Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Εξυπηρέτηση πολιτών

Published

on

Το θέμα της άμεσης και αποτελεσματικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες είναι μονίμως ζητούμενο.  Στο πλαίσιο αυτό πριν λίγες ημέρες σε     συνέντευξή του ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος προανήγγειλε αυστηρούς ελέγχους στο Δημόσιο, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι εργαζόμενοι   κάνουν καλά τη δουλειά τους και εξυπηρετούν τους πολίτες,  αφού έγιναν  καταγγελίες ότι ορισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα και δεν εξυπηρετούν τον κόσμο.

Η ελλιπής κατάρτιση, η έλλειψη προσωπικού, οι μη ικανοποιητικές αποδοχές και η ασάφεια στον καθορισμό των καθηκόντων είναι κάποια από τα προβλήματα που διογκώνουν τη γραφειοκρατία που αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό όλου του μηχανισμού και καθιστά προβληματική την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Οι «αγάνες» όμως  της μη αποτελεσματικής εξυπηρέτησης των πολιτών ξεκινούν από τη ραχοκοκαλιά του προβλήματος, δηλαδή την πελατειακή αντίληψη πάνω στην οποία δομήθηκε και εξακολουθεί σε μεγάλο βαθμό να στηρίζεται η δημόσια διοίκηση. Ακόμα κι όταν γίνονται προσλήψεις με κριτήρια ΑΣΕΠ πάντα γίνεται ορατή η  αλλαγή της εκάστοτε διοίκησης, αφού μαζί με τη νέα διοίκηση έρχονται και οι συνακόλουθες μετακινήσεις, αποσπάσεις και αλλαγές. Η παγιωμένη αυτή τακτική επιτείνει ένα άλλο εξίσου μεγάλο και χρόνιο πρόβλημα, αυτό της αναξιοκρατίας.

Οι τοποθετήσεις, μετακινήσεις και αλλαγές σπάνια γίνονται με αντικειμενικά κριτήρια και με στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και την αναβάθμιση των παρεχόμενων προς τον πολίτη υπηρεσιών.        Στο πλαίσιο αυτό αντί να εξυπηρετούνται οι πολίτες, εξυπηρετούνται οι «ημέτεροι» που έδωσαν ή θα δώσουν χέρι βοηθείας στην εκάστοτε διοίκηση.

Αυτή η νοοτροπία που διαπνέει όλο το δημόσιο τομέα, γίνεται εμφανής όχι μόνο σε πολιτικό επίπεδο στελεχών διοίκησης αλλά και σε επίπεδο δημοσίων υπαλλήλων. Το φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο σαφές και κατανοητό στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης, αφού όσο πιο μικρή είναι η κοινωνία τόσο καλύτερα γνωρίζονται  μεταξύ τους οι αιρετοί με τους υπαλλήλους και οι υπάλληλοι με τους πολίτες. Δημιουργείται δηλαδή ένα  πλέγμα σχέσεων, που αν κάποιος τις παρατηρήσει καλά, εύκολα θα βγάλει συμπεράσματα και  θα     μπορέσει να εξηγήσει τις όποιες αδυναμίες.

Πολύπλοκο και με βαθιές ρίζες το πρόβλημα και βέβαια η βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη από τη δημόσια διοίκηση είναι συνάρτηση τριών παραγόντων:    α) του ίδιου του πολίτη, ο οποίος έχει συγκεκριμένες αντιλήψεις και προσδοκίες, καθώς και συγκεκριμένη συμπεριφορά,

β) της διοίκησης, που τη χαρακτηρίζει η φήμη της, και η οποία κρίνεται με βάση την ανταπόκρισή της στις προσδοκίες των πολιτών, και

γ) της πολιτικής ηγεσίας, η οποία καλείται να μεταρρυθμίσει τη διοίκηση με τρόπο ώστε, στο άμεσο μέλλον, να ανταποκρίνεται περισσότερο στις προσδοκίες των πολιτών.

Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται η εκάστοτε ηγεσία να παίρνει αποφάσεις και να κάνει αλλαγές χωρίς να σκέφτεται το πολιτικό κόστος, χωρίς να δεσμεύεται έστω και ηθικά σε «ημετέρους». Τόλμη πολιτική χρειάζεται, ισχυρή πολιτική βούληση με κριτήριο την αξιοκρατία. Πάνω σε αυτή τη βάση θα χτιστεί και η εμπιστοσύνη του πολίτη στο κράτος, στους θεσμούς και στους φορείς εξουσίας σε εθνικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο και μόνο έτσι θα εξυπηρετείται πραγματικά ο πολίτης και το δημόσιο συμφέρον και όχι αυτοί που έχουν «μπάρμπα από την Κορώνη», ή αυτοί  που «έχουν πλάτες».

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τα ΚΕΠ δεν θα εξυπηρετούν την αρμοδιότητα ΑΜΚΑ

Published

on

By

Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ Δήμου Ναυπακτίας από το Σάββατο 13 Απριλίου 2024 δεν εξυπηρετούν  την αρμοδιότητα ΑΜΚΑ,  συντασσόμενοι με την απόφαση της ΠΟΣΕ ΚΕΠ.
Όπως επισημαίνουν με ανακοίνωσή τους:

“Οι  υπάλληλοι των ΚΕΠ Δήμου Ναυπακτίας συντασσόμενοι με την απόφαση της ΠΟΣΕ ΚΕΠ για αποχή από την αρμοδιότητα ΑΜΚΑ , διαδικασίες έκδοσης, ενεργοποίησης – απενεργοποίησης , μετάπτωσης και επικαιροποίησης δεν θα εξυπηρετούν την παραπάνω αρμοδιότητα από το Σάββατο 13-04-2024 και μέχρι νεωτέρας.

Απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις που μόνο οι υπάλληλοι ΕΦΚΑ γνωρίζουν και όχι οι υπάλληλοι των ΚΕΠ, υποβαθμίζοντας έτσι την ποιοτική και έγκυρη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Έως και σήμερα, δεν υπήρξε πολίτης στα 21 χρόνια λειτουργίας των ΚΕΠ Ναυπακτίας που να μην έχει εξυπηρετηθεί από την  υπηρεσία μας. Λόγω της ελλειπούς ενημέρωσης και προς αποφυγήν  επερχόμενων προβλημάτων οι εργαζόμενοι θα απέχουν από το Σάββατο 13-04-24 μόνο από τη συγκεκριμένη διαδικασία ζητώντας από το Υπουργείο να διασφαλίσει συνθήκες επαρκούς εκπαίδευσης και εξοικείωσης του προσωπικού  καθώς και του εξορθολογισμού των υπηρεσιών των ΚΕΠ.

Δυστυχώς δεν είναι αρκετό το φιλότιμο και ο ζήλος που επιδεικνύουν οι υπάλληλοι των ΚΕΠ προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα γενικευμένα προβλήματα του κλάδου.

Το προσωπικό των ΚΕΠ Δήμου Ναυπακτίας”

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Αι γενεαί  πάσαι…Νικηταράς!» στο Θέατρο «Τεχνουργείο- Πολυχώρος Τέχνης»

Published

on

By

Το θεατρικό αριστούργημα του Γιώργου Α. Χριστοδούλου  “Aι γενεαί πάσαι… Νικηταράς!”, συνεχίζει ακάθεκτο την ξέφρενη πορεία του. Αυτή τη φορά σταθμός θα είναι η Ναύπακτος!

Αξίζει να σημειωθεί, πως ο συγγραφέας την 25η Μαρτίου στην Τρίπολη μετά το τέλος της παράστασης δήλωσε πως «δεν θα ησυχάσει,  αν το έργο δεν παρουσιαστεί στο κτίριο της Βουλής!!»

 Με αφορμή λοιπόν, την Aπελευθέρωση της Ναυπάκτου από τους Τούρκους αυτόν το μήνα,  το Θέατρο «Τεχνουργείο- Πολυχώρος Τέχνης», θα παρουσιάσει το  βράδυ στις 21 Απριλίου 2024  και ώρα 9 την πολυσυζητημένη αυτή παράσταση!

“Aι γενεαί πάσαι… Νικηταράς!”

Μια συγκλονιστική αναδρομή στη ζωή του μεγάλου ήρωα όπου ο συγγραφέας  μας παραδίδει τον ήρωα Νικηταρά (Χρίστος Γεωργίου) να συνομιλεί με την ψυχιατρικά ασθενή κόρη του,  (Σάρα Τερζή) για όλους και για όλα!

Να σημειωθεί ότι η παράσταση παρουσιάζεται από το 2021 μέχρι και σήμερα ανελλιπώς, σε θέατρα, Δήμους και Περιφέρειες ανά την Ελλάδα και έχει υμνηθεί από δημοσιογράφους, κριτικούς και κοινό…

 Συγκεκριμένα έχει παρουσιαστεί στην κεντρική Θεατρική σκηνή της Galerie Δημιουργών,  στο θέατρο Αλκμήνη,  στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, στον Δήμο Νίκαιας,  στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη,  στο Θέατρο Ιάκωβος Καμπανέλλης με την συνεργασία της Περιφέρειας Πειραιά, στο Περιγιάλι Κορινθίας, στο Μουσείο Γουλανδρή, στον Δήμο Βέλου, στην Πουλίτσα, στον Δήμο Σπάρτης,  στην Πάτρα δύο φορές, στον Δήμο Πεύκης, στη Θεσσαλονίκη, στον Χορτιάτη, στο Ναύπλιο,  στην Βαμβακού Λακωνίας, στο Θέατρο Βαφείο, στην Τρίπολή,  σε σχολεία κλπ…

Στις 21 του Απρίλη 2024 και στην Ναύπακτο!

Συντελεστές

Κείμενο-σκηνοθεσία: Γιώργος Α. Χριστοδούλου

 Μουσική: Ραφαήλ Πυλαρινός

Βοηθός σκηνοθέτη: Σάββας Σουρμελίδης

Σκηνικά & Κουστούμια: Δήμητρα Καββαδά

Σχεδιασμός φωτισμού: Tάσος Ιωάννου

Ηχοληψία: Κωνσταντίνος Ιωάννου

Φωτογραφίες: Θάνος Γεωργίου – Μάνος Βλαστος

Βίντεο: Αλέξανδρος Τζιανακάκης- Βάσια Σκυλακάκη

Δημόσιες σχέσεις: Έλενα Καρρά

Την  κατασκευή σπαθιού του Νικηταρά (ακριβές αντίγραφο) επιμελήθηκε  ο Λευκαδίτης καλλιτέχνης- τεχνίτης Νίκος Κορφιάτης.

Διανομή

Στο ρόλο του Νικηταρά ο  Χρίστος Γεωργίου

 Στο ρόλο της τρελο-Σοφιάς η  Σάρα Τερζή

Δυο λόγια για το έργο… 

Ο Νικηταράς! Είναι αυτός,  που έδωσε τόσες μάχες, που έσπασε τρία σπαθιά στα Δερβενάκια  και που ποτέ δεν καταδέχτηκε να πάρει λάφυρα. 

Είναι αυτός, που φυλακίστηκε άδικα για δύο χρόνια σ’ ένα σκοτεινό κελί, υπομένοντας άγριους ξυλοδαρμούς και εξευτελισμούς.

Ένας ήρωας που μετά την επανάσταση του 1821, τυφλώθηκε από τις κακουχίες και τα βασανιστήρια και αναγκάστηκε να γίνει ζητιάνος,  για να επιβιώσει αυτός και η οικογένειά του.

Είναι αυτός, που είδε την κόρη του Σοφία να τρελαίνεται,  επειδή τον αντίκρισε μες στα αίματα!!  Που είδε  να βγάζουν  το καλύβι του  σε πλειστηριασμό!

Ένας ήρωας, ένας Έλληνας,  που σε όλη του τη ζωή πολέμησε για μια πατρίδα  ελεύθερη,  αλλά ουδείς δε γνωρίζει μέχρι σήμερα, που βρίσκεται ο τάφος του…(!!!). Μια σπαραχτική-ανθρώπινη παράσταση, που θα συγκινήσει και τον πιο σκληρό θεατή…

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ