Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Published

on

Ν. Φαρμάκης: «Στα 530 εκ. ευρώ ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας το 2025, διαρκής αύξηση που φτάνει στο 133% την τελευταία 5ετία»

Ψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το έτος 2025, κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024.

«Είναι ένας προϋπολογισμός που δείχνει πως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει ξεφύγει πλέον από τις εποχές της μιζέριας και αυτός ο τόπος κάνει κάθε χρόνο ένα βήμα προς τα εμπρός. Το συνολικό ύψος του προϋπολογισμού για το 2025 ξεπερνάει τα 530 εκ. ευρώ.  Πέρυσι ήταν στα 466 εκ. ευρώ και πρόπερσι στα 390 εκ. ευρώ.  Αυτό σημαίνει πως ο νέος προϋπολογισμός είναι αυξημένος κατά 14% σε σύγκριση με τον περσινό, ο οποίος ήταν και πάλι αυξημένος κατά 19% σε σύγκριση με τον προπέρσινο. Και για να υπάρχει και μία συνολικότερη εικόνα, οι προϋπολογισμοί της Περιφέρειας την τελευταία 5ετία παρουσιάζουν διαρκή αύξηση που ποσοστιαία φτάνει στο 133%» ανέφερε στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, επισημαίνοντας πως  είναι η εξέλιξη που δείχνει πως η Περιφέρειά έχει γίνει πιο εύρωστη κι έχει αποκτήσει μέγεθος που ποτέ δεν είχε στο παρελθόν.

«Η Περιφέρεια έχει μετατραπεί επί της ουσίας σε κεντρικό μοχλό ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής στη Δυτική Ελλάδα. Ο μεγαλύτερος «αιμοδότης» του τόπου. Ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει ότι πάνω από 410 εκ. ευρώ θα διατεθούν σε έργα και δράσεις. Πέρυσι διατέθηκαν 350 εκ. ευρώ και πρόπερσι 280 εκ. ευρώ. Αρκεί να αναφέρω ότι από τα 150 εκ. ευρώ που διατέθηκαν το 2021, φτάνουμε στα 410 εκ. ευρώ το 2025, και έχουμε μία συνολική αύξηση της τάξης του 170%» πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης  και παρατήρησε ότι  «παρά τις δυσκολίες, με καλό κουμάντο και καλό σχεδιασμό, πετυχαίνουμε κάθε χρόνο όλο και περισσότερα προς όφελος του τόπου».

Καταλήγοντας ο κ. Φαρμάκης αναφέρθηκε και σε τρέχοντα οικονομικά μεγέθη, σημειώνοντας:  «Βρισκόμαστε λίγο πριν το τέλος του 2024 και όλα δείχνουν πως θα κλείσουμε και αυτή τη χρονιά, έχοντας καταβάλλει γύρω στα 160 εκ. ευρώ σε πληρωμές έργων, σε προμήθειες, σε όλες τις δράσεις που κάνουμε. Σχηματικά, αυτό σημαίνει ότι καταβάλλουμε περί τις 450.000 ευρώ κάθε μέρα.  Σχεδόν μισό εκατομμύριο κάθε μέρα στην τοπική οικονομία και κοινωνία!»

Από την πλευρά του, στην εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικής Πολιτικής και Δημοσιονομικού Ελέγχου, Νίκος Κατσακιώρης, είπε ότι ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας για το οικονομικό έτος 2025 είναι ρεαλιστικός και ορθολογικός.  Αξιολογήθηκε και εγκρίθηκε από το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, που τον χαρακτηρίζει ισοσκελισμένο. Τηρεί τις οδηγίες και τα κριτήρια της αξιολόγησης, είναι εναρμονισμένος με τις οδηγίες των αποφάσεων των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας -Οικονομικών και Εσωτερικών (ΚΥΑ 56418/2024), κι έχει εγκριθεί από την Περιφερειακή Επιτροπή.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αποτελεί έναν ισχυρό πυλώνα τοπικής ανάπτυξης και τα χρήματα που έχει, τα διαθέτει για την ανάπτυξη του τόπου και τη βελτίωση των συνθηκών. Η ανάπτυξη, η οποία αποτελεί στρατηγικό στόχο και δέσμευση μας προς τους συμπολίτες μας.  Η Περιφέρεια έχει αυξήσει τα προϋπολογισθέντα έργα που εκτελεί από το ύψος των περίπου 86 εκατ. το 2019 στο ύψος των 326 εκατ. το 2025» ανέφερε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του ο κ. Κατσακιώρης και παρέθεσε ορισμένα οικονομικά στοιχεία, που αφορούν:

  • το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και τις συλλογικές αποφάσεις του Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης, ενώ στις αρχές του 2024 είχε αρχικό όριο πληρωμών 27,61 εκατ.€ αυξήθηκε επιπλέον 44 εκατ. € καταβάλλονται δηλαδή εως 71,61 εκατ.€.
  • το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το 2024, είχε αρχικό όριο πληρωμών 80 εκατ. € δλδ μπορούσαμε να πληρώσουμε πράξεις του ΕΣΠΑ 2014-2020 και πράξεις του 2021-2027 έως 80 εκατ. €. Όμως, μέχρι αρχές Δεκεμβρίου τρέχοντος έτους πληρώθηκαν 137,3 εκατ. ευρώ, ήτοι 57,3 εκατ. ευρώ παραπάνω από το αρχικό όριο πληρωμών.

Έχουν επίσης  εγκριθεί πλέον 44 εκατ. ευρώ, οπότε το τελικό όριο πληρωμών φτάνει τα 181,3 εκατ. ευρώ.

«Συνολικά για το έτος 2024 η Περιφέρεια μας θα απορροφήσει και θα καταβάλλει για έργα, υπηρεσίες και προμήθειες του Προγράμματος Δημοσίων επενδύσεων 252,91 εκατ. ευρώ» είπε ο Αντιπεριφερειάρχης και τόνισε: «Αυτό το όριο πληρωμών των 252,91 εκατ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο όριο πληρωμών που έχει πετύχει η Περιφέρεια μας από συστάσεως της το 2011. Αυτό σημαίνει διεκδίκηση, αποτελεσματικότητα, έργο» επεσήμανε ο κ. Κατσακιώρης και κατέληξε: «Είμαστε εδώ, υπό κάθε συνθήκη, για να μεγαλώνουμε διαρκώς τον «όγκο» και το «αποτύπωμα» της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, για να διευρύνουμε διαρκώς τα μεγέθη και το έργο μας και τελικά, να προσφέρουμε όλο και περισσότερα στην κοινωνία. Δεν έχουμε μαγικά ραβδιά. Η προσπάθειά μας στηρίζεται μόνο στη δουλειά.  Ορθός και συνετός προγραμματισμός, ταχύτητα, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα!»

ΕΛΛΑΔΑ

Άξιος, άξιος…

Published

on

By

Όπως αποδείχτηκε η αξιολόγηση μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr έχει πάρα πολλές στρεβλώσεις και τελικά δεν δείχνει τις αντικειμενικές επιδόσεις ενός δήμου, αλλά περισσότερο την αυστηρότητα με την οποία κρίνουν κάθε δήμο ξεχωριστά και τα προβλήματα που νιώθουν έντονα σε κάθε περιοχή οι ίδιοι οι πολίτες, αλλά και τον βαθμό γνώσης που έχουν για τις λειτουργίες του Δήμου τους.

Το δηλώνει άλλωστε και ίδια η έκθεση του Υπουργείου Εσωτερικών η οποία όμως πέρασε στα ψιλά.

Εκατοντάδες ήταν οι διαμαρτυρίες των δημοτικών αρχών με ανακοίνωσή τους, που επισημαίνουν ότι οι πολίτες τους αξιολόγησαν υπηρεσίες…  που δεν διαθέτουν.

Το τρανταχτό και χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι  δημοτικές συγκοινωνίες, όπου πρακτικά οι πολίτες  κρίνουν ουσιαστικά τα ΚΤΕΛ, που δεν είναι αρμοδιότητα των δήμων.

Ακόμα μια παράμετρος είναι η συμμετοχή των πολιτών στην αξιολόγηση καθώς δεν μπορεί να ψηφίζουν 60- 70 άτομα σε ένα πληθυσμό 15.000 κατοίκων και το αποτέλεσμα να χαρακτηρίζει την λειτουργία ή τις υπηρεσίες του Δήμου.

Η  αξιολόγηση είναι ένα πολύ θετικό και απαραίτητο εργαλείο, χρειάζεται και σωστή διαχείριση για να μην οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα και λανθασμένες πολιτικές, καθώς η αξιοποίηση της κατάταξης από κάποιες δημοτικές αρχές θα μπορούσαμε να πούμε ότι μπήκε στα όρια του φαιδρού λαϊκισμού.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Νέα κρούσματα ευλογιάς αιγοπροβάτων στην Ναυπακτία

Published

on

By

Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας γνωστοποιεί ότι στο πλαίσιο της επιτήρησης για το νόσημα της ευλογιάς που πραγματοποιεί όλο αυτό το διάστημα η Κτηνιατρική Υπηρεσία Αιτωλοακαρνανίας σε εκτροφές αιγοπροβάτων στην Ναυπακτία, εντοπίστηκαν την τελευταία εβδομάδα άλλα δύο κρούσματα σε γειτονικές εκτροφές στην περιοχή της Δάφνης.

Το γεγονός ότι οι προηγούμενοι έλεγχοι, στους οποίους χρησιμοποιήθηκαν και μοριακές τεχνικές πρώιμης ανίχνευσης του νοσήματος, ήταν αρνητικοί, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι υπάρχει νέα εισαγωγή του νοσήματος στην περιοχή.

Επομένως, η επιδημιολογική εικόνα λαμβάνοντας υπ’ όψη και την άμεση γειτνίαση με την περιοχή της Φωκίδας, δημιουργεί εκ νέου ανησυχία και ως εκ τούτου τονίζονται για ακόμη μια φορά τα ακόλουθα:

Απαγορεύεται η μετακίνηση ζώων στις περιοχές της ζώνης προστασίας και επιτήρησης.

Απαγορεύεται  η διακίνηση ζωοτροφών από τις περιοχές της προστασίας και επιτήρησης χωρίς σχετική άδεια από τον Επόπτη Ζωοτροφών.

Είναι υποχρεωτική η τήρηση των μέτρων βιοπροφύλαξης στις εκτροφές (περίφραξη, απολυμάνσεις τροχών οχημάτων και υποδημάτων στις εισόδους, εξόδους των εκμεταλλεύσεων, απολυμάνσεις υλικών και εξοπλισμού, χρήση προστατευτικής ένδυσης-υπόδησης).

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην οποιουδήποτε ξένου προσώπου στην εκτροφή  και ιδιαίτερα άλλων κτηνοτρόφων.

Για τις κουρές των ζώων θα πρέπει να τηρούνται αυστηρά τα μέτρα βιοασφάλειας  και να δηλώνονται στο Τμήμα Κτηνιατρικής Ναυπακτίας.

Όλοι οι κάτοχοι οικόσιτων αιγοπροβάτων που δεν το έχουν ήδη πράξει υποχρεούνται να δηλώσουν τα ζώα τους στο Τμήμα Κτηνιατρικής Ναυπακτίας.

Σε περίπτωση εμφάνισης των συμπτωμάτων οι κτηνοτρόφοι πρέπει να ενημερώνουν άμεσα τις κτηνιατρικές αρχές, ώστε να αποτραπεί η εξάπλωση του νοσήματος.

#   Σημειώνεται ότι η ευλογιά δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και κρέατος.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Το νερό νεράκι…

Published

on

By

Το ελληνικό πρόβλημα και η γεωγραφία της κρίσης

Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα παράδοξο. Παρότι δεν ανήκει στα κράτη με τον χαμηλότερο ετήσιο υδρολογικό κύκλο, εμφανίζει περιοχές με εξαιρετικά υψηλό υδατικό στρες. Αυτό οφείλεται στην άνιση κατανομή των βροχοπτώσεων, στη γεωγραφική ασυμμετρία ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση του νερού, στην υπεράντληση των υπόγειων υδροφορέων, στις υψηλές απώλειες των δικτύων και στην απουσία ολοκληρωμένης διαχείρισης ανά λεκάνη απορροής.

 

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στην πρώτη γραμμή, χωρίς πυξίδα

Οι Δήμοι αποτελούν το βασικότερο σημείο επαφής των πολιτών με το πρόβλημα της λειψυδρίας. Ωστόσο, η διαχειριστική και τεχνική τους επάρκεια ποικίλλει δραματικά.

Δήμοι στερούνται ακόμη και βασικής τεχνικής τεκμηρίωσης για να ενταχθούν σε προγράμματα. Οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης (ΔΕΥΑ) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και της περιορισμένης κρατικής επιχορήγησης.

Πολλοί Δήμοι έχουν ξεκινήσει ενημερωτικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης, ωστόσο παραμένει ζητούμενο ο σχεδιασμός ολοκληρωμένων Σχεδίων Διαχείρισης Νερού.

Χρηματοδοτικά Εργαλεία:

  • “Αντώνης Τρίτσης”: Περιλαμβάνει άξονες για δίκτυα ύδρευσης, διαχείριση αποθεμάτων και τεχνολογική αναβάθμιση των ΔΕΥΑ.
  • RRF – Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας: Χρηματοδοτεί αφαλατώσεις, ανακύκλωση νερού και «έξυπνες» υποδομές.
  • ΕΣΠΑ 2021–2027: Εντάσσει έργα σε περιφερειακό και τομεακό επίπεδο που σχετίζονται με τη βιώσιμη διαχείριση υδάτων.

Συμπεράσματα: Ώρα για αλλαγές

Η λειψυδρία δεν είναι πλέον ένα φυσικό φαινόμενο που αφορά μόνο τους γεωπόνους ή τις ΔΕΥΑ. Είναι ένα πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα που απαιτεί:

  • Εθνικό σχέδιο διαχείρισης με βάση τις λεκάνες απορροής
  • Θεσμική ενίσχυση των ΔΕΥΑ και τεχνική υποστήριξη των μικρών Δήμων
  • Διαδημοτικές συνεργασίες και συμμετοχή των πολιτών στη χάραξη τοπικών πολιτικών για το νερό
  • Επένδυση σε καινοτομία, ψηφιακή παρακολούθηση και πράσινη τεχνολογία

Η πρόσβαση σε καθαρό και επαρκές νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Οι ΟΤΑ, το ΥΠΕΝ και η ΕΕ έχουν πλέον την υποχρέωση να το διασφαλίσουν, όχι μόνο για τις παρούσες, αλλά και για τις επόμενες γενιές.

Το νερό είναι ζωή – και η διαχείρισή του είναι καθρέφτης της πολιτικής μας ωριμότητας και της κοινωνικής μας υπευθυνότητας.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

#  Στην 19η θέση παγκοσμίως ως προς τον κίνδυνο εμφάνισης λειψυδρίας βρίσκεται η χώρα μας, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής κυρίως, η οποία έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην πλευρά της προσφοράς (μείωση βροχοπτώσεων) όσο και σε εκείνη της ζήτησης (αύξηση της κατανάλωσης για άρδευση και γενικές χρήσεις).

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ