Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ανταποδοτική ή κοινωνική υπηρεσία ;

Published

on

Για μια ακόμα φορά οι δημοτικοί άρχοντες και οι δημότες έρχονται αντιμέτωποι με ένα ακόμα δίλημμα και καλούνται να απαντήσουν αν τελικά η υπηρεσία που επιτελεί το     βοθροφόρο που διαχειρίζεται ο Δήμος είναι ανταποδοτική ή κοινωνική. Πρόκειται για ένα δίλημμα που «διχάζει» τους εμπλεκόμενους αφήνοντας μάλιστα μεγάλα περιθώρια λαϊκισμού. Πίσω λοιπόν από τέτοια  διλήμματα, τα οποία μάλιστα τις περισσότερες φορές επικαλούνται τη νομιμότητα,  χάνεται συνήθως η ουσία και μένουν αναπάντητα  ερωτήματα.

Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο είναι δυνατή εκ μέρους των Δήμων η επιβολή ανταποδοτικών τελών ή εισφορών για την αντιμετώπιση δαπανών για υπηρεσίες ή έργα στην  περιοχή τους, που συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην ανάπτυξη της περιοχής και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα τέλη αυτά έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και το ύψος τους, οι υπόχρεοι καταβολής τους καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια ορίζονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

Για να είναι ανταποδοτικά τα τέλη θα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. 1. Να αποτελούν αντάλλαγμα μιας ειδικής παροχής που προσφέρεται αποκλειστικά στους βαρυνομένους με αυτά και
  2. 2. Το ύψος τους να είναι ανάλογο προς το ύψος της αντιπαροχής της οποίας μπορεί να κάνει χρήση ο πολίτης.

Αν ερμηνεύσουμε λοιπόν το νόμο θα μπορούσαμε να πούμε ότι η υπηρεσία εκκένωσης βόθρων που παρέχει      ο δήμος είναι ανταποδοτική, γιατί παρέχεται μια υπηρεσία που συμβάλλει στην ποιότητα της ζωής με κύριο παράγοντα την  προστασία του περιβάλλοντος.

Ο νόμος όμως δεν απαντά στο ερώτημα, γιατί ο δημότης εντός αστικού ιστού και οικισμού να πληρώνει μια υπηρεσία, που η πολιτεία όφειλε να του είχε διασφαλίσει με την κατασκευή αποχετευτικού συστήματος; Γιατί να επιβαρύνεται ο δημότης μέχρι και εφόσον η πολιτεία προχωρήσει στην ολοκλήρωση αποχετευτικού συστήματος; Τι φταίει στην προκειμένη περίπτωση ο δημότης που όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε το έργο της Αποχέτευσης του Αντιρρίου    αλλά πιθανότατα να είναι και μη λειτουργικό, δηλαδή άχρηστο και να χρειαστεί η διαδικασία να ξεκινήσει από την αρχή;

Και ναι,  είναι άδικο ο πολίτης που είναι συνδεδεμένος με την αποχέτευση να πληρώνει το ειδικό τέλος στο λογαριασμό της ΔΕΥΑΝ και επίσης να επωμίζεται και τα ελλείμματα της χρήσης του βοθροφόρου από το δήμο. Αλλά δεν είναι επίσης άδικο και δεν συνιστά αδικία κάποιοι να έχουν αποχετευτικό σύστημα και κάποιοι άλλοι σε περιοχές με τα ίδια χαρακτηριστικά να μην έχουν αποχέτευση;

Και στα παραπάνω ερωτήματα προστίθεται ένα ακόμα. Γιατί οι κοινωνικά αδύναμοι και οι «μη έχοντες» να επιβαρύνονται εξίσου με τους «έχοντες»;  Τα κοινωνικά και   εισοδηματικά κριτήρια, ιδίως στην εποχή της ανεργίας και της βαθιάς οικονομικής κρίσης είναι  η  ελάχιστη υποχρέωση που έχει ο Δήμος έναντι των δημοτών του.

Επειδή λοιπόν το δημοτικό συμβούλιο με το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας είναι εύκολο όχι μόνο να ακροβατεί αλλά και να εγκλωβιστεί  τόσο σε «νομικίστικες» όσο  και σε «λαϊκίστικες» αντιλήψεις, νοοτροπίες και πρακτικές, καλό θα ήταν και ταυτόχρονα εξαιρετικά χρήσιμο για το σύνολο των δημοτών να παρθούν γενναίες αποφάσεις που να προάγουν το αίσθημα της κοινωνικής ισότητας και αλληλεγγύης και ταυτόχρονα να είναι και νόμιμες.     Η εφαρμογή του νόμου δεν πρέπει να αντίκειται στο   κοινωνικό πρόσωπο που οφείλει να έχει και να υπερασπίζεται η αυτοδιοίκηση. Ούτε ενδεχόμενα  κενά ή ασάφειες  στη νομοθεσία να δίνουν τη δυνατότητα εκτροπής της κοινωνικής πολιτικής σε πολιτική ψηφοθηρίας που εκτρέφει την παρανομία και προάγει το λαϊκισμό σε επίσημη πολιτική της αυτοδιοίκησης. Εξάλλου πρώτιστο μέλημα του νόμου σε κάθε ευνομούμενη και δημοκρατική πολιτεία μεταξύ άλλων πρέπει είναι η ισότητα και η κοινωνική προστασία.

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Φλόγα» Ναυπάκτου: Σε πασχαλινούς ρυθμούς

Published

on

By

Το πασχαλινό μπαζάρ της «Φλόγας» έχει ξεκινήσει!

Στο παράρτημά του Συλλόγου γονιών παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια «Φλόγα» στην Ναύπακτο,  στη οδό Ν. Μπότσαρη 50, καθημερινά πρωί και απόγευμα μπορούμε να βρούμε χειροποίητες αρωματικές λαμπάδες, αρωματικά κεριά και πασχαλινές διακοσμητικές κατασκευές φτιαγμένα όλα με αγάπη από τις πολύτιμες εθελόντριές του Συλλόγου για τη στήριξη του έργου της «Φλόγας».

Προσφέρετε ένα δώρο αγάπης για να συμβάλετε στο έργο της Φλόγας και να στηρίξετε το παιδί που νοσεί από καρκίνο.  Δεν ξεχνάμε ότι κάθε ευρώ στη «Φλόγα» στοχεύει τη ζωή.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

57 χρόνια από τότε που η δικτατορία σώζει την Ελλάδα από τους… Έλληνες!

Published

on

By

Πως η ίδια η χούντα περιέγραφε με  κωμικοτραγικό τρόπο τους «εθνικούς κινδύνους» και δικαιολογούσε τις πρώτες μέρες του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου του 1967.

Τα παρανοϊκά άλλοθι των δικτατόρων του 1967 μπορεί να προκαλούν εκ των υστέρων θυμηδία και στον καιρό τους να ήταν κωμικοτραγικά.

Αν 57 χρόνια μετά έχει κάποιο νόημα, όμως, να ανακληθούν στη μνήμη οι πρώτες και αμέσως μετά την επιβολή της χούντας δικαιολογίες για το στρατιωτικό – φασιστικό πραξικόπημα, αυτό δεν βρίσκεται στη φαιδρότητα της κατάστασης. Αλλά σε μια άλλη διαχρονικότητα.

Ιδού περί τίνος πρόκειται, προς άρση τυχόν παρεξηγήσεων.

Για την επιβολή της δικτατορίας, σε πρώτη φάση, κατασκευάστηκε από το κράτος και παρακράτος της Δεξιάς, τους στρατοκράτες και τους φορείς, γενικώς, της αντίδρασης μια δήθεν πραγματικότητα. Με βασικό υλικό την κινδυνολογία και τον φόβο.

Ο πυρήνας της ήταν πως «η Ελλάδα κινδυνεύει». Επομένως όλα επιτρέπονται για να …σωθεί η πατρίδα. Μετά, εν ονόματι αυτής ακριβώς της εικονικής πραγματικότητας, αμφισβητήθηκε η αναγκαιότητα της ελευθερίας, δημοκρατίας, του κοινοβουλευτισμού, των δικαιωμάτων κτλ.

Το σενάριο της…  «Επανάστασης»!

Η συνομωσία κατά της Ελλάδας θα κορυφωνόταν στις 23 Απριλίου 1967. Θ΄ άρχιζε από τη Θεσσαλονίκη και θα εξαπλωνόταν σ’ όλη τη χώρα. Το σύνθημα της εξέγερσης είχε δοθεί στις 18 Απριλίου. 30.000 άνδρες των Λαμπράκηδων και 2.000 πεπειραμένοι σαμποτέρ ήταν έτοιμοι να δράσουν. Οι αρχές ασφαλείας, που αριθμούσαν μόλις 27.000, δεν μπορούσαν ν’ αντιμετωπίσουν τον εσωτερικό εχθρό, γι’ αυτό και καταφύγανε στο στρατό. Οι στρατιωτικοί, όμως, προκειμένου να μη αιματοκυλιστεί ο τόπος έδρασαν προληπτικά… Συλλάβανε τους εμπειροπόλεμους σαμποτέρ του «Λαϊκού Μετώπου» της Ένωσης Κέντρου –κομμουνιστών, όπως επίσης κι ελάχιστους άλλους πολιτικούς, που κινδύνευαν να τους σκοτώσουν οι συνωμότες κι έτσι η Ελλάδα σώθηκε…

«Ο στρατός ανέλαβε την διακυβέρνησιν της χώρας δια να προλάβη τον εμφύλιον σπαραγμόν, να αποκαταστήση την τάξιν και να επαναφέρη την ενότητα του Εθνους….» Φαίνεται απίστευτο, αλλά ακριβώς αυτό ήταν το αρχικό επίσημο σενάριο της χούντας για να …εξηγήσει στους Έλληνες την επιβολή της δικτατορίας.

Άλλο σενάριο θα εκπονήσουν, στην πρώτη επέτειο της «επανάστασης» (Μάρτιος 1968) οι γκαιμπελίσκοι της «Γενικής Διευθύνσεως Τύπου και Πληροφοριών του Υπουργείου Προεδρίας Κυβερνήσεως», που έχει καταλάβει ο αρχηγός της χούντας Γ. Παπαδόπουλος.

Η πρώτη «διαφωτιστική» έκδοση θ’ αποσυρθεί, αλλά θα παραμένει για πάντα για να προκαλεί τη νοημοσύνη. Αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τότε υπήρχαν μεν παρανοϊκοί συγγραφείς, αλλά δεν έλειπαν και ανεγκέφαλοι αναγνώστες…

Σοβαρές… αποδείξεις σχιζοφρένιας! 

«Ουδεμία αντίδρασις του λαού υπήρξεν. Αντιθέτως ο λαός υπεδέχθη την επέμβασιν του στρατού με ανακούφισιν. Τα δυο μοναδικά θύματα εσημειώθησαν εκ τυχαίων λόγων.        Το 99% των συλληφθέντων αποτελείται από γνωστούς σεσημασμένους κομμουνιστάς με πλουσίαν ανατρεπτικήν δράσιν», αναφέρει σχετική ανακοίνωση του καθεστώτος.

Αλλά γιατί συνελήφθησαν μέλη της κυβέρνησης και η πολιτική ηγεσία ; Η απάντηση είναι απολύτως σχιζοφρενική: «Μόνον το 1% των συλληφθέντων αποτελείται από πολιτικά πρόσωπα τα πλείστα των οποίων ετέθησαν υπό προσωρινήν κράτησιν χάριν ασφαλείας των»!

Παραδόξως, εδώ υπήρχε και μια αλήθεια. Αυτό το 1% «μεταφραζόταν» σε 100 περίπου πολιτικούς, ενώ συνολικά οι πολίτες που συνελήφθησαν τη νύχτα της 21ης Απριλίου έφταναν τις 10.000…

Οι κίνδυνοι, όμως, που απειλούσαν την Ελλάδα έπρεπε μετά την επίκλησή τους και την πραγματοποίηση του πραξικοπήματος ν’ αποδειχτούν. Αλλά αυτό ήταν το τελευταίο, που απασχολούσε. Το παν ήταν η επίκλησή, τα υπόλοιπα αδιάφορα και η σχετική …επιχειρηματολογία παραπέμπει και θυμίζει τρελοκομείο.

Τα πειστήρια της εξέγερσης συνομωσίας, που θα προσαχθούν, τα δυο πρώτα εικοσιτετράωρα μετά την επιβολή της χούντας, είναι πράγματι αδιάσειστα: ένα χαρτονόμισμα των 10 ρουβλίων, κατάλογοι μελών της ΕΔΑ κατά συνοικία και επάγγελμα, έπιπλα γραφείου και εκδόσεις της ΕΔΑ…

Παραδόξως ούτε ένα όπλο, έτσι για τα μάτια, δεν προσκόμισαν. Αλλά την τρίτη μέρα είπαν πως ανακάλυψαν αποθήκη με στολές αστυφυλάκων, που υποτίθεται θα χρησιμοποιούσαν οι κομμουνιστοσυμμορίτες. Μετά την επικράτησή η χούντα δεν χρειαζόταν αποδείξεις για τις εθνικές απειλές. Ο κίνδυνος να γελοιοποιηθεί, κατασκευάζοντας αποδείξεις, παραμόνευε, καθώς ή ίδια ήταν ακριβώς ο εχθρός.

Άλλωστε τα παραμύθια ήταν χρήσιμα προ της 21ης Απριλίου. Τώρα απαιτούνταν η βία, οι διώξεις, οι φυλακές τα δεσμά…

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ