψήγματα τῆς ἀλήθειας ὑπάρχουν παντοῦ.

Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα τοῦ θεολογικοῦ συγκρητισμοῦ παρατηρεῖται στίς ἀπόψεις τοῦ Ὀλιβιέρ Κλεμάν, ὁ ὁποῖος ἐπηρέασε πολλούς συγχρόνους θεολόγους. Ὁ Κλεμάν ὑποστήριζε ὅτι ὅποιος δέχεται ὅτι κατέχει τήν ἀλήθεια, εἶναι φανατικός, καί ὅτι σήμερα πρέπει νά εἴμαστε ἀνοικτοί σέ ὅλα καί μάλιστα μποροῦν νά βρεθοῦν κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί ἄλλων Χριστιανῶν, καί μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί ἄλλων Θρησκειῶν, ὅπως τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ-Βουδισμοῦ.

Τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά θρησκευτικά γιά τά Σχολεῖα διαποτίζεται ἀπό αὐτές τίς ἀπόψεις. Καί τά ἀποσπάσματα πού χρησιμοποιοῦνται προέρχονται ἀπό συγχρόνους θεολόγους πού ἐκφράζουν αὐτό τό «σύγχρονο» πνεῦμα μέ τούς λεγομένους ἀνοικτούς ὁρίζοντες σκέψεως, τήν «ἐμπεριεκτικότητα» καί τόν «πλουραλισμό», καί κατηγοροῦν τήν παράδοση καί τήν «ἀποκλειστικότητα». Στό σημεῖο αὐτό βρίσκεται ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν στά Θρησκευτικά.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ὑπογράμμισε καί τήν ἀγωνία καί τόν ἀγώνα τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου κ. Παντελεήμονος νά ἐνημερώση καί νά καθοδηγήση τό Ποίμνιό του γιά τό σοβαρό θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά Σχολεῖα.

Σειρά ὁμιλιῶν στήν Ἔδεσσα

Στήν Ἔδεσσα ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἔκανε τέσσερεις ὁμιλίες.

Στήν Σύναξη τῶν Νέων

Τό βράδυ τοῦ Σαββάτου μίλησε στήν ἑβδομαδιαία Σύναξη Νέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, παρόντος τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχη καί Κληρικῶν τῆς Μητροπόλεως.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό πρωτότυπο θέμα πῶς μπορεῖ μιά φυλακή νά μετατραπῆ σέ μιά Μονή, γενικά σέ χῶρο ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.

Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο ἦταν «ἐποπτική», ἄμεση, ἀφοῦ ἔγινε διά τῆς ἀναγνώσεως τῆς ἀλληλογραφίας του μέ μιά ὀρθόδοξη ἱεραποστολική ὁμάδα πού ἐργάζεται σέ φυλακές ὑψίστης ἀσφαλείας στήν Ἀμερική, πού διοργανώθηκαν σέ μιά μοναχική κοινότητα πού προσεύχεται, ζῆ μυστηριακή ζωή καί διαβάζει τά βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, καί τῆς ἀλληλογραφίας του μέ ἕναν καταδικασμένο σέ θάνατο πού περιμένει τήν ἡμέρα τῆς ἐκτελέσεώς του ἐπίσης στήν Ἀμερική, καί ὁ ὁποῖος ζητᾶ ἀπό τόν Σεβασμιώτατο νά τόν βοηθήση νά μετανοήση καί νά ἀποκτήση προσευχή στήν καρδιά, ὥστε ὅταν ἐκτελεστῆ, νά συναντήση τόν Χριστό.

Ὁ Σεβασμιώτατος ὑπογράμμισε κυρίως τίς ἀναζητήσεις τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, πού βρίσκουν ἀπάντηση στήν νηπτική πατερική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Οἱ ἐπιστολές πού ἀνέγνωσε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀποτελοῦν μέρος τῶν πολλῶν ἐπιστολῶν πού λαμβάνει ἀπό ὅλο τόν κόσμο, λόγῳ τῆς κυκλοφορίας τῶν βιβλίων του σέ πολλές ξένες γλῶσσες.

Στήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης

Τήν Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, μνήμη τῆς Ἁγίας Ἄννης μητρός τῆς Θεοτόκου καί τῆς Προφήτιδος Ἄννης μητρός τοῦ Προφήτου Σαμουήλ, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Στό κήρυγμά του πρόβαλε ὡς πρότυπα μητέρων τίς ἑορτάζουσες Ἁγίες, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον συνέβαλαν στήν μετάδοση τῆς βιολογικῆς ζωῆς ἀλλά κυρίως καί στήν μετάδοση τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως μέσῳ τοῦ προσωπικοῦ ἁγιασμοῦ τους, τῆς μητρικῆς γλώσσας καί τῶν προσευχῶν τους.

Ἑσπερινή ὁμιλία στόν Καθεδρικό Ναό

Κατά τίς καθιερωμένες ἑσπερινές ὁμιλίες στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἐδέσσης, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό θέμα «Ἡ θεολογική καταιγίδα στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ».

Ἀνέφερε εἰσαγωγικά ὁρισμένα στοιχεῖα γιά τόν Ἰώβ, γιά τίς ἀπόψεις πού διατυπώθηκαν γιά τόν συγγραφέα τοῦ βιβλίου, γιά τήν διάρθρωση τοῦ περιεχομένου του σέ ἑνότητες, γιά τά σημαντικά θέματα πού διαπραγραμματεύεται καί γιά τά σημαντικότερα μηνύματα πού μεταδίδει.

Στήν συνέχεια παρουσίασε τά τέσσερα εἴδη θεολογίας πού ἐκφράσθηκαν κατά τήν συνταρακτιική συζήτηση τοῦ Ἰώβ μέ τούς τρεῖς φίλους του βασιλεῖς, τόν Ἐλιούζ, καί τελικά ἀπό τήν Ἄσαρκο Θεό Λόγο, ὁ Ὁποῖος καί λύνει τά δραματικά ἐρωτήματα τῶν συνομιλητῶν. Οἱ θεολογίες αὐτές εἶναι ἡ θεολογία τοῦ πόνου τοῦ Ἰώβ, ἡ διανοητική θεολογία τῶν τριῶν φίλων, ἡ ἐλεγκτική θεολογία τοῦ Ἐλιούζ καί τελικά ἡ ἀποκαλυπτική θεολογία μέ τήν ἐμφάνιση τοῦ Θεοῦ, πού ἔδωσε τήν λύση τοῦ προβλήματος πού ἀντιμετώπιζε ὁ Ἰώβ.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατέληξε ὅτι ἡ ἱστορία τοῦ Ἰώβ εἶναι πολύ δυνατή, ἀλλά παρόμοιες ἱστορίες πόνου περνᾶμε ὅλοι μας στήν ζωή μας, σέ μικρότερο βαθμό, καί πρέπει  νά ἔχουμε ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ.

Παρότρυνε δέ τούς ἀκροατές νά διαβάσουν μέ προσοχή τό βιβλίο τοῦ Ἰώβ.

Στήν Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας

Τήν Δευτέρα τό πρωί πραγματοποιήθηκε ἡ 8η Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στό Πνευματικό Κέντρο της. Προσκεκλημένος ὁμιλητής ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό θέμα: «Τά δύο ἄκρα τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας».

Ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι στήν ἐποχή μας ἀκούγονται πολλά εἴδη θεολογιῶν πού ἀπομακρύνονται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ὅπως ἐκφράσθηκε ἀπό τούς Προφήτας, Ἀποστόλους καί Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί ὅπως διατυπώθηκε στίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων. Γι’ αὐτό χρειάζετα νά γνωρίζουμε καλύτερα τήν ὀρθόδοξη θεολογία, ὤστε ἔτσι ἐξασκεῖται ἡ ὀρθόδοξη ποιμαντική.

Εἶναι πολύ σπουδαῖο νά δοῦμε τά δύο σημαντικά ἄκρα τῆς ὀρθόδοξης  θεολογίας.

Τό πρῶτο ἀναφέρεται στήν φυσική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν δημιουργία του καί πρίν τήν πτώση του. Αὐτό παρουσιάζεται στήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Εἰρηναίου, Ἐπισκόπου Λουγδούνου. Γράφει ὅτι ὁ ἄνθρωπος μετά τήν δημιουργία του ἦταν νήπιος καί ἔπρεπε νά ὁλοκληρωθῆ πνευματικά καί νά φτάση στήν θέωση. Ὁ ἄνθρωπος μέ τήν πτώση του ἀπέτυχε νά ὁλοκληρωθῆ καί αὐτό ἔγινε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ φαίνεται στον ζωντανό ἄνθρωπο καί ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ὅραση τοῦ Θεοῦ.

Τό δεύτερο ἄκρο τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας ἀναφέρεται στό ποιά θά εἶναι ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, ὁ Θεός πού εἶναι ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, θά φανῆ σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Ὅμως οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων ἤ θά εἶναι φιλόθεες, ὅπως τό κερί πού λιώνει, ἤ θά εἶναι φιλόϋλες, ὅπως ὁ πηλός πού σκληραίνεται ἀπό τόν ἥλιο. Ἔτσι  ἐξηγεῖται ὁ Παράδεισος καί ἡ Κόλαση ἐξ ἐπόψεως τοῦ ἀνθρώπου.

Αὐτά εἶναι τά σταθερά θεμέλια τῶν δύο ἄκρων τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας. Στό μέσο αὐτῶν τῶν δύο ἄκρων, τῆς πρό τῆς πτώσεως κατάστασης καί τῆς μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ ἀσκεῖται τό ἔργο καί ἡ ποιμαντική της Ἐκκλησίας. Ἡ Ἐκκλησία μέ τήν μυστηριακή, ἀσκητική ζωή της καί τήν ποιμαντική ἀποστολή της ἀποβλέπει νά ἐπανέλθη  ὁ ἄνθρωπος στήν φυσική κατάστασή του καί ἐν Χριστῷ νά δέχεται φωτιστικά καί θεοπτικά τίς ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ καί αὐτό νά γίνη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, Παράδεισος.

Μιά θεολογία πού δέν ἀναφέρεται σέ αὐτά τά δύο ἄκρα τῆς θεολογίας δέν εἶναι ὀρθόδοξη.

*

Κατά τόν χρόνο τῆς παραμονῆς του στήν Ἔδεσσα –τόπο πρώτων ἱεραποστολικῶν δραστηριοτήτων του καί εἰσαγωγῆς του στόν Κλῆρο– ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος δέχθηκε τήν ἀβρααμιαία καί ἀδελφική φιλοξενία τοῦ οἰκείου Ἱεράρχη κ. Ἰωήλ καί τῶν συνεργατῶν του.

*

Μετά τήν Ἱερατική Σύναξη στήν Ἔδεσσα, ὁ Σεβασμιώτατος ταξίδευσε κατευθείαν γιά τήν Ναύπακτο, καί ὅταν ἔφθασε στήν Ναύπακτο, πραγματοποιήσε τήν καθιερωμένη ὁμιλία τῆς Δευτέρας στό Ποίμνιό του. Τό θέμα του ἦταν τά μαρτύρια τῶν πρώτων Χριστιανῶν.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Β’ Πανναυπακτιακό Αναπτυξιακό Συνέδριο από την ΟΣΥΝ

Published

on

By

Σε πρόσφατη συνεδρίασή του το Κεντρικό Συμβούλιο της Ο.ΣΥ.Ν. , μετά την εισήγηση και παρότρυνση πολλών τοπικών παραγόντων και οργανώσεων, αποφάσισε  την οργάνωση του                  «Β΄ ΠΑΝΝΑΥΠΑΚΤΙΑΚΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ» που προβλέπεται να γίνει στη  Ναύπακτο την 1-2/3/2019  ( Παπαχαραλάμπειος Αίθουσα ) με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Δήμο Ναυπακτίας.

Σημειωτέον  το Α΄ Αναπτυξιακό Συνέδριο οργανώθηκε από την Ο.ΣΥ.Ν. τον Νοέμβριο του 1988  και ακολούθησε ανάλογη Ημερίδα το Μάρτη του 2007.

Μετά από 30 χρόνια και με ομογενοποιημένο το διοικητικό πλαίσιο της Ναυπακτίας είναι καιρός  να εξεταστούν συνολικά τα υπάρχοντα προβλήματα και οι προοπτικές.

Στην προσωρινή  προτεινόμενη θεματολογία του Συνεδρίου περιλαμβάνονται οι παρακάτω ενότητες  θεμάτων :

Α.  Αυτοδιοίκηση – Φορείς  Ανάπτυξης              Β. Τουριστική και Οικιστική Ανάπτυξη

Γ.  Πολιτιστική και Εκπαιδευτική  Ανάπτυξη      Δ. Γεωργική και Βιομηχανική Ανάπτυξη

Ε.  Ποιότητα Ζωής.

Η θεματολογία είναι  ανοικτή, οπότε μπορούν να προστεθούν, εάν προταθούν εγκαίρως,  θέματα κατά τα ενδιαφέροντα των εισηγητών και των φορέων – συνέδρων.

Η  Οργανωτική Επιτροπή , με απόφαση του Κ.Σ. της Ομοσπονδίας απαρτίζεται από τους :

Πρόεδρος : Χαραλαμπόπουλος Χαρ. ,    πρώην Πρόεδρος Ο.ΣΥ.Ν.              ( 6978332724)

Μέλη :       Δημαδάμα Δήμητρα ,                      Πρόεδρος  Ο.ΣΥ.Ν.             ( 6945425698 )

Καλαβρουζιώτης Αθαν.             Αντιπρόεδρος Ο.ΣΥ.Ν.             ( 6947945473 )

Τσώτας Ιωάννης ,                  πρώην Πρόεδρος Ο.ΣΥ.Ν              ( 6972500806 )

Δημητρόπουλος Ηλίας , Αρχισυντάκτης Ναυπακτιακής Φωνής Πατρών ( 6945563238 )

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Μετά τριάντα χρόνια (Ναύπακτος 19-20 Νοεμ. 1988) από την οργάνωση του Α΄ ΠΑΝΝΑΥΠΑΚΤΙΑΚΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ το Κεντρικό Συμβούλιο της Ο.ΣΥ.Ν. αποφάσισε να οργανώσει το  Β΄ Συνέδριο στη Ναύπακτο  για να δούμε, τώρα που η Επαρχία Ναυπακτίας αποτελεί ένα Δήμο, πού βρισκόμαστε, πού πάμε .

Το Συνέδριο συνδιοργανώνεται από την Ο.ΣΥ.Ν., την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Δήμο Ναυπακτίας .  Θα έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα και θα αναφερθούμε στο μέλλον, τι πρέπει να γίνει ούτως ώστε η Ναυπακτία να πάρει τη θέση που δικαιούται μέσα στην εθνική οικονομία.

Η πρώτη και προσωρινή διαμόρφωση των θεματικών ενοτήτων θα αναλυθεί παρακάτω. Η οριστική διαμόρφωση θα γίνει μετά την ανάληψη των θεμάτων από τους εισηγητές. Η προσέγγιση των θεμάτων είναι ενημερωτική και όχι δεσμευτική.

Α΄Ενότητα : Αυτοδιοίκηση – Φορείς  Ανάπτυξης.

1ο ΘΕΜΑ :   Γεωγραφικό – Ιστορικό – Δημογραφικό – Διοικητικό πλαίσιο – Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης  « Καποδίστριας, Καλλικράτης , Κλεισθένης» .

Το θέμα είναι σημαντικό. Η ερήμωση στην  ορεινή ζώνη είναι φανερή. Πώς μπορεί να σταματήσει ; Η διάσπαση του Δήμου σε πάνω από εξήντα (60) κοινότητες , που πολλές είναι έρημες,  είναι λειτουργική και πώς μπορεί να αντιμετωπισθεί ;  Η επάνοδος  στη Ναυπακτία των δύο κοινοτήτων  που χωρίς λόγο εντάχθηκαν στο Δήμο Θέρμου θεωρείται δίκαιη πράξη.  Η σημερινή πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από το 1833 που ορίστηκαν τα όρια των επαρχιών . Η Ναύπακτος και η Ευπαλίδα (περιοχή Ευπαλίου ) έχουν πλέον κοινά συμφέροντα και πολλές δημόσιες λειτουργίες είναι κοινές. Το θέμα πρέπει να τίθεται και να συζητείται.

2ο ΘΕΜΑ : Ο ρόλος της Ο.ΣΥ.Ν. , των πατριδοτοπικών Συλλόγων και των αποδήμων στην κοινωνικοοικονομική  ανάπτυξη της Ναυπακτίας.

-Ήδη η Ο.ΣΥ.Ν. και οι πατριδοτοπικοί Σύλλογοι  είναι μια πραγματικότητα. Ο στόχος του Πατριδοτοπικού Κινήματος είναι : 1) Συνδετικός ( στενότερες σχέσεις μεταξύ  χωριανών για τους Συλλόγους και για την Ομοσπονδία η δημιουργία της συνείδησης του  Ναυπακτίτη που ενδιαφέρεται για όλη την Επαρχία),  2) Πολιτιστικός ( η πολιτιστική ανάπτυξη κάθε χωριού και της Επαρχίας, η συντήρηση των παραδόσεων και η διάσωση των αντικειμένων που μας θυμίζουν το παρελθόν) και  3) Αναπτυξιακός ( η οικονομική ανάπτυξη κάθε χωριού και της  επαρχίας ως ευρύτερης ενότητας ).

  • Το Πατριδοτοπικό Κίνημα (Π.Κ.) μόνο του δεν μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο. Για να επιτύχει τους στόχους του πρέπει να συνεργάζεται με τους  Ο.Τ.Α.  Το Π.Κ. συμπληρώνει και δεν ανταγωνίζεται την Τοπική Αυτοδιοίκηση (Τ.Α.) .

Η Τ.Α:. διοικεί, το Π.Κ.  εκφράζει γνώμη – συμπαρίσταται. Απαιτείται συνεργασία χωρίς αυταρχισμούς  αλλά με πολύ διάλογο. Το Π.Κ. στερείται πόρων για να επιτελέσει τους σκοπούς του.

  • Απαιτείται συνεργασία με το απόδημο πατριδοτοπικό κίνημα.
  • Απαιτείται επισήμανση των αναπτυξιακών τομέων και κατάλληλη διαφώτιση για τη   συμμετοχή των απόδημων στην προσπάθεια ανάπτυξης.
  • Εξέταση των προϋποθέσεων για μερική παλιννόστηση.

Β΄ Ενότητα  : Τουριστική και Οικιστική Ανάπτυξη.

    1ο  Θέμα   : Θαλάσσιος Τουρισμός – Ορεινός Τουρισμός – Αγροτουρισμός – Περιβάλλον – Ιαματικές Πηγές – Ευηνολίμνη .

Ο τουρισμός σε όλους τους τομείς του μπορεί να αποτελέσει τον σημαντικότερο μοχλό ανάπτυξης της Ναυπακτίας.

– Ο καθαρισμός και η βελτίωση των ακτών Βαράσοβας – Κλόκοβας – Μακύνειας – Αντιρρίου – Πλατανίτη – Παλαιοπαναγιάς – Ναυπάκτου διευκολύνει  την τουριστική  ανάπτυξη της περιοχής και τη  δημιουργία τουριστικών επιχειρήσεων.

–  Η ιαματική πηγή Στάχτης  και η Ευηνολίμνη  μπορούν αναπτυσσόμενες ν’ αποτελέσουν  μοχλό ανάπτυξης  ολόκληρης της Ναυπακτίας.

–  Η παραλιακή σύνδεση κατά τους θερινούς μήνες με καΐκι  της Ναυπάκτου με τη Βαράσοβα θα φέρει φτερά στον τουρισμό.

– Η ανάπτυξη του Ναυταθλητισμού  διευκολύνει και την τουριστική ανάπτυξη.

– Η ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού βρίσκεται σε συνάρτηση με τη δημιουργία ενός βατού οδικού δικτύου. Τόσο το  ανατολικό  όσο  και το δυτικό  τμήμα της Ναυπακτίας προσφέρονται ιδιαίτερα για την τουριστική ανάπτυξη  με προϋπόθεση την βελτίωση των αναγκαίων υποδομών και κυρίως του οδικού δικτύου . Η διατήρηση του παραδοσιακού τύπου των κατοικιών είναι απαραίτητη .

–  Απαιτείται η δημιουργία προϋποθέσεων για την λειτουργία ξενώνων σε όλα τα χωριά για την  ανάπτυξη του εσωτερικού – τοπικού τουρισμού. Μετατροπή των αργούντων δημοτικών σχολείων σε ξενώνες, στήριξη  των ενδιαφερόμενων για λήψη δανείου για κατασκευή ενοικιαζόμενων δωματίων.

–  Ανάδειξη των μνημείων της Αρχαίας, Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Ναυπακτίας ( Ασκληπιεία, Κάστρο Ναυπάκτου, Κάστρο Αντιρρίου, Παναξιώτισσα κ.λ.π.)

– Αξιοποίηση των ποταμών Εύηνου, Κότσαλου και Πόριαρη για τουριστικούς σκοπούς, μονοπάτια.

– Λογικές τιμές των καταστημάτων.

– Περιβάλλον : Βιολογικός καθαρισμός, καθαριότητα των ακτών, καθαριότητα των οικισμών, κατασκευή έργων με σεβασμό στο περιβάλλον.

–  Θρησκευτικός τουρισμός.

–  Ανάπτυξη της ιαματικής πηγής Στάχτης  και λοιπών πηγών .

–  Σύνδεση της Πυλήνης με την Αποδοτία μέσω Αγίας Κυριακής.

–  Σύνδεση  ανατολικής – δυτικής Ναυπακτίας  και στη συνέχεια με Φθιώτιδα στη διαδρομή  Κλεπά-Λιβαδάκι- Μανδρινή .

2ο  Θέμα : Πολεοδόμηση – Οικιστική Ανάπτυξη Ναυπάκτου, παραθαλλάσιων και ορεινών περιοχών, κυκλοφοριακό Ναυπάκτου.

– Η περιοχή  από Δάφνη ως τη Μακύνεια αποτελεί ένα πολεοδομικό συγκρότημα.

– Οικιστική ανάπτυξη της πόλης με διατήρηση του παραδοσιακού χαρακτήρα της.

– Επέκταση των ορεινών οικισμών, διάθεση  κοινοτικών οικοπέδων, διατήρηση του παραδοσιακού χαρακτήρα.

– Το κυκλοφοριακό της Ναυπάκτου χρειάζεται ριζική  λύση. Μήπως πρέπει να εξεταστεί η κατασκευή υπόγειας σήραγγας στο Κάστρο ;

Γ΄Ενότητα  : Πολιτιστική και Εκπαιδευτική Ανάπτυξη .

1ο Θέμα  :   Αρχαιότητες – Μνημεία – Πέτρινα Γεφύρια,  Κειμήλια ,Γράμματα , Τέχνες Τοπικός Τύπος ,Πολιτιστικά Σωματεία, Κληροδοτήματα, Δωρεές.

Σ’ όλη της Ναυπακτία υπάρχουν Αρχαιότητες για τις οποίες οι γνώσεις μας ακόμη είναι ελάχιστες. Χρειάζεται επισήμανση , απογραφή  και αξιοποίηση όσων είναι δυνατόν. Απογραφή των μνημείων και των πέτρινων γεφυριών ως και απογραφή και μέτρα προστασίας των εκκλησιαστικών κειμηλίων. Τρόπος δημιουργίας πνευματικής κίνησης και ενεργοποίηση των πολιτιστικών Σωματείων.

2ο  Θέμα  : Παιδεία  ( Τ.Ε.Ι. , Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ/ση.

– Κτιριακό πρόβλημα Τ.Ε.Ι. και Σχολείων.

– Η χωροταξική κατανομή των Σχολείων της Δ/θμιας μπορεί να τροποποιηθεί ; Μήπως χρειάζεται Λύκειο στα ανατολικά ;

3ο Θέμα : Αθλητισμός ( Αθλητικοί Όμιλοι, Γυμναστήρια , Γήπεδα , Στάδια )

– Απογραφή   ομίλων όλων των τομέων. Επισήμανση προβλημάτων. Προτάσεις λύσης τους. Απογραφή γυμναστηρίων, γηπέδων και σταδίων. Προβλήματα – προτάσεις.

Δ΄ Ενότητα : Γεωργική και Βιομηχανική Ανάπτυξη .

1ο  Θέμα  :  Γεωργία – Κτηνοτροφία – Πτηνοτροφία – Μελισσοκομία – Δασοκομία – Πανίδα – Αλιεία – Συνεταιρισμοί.

-Εντατικοποίηση της καλλιέργειας στην πεδινή ζώνη και κατασκευή αρδευτικών έργων. Παραγωγή κτηνοτροφικών τροφών.

– Προβλήματα θαλάσσιας αλιείας.

– Καταγραφή δασών – προστασία – τρόποι εκμετάλλευσης – προστασία θηραματικού πλούτου – εκτροφεία – αναδασώσεις – δασικό οδικό δίκτυο.

-Καθαρισμός βοσκοτόπων – βοσκόδρομοι – στέγαστρα. Κίνητρα για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας και μελισσοκομίας.

–  Συνεταιριστική ανάπτυξη της περιοχής .

2ο Θέμα : Οικοτεχνία – Βιοτεχνία – Βιομηχανία – Ορυκτός Πλούτος – Εργατικό Δυναμικό –

-Υπάρχει οικοτεχνία και πώς μπορεί να αναπτυχθεί ;

– Απογραφή Βιοτεχνίας και Βιομηχανίας, προβλήματα και τρόποι  ανάπτυξης. Επισήμανση και αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου. Απογραφή του Εργατικού Δυναμικού – Προβλήματα – Ανεργία.

3ο  Θέμα  : Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ε΄ Ενότητα  : Ποιότητα Ζωής .

1ο Θέμα : Οδικό δίκτυο – συγκοινωνία, Τηλεπικοινωνίες – Επικοινωνίες, Τηλεοπτική κάλυψη – Διαδίκτυο.

– Ασφαλτοστρωμένες βασικές οδικές αρτηρίες (24, 25, 26 ) Βατό ενδιάμεσο ακτινωτό δίκτυο. Σύνδεση Δυτικής με Ανατολική Ναυπακτία ( Πλάτανος – Άνω Χώρα – Πυλήνη ,      Κλεπά – Λιβαδάκι – Μανδρινή ).

– Οργάνωση συγκοινωνιών με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών.

– Επικοινωνία με νέα μέσα – Διαδίκτυο.

2ο  Θέμα  : Περίθαλψη – Πρόνοια – Βρεφονηπιακοί σταθμοί, Ύδρευση – Αποχέτευση.

– Ορθολογική λειτουργία Κέντρων Υγείας – Περιφ. Ιατρείων – Αγροτικών Ιατρείων .

– Βρεφονηπιακοί σταθμοί, περίθαλψη αναπήρων – απόρων . Στεγαστικό.

– Αντιμετώπιση προβλημάτων ύδρευσης.

– Αποχέτευση παραθαλάσσιων οικισμών.  Προγραμματισμός για τους λοιπούς οικισμούς.

Αυτή είναι μία πρόχειρη προσέγγιση και ανίχνευση των προβλημάτων. Οι εισηγητές θα συμπληρώσουν και θα εμβαθύνουν  οι δε σύνεδροι θα προσφέρουν τη δική τους εμπειρία.

Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν ως εισηγητές καλούνται να  αποστείλουν στην Οργανωτική   Επιτροπή Συνεδρίου συμπληρωμένο το συνημμένο Δελτίο Συμμετοχής μέχρι 15-01-2019.

 

Για την Οργανωτική Επιτροπή

Ο Πρόεδρος

Χαρ. Χαραλαμπόπουλος

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ