Για τον σκοπό αυτό, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο αρμόδιος υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς έχουν δώσει σχετικές οδηγίες στον γενικό γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδα Χριστόπουλο να συγκροτήσει την κατάλληλη επιτροπή που θα δημιουργήσει έναν νέο Κώδικα Διοικητικών Διαδικασιών.
Οι πρώτες αλλαγές
- Η επαναξιολόγηση των προθεσμιών για τις διεκπεραιώσεις υποθέσεων από τη διοίκηση – που σήμερα είναι 50 ημέρες – προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ειδικά στις φυσικές διεκπεραιώσεις. Σήμερα, οι δημόσιες υπηρεσίες, οι ΟΤΑ και τα ΝΠΔΔ, όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους εντός 50 ημερών, εφόσον από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες. Η προθεσμία αρχίζει από την κατάθεση της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία και την υποβολή ή συγκέντρωση του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων. Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε τρεις ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο.
- Η μείωση των δικαιολογητικών που οφείλει να αναζητά ο πολίτης, μέσω της επέκτασης και της αυστηρής εφαρμογής της αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών από τη διοίκηση. Θα εφαρμοστεί η αρχή «μόνον άπαξ», ώστε η διοίκηση να υποχρεωθεί ουσιαστικά να αναζητά από μόνη της τα δικαιολογητικά, χωρίς να ταλαιπωρείται ο πολίτης.
- Η διευκόλυνση – απλούστευση της διαδικασίας υποβολής αίτησης διοικητικής προσφυγής, καθώς και η επαναξιολόγηση όλου του πλέγματος των προσφυγών, που θα λειτουργούν πιο αποτελεσματικά υπέρ του πολίτη.
- Η τυποποίηση και απλούστευση των εντύπων που σχετίζονται με τη φυσική (όχι ψηφιακή) διεκπεραίωση από τον πολίτη.