Σε ένα θέμα δεν μπορεί να διαφωνήσει κανένας στη Ναύπακτο την υστέρηση της πόλης σε υποδομές. Αρκεί να παρατηρήσει κάποιος που στεγάζονται οι υπηρεσίες του Δήμου. Βρίσκονται σκόρπιες σε όλη την πόλη. Δυσκολεύεται κάποιος να τις εντοπίσει, και μόνο αν γνωρίζει την ακριβή διεύθυνση τους θα καταφέρει με gps ή με χάρτη να τις ανακαλύψει.
Σε ένα κτήριο, το γνωστό σε όλους παλιό Sprider, στεγάζονται οι τεχνικές υπηρεσίες και η διεύθυνση περιβάλλοντος, που φωτίζονται με προβολείς το βράδυ αλλά την ημέρα ούτε μια πινακίδα δεν ενημερώνει τον πολίτη τι στεγάζεται στο συγκεκριμένο κτήριο. Σε άλλο κτήριο το γνωστό ως παλιό ΙΚΑ η κοινωνική διεύθυνση και σε διαφορετικό κτήριο το Κοινωνικό Παντοπωλείο. Σε άλλο κτήριο, το γνωστό παλιό νοσοκομείο, η οικονομική υπηρεσία και αλλού η ΔΕΥΑΝ. Στο ΞΕΝΙΑ συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο.
Διασκορπισμένες οι υπηρεσίες του Δήμου και σε μισθωμένα κτήρια οι περισσότερες από αυτές. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κάποιος για το αυτονόητο ότι δηλαδή ο διασκορπισμός αυτός έχει αρνητικές συνέπειες τόσο στη διοίκηση του δήμου όσο και στην εξυπηρέτηση του δημότη. Δεν φτάνει που ταλαιπωρείται ο δημότης με τη γραφειοκρατία και τις ανεπάρκειες της δημόσιας διοίκησης μπαίνει και στη διαδικασία να κόβει βόλτες από τη μια στην άλλη άκρη της πόλης για να εξυπηρετηθεί.
Ο Δήμος είναι η μεγαλύτερη «επιχείρηση» στην περιοχή από την άποψη ότι απασχολεί περισσότερους από 250 μόνιμους και εποχικούς υπαλλήλους και επιπλέον έχει ένα πολύ μεγάλο μητρώο προμηθευτών και εργολάβων που συναλλάσσονται με τον Δήμο. Δεν χρειάζεται επιστημονική τεκμηρίωση για να κατανοήσει ο κοινός νους ότι τέτοιου μεγέθους επιχειρήσεις δεν νοείται να έχουν τα γραφεία τους διασκορπισμένα στα πέντε σημεία του ορίζοντα.
Η λύση στο πρόβλημα εξόφθαλμη. Η δημιουργία ενός σύγχρονου διοικητηρίου που θα καλύπτει όχι μόνο όλες τις υπηρεσίες αλλά θα διαθέτει και κατάλληλους χώρους εκδηλώσεων και διοργάνωσης μικρών συνεδρίων με κατάλληλους εξωτερικούς χώρους στάθμευσης. Μεγαλόπνοο θα πει κανείς έργο και ως εκ τούτου ανέφικτο στην Ελλάδα της βαθιάς οικονομικής κρίσης.
Η κρίση έχει γίνει μια πολύ καλή αφορμή να προσπερνάμε προς στιγμή τα προβλήματα διογκώνοντας τα για το μέλλον. Δεν φταίει η κρίση αλλά η διαχείριση των δημοσίων θεμάτων από αυτούς που διοικούν τον δήμο.
Γιατί σύμφωνα με τα όσα έχουν ακουστεί από την αντιπολίτευση στα τελευταία δημοτικά συμβούλια έχουν δοθεί περισσότερα από 250.000 ευρώ σε μισό χρόνο για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, περισσότερα από 300.000 για αγορά κοινόχρηστου εξοπλισμού και οργάνων παιδικών χαρών, πάνω από 250.000 ευρώ για καθαρισμούς κοινοχρήστων χώρων, πάνω από 200.000 για αγορά οικοδομικών υλικών. Και φαίνεται ότι τα ποσά αυτά έχουν δαπανηθεί. Γιατί η διοίκηση του δήμου δεν έχει αρνηθεί ότι έχουν δοθεί τα ποσά, τα υπερασπίζεται μόνο λέγοντας οι δαπάνες είναι αναγκαίες και πιάνουν τόπο. Αν αθροίσει κανείς τα ποσά καταλαβαίνει ότι πρόκειται για 1.000.000 ευρώ που έχει δαπανηθεί σε ένα χρόνο!!!
Μετά από αυτό, πόσο ανέφικτη είναι με χρονοδιάγραμμα πενταετίας η δημιουργία ενός σύγχρονου Διοικητηρίου στη Ναύπακτο;
Δυστυχώς δεν μας λείπουν τα χρήματα, το όραμα, η στρατηγική, ο προγραμματισμός και η απαγκίστρωση από μικροπαλαιοκομματικές νοοτροπίες μας λείπουν. Αν τα είχαμε αυτά, θα είχαμε όχι μόνο υποδομές αλλά και άλλη κουλτούρα ως πολίτες, που σημαίνει ότι η Ναύπακτος θα ήταν αναγνωρίσιμος με ταυτότητα προορισμός.