Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το όνειρο και η πραγματικότητα της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Published

on

Σχεδόν ενάμιση αιώνα πριν ο Αιτωλοακαρνάνας πολιτικός  Χαρίλαος Τρικούπης έδινε το δικό του αγώνα για να βγάλει την Ελλάδα από την καθυστέρηση. Μια χώρα που ζούσε ακόμα στη σκιά της Οθωμανικής κυριαρχίας με έντονα τα σημάδια και τις πληγές του πολέμου για την ανεξαρτησία, αλλά και μεγάλο τμήμα της να παλεύει για την απελευθέρωση και την ενσωμάτωσή του στον εθνικό κορμό.

Ο Χαρίλαος Τρικούπης οραματίσθηκε μεγάλα έργα υποδομών, όπως το σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Ισθμός της Κορίνθου, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Εκτός από το τελευταίο πολλά ολοκληρώθηκαν επί των ημερών του ως δημόσια έργα για τα οποία χρειάσθηκε ο εξωτερικός δανεισμός που έφερε και τη χρεοκοπία.

Ο ίδιος αναγκάσθηκε να πει το «δυστυχώς επτωχεύσαμε» ,  να μην επανεκλεγεί βουλευτής και να πεθάνει εξόριστος στη Γαλλία το 1896. Με δυο λόγια ακολούθησε τη μοίρα κάθε μεγάλου Έλληνα από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι τα έργα του έμειναν. Η χώρα απέκτησε βασικές δημόσιες υποδομές και  μετά από εκατό και πλέον χρόνια η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου λειτουργεί και φέρει το όνομά του.

Οι κάτοικοι της περιοχής έχοντας υποστεί την πολύχρονη ταλαιπωρία στη μετακίνησή τους, παλαιότερα με καϊκια και πρόσφατα με φέρυ μπόουτ, επένδυσαν τις ελπίδες τους στο μεγάλο αυτό έργο για  να ενωθούν οι κοινωνίες εκατέρωθεν του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου.  Προφανώς κυριαρχούσε στο μυαλό τους η έννοια του δημόσιου έργου που με λίγα σχετικά χρήματα θα διευκόλυνε τη μετακίνηση των ανθρώπων και θα συνέβαλε αποφασιστικά στην αλλαγή  των συνθηκών ζωής και στο δήμο Ναυπακτίας. Δυστυχώς πλανήθηκαν. Το έργο αυτό όπως και όλα τα έργα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στις μέρες μας για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους (οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, αεροπλάνα κλπ) λειτουργεί στη νεοφιλελεύθερη λογική που έχει κυριαρχήσει μεταπολιτευτικά και στη χώρα μας.

Η λογική αυτή βρίσκεται στον αντίποδα της λογικής του δημοσίων έργων. Αυτό σημαίνει ότι με σχεδόν συνολική χρηματοδότηση από το δημόσιο ταμείο κάποιες εταιρείες απολαμβάνουν ανεξέλεγκτα κέρδη, χωρίς κανένα επιχειρηματικό κίνδυνο. Μέλημά τους είναι να διασφαλίσουν τα προνόμιά τους όσο γίνεται περισσότερο.   Με τον τρόπο αυτό όσο περιορίζονται οι δημόσιες επενδύσεις, τόσο θα αυξάνει για τον απλό πολίτη το κόστος χρήσης των δημόσιων υποδομών.

Οι πρόσφατες εξαγγελίες του ΓΓ Γραμματέα υποδομών κ. Δέδε για παράταση της σύμβασης με τη ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ και παράλληλη μείωση των διοδίων σ’ αυτό ακριβώς αποβλέπει. Να παρατείνει την εκμετάλλευση της γέφυρας με παράλληλη  παράταση των φραγμών στην επικοινωνία των δύο πλευρών του κορινθιακού.

Ευτυχώς το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας έγκαιρα εντόπισε τη στρατηγική της εταιρείας και ομόφωνα έχει αποφασίσει να μη δεχθεί καμιά παράταση του χρόνου εκμετάλλευσης,  ακόμα και αν δεν μειωθεί το κόστος των διοδίων. Η ανάπτυξη της Ναυπακτίας είναι συνδεδεμένη με την Πάτρα. Όσο νωρίτερα φύγει το φράγμα που  υψώνει η γέφυρα με τα διόδια τόσο καλύτερα για τη Ναυπακτία.

Το ερώτημα όμως παραμένει, θα παλέψει ο δήμος σ’ αυτή την κατεύθυνση ή θα θυσιάσει το μέλλον της περιοχής με το λαϊκισμό να κυριαρχήσει και πάλι; Οι εκλογές είναι για όλους δοκιμασία. Σ’ αυτές θα κριθούν αυτοί που προκρίνουν  να προασπίσουν τα συμφέροντα της κοινωνίας  και  αυτοί που θα υποταχθούν για μια ακόμα φορά στο λαϊκισμό και το προσωπικό συμφέρον.

# Δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική συνδρομητική εφημερίδα Nafsweek

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνάντηση δημάρχων Πατρών, Ναυπάκτου και Μεσολογγίου για τα διόδια της Γέφυρας

Published

on

By

Τα διόδια της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης των Δημάρχων, Πατρέων Κώστα Πελετίδη, Ι.Π. Μεσολογγίου Κώστα Λύρου και Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα.

Η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα συνεργασίας για κοινή δράση, με στόχο όχι απλώς τη μη αύξηση, αλλά και τη μείωση των διοδίων, σε ό,τι αφορά τους διερχόμενους των τριών περιοχών, δεδομένου ότι υπάρχουν εργαζόμενοι, γιατροί, εκπαιδευτικοί και άλλοι επαγγελματίες, καθώς και φοιτητές, που την χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση.

«Η Γέφυρα πρέπει να μας ενώνει και όχι να μας χωρίζει», δήλωσαν μετά την συνάντηση, στη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε να υπάρξει μια σειρά ενεργειών που θα γίνουν από κοινού, η ανακοίνωση των οποίων θα γίνει αφού ενημερωθούν και τα Δημοτικά Συμβούλια των τριών Δήμων.

Στόχος είναι, σε σύντομο χρονικό διάστημα και μόλις οριστικοποιηθεί το πλαίσιο διεκδίκησης, να υπάρξει συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό και να δοθεί η μοναδική αποδεκτή λύση, η μείωση του κόστους διέλευσης.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κοινή δράση κατά των αυξήσεων της Γέφυρας από Δήμους και φορείς

Published

on

By

Ολοκληρώθηκε η κοινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε  πριν λίγη ώρα,  σήμερα Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023 στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας, με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου και 5των Σωματείων της δυναμής του, με στόχο τη διαμόρφωση ενιαίας πρότασης, ώστε να μην εφαρμοστεί μία αύξηση στα διόδια της Γέφυρας, η οποία θα επηρεάσει δυσμενώς όλους τους τομείς της καθημερινότητας, την εργασία, την υγεία, την εκπαίδευση κ.ά.

Στην συνάντηση συμμετείχαν ο βουλευτής του νομού και αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Βαρεμένος, ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας, ο αντιδήμαρχος Ντίνος Τσουκαλάς, ο αντιδήμαρχος δήμου Δωρίδας Ανδρέας Ευσταθίου, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων πρ. δήμαρχοι Γιάννης Μπουλές και Γιάννης Νταουσάνης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Γιώργος Σιαμαντάς και Ανδρέας Κοτσανάς, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θέμης Δαβανέλλος, η πρόεδρος του ΝΤ ΑΔΕΔΥ Βάσω Νταουσάνη, ο οικοδεσπότης πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αριστομένης Χάρος, εκπρόσωποι Σωματείων και φορέων.

Κατά την συνάντηση κατατέθηκαν προτάσεις, με τον βουλευτή του νομού να σημειώνει πως το θέμα θα πρέπει να απαντηθεί κεντρικά με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησης προς τον αρμόδιο υπουργό, χαρακτηρίζοντας ταυτόχρονα την σύμβαση που έχει το κράτος με την Γέφυρα ως “Δρακόντεια”.

Στο σύνολό τους οι προτάσεις που κατατέθηκαν περιλάμβαναν την κοινή στόχευση για την μείωση των διοδίων της Γέφυρας με τις δημοτικές αρχές  της περιοχής να συντονίζονται άμεσα για τον περεταίρω προγραμματισμό των ενεργειών τους.

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και με την καταγραφή των προτάσεων αναμένεται άμεσα η σύνταξη ψηφίσματος που θα περιλαμβάνει:

Την άμεση συνάντηση των δημάρχων των όμορων με την Γέφυρα δήμων, τον συντονισμό για συνάντηση με Περιφέρεια και τον αρμόδιο υπουργό και κινητοποιήσεων για το άνοιγμα των διοδίων της Γέφυρας, αν αυτό κριθεί αναγκαίο. Ταυτόχρονα ορίστηκε μια προσωρινή Συντονιστική Επιτροπή με επικεφαλής τους δημάρχους  Ναυπακτίας και Δωρίδας, τους προέδρους του Εργατικού Κέντρου, της Ομοσπονδίας και του ΝΤ ΑΔΕΔΥ,  όπου άμεσα θα συντονιστούν για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σήμερα (18:30) η συνάντηση στο Εργατικό Κέντρο για τις αυξήσεις στη Γέφυρα

Published

on

By

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της εταιρίας ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ για αυξήσεις στα διόδια της

Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης», το Ε.Κ.Ν.Δ. και τα Σωματεία Μέλη του δηλώνουν

την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε αναπροσαρμογή λειτουργεί επιβαρυντικά στους

εξυπηρετούμενους εργαζόμενους και δημότες της περιοχής μας.

Οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, ενέργεια, τρόφιμα, είναι συνεχείς εξανεμίζοντας το

εισόδημα των εργαζομένων, ενώ, αντιθέτως, οι αποδοχές των εργαζομένων

παραμένουν αμετάβλητες.

Το Ε.Κ.Ν.Δ. και τα Σωματεία της δύναμής του καλούν τους

Δήμους Ναυπακτίας-Δωρίδας και όλους τους φορείς της περιοχής μας σε κοινή

συνάντηση την Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 18:30 στην αίθουσα του

Εργατικού Κέντρου για τη διαμόρφωση ενιαίας πρότασης, ώστε να μην εφαρμοστεί

μία αύξηση στα διόδια της Γέφυρας, η οποία θα επηρεάσει δυσμενώς όλους τους

τομείς της καθημερινότητας, την εργασία, την υγεία, την εκπαίδευση κ.ά.

ΑΠΟ ΤΟ Ε.Κ.Ν.Δ.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ