Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παραίτηση Γούλα με ερωτηματικά… και η απάντηση της δημοτικής αρχής

Published

on

Γούλας-Γιώργος-Ναύπακτος

Στον απόηχο της παραίτησης Γούλα, της δεύτερης να σημειωθεί μέσα σε λίγες ημέρες – αφού είχε προηγηθεί εκείνη από το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ, διαβάζοντας ενδελεχώς την επιστολή παραίτησής του που έστειλε προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπακτίας,  στεκόμαστε σε δυο σημεία.

Στον  έναν από τους λόγους που επικαλείται, αναφέροντας  συγκεκριμένα:

«Επειδή το έργο καθυστερεί αδικαιολόγητα με την διαχείριση που γίνεται». Για το λόγο αυτό πολλά μπορεί να πει  κάποιος, ωστόσο   εκείνο που  είναι  δεδομένο είναι ότι  και αυτό το έργο, όπως και όλα τα έργα  έχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και  βάσει  αυτών κρίνονται οι καθυστερήσεις.

Δεύτερον, στην αναφορά του, για τον τρόπο που εκείνος είχε αντιληφθεί πως θα λειτουργούσε η Επιτροπή:

«Ο τρόπος λειτουργίας της επιτροπής, όπως εγώ τον είχα αντιληφθεί τουλάχιστον θα ήταν ο εξής:  Πριν την έναρξη των εργασιών από τον εργολάβο η επιτροπή θα συνεδρίαζε διαδοχικά όσες φορές χρειαζόταν και με βάση τις προδιαγραφές υλικών που θέτει η μελέτη και το Κ.Α.Σ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) θα επέλεγε τα υλικά για το έργο (πχ. πέτρα δρόμου, πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμου, κρασπέδων, πεζοδρομίων κτλ.). Η τελική επιλογή θα καθοριζόταν με την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών πιθανώς με αλλαγές που θα γίνονταν λόγω των παρατηρήσεων τους.

Μετά την τελική απόφαση της επιτροπής και την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών η απόφαση επιλογής θα δινόταν στην τεχνική μας υπηρεσία που επιβλέπει το έργο και τον εργολάβο για να προβεί στην προμήθεια των υλικών πριν την έναρξη του έργου».

Αναφορικά με το δεύτερο, είναι σημαντικό να θυμίσουμε ότι ο ρόλος της Επιτροπής έγκρισης υλικών επίστρωσης αστικού εξοπλισμού για το έργο αστική ανάπλαση εντός ιστορικού κέντρου πόλεως Ναυπάκτου, που συγκροτήθηκε με την  υπ αριθμόν 3/2020 απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου του δήμου Ναυπακτίας  κατά την συνεδρίαση της 27ης  Ιανουαρίου 2020, έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα.

Σύμφωνα με την διαδικασία επιλογής των υλικών, αφού αυτά πάρουν την έγκριση της Αρχαιολογικής υπηρεσίας , τον λόγο έχει η τεχνική υπηρεσία του Δήμου ώστε τα υλικά να τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ( ISO, CE), με την Επιτροπή πλέον να καλείται να εκφέρει γνώμη επ’ αυτών.

Αυτό συνέβη και με την πρώτη σύγκλησή της  Επιτροπής,  όπου ομόφωνα ενέκρινε τα προτεινόμενα υλικά και συγκεκριμένα τους κυβόλιθους επίστρωσης του δρόμου στην Ανάπλαση.

Αναφέρεται ακριβώς στο πρακτικό εκείνης της απόφασης της  26ης Μαρτίου 2020:

«Η επιτροπή αποδέχτηκε τα πιστοποιητικά και τα προτεινόμενα υλικά που έχουν επιλεγεί από την υπηρεσία, Επιστρώσεις με φυσικούς κυβόλιθους πέτρας  10Χ20Χ0,8-10 εκ. ή 20Χ20Χ0,8 – 10εκ. χρώματος γκρι ανοιχτό, καθώς επίσης έχουν και τη σύμφωνη γνώμη της Αρχαιολογικής υπηρεσίας ύστερα από επιτόπιες αυτοψίες στο δείγμα του υλικού που βρίσκεται στον προσωρινό χώρο του εργοταξίου».

Αυτό ακριβώς συνέβη και κατά την πρόσφατη σύγκληση της Επιτροπής  στις 28 Μαΐου 2020 στον χώρο που χρησιμοποιεί ο εργολάβος πίσω από το Δημαρχείο για να γίνει η επιλογή των υλικών για τα κράσπεδα και τις πέτρες για  το πεζοδρόμιο, που θα τοποθετηθούν  στο Λιμάνι. Και τότε δηλαδή όπως και τώρα πρώτα   επιλέχθηκαν τα υλικά από την αρχαιολογική υπηρεσία  και  την υπηρεσία του δήμου και μετά  εξέφρασε  γνώμη  η επιτροπή. Αυτά  προκύπτουν  σαφώς και από το πρακτικό  της επιτροπής  της  26 Μαρτίου 2020.

Αποτέλεσμα την παραίτηση Γούλα.

Όλο αυτό εύλογα δημιουργεί ερωτηματικά ,  γιατί την πρώτη φορά και με την ίδια ακριβώς διαδικασία επιλογής των υλικών, δεν υπήρξε θέμα, ενώ την δεύτερη φορά φτάσαμε στην παραίτηση;

Τι απαντά η δημοτική αρχή

Σε επικοινωνία του Nafsweek με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών και μέλους της Επιτροπής για τα υλικά του έργου Ζαχαρία Χοχτούλα, ζητήσαμε την θέση του σχετικά με τα όσα περιγράφονται στην επιστολή παραίτησης του Γιώργου Γούλα από την Επιτροπή αλλά και τον τρόπο που αυτή λειτουργεί.

Μας τόνισε πως κατά την τελευταία συνάντηση της Επιτροπής στο εργοτάξιο του  έργου πίσω από το Δημαρχείο, υπήρχαν όλα τα υλικά – δείγματα,  πέτρες και κράσπεδα. Συγκεκριμένα  για τα πεζοδρόμια υπήρχαν   3 κράσπεδα από τα οποία  επιλέχθηκε  το ένα και 10 πέτρες, από τις οποίες επιλέχθηκαν οι 3.

Κατά την συνάντηση  αναφέρθηκε στην Επιτροπή ποια από αυτά ήταν η επιλογή της Αρχαιολογικής υπηρεσίας και ζητήθηκε η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής.

Αυτή ακριβώς  η διαδικασία έγινε και με προηγούμενη  έγκριση υλικών, σημείωσε.

Το επόμενο βήμα της διαδικασίας είναι η τεχνική υπηρεσία να ελέγξει τα έγγραφα πιστοποίησης των υλικών, ενώ σημείωσε ότι ο ρόλος της Επιτροπής είναι καθαρά γνωμοδοτικός.

Τώρα για ποιο λόγο ο κ Γούλας  επέλεξε να αντιδράσει  με το συγκεκριμένο τρόπο  όταν και στην προηγούμενη  επιλογή των υλικών τηρήθηκε  η ίδια ακριβώς διαδικασία, μόνο αυτός γνωρίζει. Είναι όμως αδιανόητο  να  επικαλείται ότι   η επιτροπή δεν επέλεξε  τα υλικά όταν γνωρίζει καλά ή θα έπρεπε να γνωρίζει,  ότι  η επιλογή των υλικών  γίνεται από τις  υπηρεσίες του δήμου και την αρχαιολογική υπηρεσία  και  η συγκεκριμένη επιτροπή δεν επιλέγει  υλικά αλλά μόνο γνωμοδοτεί.

Η επιλογή του τρόπου αντιπολίτευσης, ακόμη και με  επαναλαμβανόμενες  παραιτήσεις, είναι δικαίωμα αυτού που την ασκεί  αλλά  στο τέλος  όλοι θα κριθούμε για τις επιλογές μας,  σημείωσε  με  έμφαση ο κ. Χοχτούλας.

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προειδοποίηση για Καθαρισμό Οικοπέδων και Ακάλυπτων Χώρων

Published

on

By

Ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024 (από 1/5/2024 έως 31/10/2024) σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2023 (Αριθμ. 18851 οικ. Φ.700.20/ ΦΕΚ 2549 Β’/19.4.2023) ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων, οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μ. από τα όριά αυτών καθώς και των εκτός σχεδίου οικοπέδων με κτίσμα, να προχωρήσουν πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και έως 30/4/2024 σε:
  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων υλικών ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον Δήμο, θα επιβάλλεται στους υπόχρεους το διοικητικό πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α’ 114), σύμφωνα και με την παρ.1 του αρ.94, περ. 26 εδάφ. Β΄ του Ν.3852/2010 (Α΄87) και του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 20/2023 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τον άμεσο καθαρισμό των οικοπεδικών χώρων και την άμεση απομάκρυνση των υπολειμμάτων με ίδια μέσα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο καθαρισμός των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων καθώς και η συντήρηση αυτών, αποτελεί πάγια υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών βάσει του αρ. 94, παρ. 26 του Ν.3852/2010 και θα πρέπει να διατηρούνται καθαροί άνευ προηγούμενης ειδοποίησης από την υπηρεσία μας, ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από 1 Μάϊου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, κάθε εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά, ιδιαίτερα σε ημέρες που ο δείκτης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι 4 (πολύ υψηλός κίνδυνος) και 5 (κατάσταση συναγερμού), αλλά και όταν ο δείκτης είναι χαμηλότερος σε κρίσιμες περιοχές και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από 8:00 έως 20:00 το ωράριο λειτουργίας στο Κάστρο της Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, για 5η συνεχή χρονιά, ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου της Ναυπάκτου λειτουργεί με το διευρυμένο θερινό ωράριο: 8:00′-20:00‘.

Το συγκεκριμένο ωράριο τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά το 2020, έπειτα από κοινές προσπάθειες του Δήμου Ναυπακτίας και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας που ισχύει για επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους εφαρμόζεται έως και την 31η Οκτωβρίου 2024.  Ενώ, λόγω της σταδιακής μείωσης της διάρκειας της ημέρας, το φθινόπωρο διαμορφώνεται ως εξής:

1-15 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:30′

16-30 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:00′

1-15 Οκτωβρίου: 8:00′-18:30′

16-31 Οκτωβρίου: 8:00′-18:00′

Σημειώνεται ότι, για το Κάστρο Αντιρρίου ισχύει το ωράριο λειτουργίας: 8:30′-15:30‘ και το Φετιχιέ Τζαμί (Λιμάνι Ναυπάκτου) είναι επισκέψιμο μετά από επικοινωνία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Η προσέλευση των επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους επιτρέπεται έως και 20′ λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου. Οι αρχαιολογικοί χώροι παραμένουν ανοικτοί καθημερινά πλην Τρίτης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΕΥΑΝ: Ανακοίνωση για ληξιπρόθεσμες οφειλές και λογαριασμούς θανόντων

Published

on

By

Με ανακοίνωσή της η Δ.Ε.Υ.Α.Ν. ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 150 ευρώ θα βεβαιώνονται στο εξής στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Επιπλέον, καλούνται οι πολίτες που έχουν λογαριασμούς με όνομα θανόντος να προβαίνουν σε ενημέρωση των σχετικών στοιχείων στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.Ν.

Οι οφειλέτες που δεν έχουν προβεί ακόμη σε ρύθμιση ή εξόφληση των λογαριασμών τους υπόκεινται, με βάση τον κανονισμό της ΔΕΥΑΝ, σε διακοπή των παροχών τους, διαδικασία που ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή.

Οι ανωτέρω ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της ακολουθούμενης πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α.Ν. για τον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων και συσσωρευμένων οφειλών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ