Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Υποχρεωτικά, Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας στους Δήμους

Published

on

Πολιτικη-προστασία-Δήμοι

Υποχρεωτική δημιουργία ενός Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας σε κάθε Δήμο, άμεσα υπαγόμενου στο Δήμαρχο, προβλέπει το αρ.21 του Νομοσχεδίου περί Πολιτικής Προστασίας που ψηφίζεται στη Βουλή.

Εξαίρεση αφήνει ο νομοθέτης μόνο για τους Δήμους κάτω των 10.000 κατοίκων, όπου θα μπορεί να συστήνεται Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας.

Με π.δ. που θα εκδοθεί μέσα σε 6 μήνες, θα καθοριστούν οι οργανικές θέσεις, οι ειδικότητες, τα περιγράμματα θέσεων με βάση τον εκάστοτε Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), η διαδικασία πρόσληψης και τα κριτήρια στελέχωσής τους.

Η Έκθεση του ΓΛΚ εντοπίζει ότι με τη ρύθμιση προκαλείται ενδεχόμενη δαπάνη των προϋπολογισμών των Δήμων, από τη σύσταση των Τμημάτων και την ως εκ τούτου κάλυψη των εξόδων λειτουργίας τους, το ύψος της οποίας θα προσδιοριστεί κατά την έκδοση του π.δ.

Να σημειωθεί ότι η ΚΕΔΕ, συμμετέχοντας στην ακρόαση Φορέων που διεξήχθη στις 29.1.2020 ενώπιον των συναρμόδιων Επιτροπών της Βουλής, κατέθεσε Υπόμνημα, στο οποίο αναφέρεται ότι “η θέσπιση στους Δήμους Αυτοτελών Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας υπαγόμενα απευθείας στο Δήμαρχο μας βρίσκει σύμφωνους αλλά υπάρχουν επιφυλάξεις αν μπορούν να στελεχωθούν με τις γνωστές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό σήμερα στους Δήμους και με την ενισχυόμενη από την κινητικότητα “διαρροή” υπαλλήλων από τους Δήμους σε άλλους Φορείς του Δημοσίου.  Ειδική πρόβλεψη θα πρέπει να γίνει για το νησιωτικό χώρο και ειδικά για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά που δεν μπορούν να έχουν Αυτοτελή Γραφεία και προσωπικό Πολιτικής Προστασίας όταν οι Δήμοι των νησιών αυτών δεν διαθέτουν προσωπικό ούτε για τις στοιχειώδεις λειτουργίες τους.».

 

Οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις του νέου οργάνου είναι:

Το άρθρο 21 του Ν/Σ λοιπόν ορίζει ότι το Αυτοτελές Τμήμα έχει τις ακόλουθες ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Ι] Συντονίζει κατά χωρική αρμοδιότητα το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών, σύμφωνα με τις μεθόδους οργάνωσης, τα όργανα και την κατανομή αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στις διατάξεις του παρόντος.

ΙΙ] Παρέχει την αναγκαία συνδρομή στη δράση των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.. (= “Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας”: βάσει της παρ.1 του αρ.15,σε κάθε Δήμο συστήνονται Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., τα οποία συμβάλλουν στην εκπλήρωση των σκοπών της επιχειρησιακής αποστολής των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας. Ενεργοποιούνται σε όλες τις φάσεις του κύκλου καταστροφής και συγκροτούνται με Απόφαση του Δημάρχου, αποτελούμενα από τα μέλη, που ορίζει το αρ.15, με τις αρμοδιότητες που τους δίνει το αρ.16)

ΙΙΙ] Προγραμματίζει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για ζητήματα πολιτικής προστασίας.

IV] Αναλαμβάνει κάθε αναγκαία πρωτοβουλία, ενέργεια και δράση για τη συνδρομή του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. και των λοιπών εμπλεκόμενων Φορέων σε επίπεδο αναγνώρισης, εκτίμησης και ανάλυσης της επικινδυνότητας εκδήλωσης καταστροφών.

V] Με αποκλειστική ευθύνη του οικείου Δημάρχου συντάσσεται, υποχρεωτικά εντός 18 μηνώναπό τη δημοσίευση του νόμου, “Τοπικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών” για φυσικές, τεχνολογικές καταστροφές και λοιπές απειλές εντός της χωρικής επικράτειας του Δήμου. Υποβάλλεται στην Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου, η οποία και το εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο το εγκρίνει, μετά τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

VI] Συμβάλλει στην υλοποίηση των προγραμμάτων εκπαίδευσης της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας σε θέματα πολιτικής προστασίας και συμμετέχει σε ασκήσεις, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και άλλους όμορους Δήμους, με σκοπό την αξιολόγηση απόδοσης των ανωτέρω Σχεδίων.

VII] Τηρεί και κοινοποιεί σε μηνιαία βάση στον Περιφερειακό Συντονιστή επικαιροποιημένη κατάσταση του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού, των μέσων και υλικών πολιτικής προστασίας, παρακολουθώντας το επίπεδο ετοιμότητάς τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του. Στην κατάσταση αυτή συμπεριλαμβάνεται το ανθρώπινο δυναμικό, υλικά και μέσα που διατίθενται εκτός Δήμου για την παροχή υποστήριξης σε καταστάσεις επιπέδου έκτακτης ανάγκης «Επιπέδου 4» (Red Code).

VIII] Υποβάλλει, λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθυντήριες οδηγίες του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., εισηγήσεις: (α) Στο Δήμο για την κατάρτιση του οικείου προϋπολογισμού πολιτικής προστασίας και την αξιοποίηση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ενίσχυσης. (β) Στο Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. για την κατάρτιση του Τοπικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας.

IX] Παρέχει γραμματειακή υποστήριξη στο Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π..

X] Συνάπτει μνημόνια συνεργασίας παροχής υπηρεσιών, υλικών και μέσων με Ιδιωτικούς Φορείς.

 

Σύμφωνα με το αρ.19 του Ν/Σ, τα Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας (όπως και οι Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών) περιγράφονται ως “υποστηρικτικές Υπηρεσίες”του“Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων”, ο οποίος καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης καταστροφών και συνιστά το σύνολο των συντρεχουσών επιχειρησιακών και διοικητικών δομών και λειτουργιών της Πολιτικής Προστασίας.

πηγή:

ΕΛΛΑΔΑ

Μήπως ήρθε η ώρα;

Published

on

By

Είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο πλαίσιο των έργων που γίνονταν στη χώρα ενόψει των Ολυμπιακών αγώνων 2004. Στο έργο τοποθετήθηκε ο απαραίτητος μηχανολογικός εξοπλισμός, κατασκευάστηκε η κολυμβητική δεξαμενή, όμως παρέμεινε ημιτελές. Στα επόμενα χρόνια, με ανασταλτικούς παράγοντες το κόστος αποπεράτωσής του (περίπου 800.000 ευρώ) αλλά και τα υπέρογκα κόστη για την λειτουργία του και την συντήρησή του οδήγησαν το κολυμβητήριο της Ναυπάκτου να γίνει ένα ακόμα αθλητικό  κουφάρι.

Μετά από 14 χρόνια ο πρώην δήμαρχος Ναυπακτίας Τάκης Λουκόπουλος, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας με την Γ.Γ.Α για την παραχώρηση όλου του  εξοπλισμού, που οδηγείται στην ανά την       Ελλάδα  κολυμβητήρια.  Αντιστάθμισμα της  παραχώρησης, η κατασκευή του προαυλίου του 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου, η οποία και ολοκληρώθηκε και η κατασκευή του ελαστικού τάπητα(ταρτάν) στο εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο, έργο που και αυτό βρίσκεται στο στάδιο της εκτέλεσης.

… λίγη ιστορία…

Το πολυδιαφημισμένο και δαπανηρό πρόγραμμα «Ελλάδα 2004» την περίοδο των παχιών αγελάδων στη χώρα μας άφησε πίσω του δεκάδες αθλητικά κουφάρια. Το πρόγραμμα, δηλαδή τα έργα, οι δράσεις και οι παρεμβάσεις με προϋπολογισμό 1,27 δισ. ευρώ (432 δισ. δρχ.) συνδέονταν με την ολυμπιακή προετοιμασία.     Αποτελούνταν από 12 υποπρογράμματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τα έργα υποδομής στις ολυμπιακές  πόλεις, την ανάπλαση των πυλών εισόδου της χώρας, το δίκτυο των νέων αθλητικών υποδομών, τα προολυμπιακά προπονητήρια και την Πολιτιστική Ολυμπιάδα στην περιφέρεια.

Σε αυτό το πρόγραμμα η ΓΓΑ είχε εντάξει και την κατασκευή ανοιχτού κολυμβητηρίου στην    περιοχή του ΣΚΑ στη Ναύπακτο, προϋπολογισμού  1,3 εκατ. ευρώ. Το κολυμβητήριο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2003, ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Στο σήμερα…

Το θέμα του κολυμβητηρίου επανήλθε με την δημοτική αρχή του δημάρχου Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα να συντάσσεται με την απόφαση της προηγούμενης δημοτικής αρχής. Μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες παραδόθηκε από τις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου ο εξοπλισμός του κολυμβητηρίου, (καυστήρες, αντλίες, φίλτρα, κολεκτέρ κ.α. ) που με κόστος του ΕΑΚΚ οδηγήθηκε στο   Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Κέρκυρας.

Με την χρήση του χώρου σήμερα από τον Δήμο Ναυπακτίας, μετά από αίτημα που υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια προς την πρώην Κτηματική του Δημοσίου, αλλά και την μεταφορά του εξοπλισμού του κολυμβητηρίου, που για αρκετό διάστημα η σημερινή δημοτική αρχή βρισκόταν σε συνεννοήσεις με τους παραλήπτες του στο ΕΑΚ Κέρκυρας και με τα πρωτόκολλα παράδοσης να έχουν αποσταλεί στην ΓΓΑ, έχουν πλέον αλλάξει οι προοπτικές και το τοπίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Nafsweek, στις προθέσεις και στους στόχους της δημοτικής αρχής του Βασίλη Γκίζα είναι να περιέλθει ο χώρος στον Δήμο  Ναυπακτίας. Αυτό προϋποθέτει να γίνουν συγκεκριμένα βήματα, που δεν έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς ώστε νομίμως το ακίνητο να περιέλθει ως δημοτικό ακίνητο στον Δήμο.  Στην συνέχεια να ακολουθήσει η σύνταξη μελέτης για την κατασκευή – επέκταση —αξιοποίηση και εκμετάλλευση των χώρων και των υπαρχουσών εγκαταστάσεων ώστε να αποκτήσει ο Δήμος ένα χρηστικό κτήριο που θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει ως διοικητήριο ή να στεγάσει τις διάσπαρτες υπηρεσίες του. Τέλος, αφού ολοκληρωθούν τα δυο πρώτα βήματα να αναζητηθεί χρηματοδοτικό πρόγραμμα που θα ενταχθεί το έργο.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να φαντάζουν χρονοβόρα και μακρινά, όμως αν ακολουθήσουμε αυτό το σκεπτικό θα αναρωτιόμαστε και πάλι γιατί καμία απολύτως δημοτική αρχή δεν κατάφερε να σχεδιάσει, να κατασκευάσει  και να παραδώσει στην Ναύπακτο ένα δημοτικό κτήριο εδώ και μισό  αιώνα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κουρά νέου Μοναχοῦ στήν Ἱερά Μονή Ἀμπελακιωτίσσης Ναυπακτίας

Published

on

By

Τήν Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου στόν ἑσπερινό ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος τέλεσε τήν κουρά νέου Μοναχοῦ γιά τήν Ἱερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμπελακιωτίσσης.

Ὁ νέος Μοναχός, μέ τό κοσμικό ὄνομα Παναγιώτης Τζιωτάκης, διετέλεσε δόκιμος στήν Ἱερά Μονή ἐπί τρία ἔτη, καί σήμερα ἔλαβε τό μοναχικό ὄνομα Ἰάκωβος, πρός τιμήν τοῦ νέου Ἁγίου τῆς Ἐκκλησίας μας, Ἰακώβου Τσαλίκη, τόν ὁποῖο καί ὁ ἴδιος τιμᾶ καί ἀγαπᾶ ὅπως καί ὁ Ἡγούμενος τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπος, ὁ ὁποῖος μάλιστα συνέθεσε ὡς λαϊκός ἀκόμη τήν πρώτη Ἀκολουθία πού ἐγράφη γιά τόν ἅγιο Ἰάκωβο ἤδη ἀπό τό ἔτος 1992-93.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν προσφώνησή του στόν νέο Μοναχό Ἰάκωβο, τόνισε τρία σημεῖα.

Μίλησε γιά τό θαυμαστό γεγονός τῆς ἀνάπτυξης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀμπελακιωτίσσης μέσα σέ πολύ δύσκολες συνθῆκες. Ἡ Ἱερά Μονή, ἐκτός τοῦ ἀνακαινίσθηκε κτηριακά τά τελευταῖα 25 χρόνια, τό κυριότερο εἶναι ὅτι ἔχει ἤδη ἐγεγγραμμένους 14 μοναχούς, ἐκ τῶν ὁποίων οἱ 5 ἐγκαταβιοῦν μονίμως σέ αὐτήν, προσευχόμενοι ὑπέρ τῆς Ἐπαρχίας καί ὅλου τοῦ κόσμου, καί οἱ 9 διακονοῦν μέ τήν εὐλογία τοῦ Μητροπολίτου σέ διάφορες θέσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

Ἔπειτα ἀναφέρθηκε στήν ἀκολουθία τῆς ρασοφορίας καί στό ὅτι σύμφωνα μέ τήν παράδοσή μας ὁ ρασοφόρος εἶναι μοναχός καί ἀναμένει νά λάβη στόν κατάλληλο καιρό τό μεγάλο σχῆμα.

Τέλος προέτρεψε τόν νέο μοναχό νά τηρήση τίς τρεῖς μοναχικές ἀρετές, τῆς παρθενίας-σωφροσύνης, τῆς ἀκτημοσύνης καί τῆς ὑπακοῆς, μέ τήν δύναμη τῆς ἀδιάλειπτης προσευχῆς, τήν ὁποία πρέπει νά καλλιεργήση.

Ὁ Σεβασμιώτατος συνεχάρη τόν νέο μοναχό, καί, κυρίως, συνεχάρη καί εὐχαρίστησε τόν Ἡγούμενο τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπο, γιά τόν ἀγώνα του γιά τήν Ἱερά Μονή καί τήν πιστότητά του στήν μοναστική παράδοση.

 

Στήν Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τῆς Ρασοευχῆς παρέστησαν, ἐκτός ἀπό τόν Ἡγούμενο τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπο Παστρωμᾶ καί τούς ἐγκαταβιοῦντες σέ αὐτή μοναχούς, ὁ Πρωτοσύγκελλος π. Καλλίνικος Γεωργᾶτος, ὁ Ἱεροκήρυκας π. Εἰρηναῖος Κουτσογιάννης, οἱ Ἀρχιμανδρίτες π. Πολύκαρπος Θεοφάνης καί π. Γαβριήλ Πλάκας μέλη τοῦ Ἠγουμενοσυμβουλίου, ὁ Πρεσβύτερος π. Ἰωάννης Πολύζος, ὁ Ἱεροδιάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς. Ἔψαλε ὁ καθηγητής Βυζαντινῆς Μουσικῆς κ. Γιάννης Ἀθανασίου μέ μαθητές του καί μέ ἀδελφούς τῆς Μονῆς.

Μετά τό πέρας τῆς κουρᾶς τοῦ μοναχοῦ Ἰακώβου, προσφέρθηκε κέρασμα στό ἀρχονταρίκι τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ὅπου μεταξύ τῶν ἄλλων οἱ παριστάμενοι εἶχαν τήν εὐκαιρία νά ἀκούσουν ἀπό ἠχογραφημένο ἀρχεῖο τήν μοναχική κουρά τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Ἱεροθέου (τό ἔτος 1971), ἀπό τόν Γέροντά του ἅγιο Καλλίνικο Μητροπολίτη Ἐδέσσης, καί τήν προσφώνηση τοῦ Ἁγίου.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στηρίζει τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς και τους επαγγελματίες που επλήγησαν από την κρίση

Published

on

By

ΕΝΤΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ

Εντός Οκτωβρίου θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα» οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η δράση αφορά σε ενίσχυση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης (κεφάλαιο κίνησης), με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατομμύρια ευρώ, εντασσόμενη στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Στόχος είναι η στήριξη των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν ανεπάρκεια ρευστότητας και υφίστανται σημαντικές ζημίες λόγω των επιπτώσεων από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19. Ο εξαιρετικός χαρακτήρας της έξαρσης της νόσου COVID-19 σημαίνει ότι οι εν λόγω ζημίες δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί, είναι σημαντικής κλίμακας και ως εκ τούτου, δημιουργούν για τις επιχειρήσεις συνθήκες που διαφέρουν σημαντικά από τις συνθήκες της αγοράς στις οποίες λειτουργούν κανονικά. Ακόμη και υγιείς επιχειρήσεις, οι οποίες είναι καλά προετοιμασμένες για τους εγγενείς κινδύνους της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητας, αντιμετωπίζουν δυσκολίες οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την  βιωσιμότητά τους. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας δράσης είναι να παρασχεθεί στοχευμένα, δημόσια στήριξη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι στην αγορά θα υπάρξει επαρκής ρευστότητα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της νόσου COVID-19.

ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Δικαιούχοι της δράσης, μπορούν να είναι υφιστάμενες, μικρές και πολύ μικρές Επιχειρήσεις που νομίμως λειτουργούν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την μορφή Ανώνυμης Εταιρίας, Εταιρίας Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμης Εταιρίας, Ετερόρρυθμης Εταιρίας, Ι.Κ.Ε, Ατομικής Επιχείρησης, Ν.Ε.Π.Α., Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης του Ν. 4430/2016 ως ισχύει, Συνεταιρισμού, Δικηγορικής Εταιρίας του άρθρου 49 επ. του Ν. 4194/2013 και Κοινωνίας Αστικού Δικαίου.

Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, είναι οι εξής:

  • Να δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν κάνει έναρξη πριν την 1/1/2019.
  • Να έχουν ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Παραρτήματος Ι και στον οποίο να δραστηριοποιούνται αδιαλείπτως τουλάχιστον από 31/1/2020 και έως την ημέρα υποβολής της πρότασης.
  • Κατά το 2019 να απασχολούσαν λιγότερους από 50 εργαζομένους.
  • Το άθροισμα των εξόδων που προκύπτουν από τις κάτωθι κατηγορίες να ισούται ή να είναι μεγαλύτερο των 10.000 ευρώ. Οι κατηγορίες είναι:

1.Αγορές Εμπορευμάτων Χρήσης

2.Αγορές Α’ Υλών και Υλικών Χρήσης

3.Το σύνολο των Δαπανών για Παροχή Υπηρεσιών

4.Το σύνολο των Ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρηση

  1. Το σύνολο των Παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε Αγροτικές-Βιολογικές δραστηριότητες)
  2. Διάφορα Λειτουργικά Έξοδα

Επίσης, οι επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν.4308/2014, να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137) και να μην ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019ή εφόσον ήταν προβληματικές 31/12/2019 να έχουν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην είναι προβληματικές κατά την υποβολή της σχετικής αίτησης χρηματοδότησης.

Σημειώνεται ότι κατά παρέκκλιση μπορούν να χορηγηθούν ενισχύσεις σε πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του Καν. ΕΕ 651/2014) που ήταν ήδη προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 υπό την προϋπόθεση να μην υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης  (ή εφόσον έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης να έχουν αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης) ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης (ή έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης αλλά δεν υπόκεινται πλέον σε σχέδιο αναδιάρθρωσης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης).

Ακόμα, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, να δεσμευτούν για τη μη μετακύλιση της λαμβανόμενης ενίσχυσης εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς και για την υποχρέωση ότι η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται από τους πρωτογενείς παραγωγούς ή που διατίθενται στην αγορά από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Τέλος, δεν πρέπει να εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης  προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ ενώ το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που θα λάβει η δικαιούχος επιχείρηση (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα έχει λάβει δυνάμει της  με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863Ανακοίνωσης, και η οποία μπορεί να έχει χορηγηθεί με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, φορολογικών πλεονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων πληρωμών ή άλλες μορφές όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, εγγυήσεις, δάνεια και ίδια κεφάλαια, με την προϋπόθεση ότι δεν δύναται σε συνολική ονομαστική αξία να υπερβαίνει το συνολικό ανώτατο όριο των 800.000 ευρώ. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης.

Υπογραμμίζεται πως δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης χρηματοδότησης οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι εξωχώριες εταιρείες, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και επιχειρήσεις που εξομοιώνονται με αυτές.

Κάθε επιχείρηση (ΑΦΜ) έχει δικαίωμα υποβολής μιας και μόνο πρότασης χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα». Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν υποβληθεί περισσότερες από μία (1) αιτήσεις χρηματοδότησης απορρίπτονται όλες οι αιτήσεις.

ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες ωφελούμενων: α) εμπόριο και υπηρεσίες, β) μεταποίηση και γ) εστίαση και τουρισμός. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης χωρίζεται σύμφωνα με τις οριζόμενες κατηγορίες δικαιούχων και στο Παράρτημα Ι της παρούσας ως εξής:

  • Δικαιούχοι κατηγορίας Α: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Β: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Γ: 40% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης

Εφόσον για μία κατηγορία δικαιούχων δεν εξαντληθεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός, το υπόλοιπο θα κατανεμηθεί αναλογικά στις υπόλοιπες κατηγορίες δικαιούχων.

Το ύψος της επιχορήγησης που θα καταβληθεί, ισούται με το 50% των εξόδων της επιχείρησης κατά το έτος 2019, με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000 ευρώ και μέγιστο τα 50.000 ευρώ.

Σημειώνεται πως το καταβληθέν κεφάλαιο κίνησης θα πρέπει να έχει αναλωθεί εντός του 2021. Τούτο θα αποδεικνύεται από το έντυπο Ε3 του έτους 2021 στο οποίο θα πρέπει να έχουν δηλωθεί στα αντίστοιχα πεδία, βάσει των οποίων έγινε ο υπολογισμός του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης, ποσά τα οποία αθροιστικά δεν θα υπολείπονται του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο που θα διενεργηθεί το 2022 και αφού έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις των επιχειρήσεων, διαπιστωθεί το αντίθετο,  η διαφορά μεταξύ καταβληθέντος ποσού και αθροίσματος δηλωθέντων ποσών, θα αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό. Ωστόσο το συνολικό αίτημα ελέγχου υποβάλλεται κατ’ επιλογή των δικαιούχων στο διάστημα από 01/01/2021 έως 31/03/2021.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, είναι τα εξής:

  • Έντυπο υποβολής. (Αρκεί μόνο η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο ΠΣΚΕ. ΠΡΟΣΟΧΗ θα πρέπει να έχει γίνει οριστικοποίηση)
  • Εκτύπωση Προσωποποιημένης Πληροφόρησης από το TaxisNet (μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr) στην οποία θα εμφανίζεται η Ημερομηνία Έναρξης, οι Δραστηριότητες της Επιχείρησης (ΚΑΔ) καθώς και τα Αναλυτικά Στοιχεία Εγκαταστάσεων Εσωτερικού για έδρα/υποκαταστήματα εντός ΠΔΕ (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημ/νία δημοσίευσης της πρόσκλησης).
  • Υπεύθυνη Δήλωση ΜΜΕ
  • Υπεύθυνες δηλώσεις Ν. 1599/86 σύμφωνα με τα υποδείγματα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V της Αναλυτικής Πρόσκλησης.
  • 1. Πιστοποιητικό περί μη κήρυξης σε πτώχευση ή περί μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση ή σε εξυγίανση ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής διαδικασίας ικανοποίησης των πιστωτών
  1. Πιστοποιητικό περί μη κατάθεσης αίτησης για κήρυξη σε πτώχευση, ή θέση σε αναγκαστική διαχείριση, ή θέση σε εξυγίανση ή σε παύση πληρωμών ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής ικανοποίησης των πιστωτών.

Η χορήγηση των ανωτέρω εγγράφων μπορεί να γίνεται, κατά περίπτωση, είτε από το Γ.Ε.ΜΗ. είτε από τα κατά τόπον αρμόδια πρωτοδικεία.

  • Συγκεντρωτική Κατάσταση Μισθοδοσίας έτους, σφραγισμένη και υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο ή/και τον λογιστή της επιχείρησης, στην οποία θα αποτυπώνεται αναλυτικά ο κάθε εργαζόμενος με τον αριθμό των ημερών που απασχολήθηκε για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019) .
  • Οικονομικά στοιχεία – Έντυπο Ε3με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή) για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019 που προηγείται του έτους υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
  • Περιοδική Δήλωση Φ.Π.Α.(τόσο του 2019, όσο και του 2020και συγκεκριμένα τα αναγραφόμενα στο πεδίο 312)

Α. Επιχειρήσεις με τήρηση απλογραφικών βιβλίων: Το έντυπο της δήλωσης για το τρίμηνο Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Β. Επιχειρήσεις με τήρηση διπλογραφικών βιβλίων: Τα έντυπα των δηλώσεων για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Για επιχειρήσεις οι οποίες δεν υποβάλλουν δηλώσεις ΦΠΑ (απαλλάσσονται), ο κύκλος εργασιών του τριμήνου Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου (τόσο του 2019, όσο και του 2020) θα δηλώνεται σε Υπ. Δήλωση.

  • Φορολογική Ενημερότητα ή Βεβαίωση Οφειλών της επιχείρησης από την οποία να προκύπτει ότι δεν είναι υπόχρεη σε ανάκτηση παράνομης κρατικής ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής

ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην διεύθυνση www.ependyseis.gr με την ένδειξη: «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα».

Η Προδημοσίευση και η Πρόσκληση του Προγράμματος (με το σύνολο των εγγράφων που την συνοδεύουν), έχουν αναρτηθεί στις ιστοσελίδες της ΕΥΔΕΠ Δυτικής Ελλάδας www.dytikiellada.gr, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας www.pde.gov.gr/ependyseis,της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων www.diaxeiristiki.grκαι του ΕΣΠΑ www.espa.gr.

Περισσότερες πληροφορίες από τη Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων (Μαιζώνος 122 & Γούναρη 26222 Πάτρα,  Τηλέφωνο: 2610622711), E-mail επικοινωνίας: efd@diaxeiristiki.gr

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

www.musitsa.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ