Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Πνίγει» τον Δήμο η αύξηση του ενεργειακού κόστους

Published

on

Η επιβάρυνση των Δήμων και των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης – ΔΕΥΑ από την αύξηση του ενεργειακού κόστους και την επιβολή του τέλους ταφής από 1.1.2022  είναι από τα «αγκάθια» της διοίκησης στην διαχείριση των οικονομικών των Δήμων σε ολόκληρη τη χώρα.  Το ενεργειακό κόστος των ΟΤΑ αυξήθηκε σχεδόν κατά 100% με τις αυξήσεις αυτές να προκαλούν σοκ στα οικονομικά τους καθώς είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ ό,τι είχε εκτιμηθεί αρχικά.  Οι δαπάνες των δήμων μόνο για την ενέργεια το 2019 ανήλθαν στα 300 εκ. ευρώ, ενώ σήμερα οι δήμοι δείχνει να επιβαρύνονται με άλλα τόσα, δηλαδή στο σύνολο 600εκ.  Ίδια είναι και η εικόνα από την ΕΔΕΥΑ,  σε  σχέση  με το  ενεργειακό  κόστος των ΔΕΥΑ.

Αυτό το κόστος δεν είναι δυνατόν να μετακυλιστεί στους δημότες μέσω της αύξησης των ανταποδοτικών τελών και των τιμολογίων των ΔΕΥΑ, αλλά δεν μπορεί και να απορροφηθεί από τους δήμους.

Η Γενική Συνέλευση των μελών της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης (ΕΔΕΥΑ) στην απόφασή της είχε αναφερθεί στις υπέρογκες ανατιμήσεις του ρεύματος που αύξησαν τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας των ΔΕΥΑ και στο γεγονός ότι    αυτό το αυξημένο κόστος έρχεται να προστεθεί στο ήδη υψηλό ενεργειακό κόστος που αντιμετωπίζουν οι ΔΕΥΑ. Προκειμένου να μην αυξηθούν τα τιμολόγια νερού η     Γ. Σ είχε ζητήσει από τότε από την Πολιτεία την άμεση λήψη μέτρων και την απαλλαγή των ΔΕΥΑ από τη     ρήτρα   αναπροσαρμογής, καθώς παρέχουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.

Η κατάσταση στον Δήμο Ναυπακτίας

Για το σοβαρότατο ζήτημα της αύξησης του ενεργειακού κόστους και τις επιπτώσεις που έχει στον Δήμο Ναυπακτίας μιλήσαμε με τον δήμαρχο Ναυπακτίας   Βασίλη Γκίζα.

«Η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους αποτελεί μία  δυσβάσταχτη συνθήκη για όλους τους Δήμους.

Πρόκειται για αυξήσεις που δεν μας απασχολούν μόνο ως προς την κατανάλωση ρεύματος, αλλά και ως προς τα κόστη ενέργειας των σχολείων, των δημοτικών μας κτηρίων, των καυσίμων του  μηχανοκίνητου εξοπλισμού, αλλά και ως προς τα κόστη της ΔΕΥΑΝ, η οποία, μην ξεχνάμε, πως λειτουργεί αντλιοστάσια, μονάδες   επεξεργασίας λυμάτων, κτλ.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι, σύμφωνα με την Ένωση  Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης-Αποχέτευσης, οι αυξήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος που επιβαρύνουν τις Δ.Ε.Υ.Α. της χώρας, από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα, υπερβαίνουν το 80%.

Αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις της Κυβέρνησης και την εκ νέου συνεδρίαση της Κοινής Προπαρασκευαστικής Ομάδας Εργασίας με τη συμμετοχή της ΚΕΔΕ και των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών, όπου θα τεθεί και πάλι το ζήτημα της οικονομικής βιωσιμότητας των ΟΤΑ.

Πριν από λίγες ημέρες, ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Πέτσας, δεσμεύτηκε με δήλωσή του ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα ενισχυθεί με έκτακτη χρηματοδότηση ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει στις ΔΕΥΑ και τις Σχολικές Επιτροπές»,  αναφέρει στην δήλωσή του στο Nafsweek.gr ο δήμαρχος  Ναυπακτίας.

Η πρόταση της ΚΕΔΕ

Το αίτημα της ΚΕΔΕ προς την κυβέρνηση ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος ενέργειας για τους Δήμους, είναι η καταβολή τριών επιπλέον δόσεων από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους – ΚΑΠ για τη        λειτουργία τους και μία επιπλέον δόση ΚΑΠ για τα σχολεία, καθώς και να δοθεί έκτακτη ενίσχυση στις ΔΕΥΑ και ειδικό τιμολόγιο με επιδότηση ανά κιλοβατώρα.

Το ενεργειακό κόστος, σύμφωνα με στοιχεία  από τους Δήμους και ΔΕΥΑ, οι αυξήσεις της ηλεκτρικής ενέργειας το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου, κυμαίνονται από 90% έως 120%, ενώ για τα σχολεία η αύξηση σε πετρέλαιο αγγίζει το 75%.

Η ΚΕΔΕ ζητά  άμεση ενίσχυση καθώς οι Δήμοι αντιμετωπίζουν πλέον άμεσα και σοβαρά προβλήματα στον προϋπολογισμό, ακόμη και στην κάλυψη  της μισθοδοσίας σε ορισμένες περιπτώσεις.

Εφόσον οι αυξήσεις των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας συνεχίζουν να τρέχουν όλο το 2022 με 100%, το κόστος για τους Δήμους θα είναι περί  τα  300 εκ.           ευρώ  επιπλέον, συν 80 εκ. ευρώ το κόστος του τέλους ταφής, συν το κόστος για τα λειτουργικά των σχολείων, συν τις απώλειες λόγω covid.

Είναι διαγεγραμμένο πως αν δεν στηριχθούν σε αυτή την πολύ δύσκολη κατάσταση οι Δήμοι, θα βρεθούν σύντομα σε αδυναμία πληρωμής των οικονομικών τους υποχρεώσεων.

Νέος βραχνάς το  «τέλος ταφής»

Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα που απασχολεί τους       Δήμους της χώρας καθώς καλούνται να επιβαρυνθούν  με ένα ακόμα κόστος , αυτό του «τέλους ταφής», έναν  ακόμα πονοκέφαλο για τα οικονομικά των ΟΤΑ.

Το τέλος ταφής θα επιβάλλεται στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) ή στους Δήμους, αλλά αναμένεται πρακτικά να μετακυλιστεί στους δημότες μέσω των δημοτικών τελών. Στοχεύει στη μείωση των αποβλήτων που οδηγούνται σε ταφή.

Από την αρχή του 2022 τυπικά στους δήμους ξεκινάει να επιβάλλεται το νέο «τέλος ταφής», το οποίο ανεβάζει σημαντικά το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων για τους δήμους.

Με βάση τη νομοθεσία που ψηφίστηκε πέρυσι το καλοκαίρι, οι δήμοι θα καταβάλλουν επιπλέον 20 ευρώ για κάθε τόνο απορριμμάτων που θα οδηγείται σε ταφή. Το επιπλέον κόστος αποτελεί εφαρμογή Ευρωπαϊκής Οδηγίας και θα αυξάνεται σταδιακά ετησίως έως το 2027, οπότε και θα ξεπεράσει τα 50 ευρώ τον τόνο, ως ένα αντικίνητρο ώστε οι δήμοι να στραφούν σε άλλους τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων τους, όπως ανακύκλωση, διαλογή στην πηγή κ.τ.λ.

Πού θα αποδίδεται

Τα έσοδα του τέλους ταφής αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο και διατίθενται, με βάση τα ειδικά χρηματοδοτικά προγράμματα που αυτό εκπονεί σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) κατά 50% στους Δήμους και τους ΦοΔΣΑ, με σκοπό την ενίσχυση δράσεων πρόληψης, χωριστής συλλογής και ανακύκλωσης, καθώς και εν γένει αναβάθμισης του περιβάλλοντος, κατά 40% σε Δήμους που έχουν υψηλές επιδόσεις στη χωριστή συλλογή και την ανακύκλωση με σκοπό την ενίσχυση αντίστοιχων με τις προαναφερόμενες δράσεις και κατά 10% για τη χρηματοδότηση έργων έρευνας και τεχνολογίας για την ανακύκλωση και εν γένει τη διαχείριση των αποβλήτων.

Οι κυρώσεις

Παράλληλα, προβλέπεται σαφής μηχανισμός ελέγχου και επιβολής κυρώσεων σε περίπτωση μη καταβολής του τέλους ταφής. Το τέλος ταφής υπολογίζεται ανά εξάμηνο με βάση τις πραγματικές ποσότητες αποβλήτων που διατέθηκαν στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤ).

Ειδικά για το 2022, την πρώτη χρονιά εφαρμογής, τα στοιχεία για τον υπολογισμό ταφής του α΄ εξαμήνου θα πρέπει να υποβληθούν έως 30/9/2022  και  για το δεύτερο εξάμηνο   έως τις 31 Μαρτίου του επόμενου έτους και  θα αποδίδουν τα οφειλόμενα ποσά έναν μήνα μετά τις συγκεκριμένες ημερομηνίες.

Σε περίπτωση καταβολής μετά την παρέλευση των προθεσμιών επιβάλλεται από τον ΕΟΑΝ στους ΦοΔΣΑ, τους δήμους ή στα     νομικά πρόσωπα που ανήκουν στους Ο.Τ.Α. και ασκούν τις αρμοδιότητες ΦοΔΣΑ, πρόστιμο  ίσο με το 2% του τέλους ταφής που αντιστοιχεί στο   οφειλόμενο  ποσό, το οποίο ανατοκίζεται με       επιτόκιο 2% για κάθε μήνα καθυστέρησης.

Άδικο πρόστιμο λένε οι Δήμοι

Το τέλος ταφής είναι ένα τέλος που κακώς μπαίνει στους Δήμους, διότι δεν ευθύνονται αυτοί και οι δημότες ούτε για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή και λειτουργία των απαραίτητων νέων  μονάδων επεξεργασίας των στερεών αποβλήτων, ούτε για την κατάσταση που έχει περιέλθει η αγορά της ανακύκλωσης.

Ο υπολογισμός θα πρέπει να γίνει σε νέα βάση και να συσχετιστεί με την πορεία υλοποίησης των έργων που αφορούν την ανακύκλωση και τη διαχείριση των        απορριμμάτων, αλλά και σε συνάρτηση με νέες πρωτοβουλίες για την ανακύκλωση.

Αυτή η άποψη αρχίζει πλέον να συζητείται, όπως διαφαίνεται από τη συζήτηση του θέματος και στην Κοινή  Ομάδα Εργασίας με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Και λίγη  …ιστορία

Αξίζει να σημειωθεί  ότι, ήδη από τις αρχές του 2012 είχε προβλεφθεί  από τον Νόμο 4042/2012  η επιβολή ειδικού τέλους ταφής.

Τότε το  τέλος για τον πρώτο χρόνο επιβολής του, δηλαδή το 2014, οριζόταν στα 35 ευρώ ανά τόνο αποβλήτων και αυξανόταν κατά 5 ευρώ ανά τόνο έως του ποσού των 60 ευρώ ανά τόνο.

Ωστόσο, το 2015 με Πράξη Νομικού Περιεχομένου η   ημερομηνία εφαρμογή του τέλους ταφής  αναστέλλεται έως τις 31.12.2016.

Αλλά ούτε εκείνη η ημερομηνία τηρήθηκε και το 2019 με τον Νόμο  4609 η επιβολή του τέλους μετατέθηκε για την   1η  Ιανουαρίου 2020 και το ποσό της περιβαλλοντικής εισφοράς οριζόταν στα 10 ευρώ ανά τόνο αποβλήτων και από 1.1.2021 θα αυξανόταν ετησίως κατά 5 ευρώ ανά τόνο έως τα  35 ευρώ ανά τόνο (και όχι 60 ευρώ όπως προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος).

Ο νόμος άλλαξε και πάλι (ν. 4819/2021) οπότε μετατέθηκε και πάλι η ημερομηνία για την 1η Ιανουαρίου 2022 ενώ αυξάνεται   σταδιακά και το ύψος των τελών που καλούνται να καταβάλουν ΟΤΑ και λοιποί.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ενημέρωση για τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς από τον Δήμο

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας και συγκεκριμένα η Διεύθυνση περιβάλλοντος- Τμήμα Αγροτικής ανάπτυξης και πρασίνου σε ενημέρωση προς τους προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων σχετικά με τα ισχύοντα για τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς και προς ενημέρωση των κατοίκων αναφέρει:

«Σας γνωρίζουμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται αύξηση του αριθμού των εγκαταλελειμμένων ενήλικων σκυλιών και κουταβιών τόσο στην Δημοτική Κοινότητα Ναυπάκτου όσο και στις λοιπές Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου, τα οποία ο Δήμος προσπαθεί να διαχειριστεί (στείρωση, εμβολιασμός, σήμανση, σίτιση, κλπ.).

Για την αντιμετώπιση και αποφυγή περαιτέρω γεννών από τα ζώα αυτά και πιθανής εκδήλωσης επιθετικής συμπεριφοράς, παρακαλείστε να ενημερώσετε τους κατοίκους της κοινότητας σας, ότι σύμφωνα με τον Νόμο 4830/21 οφείλουν να προβούν σε εμβολιασμό, ηλεκτρονική σήμανση (τσιπάρισμα), στείρωση ή αποστολή γενετικού υλικού και αποπαρασίτωση των δεσποζόμενων ζώων τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 300 ευρώ για παράλειψη σήμανσης και 1000 ευρώ για παράλειψη στείρωσης ή αποστολής γενετικού υλικού για κάθε ζώο.

Για τους ιδιοκτήτες δε των σκυλιών που το εισόδημα τους είναι κάτω των 12.000 ευρώ, ο δήμος δίνει τη δυνατότητα κατά προτεραιότητα δωρεάν στείρωσης, και ηλεκτρονικής σήμανσης».

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ζωντανά η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου – Τετάρτη 24/04 -18:00

Published

on

By

Δήμος-Ναυπακτίας-δημοτικό-συμβούλιο-συνεδρίαση

Συνεδριάζει σήμερα  Τετάρτη 24-04-2024 και ώρα 18:00 το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας, στο Δημοτικό κτήριο της Αιτωλικής Αναπτυξιακής με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Έγκριση α) Στρατηγικού Σχεδίου Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης με τίτλο «Διαδρομή Φύσης και Πολιτισμού της Αιτωλοακαρνανίας» β) Παροχή εξουσιοδότησης στο Δήμο Αγρινίου για την υποβολή της ανωτέρω Στρατηγικής σύμφωνα με την υπ. αριθμ.3533/26-08-2023 Πρόσκληση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του προγράμματος «Δυτική Ελλάδα». (εισηγητής κ. Σιμάκης)
  2. Έγκριση επικαιροποιημένου σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ναυπακτίας και του Πανεπιστημίου Πατρών / ΕΛΚΕ για την υλοποίηση του υποέργου «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΕΩΤΕΜΑΧΙΟΥ «ΚΤΗΜΑ ΚΟΖΩΝΗ» ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΤΑΦΡΟ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  3. Έγκριση σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ναυπακτίας και του και του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Δημητρίου και Βασιλικής Παπαχαραλάμπους» για την υλοποίηση του έργου «ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΑΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΕΙΟΥ ΑΙΘΟΥΣΑΣ». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  4. Έγκριση 4ου πρωτοκόλλου διοικητικής παραλαβής για χρήση τμήματος του έργου «Βελτίωση, εκσυγχρονισμός και κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων Δήμου Ναυπακτίας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  5. Έγκριση 4ης παράτασης προθεσμίας περαιώσεως του Έργου: «ΟΔΟΠΟΙΪΑ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ Δ.Ε. ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  6. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Βελτίωση και συντήρηση οδικού δικτύου ΔΚ Ναυπάκτου». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  7. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Επισκευή – Συντήρηση πεζοδρομίων ΔΚ Ναυπάκτου» (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  8. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Σηματοδότηση και Βελτίωση Υφιστάμενων Αναρριχητικών Μοναπατιών». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  9. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Εκσυγχρονισμός, Κατασκευή και Επισκευή αθλητικών Εγκαταστάσεων Δ.Ε. Αποδοτίας, Δήμου Ναυπακτίας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  10. Αναγκαιότητα ονομασίας οδού δίπλα από το πρατήριο καυσίμων – κάθετη στην Π.Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  11. Τροποποίηση σχεδίου Πόλεως στο Ο.Τ. 307 A, Δυτικών Επεκτάσεων 1978, κατόπιν αιτήσεως ιδιοκτησίας «ΑΝΑΔΟΜΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΟΝ ΙΚΕ». (εισηγητής κ. Ραυτόπουλος).
  12. Λήψη γνωμοδοτικής απόφασης περί απόφασης θεώρησης Τμηματικής Οριοθέτησης ποταμού Ευήνου στην περιοχή της νέας Γέφυρας Π.Ε.Ο. Χ.Θ. 27+500 (Π.Χ.Θ. 23+200) του Αυτοκινητοδρόμου Ιονίας Οδού. (εισηγητής κ. Ραυτόπουλος).
  13. Αναμόρφωση προϋπολογισμού και τροποποίηση τεχνικού προγράμματος έτους 2024. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  14. Τροποποίηση κανονισμού οργάνωσης & λειτουργίας της παραδοσιακής εμποροπανήγυρης Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  15. Ανάκληση της αρ.101/2006 απόφασης Δήμου Πλατάνου (Δωρεάν παραχώρηση κτιρίου πρώην Δημοτικού Σχολείου) (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  16. Δωρεάν παραχώρηση της χρήσης, στην Ελληνοαμερικανική Ομάδα Έρευνας Διάσωσης μίας αίθουσας είκοσι (20) τετραγωνικών μέτρων Κοινοτικού κτιρίου της Κοινότητας Μαμουλάδας. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  17. Αίτημα Πολιτιστικού – Περιβαλλοντικού Συλλόγου Ασπριωτών και Φίλων για Δωρεάν παραχώρηση της χρήσης του ισογείου από διώροφο Δημοτικό κτίριο της Κοινότητας Ασπριά του Δήμου Ναυπακτίας. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  18. Συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 85/2024 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου για καταβολή της παροχής μέσων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) έτους 2023, σε χρήμα στους δικαιούχους εργαζόμενους του Δήμου μας (ΦΕΚ 197/Α’/12.10.2020). (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  19. Ηλεκτροδότηση του έργου : Ανάδειξη διαδρομής προς Κάστρο Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  20. Ορισμός μελών ενός τακτικού και ενός αναπληρωματικού σε γνωμοδοτική επιτροπή για θέματα ανέλκυσης – απομάκρυνσης – εξουδετέρωσης ναυαγίων στη θαλάσσια περιοχή δικαιοδοσίας του Κ.Λ. Πατρών, για το έτος 2024. (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  21. Μηνιαία καταβολή Τροφείων στους Παιδικούς – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Δήμου Ναυπακτίας για την σχολική περίοδο 2024-2025. (εισηγήτρια κ. Πατακοπούλου).
  22. Εξειδίκευση των κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων και την μοριοποίησή τους για την επιλογή των νηπίων – βρεφών στους Παιδικούς – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Δήμου Ναυπακτίας για την σχολική περίοδο 2024-2025. (εισηγήτρια κ. Πατακοπούλου).
  23. Έκθεση Παροχής Γνώμης Επιτροπής Παρ.6 άρθ. 199 Ν.3463/06. (εισηγήτρια κ. Πατακοπούλου).
  24. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον εορτασμό της Μεγάλης Παρασκευής. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  25. Μεταφορά ημερομηνίας εορτασμού της 195ης Επετείου της Απελευθέρωσης της Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  26. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον εορτασμό της 195ης Επετείου της Απελευθέρωσης της Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  27. Έγκριση αιτήματος «Αθλητικού Ομίλου Φίδαρης» συνδιοργάνωσης Πρωταθλήματος ορεινής ποδηλασίας στο αγώνισμα μαραθωνίου στις 24-25-26 Μαΐου 2024. – Έγκριση δαπάνης – ψήφιση πίστωσης. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς)

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προειδοποίηση για Καθαρισμό Οικοπέδων και Ακάλυπτων Χώρων

Published

on

By

Ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024 (από 1/5/2024 έως 31/10/2024) σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2023 (Αριθμ. 18851 οικ. Φ.700.20/ ΦΕΚ 2549 Β’/19.4.2023) ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων, οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μ. από τα όριά αυτών καθώς και των εκτός σχεδίου οικοπέδων με κτίσμα, να προχωρήσουν πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και έως 30/4/2024 σε:
  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων υλικών ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον Δήμο, θα επιβάλλεται στους υπόχρεους το διοικητικό πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α’ 114), σύμφωνα και με την παρ.1 του αρ.94, περ. 26 εδάφ. Β΄ του Ν.3852/2010 (Α΄87) και του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 20/2023 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τον άμεσο καθαρισμό των οικοπεδικών χώρων και την άμεση απομάκρυνση των υπολειμμάτων με ίδια μέσα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο καθαρισμός των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων καθώς και η συντήρηση αυτών, αποτελεί πάγια υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών βάσει του αρ. 94, παρ. 26 του Ν.3852/2010 και θα πρέπει να διατηρούνται καθαροί άνευ προηγούμενης ειδοποίησης από την υπηρεσία μας, ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από 1 Μάϊου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, κάθε εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά, ιδιαίτερα σε ημέρες που ο δείκτης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι 4 (πολύ υψηλός κίνδυνος) και 5 (κατάσταση συναγερμού), αλλά και όταν ο δείκτης είναι χαμηλότερος σε κρίσιμες περιοχές και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ