Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Προβληματισμοί και ερωτήματα για την… επόμενη ημέρα

Published

on

Την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας αλλά και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς η Ναύπακτος κατακλύστηκε από κόσμο,  ντόπιους και επισκέπτες, με την εικόνα που παρουσίασε η πόλη και η περιοχή  της Ναυπακτίας να είναι πρωτόγνωρη.

Ποια ήταν όμως αυτή η εικόνα μέσα από την ματιά των επαγγελματιών της περιοχής, τι άφησε τελικά όλος  αυτός ο  κόσμος;  Έμειναν ευχαριστημένοι από την πόλη, από τη φιλοξενία και τις υπηρεσίες που προσφέρθηκαν;

Υπάρχει η  προοπτική να  επανέλθουν ή να διαφημίσουν την πόλη μας και τελικά που  θα πρέπει να  είναι η στόχευση ώστε  να είναι ευχαριστημένοι και οι  κάτοικοι και οι επαγγελματίες του τουρισμού;

Στα ερωτήματα αυτά και τους προβληματισμούς του καταγράφει δίνοντας απαντήσεις μέσα από συνέντευξη στο Nafsweek.gr ο ιδιοκτήτης του «Lepanto Hotel»          Δημήτρης Αντωνόπουλος.

«Η αλήθεια είναι ότι ήταν υπερβολικός ο κόσμος για εμάς και αυτό που θα πρέπει να μας προβληματίσει είναι αν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε τόσο πολύ κόσμο.       Το θέμα δεν είναι να έχεις πολύ κόσμο για ένα τριήμερο ή δυο τριήμερα και για κάποιο διάστημα, αφού αυτό εδώ μπορεί να το χάσεις ανά πάσα στιγμή.  Η αρνητική διαφήμιση δηλαδή αν δεν υπάρχει σωστή παροχή υπηρεσίας είναι πάρα πολύ σημαντική.

Ένας δυσαρεστημένος πελάτης σημαίνει 10 δυσαρεστημένοι πελάτες και ένας ευχαριστημένος σημαίνει τρεις ευχαριστημένος.

Άρα πρέπει να προβληματιστούμε αν μπορούμε να      δεχτούμε και να εξυπηρετήσουμε αυτό τον όγκο του κόσμου και ταυτόχρονα το τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας, στα πλαίσια βέβαια των δυνατοτήτων μας.

Ξέρετε δεν είναι πολύ εύκολο να επενδύσουν οι επιχειρηματίες σε υποδομές στις επιχειρήσεις για 60 μέρες πρακτικά δουλειά όλο το χρόνο».

Άρα ποια πρέπει να είναι η στόχευση, η  διεύρυνση  της τουριστικής περιόδου;

«Σαφώς είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και το έχω το έχουμε ξανασυζητήσει και έχω πει ότι η Ναύπακτος πάρα πολύ εύκολα, και το τονίζω αυτό,  ότι μπορεί να έχει κόσμο από 1η Απριλίου μέχρι τέλος Οκτωβρίου. Δηλαδή όλα τα Σαββατοκύριακα αυτής της περιόδου και κάποιες καθημερινές και αυτές τις 60 μέρες που γεμίζουμε τον    Ιούλιο και τον Αύγουστο και μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου. Αυτό πιστεύω ότι είναι πάρα πολύ εύκολο και είναι εφικτό».

Το ζητούμενο είναι θέλουμε να γίνουν αυτά τα πράγματα,  μπορούν να γίνουν;

«Σίγουρα  οι επαγγελματίες προβληματίζονται και με τις συζητήσεις που έχουμε κάνει έχουμε καταλήξει ότι είναι δύσκολο να εξυπηρετήσουμε όλον αυτό τον κόσμο και είναι ξεκάθαρο το αίτιο.  Δεν είναι ότι δεν θέλουμε αλλά δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε αυτό τον όγκο του κόσμου, μία και οι επιχειρήσεις μας δεν είναι δομημένες και φτιαγμένες έτσι ώστε να έχουνε πάρα πολύ προσωπικό και μεγάλες υποδομές. Για να παρέχουμε τις υπηρεσίες  που πρέπει θα έπρεπε να μιλάμε για επιχειρήσεις που έχουν 12 μήνες το χρόνο δουλειά,  έχουν το ανάλογο προσωπικό και τις υποδομές,  κάτι που δεν συμβαίνει εδώ.

Σίγουρα υπάρχουν λύσεις για να το αντιμετωπίσουμε και κάθε επιχειρηματίας γνωρίζει τι πρέπει να κάνει.

Όσον αφορά για την επόμενη μέρα,  το επόμενο βήμα υπάρχουν τρία ερωτήματα.

Εάν το θέλουμε να γίνουμε τουριστικός- παραθεριστικός προορισμός;  Που θέλουμε να στοχεύσουμε σε τι γκρουπ τουρισμού θα απευθυνθούμε και τέλος  τι πρέπει να     κάνουμε για να το υλοποιήσουμε αυτό.

Η ερώτηση βέβαια που πρέπει να μπει εδώ είναι ότι:  ναι  μεν οι επιχειρηματίες το θέλουν αυτό και στοχεύουν σε  αυτό,  οι απλοί πολίτες το θέλουν;

Αναφέρομαι σε αυτούς οι οποίοι έρχονται στη Ναύπακτο για κάποιες μέρες, αλλά δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι.

Μετά από 29 χρόνια στο επάγγελμα έχω καταλήξει ότι ένα μεγάλο ποσοστό νομίζω ότι δεν θέλει η πόλη να γίνει    τουριστικό μέρος.

Δεν το κατηγορώ αυτό γιατί πρώτα από όλα η απόφαση είναι του Πολίτη, αυτού που ζει στην πόλη και είναι σημαντικό να ζει ποιοτικά σε μία πόλη».

Ανοίγοντας την τουριστική περίοδο γεννιούνται θέσεις εργασίας,  μένει χρήμα στην πόλη το οποίο κατανέμεται μέσα στην ίδια την πόλη.                  Αυτό δεν είναι σημαντικό;

«Συμφωνώ ότι τελικά τα οφέλη είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα. Σίγουρα δεν θα πρέπει να έχουμε μία     οικονομία μονόπλευρη, ωστόσο ο τουρισμός είναι ο    κλάδος εκείνος που ανεβάζει το ΑΕΠ μιας περιοχής ή μιας χώρας.

Αν μου επιτρέπεται θα ήθελα να δώσω μία συμβουλή στα νέα παιδιά.  Ο τουρισμός είναι ένα πάρα πολύ ωραίο κομμάτι που μπορεί να ασχοληθεί κάποιος. Γνωρίζοντας έστω μία μόνο ξένη γλώσσα,  μπορεί να δουλέψει στην πόλη του,  μπορεί να ανοιχτούν και άλλες προοπτικές και δεν πρόκειται να μείνει χωρίς δουλειά.

Όλο αυτό γιατί υπάρχει μία δυσκολία να βρούμε άτομα να δουλέψουν σε διάφορες θέσεις που αφορούν το τουριστικό κομμάτι στην περιοχή μας .

Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι η Ναύπακτος δεν μπορεί να στοχεύσει και δεν πρέπει να στοχεύσει  ούτε στο νεανικό τουρισμό ούτε στο θορυβώδη τουρισμό.

Αυτό που ταιριάζει στην Ναύπακτο και στην περιοχή είναι οι ηλικίες 60 και άνω.

Οι άνω των 60 ετών τουρίστες, ξένοι  και Έλληνες θα κάνουν ακριβώς αυτό που κάνει και ο ντόπιος. Θα κάνει το μπάνιο του ήσυχα  στην παραλία, θα πάει να φάει το ψάρι του , θα πάει μία βόλτα,  θα καταναλώσει στα μαγαζιά της πόλης  και θα πάει στο δωμάτιό του νωρίς.

Είναι ένας πελάτης όχι των 50-60 ευρώ την ημέρα Αλλά των 200 ευρώ μαζί με το κατάλυμα ημερησίως».

Ποια είναι εκείνα τα σημεία για τα οποία θα πρέπει να ζητηθεί η στήριξη του δήμου, όχι για τους επαγγελματίες αλλά για την περιοχή;

«Παράδειγμα η Ναύπακτος δεν έχει ένα μουσείο και έχει το Θερμό με τα μισά εκθέματα να είναι από τη Ναύπακτο, αυτά είναι λάθη ετών. Από την άλλη μεριά από το δήμο αναμένουμε να παρέχει τα βασικά. Την καθαριότητα, την  πρόβλεψη για κάποιους χώρους στάθμευσης , να ακούει τη γνώμη των επαγγελματιών χωρίς όμως να υποτάσσεται σε κάθε συμφέρον του κάθε επαγγελματία.

Ο δήμος βασικά πρέπει να έχει ευτυχισμένους τους δημότες του. Ένα σοβαρό πρόβλημα είναι και το κυκλοφοριακό το οποίο πρέπει κάποια στιγμή να λυθεί, αν όχι οριστικά,  στο μέτρο του δυνατού.

Σήμερα στην εποχή της ταχύτητας με τα πολυμέσα να έχουν κατακλύσει τα πάντα, η διαφημιστική προώθηση της Ναυπάκτου πρέπει να είναι σύμπραξη του δήμου των επαγγελματιών και της κοινωνίας , με πιο σημαντικό     στόχευση.

Θα πρέπει τα χρήματα που καταναλώνονται για το διαφημιστικό προϊόν να πιάνουν απόλυτα τόπο».

Ποια θα μπορούσαμε τελικά να πούμε ότι πρέπει να είναι ή στόχευση τόσο για τη Ναύπακτο όσο και για το ορεινό κομμάτι της Ναυπακτίας;

«Το πρόβλημα με τους ορεινούς προορισμούς της Ναυπακτίας που είναι εκπληκτική είναι το θέμα της πρόσβασης.  Εάν δεν έχεις δίκτυο δεν μπορεί να  αναπτυχθείς.

Αν τελικά όλοι αποφασίσουμε ότι θα πρέπει να κάνουμε τη Ναύπακτο μία περιοχή ήπιου τουρισμού, που σε αυτό το κομμάτι είμαι υπέρ , από τον Απρίλιο μέχρι και τον    Οκτώβριο.

Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να έχουμε  παραθεριστικό τουρισμό και  τους υπόλοιπους μήνες θεματικό τουρισμό.  Δηλαδή κάθε Σαββατοκύριακο να έχουμε κάποια διοργάνωση, κάποια αιτία για να έρχεται κόσμος στη Ναύπακτο. Αυτό θα αφορούσε αθλητικές διοργανώσεις, πολιτιστικές διοργανώσεις, συνέδρια,  οτιδήποτε θα μπορούσε να προσελκύσει συγκεκριμένο κόσμο στη Ναύπακτο, ταυτόχρονα με  τον εξωτερικό τουρισμό ηλικίας 60 και άνω».

Πρέπει δηλαδή να καθίσουμε πάλι στο τραπέζι  όλοι οι φορείς και να βάλουμε τη στόχευση και το όραμα για την επόμενη μέρα;

«Όλα αυτά τα 29 χρόνια που είμαι στον κλάδο θυμάμαι να καθόμαστε και να συζητάμε…  Λοιπόν να σταματήσουμε τις συζητήσεις και να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε.

Ακόμα θεωρώ ότι είμαστε στα πρώτα βήματα ως περιοχή που θέλει να γίνει τουριστικός προορισμός.  Ζητούμενο είναι να έχουμε ευτυχισμένη την τοπική  κοινωνία, να υπάρχουν δουλειές και να μπορούμε να προσφέρουμε και αξιόπιστες υπηρεσίες στους επισκέπτες μας.

Έχουμε μία όμορφη πόλη που πρέπει να την ευχαριστιόμαστε να τη ζούμε εμείς και αυτοί οι οποίοι θα έρθουν σαν επισκέπτες να περάσουν τις διακοπές τους εδώ».

Τι θα πρέπει να αναμένουμε για την καλοκαιρινή περίοδο που ξεκίνα θεωρητικά τον επόμενο μήνα;

«Θα είμαι ευχαριστημένος , άλλωστε είναι και ο στόχος της χώρας αυτός ,εάν φτάσουμε στο 80% των εσόδων του 2019.  Πάνω από αυτό  ότι έρθει είναι κέρδος και για τους επαγγελματίες αλλά και για την περιοχή.

Όλα αυτά που αναφέραμε  βρίσκονται κάτω από τρεις λέξεις:

Απόφαση αν θέλουμε να το κάνουμε, Στόχευση και Δουλειά».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 309 ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις, αποκλειστικές ειδήσεις, κυκλοφορεί  το 309ο φύλλο της ηλεκτρονικής  εφημερίδας  Nafsweek.gr ,  κάθε Παρασκευή.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#  Προς νέο ανάδοχο η πλ. Τζαβελλαίων :

Από τον  Νοέμβριο του 2021 έχει υπογραφτεί η εργολαβική σύμβαση κατασκευής του έργου «Ανάπλαση – Ανάδειξη της Πλατείας Τζαβελλαίων στο Ανατολικό Τμήμα της πόλης της Ναυπάκτου».  Το έργο έχει χρηματοδότηση    από…

#   Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η Γέφυρα στον Εύηνο :

Το έργο, πέραν της κατασκευής της γέφυρας, περιλαμβάνει όλα τα αναγκαία υδραυλικά έργα προστασίας των βάθρων και αυτά της διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, καθώς…

#  Τι γίνεται με την «ενεργειακή κοινότητα» του Δήμου; Ναυπακτίας : 

Με την λειτουργία της θα μειωθεί κατά 352.632 ευρώ ετησίως η δαπάνη που αντιστοιχεί στην εξοικονόμηση 2.245.856 κιλοβατωρών ανά έτος των 650 παροχών ευάλωτων νοικοκυριών…

#   Αντικειμενικές αξίες : Έρχονται ριζικές αλλαγές από το 2025

Νέο σύστημα υπολογισμού των αντικειμενικών αξιών φιλοδοξεί να εφαρμόσει από το 2025 το υπουργείο    Εθνικής Οικονομίας. Ειδικότερα, το υπουργείο θα καθιερώσει…

#  Και η επόμενη ημέρα…     ( ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ)  : 

Στις νέες συνθήκες και μετά το όλο σοκ που περνάει και θα υποστεί παγκόσμια πλέον η ανθρώπινη κοινωνία, η ασφάλεια θα προηγείται της ελευθερίας.   Ο άνθρωπος αυτή την περίοδο οδηγείται…

#  Υποχρεωτική η προληπτική πυροπροστασία :  

Ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων, υπενθυμίζεται ότι αφορά σε ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε οικόπεδα ή γήπεδα σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις, σε περιαστικό πράσινο…

#   Ναύπακτος: Δράση ενημέρωσης από τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Αιτωλ/νίας :

Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Αιτωλοακαρνανίας διοργανώνει     δράσεις το Σαββατοκύριακο 23-24 Μαρτίου, όπου θα μοιράζονται δωρεάν μέσα στοματικής υγιεινής, ενημερωτικά έντυπα…

#  Έντονη η παρουσία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σε εκθέσεις και τον   Μάρτιο : 

Η «Ολυμπιακή Γη»  ανοίγεται στην γερμανική και διεθνή αγορά, δημιουργώντας σχέσεις συνεργασίας με αρκετούς επαγγελματίες του κλάδου για την αναγνώριση των τάσεων στην φετινή τουριστική περίοδο…

………………………………………………………………………………………………………………………………Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε την ηλεκτρονική εφημερίδα μας στο email σας επικοινωνήστε μαζί μας  στο  info@nafsweek.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ