Συμβαίνει συχνά η διαδρομή, με αυτοκίνητο, πλατεία Κεφαλόβρυσου, αντίστοιχη Λιμανιού, να υπερβαίνει τα τριάντα λεπτά, αντί των δύο ή τριών, με κανονικές συνθήκες ροής. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο στη διαδρομή Λιμάνι – Κεφαλόβρυσο. Ένα αποκαρδιωτικό φαινόμενο για την πόλη μας που έχει ανασταλτικές επιπτώσεις στην οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξή της. Παράλληλα προκαλεί εκνευρισμό στη συμπαθή τάξη των ταξιτζήδων και των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η εύκολη και αβασάνιστη απόδοση ευθύνης σ’ αυτή τη δυσμενή για την πόλη κατάσταση, βρίσκεται στην έλλειψη παιδείας που βασανίζει τον ελληνικό λαό σε πολλούς τομείς. Σ’ αυτή όμως την πρόχειρη λύση, επιβάλλεται να γίνει διεξοδικότερη ανάλυση. Έτσι αποφεύγεται η απόδοση ευθύνης στον τράχηλο των οδηγών. Φίλοι, γνωστοί, που εργάσθηκαν ή σπούδασαν στο εξωτερικό, βεβαιώνουν ότι οι Ελληνίδες, οι Έλληνες οδηγοί, δεν υπολείπονται των Γερμανών, των Αμερικανών, των Άγγλων, των Γάλλων. Αλλά τι συμβαίνει. Dura lex, sed lex, σκληρός νόμος, αλλά νόμος.
Οι νόμοι εφαρμόζονται καθημερινά. Κάθε παράβαση οδικής κυκλοφορίας τιμωρείται. Καμιά, κανένας δεν είναι υπεράνω των νόμων. Αυτή η συστηματική παρακολούθηση της συμπεριφοράς των οδηγών, καλλιεργεί την κυκλοφοριακή παιδεία, στην έλλειψη της οποίας, επιρρίπτεται το χάος.
Η Ναύπακτος λόγω της διαφήμισης και της πλεονεκτικής θέσης, δέχεται πλήθος επισκεπτών με αυξανόμενη ροή. Έμεινε στάσιμη στην εξεύρεση χώρων πάρκινγκ. Ο κεντρικός δρόμος χρησιμοποιείται ως χώρος παρκαρίσματος αυτοκινήτων, των κατοίκων. Οι δημοτικές αρχές, από της εποχής του κ. Γιάννη Νταουσάνη, πέτυχαν να δώσουν κάποιες λύσεις. Δεν ακολούθησαν όμως τον ρυθμό αύξησης των αναγκών. Πιο απλά. Προστέθηκαν θέσεις πάρκινγκ αλλά καταργήθηκαν, σωστά, οι αύλειοι χώροι των σχολείων στο Κέντρο και στην Ψανή.
Πέρα όμως από την ευθύνη της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής για τη βραδύτητά της στον ευαίσθητο αυτόν τομέα, η ιδιωτική πρωτοβουλία έμεινε στάσιμη στην εκμετάλλευση ιδιωτικών χώρων, ως πάρκινγκ.
Η Ναύπακτος είναι μια πόλη που τα καταστήματά της, οι τράπεζες, ο επιστημονικός κόσμος, οι υπηρεσίες, τα σχολεία, κινούνται σε μια γραμμή, ίσως μικρότερη του χιλιομέτρου. Αυτή η συσσώρευση σε τόση μικρή ακτίνα δράσης, δημιουργεί την εστία της κυκλοφοριακής μόλυνσης. Ευτυχώς που κάποιες υπηρεσίες μεταφέρθηκαν εκτός της πόλης. Λέγεται ότι μελέτες υπάρχουν, χρήματα δαπανώνται. Επεμβάσεις γίνονται. Δε θέλω να πιστεύω για ψηφοθηρικούς λόγους. Προσοχή στο Κέντρο, να υπάρξει μια κάποια αποσυμφόρηση.